abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:28:43 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459631
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)iet-op-weg-naar-huis

Zo vermoeiend dit. Je lijkt nooit iets te onthouden.
77 procent woon-werkverkeer of zakelijk bezoek, onderwijs of een cursus in de ochtend, die mensen moeten ook weer terug.
Maar jij wilt dus dat mensen niet meer privé reizen, duidelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 26 augustus 2018 @ 00:37:40 #102
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181461149
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De subsidies gelden niet alleen voor Tesla maar zijn volgens mij vooral bedoeld om op langere termijn de CO2 uitstoot te verminderen. In Duitsland stijgen de verkopen van Tesla ondanks het feit dat je er daar geen subsidie voor krijgt vanwege het feit dat ze (nog) boven de prijsgrens van 60.000 euro kosten. Bijkomend voordeel is geen fijnstof en NOx uitstoot waar veel grote steden mee kampen. De transitie veranderd ook geografische machtsverhoudingen omdat er nu een geloofwaardig alternatief is voor brandstofwagens.
Het is geen geloofwaardig alternatief. Er zijn nu al niet voldoende grondstoffen om het wagenpark van accu's te voorzien. We kunnen langer door op brandstof wat dat betreft. En dan reken ik het lucht en water verkeer niet eens mee.

Stop de elektro onzin.
Richt onderzoeken op haalbaarheid.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_181461947
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 00:37 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het is geen geloofwaardig alternatief. Er zijn nu al niet voldoende grondstoffen om het wagenpark van accu's te voorzien. We kunnen langer door op brandstof wat dat betreft. En dan reken ik het lucht en water verkeer niet eens mee.

Stop de elektro onzin.
Richt onderzoeken op haalbaarheid.
In de aardkorst is genoeg mijnbaar nikkel, lithium en kobalt aanwezig. De oplopende prijzen zorgen ervoor dat geïnvesteerd wordt in mijnbouw capaciteit. Het gebruik van kobalt wil men terugdringen waarbij met de introductie van de nieuwe cellen van de Model 3 van Tesla al een behoorlijke stap is gezet. Voorlopig groeit het aandeel van elektrische mobiliteit langzaam maar gestaag. Stoppen zie ik het voorlopig niet, eerder versnellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 26-08-2018 09:23:23 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 26 augustus 2018 @ 06:35:55 #104
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181464260
Hebben jullie de nieuwe kalasjnikov al gezien?

https://www.cnbc.com/2018(...)alashnikov-cv-1.html
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Redactie Frontpage zondag 26 augustus 2018 @ 10:33:57 #105
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181466094
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 06:35 schreef nixxx het volgende:
Hebben jullie de nieuwe kalasjnikov al gezien?

https://www.cnbc.com/2018(...)alashnikov-cv-1.html
Ziet er uit alsof dit een auto uit een alternatieve toekomst is waarin er in de Koude Oorlog de Cuba-crisis niet op een vredige manier was opgelost.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:06:28 #106
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181469269
quote:
10s.gif Op zondag 26 augustus 2018 10:33 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ziet er uit alsof dit een auto uit een alternatieve toekomst is waarin er in de Koude Oorlog de Cuba-crisis niet op een vredige manier was opgelost.
Hehe, ik vind het mooi retrodesign.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_182243069
De sterk gestegen aardolieprijs is een flinke stimulans elektromobiliteit te bevorderen, brent aardolie kost nu al meer dan $80 per vat. Benzine is nu een dure brandstof.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182243387
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 22:53 schreef Digi2 het volgende:
De sterk gestegen aardolieprijs is een flinke stimulans elektromobiliteit te bevorderen, brent aardolie kost nu al meer dan $80 per vat. Benzine is nu een dure brandstof.
Ik weet zeker dat we nu nog niet aan het stoppen van kerncentrales toe zijn en alles op elektriciteit. Ook mensen moeten mentaal veranderen wil je een lager voet-afdruk krijgen, investeren in elektriciteit. Als men wil kan het wel maar dat heeft meer tijd nodig dan dat ze nu zeggen.
pi_182248395
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 23:07 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat we nu nog niet aan het stoppen van kerncentrales toe zijn en alles op elektriciteit. Ook mensen moeten mentaal veranderen wil je een lager voet-afdruk krijgen, investeren in elektriciteit. Als men wil kan het wel maar dat heeft meer tijd nodig dan dat ze nu zeggen.
Hangt bij velen gewoon van de portemonnee af. Als er straks ergens een doorbraak is op accu-gebied gaan auto's veel verder rijden en veel minder kosten. Kost een powerwall of iets soortgelijks in je huis om de stroom op te slaan plots de helft en zonnepanelen worden ook nog steeds goedkoper. Dan is het voor iedereen ineens goedkoper om elektrisch te rijden en zie je binnen korte tijd een enorme omslag.

Zonnepanelen zijn nu al voor veel mensen het geld meer dan waard.
pi_182249400
Effe de oppervlakte aan zonnepanelen berekend die we zouden nodig hebben om aan de totale energiebehoefte (in 2013) te voldoen.

total primary energy supply in 2013: 1.6 *1014kWh
Regios als de Sahara halen een gemiddelde "horizontal radiation" van minstens 2300 kWh/m²/jaar
Stel zonnepanelen met 20% rendement: dan heb je een opbrengst van 460 kWh/m²/jaar.

1.6 * 1014 / 460 = 350 * 109 m² = 350000 km², 8.5 keer de oppervlakte van Nederland, of 7.5 maal de totale oppervlakte aan wegdek in de VS (bijna 46000 km²). 0.23% van de globale landoppervlakte (148 miljoen km²).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 1 oktober 2018 @ 11:51:11 #111
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_182249956
Plek zat hier in de zandbak, maar wel stoffig... en dan zou je nog steeds van die vervelende Arabieren afhankelijk blijven.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_182250450
https://www.ad.nl/auto/do(...)capaciteit~a65a268d/

Zoiets zou een mooie vooruitgang zijn, zou het ooit zover komen. De laadtijd door 25 gedeeld. Ben benieuwd wat er verder nog aan accu/battery-technologie onderzocht wordt. Lijkt op het moment de grootste weerstand die overwonnen moet worden.
pi_182250509
https://www.pocket-lint.c(...)d-power-over-the-air

Artikeltje dat ik later eens rustig door ga lezen.
pi_182252551
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:13 schreef Solstice1 het volgende:
https://www.pocket-lint.c(...)d-power-over-the-air

Artikeltje dat ik later eens rustig door ga lezen.
Goed artikel inderdaad.

Als ik de lees met wat voor snelheid batterijen opgeladen en ontladen kunnen gaan worden ben ik wel bang dat er ook enorme ongelukken mee kunnen gebeuren. Om in minuten de energie te kunnen laden voor een kleine duizend km rijden praat je toch wel over serieuze stromen die ergens doorheen gaan. Als er dan een keer kortsluiting ontstaat door een schroevendraaier of iets groters dan is dat direct een flinke explosie.
pi_182274986
quote:
Autoproductie Tesla in derde kwartaal fors hoger
De Amerikaanse producent van elektrische auto's Tesla heeft in het derde kwartaal flink meer auto's gebouwd. Volgens het bedrijf rolden er in totaal 80.142 voertuigen van de band, een stijging van 50 procent ten opzichte van het eerdere record dat in het tweede kwartaal werd gehaald.

Bij de Model 3 ging het om 53.239 auto's, bijna een verdubbeling vergeleken met het productievolume in het tweede kwartaal. Dit cijfer komt overeen met de verwachtingen van Tesla.

Er was een doelstelling voor 50.000 tot 55.000 auto's. Van de Model S en X werden 26.903 auto's gebouwd, een lichte stijging op kwartaalbasis en eveneens conform de eigen prognoses.

De leveringen bedroegen in de afgelopen periode 83.500 voertuigen. Tesla stelt dat dit alleen al neerkomt op meer dan 80 procent van de totale leveringen door het bedrijf in heel 2017. De doelstelling voor de levering van 100.000 wagens van de Model S en X in 2018 blijft onveranderd.

Tesla liet verder weten dat het de bouw van zijn fabriek in het Chinese Shanghai gaat versnellen. Op die manier wil het bedrijf de Chinese importheffingen op buitenlandse auto's en de kosten voor het vervoeren van auto's over zee omzeilen.
Tesla voldoet nu aan de laatst gestelde eigen prognoses en een fabriek in China opend een grote markt die ze blijkbaar snel willen bereiken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182310189
quote:
Oil’s March Toward $100 Is Just What Electric Cars Need

While electric and plug-in hybrid vehicles are still a tiny fraction of global sales, growth rates have been spectacular. In the second quarter, deliveries increased by 77 percent year-on-year to 411,000 vehicles worldwide, according to Bloomberg NEF. Even before the latest rally in oil prices, that was forecast to rise a further 49 percent by the same quarter next year.

“We’re already seeing demand outstripping supply,” said Fiona Howarth, CEO of Octopus Electric Vehicles, a British car-leasing firm. High oil prices “will add to the acceleration of growth. EVs are coming quicker than most people think.”
De productie van voldoende lithiumcellen om aan de vraag te kunnen voldoen zal voorlopig de remmende factor zijn die ervoor zorgt dat de vraag groter is dan het aanbod.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182310201
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 08:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De productie van voldoende lithiumcellen om aan de vraag te kunnen voldoen zal voorlopig de remmende factor zijn die ervoor zorgt dat de vraag groter is dan het aanbod.

[ afbeelding ]
Tijd voor nieuwe accu-technologie dus.
pi_182310245
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 08:15 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Tijd voor nieuwe accu-technologie dus.
Dat maar ook veel meer fabrieken bouwen die de accu-cellen produceren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 4 oktober 2018 @ 18:11:18 #119
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_182320033
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 08:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De productie van voldoende lithiumcellen om aan de vraag te kunnen voldoen zal voorlopig de remmende factor zijn die ervoor zorgt dat de vraag groter is dan het aanbod.

[ afbeelding ]
Dat is ook de reden waarom er niet bij de bestaande fabrikanten miljoenen van de band rollen.
Ja miljoenen ICE auto's maken dat wel maar miljoenen elektrische auto's is iets anders.
Veel mensen (zelfs auto journalisten) lijken dat niet te snappen en blijven de lagere aantallen elektrische auto's van sommige fabrikanten lacherig te benaderen. Want "VW blaast ze toch wel even weg zodra ze gaan produceren".
Tot nu heeft een groot deel van de auto wereld kunnen afkijken hoe het moet, herstel dat afkijken doen ze al ruim 5 jaar maar beantwoorden kunnen ze echt niet in de aantallen die ze met ICE auto's doen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 4 oktober 2018 @ 18:56:40 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182320683
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:11 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dat is ook de reden waarom er niet bij de bestaande fabrikanten miljoenen van de band rollen.
Ja miljoenen ICE auto's maken dat wel maar miljoenen elektrische auto's is iets anders.
Veel mensen (zelfs auto journalisten) lijken dat niet te snappen en blijven de lagere aantallen elektrische auto's van sommige fabrikanten lacherig te benaderen. Want "VW blaast ze toch wel even weg zodra ze gaan produceren".
Tot nu heeft een groot deel van de auto wereld kunnen afkijken hoe het moet, herstel dat afkijken doen ze al ruim 5 jaar maar beantwoorden kunnen ze echt niet in de aantallen die ze met ICE auto's doen.
ICE auto’s?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 23:18:39 #121
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_182325783
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ICE auto’s?
[ afbeelding ]
Internal Combustion engine
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_182481236
quote:
Duitse autobouwers zetten de tegenaanval op Tesla in

Audi presenteerde vorige maand zijn eerste volledig elektrische auto, de e-tron. Het model is - samen met de eveneens in september verschenen Mercedes-Benz EQC - het openingssalvo van de langverwachte Duitse tegenaanval op het Amerikaanse merk, want ook BMW en Porsche hebben hun Tesla-concurrenten in de pijplijn.

Tesla heeft ruim vijf jaar een min of meer onbedreigde positie gehad op de markt van het duurdere segment van volledig elektrische auto's. De modellen sloegen aan, zozeer dat ook auto's met een traditionele verbrandingsmotor concurrentie van het merk kregen.

De Tesla Model S doet het in Nederland al een tijdje beter dan de Audi A6 en Mercedes-Benz E-Klasse. Tot 2017 verkocht de Tesla ook beter dan de BMW 5 Serie, die andere afvaardiging van de 'Duitse drie'.

Audi, BMW en Mercedes-Benz zijn evenals Porsche echter klaar voor de tegenaanval. De Duitse tegenaanval welteverstaan, omdat de eerste echte Tesla-concurrent niet uit Duitsland, maar uit het Verenigd Koninkrijk kwam. In maart presenteerde Jaguar de elektrische I-Pace, die inmiddels al rondrijdt. De Audi en Mercedes komen volgend jaar op de markt, de BMW iX3 en Porsche Taycan volgen in 2020.

Overigens meldt de Audi-importeur dat er hard gewerkt wordt om nog een aantal exemplaren van de e-tron voor 31 december in Nederland op kenteken te zetten. Op die manier komen deze auto's in aanmerking voor gunstigere bijtellingsregels. In 2019 geldt de 4 procent bijtelling tot een bedrag van 50.000 euro. Over alles daarboven moet een bijtelling van 22 procent betaald worden.

'Tesla heeft ons wakker geschud'

Bram Schot, de Nederlandse interim-topman van Audi, vindt niet dat het bedrijf laat is met zijn volledig elektrische e-tron. "Het is een kwestie van vraag en aanbod. De auto is op tijd en sluit goed aan op waar wij op dit moment staan. Bovendien blijft het hier niet bij. Volgend jaar komt de e-tron Sportback, gevolgd door de GT. Het is niet dat we iedereen gaan verslaan, maar we komen wel met een aantal auto's waar mensen voor vallen. En we laten ons niet afleiden door wat anderen doen."

Wel zegt Schot dat Tesla voor een wake-upcall voor de sector heeft gezorgd. "Als Tesla er niet geweest was, waren wij nu niet op dit punt geweest. Noodzaak is de moeder van innovatie. Ik ben daarom echt blij dat ze er zijn."

Schot staat sinds de arrestatie van CEO Rupert Stradler voorlopig aan het hoofd van Audi. De Duitser wordt verdacht van betrokkenheid bij het gerommel met de software van dieselmotoren van de Volkswagen Groep, waar ook Audi onderdeel van is. Het merk heeft door het dieselschandaal sinds 2015 de nodige imagoschade opgelopen. De presentatie van een elektrische auto is volgens de tijdelijke topman echter niet bedoeld om het imago van Audi op te poetsen.

"De e-tron is belangrijk, maar een beter imago was niet het doel. Het is goed voor ons imago omdat het een sterk product is, niet omdat het een elektrische auto is."

'Volledig inzetbaar in dagelijks gebruik'

Volgens Mercedes-Benz heeft de Duitse reactie op Tesla zo lang op zich laten wachten, omdat er tijd nodig was om de kwaliteitsbeleving naar een hoger niveau te tillen. Veelgehoorde klachten over Tesla-modellen gaan over de kwaliteit van de gebruikte materialen, de pasvorm en de afwerking aan de binnen- en buitenkant.

"De EQC is de Mercedes-Benz onder de elektrische voertuigen. Met andere woorden: een volwassen, volledig elektrisch aangedreven voertuig dat voldoet aan het niveau van het merk op het gebied van veiligheid, kwaliteit, comfort en volledige inzetbaarheid in dagelijks gebruik", aldus Lydia Altena, pr-manager van het merk in Nederland.

Ook AutoWeek-testredacteur Cornelis Kit, die al met de Audi e-tron gereden heeft en bekend is met de modellen van Tesla, kan daarover meepraten. "Het interieur van de Audi is zoals verwacht piekfijn in orde."

Mercedes-Benz wil vooral concurreren met de Tesla Model 3 en Model X. Ook rekent het merk "andere elektrische initiatieven" tot de concurrentie, daarbij doelend op auto's als de e-tron en I-Pace.

Mercedes waagt zich nog niet aan verwachte verkoopaantallen, daarvoor is het volgens Altena nog te vroeg. "Wij weten dat er in Nederland grote interesse is in ons eerste elektrische model." Moederbedrijf Daimler gaat ervan uit dat tegen 2025 ongeveer 20 procent van de totale verkoop uit elektrische voertuigen zal bestaan.

'Meer dan tienduizend pre-orders'

Ook Audi, dat zijn de e-tron standaard uitrust met een 95 kWh-accupakket, mikt op de dagelijkse bruikbaarheid van het nieuwe elektrische model.

"Bij een maximale laadsnelheid van 150 kW (openbaar snelladen) is hij het snelst bijgeladen in zijn klasse. Voor thuisladen is het mogelijk om te laden met 11 kW, wat ook de hoogste waarde in zijn klasse is, al is dat samen met Tesla. Vanaf medio 2019 wordt het zelfs mogelijk om thuis of op het werk dubbel zo snel te laden, met 22 kW", aldus Ard van den Eijnde van Audi.

Ook testredacteur Kit is te spreken over de snelheid waarmee de e-tron bijgeladen kan worden. "Op dat vlak hebben sommige concurrenten de boot gemist."

Net als Altena van Mercedes-Benz is ook Van den Eijnde terughoudend over de verwachte verkoopaantallen. "De interesse in de eerste elektrische Audi is zeer groot", laat hij desgevraagd weten. Lahouari Bennaoum, de baas van Audi in Frankrijk, liet in een interview met het Franse Automobile Propre eind vorige maand ontvallen dat het merk al tienduizend pre-orders voor de e-tron had ontvangen.

Specificaties

Mercedes-Benz EQC - vermogen: 408 pk, accupakket: 80 kWh, bereik: meer dan 400 km, vraagprijs: onbekend

Audi e-tron - vermogen: 408 pk, accupakket: 95 kWh, bereik: meer dan 400 km, vanafprijs: 84.100 euro

Tesla Model S - vermogen: 320/422 pk, accupakket: 75/100 kWh, bereik: 490/632 kilometer*, vanafprijs: 89.100 euro

Tesla Model X - vermogen: 320/422 pk, accupakket: 75/100 kWh, bereik: 417/565 kilometer*, vanafprijs: 97.050 euro
'Een Tesla werd in Nederland een statement'

Zoals gezegd wist Tesla met de Model S veel Duitse modellen met verbrandingsmotor in Nederland wat betreft verkoopaantallen het hoofd te bieden. Of dit zo blijft, hangt volgens Damiaan Hage van AutoWeek af van de handelingssnelheid van het Amerikaanse bedrijf.

"De Tesla-concurrenten zullen ongetwijfeld succesvol zijn, want de Tesla Model S is inmiddels een relatief oude auto. Daarom zal de nieuwe concurrentie op sommige vlakken een beter product kunnen bieden. Wil Tesla nog mee blijven doen in deze strijd, dan zal het bedrijf toch snel met een opvolger van de Model S moeten komen. Het merk lijkt momenteel andere problemen te hebben dan dat, dus ik maak me daar wel zorgen om."

Ondanks de korte bestaansgeschiedenis van het merk Tesla kan het bedrijf volgens Hage al wel met een sterk imago en een hoge gunfactor schermen, wat in het voordeel van de fabrikant kan uitpakken.

"Het merk had geen ballast uit het verleden, het bedrijf hoefde zich alleen maar zorgen te maken over de toekomst. Het design van de Model S, het eerste in grote aantallen geproduceerde model van Tesla, sprak veel mensen aan en het interieur dat nog het meeste weg had van een Apple Store bekoorde een progressieve kopersgroep. Een Tesla werd in Nederland een statement voor ondernemers die zelf vernieuwing wilden uitstralen."

Met de hete adem van de concurrentie in de nek produceerde Tesla het afgelopen kwartaal een recordaantal van 80.142 voertuigen, een stijging van 50 procent ten opzichte van het eerdere record dat in het tweede kwartaal werd gehaald.

De Tesla Model S was, ook dankzij de naderende nieuwe bijtellingsregels, met 1.052 exemplaren in september de op een na best verkochte auto van Nederland.
De model S is ondertussen inderdaad een ouder model en de concurrenten zetten vooral daar de aanval op in omdat Tesla vermoedelijk geen tijd heeft een nieuw model te introduceren nu het vollop bezig is met de levering en productie van de model 3. Tesla heeft straks de handen vol aan de model Y, Roadster en Semi die volgen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:09:16 #123
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_182481956
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:33 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De model S is ondertussen inderdaad een ouder model en de concurrenten zetten vooral daar de aanval op in omdat Tesla vermoedelijk geen tijd heeft een nieuw model te introduceren nu het vollop bezig is met de levering en productie van de model 3. Tesla heeft straks de handen vol aan de model Y, Roadster en Semi die volgen.
Prijzen tussen de 80K en 100K... daar ga je in Nederland geen hoge ogen mee gooien.

Zeker nu alle subsidies er wel zo'n beetje af zijn. Maak een goed model voor 30K met een acceptabel bereik en mensen zullen geïnteresseerd zijn. Heel leuk van musk om goede sier proberen te maken met z'n model 3, maar de goedkope modellen zijn nog niet eens bestelbaar want anders maken ze er verlies op (bron: musk zelf). En 35K dollar gaat al hard richting de 50K met nederlandse BTW wat weer een keerpunt is voor de bijtellers.

maak een model die 500KM echte KM's kan rijden rond de 30K en dan ben ik als particulier geinteresseerd. Eerder niet.

Tot nu toe is het een exclusief feestje voor leaserijders en ondernemers. Jammer dat Den Haag niet denkt aan andere groepen. (nee, MRB korting en geen BPM vind ik geen subsidie. De eerder genoemden profiteren ook van BPM-subsidie).

[ Bericht 6% gewijzigd door Gunner op 12-10-2018 23:14:45 ]
pi_182482459
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:09 schreef Gunner het volgende:

[..]

Prijzen tussen de 80K en 100K... daar ga je in Nederland geen hoge ogen mee gooien.
De concurrenten van Tesla kunnen nog geen grote volumes elektrische autos maken omdat er simpelweg (nog) niet genoeg accucellen beschikbaar zijn. Het verwonderd mij dan ook niet dat ze het in een duurder segment zoeken waar hogere marges te behalen zijn en de afzetmarkt beperkt is. Tesla doet hetzelfde met de model 3 waar als 1e de duurdere versies van verkocht worden. Op het moment dat de productie en levering beter verloopt kan de goedkope versie model 3 met winst verkocht worden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182484028
Zolang je na 3 jaar in een afgeschreven auto rijdt gaat het nooit wat worden voor de mainstream.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')