abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 juli 2018 @ 21:15:46 #51
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_180728569
quote:
'Tesla vraagt leveranciers geld terug'

Tesla heeft toeleveranciers verzocht een deel van zijn eerdere betalingen terug te storten. De maker van elektrische auto's vroeg om die gunst om zijn activiteiten winstgevend te maken, zo blijkt uit een memo dat is ingezien door The Wall Street Journal.

Het verzoek zou betrekking hebben op betalingen die teruggaan tot 2016. Een inkoopmanager vraagt in het memo om een ,,aanzienlijk bedrag'' van leveranciers. Zij zouden dat geld moeten zien als investering in de groei van de autofabrikant, die henzelf uiteindelijk ook ten goede komt.

Tesla wilde tegenover de zakenkrant niets zeggen over het memo. Wel bevestigde het bedrijf van Elon Musk bij leveranciers om kortingen te vragen, wat een standaard praktijk bij contractonderhandelingen zou zijn.

De Amerikaanse onderneming heeft in zijn vijftienjarige bestaan nooit een boekjaar met winst afgesloten, maar verwacht in het derde en vierde kwartaal van dit jaar winstgevend te zijn. Daarvoor moeten het wel ambitieuze productiedoelstellingen halen voor zijn Model 3, de eerste auto van Tesla voor een breder publiek. De fabricage van het 'instapmodel' liep meermaals vertraging op.
:')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_180895492
quote:
Tesla denkt ondanks kwartaalverlies snel winstgevend te worden

Tesla heeft in het tweede kwartaal wederom een megaverlies in de boeken gezet. De maker van elektrische auto's denkt in de tweede helft van dit jaar echter voor het eerst in zijn bestaan echt winstgevend te kunnen worden met een positieve kasstroom.

Ook denkt Tesla de productie van zijn Model 3 in augustus verder op te voeren naar zesduizend per week.

In een verklaring benadrukt topman Elon Musk dat het vijftien jaar geduurd heeft om met een voor het grote publiek betaalbare elektrische auto te komen en daarmee ook nog eens winstgevend te zijn, maar hij is ervan overtuigd dat het nu eindelijk gaat gebeuren.

Het bedrijf doet er alles aan om te slagen. Zo werd in juni nog het ontslag van duizenden werknemers aangekondigd.

Groei
Tesla maakt een stormachtige groei door. De omzet kwam afgelopen kwartaal uit op 4 miljard dollar (3,4 miljard euro), tegen nog geen 2,8 miljard dollar in dezelfde periode vorig jaar. Het nettoverlies liep tegelijkertijd op van ruim 401 miljoen dollar tot bijna 743 miljoen dollar.

Wat wel opvalt, is dat Tesla er in het afgelopen kwartaal minder cash doorheen jaagde dan in de voorgaande drie maanden.

Productie
In de zogeheten nabeurshandel op Wall Street werd positief gereageerd op het kwartaalbericht. Het aandeel Tesla ging duidelijk omhoog. Beleggers waren recent nog erg zenuwachtig omdat Tesla zijn productiedoelstellingen vaak niet haalde, maar inmiddels lijkt het de goede kant op te gaan met de productie.

Tesla zet voor het derde kwartaal in op een productie van 50.000 tot 55.000 exemplaren van zijn voordeligste model. Afgelopen kwartaal rolden er van alle modellen bij elkaar nog 53.339 exemplaren de fabriek uit. Er werden ruim 22.000 stuks van de Model S en Model X en dik 18.000 van de Model 3 verkocht.

Tijdens een toelichting op de cijfers verontschuldigde Musk zich voor zijn eerdere uitbranders richting analisten. Volgens hem is er geen excuus voor zijn gedrag.

Musks gematigde toon moet mogelijk de zorgen wegnemen bij investeerders die twijfels hebben over zijn leiderschapsstijl wanneer hij onder druk staat.
quote:
Munro & Associates finished its teardown and analysis of the Tesla Model 3, and the results are startling. Sandy Munro, the president of the company, says his first impressions of the car kind of misled him, and that now he has to eat crow. It’s all got to do with the potential profitability of the car.
Tesla ontwikkeld ook eigen A.I. chips voor hun voertuigen deze moeten de chipsets van NVDIA gaan vervangen.
quote:
Tesla wil volgend jaar auto's voorzien van zelfontwikkelde ai-chip
Tesla heeft tijdens de presentatie van zijn kwartaalcijfers bekendgemaakt dat het plant om volgend jaar auto's te voorzien van een zelfontwikkelde ai-chip. Het bedrijf zegt ook dat het de productie van Model 3-auto's deze maand wil verhogen naar 6000 per week.
Op dit moment maakt Tesla nog gebruik van Nvidia-techniek in zijn auto's, aldus de site. Volgens Tesla-ceo Elon Musk moeten de nieuwe chips 2000 frames per seconde kunnen verwerken in plaats van de huidige 200. Eind vorig jaar bleek dat Jim Keller bij Tesla aan de zelfontwikkelde chips voor kunstmatige intelligentie werkte. Inmiddels is hij overgestapt naar Intel en heeft Bannon zijn positie binnen Tesla overgenomen.
Eind dit jaar zou duidelijk moeten worden of Tesla inderdaad in staat is een winstgevende onderneming te worden. Een recente teardown maakt in ieder geval duidelijk dat de Model 3 met een ruime winstmarge gemaakt zou kunnen worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 02-08-2018 18:23:35 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_180914553
Blijkbaar is er inderdaad na korte vertraging een short squeeze opgetreden bij Tesla stocks. De ratio van de shorts dat Tesla failliet zou kunnen gaan stond naar mijn opvatting al op drijfzand vanwege de mogelijkheid van Musk middels een SpaceX IPO vele miljarden binnen te harken mocht de noodzaak er zijn.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181014008
quote:
Tesla starts hiring for new $2 billion Shanghai plant
BEIJING/SHANGHAI (Reuters) - Tesla Inc (TSLA.O) has started hiring for its new Shanghai factory, according to job postings on its website, just a month after the U.S. electric vehicle (EV) maker signed agreements with local authorities for the $2 billion project.
Chief Executive Elon Musk on an earnings call this month said the factory would cost around $2 billion and that the EV maker planned to fund the project with local debt.
Tesla has said it wants to produce the first cars at the plant about two years after construction begins, reaching as many as 500,000 vehicles a year about two to three years later.
quote:
Tesla shares rise on report Saudi Arabia sovereign wealth fund has $2 billion stake
Saudi Arabia's sovereign wealth fund has acquired a significant position in Tesla shares, according to a Financial Times report.

The media outlet said the Saudi's Public Investment Fund bought a three percent to five percent stake in the electric carmaker, according to people with direct knowledge of the matter.
The stake is worth between $1.8 billion and $3.1 billion at the company's current share price.
The Saudi fund approached CEO Elon Musk about buying newly issued shares, the report said, but Tesla declined. Instead the Public Investment Fund bought the shares in secondary markets.

Tesla is the most heavily shorted stock in the market, according to S3's head of predictive analytics Ihor Dusaniwsky. Short-sellers in the stock lost more than $1 billion the day after its second-quarter earnings report last week. Tesla shares rose 4.7 percent Tuesday after the report.
quote:
VW is considering its own battery cell production for electric vehicles – but solid state this time
Volkswagen had mixed feelings about making its own battery cells for its upcoming new series of electric vehicles, but now it is warming up to the idea – especially when it comes to the next generation of solid state battery cells.

Back in 2016, VW launched a new commitment to electric vehicles as they slowly started to distance themselves from diesel following the Dieselgate scandal.

With a goal to make 3 million electric vehicles per year between all their brands (VW, Audi, Porsche, etc.) by 2025, they considered to make their own battery cells in order to support the extremely high production rate, but they ended up abandoning those plans.

Instead, they issued battery supply contracts worth $48 billion with existing battery manufacturers.

During the second quarter financial result release, VW CEO Herbert Diess said that he doesn’t want to become dependent on those manufacturers:

“We must not make ourselves dependent on a few Asian manufacturers in the long term,”

Right now, it looks like their sourcing plans are in place up to 2025, but he said that he sees a path to solid-state battery production by then and VW could build its own factory in Europe.

Last month, VW made an investment in a startup developing solid-state battery technology.

Solid-state batteries are thought to be a lot safer than common li-ion cells and could have more potential for higher energy density, but no one has figured out a way to mass produce long-lasting solid-state cells at a reasonable price yet.

Last year, the German automaker said that it sees a need for 40 Tesla Gigafactory-size battery factories by 2025.
Positieve berichten over de ontwikkeling van elektromobiliteit. Elon Musk heeft vandaag een tweet geplaatst dat hij overweegt Tesla van de beurs te halen bij een koers van $420 per aandeel. Ik vermoed dat het vooral bedoeld is om shorts de stuipen op het lijf te jagen :P

quote:
Tesla Inc
NASDAQ: TSLA
369,34 USD +27,35 (8,00%)
_O-
quote:
Elon Musk @elonmusk
Am considering taking Tesla private at $420. Funding secured.
6:48 PM - Aug 7, 2018


[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 07-08-2018 20:08:42 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:25:00 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181014623
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2018 12:06 schreef daNpy het volgende:

[..]

Accu's worden van zware metalen gemaakt.
Lithium is geen zwaar metaal, mangaan en kobalt ook niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181015195
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lithium is geen zwaar metaal, mangaan en kobalt ook niet.
Volgens wiki
quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Toxic_heavy_metal

A toxic heavy metal is any relatively dense metal or metalloid that is noted for its potential toxicity, especially in environmental contexts.[4] The term has particular application to cadmium, mercury, lead and arsenic,[5] all of which appear in the World Health Organisation's list of 10 chemicals of major public concern. Other examples include manganese, chromium, cobalt, nickel, copper, zinc, selenium, silver, antimony and thallium.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181016051
quote:
Nu.nl: Elon Musk overweegt Tesla van beurs te halen

Elon Musk, de directeur van Tesla, zegt dat hij overweegt het autobedrijf van de beurs te halen.

Musk zou daar 420 dollar (ongeveer 360 euro) per aandeel voor betalen, schrijft hij op Twitter. Met het huidige aantal uitgegeven aandelen zou dat neerkomen op meer dan 70 miljard dollar.

De tweet volgt op het nieuws dat het staatsinvesteringsfonds van Saoedi-Arabië een belang van 3 tot 5 procent in Tesla heeft genomen, meldt The Financial Times. Daarmee is het investeringsfonds een van de acht grootste aandeelhouders van het bedrijf.

Musk heeft zelf ongeveer een vijfde van Tesla in handen. Om het bedrijf daadwerkelijk van de beurs te halen, moet hij de goedkeuring van andere grote aandeelhouders krijgen.

De Tesla-directeur heeft zich in het verleden vaker negatief uitgelaten over de beurs. Hij zou van mening zijn dat beursgenoteerde bedrijven zich te veel op kortetermijnwinst in plaats van de langetermijnontwikkeling van een bedrijf richten.
De handel in aandelen Tesla is ondertussen stilgelegd.

quote:
Tesla shares halted for news pending
CNBC's Dominic Chu on Tesla shares being temporarily halted following CEO Elon Musk's tweet about potentially taking the company private.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181018621
Tesla heeft de plannen private te gaan officieel bevestigt, aandelenhandel weer mogelijk.
In de nabeurs handel is het aandeel opnieuw flink gestegen naar circa $379. De shorts die hun posities nog niet hebben afgedekt/gesloten zullen een flinke wond moeten dichten.
quote:
Tesla Inc
NASDAQ: TSLA
379,57 USD +37,58 (10,99%)
quote:
Tesla confirms intention to go private, sending stock up 11%
Tesla Inc., which went from a scrappy Silicon Valley electric-car maker to a $63 billion company eight years after going public, could go private, although a final decision has not yet been made, Chief Executive Elon Musk said Tuesday.

The goal would be “creating the environment for Tesla to operate best,” Musk said in the an email to employees that was posted on the company’s website.

“As a public company, we are subject to wild swings in our stock price that can be a major distraction for everyone working at Tesla, all of whom are shareholders,” he wrote. “Being public also subjects us to the quarterly earnings cycle that puts enormous pressure on Tesla to make decisions that may be right for a given quarter, but not necessarily right for the long-term.”

Musk also took a swipe at short-sellers, saying that “being public means that there are large numbers of people who have the incentive to attack the company.”


[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 07-08-2018 22:39:50 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181117176
quote:
Investeerders klagen Elon Musk en Tesla aan om 'kernaanval op speculanten'

Verschillende investeerders hebben topman Elon Musk en zijn bedrijf Tesla aangeklaagd. Aanleiding is een tweet van afgelopen week waarin Musk zegt te overwegen om Tesla van de beurs te halen bij een koers van 420 dollar per aandeel.

Het bericht leidde tot flinke commotie op de beurs in New York, waar de koers van het aandeel Tesla omhoog schoot.

De eisers noemen de tweets van Musk vals en misleidend en een 'kernaanval' bedoeld om shortsellers (mensen die speculeren op koersdalingen) uit te schakelen. Ook zeggen ze dat de uitlatingen van Musk de prijs van het aandeel Tesla kunstmatig hebben opgestuwd en dat hij daarmee de federale beurswetten heeft overtreden.

Twee derde van de koerswinst is intussen alweer verdampt, nadat de beurswaakhond SEC een onderzoek aankondigde.

De marktwaarde van de maker van elektrische auto's ligt momenteel boven de 60 miljard dollar (52 miljard euro). Het aandeel Tesla sloot vrijdag ruim 3 dollar hoger op 355,49 dollar.
De tweet dat de "funding secured" zou zijn wordt in twijfel getrokken. Mocht dit onjuist blijken dan heeft Musk een flink probleem met de SEC en shortende speculanten. De SEC zal naar mijn idee redelijk snel uitsluitsel moet kunnen geven na onderzoek. Een maandenlang onderzoek lijkt me in deze niet toepasselijk en de geloofwaardigheid van de SEC zelf aan te tasten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181160614
quote:
Elon Musk in gesprek met Saoedi-Arabië om Tesla van de beurs te halen

Het staatsinvesteringsfonds van Saoedi-Arabië is geïnteresseerd in een deal om Tesla van de beurs te halen.

Tesla-topman Elon Musk vertelt in een blog dat het Saoedische staatsinvesteringsfonds in 2017 al eens opperde om het bedrijf van de beurs te halen.

Op 31 juli sprak de directeur van het fonds tijdens een overleg nogmaals zijn steun uit voor het plan. Hij stelde de portemonnee te willen trekken om dat mogelijk te maken.

Musk zegt er niet over te twijfelen of de Saoedi's bereid zijn zo'n deal te sluiten. In ruil voor de financiering zouden zij een belang in het bedrijf krijgen. Hetzelfde Saoedische fonds kocht onlangs bijna 5 procent van alle Tesla-aandelen. Musk is ook nog in gesprek met andere investeerders.

Musk overweegt Tesla van de beurs te halen
Vorige week zei Musk - tot verbazing van velen - op Twitter dat hij overweegt Tesla van de beurs te halen. Ook stelde hij dat de financiering al rond was. De aandeelhouders had hij al wat eerder, op 2 juli, over het plan ingelicht. Musk is bereid 420 dollar per aandeel te betalen. Dat is 20 procent meer dan de prijs van het aandeel Tesla destijds.

Als Musk alle aandelen wil opkopen, zou dat neerkomen op een som van ruim 70 miljard dollar. Volgens Musk is dat bedrag veel te hoog. Nadat het bedrijf van de beurs is gehaald, blijft volgens zijn eigen schatting namelijk zo'n twee derde van de aandelen in handen van dezelfde aandeelhouders.
Het staatsinvesteringsfonds van S.A. heeft blijkbaar tot 2x toe aangeboden een deal te sluiten om Tesla van de beurs te halen, dat fonds heeft er ook ruim de middelen voor en daarnaast zijn er geprekken gaande met andere investeerders. Of het voor de SEC voldoende is om de tweet "funding secured" te rechtvaardigen is afwachten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 13 augustus 2018 @ 21:01:45 #61
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181161783
Het blijft een wassen neus dat hele Tesla :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_181165445
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:01 schreef daNpy het volgende:
Het blijft een wassen neus dat hele Tesla :D
Als het al een wassen neus is dan toch wel een dure ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:30:47 #63
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181170797
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Als het al een wassen neus is dan toch wel een dure ;)
Ja dat heb ik al eens gezegd; van het geld van andere mensen spullen maken en die onder de kostprijs verkopen aan mensen die gesubsidieerd worden... :')

Op een ander forum viel het mensen op dat er in andere landen en met name de US bijna geen Tesla's rondrijden.... nee hehe voor dat geld kun je hele leuke dingen kopen als de staat je niet sponsort _O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_181171105
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 07:30 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja dat heb ik al eens gezegd; van het geld van andere mensen spullen maken en die onder de kostprijs verkopen aan mensen die gesubsidieerd worden... :')

Op een ander forum viel het mensen op dat er in andere landen en met name de US bijna geen Tesla's rondrijden.... nee hehe voor dat geld kun je hele leuke dingen kopen als de staat je niet sponsort _O-
Die subsidies zijn er niet alleen voor Tesla en worden in bijv. de VS steeds verder teruggebracht. In Duitsland zijn Tesla's nog te duur om voor subsidie in aanmerking te komen. De model 3 is de 1e Tesla die onder de grens van 60.000 euro verkocht zou kunnen worden en in Duitsland dan wel subsidie kan krijgen maar die is er nu nog niet leverbaar.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181171382
Tesla heeft in ieder geval voor elkaar gekregen dat elektrisch rijden niet een geitenwollensokken imago heeft gekregen. Elektrisch rijden is wel goed op de kaart gezet door Musk. Als die acceptatie had moeten worden opgebouwd vanuit het A segment maar dan voor een (te) hoge prijs dan was het nooit wat geworden. In die zin is een beetje subsidie wel goed besteed.

Ik wacht alleen op die A segment auto die wel betaalbaar is voor een particulier.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:14:48 #66
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181171789
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:41 schreef nanuk het volgende:
Tesla heeft in ieder geval voor elkaar gekregen dat elektrisch rijden niet een geitenwollensokken imago heeft gekregen. Elektrisch rijden is wel goed op de kaart gezet door Musk. Als die acceptatie had moeten worden opgebouwd vanuit het A segment maar dan voor een (te) hoge prijs dan was het nooit wat geworden. In die zin is een beetje subsidie wel goed besteed.

Ik wacht alleen op die A segment auto die wel betaalbaar is voor een particulier.
Gedeeltelijk eens, echter jammer dat de politiek enig besef van techniek ontbeert laat staan de capaciteiten om verder dan 2 uur vooruit te kijken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_181175048
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 08:41 schreef nanuk het volgende:
Tesla heeft in ieder geval voor elkaar gekregen dat elektrisch rijden niet een geitenwollensokken imago heeft gekregen. Elektrisch rijden is wel goed op de kaart gezet door Musk. Als die acceptatie had moeten worden opgebouwd vanuit het A segment maar dan voor een (te) hoge prijs dan was het nooit wat geworden. In die zin is een beetje subsidie wel goed besteed.

S.A. ziet elektromobiliteit nu blijkbaar als een serieuze bedreiging voor hun aardolie inkomsten op langere termijn en zij willen dat risico hedgen door een flink belang in Tesla proberen te verwerven. Het signaal dat hier vanuit gaat zal niet onopgemerkt blijven.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181176483
ik zou graag zien dat Nederlandse bedrijven per direct gewoon de bedrijfsauto's omzetten naar elektrische auto's. Zo moeilijk is dat niet.
pi_181176689
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 13:02 schreef kurk_droog het volgende:
Ik zou graag zien dat Nederlandse bedrijven per direct gewoon de bedrijfsauto's omzetten naar elektrische auto's. Zo moeilijk is dat niet.
Ik vrees dat de infrastructuur daarvoor tekort schiet.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:26:32 #70
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181176987
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:02 schreef kurk_droog het volgende:
ik zou graag zien dat Nederlandse bedrijven per direct gewoon de bedrijfsauto's omzetten naar elektrische auto's. Zo moeilijk is dat niet.
Ik zie liever realistische oplossingen eigenlijk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_181177303
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:14 schreef daNpy het volgende:

[..]
jammer dat de politiek enig besef van techniek ontbeert laat staan de capaciteiten om verder dan 2 uur vooruit te kijken.
Jammer genoeg zit daar wel een kern van waarheid in.
quote:

World's first solar panel road opens in Normandy village

Before the solar-powered road – called Wattway – was opened on the RD5 road, the panels were tested at four car parks across France. The constructor was Colas, part of giant telecoms group Bouygues, and financed by the state. A 1km (0.6-mile) route in the small village of Tourouvre-au-Perche covered with 2,800 sq m of electricity-generating panels, was inaugurated on Thursday by the ecology minister, Ségolène Royal.

quote:
Dave finally puts an end to the idea of Solar Roadways. We have the test results of the world's biggest solar roadways project, the 1km long 336kW Colas Wattway project in Tourouvre France. Stand in awe at how impractical and expensive it is!, and SPOILER, how it won't usher in a new era of renewable solar technology.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181177697
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik zie liever realistische oplossingen eigenlijk.
zo realistisch als wat. Grootste gedeelte is lease. Die bedrijven kunnen makkelijk over.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:38:26 #73
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181180129
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 13:55 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

zo realistisch als wat. Grootste gedeelte is lease. Die bedrijven kunnen makkelijk over.
Dat bedoel ik dus. Geen enkel technisch argument, want "het is lease dus het kan". |:(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_181180195
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 15:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Geen enkel technisch argument, want "het is lease dus het kan". |:(
Waarom wachten als de economie als een malle gaat, de waarde van de diesels stort in dus de afschrijving loopt toch al schreef. Dan kan je toch beter gewoon nu al de contracten openbreken en iedereen die wil in een elektrisch/hybride alternatief stoppen?
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:42:32 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181180220
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 15:40 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Waarom wachten als de economie als een malle gaat, de waarde van de diesels stort in dus de afschrijving loopt toch al schreef. Dan kan je toch beter gewoon nu al de contracten openbreken en iedereen die wil in een elektrisch/hybride alternatief stoppen?
Ik zou eerst zorgen dat het technisch mogelijk is voor met 2 voeten in een onbekend gat te springen. Maar wat ik al zei; verder als 2 uur vooruit kijken is niet van deze tijd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_181449018
quote:
Tesla toch niet van de beurs

Tesla blijft een beursgenoteerd bedrijf. Plannen die ceo Elon Musk had om het bedrijf van de beurs te halen, zijn door hemzelf weer naar de prullenbak verwezen. "Mijn aandeelhouders willen dit." Het hele proces zou Musk ook teveel tijd kosten en hem afleiden.

In een verklaring zegt hij dat hij wist dat het proces om weer van de beurs te gaan 'uitdagend' zou zijn, maar dat het hele proces hem meer afleid dan verwacht. "En dat is een probleem, want we moeten onze focus houden op de productie van Model 3 en financieel stabiel blijven."
Aandeelhouders: 'Alsjeblieft, doe dit niet'

Musk maakte zijn besluit naar eigen zeggen na een gesprek met zijn aandeelhouders. Volgens de ceo gaf een meerderheid aan bij Tesla te blijven als het bedrijf van de beurs zou worden gehaald, maar was het heersende sentiment toch 'alsjeblieft, doe dit niet'.
Begin deze maand tweette Musk dat hij overwoog Tesla van de beurs te halen voor 420 dollar per aandeel. De financiering daarvan zou verzekerd zijn. Later bleek dat hij daarmee duidde op het beleggingsfonds van Saoedi-Arabië, dat er volgens hem meerdere keren op had aangedrongen Tesla van de beurs te halen.

Marktmanipulatie of fraude
Het bericht zorgde voor veel ophef en de koers steeg zo hard dat de handel even werd stilgelegd. Direct rees de vraag of er sprake was van marktmanipulatie of fraude door al een bepaalde prijs per aandeel te noemen en het nieuws via een tweet wereldkundig te maken.

Een dag later liet Musk in een brief aan zijn personeel weten dat hij 'een omgeving wil creëren waarin het bedrijf optimaal kan opereren'. "Als beursgenoteerd bedrijf zijn we onderhevig aan grote schommelingen in de koers, wat een grote afleiding kan zijn voor iedereen die bij Tesla werkt en die allemaal aandeelhouder zijn."

Wat het exacte plan van Musk was, bleef onduidelijk. De Amerikaanse toezichthouder SEC wilde dan ook tekst en uitleg van Musk, net als de Raad van Bestuur van Tesla dat geen gedetailleerd financieringsplan ontving van de ceo.

Investeerders klaagden Musk en Tesla aan. Zij zagen de tweet als een 'nucleaire aanval' op beleggers die willen verdienen aan koersdalingen van het bedrijf. Musk heeft juist een notoire hekel aan dit soort beleggers. Volgens hem wakkeren ze 'angst, onzekerheid en twijfel' over Tesla aan om zo te verdienen aan koersdalingen.
Mogelijk heeft Musk zijn hand overspeeld door te tweeten dat "funding secured" zou zijn terwijl de Raad van Bestuur van Tesla geen gedetailleerd financieringsplan ontving.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 25-08-2018 19:12:49 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181457640
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 07:30 schreef daNpy het volgende:
Ja dat heb ik al eens gezegd; van het geld van andere mensen spullen maken en die onder de kostprijs verkopen aan mensen die gesubsidieerd worden...
Daar komt het op neer. Er was een berekening dat een Tesla S de zakelijke rijder net zoveel kost als een modale Golf. Het verschil dragen de overige belastingbetalers bij. En maar lachen natuurlijk die Tesla berijders. En vinden dat ze zo goed bezig zijn voor het "milieu". Het stoort me best dat beste rijke ondernemers zo gesubsidieerd worden door ons. En dat zij goedkoop Tesla rijden omdat wij dat voor ze betalen terwijl ze dat best zelf zouden kunnen. Het is een feit dat als de gebruiker het helemaal zelf zou moeten betalen, de kosten van een Tesla, er geen enkele Tesla in Nederland zou rondrijden. Freeloaders die doen alsof ze begaan zijn met de wereld.

Het merk Tesla bestaat dus enkel ter faveure van kapitaalkrachtigen die best zelf een auto kunnen betalen maar dat niet hoeven omdat anderen dat voor ze betalen door middel van subsidie en belastingdingetjes. Stopt de subsidie dan is Tesla van de 1 op de andere dag failliet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 25-08-2018 22:24:36 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:25:32 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181457826
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Daar komt het op neer. Er was een berekening dat een Tesla S de zakelijke rijder net zoveel kost als een modale Golf. Het verschil dragen de overige belastingbetalers bij. En maar lachen natuurlijk die Tesla berijders. En vinden dat ze zo goed bezig zijn voor het "milieu". Het stoort me best dat beste rijke ondernemers zo gesubsidieerd worden door ons. En dat zij goedkoop Tesla rijden omdat wij dat voor ze betalen terwijl ze dat best zelf zouden kunnen. Het is een feit dat als de gebruiker het helemaal zelf zou moeten betalen, de kosten van een Tesla, er geen enkele Tesla in Nederland zou rondrijden. Freeloaders die doen alsof ze begaan zijn met de wereld.

Het merk Tesla bestaat dus enkel ter faveure van kapitaalkrachtigen die best zelf een auto kunnen betalen maar dat niet hoeven omdat anderen dat voor ze betalen door middel van subsidie en belastingdingetjes. Stopt de subsidie dan is Tesla van de 1 op de andere dag failliet.
Subsidie is altijd verkeerd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181458108
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Subsidie is altijd verkeerd
Verder is het belachelijk dat zo'n tank van ruim 2.100 kilo met een accupakket van 1.000 kilo het vlaggenschip zou zijn van de energietransitie (als dat sowieso mogelijk is). Het is beschamend dat we verwachten dat zo'n dinosaurus ons brengt waar we willen zijn. Maar de mens (en ook u dacht ik) geilt nou eenmaal op grote alle hulpbronnen in hoog tempo verspillende bakken met aanzien en status. Mede mogelijk gemaakt door alle anderen die dat voor ze betalen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181458231
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het merk Tesla bestaat dus enkel ter faveure van kapitaalkrachtigen die best zelf een auto kunnen betalen maar dat niet hoeven omdat anderen dat voor ze betalen door middel van subsidie en belastingdingetjes. Stopt de subsidie dan is Tesla van de 1 op de andere dag failliet.
De subsidies gelden niet alleen voor Tesla maar zijn volgens mij vooral bedoeld om op langere termijn de CO2 uitstoot te verminderen. In Duitsland stijgen de verkopen van Tesla ondanks het feit dat je er daar geen subsidie voor krijgt vanwege het feit dat ze (nog) boven de prijsgrens van 60.000 euro kosten. Bijkomend voordeel is geen fijnstof en NOx uitstoot waar veel grote steden mee kampen. De transitie veranderd ook geografische machtsverhoudingen omdat er nu een geloofwaardig alternatief is voor brandstofwagens.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181458350
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:39 schreef Digi2 het volgende:
Bijkomend voordeel is geen fijnstof
Dat is niet waar. Het gros van fijnstof komt door slijtage van remmen en van banden. Niet alleen door uitlaatgas. Op dat gebied zijn ze dus ook niet heilig.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181458452
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:39 schreef Digi2 het volgende:
omdat er nu een geloofwaardig alternatief is voor brandstofwagens.
Zie eerste zin #79. Ik vind een tank wat een Tesla S is niet een "geloofwaardig alternatief". Het is als een vette BMW maar dan nog zwaarder. Speeltje voor rijken wat wij voor ze betalen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181458500
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Het gros van fijnstof komt door slijtage van remmen en van banden. Niet alleen door uitlaatgas. Op dat gebied zijn ze dus ook niet heilig.
Volgens mij remt een Tesla vooral door teruglevering van stroom middels Regenerative Braking.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181458524
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:48 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Volgens mij remt een Tesla vooral door teruglevering van stroom middels Regenerative Braking.
https://www.volkskrant.nl(...)-overschat~b76420f4/

Maar maakt niet uit. Ze moeten alleen ongeveer een kwart/ een achtste wegen en je moet hem zelf betalen. Als je het over een serieuze energietransitie wilt hebben dan moeten we denken aan ligfiets-achtige dingen. Niet over legervoertuigen van 2 ton. Het probleem is m.i. dat we precies hetzelfde willen maar dan elektrisch en dat kan niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bart2002 op 25-08-2018 22:55:31 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:51:46 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181458583
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 22:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Verder is het belachelijk dat zo'n tank van ruim 2.100 kilo met een accupakket van 1.000 kilo het vlaggenschip zou zijn van de energietransitie (als dat sowieso mogelijk is). Het is beschamend dat we verwachten dat zo'n dinosaurus ons brengt waar we willen zijn. Maar de mens (en ook u dacht ik) geilt nou eenmaal op grote alle hulpbronnen in hoog tempo verspillende bakken met aanzien en status. Mede mogelijk gemaakt door alle anderen die dat voor ze betalen.
correct, maar Tesla heeft wel electrische rijden laten doorbreken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181458873
Misschien (of wel zeker..) zou het veel nuttiger zijn als we zouden bespreken hoe we de "vervoersbehoefte" kunnen beperken. Dat in het kader van Trias energetica. Denk je in: al die miljoenen vervoerskilometers per dag. Zijn die wel zo noodzakelijk? Zo zonde van de onproductieve verspilde tijd ook. Kan dat niet anders als we het anders inrichten? Ik denk het wel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:09:28 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:03 schreef Bart2002 het volgende:
Misschien (of wel zeker..) zou het veel nuttiger zijn als we zouden bespreken hoe we de "vervoersbehoefte" kunnen beperken. Dat in het kader van Trias energetica. Denk je in: al die miljoenen vervoerskilometers per dag. Zijn die wel zo noodzakelijk? Zo zonde van de onproductieve verspilde tijd ook. Kan dat niet anders als we het anders inrichten? Ik denk het wel.
Dan gebeurd er maar 1 ding, de overheid maakt mobiliteit duurder
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181459093
Rijden op waterstof heeft de toekomst.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:16:51 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459258
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:11 schreef spiritusbus het volgende:
Rijden op waterstof heeft de toekomst.
Dat moet je eerst maken en dat is erg energie-intensief, nog afgezien van opslag en distributie en de problemen van brandstofcellen in de winter (Stukvriezen)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181459271
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan gebeurd er maar 1 ding, de overheid maakt mobiliteit duurder
Die term "mobiliteit" moeten we dan vanaf. Het is precies wat ik schreef: al die zinloze miljoenen vervoerskilometers vaak zonder noodzaak. Misschien een nieuwe definitie daarvan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181459309
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat moet je eerst maken en dat is erg energie-intensief, nog afgezien van opslag en distributie en de problemen van brandstofcellen in de winter (Stukvriezen)
Ja, de techniek om het efficiënt te gebruiken is er nog niet, maar verder is het in overvloed aanwezig.
pi_181459330
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:11 schreef spiritusbus het volgende:
Rijden op waterstof heeft de toekomst.
Kansloos. Dit wordt enkel beweerd door degenen die geen enkel idee hebben van de problemen die het met zich meebrengt. Het lijkt een soort mantra en men is nooit bereid om zich in te lezen in wat daar bij komt kijken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:19:38 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459360
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Die term "mobiliteit" moeten we dan vanaf. Het is precies wat ik schreef: al die zinloze miljonen vervoerskilometers vaak zonder noodzaak. Misschien een nieuwe definitie daarvan.
Maak eerst maar eens hard dat die kilometers zonder noodzaak zijn, stappen weinig mensen in de auto voor de lol in de Nederlandse spits
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181459398
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maak eerst maar eens hard dat die kilometers zonder noodzaak zijn, stappen weinig mensen in de auto voor de lol in de Nederlandse spits
Het is bekend dat spitsverkeer voor een groot deel geen woon- werkverkeer is. Dat is bekend. Kijk dat eerst maar even na. Verder is het te goedkoop. Het gebeurt omdat het kan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181459403
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:18 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja, de techniek om het efficiënt te gebruiken is er nog niet, maar verder is het in overvloed aanwezig.
Probleem is ook dat er nog geen goedkoop alternatief is voor het gebruik van edelmetalen zoals Platina en Palladium in brandstofcellen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:21:26 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459413
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is bekend dat spitsverkeer voor een groot deel geen woon- werkverkeer is. Dat is bekend. Kijk dat eerst maar even na.
Jij claimt, jij maakt hard
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:22:04 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459430
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Probleem is ook dat er nog geen goedkoop alternatief is voor het gebruik van edelmetalen zoals Platina en Palladium in brandstofcellen.
Net als koper voor de elektromotoren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181459434
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij claimt, jij maakt hard
Algemene kennis Pierre. Het is geen "claim". Het is gewoon waar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:23:21 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181459470
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Algemene kennis Pierre. Het is geen "claim". Het is gewoon waar.
Dan is vast heel eenvoudig voor je hard te maken dat mensen voor hun lol in trein en auto stappen en dat het helemaal niet nodig is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181459507
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 23:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan is vast heel eenvoudig voor je hard te maken dat mensen voor hun lol in trein en auto stappen en dat het helemaal niet nodig is
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iet-op-weg-naar-huis

Zo vermoeiend dit. Je lijkt nooit iets te onthouden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')