quote:Tesla levert recordaantal auto's in eerste kwartaal 2017
De fabrikant van elektrische auto's Tesla heeft in het eerste kwartaal van dit jaar het record van 25.000 auto's afgeleverd, in aanloop naar de productie van de nieuwe Model 3 later dit jaar.
Analisten hadden verwacht dat de leveringen van Tesla op 24.200 wagens zouden uitkomen.
Voor de eerste helft van dit jaar heeft het Californische bedrijf van multimiljardair Elon Musk een doelstelling om 50.000 voertuigen te leveren aan klanten. De productie in de eerste drie maanden van dit jaar lag op 25.418 auto's, eveneens een record.
Tesla wil in juli zijn nieuwe goedkopere Model 3 op de markt gaan brengen. Dat zou de eerste auto van het bedrijf zijn die in massaproductie wordt genomen. Musk heeft gezegd in 2018 de productie op te willen voeren tot een half miljoen wagens.
quote:Fietsenverkoop zakt naar laagste punt in dertig jaar
De fietsenverkoop in Nederland is in 2016 gezakt naar het laagste niveau sinds 1987. Daar staat tegenover dat de omzet uit de verkoop van nieuwe tweewielers een record bereikte, vooral door de populariteit van elektrische fietsen. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van RAI Vereniging, Bovag en onderzoeksbureau GfK.
Er werden vorig jaar 928.000 nieuwe fietsen verkocht, een daling van 5,7 procent ten opzichte van 2015. Daarmee nam de verkoop af tot het laagste punt in dertig jaar. Zo werden in 2007 nog 1,4 miljoen tweewielers verkocht, maar sindsdien is de verkoop elk jaar afgenomen.
E-bikes
De omzet uit de fietsenverkoop nam echter met 4,2 procent toe naar bijna 937 miljoen euro. De verkoop van e-bikes lag op 271.000 stuks, tegen 276.000 een jaar eerder. Daarmee waren de relatief dure elektrische fietsen goed voor een omzet van ruim 534 miljoen euro, bijna 57 procent van het totaal.
De gemiddelde verkoopprijs van een nieuwe fiets kwam vorig jaar voor het eerst boven de 1000 euro uit. In 2015 was dat nog 914 euro en in 2007 iets meer dan 600 euro.
Zelfs als je een Tesla rijdt op zonnestroom dan heb je nog de uitstoot die vrijkomt bij de productie van zonnepanelen.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Elke Tesla (oke dat is niet de gemiddelde EV) rijdt volledig uitstoot vrij dus ik gok (ook al reken je de uitstoot gedurende productie van de auto + batterij) dat jouw DAFje qua uitstoot een Tesla zo voorbij is.,
daarom krijg ik altijd wat jeuk als ze roepen 'zero emission'. Als je het hele proces bekijkt is dat gewoon niet waar.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:47 schreef grimselman het volgende:
Dat is wel een bekend probleem, we kijken slechts naar de uitstoot en energiekosten van het gebruik van auto's en niet naar de productie en recycling.
De productiecijfers van de Model 3 van Tesla blijven achter bij de prognoses. De doelstelling van Tesla is nu om circa 5000 autos per week te produceren eind Q2. Bloomberg heeft een monitor opgestart die regelmatig het productieniveau zal updaten. Op dit moment staat de teller op 1052 autos per week.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:53 schreef Gunner het volgende:
TS kan je niet wat recentere nieuwsberichten vinden? Over bijvoorbeeld de productieproblemen bij Tesla? Musk kan wel veel roepen maar maakt het nog steeds niet waar.
quote:Video: ADAC testet Diesel-Hardware Und es geht doch!
Hardware-Nachrüstungen von Dieselautos sind nach Einschätzung des ADAC möglich und "hochwirksam". Wie der Autoclub mitteilte, können die Stickoxid-Emissionen drastisch verringert werden.
quote:ADAC fordert nach Test Hardware-Nachrüstung Dreckige Diesel lassen sich mit Erfolg alltagstauglich nachrüsten
Dreckige Diesel lassen sich so nachrüsten, dass sie im regulären Fahrbetrieb bis zu 70 Prozent weniger Stickoxidausstoß ausstoßen. Davon ist der ADAC nach einem umfangreichen Test überzeugt. Der Verein kritisiert die Autobauer scharf und fordert eine schnelle Hardware-Nachrüstung.
Die Autobauer haben es lange bestritten und tun es immer noch - doch der Stickoxidausstoß von Dieselfahrzeugen in Deutschland lässt sich über eine technische Nachrüstung effektiv reduzieren: im Stadtverkehr um bis zu 70 Prozent. Die Belastung mit diesem gesundheitsschädlichen Reizgas in deutschen Großstädten könnte damit um ein Viertel und mehr sinken. Das ist das zentrale Ergebnis eines umfangreichen Tests mit gebrauchten Autos , den der ADAC Württemberg am Dienstag vorstellte.
"Der Test hat die Fake News der Industrie endgültig widerlegt: Hardware-Nachrüstung funktioniert", feuerte Dieter Roßkopf gleich eine volle Breitseite gegen die Autobauer ab. Ebenso wie Baden-Württembergs Umweltminister Winfried Hermann sieht der Vorstandsvorsitzender des ADAC Württemberg die Autobauer in der Pflicht, die Millionen betroffenen Dieselfahrzeuge nachzurüsten.
Die Hardware-Nachrüstung habe den doppelten Effekt wie eine Software-Nachrüstung, betonte Hermann. "Jetzt müssen die Hersteller endlich ran, sie tragen die Verantwortung für die Schlechtleistung bei Euro 5-Fahrzeugen und für die schlechte Luft in den Städten". Rund 5,9 Millionen Diesel mit diesem älteren Umweltstandard fahren laut Kraftfahrtbundesamt auf Deutschlands Straßen.
quote:Video: So geht’s auch ohne Fahrverbote
Das Bundesverwaltungsgericht hat den Weg für Fahrverbote in deutschen Städten freigemacht. Dabei gibt es durchaus Wege, diese zu umfahren. Die Norweger machen es vor.
quote:Den Haag wil vanaf 2025 alleen schone bevoorrading binnenstad
Winkels, horeca, kantoren en bewoners in de Haagse binnenstad moeten vanaf 2025 alleen nog worden bevoorraad door voertuigen die geen schadelijke stoffen uitstoten.
Dat heeft de gemeente afgesproken met onder meer de Binnenstad Ondernemers Federatie, Koninklijke Horeca Nederland en MKB Den Haag, Stichting Binnenstad en de ondernemersorganisaties VNO NCW, Uneto-Vni, TLN en EVO Fenedex.
Om dit voor elkaar te krijgen, gaan de partijen de komende tijd maatregelen uitwerken. Tot de mogelijke maatregelen behoren een subsidie om schone voertuigen aan te schaffen en het slim organiseren van de bevoorrading.
Het doel wordt vastgelegd in het ‘Convenant Stedelijke Distributie, dat op 8 maart door onder anderen de Haagse wethouder Tom de Bruijn (Milieu) wordt ondertekend.
Vergeet de verkopen van de Tesla Semitruck ook niet welke een kleine roadshow heeft gedaan langs serieuze spelers.quote:Op woensdag 11 april 2018 10:10 schreef Digi2 het volgende:
Volgens de Bloomberg Tesla Model 3 tracker is de productie plots flink gestegen en staat nu op circa 2300 model 3 wagens per week. Dat 5000 wagens per week gehaald zal worden eind Q2 lijkt niet meer zo onwaarschijnlijk. De verkoop van een 200 Megawatt batterij door Tesla aan BP levert ook flink wat cashflow op.
quote:Tweakers: '86 procent bezitters elektrische auto wil niet meer terug naar brandstof'
Van de elektrische rijders wil 86 procent niet meer terug naar een brandstofauto; 13 procent wil 'misschien' terug. Iets meer dan 60 procent van de bezitters van een brandstofauto denkt erover een elektrische auto aan te schaffen.
Van de bezitters van een elektrische auto overweegt slechts 1,6 procent daadwerkelijk terug te keren naar een brandstofmodel. Dat blijkt uit onderzoek onder achthonderd respondenten, onder wie bezoekers van het Tweakers-forum, dat Tweakers-redacteur Jeroen Horlings op eigen initiatief heeft gehouden. De nadelen van elektrisch rijden die bezitters noemen, is dat laadplekken soms bezet zijn door andere auto's, met of zonder stekker, en dat de actieradius beter en laadtijden korter kunnen.
De grootste voordelen zijn volgens hen het rijgedrag, de lagere onderhouds- en rijkosten, en het milieu. Van de bezitters van brandstofauto's ziet 38 procent er niets in om over te stappen naar elektrisch. Een meerderheid, 62 procent, overweegt binnen vijf jaar wel de overstap te maken en 41 procent van hen verwacht dit zelfs binnen twee jaar te doen.
De helft van de bezitters van brandstofauto's vreest dat de actieradius onvoldoende is en een kwart maakt zich zorgen over de levensduur van de accu. Bij de elektrische rijders liggen deze percentages op respectievelijk 28 en 5 procent. Van de rijders op fossiele brandstof denkt 60,4 procent dat in 2030 de meerderheid van de auto's elektrisch is.
Er reed gisteren er 1tje rond in NL van een Amerikaan die m in een container heeft laten verschepen door Europa.quote:Op maandag 16 april 2018 20:16 schreef Digi2 het volgende:
Er komt blijkbaar schot in de productie van de Model 3, de teller staat op circa 2700 stuks per week nu.
Tesla Model 3 Tracker
https://tweakers.net/nieu(...)g-te-verbeteren.htmlquote:Op maandag 16 april 2018 20:16 schreef Digi2 het volgende:
Er komt blijkbaar schot in de productie van de Model 3, de teller staat op circa 2700 stuks per week nu.
Tesla Model 3 Tracker
Na de vorige optimalisatie ging het productie-niveau van circa 1000 per week naar nu 2700 per week. Het zal me dan ook niet verbazen dat de 5000 stuks per week op korte termijn gehaald gaan worden na deze vervolgende optimalisatiestap.quote:Tesla staakt Model 3-productie tijdelijk om automatisering te verbeteren
Tesla heeft de productielijn van de Model 3-auto tijdelijk stilgelegd. Een woordvoerder van Tesla heeft tegenover BuzzFeed bevestigd dat er sprake is van een pauze, zodat de automatisering kan worden verbeterd.
Het gaat om een tijdelijke pauze van het productieproces van in totaal vier of vijf dagen, zo melden Tesla-medewerkers aan Buzzfeed. Volgens hen kwam de stillegging uit de lucht vallen en was er geen waarschuwing gegeven. Het grootste deel van de medewerkers moet naar verluidt vakantiedagen of onbetaald verlof opnemen.
Tussen 20 en 24 februari was er ook al een tijdelijke pauze in de productie van de Model 3, meldde Bloomberg in maart op basis van uitlatingen van Tesla. Ook toen werd de productie enkele dagen stilgelegd om de 'automatisering te verbeteren en flessenhalzen weg te werken'. Deze tijdelijke pauze werd door Tesla aangeduid als 'niet ongewoon'.
....
..
Het is niet alsof Tesla nooit eerder achterliep met de productieverwachtingen. Een normaal mens lijkt me daar dan ook vanuit te gaan. Mijn vermoeden is dat uiteindelijk Tesla de productie verwachtingen veruit gaat overtreffen. Volgens mij valt het aantal cancellations van bestellingen erg mee.quote:Op dinsdag 17 april 2018 10:39 schreef daNpy het volgende:
Dus de productie loopt gewoon vet achter en is nog steeds niet zoals afgegeven.
't Is dat er voldoende fanboys zijn want normale mensen hadden dit niet geaccepteerd.
quote:Tesla maakt tijdelijk geen Model 3-auto's om productie flink te kunnen verhogen
Elon Musk, de topman van Tesla, heeft in een e-mail aan medewerkers van de autofabrikant gezegd dat de tijdelijke pauze in de productie van de Model 3-auto te maken heeft met voorbereidingen om de productiecapaciteit aanzienlijk uit te breiden.
Musk zegt in de e-mail, die door onder andere website Electrek is gepubliceerd, dat er voor drie tot vijf dagen een pauze wordt ingelast bij de productie van de Model 3, zodat er een uitgebreid aantal upgrades kan worden doorgevoerd. Volgens hem zorgen deze upgrades ervoor dat het mogelijk wordt om in mei een wekelijks productieaantal van drieduizend tot vierduizend auto's te halen.
Uiteindelijk wil Musk dat er eind juni wekelijks zesduizend Model 3's van de band rollen. Om dat mogelijk te maken worden er eind mei weer nieuwe upgrades doorgevoerd, zodat de productiecapaciteit verder wordt verhoogd. Musk gaat niet specifiek in op de upgrades, maar hij zegt wel dat het streefaantal van zesduizend alleen gehaald kan worden als toeleveranciers een groter aantal onderdelen kunnen leveren. Als zij dat niet halen, zegt Musk dat ze met een goede verklaring moeten komen.
Ook moet de fabriek in Fremont 24 uur per dag gaan draaien om het aantal van zesduizend Model 3's per week mogelijk te maken. Daarbij worden meer medewerkers ingezet bij het assembleren van de auto. Tesla neemt in de komende weken per week zo'n vierhonderd nieuwe medewerkers aan.
Het streefaantal van zesduizend auto's per week is echter geen harde eis; Musk houdt er rekening mee dat het productieaantal eind juni op vijduizend zal uitkomen, aangezien hij uitgaat van een foutmarge en eventuele leveringsproblemen bij de benodigde onderdelen. De topman verwacht dat een stabiel productieaantal van zesduizend auto's per week pas enkele maanden na juni wordt gehaald.
Maandag werd al duidelijk dat de productie van de Model 3 tijdelijk zou worden gestaakt om de automatisering te verbeteren. Musk zei onlangs nog dat er bij de Model 3 te veel robots zijn gebruikt. Volgens hem is dit mede de oorzaak van de productieproblemen van de Model 3. De fabrikant heeft meer dan eens de gestelde streefaantallen niet gehaald. Eerder zei de Tesla-topman dat dat ook te maken heeft met accuproblemen. Daarnaast speelt het feit dat de Model 3 in tegenstelling tot de Model X en S uit relatief veel staal bestaat, misschien ook een rol. Daardoor is meer laswerk nodig.
Jammer dat ik niet wat meer geld heb, dan zou ik het bij ze investeren teneinde de productie wat op te schroeven.quote:Op woensdag 18 april 2018 11:18 schreef daNpy het volgende:
Samenvatting: ze blijven achterlopen op de planning.
Grote mond, niet kunnen leveren.
Waarom, je betaalt toch al voldoende belastingquote:Op woensdag 18 april 2018 11:46 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Jammer dat ik niet wat meer geld heb, dan zou ik het bij ze investeren teneinde de productie wat op te schroeven.
Omdat er nooit genoeg geld kan gaan naar initiatieven die ons minder afhankelijk maken van olie uiteraard.quote:Op woensdag 18 april 2018 15:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom, je betaalt toch al voldoende belasting
Want accu's worden niet van grondstoffen gemaakt?quote:Op donderdag 19 april 2018 10:15 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Omdat er nooit genoeg geld kan gaan naar initiatieven die ons minder afhankelijk maken van olie uiteraard.
Accu's kan je goed recyclen, diesel, kerosine en benzine niet. Er zijn ook fervente Tesla haters behalve fanboys. Elektrisch rijden voorkomt NOx en fijnstof problemen in de steden wat ik een groot voordeel vind.quote:Op donderdag 19 april 2018 13:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Want accu's worden niet van grondstoffen gemaakt?
Ik ben ook voor duurzame energie, maar op een of andere manier denken mensen dat elektrisch rijden (en Tesla-fanboys in het bijzonder) heilig is.
Volgens mij staat het recyclen van accu's nog in de kinderschoenen. Uiteraard zal dit op termijn wel verbeteren. Maar dan blijft het punt van te weinig grondstoffen nog steeds van kracht.quote:Op donderdag 19 april 2018 13:37 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Accu's kan je goed recyclen, diesel, kerosine en benzine niet.
Het Oud-Nederlandsche "Als ik er geen last van heb, is het goed". Probleemverplaatsing.quote:Elektrisch rijden voorkomt NOx en fijnstof problemen in de steden wat ik een groot voordeel vind.
Ik had het niet over grondstoffen he, ik had het over olie. Vrijwel elke olie-hotspot in de wereld wordt beheerd door een zooitje klerelijers, dus hoe sneller we daar vanaf zijn hoe beter. Elke euro die gestoken wordt in het onafhankelijk worden van olie is dus winst.quote:Op donderdag 19 april 2018 13:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Want accu's worden niet van grondstoffen gemaakt?
Ik ben ook voor duurzame energie, maar op een of andere manier denken mensen dat elektrisch rijden (en Tesla-fanboys in het bijzonder) heilig is.
Dat is het niet. Elektrische auto's rijden op stroom van kolencentrales (ook een eindige grondstof). Er is meer olie beschikbaar om het huidige wagenpark deze eeuw uit te laten rijden dan dat er grondstoffen zijn om alle auto's van een accu te voorzien. En tel daar nog de belachelijke subsidie op dit soort ondoordachte projecten bij op om te realiseren dat het belastinggeld met deze "technologie" ook gedeeltelijk weggegooid wordt.
Niemand koopt van zijn eigen geld een Tesla. Er zijn veel mooiere en betere auto's te koop voor dat geld. En laten we dan ook nog eens nadenken over een auto die voor een prijs in de markt staat waar hij niet voor gemaakt kan worden. 't Is allemaal nep.
quote:Tweakers: Achtergrond - Kobalt en lithium - Hoe erg worden de tekorten?
Zijn er nog wel genoeg voorraden? De United States Geological Survey, een wetenschappelijk instituut van de Amerikaanse overheid, meldt dat er in 2017 in alle producerende landen gezamenlijk 43.000 ton lithium werd gewonnen. Volgens de wetenschappers is er wereldwijd nog 16 miljoen ton aan lithiumvoorraden. Zelfs als de productie flink wordt opgevoerd, is er nog genoeg voor een paar eeuwen.
Voor kobalt ligt dat anders. De United States Geological Survey zegt dat er nog 7,1 miljoen ton aan reserves zijn, terwijl in 2017 in totaal 110.000 ton werd gewonnen. Een snelle rekensom leert dat over 64 jaar het kobalt echt begint op te raken. En dat is als de productie niet wordt opgevoerd, wat vrijwel zeker gaat gebeuren. Het is dan ook waarschijnlijker dat er al beduidend eerder serieuze tekorten ontstaan. De eerder genoemde Duitse onderzoekers voorspellen dat dat tegen 2050 al het geval is als niets wordt ondernomen om uitputting te voorkomen.
Zonder kobalt gaan we allemaal dood!quote:Op zaterdag 21 april 2018 08:24 schreef Digi2 het volgende:
Voorlopig is nog nog voldoende kobalt en van lithium is er voor de komende eeuwen voldoende op aarde.
[..]
Om welke hoeveelheden gaat het dan? Heeft het niet meer te maken met leveringszekerheid voor de Gigafactory. De Falcon 9´s van SpaceX bevatten trouwens behoorlijk wat lithium. Het uiteindelijk in zee laten storten van Block3 en 4 versies maakt recycling onmogelijk. Met de introductie van FH en Block 5 F9 zal dit echter minder vaak voorkomen komende jaren.quote:Op donderdag 19 april 2018 17:40 schreef daNpy het volgende:
En je denkt dat niet hetzelfde gaat gebeuren met de metalen? Ene Elon Musk heeft ook al wat in eigendom...
Erger nog fusiecentrales zoals ITER verstoken eigenlijk vooral lithium middels tritium breeding en dat lithium is dan echt verdwenenquote:Op zaterdag 21 april 2018 08:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zonder kobalt gaan we allemaal dood!
(Vit B12)
Is ook de reden waarom er zo weinig lithium is, het splijt makkelijk (bij "lage" temperatuur) en is het enige lichte element (lichter dan ijzer) dat energie vrijgeeft bij splijting. Er werd weinig van aangemaakt tijdens de big bang, en er zijn weinig situaties waar het geproduceerd wordt zonder het meteen weer af te breken.quote:Op zaterdag 21 april 2018 09:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Erger nog fusiecentrales zoals ITER verstoken eigenlijk vooral lithium middels tritium breeding en dat lithium is dan echt verdwenen
Dus fossiele brandstof als olie gebruiken = boe! slecht! Deze raakt ooit op!quote:Op zaterdag 21 april 2018 09:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Om welke hoeveelheden gaat het dan? Heeft het niet meer te maken met leveringszekerheid voor de Gigafactory. De Falcon 9´s van SpaceX bevatten trouwens behoorlijk wat lithium. Het uiteindelijk in zee laten storten van Block3 en 4 versies maakt recycling onmogelijk. Met de introductie van FH en Block 5 F9 zal dit echter minder vaak voorkomen komende jaren.
Volgens mij heb jij die discussie niet helemaal begrepen. Het is boe slecht omdat het een teringlading aan fijnstof en co2 uitspuit. Nou zijn de productie-methodes van elektrische auto's nog verre van perfect, maar er wordt hard aan gewerkt om dat klimaatneutraler te maken. Het rijden zelf is al lichtjaren verwijdert van het rijden in een fijnstof en co2 uitstotende auto.quote:Op zondag 22 april 2018 09:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus fossiele brandstof als olie gebruiken = boe! slecht! Deze raakt ooit op!
Zware metalen gebruiken = jippie! goedzo! Deze raakt in <50 jaar ook op maar dat geeft niet!
En jij vergeet nog steeds dat de elektriciteit om de accu's ook daadwerkelijk functioneel te maken wordt opgewekt door kolencentrales.quote:Op zondag 22 april 2018 11:08 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij die discussie niet helemaal begrepen. Het is boe slecht omdat het een teringlading aan fijnstof en co2 uitspuit. Nou zijn de productie-methodes van elektrische auto's nog verre van perfect, maar er wordt hard aan gewerkt om dat klimaatneutraler te maken. Het rijden zelf is al lichtjaren verwijdert van het rijden in een fijnstof en co2 uitstotende auto.
Zo gauw accu's beter worden en duurzamer geproduceerd kunnen worden gaat ook de kostprijs en de co2-uitstoot daar exponentieel omlaag. Het is nog verre van een perfect product, maar voor het milieu nu al beter dan een benzine-auto. Dat gaat over de loop van de jaren alleen maar beter worden.
quote:Op zondag 22 april 2018 12:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
En jij vergeet nog steeds dat de elektriciteit om de accu's ook daadwerkelijk functioneel te maken wordt opgewekt door kolencentrales.
Zoals ik al zei; ik ben voor duurzame energie, maar dat elektrisch rijden al beter is voor het milieu geld enkel voor mensen met oogkleppen.
Welke andere materialen?quote:Op maandag 23 april 2018 11:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
En nu datzelfde plaatje waarbij behalve CO2 ook rekening gehouden wordt met andere materialen.
Accu's worden van zware metalen gemaakt.quote:
En die belanden daarna in het milieu? Bij mijn weten zitten er trouwens ook accu's in benzine-auto's. Wats met die zware metalen?quote:Op maandag 23 april 2018 12:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Accu's worden van zware metalen gemaakt.
Dat staat toch in de graphic.quote:Op maandag 23 april 2018 12:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Accu's worden van zware metalen gemaakt.
Maken onderhoud en sloop is gelijk volgens dat plaatje.quote:Op maandag 23 april 2018 12:19 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat staat toch in de graphic.
Daarom belast een elektrische auto ook meer als je sec kijkt naar de productie en niet kijkt naar de operationele belasting.
Niet altijd. Lithium is een erg licht metaal en het kobalt, mangaan en nikkel in de meeste lithiumbatterijen maakt er maar een klein percentage vanuit. Omdat een elektrische wagen een grote accu heeft gaat het in totaal toch om een redelijk grote hoeveelheid.quote:Op maandag 23 april 2018 12:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Accu's worden van zware metalen gemaakt.
Er is dus wel degelijk nu al een alternatief voor kobalt al is het niet ideaal. Ook zonder kobalt zal de trend naar elektromobiliteit dus doorgaan. Dmv van een supercapacitor is het probleem van een kortdurende vraag naar hoge stroomsterkte zoals bij inhalen trouwens te tackelen.quote:https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_iron_phosphate_battery
The energy density (energy/volume) of a new LFP battery is some 14% lower than that of a new LiCoO2 battery.[14] Also, many brands of LFPs, as well as cells within a given brand of LFP batteries, have a lower discharge rate than lead-acid or LiCoO2
Sowieso is dat idioot snelle optrekken alleen maar onrustig en dus gevaarlijk in het verkeer. Niet inhalen is nog veel veiliger dan snel inhalen als de ruimte beperkt is.quote:Op maandag 23 april 2018 12:50 schreef Digi2 het volgende:
Dmv van een supercapacitor is het probleem van een kortdurende vraag naar hoge stroomsterkte zoals bij inhalen trouwens te tackelen.
Elon Musk reveals his productivity rules in a letter he sent to Tesla employeesquote:Tesla could now own 100% of an electric car factory in China, says government
A week after Chinese President Xi Jinping announced a reversal of his administration’s position regarding the steep tariff for foreign automakers in China, the Chinese government officially started phasing out the restriction on foreign automakers’ ownership of local car factory.
The change opens the door for Tesla to have its own factory in China as soon as this year.
Home Solar Power
The National Development and Reform Commission (via AP) confirmed that “all ownership restrictions will be lifted,” over a five-year transition period, but the restriction for electric vehicle producers will be the first to go as soon as this year.
Th news comes as a trade war started to brew between the US and China and Elon Musk and Tesla somehow got involved after Musk raised the issue of US-China automotive import and export with President Donald Trump in a series of tweets.
He informed him of Tesla’s issues with being faced with a 25% import tariff and China’s strong protectionist laws that prohibit foreign automakers to own over 50% of local manufacturing facilities.
The Trump administration released its own plan to impose tariffs on $50-billion in Chinese goods, including cars.
Two days later, the Chinese government hit back by adding electric vehicles to its own list of products that will be slapped with new tariffs.
But China softened its stance out of the blue last week and now they are officially removing the ownership restriction this week.
De trend naar toenemende elektromobiliteit is nog steeds in volle gang. De hogere olieprijs is hierbij ook behulpzaam. Slechts een fractie van het wagenpark is elektrisch en op het wereld olieverbruik zal het nog geen merkbare invloed hebben.quote:CBS: Sterke stijging aantal volledig elektrische auto’s
Nederland telde op 1 januari 2018 bijna 22 duizend volledig elektrische personenauto’s, bijna 60 procent meer dan een jaar eerder. De verkoop van volledig elektrische personenauto’s liet vorig jaar een sterke stijging zien. Het totale park van elektrische en plug-in hybride voertuigen nam in 2017 met bijna 9 procent toe. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.
Over wie heb je het nu, de burger?quote:Op donderdag 19 april 2018 17:20 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ik had het niet over grondstoffen he, ik had het over olie. Vrijwel elke olie-hotspot in de wereld wordt beheerd door een zooitje klerelijers, dus hoe sneller we daar vanaf zijn hoe beter. Elke euro die gestoken wordt in het onafhankelijk worden van olie is dus winst.
quote:German teardown firm gives insight on Tesla Model 3 materials cost and battery composition
Tesla’s progress in its battery tech were highlighted in a recent report from advisory firm Benchmark Mineral Intelligence. According to BMI, Tesla has used less cobalt in its batteries since the days of the original Roadster and the Model S. With the Model S, for example, Tesla used up 11 kg of cobalt per car. Tesla is using 4.5 kg of cobalt for the Model 3, a 60% reduction
quote:Tesla’s stock price (TSLA) surge just when Elon Musk predicted the shorts would run
They can’t say he didn’t warn them. A little less than 3 weeks ago, Tesla CEO Elon Musk said that people betting against Tesla have ‘about 3 weeks before their position explodes’.
It put the timing around when Tesla releases its production and delivery results for the second quarter, but we have already released the most important number that will be announced in those results: the Model 3 production rate at the end of the quarter, which was apparently 5,000 units.
Today, the stock is reacting with a 5% surge in pre-market trading.Evidently, the market still didn’t think that Tesla would achieve the production milestone.
Over the last few months, Musk has been talking a lot about proving doubters wrong.
In May, Musk bought $10 million worth of Tesla stock (TSLA) just as he predicted a short squeeze that would be a ‘next level short burn of the century’.
As we reported last month, it looked like his prediction already started to become reality as Tesla’s stock price rose and people betting against the company reportedly lost billions of dollars in June.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |