twitter:ToroRosso twitterde op woensdag 21-02-2018 om 17:23:43 Why settle for a leaked photo, when you can have an original 🤔 #STR13 https://t.co/yrD8L1REP9 reageer retweet
twitter:GPAmericas twitterde op woensdag 21-02-2018 om 18:02:25 McLaren planning "substantial" car update for Australia https://t.co/GTPDHKW7Hl via @motorsport #F1 reageer retweet
De eerste met een vleugeltje op de halo volgens mij.quote:Op woensdag 21 februari 2018 17:34 schreef Tarado het volgende:[ afbeelding ]twitter:ToroRosso twitterde op woensdag 21-02-2018 om 17:23:43 Why settle for a leaked photo, when you can have an original 🤔 #STR13 https://t.co/yrD8L1REP9 reageer retweet
Nee hoor, kijk maar goed naar de Sauber ! En RB zou uiteindelijk in Australië ook wel met een aero-slipper op de proppen komenquote:Op woensdag 21 februari 2018 18:34 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
De eerste met een vleugeltje op de halo volgens mij.
Elk team zal wel met updates in Melbourne komen.quote:Op woensdag 21 februari 2018 18:04 schreef Tarado het volgende:
het indekken is al begonnentwitter:GPAmericas twitterde op woensdag 21-02-2018 om 18:02:25 McLaren planning "substantial" car update for Australia https://t.co/GTPDHKW7Hl via @motorsport #F1 reageer retweet
Ja daarom is het vreemd dat ze het nu al roeptoeteren.quote:Op woensdag 21 februari 2018 18:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Elk team zal wel met updates in Melbourne komen.
Misschien is dit niet de final livery?quote:Op woensdag 21 februari 2018 17:34 schreef Tarado het volgende:[ afbeelding ]twitter:ToroRosso twitterde op woensdag 21-02-2018 om 17:23:43 Why settle for a leaked photo, when you can have an original 🤔 #STR13 https://t.co/yrD8L1REP9 reageer retweet
Zo die zie ik nu pas, goedemorgen..quote:Op woensdag 21 februari 2018 18:37 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee hoor, kijk maar goed naar de Sauber ! En RB zou uiteindelijk in Australië ook wel met een aero-slipper op de proppen komen
quote:Jamie hammond
How many engines did you need to get that shot?
Je kan maar beter op tijd beginnen hč.quote:Op woensdag 21 februari 2018 18:04 schreef Tarado het volgende:
het indekken is al begonnentwitter:GPAmericas twitterde op woensdag 21-02-2018 om 18:02:25 McLaren planning "substantial" car update for Australia https://t.co/GTPDHKW7Hl via @motorsport #F1 reageer retweet
Nou dan weten we dat Renault minimaal 953 heeft.quote:Op donderdag 22 februari 2018 08:14 schreef SnowOokami het volgende:
Gerucht gaat dat Honda een motor "klaar" heeft met 700kw (952pk)
nu nog 4: 33 bij Mercedes ervan uitgaande dat ze wel punctueel zijnquote:Op donderdag 22 februari 2018 08:34 schreef nils7 het volgende:
Hoe laat zijn de presentaties vandaag?
[..]
Nou dan weten we dat Renault minimaal 953 heeft.
Zelf zegt Renault meer dan 950
En RBR heeft zelf gezegd dat de Honda nog niet op niveau van de Renault is.
13:10 uur Mercedesquote:Op donderdag 22 februari 2018 08:34 schreef nils7 het volgende:
Hoe laat zijn de presentaties vandaag?
[..]
Ja tis niet helemaal duidelijk of de Honda motor dat vermogen volgende maand al beschikbaar heeft, of pas mid-season.quote:Op donderdag 22 februari 2018 08:34 schreef nils7 het volgende:
Nou dan weten we dat Renault minimaal 953 heeft.
Zelf zegt Renault meer dan 950
En RBR heeft zelf gezegd dat de Honda nog niet op niveau van de Renault is.
Voor Duitsers hebben ze toch een verdomd goed gevoel voor humorquote:
Ik mis hem denk ik.quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
Voor Duitsers hebben ze toch een verdomd goed gevoel voor humor
races beginnen 10 minuten later, dus nu de onthulling ookquote:
Ohja.quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:33 schreef Bensel het volgende:
[..]
races beginnen 10 minuten later, dus nu de onthulling ook
Waarschijnlijk wel.quote:Op donderdag 22 februari 2018 12:40 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Rest hoeft toch alleen maar tegen de achterkant aan te kijken
ik vrees het ookquote:Op donderdag 22 februari 2018 12:40 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Rest hoeft toch alleen maar tegen de achterkant aan te kijken
ik hoop het, gaat heel moeilijk wordenquote:Op donderdag 22 februari 2018 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zal wel weer van Vettel moeten komen. Als Ferrari een iets groter stapje maakt dan Mercedes kan het leuk worden. Het Mercedesvoordeel van de sjoemeldiesel zal een stukje kleiner zijn in de kwalificaties.
En waarom zou het niet van de RB’s kunnen komen?quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zal wel weer van Vettel moeten komen. Als Ferrari een iets groter stapje maakt dan Mercedes kan het leuk worden. Het Mercedesvoordeel van de sjoemeldiesel zal een stukje kleiner zijn in de kwalificaties.
noem het maar saai en wat had je verwacht dan dat ze hun winnende concept even weg zouden gooien?quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:57 schreef Donderkonijn het volgende:
Saaie bak die Mercedes, gewoon weer hetzelfde als voorgaande jaren :lange wielbases, krahctigste motor, een raket op het rechte stuk, slecht in de aero van een ander. Maakt niet uit want ze rijden toch weer vooraan. Halo is nadrukkelijk extra lelijk in deze kleurstelling.
Ik weet het niet zeker, maar de auto lijkt iets meer rake te hebben dan voorgaande jaren? Heeft iemand een fotootje ter vergelijking?quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:57 schreef Donderkonijn het volgende:
Saaie bak die Mercedes, gewoon weer hetzelfde als voorgaande jaren :lange wielbases, krahctigste motor, een raket op het rechte stuk, slecht in de aero van een ander. Maakt niet uit want ze rijden toch weer vooraan. Halo is nadrukkelijk extra lelijk in deze kleurstelling.
Dat kan heel goed, ik acht het alleen minder waarschijnlijk. Ik hoor namelijk een beetje dezelfde geluidjes als vorig jaar, maar dan wat voorzichtiger. Ook vraag ik me af of RBR al wel een echt topteam is. Ze hebben toch in zekere zin een klantenmotor in een tijd dat integratie tussen chassis en motor meer lijkt te tellen dan ooit, ze hebben de absolute topontwerper maar voor vorig seizoen had die maar een half commitment gemaakt. Veel vuile was die buiten hangt, veel achterstand in moeten halen met updates gedurende het seizoen. De organisatie maakt gewoon niet zo'n hele strakke indruk sinds de succesjaren.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:17 schreef opreis het volgende:
[..]
En waarom zou het niet van de RB’s kunnen komen?
ik verwacht ook meer van Ferrari maar dat heeft meer met Renault te maken, qua chassis zal RBR het deze keer beter op orde hebben dan vorig jaarquote:Op donderdag 22 februari 2018 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kan heel goed, ik acht het alleen minder waarschijnlijk. Ik hoor namelijk een beetje dezelfde geluidjes als vorig jaar, maar dan wat voorzichtiger. Ook vraag ik me af of RBR al wel een echt topteam is. Ze hebben toch in zekere zin een klantenmotor in een tijd dat integratie tussen chassis en motor meer lijkt te tellen dan ooit, ze hebben de absolute topontwerper maar voor vorig seizoen had die maar een half commitment gemaakt. Veel vuile was die buiten hangt, veel achterstand in moeten halen met updates gedurende het seizoen. De organisatie maakt gewoon niet zo'n hele strakke indruk sinds de succesjaren.
Klopt meer rake, en meer vermogen door nieuwe krachtbron.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, maar de auto lijkt iets meer rake te hebben dan voorgaande jaren? Heeft iemand een fotootje ter vergelijking?
Ik zit mobiel #kutsmoes
In kwalificatiemodus voor één rondje en alleen op het rechte stuk .quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mercedes zit nu ruim boven de 1000 pk.
Jij weet de exacte specificaties van de nieuwe krachtbron?quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In kwalificatiemodus voor één rondje en alleen op het rechte stuk .
Niet exact, maar je zou toch wel moeten weten hoe de PU van een F1 auto werkt tegenwoordig.quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij weet de exacte specificaties van de nieuwe krachtbron?
Ja, was Newey weer full time beschikbaar? Het heeft niet alleen met Renault te maken maar ook met de wijze waarop Renault erin zit. Het lijkt me dat een topteam nauw moet samenwerken met een motorenfabrikant en die ook het presteren van dat team als hoogste prioriteit heeft. Dat de samenwerking tussen McLaren en Honda mislukt is neemt niet weg dat dat meer potentie had dan zoals Renault het doet.quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik verwacht ook meer van Ferrari maar dat heeft meer met Renault te maken, qua chassis zal RBR het deze keer beter op orde hebben dan vorig jaar
Als je de werking weet, dan kun je toch niet met zekerheid zeggen hoeveel vermogen het levert. Misschien hebben ze bij Mercedes nog wat extra pk's gevonden. En geeft de motor in racemodus nu 1040-1050 en in Q modus 1080 ofzo.quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet exact, maar je zou toch wel moeten weten hoe de PU van een F1 auto werkt tegenwoordig.
Het is niet mogelijk om in racemodus zoveel vermogen te genereren. Exacte cijfers zijn niet te krijgen, maar het hybride systeem is veel te klein en er wordt veel te weinig energie gegenereerd (en toegestaan) om in racemodus constant op volle boost te rijden. Met alle cijfers die bekend zijn (fuel flow, MGU recovery en deployment) kun je een prima schatting van het vermogen maken.quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je de werking weet, dan kun je toch niet met zekerheid zeggen hoeveel vermogen het levert. Misschien hebben ze bij Mercedes nog wat extra pk's gevonden. En geeft de motor in racemodus nu 1040-1050 en in Q modus 1080 ofzo.
Erg mooi, veel 'rake' ook trouwens.quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:50 schreef sasquatsch het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie kleuren, maar de domme neus en de belachelijke achterkant blijven een doorn in het oog.quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:50 schreef sasquatsch het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, maar dat grijs is gewoon saai.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
noem het maar saai en wat had je verwacht dan dat ze hun winnende concept even weg zouden gooien?
Het logo er op is nog wel een aardige touch.quote:Op donderdag 22 februari 2018 16:23 schreef lord_bono het volgende:
Ferrari wel met afstand de mooiste Halo
ja ze weten ook niet echt wat ze willen, langer maken omdat Mercedes en meer rake omdat RBR, hopelijk gaat het werkenquote:Op donderdag 22 februari 2018 16:06 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Erg mooi, veel 'rake' ook trouwens.
Hoop het stiekem niet.quote:Op donderdag 22 februari 2018 16:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja ze weten ook niet echt wat ze willen, langer maken omdat Mercedes en meer rake omdat RBR, hopelijk gaat het werken
als Mercedes maar uitgedaagd wordt en het lijkt me voorlopig dat Ferrari het dichtste bij zit, mocht het Red Bull zijn dan is de afstand tussen 1 en 2 groter geworden (denk ik)quote:
Ik ben juist heel optimistisch gestemd omdat de Ferrari er uitziet als ze het beste weten wat ze willen. Niet een beetje meer rake zoals Mercedes, nee gewoon heel veel rake. Bij de sidepods ook een duidelijk idee, geen gerommel. Dan ook nog de spiegels en halo als aerodynamische oppervlakken, dat spoilertje zit er echt niet om de halo nog meer op een WC-bril te laten lijken.quote:Op donderdag 22 februari 2018 16:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja ze weten ook niet echt wat ze willen, langer maken omdat Mercedes en meer rake omdat RBR, hopelijk gaat het werken
wat ik al zei ik hoop het, mijn eerste indruk is dat Mercedes (weer) een grotere stap heeft gemaakt dan de restquote:Op donderdag 22 februari 2018 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben juist heel optimistisch gestemd omdat de Ferrari er uitziet als ze het beste weten wat ze willen. Niet een beetje meer rake zoals Mercedes, nee gewoon heel veel rake. Bij de sidepods ook een duidelijk idee, geen gerommel. Dan ook nog de spiegels en halo als aerodynamische oppervlakken, dat spoilertje zit er echt niet om de halo nog meer op een WC-bril te laten lijken.
Allemaal wishful thinking natuurlijk, maar als ik een auto moet kiezen die niet lafjes voortborduurt op het bestaande concept maar waar een sterk aerodynamisch idee uit spreekt dan is dat de Ferrari.
Lelijke bak. Verschrikkelijke kleur.quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:50 schreef sasquatsch het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zou dan in tegenstelling tot vorig jaar zijn, Ik weet niet hoe het met de motor zit en de renstal zit natuurlijk heel goed in elkaar, maar dat diva-gedoe speelt nog steeds en geeft aan dat ze met aerodynamische raadsels zitten, terwijl de veranderingen er nou ook niet bepaald op wijzen dat ze precies weten welke kant de ontwikkeling uit moet.quote:Op donderdag 22 februari 2018 17:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat ik al zei ik hoop het, mijn eerste indruk is dat Mercedes (weer) een grotere stap heeft gemaakt dan de rest
Een echte driestrijd zou erg mooi zijn, maar ik moet het nog zien.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:25 schreef aesop het volgende:
Ik lees hier alweer heel wat berusting mbt de dominantie van Mercedes.
Ik ga daar niet in mee. Ferrari zat vorig jaar al erg dichtbij en dat zal dit jaar niet anders zijn. RBR heeft het gat eind vorig seizoen ook gedicht en Renault lijkt de boel ook op orde te hebben. Ik voorzie een geweldig seizoen.
OK, wishful thinking maar de kans op Mercedesdominantie is minder groot.
9:00 dusquote:Op donderdag 22 februari 2018 20:16 schreef sasquatsch het volgende:
Morgen om 8.00 uur de presentatie van de McLaren.
moet ie nu al op dieet?quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:08 schreef ForzaMilan het volgende:
Die Ferrari ziet er wel echt dik uit dit jaar.
Nee 8:00 volgens de Twitter van McLaren. 7:00 GMT.quote:
quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:26 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nee 8:00 volgens de Twitter van McLaren. 7:00 GMT.
https://twitter.com/mclarenf1/status/966754071460925440
as. maandagquote:Op donderdag 22 februari 2018 21:43 schreef Zorro het volgende:
Die Ferrari zakt achter toch ook nog wel een stuk in als die steun eronder weg is?
O wacht dat is de spiegeling van het andere achterwiel
Ik ga weer slapen, maak me maar wakker als de eerste race begint
En je wilt de helm zien omdat?quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:06 schreef nils7 het volgende:
Ik moet echt 26x door die halo om nou te kijken welk helmpje erin zit.
Beetje jammer
Zodat ik kan zien wie het is.quote:
Bij POV moet ik altijd aan iets anders denkenquote:
Euh, ik niet natuurlijk, geen idee waar je het over hebt eigenlijkquote:Op donderdag 22 februari 2018 23:11 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Bij POV moet ik altijd aan iets anders denken
Geen reserve. Dat is Leclerc.quote:Op donderdag 22 februari 2018 23:37 schreef Gezicht het volgende:
Ik vind de Ferrari maar kaal uitzien.
En is Kvyat daar nu gewoon reservedriver of hoe zit dat? Voor het geval dat Kimi/Seb ziek zijn oid?
Pornhub...quote:Op donderdag 22 februari 2018 23:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Euh, ik niet natuurlijk, geen idee waar je het over hebt eigenlijk
Kleine kans dat we hem op korte termijn nog daadwerkelijk in de F1 gaan zien dus.quote:Op donderdag 22 februari 2018 23:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Geen reserve. Dat is Leclerc.
Kvyat is development/testrijder.
Wat een gedrocht.quote:
tering wat een haloquote:
Fuck, moest gewoon niet klikken ook ...quote:Op vrijdag 23 februari 2018 00:01 schreef SnowOokami het volgende:
Overigens... dan denk je dat het geluid is beter is geworden totdat je dit hoort:
Het is toch wel erg jammer, het kan zoveel beter. Maar ja, alles is geoorloofd om innovatie in de kiem te smoren dus moet iedereen met exact hetzelfde opgepropte uitlaatsysteem rijden.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 00:01 schreef SnowOokami het volgende:
Overigens... dan denk je dat het geluid is beter is geworden totdat je dit hoort:
quote:Op vrijdag 23 februari 2018 00:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
Fuck, moest gewoon niet klikken ook ...
Mijn eerste reactie was ook "hey die Mercedes klinkt niet heel gek" en dan klik je op dit filmpje en moet je spontaan janken.
Zelfs m'n 4 cyl turbo (Z20LEH) klinkt naar verhouding beter dan de V6T uit de F1. Het meeste geluid wordt meen ik door de MGU-H gedempt, maar het is bizar hoe "stil" de V6T's zijn vergeleken met de V6T's uit 198X... terwijl je met 12k rpm best een leuk geluidje kan produceren.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 00:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is toch wel erg jammer, het kan zoveel beter. Maar ja, alles is geoorloofd om innovatie in de kiem te smoren dus moet iedereen met exact hetzelfde opgepropte uitlaatsysteem rijden.
Een turbo V6 kan heel wat lawaai maken, zeker op de hoge toeren waar dit dingetje op draait. Maar ja, het wordt allemaal weggemoffeld. Helaas.
Niet helemaal waar, die dempt uiteraard een beetje maar het grootste dempvermogen zit simpelweg in het uitlaatsysteem. Volgens de regels moet alles afgevoerd worden naar een enkele uitlaat op een specifieke plek. De enige reden daarvoor is dat daarmee een geblazen diffuser onmogelijk wordt.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 00:20 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Het meeste geluid wordt meen ik door de MGU-H gedempt
Die halo lijkt me ook in de weg zitten voor de startlampen. Maar daar zullen ze vast aan gedacht hebben.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |