abonnement Unibet Coolblue
pi_177328539
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 20 februari 2018 @ 20:24:32 #2
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177328572
Fierljeppen?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_177328755
Fappen. ;)
pi_177329069
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 18:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De langetermijnvoorspellingen op Weeronline zijn zo'n beetje de minst betrouwbare ter wereld.
Meerdere sites geven dit zo ongeveer aan.
Maargoed merk het wel, kan nu alleen maar meevallen.
pi_177330619
Alles beter dan in Nederland blijven
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 20 februari 2018 @ 21:26:59 #6
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177330830
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
Fappen. ;)
Jij liever dan ik...

Dat niet gewoon in de beschutting van je fietsenschuurtje doen :')
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_177331149
Net een setje nieuwe Tunes aangeschaft. *O*
Geen hippe groene decals en hubs, maar gewoon zwart deze keer.
pi_177331199
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:26 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Jij liever dan ik...

Dat niet gewoon in de beschutting van je fietsenschuurtje doen :')
Heb ik niet. ;(
  woensdag 21 februari 2018 @ 09:29:02 #9
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177338519
Ik zoek nog een mooie plek om te fietsen na de Maratona dles Dolomites. Het liefst daar, of tussen daar en Nederland ergens in. Idealiter met veel maar niet te lange klimmen zodat we als groep makkelijker bij elkaar blijven. Heeft iemand een goed idee?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 21 februari 2018 @ 09:30:55 #10
14505 OProg
A Life in Music
pi_177338561
Zondag is de Cyclo van de Omloop. Helaas is die kou wel een dingetje want ik denk, zeker omdat de start 35 km van de finish is. Normaal goed te fietsen daarna maar met gevoelstemperatuur van -15 niet echt een leuk idee.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_177338722
quote:
9s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:30 schreef OProg het volgende:
Zondag is de Cyclo van de Omloop. Helaas is die kou wel een dingetje want ik denk, zeker omdat de start 35 km van de finish is. Normaal goed te fietsen daarna maar met gevoelstemperatuur van -15 niet echt een leuk idee.
Maximaal 128km + 35km = 163km. Dat valt best mee. Zaterdag is ook een 200km brevet in Maastricht. Daar zitten we langer op de fiets. Gewoon goed in laagjes kleden. Een bivakmuts wordt belangrijk. Daarnaast dikke handschoenen en heatpacks tussen je schoenen en je overschoenen. Goede skikousen werkt ook prima.
Ik zou zeggen, even een tripje naar de Decathlon als je onderweg bent naar de start (of de eerstkomende koopavond). En dan niet alleen bij de fietsafdeling maar ook bij de ski en de outdoor afdeling shoppen.
  woensdag 21 februari 2018 @ 09:43:51 #12
14505 OProg
A Life in Music
pi_177338846
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:38 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Maximaal 128km + 35km = 163km. Dat valt best mee. Zaterdag is ook een 200km brevet in Maastricht. Daar zitten we langer op de fiets. Gewoon goed in laagjes kleden. Een bivakmuts wordt belangrijk. Daarnaast dikke handschoenen en heatpacks tussen je schoenen en je overschoenen. Goede skikousen werkt ook prima.
Ik zou zeggen, even een tripje naar de Decathlon als je onderweg bent naar de start (of de eerstkomende koopavond). En dan niet alleen bij de fietsafdeling maar ook bij de ski en de outdoor afdeling shoppen.
Ik heb alles, naja, geen heatpacks maar goed. Het moet ook allemaal een beetje leuk blijven, dat is meer het ding.

Met extreme hitte heb ik aanmerkelijk minder problemen voor langere afstanden, maar dat is ook een gevoelskwestie.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_177338951
Lekker weertje vandaag *O*
pi_177339013
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:29 schreef Fretwork het volgende:
Ik zoek nog een mooie plek om te fietsen na de Maratona dles Dolomites. Het liefst daar, of tussen daar en Nederland ergens in. Idealiter met veel maar niet te lange klimmen zodat we als groep makkelijker bij elkaar blijven. Heeft iemand een goed idee?
Limburg. :P
  woensdag 21 februari 2018 @ 09:50:49 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177339025
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:50 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Limburg. :P
Laten we het gezellig houden Bizkit.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 21 februari 2018 @ 09:55:53 #16
14505 OProg
A Life in Music
pi_177339144
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:29 schreef Fretwork het volgende:
Ik zoek nog een mooie plek om te fietsen na de Maratona dles Dolomites. Het liefst daar, of tussen daar en Nederland ergens in. Idealiter met veel maar niet te lange klimmen zodat we als groep makkelijker bij elkaar blijven. Heeft iemand een goed idee?
Wat beschouw je als niet te lange klimmen?

In principe zijn die klimmen van de Dolomieten Marathon ook niet vreselijk lang natuurlijk door de hoogte waar je al op zit. Maar die rij je dan al.

Dus wat heb je in gedachten?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_177339220
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:29 schreef Fretwork het volgende:
Ik zoek nog een mooie plek om te fietsen na de Maratona dles Dolomites. Het liefst daar, of tussen daar en Nederland ergens in. Idealiter met veel maar niet te lange klimmen zodat we als groep makkelijker bij elkaar blijven. Heeft iemand een goed idee?
Schwarzwald.
Moezel.

M.n. de Moezel lijkt me ideaal. Mooi fietsgebied.
in a crowd you lose humanity
pi_177339409
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:50 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Laten we het gezellig houden Bizkit.
Volgens mij voldoet het wel aan de eisen die je vraagt.
Geen lange klimmen (max 3km). Verder kun je van hieruit ook naar de voerstreek waar ook geen al te lange klimmen zijn. En er zijn er veel als je de juiste route maakt. :)
  woensdag 21 februari 2018 @ 10:10:28 #19
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177339543
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:55 schreef OProg het volgende:

[..]

Wat beschouw je als niet te lange klimmen?

In principe zijn die klimmen van de Dolomieten Marathon ook niet vreselijk lang natuurlijk door de hoogte waar je al op zit. Maar die rij je dan al.

Dus wat heb je in gedachten?
Het liefst zo tussen de 5 en de 10, wat inderdaad ook al tijdens de Marathon zo is. We hebben een niveauverschil waardoor een leuk recreatiever rondje ons wat meer samen houdt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_177339643
quote:
9s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:30 schreef OProg het volgende:
Zondag is de Cyclo van de Omloop. Helaas is die kou wel een dingetje want ik denk, zeker omdat de start 35 km van de finish is. Normaal goed te fietsen daarna maar met gevoelstemperatuur van -15 niet echt een leuk idee.
Ik had gedacht om zaterdag Kuurne-Brussel-Kuurne te doen, en dan zondag de Omloop (93 km). Maar met dit weerbericht ga ik dat niet doen. Misschien nog wel KBK, maar denk het eigenlijk ook niet.
in a crowd you lose humanity
pi_177339947
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:10 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Het liefst zo tussen de 5 en de 10, wat inderdaad ook al tijdens de Marathon zo is. We hebben een niveauverschil waardoor een leuk recreatiever rondje ons wat meer samen houdt.
Sorry dat ik het zegt, maar veel klimmen tussen de 5 en 10 kilometer is gegarandeerd niet veel samen fietsen. Ja, in de afdalingen wellicht, maar dan heb je het ook ver gehad (lekker gezellig in een treintje achter elkaar met 10 meter ertussen).

Als je met een groep met niveauverschil bent en je wil meer samen rijden, zorg er dan voor dat er gewoon weinig klimmen in zitten en dat die klimmen echt niet lang zijn.
  woensdag 21 februari 2018 @ 10:36:37 #22
14505 OProg
A Life in Music
pi_177340150
Luxemburg is ook wel een aardige plek voor een niveauverschil-groep.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_177340202
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:27 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zegt, maar veel klimmen tussen de 5 en 10 kilometer is gegarandeerd niet veel samen fietsen. Ja, in de afdalingen wellicht, maar dan heb je het ook ver gehad (lekker gezellig in een treintje achter elkaar met 10 meter ertussen).

Als je met een groep met niveauverschil bent en je wil meer samen rijden, zorg er dan voor dat er gewoon weinig klimmen in zitten en dat die klimmen echt niet lang zijn.
Eens. Kun je idd beter in Limburg, Moezel of Luxemburg gaan fietsen.
Zou ik eerder voor Moezel of Luxemburg kiezen dan Limburg, want daar is het toch drukker (is mijn ervaring). En in Luxemburg en de Moezel heb je wat langere klimmen, van 2 tot 5 km, Limburg is wat korter (en ken je waarschijnlijk al).

Klimmen tussen de 5 en 10 km heb je niet op veel plekken tussen de Dolomieten en hier.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 21 februari 2018 @ 10:47:08 #24
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177340428
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:29 schreef Fretwork het volgende:
Ik zoek nog een mooie plek om te fietsen na de Maratona dles Dolomites. Het liefst daar, of tussen daar en Nederland ergens in. Idealiter met veel maar niet te lange klimmen zodat we als groep makkelijker bij elkaar blijven. Heeft iemand een goed idee?
Het liefst daar idd, want je bent daar nu eenmaal met de groep. In Limburg kan je natuurlijk altijd nog fietsen sorry dat ik het zeg Bizkit.

Verplaats 50km naar het zuiden dan kan je Psso Manghen, Psso Rolle op. Ook erg mooi daar.
  woensdag 21 februari 2018 @ 10:48:35 #25
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177340450
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Volgens mij voldoet het wel aan de eisen die je vraagt.
Geen lange klimmen (max 3km). Verder kun je van hieruit ook naar de voerstreek waar ook geen al te lange klimmen zijn. En er zijn er veel als je de juiste route maakt. :)
Hehe, sorry, liep ook maar te kutten. Ik bewaar Limburg liever voor wanneer ik in de buurt ben. :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_177340474
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Eens. Kun je idd beter in Limburg, Moezel of Luxemburg gaan fietsen.
Zou ik eerder voor Moezel of Luxemburg kiezen dan Limburg, want daar is het toch drukker (is mijn ervaring). En in Luxemburg en de Moezel heb je wat langere klimmen, van 2 tot 5 km, Limburg is wat korter (en ken je waarschijnlijk al).

Klimmen tussen de 5 en 10 km heb je niet op veel plekken tussen de Dolomieten en hier.
Ik zou zelfs willen opteren voor bijna vlak. Veluwe of zo. Alle klimmen langer dan 1km zorgen er voor dat de snelste altijd bovenaan moeten wachten en de langzaamste de minste rust krijgt (terwijl die de rust net het meeste nodig heeft).

Gezellig samen doe je door op het vlakke de sterkste op kop te zetten met een tempo dat de langzaamste goed kan bijhouden.
  woensdag 21 februari 2018 @ 10:50:41 #27
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177340490
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Eens. Kun je idd beter in Limburg, Moezel of Luxemburg gaan fietsen.
Zou ik eerder voor Moezel of Luxemburg kiezen dan Limburg, want daar is het toch drukker (is mijn ervaring). En in Luxemburg en de Moezel heb je wat langere klimmen, van 2 tot 5 km, Limburg is wat korter (en ken je waarschijnlijk al).

Klimmen tussen de 5 en 10 km heb je niet op veel plekken tussen de Dolomieten en hier.
Zat zelf inderdaad ook aan Luxemburg, Moezel is ook een goede tip denk ik. Ken je toevallig een goede uitvalsbasis in beide gebieden?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_177340498
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:47 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Het liefst daar idd, want je bent daar nu eenmaal met de groep. In Limburg kan je natuurlijk altijd nog fietsen sorry dat ik het zeg Bizkit.

Verplaats 50km naar het zuiden dan kan je Psso Manghen, Psso Rolle op. Ook erg mooi daar.
Uiteraard. Maar het ging hier om samen te fietsen, dat ga je niet doen in het middengebergte. ;)
  woensdag 21 februari 2018 @ 10:54:24 #29
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177340575
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:51 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar het ging hier om samen te fietsen, dat ga je niet doen in het middengebergte. ;)
Bergop rijdt toch iedereen zijn eigen tempo. Dus samen fietsen doe je alleen vlak.
  woensdag 21 februari 2018 @ 10:54:35 #30
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177340580
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:27 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zegt, maar veel klimmen tussen de 5 en 10 kilometer is gegarandeerd niet veel samen fietsen. Ja, in de afdalingen wellicht, maar dan heb je het ook ver gehad (lekker gezellig in een treintje achter elkaar met 10 meter ertussen).

Als je met een groep met niveauverschil bent en je wil meer samen rijden, zorg er dan voor dat er gewoon weinig klimmen in zitten en dat die klimmen echt niet lang zijn.
Snap ik, hebben ook met de groep gewoon de Ventoux, Vogezen en Ardennen gedaan. De beste is alleen een stuk beter dan de rest en de langzaamste heeft het vooral zwaar op lange of steile klimmen. Korte Vogezenklimmen of routes zoals de Gorges de Nesque konden we prima met de hele groep gezellig fietsen. Gaat er ook niet om om volle bak te gaan, maar een Stelvio lang je tempo aanpassen is te veel.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_177340601
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:47 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Het liefst daar idd, want je bent daar nu eenmaal met de groep. In Limburg kan je natuurlijk altijd nog fietsen sorry dat ik het zeg Bizkit.

Verplaats 50km naar het zuiden dan kan je Psso Manghen, Psso Rolle op. Ook erg mooi daar.
Inderdaad druk ze maar gewoon met de neus op de feiten misschien dat ze het trainen dan wat serieuzer aanpakken ;)
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_177340637
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:50 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Zat zelf inderdaad ook aan Luxemburg, Moezel is ook een goede tip denk ik. Ken je toevallig een goede uitvalsbasis in beide gebieden?
Luxemburg is wat mij betreft echt een aanrader. Mooie wegen, een grote variatie aan klimmen en vrij rustig.

Je kunt daar tegen muurtjes opfietsen, maar je hebt ook langere klimmen van zo’n 6-8% waar je lekker omhoog kunt peddelen. Dat vind ik altijd wel een pré voor duurtrainingen in heuvelachtig gebied, dat je ook met een normale hartslag bergop kunt fietsen. Omdat de klimmen niet gruwelijk lang zijn, hoef je ook niet te lang te wachten op elkaar.
pi_177340645
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:54 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Snap ik, hebben ook met de groep gewoon de Ventoux, Vogezen en Ardennen gedaan. De beste is alleen een stuk beter dan de rest en de langzaamste heeft het vooral zwaar op lange of steile klimmen. Korte Vogezenklimmen of routes zoals de Gorges de Nesque konden we prima met de hele groep gezellig fietsen. Gaat er ook niet om om volle bak te gaan, maar een Stelvio lang je tempo aanpassen is te veel.
En nu de geheimtip, doe de klim maak een fototje eet wat vul je drinken aan. Keer om en daal af naar de langzaamste en fiets gezellig met hem mee omhoog. Dit doen de sterke berggeiten. En de minst getrainde kan zich misschien nog wat aan je optrekken.

Anders vlak fietsen. Zoek een mooi bergplateau of vallei waar je kan fietsen. Bijvoorbeeld Valsugana kan je lange stukken door de vallei fietsen en wat korte klimmen meepakken.
Merano ook een optie prima fietspad richting zowel stelvio als trento wat kortere klimmen zijn er ook.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:03:09 #34
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177340715
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:59 schreef MarcoD het volgende:

[..]

En nu de geheimtip, doe de klim maak een fototje eet wat vul je drinken aan. Keer om en daal af naar de langzaamste en fiets gezellig met hem mee omhoog. Dit doen de sterke berggeiten. En de minst getrainde kan zich misschien nog wat aan je optrekken.

Anders vlak fietsen. Zoek een mooi bergplateau of vallei waar je kan fietsen. Valsugana kan je lange stukken door de vallei fietsen en wat korte klimmen meepakken.
Is altijd een optie, maar dan zoek ik wel lekkere lopers uit inderdaad.

Valsugana check ik ook even, thanks.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:03:58 #35
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177340734
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:58 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Luxemburg is wat mij betreft echt een aanrader. Mooie wegen, een grote variatie aan klimmen en vrij rustig.

Je kunt daar tegen muurtjes opfietsen, maar je hebt ook langere klimmen van zo’n 6-8% waar je lekker omhoog kunt peddelen. Dat vind ik altijd wel een pré voor duurtrainingen in heuvelachtig gebied, dat je ook met een normale hartslag bergop kunt fietsen. Omdat de klimmen niet gruwelijk lang zijn, hoef je ook niet te lang te wachten op elkaar.
Ik vind dit klinken als een hele goede optie voor de groep. ^O^
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:06:20 #36
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177340774
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:03 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Is altijd een optie, maar dan zoek ik wel lekkere lopers uit inderdaad.

Valsugana check ik ook even, thanks.
Rondom P. Rolle en P. Manghen is ook geen hooggebergte meer hoor. Vanaf Cortina 'd Ampezzo naar het Zuiden ga je de bergen uit.
pi_177340781
En om er dan nog een pré in te gooien en opzichte van hooggebergte: Er zijn veel meer wegen, waardoor je veel meer rondjes kunt fietsen.

Ik vind zelf dat er rond de omgeving van Vianden, Bourscheid, Diekirch, Esch-sur-Sure en Larochette veel moois te vinden is qua klimmen. Vanaf daar richting Bastogne fietsen is ook erg mooi.
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:09:12 #38
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177340824
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:06 schreef Tommeke het volgende:
En om er dan nog een pré in te gooien en opzichte van hooggebergte: Er zijn veel meer wegen, waardoor je veel meer rondjes kunt fietsen.

Ik vind zelf dat er rond de omgeving van Vianden, Bourscheid, Diekirch, Esch-sur-Sure en Larochette veel moois te vinden is qua klimmen. Vanaf daar richting Bastogne fietsen is ook erg mooi.
Ja prachtig, tis alleen in Italië veel mooierder. Dan heb je 1000km gereden voor de Maratona en dan ga je fietsen in Luxemburg. :')
pi_177340860
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:06 schreef Tommeke het volgende:
En om er dan nog een pré in te gooien en opzichte van hooggebergte: Er zijn veel meer wegen, waardoor je veel meer rondjes kunt fietsen.

Ik vind zelf dat er rond de omgeving van Vianden, Bourscheid, Diekirch, Esch-sur-Sure en Larochette veel moois te vinden is qua klimmen. Vanaf daar richting Bastogne fietsen is ook erg mooi.
Ja we hebben daar toen mooi gefietst he! Super mooi gebied!

En wat Marco zegt doe ik ook altijd als ik met Misspatty in de bergen fiets. Ideaal.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:13:28 #40
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177340936
Eigenlijk wil ik ook gewoon naar de Stelvio, Gavia of bij m'n enkels afbreken op de Mortirolo...
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:14:19 #41
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177340957
Passo Rolle lijkt me een mooie voor de groep, Passo Manghen kunnen we aan het begin nog wel samen doen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_177340976
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:03 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Is altijd een optie, maar dan zoek ik wel lekkere lopers uit inderdaad.

Valsugana check ik ook even, thanks.
rond Levico Terme is wel een prima optie! Kan mooi vlak fietsen en rondom heuveltje en de meertjes, niet moeilijk kort klimmetje.
Richting Trento of Bassano del grappa is goed te fietsen. Of een klim omhoog over de kaiserjagerstrasse en dan daar over de hoogvlakte toeren! Eventueel richting het oosten daar naar beneden en weer door de vallei naar Levico.
Je kan het makkelijk of lastig maken, voordeel is dat je al enigszins in de buurt zit en de weg vanaf Colfosco leuk is om te rijden.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:16:40 #43
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177341038
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:14 schreef Fretwork het volgende:
Passo Rolle lijkt me een mooie voor de groep, Passo Manghen kunnen we aan het begin nog wel samen doen.
Dat zijn mooie lopers hoor, beetje vergelijkbaar met de Vogezenklimmen. Stelvio en Gavia is bij Bormio. Dat zijn de echte hoge passen meer zoals Galibier en Croix de Fer.

De Manghen gaat door een onbewoond dal, echt heel fraai.
pi_177341394
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja prachtig, tis alleen in Italië veel mooierder. Dan heb je 1000km gereden voor de Maratona en dan ga je fietsen in Luxemburg. :')
Ja eens.
pi_177341409
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja we hebben daar toen mooi gefietst he! Super mooi gebied!

En wat Marco zegt doe ik ook altijd als ik met Misspatty in de bergen fiets. Ideaal.
Appelkebak in Duitsland :D
Was erg mooi toen! Afgelopen zomer ook een weekje geweest met m’n chickie. Was ook erg chill.
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:39:07 #46
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177341442
Enne, vanaf Utrecht naar Cortina kom je ook helemaal niet door Luxemburg, dat is een uur en 10 minuten omrijden. Je rijdt dan Duitsland in richting Frankfurt Stuttgart of Munchen.
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:43:14 #47
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177341534
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:39 schreef kaasplankje het volgende:
Enne, vanaf Utrecht naar Cortina kom je ook helemaal niet door Luxemburg, dat is een uur en 10 minuten omrijden. Je rijdt dan Duitsland in richting Frankfurt Stuttgart of Munchen.
Nou ja, het is dat of tweeënhalf uur naar het zuiden hè :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_177341873
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:43 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Nou ja, het is dat of tweeënhalf uur naar het zuiden hè :P
Ik zou het wel weten :P
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_177343322
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:50 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Zat zelf inderdaad ook aan Luxemburg, Moezel is ook een goede tip denk ik. Ken je toevallig een goede uitvalsbasis in beide gebieden?
Luxemburg ken ik wat minder goed, alleen een paar keer in Echternach geweest voor de Charly Gaul.

Moezel ben ik wat vaker geweest, tussen Cochem en Koblenz. Langs de Moezel kun je vlak fietsen, sla je van de Moezel af, dan gaat het omhoog. Soms steile klimmen van 1-2 km, met stukken van 10-12%. Soms meer lopend, van een km of 3.

Schwarzwald is ook een optie. En ik denk dat je rondom Heidelberg ook leuk kunt fietsen.
in a crowd you lose humanity
pi_177345671
Als ik een plek tussen de dolomieten en thuis moet bedenken, dan staat het Schwarzwald erg hoog op mijn lijstje om een keer heen te gaan, tussen Stuttgart en Freiburg. Omgeving Baden Baden schijnt wel mooi te zijn.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_177345764
Hierover gesproken, ik ben van plan om in mei 4/5 dagen richting de Elzas te gaan. Mensen nog goede tips qua waar te zitten ed?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_177346426
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 14:15 schreef Steven184 het volgende:
Hierover gesproken, ik ben van plan om in mei 4/5 dagen richting de Elzas te gaan. Mensen nog goede tips qua waar te zitten ed?
Als je aan de kant van de elzas wil zitten; Ik heb met erg vermaakt in en om kaysersberg. Met zowel fietsen, als de schattige dorpjes en de lekkere wijntjes.

Als je echt voor de vogezen gaat zijn er mss handigere standplaatsen.
  woensdag 21 februari 2018 @ 14:53:47 #53
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177346691
Eisbein vreten als Obelix. man niet normaal meer.
pi_177347076
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 14:41 schreef muzas het volgende:

[..]

Als je aan de kant van de elzas wil zitten; Ik heb met erg vermaakt in en om kaysersberg. Met zowel fietsen, als de schattige dorpjes en de lekkere wijntjes.

Als je echt voor de vogezen gaat zijn er mss handigere standplaatsen.
Klinkt goed, ga voornamelijk voor de pop-up asperge restaurants en wijntjes, en wil daarbij lekker fietsen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 21 februari 2018 @ 15:55:58 #55
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177348013
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 14:41 schreef muzas het volgende:

[..]

Als je aan de kant van de elzas wil zitten; Ik heb met erg vermaakt in en om kaysersberg. Met zowel fietsen, als de schattige dorpjes en de lekkere wijntjes.

Als je echt voor de vogezen gaat zijn er mss handigere standplaatsen.
Dit inderdaad, mooi dorp. Ribeauvillé is iets groter en ook heel mooi.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_177350952
Ik weet na vandaag weer wat ik nodig heb...een paar echt goede winterhandschoenen. Ik vond het echt meevallen met de kou maar mijn vingers waren na twee uur fietsen wel gevoelloos.
pi_177351170
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:57 schreef Devv het volgende:
Ik weet na vandaag weer wat ik nodig heb...een paar echt goede winterhandschoenen. Ik vond het echt meevallen met de kou maar mijn vingers waren na twee uur fietsen wel gevoelloos.
Heb laatst die Roeckle's gekocht. Sindsdien geen moment meer koud gehad, zelfs ochtends bij -5.
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!fotograaf woensdag 21 februari 2018 @ 19:23:05 #58
145146 Andyy
pi_177351465
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Heb laatst die Roeckle's gekocht. Sindsdien geen moment meer koud gehad, zelfs ochtends bij -5.
Link?
pi_177351881
quote:
6s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:23 schreef Andyy het volgende:

[..]

Link?
https://www.mantel.com/ro(...)QEAQYAiABEgJoc_D_BwE

Nu zelfs afgeprijsd
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!fotograaf woensdag 21 februari 2018 @ 20:00:49 #60
145146 Andyy
pi_177352233
quote:
Moet je wel kleine handjes hebben :'(
pi_177352347
quote:
11s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:43 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik heb alles, naja, geen heatpacks maar goed. Het moet ook allemaal een beetje leuk blijven, dat is meer het ding.

Met extreme hitte heb ik aanmerkelijk minder problemen voor langere afstanden, maar dat is ook een gevoelskwestie.
En een lichaamskwestie. Bij extreme hitte schakelt m'n maag af, dan heb ik een probleem een paar dozijn kilometer verderop.
  woensdag 21 februari 2018 @ 20:13:57 #62
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177352517
quote:
6s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:00 schreef Andyy het volgende:

[..]

Moet je wel kleine handjes hebben :'(
*Mompelt iets over kledingfabrieken
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_177354277
quote:
6s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:00 schreef Andyy het volgende:

[..]

Moet je wel kleine handjes hebben :'(
Ik heb de S :D
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:33:29 #64
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177354805
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb de S :D
kleine handen kleine p... ;)
pi_177355175
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:33 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

kleine handen kleine p... ;)
Haha ik wist dat ie ging komen. :P
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:26:00 #66
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177356275
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:33 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

kleine handen kleine p... ;)
Pink?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 22 februari 2018 @ 05:22:03 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_177359920
Ik heb sealskinz. Wind en waterdicht is het belangrijkste. En afsluitbaar om je pols. 1 graad en zon=beetje zweethanden bij ietswat inspanning.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_177360421
Ik denk dat ik maar voor deze ga.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177360466
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 05:22 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb sealskinz. Wind en waterdicht is het belangrijkste. En afsluitbaar om je pols. 1 graad en zon=beetje zweethanden bij ietswat inspanning.
Die Roeckl zijn tot 5 graden prima.. daarna te warm. Natuurlijk wel afhankelijk van hoe hard je gaat, of gewoon netjes in D1 blijft :P
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 22 februari 2018 @ 07:42:57 #70
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177360712
Ik had mijn Roekels voor 45.- geloof ik. In het voorjaar bij de fm in de grabbelton.
Hij heeft een bak daar liggen alle enkele goederen in waar hij nog 1 maat van heeft ofzo.
  donderdag 22 februari 2018 @ 07:59:01 #71
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177360850
Gisteren een shirt van Isadore gepast. Had hem iets te groot besteld maar wat een fijn spul. Maatvoering zit tussen Castelli en normale kleding in.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 22 februari 2018 @ 08:12:54 #72
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_177361172
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 07:21 schreef Patroon het volgende:

[..]

Die Roeckl zijn tot 5 graden prima.. daarna te warm. Natuurlijk wel afhankelijk van hoe hard je gaat, of gewoon netjes in D1 blijft :P
ik reed zeker te hard :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_177362019
Nog Utrecht-fietsers hier? :)

Aankomend weekend zou ik graag een mooie tocht +/- 60km maken door bosrijke omgeving en niet al te drukke wegen. Iemand een (voorbeeld) route of tips vanuit het centrum die ik in kan laden in mijn navigatie?
Love is in the air!
  donderdag 22 februari 2018 @ 09:02:33 #74
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177362187
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:55 schreef Landgeld het volgende:
Nog Utrecht-fietsers hier? :)

Aankomend weekend zou ik graag een mooie tocht +/- 60km maken door bosrijke omgeving en niet al te drukke wegen. Iemand een (voorbeeld) route of tips vanuit het centrum die ik in kan laden in mijn navigatie?
Bosrijk zou ik persoonlijk richting de Heuvelrug gaan. Misschien kan je stukken lenen van de Hel van de Heuvelrug.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_177363263
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:02 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Bosrijk zou ik persoonlijk richting de Heuvelrug gaan. Misschien kan je stukken lenen van de Hel van de Heuvelrug.
Aha. Is er een manier om makkelijk een stukje uit een andere route knippen, en dit bewerken vanuit eigen woonplaats/adres? Die route is + 100 km ,wil er maar 40 van rijden o.i.d. ;)
Love is in the air!
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:10:36 #76
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177363392
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:06 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Aha. Is er een manier om makkelijk een stukje uit een andere route knippen, en dit bewerken vanuit eigen woonplaats/adres? Die route is + 100 km ,wil er maar 40 van rijden o.i.d. ;)
Het wordt steeds minder net wilde je nog +/- 60km?
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:19:06 #77
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177363634
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:06 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Aha. Is er een manier om makkelijk een stukje uit een andere route knippen, en dit bewerken vanuit eigen woonplaats/adres? Die route is + 100 km ,wil er maar 40 van rijden o.i.d. ;)
Je kan op Strava zoeken naar de activiteit, deze "bewerken" in de routebuilder en dan punten verwijderen.

Of je zet hem er gewoon in, rijdt naar de start, rijdt +/- 25 kilometer en navigeert naar de de terugweg of start.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  FOK!fotograaf donderdag 22 februari 2018 @ 10:19:58 #78
145146 Andyy
pi_177363653
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:55 schreef Landgeld het volgende:
Nog Utrecht-fietsers hier? :)

Aankomend weekend zou ik graag een mooie tocht +/- 60km maken door bosrijke omgeving en niet al te drukke wegen. Iemand een (voorbeeld) route of tips vanuit het centrum die ik in kan laden in mijn navigatie?
Met 60 kom je net nergens. Je kunt hoogstens net over de Hoogstraat en Ruiterberg met 60km.
pi_177364033
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:19 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Je kan op Strava zoeken naar de activiteit, deze "bewerken" in de routebuilder en dan punten verwijderen.

Of je zet hem er gewoon in, rijdt naar de start, rijdt +/- 25 kilometer en navigeert naar de de terugweg of start.
zoeken naar activiteiten is er een tijdje geleden uitgehaald.. erg spijtig want ik gebruikte het ook regelmatig voor inspiratie voor een ritje..
Je kan nu alleen nog maar zoeken naar segmenten :(
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:56:00 #80
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177364316
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:38 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

zoeken naar activiteiten is er een tijdje geleden uitgehaald.. erg spijtig want ik gebruikte het ook regelmatig voor inspiratie voor een ritje..
Je kan nu alleen nog maar zoeken naar segmenten :(
Ah damn, dat was fantastisch
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_177364321
quote:
6s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:19 schreef Andyy het volgende:

[..]

Met 60 kom je net nergens. Je kunt hoogstens net over de Hoogstraat en Ruiterberg met 60km.
Ander mooi rondje kan ook :) Heb je voorbeelden toevallig?
Via strava kan je niet meer zoeken naar activiteiten....
Love is in the air!
  donderdag 22 februari 2018 @ 11:04:16 #82
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177364452
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:56 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ander mooi rondje kan ook :) Heb je voorbeelden toevallig?
Via strava kan je niet meer zoeken naar activiteiten....
Maraca weet vast wel iets.
pi_177366793
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:56 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ander mooi rondje kan ook :) Heb je voorbeelden toevallig?
Via strava kan je niet meer zoeken naar activiteiten....
Deze?
http://www.ledigerf.net/o(...)fietsclub-ledig-erf/

Je kan als je goeie zin hebt uitbreiden richting Rhenen / Defensieweg. En als je niet over de dijk terug wilt kan je via de dorpen (Doorn Driebergen) of ook weer kriskras over de heuvelrug
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_177367053
Ik vind dat ledig erf zo iets waardeloos he..wie gaat nou op de openbare weg (in een druk gebied) met 35-40 gemidddeld in een groep rijden? Als je zo graag wil koersen, neem je toch gewoon een licentie, zodat je niet andere weggebruikers ten last bent. :{w
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_177367083
Ledig Erf is een beetje de Utrechtse variant van het Scheldepeloton.
pi_177367109
Voor zaterdag de extreme winterspullen er bij gepakt. Plus een tasje met extra winterspullen voor als het nodig is.
pi_177367255
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:55 schreef Patroon het volgende:
Ik vind dat ledig erf zo iets waardeloos he..wie gaat nou op de openbare weg (in een druk gebied) met 35-40 gemidddeld in een groep rijden? Als je zo graag wil koersen, neem je toch gewoon een licentie, zodat je niet andere weggebruikers ten last bent. :{w
Zelfde als de Wedrenners in Nijmegen.
  donderdag 22 februari 2018 @ 13:19:50 #88
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177367640
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:55 schreef Patroon het volgende:
Ik vind dat ledig erf zo iets waardeloos he..wie gaat nou op de openbare weg (in een druk gebied) met 35-40 gemidddeld in een groep rijden? Als je zo graag wil koersen, neem je toch gewoon een licentie, zodat je niet andere weggebruikers ten last bent. :{w
Het gaat ook iedere week bijna mis natuurlijk, zeker als er waaiers gereden wordt op die smalle en bochtige maar toch best drukke Lekdijk. Toeterende auto's gescheld en gevloek etc.
pi_177368677
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:46 schreef Gripper het volgende:

[..]

Deze?
http://www.ledigerf.net/o(...)fietsclub-ledig-erf/

Je kan als je goeie zin hebt uitbreiden richting Rhenen / Defensieweg. En als je niet over de dijk terug wilt kan je via de dorpen (Doorn Driebergen) of ook weer kriskras over de heuvelrug
Leuk!

Nog andere opties en routes vanuit het centrum :) Deze neem ik mee in ieder geval !!
Love is in the air!
pi_177368687
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor zaterdag de extreme winterspullen er bij gepakt. Plus een tasje met extra winterspullen voor als het nodig is.
Wat zijn extreme winterspullen? Gewoon dikke trui aan, handschoenen en muts, toch?
Love is in the air!
  donderdag 22 februari 2018 @ 14:35:57 #91
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_177369070
quote:
6s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:19 schreef Andyy het volgende:

[..]

Met 60 kom je net nergens. Je kunt hoogstens net over de Hoogstraat en Ruiterberg met 60km.
:')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_177369237
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:19 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Het gaat ook iedere week bijna mis natuurlijk, zeker als er waaiers gereden wordt op die smalle en bochtige maar toch best drukke Lekdijk. Toeterende auto's gescheld en gevloek etc.
En daar ontstaat de (terechte) ergernis van andere weggebruikers jegens wielrenners..
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 22 februari 2018 @ 14:52:10 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_177369431
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

En daar ontstaat de (terechte) ergernis van andere weggebruikers jegens wielrenners..
Precies. Eikels.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_177369530
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Precies. Eikels.
Omdat die gasten ook maar gewoon een groepje liefhebbers zijn, geen echte officiele club ofzo, moeten ze het ook wel hebben van alleen maar vage afspraken. "doe alsjeblieft netjes?" is het enige wat ze kennelijk kunnen vragen, en je lidmaatschap royeren zal niet snel gebeuren.

Vorig jaar was er 2x in korte tijd een ongeluk tijdens hun zondagmiddag rit, en toen kwam dit op de site:

quote:
Beste leden en iedereen die weleens met ons meefietst,

We zijn een hele leuke fietsclub met heel veel leuke mensen die over het algemeen lekker doen waar ze zin in hebben: fietsen. Soms zacht, soms hard, soms sportief, soms competitief. En dat in een land met drukke wegen waar heel veel andere mensen wonen, autorijden, fietsen en wandelen. En waar het ook nog eens hard waait soms.
Gelukkig gaat dat bijna altijd goed. Maar………….

Daarom een aantal aandachtspunten en richtlijnen zodat we allemaal veilig kunnen blijven fietsen:
– Rijd voorzichtig en veilig en geef op tijd aan met de bekende commando’s wat er gebeurt;
– Houdt rekening met alle andere weggebruikers, wees hoffelijk en bedank weggebruikers vriendelijk die plaats voor je maken (heus, het helpt!);
– Rijd alleen in waaiers als dat qua wegbreedte kan en ga ruim op tijd aan de kant voor tegenliggers en passeerders;
– Besluit op tijd als de groep (te) groot is om een gat te laten vallen en blijf niet met het verstand op nul aanhaken als dat onverantwoord is;
– Gebruik je hoofd (zolang dat nog heel is) en laat je ambitie & adrenaline niet ten koste gaan van jouw en andermens’ veiligheid;
– Spreek je mede-clubleden ook vriendelijk aan als je merkt dat er onverantwoorde risico’s genomen worden;
– Draag altijd een helm;
– Het voorgaande geldt voor iedereen, of je nu een supersnelle A, een gemiddelde B of een relaxte C bent. Het geldt dus ook voor jou!

We waarderen het enorm als ook jij je aan deze aandachtspunten houdt.

Dank voor je aandacht!
Dat zal indruk maken ! :')
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 22 februari 2018 @ 15:28:27 #95
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177370192
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

En daar ontstaat de (terechte) ergernis van andere weggebruikers jegens wielrenners..
Ja die toerclubjes die gaan racen op de weg. Verwerpelijk is het gewoon. :{w
pi_177370199
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:55 schreef Patroon het volgende:
Ik vind dat ledig erf zo iets waardeloos he..wie gaat nou op de openbare weg (in een druk gebied) met 35-40 gemidddeld in een groep rijden? Als je zo graag wil koersen, neem je toch gewoon een licentie, zodat je niet andere weggebruikers ten last bent. :{w
Je moet ook wat als het solo niet lukt :-P
pi_177370231
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:28 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja die toerclubjes die gaan racen op de weg. Verwerpelijk is het gewoon. :{w
Ja, ik doe regelmatig interval blokjes en dan zoek ik altijd een rondje op zonder gevaarlijke kruispunten en dat niet door dorpen gaat, om met 40kmh geen gevaar voor mezelf of andere weggebruikers te vormen.. en dan rij ik ook nog solo.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_177370283
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:18 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Wat zijn extreme winterspullen? Gewoon dikke trui aan, handschoenen en muts, toch?
Voor zaterdag zal het zijn:
skikousen
winterschoenen
overschoenen
korte broek
thermo onderbroek
lange overbroek
dik thermo ondershirt
koerstrui
fleece shirt lange mouw
winterjack
mouwloos jack (dik of dun naar de exacte temperatuur
warme skihandschoenen
fleece bivakmuts
helm

Dat als het bij de start inderdaad de voorspelde -6 is. Onderweg kan ik het fleece lange mouw shirt vervangen door een dun shirt of helemaal uitdoen, net zoals het mouwloos jack.
Als reserve gaan extra sokken en een reserve ondershirt mee, plus 2 paar handschoenen in dunnere varianten.
  donderdag 22 februari 2018 @ 15:35:29 #99
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177370313
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:30 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja, ik doe regelmatig interval blokjes en dan zoek ik altijd een rondje op zonder gevaarlijke kruispunten en dat niet door dorpen gaat, om met 40kmh geen gevaar voor mezelf of andere weggebruikers te vormen.. en dan rij ik ook nog solo.
pi_177370804
Gripper, koers jij weleens op de nedereindse berg? Zo ja, is het wat qua parkoers?

Ik wil weer meer ervaring opdoen met koersen en pelotons rijden etc. Ook voor de zomer regio competitie. Nu werk ik in Everdingen en Nedereindse berg is daar niet ver vandaan dan is het makkelijk om zaterdag een ochtendje te werken en daarna ff een koersje rijden daar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')