abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181449018
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Tesla toch niet van de beurs

Tesla blijft een beursgenoteerd bedrijf. Plannen die ceo Elon Musk had om het bedrijf van de beurs te halen, zijn door hemzelf weer naar de prullenbak verwezen. "Mijn aandeelhouders willen dit." Het hele proces zou Musk ook teveel tijd kosten en hem afleiden.

In een verklaring zegt hij dat hij wist dat het proces om weer van de beurs te gaan 'uitdagend' zou zijn, maar dat het hele proces hem meer afleid dan verwacht. "En dat is een probleem, want we moeten onze focus houden op de productie van Model 3 en financieel stabiel blijven."
Aandeelhouders: 'Alsjeblieft, doe dit niet'

Musk maakte zijn besluit naar eigen zeggen na een gesprek met zijn aandeelhouders. Volgens de ceo gaf een meerderheid aan bij Tesla te blijven als het bedrijf van de beurs zou worden gehaald, maar was het heersende sentiment toch 'alsjeblieft, doe dit niet'.
Begin deze maand tweette Musk dat hij overwoog Tesla van de beurs te halen voor 420 dollar per aandeel. De financiering daarvan zou verzekerd zijn. Later bleek dat hij daarmee duidde op het beleggingsfonds van Saoedi-ArabiŽ, dat er volgens hem meerdere keren op had aangedrongen Tesla van de beurs te halen.

Marktmanipulatie of fraude
Het bericht zorgde voor veel ophef en de koers steeg zo hard dat de handel even werd stilgelegd. Direct rees de vraag of er sprake was van marktmanipulatie of fraude door al een bepaalde prijs per aandeel te noemen en het nieuws via een tweet wereldkundig te maken.

Een dag later liet Musk in een brief aan zijn personeel weten dat hij 'een omgeving wil creŽren waarin het bedrijf optimaal kan opereren'. "Als beursgenoteerd bedrijf zijn we onderhevig aan grote schommelingen in de koers, wat een grote afleiding kan zijn voor iedereen die bij Tesla werkt en die allemaal aandeelhouder zijn."

Wat het exacte plan van Musk was, bleef onduidelijk. De Amerikaanse toezichthouder SEC wilde dan ook tekst en uitleg van Musk, net als de Raad van Bestuur van Tesla dat geen gedetailleerd financieringsplan ontving van de ceo.

Investeerders klaagden Musk en Tesla aan. Zij zagen de tweet als een 'nucleaire aanval' op beleggers die willen verdienen aan koersdalingen van het bedrijf. Musk heeft juist een notoire hekel aan dit soort beleggers. Volgens hem wakkeren ze 'angst, onzekerheid en twijfel' over Tesla aan om zo te verdienen aan koersdalingen.
Mogelijk heeft Musk zijn hand overspeeld door te tweeten dat "funding secured" zou zijn terwijl de Raad van Bestuur van Tesla geen gedetailleerd financieringsplan ontving.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 25-08-2018 19:12:49 ]
We can't afford the illusion anymore
pi_181457640
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 07:30 schreef daNpy het volgende:
Ja dat heb ik al eens gezegd; van het geld van andere mensen spullen maken en die onder de kostprijs verkopen aan mensen die gesubsidieerd worden...
Daar komt het op neer. Er was een berekening dat een Tesla S de zakelijke rijder net zoveel kost als een modale Golf. Het verschil dragen de overige belastingbetalers bij. En maar lachen natuurlijk die Tesla berijders. En vinden dat ze zo goed bezig zijn voor het "milieu". Het stoort me best dat beste rijke ondernemers zo gesubsidieerd worden door ons. En dat zij goedkoop Tesla rijden omdat wij dat voor ze betalen terwijl ze dat best zelf zouden kunnen. Het is een feit dat als de gebruiker het helemaal zelf zou moeten betalen, de kosten van een Tesla, er geen enkele Tesla in Nederland zou rondrijden. Freeloaders die doen alsof ze begaan zijn met de wereld.

Het merk Tesla bestaat dus enkel ter faveure van kapitaalkrachtigen die best zelf een auto kunnen betalen maar dat niet hoeven omdat anderen dat voor ze betalen door middel van subsidie en belastingdingetjes. Stopt de subsidie dan is Tesla van de 1 op de andere dag failliet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 25-08-2018 22:24:36 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:25:32 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181457826
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Daar komt het op neer. Er was een berekening dat een Tesla S de zakelijke rijder net zoveel kost als een modale Golf. Het verschil dragen de overige belastingbetalers bij. En maar lachen natuurlijk die Tesla berijders. En vinden dat ze zo goed bezig zijn voor het "milieu". Het stoort me best dat beste rijke ondernemers zo gesubsidieerd worden door ons. En dat zij goedkoop Tesla rijden omdat wij dat voor ze betalen terwijl ze dat best zelf zouden kunnen. Het is een feit dat als de gebruiker het helemaal zelf zou moeten betalen, de kosten van een Tesla, er geen enkele Tesla in Nederland zou rondrijden. Freeloaders die doen alsof ze begaan zijn met de wereld.

Het merk Tesla bestaat dus enkel ter faveure van kapitaalkrachtigen die best zelf een auto kunnen betalen maar dat niet hoeven omdat anderen dat voor ze betalen door middel van subsidie en belastingdingetjes. Stopt de subsidie dan is Tesla van de 1 op de andere dag failliet.
Subsidie is altijd verkeerd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181458108
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Subsidie is altijd verkeerd
Verder is het belachelijk dat zo'n tank van ruim 2.100 kilo met een accupakket van 1.000 kilo het vlaggenschip zou zijn van de energietransitie (als dat sowieso mogelijk is). Het is beschamend dat we verwachten dat zo'n dinosaurus ons brengt waar we willen zijn. Maar de mens (en ook u dacht ik) geilt nou eenmaal op grote alle hulpbronnen in hoog tempo verspillende bakken met aanzien en status. Mede mogelijk gemaakt door alle anderen die dat voor ze betalen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181458231
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het merk Tesla bestaat dus enkel ter faveure van kapitaalkrachtigen die best zelf een auto kunnen betalen maar dat niet hoeven omdat anderen dat voor ze betalen door middel van subsidie en belastingdingetjes. Stopt de subsidie dan is Tesla van de 1 op de andere dag failliet.
De subsidies gelden niet alleen voor Tesla maar zijn volgens mij vooral bedoeld om op langere termijn de CO2 uitstoot te verminderen. In Duitsland stijgen de verkopen van Tesla ondanks het feit dat je er daar geen subsidie voor krijgt vanwege het feit dat ze (nog) boven de prijsgrens van 60.000 euro kosten. Bijkomend voordeel is geen fijnstof en NOx uitstoot waar veel grote steden mee kampen. De transitie veranderd ook geografische machtsverhoudingen omdat er nu een geloofwaardig alternatief is voor brandstofwagens.
We can't afford the illusion anymore
pi_181458350
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:39 schreef Digi2 het volgende:
Bijkomend voordeel is geen fijnstof
Dat is niet waar. Het gros van fijnstof komt door slijtage van remmen en van banden. Niet alleen door uitlaatgas. Op dat gebied zijn ze dus ook niet heilig.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181458452
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:39 schreef Digi2 het volgende:
omdat er nu een geloofwaardig alternatief is voor brandstofwagens.
Zie eerste zin #79. Ik vind een tank wat een Tesla S is niet een "geloofwaardig alternatief". Het is als een vette BMW maar dan nog zwaarder. Speeltje voor rijken wat wij voor ze betalen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181458500
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Het gros van fijnstof komt door slijtage van remmen en van banden. Niet alleen door uitlaatgas. Op dat gebied zijn ze dus ook niet heilig.
Volgens mij remt een Tesla vooral door teruglevering van stroom middels Regenerative Braking.
We can't afford the illusion anymore
pi_181458524
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:48 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Volgens mij remt een Tesla vooral door teruglevering van stroom middels Regenerative Braking.
https://www.volkskrant.nl(...)-overschat~b76420f4/

Maar maakt niet uit. Ze moeten alleen ongeveer een kwart/ een achtste wegen en je moet hem zelf betalen. Als je het over een serieuze energietransitie wilt hebben dan moeten we denken aan ligfiets-achtige dingen. Niet over legervoertuigen van 2 ton. Het probleem is m.i. dat we precies hetzelfde willen maar dan elektrisch en dat kan niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bart2002 op 25-08-2018 22:55:31 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:51:46 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181458583
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Verder is het belachelijk dat zo'n tank van ruim 2.100 kilo met een accupakket van 1.000 kilo het vlaggenschip zou zijn van de energietransitie (als dat sowieso mogelijk is). Het is beschamend dat we verwachten dat zo'n dinosaurus ons brengt waar we willen zijn. Maar de mens (en ook u dacht ik) geilt nou eenmaal op grote alle hulpbronnen in hoog tempo verspillende bakken met aanzien en status. Mede mogelijk gemaakt door alle anderen die dat voor ze betalen.
correct, maar Tesla heeft wel electrische rijden laten doorbreken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181458873
Misschien (of wel zeker..) zou het veel nuttiger zijn als we zouden bespreken hoe we de "vervoersbehoefte" kunnen beperken. Dat in het kader van Trias energetica. Denk je in: al die miljoenen vervoerskilometers per dag. Zijn die wel zo noodzakelijk? Zo zonde van de onproductieve verspilde tijd ook. Kan dat niet anders als we het anders inrichten? Ik denk het wel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:09:28 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:03 schreef Bart2002 het volgende:
Misschien (of wel zeker..) zou het veel nuttiger zijn als we zouden bespreken hoe we de "vervoersbehoefte" kunnen beperken. Dat in het kader van Trias energetica. Denk je in: al die miljoenen vervoerskilometers per dag. Zijn die wel zo noodzakelijk? Zo zonde van de onproductieve verspilde tijd ook. Kan dat niet anders als we het anders inrichten? Ik denk het wel.
Dan gebeurd er maar 1 ding, de overheid maakt mobiliteit duurder
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181459093
Rijden op waterstof heeft de toekomst.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:16:51 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459258
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:11 schreef spiritusbus het volgende:
Rijden op waterstof heeft de toekomst.
Dat moet je eerst maken en dat is erg energie-intensief, nog afgezien van opslag en distributie en de problemen van brandstofcellen in de winter (Stukvriezen)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181459271
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan gebeurd er maar 1 ding, de overheid maakt mobiliteit duurder
Die term "mobiliteit" moeten we dan vanaf. Het is precies wat ik schreef: al die zinloze miljoenen vervoerskilometers vaak zonder noodzaak. Misschien een nieuwe definitie daarvan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181459309
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat moet je eerst maken en dat is erg energie-intensief, nog afgezien van opslag en distributie en de problemen van brandstofcellen in de winter (Stukvriezen)
Ja, de techniek om het efficiŽnt te gebruiken is er nog niet, maar verder is het in overvloed aanwezig.
pi_181459330
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:11 schreef spiritusbus het volgende:
Rijden op waterstof heeft de toekomst.
Kansloos. Dit wordt enkel beweerd door degenen die geen enkel idee hebben van de problemen die het met zich meebrengt. Het lijkt een soort mantra en men is nooit bereid om zich in te lezen in wat daar bij komt kijken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:19:38 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459360
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Die term "mobiliteit" moeten we dan vanaf. Het is precies wat ik schreef: al die zinloze miljonen vervoerskilometers vaak zonder noodzaak. Misschien een nieuwe definitie daarvan.
Maak eerst maar eens hard dat die kilometers zonder noodzaak zijn, stappen weinig mensen in de auto voor de lol in de Nederlandse spits
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181459398
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maak eerst maar eens hard dat die kilometers zonder noodzaak zijn, stappen weinig mensen in de auto voor de lol in de Nederlandse spits
Het is bekend dat spitsverkeer voor een groot deel geen woon- werkverkeer is. Dat is bekend. Kijk dat eerst maar even na. Verder is het te goedkoop. Het gebeurt omdat het kan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181459403
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:18 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja, de techniek om het efficiŽnt te gebruiken is er nog niet, maar verder is het in overvloed aanwezig.
Probleem is ook dat er nog geen goedkoop alternatief is voor het gebruik van edelmetalen zoals Platina en Palladium in brandstofcellen.
We can't afford the illusion anymore
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:21:26 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459413
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is bekend dat spitsverkeer voor een groot deel geen woon- werkverkeer is. Dat is bekend. Kijk dat eerst maar even na.
Jij claimt, jij maakt hard
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:22:04 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459430
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Probleem is ook dat er nog geen goedkoop alternatief is voor het gebruik van edelmetalen zoals Platina en Palladium in brandstofcellen.
Net als koper voor de elektromotoren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181459434
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij claimt, jij maakt hard
Algemene kennis Pierre. Het is geen "claim". Het is gewoon waar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:23:21 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459470
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Algemene kennis Pierre. Het is geen "claim". Het is gewoon waar.
Dan is vast heel eenvoudig voor je hard te maken dat mensen voor hun lol in trein en auto stappen en dat het helemaal niet nodig is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181459507
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan is vast heel eenvoudig voor je hard te maken dat mensen voor hun lol in trein en auto stappen en dat het helemaal niet nodig is
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iet-op-weg-naar-huis

Zo vermoeiend dit. Je lijkt nooit iets te onthouden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')