abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 februari 2018 @ 14:34:56 #1
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177321553
Zou er in Nederland in de toekomst financieel geheimhoudingsplicht ingevoerd worden? Je leest het heel vaak in media hoeveel miljoenen euro bedrijven winst maken, dat hoeven de mensen niet te weten, lijkt mij. Want ik vind namelijk winsten en verlies iets financieel geheim is van het bedrijf zelf of van de overheid. Veel mensen maken makkelijk misbruik van situatie als economisch beter of slecht gaat, terwijl eisen ze dan een deel van de winst op als personeel via de vakbonden. Ze verdienen wel genoeg salaris, lijkt mij echt zo.

Ik vind het niet echt verstandig als mensen denken van een overheid die veel geld verdient kunnen ze ook voor andere dingen besteden die echt belangrijk zijn voor Nederland. Ik vind financiële openbaarheid zeer onverstandig, want dan gaan veel mensen vaak wel negatief reageren op dat iemand zo veel verdient dan maximum toegestaan in de CAO salarisafspraken.
En vroeger hadden we nog nooit over iemand gesproken hoeveel hij of haar verdient per soorten functies.

En heel veel ouders van gehandicapte mensen(zoon of dochters) maken helaas wel misbruik van professionele gehandicaptenzorg, zodat ze denken dat de overheid zo veel geld heeft voor de zorg van een cliënt. Ministeries moeten eigen financiële huishouding geheim houden voor het volk want als je ze openbaart zien ze dat ministeries zo veel miljoenen ontvangt via de belasting dan gaan ze zo veel subsidies en indicaties aanvragen om geld hiervoor te krijgen wat niet voor bedoeld is.

Zo houd je financiële wereld zeer veilig voor elkaar, lijkt mij.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_177321636
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:34 schreef Ven1972 het volgende:
Zou er in Nederland in de toekomst financieel geheimhoudingsplicht ingevoerd worden? Je leest het heel vaak in media hoeveel miljoenen euro bedrijven winst maken, dat hoeven de mensen niet te weten, lijkt mij. Want ik vind namelijk winsten en verlies iets financieel geheim is van het bedrijf zelf of van de overheid. Veel mensen maken makkelijk misbruik van situatie als economisch beter of slecht gaat, terwijl eisen ze dan een deel van de winst op als personeel via de vakbonden. Ze verdienen wel genoeg salaris, lijkt mij echt zo.


Zo houd je financiële wereld zeer veilig voor elkaar, lijkt mij.
Zonder naar buiten gebrachte financiële cijfers kan er dus ook niet meer belegd worden op de aandelen- en optiebeurzen. Koersen worden immers grotendeels bepaald aan de hand van de winst(verwachting) van die bedrijven.

Lijkt mij ook niet echt een wenselijke situatie.
pi_177321818
Als je als werknemer merkt dat de aandeelhouders steeds meer uitbetaald krijgen, terwijl de salarissen al jaren bevroren zijn omdat het zogenaamd zo slecht gaat, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat je dan een beter salaris afdwingt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 14:46:50 #4
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177321831
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:38 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Zonder naar buiten gebrachte financiële cijfers kan er dus ook niet meer belegd worden op de aandelen- en optiebeurzen. Koersen worden immers grotendeels bepaald aan de hand van de winst(verwachting) van die bedrijven.

Lijkt mij ook niet echt een wenselijke situatie.

Dat is waar ook, maar het blijft wel moeilijk. Alleen wat je ook zegt is wel mogelijk, maar ik doelde namelijk dat het personeel misbruik van maakt in de situatie waar het bedrijf winst maakt zodat ze gedeeltelijk van hele winst gaan opeisen via het vakbond. Maar directie moet niet te veel open zijn voor de personeel in financiële kenmerken.
Humor, serieus en vrolijk!
  dinsdag 20 februari 2018 @ 15:01:47 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177322180
quote:
Ik vind het niet echt verstandig als mensen denken van een overheid die veel geld verdient kunnen ze ook voor andere dingen besteden die echt belangrijk zijn voor Nederland
Is ook
pi_177322222
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:46 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat is waar ook, maar het blijft wel moeilijk. Alleen wat je ook zegt is wel mogelijk, maar ik doelde namelijk dat het personeel misbruik van maakt in de situatie waar het bedrijf winst maakt zodat ze gedeeltelijk van hele winst gaan opeisen via het vakbond. Maar directie moet niet te veel open zijn voor de personeel in financiële kenmerken.
Zo, en nu in begrijpelijk Nederlands? Ik heb echt moeite met ontcijferen wat je nou precies wil zeggen.

Ik denk overigens dat je bedoelt dat werknemers met lage en niet stijgende inkomens er moeite mee hebben dat het bedrijf steeds hogere winsten maakt. En daar heb je wel gelijk in. Terecht dat ze daar moeite mee hebben overigens.
Bij grote verliezen op de bedrijfsrekening worden de inkomens immers bevroren, bonussen niet meer uitbetaald en secundaire dingetjes zoals bedrijfsuitjes vaak geschrapt. Dan wil je er ook iets voor terugzien als door jouw harde werken het bedrijf weer winst gaat maken.
pi_177322240
Ok. Dit is duidelijk zodat het niet onduidelijk is.

Ofzo
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 20 februari 2018 @ 15:09:11 #8
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177322349
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:04 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Zo, en nu in begrijpelijk Nederlands? Ik heb echt moeite met ontcijferen wat je nou precies wil zeggen.

Ik denk overigens dat je bedoelt dat werknemers met lage en niet stijgende inkomens er moeite mee hebben dat het bedrijf steeds hogere winsten maakt. En daar heb je wel gelijk in. Terecht dat ze daar moeite mee hebben overigens.
Bij grote verliezen op de bedrijfsrekening worden de inkomens immers bevroren, bonussen niet meer uitbetaald en secundaire dingetjes zoals bedrijfsuitjes vaak geschrapt. Dan wil je er ook iets voor terugzien als door jouw harde werken het bedrijf weer winst gaat maken.
hij vindt dat dus niet terecht
pi_177322444
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:09 schreef hugecooll het volgende:

[..]

hij vindt dat dus niet terecht
Dan kan hij de handjes schudden met de rest van het kantoor management volk :(
  dinsdag 20 februari 2018 @ 15:14:10 #10
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177322509
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:12 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dan kan hij de handjes schudden met de rest van het kantoor management volk :(
TS valt in de categorie van de laatste alinea van de OP :P
pi_177322645
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:34 schreef Ven1972 het volgende:
Zou er in Nederland in de toekomst financieel geheimhoudingsplicht ingevoerd worden?
De trend van de afgelopen 20 jaar laat precies het tegenovergestelde zien. Door het politieke klimaat in Nederland, alsmede de verplichtingen van Nederland in internationaal verband, is het hoogst onwaarschijnlijk. Ik acht de kans dan de inkomens van natuurlijke personen in een publiek toegangkelijk register worden opgenomen een stuk hoger. Zweden doet dit al.

Ondanks dat er toenemende politieke druk voor transparantie is, zie je dat door de globalisatie, sommige multinationals zo groot zijn geworden, dat ze zich slimme constructies kunnen veroorloven, die veel geavanceerder zijn als vroegere constructies om de belastingdruk te optimaliseren en die de transparantie dus verlagen. Daardoor kun je stellen dat er sprake is van een ongelijk speelveld, waarbij de gegevens van natuurlijke personen, kleine en middelgrote bedrijven steeds verder openbaar worden en waarbij de grote bedrijven buiten schot blijven.
pi_177322745
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:34 schreef Ven1972 het volgende:
Je leest het heel vaak in media hoeveel miljoenen euro bedrijven winst maken
Dat maken deze bedrijven zelf bekend omdat het bv bedrijven die (deels) in publiek bezit zijn en die een meldingsplicht naar hun aandeelhouders hebben (en ook de waarde van deze aandelen deels gebaseerd zijn op het bekend zijn van bepaalde financiele gegevens en dus om een aandelenmarkt eerlijk te laten functioneren er een vorm van transparantie moet zijn)

Voor bedrijven die gewoon in privaat bezit zijn en die niet via bv aandelenmarkten aandelen aanbieden is er geen verplichting hun winsten openbaar te maken.

quote:
Ministeries moeten eigen financiële huishouding geheim houden voor het volk
hier geld de verplichting begrotingen publiek te aken zodat het parlement haar controle-plicht kan waarmaken en de mensen die belasting betalen en deze begrotingen dus ook financiern hebben hierop een recht van inzicht (alhoewel het niet meer zo is dat stemrecht gekoppeld aan belastingplicht, wat ikzelf eigenlijk niet eens een slecht concept vind)

Er is overigens weinig voordeel aan het geheim houden van zulke financieen, het lijkt eerder waarschjnlijk dat de corruptie en fraude groter kan worden door een gebrek aan transparantie.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_177322848
De begeleiding is weer eens lelijk tegen je geweest?
pi_177322855
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:09 schreef hugecooll het volgende:

[..]

hij vindt dat dus niet terecht
Zoals ik al aangaf, ik heb erg veel moeite om zijn post te ontcijferen.
pi_177322978
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:26 schreef SnoepTomaatje het volgende:
De begeleiding is weer eens lelijk tegen je geweest?
Nee, ik denk dat anderen meer geld krijgen of een betere zorg omdat ze meer zorg in kunnen kopen en TS alleen de basis krijgt.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_177323025
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:30 schreef marsan het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat anderen meer geld krijgen of een betere zorg omdat ze meer zorg in kunnen kopen en TS alleen de basis krijgt.
Ook een optie.
Of zijn ouders bemoeien zich samen met de PB'er met het weekbudget.
pi_177323102
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:32 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Ook een optie.
Of zijn ouders bemoeien zich samen met de PB'er met het weekbudget.
Idd. Het komt er iig op neer dat hij zich onheus bejegend voelt op de een of andere manier.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 20 februari 2018 @ 16:38:54 #18
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177324453
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:04 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Zo, en nu in begrijpelijk Nederlands? Ik heb echt moeite met ontcijferen wat je nou precies wil zeggen.

Ik denk overigens dat je bedoelt dat werknemers met lage en niet stijgende inkomens er moeite mee hebben dat het bedrijf steeds hogere winsten maakt. En daar heb je wel gelijk in. Terecht dat ze daar moeite mee hebben overigens.
Bij grote verliezen op de bedrijfsrekening worden de inkomens immers bevroren, bonussen niet meer uitbetaald en secundaire dingetjes zoals bedrijfsuitjes vaak geschrapt. Dan wil je er ook iets voor terugzien als door jouw harde werken het bedrijf weer winst gaat maken.
Ja dat bedoel ik nou.
Humor, serieus en vrolijk!
  dinsdag 20 februari 2018 @ 16:42:39 #19
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177324500
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:17 schreef paddestoelensoep het volgende:

[..]

De trend van de afgelopen 20 jaar laat precies het tegenovergestelde zien. Door het politieke klimaat in Nederland, alsmede de verplichtingen van Nederland in internationaal verband, is het hoogst onwaarschijnlijk. Ik acht de kans dan de inkomens van natuurlijke personen in een publiek toegangkelijk register worden opgenomen een stuk hoger. Zweden doet dit al.

Ondanks dat er toenemende politieke druk voor transparantie is, zie je dat door de globalisatie, sommige multinationals zo groot zijn geworden, dat ze zich slimme constructies kunnen veroorloven, die veel geavanceerder zijn als vroegere constructies om de belastingdruk te optimaliseren en die de transparantie dus verlagen. Daardoor kun je stellen dat er sprake is van een ongelijk speelveld, waarbij de gegevens van natuurlijke personen, kleine en middelgrote bedrijven steeds verder openbaar worden en waarbij de grote bedrijven buiten schot blijven.
Ja dat klopt ook wel, maar de macht verschuift hiermee ook naar miltinternationals en het politiek waarmee heel veel financiële belangen mee gemoeid is. Ja, hoge bazen van grote bedrijven zwijgen heel vaak over zijn of haar bonussen tegenover het personeel, dat is nu het trend nog speelt.
Humor, serieus en vrolijk!
  dinsdag 20 februari 2018 @ 16:44:40 #20
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177324526
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:32 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Ook een optie.
Of zijn ouders bemoeien zich samen met de PB'er met het weekbudget.
Nee, maar ze bemoeien erg veel ja. Ik heb zelfs geen PGB, maar Zorg in Natura.
Humor, serieus en vrolijk!
  dinsdag 20 februari 2018 @ 16:46:16 #21
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177324553
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:34 schreef marsan het volgende:

[..]

Idd. Het komt er iig op neer dat hij zich onheus bejegend voelt op de een of andere manier.
Ja dat klopt inderdaad, maar het is ook dat mensen met een Zorg in Natura minder keuze hebben in keuze voor een soort zorg. Evenals de PGB heb je veel meer keuze over wat je hiervoor betaalt van de zorg die je afneemt.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_177324574
Nee. Totaal geen mogelijkheid om de stabiliteit van een marktpartij (door een andere marktpartij) te bepalen, bedrijven kunnen niet meer gewaardeerd worden etc. Er is een reden dat er juist een verplichting is om jaarcijfers te deponeren.
pi_177325260
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 16:44 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nee, maar ze bemoeien erg veel ja. Ik heb zelfs geen PGB, maar Zorg in Natura.
Kun je dan niet beter daar een topic over openen, in plaats van een ingewikkelde verhandeling over iets wat er amper mee te maken heeft?
  dinsdag 20 februari 2018 @ 17:34:37 #24
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177325355
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:34 schreef Ven1972 het volgende:

Zo houd je financiële wereld zeer veilig voor elkaar, lijkt mij.
Is dat een voordeel dan?

Je ziet wat er in Groningen aan de hand is? De veiligheid van ik weet niet hoeveel mensen in het geding..
En dan moet de financiele kant maar geheim blijven?
(Wat nu ook gebeurt omdat mensen anders kunnen zien voor welk bedrag hun buren uitgekocht worden.. als ze daar al voor uitgeloot worden.. je moet dus een clausule tekenen.. anders doe je niet mee..)
Maar ondertussen flikkert je woning inelkaar

En dat is slechts een klein voorbeeldje..

[ Bericht 9% gewijzigd door Zolderkamer op 20-02-2018 17:40:35 ]
pi_177331309
Ik ben juist ontzettend tegen dat geheimzinnige gedoe. Als je eerlijk beloond wordt zou je in theorie ook niets te verbergen moeten hebben. En als de gegevens controleerbaar zijn voor het grote publiek is er ook meer sociale controle. Dat maakt een raad van bestuur toch hopelijk iets voorzichtiger.

En als het goed gaat snap ik al helemaal niet waarom de vakbond daar niet een deel van zou mogen opeisen. Het wordt immers net zo hard weer afgenomen als het even wat minder goed gaat. Moet al dat geld dan stiekem naar het bestuur worden gesluisd? Die verdienen pas echt genoeg. Bijvoorbeeld 171 keer een modaal salaris.
pi_177332604
Ik snap echt geen snars van wat je zegt.
pi_177353496
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 16:46 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat klopt inderdaad, maar het is ook dat mensen met een Zorg in Natura minder keuze hebben in keuze voor een soort zorg. Evenals de PGB heb je veel meer keuze over wat je hiervoor betaalt van de zorg die je afneemt.
Je wil dus eigenlijk een PGB in plaats van Zorg in Natura omdat je dat geld anders wil besteden?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_177354288
on-mo-ge-lijk

De overheid is al onduidelijk genoeg over waar alle centen heen gaan, meer openbaarheid ipv minder juist. Evenals bedrijven, die lichten de aandeelhouders ook te vaak ok, beter worden ze juist nog transparanter.
.
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:57:00 #29
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177355600
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:56 schreef marsan het volgende:

[..]

Je wil dus eigenlijk een PGB in plaats van Zorg in Natura omdat je dat geld anders wil besteden?
Bijvoorbeeld ja, maar zo ver is het nog niet.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_177356832
Zo, middagje in de bieb geweest?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')