abonnement Unibet Coolblue
pi_177327315
Goedenavond Fokkers,

Ik zou graag van jullie adviezen gebruik maken.

De situatie:

Ik ben als flexwerker werkzaam in een kleine provincie. Ik wil graag gaan wonen en werken in regio Rotterdam/ Den Haag maar loop vast.
Voor een woning heb je een vast contract nodig of een bepaalde inkomenseis. En voor een baan een woning, anders wordt je afgewezen ivm de reisafstand. Het is een kip en het ei verhaal. Het één kan niet zonder het ander.
Toch wil ik een manier zoeken om dit te doorbreken. Ik heb het niet meer naar mijn zin in mijn huidige baan en mijn (koop) woning is verhuurd waardoor het voor mij voelt als ''het moment'' om een dergelijke stap te nemen.
Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat ik binnen een mum van tijd daar een nieuwe baan heb en aan de slag kan.
Hoe doorbreek ik deze cirkel?

Alvast bedankt voor het meedenken!
  dinsdag 20 februari 2018 @ 19:31:23 #2
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177327336
Je woning verkopen lijkt me? Schijnbaar is er vermogen genoeg maar kun je er geen gebruik van maken..
pi_177327373
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 19:31 schreef Zolderkamer het volgende:
Je woning verkopen lijkt me? Schijnbaar is er vermogen genoeg maar kun je er geen gebruik van maken..
Kan, maar ivm het tijdelijke contract (flexwerker) kan ik er niks voor terugkopen op dit moment. Ook hiervoor weer afhankelijk van een nieuwe vaste baan.
Mocht ik een nieuwe baan hebben in de randstad is dit zeker één van mijn opties.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 19:36:21 #4
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177327408
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 19:33 schreef R-M het volgende:

[..]

Kan, maar ivm het tijdelijke contract (flexwerker) kan ik er niks voor terugkopen op dit moment. Ook hiervoor weer afhankelijk van een nieuwe vaste baan.
Mocht ik een nieuwe baan hebben in de randstad is dit zeker één van mijn opties.
Je kan gewoon iets huren met poen?
Zodra je werk hebt kun je weer iets kopen
pi_177327950
Je denkt alleen maar negatief, denk in mogelijkheden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177328670
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:02 schreef halfway het volgende:
Je denkt alleen maar negatief, denk in mogelijkheden.
help hem eens op weg dan?
pi_177329535
Je huis verhuren voor een jaar en zelf een kamer in de regio Rotterdam / Den Haag zoeken. Geef jezelf een jaar om zaken op de rit te krijgen.

Geslaagd : huis verkopen en je in de randstad vestigen

Niet geslaagd : je hebt wat om op terug te vallen
pi_177331143
In welke sector word je afgewezen vanwege reisafstand? Dat is toch je eigen verantwoordelijkheid? Zolang jij op tijd op je werk (en thuis) kan komen, moet dat geen punt zijn lijkt me.
  Moderator dinsdag 20 februari 2018 @ 21:48:25 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_177331746
Ergens wonen met een huisgenoot
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_177332580
Niet te veel eisen stellen, ook in kleinere dorpen/steden kijken en samen met anderen wonen.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:18:07 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177332713
Als je toch zeker weet dat je daar in een mum van tijd weer werk hebt, dan koop je gewoon in die regio een huis op je huidige vaste contract, verhuis je en ga je dan weer aan het werk. Al dat krampachtige gedoe over inkomen, contracten en werkgeversverklaringen is namelijk alleen maar interessant op het moment dat je koopt. Daarna kijkt niemand meer ergens naar zo lang je maar op tijd betaalt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 20 februari 2018 @ 23:09:42 #12
416931 yats
(non) Average Joe
pi_177334494
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:18 schreef Janneke141 het volgende:
Als je toch zeker weet dat je daar in een mum van tijd weer werk hebt, dan koop je gewoon in die regio een huis op je huidige vaste contract, verhuis je en ga je dan weer aan het werk. Al dat krampachtige gedoe over inkomen, contracten en werkgeversverklaringen is namelijk alleen maar interessant op het moment dat je koopt. Daarna kijkt niemand meer ergens naar zo lang je maar op tijd betaalt.
Helaas is dat onjuist. Ook voor huurders zijn de eisen bij veel verhuurders tegenwoordig belachelijk hoog. Ik ben momenteel zelf op zoek naar een grotere huurwoning en wat je vaak tegenkomt is bijvoorbeeld een eis van een bruto inkomen van 5000 euro voor een woning waarvan de huur 1100 euro is, of inderdaad een vast contract als eis. Gek genoeg telt dan bijvoorbeeld eigen vermogen niet mee en het inkomen van een partner telt maar voor 50%. Zie jij de logica aan dergelijke eisen? Zo ja, dan mag je me die uitleggen...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_177336867
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 23:09 schreef yats het volgende:

[..]

Helaas is dat onjuist. Ook voor huurders zijn de eisen bij veel verhuurders tegenwoordig belachelijk hoog. Ik ben momenteel zelf op zoek naar een grotere huurwoning en wat je vaak tegenkomt is bijvoorbeeld een eis van een bruto inkomen van 5000 euro voor een woning waarvan de huur 1100 euro is, of inderdaad een vast contract als eis. Gek genoeg telt dan bijvoorbeeld eigen vermogen niet mee en het inkomen van een partner telt maar voor 50%. Zie jij de logica aan dergelijke eisen? Zo ja, dan mag je me die uitleggen...
Wat is er onjuist aan wat ze zegt over het kopen van een huis dan?
  woensdag 21 februari 2018 @ 08:58:26 #14
416931 yats
(non) Average Joe
pi_177337899
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 06:34 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Wat is er onjuist aan wat ze zegt over het kopen van een huis dan?
Ze zegt dat er alleen bij koop om die dingen gevraagd word, en dat is dus onjuist.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_177338603
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 23:09 schreef yats het volgende:

[..]

Helaas is dat onjuist. Ook voor huurders zijn de eisen bij veel verhuurders tegenwoordig belachelijk hoog. Ik ben momenteel zelf op zoek naar een grotere huurwoning en wat je vaak tegenkomt is bijvoorbeeld een eis van een bruto inkomen van 5000 euro voor een woning waarvan de huur 1100 euro is, of inderdaad een vast contract als eis. Gek genoeg telt dan bijvoorbeeld eigen vermogen niet mee en het inkomen van een partner telt maar voor 50%. Zie jij de logica aan dergelijke eisen? Zo ja, dan mag je me die uitleggen...
Dan gaat hij zijn huidige woning verkopen en huren op zijn vaste contract. Ook bij verhuur geldt dat de toets plaatsvindt bij aanvang huur.

Als TS er inderdaad van is overtuigd dat hij zo werk vindt vind ik het goed advies. Huidige toko verkopen, baan elders zoeken. Mijn advies zou wel zijn om tijdelijk te huren totdat TS weet waar hij wil gaan kopen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177352248
Voor wat betreft de baan: Gebruik op sollicitaties (wel in overleg!) het adres van een vriend of familielid wat al in de regio woont waar jij wil gaan werken. Bij het scannen van de binnengekomen sollicitaties door de HRM medewerker val je dan niet meer buiten de boot vanwege de absurde reisafstand. En ze reageren toch vrijwel zeker telefonisch of per mail op je sollicitatie. De kans dat je voor een gesprek wordt uitgenodigd en dus de baan vindt, is zo wat groter.

Voor wat betreft de woonruimte:
Optie 1: Zoek een kamer/studio via particuliere (ver)huur. Lang niet altijd worden bizarre inkomenseisen gevraagd.
Optie 2: Hier is het najaar het meest ideaal voor, maar de zoektocht kan nu ook al beginnen. Benader (particuliere) verhuurders van vakantiehuisjes/chalets/stacaravans of het mogelijk is om het onderkomen voor een paar maanden te huren zodat je er vanwege je nieuwe baan doordeweeks kunt verblijven. In de periode mei-september zal dit lastig zijn (of 500+euro per WEEK kosten), omdat er dan door de verhuurder veel geld te verdienen valt met vakantieverhuur, maar buiten het zomerseizoen is het wel mogelijk voor een paar honderd euro per maand iets te huren.

Vanuit bovengenoemde tijdelijke onderkomens ga je dan op zoek naar een meer permanent verblijf, huur of koop en kun je je huidige woning verkopen. Met een positieve intentieverklaring van de nieuwe werkgever en verkoopopbrengst kun je wellicht in je nieuwe regio een woning kopen.

Voordat je de stap zet: Koop niet zomaar een woning in een regio waar je de verschillende wijken niet kent. Beter is het om eerst de regio een beetje te leren kennen en te huren. Ook om aan te voelen of de regio überhaupt wel bevalt om te wonen en werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')