abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177793965
registreer om deze reclame te verbergen
Leuk project. Zit er goed uit. :)
pi_177845323
In n woord WAUW 😱
  Moderator donderdag 15 maart 2018 @ 21:57:34 #29
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_177849034
Netjes ! :)
pi_178110497
Vorig weekend was het naar mijn zin te koud om wat te doen.
Tussentijds had ik nog wel wat sierlijsten aan het multiplex vastgemaakt, dus van het weekend was alles gereed om eindelijk aan het karkas van het kastje te beginnen.

Uiteindelijk was het best een nauwe passing, er was een vuistje nodig om het ertussen te krijgen. Gelukkig was dit de meest kritische ruimte, de volgende worden makkelijker.

Zo ziet het er nu uit, ik denk dat het faceframe (sierlijsten) het wel mooi maken. Ik vindt het contrast tussen de donkere sierlijst en het lichtere frame wel wat hebben.

Nu lade geleiders zoeken, en in het paasweekend kunnen we de schopplaat maken en misschien al aan de lades beginnen. (of we gaan door met het frame van kastje 2 en we doen alle afwerking tegelijk. (hangt ervan af of ik alles op tijd binnen heb)

41034884451_ebf01d4232_k.jpg

Het werkblad behandel ik nu met bootlak, lekker kringvrij wanneer er wat water op komt, en volgens mij een goede stevige laklaag.

Hebben jullie een gedachte waarmee je de binnenkant van de kastjes kan behandelen? Het moet raar lopen wilt daar vocht terecht komen. Maar liever doe ik dit in 1 laag.
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 21:51:30 #31
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zondag 8 april 2018 @ 15:48:16 #32
99686 junkiexp
Rotterdam!
pi_178387867
Dat vordert prima zo, geen haast, gewoon lekker met de hobby bezig zie ik :)
Wat ik niet begrijp, het was een garage, hoe kon je daar ooit met een auto komen?
Of missen we iets op de foto waardoor dat niet te zien is?
Je moet gewoon kijken hoe de baas het doet h
pi_178420984
Inderdaad op het gemakje, en omdat ik het maar 1x wil doen, zit er toch nog vrij veel tijd in om oplossingen te bedenken of kijken hoe de indeling moet zijn.

Ik ben nu begonnen aan het frame van het 2e kastje. Ik wou deurtjes maken en ik dacht dat ik een geschikt zaagblad had om ze door de dikte (2mm eraf om op te schonen) door te zagen.

Maar helaas was die bot. Dus nu maar een ander zaagablad bestellen en door.

We hebben een drive-inwoning, de gehele ruimte onder ons huis was open en zo kon je onder het huis doorrijden naar achter.
pi_180755258
Lange tijd niet meer geupdate. Ook omdat ik een jong zoontje heb, steek ik nu meer tijd in mijn gezin dan in mijn hobby. Vandaar dat alles nu nog langzamer gaat.

Langzaam hebben we het frame voor onder het lavet ook gemaakt. Volgende week heb ik vakantie. Dan hoop ik gelegenheid te kunnen vinden om de frames te lakken en de deurtjes te lijmen. Ik heb ze al geschaafd, er hoeft enkel een dotje lijm tussen.
28213466588_225315dcd9_k.jpg
De vuilnisbak moet voorover kantelen als je het deurtje open doet.
Verder moet er onder het lavet een la komen, maar die moet ik nog maken. De la wordt een soort H vorm, zodat ik geen rekening hoef te houden met de sifon.

Ook omdat ik er weinig aan heb gedaan, en ik toch een boel troep heb. Heb ik van wat resthout maar een plankje gemaakt. Het is eigenlijk meer een soort tafel die er precies in past.
Het is de bedoeling dat er 3 lades in komen, en ik vind het zonde om er voor een tijdelijk plankje in te boren.
42942250714_263a983ed1_h.jpg

En maar een oud tafelbald op maat gezaagd en tijdelijk op 2 schraagjes gezet om een tijdelijk werkblad te maken. DE tafel stond toch op de nominatie om naar de stort te gaan.
43658636361_52711f9ad6_h.jpg
pi_180755389
Omdat ik iemand ben van in 7 sloten tegelijk lopen, heb ik een vloer aangeschaft.

Ik wil waar de tafel staat de houten vloer leggen, en bij de haard wil ik tegels neerleggen. En dan emt zo'n soort overgang.
bb3b9e2c4155e06f13817611d59fa57a.jpg

Helaas is de vloer bij het laden en lossen natgeregend, dus nu maar even zien hoe we hem droog gaan krijgen.
28769963767_3f0d8b96d2_k.jpg

En daarna maar eens uitvogelen hoe ik de vloer het beste kan leggen. Want de vloer van het hok is nou niet bepaald recht en ook blijft het een onverwarmde halfsteense garage.

Suggesties zijn welkom
  Moderator donderdag 26 juli 2018 @ 22:46:44 #36
319274 crew  Vanillekwark
De grote boze VK
pi_180755410
Putting the 'top' in 'topic' _O_

(verkapte tvp :@ )
Op zaterdag 6 juni 2015 20:21 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Op woensdag 26 augustus 2015 23:54 schreef Remqo het volgende:
Vanillekwark heeft muzieksmaak en is derhalve een toffe user
pi_180936916
Ik heb van een echte klusser, wat advies nodig.

Op Internet kan ik heel veel vinden over houten vloeren en half steense garages isoleren, alleen dat sluit niet bij mijn wensen aan.

Mijn casus:
Ik heb een half steense garage zonder verwarming, in de zomer staan altijd de deuren open, ook 's nachts, behalve bij regen. In de winter is het (op 7 dagen na) onverwarmd.
Er zit een enkelglas (tuin)deur in, en het is een tochthok. (wil ik ook niet veranderen). De doelstelling bij mij is enkel sfeer en absoluut geen isolatie.

Probleem 1
Dus ik wil er voor een gedeelte een houten vloer inleggen, als ik het goed begrijp kan dit op panlatten, plastic laag en dan vloer. en alles zwevend en nergens vastschroeven op de latten. klopt dit?

Probleem 2
1 buitenmuur wil ik voor 2/3e afwerken met hout ( zonder isolatie) Volstaat gewoon een houten frame tegen de muur aanmaken en dit aftimmeren met houten planken, of moet hier ook nog een plastic laag (en wat dan?) tussen?

Probleem 3
Er zit een platdak op en op warme dagen komt de teer door de planken heen gelekt, om dit op te lossen en de electra leidingen weg te werken, wil ik onder de steunbalken een vuren plafond leggen. (dus vanboven naar onder: dakleer-houtenplanken- op steunbalken. En hieronder dus een houten plafond hangen)
Kan ik dit er ongestraft opschroeven of moet hier ook weer een plastic laag tussen. Ook hier wordt geen isolatie gebruikt.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
pi_180937647
Ik zou alle panlatten binnen de plastic "schil" plaatsen en wat aan die lekkende teer doen. Vervangen door EPDM bijv.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_180955321
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:01 schreef blomke het volgende:
Ik zou alle panlatten binnen de plastic "schil" plaatsen en wat aan die lekkende teer doen. Vervangen door EPDM bijv.
Dan blijft mijn electra in het zicht, er moet een plafond onder.
pi_180955492
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 09:57 schreef Nald het volgende:
Dan blijft mijn electra in het zicht, er moet een plafond onder.
Gipsplaat.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_180957259
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 10:08 schreef blomke het volgende:

[..]

Gipsplaat.
Komaan!

Ik kan ook verhuizen, of het hok afbreken dan lost alles ook op.

Is er iemand anders die serieus op mijn vragen kan reageren?
pi_180957642
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 12:01 schreef Nald het volgende:

Komaan!

Bekijk 't dan verder ook maar.
  zondag 5 augustus 2018 @ 12:23:06 #43
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_180957720
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 12:01 schreef Nald het volgende:

[..]

Komaan!

plastic folie (dampdicht) gebruik je om vocht uit je isolatie te houden. Zorg dat je een klein beetje ventilatie hebt (kiertje is voldoende) en je plafond blijft droog.

Waarom je vloer op panlatten leggen? Die kan toch ook rechtstreeks op je betonnen vloer met folie?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_180958393
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 12:23 schreef lipje het volgende:

[..]

plastic folie (dampdicht) gebruik je om vocht uit je isolatie te houden. Zorg dat je een klein beetje ventilatie hebt (kiertje is voldoende) en je plafond blijft droog.

Waarom je vloer op panlatten leggen? Die kan toch ook rechtstreeks op je betonnen vloer met folie?
Hartelijk dank voor je reactie.

Ik dacht dat een massieve vloer op latten moest? Dus als ik zo’n zilveren ondergrond haal, is dat al voldoende?

Betreffende de folie voor het plafond, dit is ook nodig wanneer geen isolatie wordt gebruikt?
pi_180958471
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 12:17 schreef blomke het volgende:

[..]

Bekijk 't dan verder ook maar.
Ja Blomke, welke reactie had je dan verwacht? Mijn vraag was of een folie nodig is wanneer ik een houten plafond installeer.

Jouw antwoord is het dakleer te vervangen door epdm of een gipsplaten plafond? Hoezo beantwoord dat mijn vraag?

Het is zo zonde van fora tegenwoordig dat in geen 1 topic meer de oorspronkelijke vraag wordt beantwoord. Iedereen weet het beter, en het moet super professioneel en duur uitgevoerd worden.
Heel het topic gaat naar de klote omdat er een knuppel tussendoor lukraak wat erin plempt.
pi_180958827
Probleem 1 hoeft als de vloer vlak is niet. Folie tegen optrekkend vocht en leggen maar.

Probleem 2 gewoon latjes tegen de muur en planken erop is prima. Dat ventileert wel.

Probleem 3 als jij rachels haaks op je balken monteert en haaks daarop je vuren plafondellen is het prima. Zonder rachels kan zelfs.

Plastic is nergens voor nodig als je niet isoleert en verwarmt en dus geen koudebruggen hebt een dus geen condensatie. Behalve bij de vloer dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gieliovd op 05-08-2018 14:21:18 ]
Langzaam maar zeker.
pi_180959311
Super bedankt! Hier kan ik echt wat mee!
  zondag 5 augustus 2018 @ 14:00:18 #48
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_180959428
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:01 schreef Nald het volgende:

[..]

Hartelijk dank voor je reactie.

Ik dacht dat een massieve vloer op latten moest? Dus als ik zo’n zilveren ondergrond haal, is dat al voldoende?

Betreffende de folie voor het plafond, dit is ook nodig wanneer geen isolatie wordt gebruikt?
Wat Gieliovd zegt :Y
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_180964254
top! nogmaals dank
pi_180979402
Ziet er mooi uit, mijn complimenten.
Ga dit topic volgen
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties