abonnement Unibet Coolblue
pi_177337515
Morgen,

Sinds een week of 3 hebben wij plots last van vogelkuikens in een nest naast ons huis. Het nest zit hoog in een boom naast ons huis en is vrij groot (zou van een vrij groot type vogel kunnen zijn). Het is me nog niet gelukt ook echt de vogels te spotten, omdat de kuikens waarschijnlijk nog niet uit het nest zijn en de moeder vogel zelf is overdag niet echt ergens te bekennen. Wat vooral vreemd is, is dat we de vogels alleen midden in de nacht horen. Het lijkt alsof ze

A) het midden in de nacht zo koud krijgen dat ze wakker worden en als malle beginnen te kakelen
B) 's nachts gevoerd worden door hun moeder

Op verschillende tijden midden in de nacht (de ene keer 2 uur 's nachts, de andere keer half 6 's ochtends) beginnen die kuikens als malle te kakelen en na zo'n 15 min stoppen ze weer... Soms herhaalt dat proces zich 'n uurtje later weer, soms ook niet.

Nu is mij altijd geleerd dat vogels normaliter in de periode april/mei~ eieren leggen en uitbroeden, waardoor ik vrij verbaasd was dat we nu sinds begin februari ineens zoveel last van een vogelnest hebben. Daarnaast lijkt het mij, dat met deze temperaturen, het niet echt de periode is om kuikens uit te broeden. Tot slot vind ik het ook vrij vreemd dat de beesten alleen midden in de nacht wakker lijken te zijn. Ik werk 1/2 dagen in de week vanuit huis, en ben er bewust op gaan letten, maar overdag hoor je die kuikens totaal niet. Erg vreemd.

- Kan het zo zijn dat de biologische klok/ritme van die vogels helemaal verstoord is vanwege de extreem zachte winter die we gehad hebben, waardoor ze nu in een voor hun vreemde periode toch eieren zijn gaan leggen / 's nachts wakker zijn?
- Welk soort vogel zou dit kunnen zijn? Iemand anders hier nog last van?

Mijn gevoel neigt heel erg naar kauwen. Ook het kenmerken 'Ka" geluid als zijnde wat uit die beesten komt doet me er erg aan denken. 't is in ieder geval een soort kraai/kauw geluid, echter hebben die ook volgens de vogel-kenner pagina's een broedperiode die pas in april start..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')