abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 februari 2018 @ 21:08:45 #1
187715 DavidBrent
I don't give shitty jobs
pi_177308361
Beste FOK!kers,

Ik zit de laatste tijd met een probleem waar ik niet direct uitkom. Sinds juli vorig jaar heb ik een relatie gekregen met een erg leuke dame van eind twintig (ben zelf begin dertig). We hebben het erg tof samen: hartstikke verliefd, veel seks, plannen voor de toekomst en eigenlijk gaat het fantastisch tussen ons.

Maar zoals jullie al aan de TT kunnen zien komt er een 'maar' aan. De 'maar' is dat ze sinds kort is gaan samenwonen met een man. Of althans, daar deelt ze een huis mee. Voorheen woonde er een vriendin bij haar thuis die ze al jarenlang kende via haar toneelvereniging en dat liep allemaal wel prima. Punt was dat deze op een gegeven moment moest verhuizen, aangezien ze een baan aangeboden kreeg elders in het land. Gevolg was dat ze een nieuwe huisgenoot nodig had en niemand in haar omgeving had acuut behoefte aan nieuwe woonruimte. Zodoende moest ze gaan adverteren en op zoek naar een huisgenoot. Ik kon nog niet bij haar wonen, want daarvoor was onze relatie te kort en mijn werk is bovendien in mijn eigen woonplaats (ik woon ook niet in dezelfde plaats als zij).

Hoewel deze nieuwe man een aardige, nette vent is waar niks mis mee is (met bovendien een eigen scharrel momenteel), vind ik het erg lastig om om te gaan met deze situatie. Het punt is dat ik jarenlang nooit verliefd ben geweest op vrouwen (ik klootte veelal maar wat aan), maar het bij haar tegen alle verwachtingen in toch zwaar te pakken heb. Daar komen ook ineens jaloerse gevoelens bij kijken. Normaal gesproken vind ik het geen enkel punt als ze eens met mannelijke vrienden bier wil drinken in de kroeg of uit eten wil met mannelijke collega's, maar 1-op-1 samenwonen met een man (samen zijn de hoofdhuurders van een appartement) vind ik toch een stap verder gaan. Meerdere, qua geslacht gemixte huisgenoten in studentenhuis-setting vind ik bijvoorbeeld al anders.

Het lastigste aspect vind ik dat die kerel mijn vriendin nu vaker ziet dan ikzelf. Na een dag werken spreken ze samen de dag door, wat ik toch beschouw als 'intieme' momenten samen (wellicht sentimenteel gedacht, maar vooruit). Mijn vriendin beschouwt dit echter gewoon als een huisgenoot (zoals ze ook huisgenoten had vroeger in haar studentenhuis). Toch vind ik de setting 1-op-1 samenwonen anders van aard: je moet met z'n tweeën ineens een huishouden runnen, terwijl ik dat juist met haar wil. Uiteindelijk wil ze ook met mij verder en met mij samenwonen, maar vooralsnog heb ik met deze situatie te kampen. Telkens als ze weer een avondje een film of serie met hem kijkt, vind ik het lastig om jaloerse gevoelens te onderdrukken. Dit alles wetende dat deze gevoelens de relatie uiteindelijk kunnen slopen, maar opkroppen lukt me maar moeilijk. Het is een soort dierlijk, mannelijk instinct dat me niet loslaat. Bang dat ze vreemdgaat ben ik verder niet zo. Het gaat me erom dat ik iemand lastig kan 'delen' (of hoe je dat ook ziet). En ja, als het een vrouw was geweest als huisgenoot, was er niets aan de hand (flauw, ik weet het).

De vraag is nu hoe ik hier in hemelsnaam mee moet omgaan. Ik wil haar niet kwijt, maar de stress die dit oplevert, kan ik missen als kiespijn. Rationeel gezien is er niets aan de hand en zijn het pure spoken in mijn hoofd, maar het lukt me desondanks niet om het volledig 'weg' te rationaliseren. Het blijft in m'n kop zitten.

Overigens wil ik m'n vriendin niets verbieden of beperken, dus ik ga geen rare fratsen uithalen op dat gebied. Het probleem ligt volgens bij mij, en om preciezer te zijn: in m'n kop. Tussen de oren. Maar hoe krijg ik het probleem daar uit?

Alvast bedankt voor de reacties.
What does a squirrel do in the summer? It buries nuts. Why? Cos then in winter time he's got something to eat and he won't die. So, collecting nuts in the summer is worthwhile work. Every task you do at work think, would a squirrel do that?
pi_177308403
Toch bespreken. Dan niet verwijtend of dwingend, masr uitleggen wat he hier uitlegt. Dat je snapt dat het hierin niet aan haar is iets anders te doen, maar aan jou om het minder moeilijk ts gaan vinden, maar dat ze weet dat het speelt en er met je over kan praten.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 19 februari 2018 @ 21:17:26 #3
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_177308567
Ik kan je wel begrijpen. Lastige situatie..

Ik denk dat als je samenwoont met elkaar, je elkaar toch leuker kan gaan vinden dan je eerst dacht. Ondanks het een nette kerel met een scharrel is zou ik niemand vertrouwen. Je weet tenslotte zelf hoe (de meeste) mannen zijn.. vooral als je vriendin er niet slecht uit ziet.

Sterkte man.
pi_177308579
Erover praten, maak het bespreekbaar zonder dat er verwijten bij komen.
Jij voelt je zo maar verwacht van haar niet dat ze aan de situatie iets doet.
Zeg dat ook tegen haar zo.
  maandag 19 februari 2018 @ 21:20:57 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_177308647
Idd open en eerlijk erover zijn, maar op een beschaafde niet dwingende manier. Als ze een beetje slim is zal ze je zorgen begrijpen en jou proberen gerust te stellen. Eventueel ook manieren bedenken waardoor je er minder last van hebt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 19 februari 2018 @ 21:27:26 #6
187715 DavidBrent
I don't give shitty jobs
pi_177308785
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:17 schreef denattedweil het volgende:

Ik denk dat als je samenwoont met elkaar, je elkaar toch leuker kan gaan vinden dan je eerst dacht. Ondanks het een nette kerel met een scharrel is zou ik niemand vertrouwen. Je weet tenslotte zelf hoe (de meeste) mannen zijn.. vooral als je vriendin er niet slecht uit ziet.
Daar heb je natuurlijk altijd het argument tegen dat je gewoon je vriendin moet vertrouwen en punt uit. Zij heeft er immers ook een aandeel in.
What does a squirrel do in the summer? It buries nuts. Why? Cos then in winter time he's got something to eat and he won't die. So, collecting nuts in the summer is worthwhile work. Every task you do at work think, would a squirrel do that?
  maandag 19 februari 2018 @ 21:32:55 #7
395292 oppanganjastyle
Smoke weed every day
pi_177308959
En dan gaan ze samen een avondje drinken en van het een komt het ander, wat dan?
pi_177308993
Nee, je bent wel bang dat ze vreemdgaat, dat zij die jongen leuk gaat vinden naarmate de tijd vordert en zij ergens een leven delen. Je weet dat dit soort dingen vaak voorkomen in de praktijk, en dat mensen vreemdgaan ondertussen zonder iets te vertellen.

Jij wilde verder niet samenwonen, iemand anders wel.

Ja, fijner en respectvoller naar jou toe was geweest vanuit haar kant als ze een vrouw ipv een man zou toelaten.. maargoed iedereen heeft andere normen en waarden.. tjahh bespreek het met haar.
  maandag 19 februari 2018 @ 21:36:53 #9
187715 DavidBrent
I don't give shitty jobs
pi_177309088
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:33 schreef TheInnocent het volgende:

Jij wilde verder niet samenwonen, iemand anders wel.
Aan dit soort reacties heb ik dus helaas niets.
What does a squirrel do in the summer? It buries nuts. Why? Cos then in winter time he's got something to eat and he won't die. So, collecting nuts in the summer is worthwhile work. Every task you do at work think, would a squirrel do that?
pi_177309503
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:36 schreef DavidBrent het volgende:

[..]

Aan dit soort reacties heb ik dus helaas niets.
Je reageert ook deels op mijn post en neemt andere info niet mee? Ik zeg namelijk ook niet respectvol van haar naar jou toe en verder bespreek het met haar. Communiceren doe je in een relatie.
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 21:52:56 #11
441859 crew  Lenny77
pi_177309576
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:36 schreef DavidBrent het volgende:

[..]

Aan dit soort reacties heb ik dus helaas niets.
Helaas niet maar het is wel een feitje natuurlijk.
Jij had daar ook kunnen wonen en samen serie kunnen kijken en de dag overlopen. Maar dat wou je niet voor allerlei redenen.
Dus tja...

Hoe dan ook. Denk dat je er gewoon even aan moet wennen en het vertrouwen er in moet krijgen.
Die man kan uiteindelijk misschien wel eens een zetje doen (en net zo goed ook niet) maar je vriendin is natuurlijk geen weerloos schaapje hé.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 19 februari 2018 @ 21:56:50 #12
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_177309675
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:08 schreef DavidBrent het volgende:
Maar hoe krijg ik het probleem daar uit?
Veel drinken is een optie, maar ja, dat gaat zo in de papieren lopen.

Een andere optie is om dit gewoon eens te bespreken met je vriendin. Vertel gewoon wat je denkt en vindt.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 19 februari 2018 @ 21:57:23 #13
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_177309684
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:27 schreef DavidBrent het volgende:

[..]

Daar heb je natuurlijk altijd het argument tegen dat je gewoon je vriendin moet vertrouwen en punt uit. Zij heeft er immers ook een aandeel in.
Eens. Daarom is het zo lastig.
pi_177309764
Praat met je vriendin. En leer haar nieuwe huisgenoot ook een beetje kennen.

En als je een moment als de dag doornemen belangrijk vindt, spreek dat uit. Je kan ook af en toe even bellen/skypen.
  maandag 19 februari 2018 @ 22:09:29 #15
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177309965
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:20 schreef Keep_Walking het volgende:
Idd open en eerlijk erover zijn, maar op een beschaafde niet dwingende manier. Als ze een beetje slim is zal ze je zorgen begrijpen en jou proberen gerust te stellen. Eventueel ook manieren bedenken waardoor je er minder last van hebt.
En hoe moet dat laatste dan? Heel afstandelijk gaan doen tegen de huisgenoot is ronduit raar. Wordt lekker akward dan.
Er valt niets gerust te stellen, want de ts schrijft zelf al dat hij prima weet (rationeel) dat er geen grenzen overschreden worden.

Of de ts lost dit zelf op en vraagt niets van haar (meer dan geen grenzen overschrijden, net als nu), of ze komen tot de overeenstemming dat dit niet voor hun samen werkt, dat er een andere huisgenoot gezocht moet worden.
Zij die op haar tenen moet gaan lopen zal niets oplossen en zelfs als hij het redelijk bij zichzelf houdt zal dat toch gebeuren. Iets wat soepel hoort te gaan zal beladen worden.

Dus ts, ja, vertel over je gevoel, maar wees wel eerlijk, dat dit zo gewoon niet werkt. Of dat nu om spoken gaat of niet, het gevoel is er. Je vriendin kan in deze situatie niet meer rekening met je houden zonder op haar tenen te gaan lopen. Zonder dat het ongemakkelijk wordt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177310141
Sorry, misschien bot, maar man the fuck up?
Ze zal vast nog veel mannen tegenkomen in haar leven, ook in intieme situaties, daar zal je toch het zelfvertrouwen voor moeten ontwikkelen lijkt me.

Anders even zo'n haantjesmomentje met haar huisgenoot?

  maandag 19 februari 2018 @ 22:23:56 #17
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_177310243
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:19 schreef DanieI het volgende:
Sorry, misschien bot, maar man the fuck up?
Ze zal vast nog veel mannen tegenkomen in haar leven, ook in intieme situaties, daar zal je toch het zelfvertrouwen voor moeten ontwikkelen lijkt me.

Anders even zo'n haantjesmomentje met haar huisgenoot?

Mannen tegenkomen en intieme momenten hebben of samenwonen met een vent is wel een wezenlijk verschil.

Iedere man die een vriendin heeft zal dat niet tof vinden. Klopt gewoon niet relationeel gezien.
pi_177310396
Tsja, ik weet niet, mannen en vrouwen moeten toch gewoon ook normaal met elkaar om kunnen gaan.

Ik zou er zelf denk ik niet heel veel problemen mee hebben, als het geen eikel is en je hem een beetje kunt inschatten. Vertrouwen hebben in wat je hebt met elkaar en in je vriendin. En als er wel wat gebeurt zie je dat waarschijnlijk wel in hoe ze met elkaar omgaan. Of gewoon veel over praten met je vriendin wat ze samen doen en wat ze van hem vind etc, maar dan kom je misschien wat jaloers oid over.
pi_177310738
Bespreek het met haar en geen dingen verplichten of eisen stellen als je de relatie niet wilt verpesten.
Leer haar huisgenoot kennen, als het een beetje een goede gast is, hoef je je echt geen zorgen te maken. Ze zijn ook al volwassen genoeg om goede beslissingen te maken.

Ik vind het trouwens wel een beetje apart dat ze niet even overlegd met jou, voordat ze een mannelijke huisgenoot in huis neemt, maar goed.

Ik snap dat het een vervelende situatie is. Ik zou er zelf ook veel moeite mee hebben (ben een vrouw).

Mijn schoonzus heeft ook een mannelijke huisgenoot (die zelf een vriendin heeft in het buitenland) en een vriend die in een andere stad woont. Dat gaat echt al best lang goed :)
  dinsdag 20 februari 2018 @ 00:04:20 #20
187715 DavidBrent
I don't give shitty jobs
pi_177312249
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:43 schreef CaVaBien het volgende:

Ik vind het trouwens wel een beetje apart dat ze niet even overlegd met jou, voordat ze een mannelijke huisgenoot in huis neemt, maar goed.
Om haar een beetje in verdediging te nemen: ze heeft nauwelijks ervaring met relaties, zodoende vind ik het niet heel gek dat ze niet meteen overlegt. Ze is totaal niet gewend dat ze nu rekening met houden met een ander persoon in haar leven.

Bedankt voor de begripvolle post verder, trouwens.
What does a squirrel do in the summer? It buries nuts. Why? Cos then in winter time he's got something to eat and he won't die. So, collecting nuts in the summer is worthwhile work. Every task you do at work think, would a squirrel do that?
pi_177312268
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 00:04 schreef DavidBrent het volgende:

[..]

Om haar een beetje in verdediging te nemen: ze heeft nauwelijks ervaring met relaties, zodoende vind ik het niet heel gek dat ze niet meteen overlegt. Ze is totaal niet gewend dat ze nu rekening met houden met een ander persoon in haar leven.

Bedankt voor de begripvolle post verder, trouwens.
Ze heeft ook geen ouders gehad begrijp ik?
Kom op, dat ze minder ervaring heeft met relaties oke, maar je moet het niet overdrijven, bepaalde logica krijg je bij een normale opvoeding wel.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 00:08:25 #22
187715 DavidBrent
I don't give shitty jobs
pi_177312291
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:52 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Helaas niet maar het is wel een feitje natuurlijk.
Jij had daar ook kunnen wonen en samen serie kunnen kijken en de dag overlopen. Maar dat wou je niet voor allerlei redenen.
Dus tja...
Redenen die volgens mij volkomen terecht zijn. Al gaan samenwonen na slechts enkele maanden relatie terwijl dat niet praktisch te combineren is met mijn eigen werksituatie - leg me even uit waarom dat een verstandig idee zou zijn. Zou zij ook totaal niet gewild hebben verder.
What does a squirrel do in the summer? It buries nuts. Why? Cos then in winter time he's got something to eat and he won't die. So, collecting nuts in the summer is worthwhile work. Every task you do at work think, would a squirrel do that?
  dinsdag 20 februari 2018 @ 00:10:21 #23
187715 DavidBrent
I don't give shitty jobs
pi_177312306
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 00:05 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ze heeft ook geen ouders gehad begrijp ik?
Kom op, dat ze minder ervaring heeft met relaties oke, maar je moet het niet overdrijven, bepaalde logica krijg je bij een normale opvoeding wel.
Ze heeft inderdaad niet eerst aan mij voorgelegd of ik het wel een prettig idee vond als er een man kwam wonen. Zij wilde gewoon een relaxte huisgenoot die niet al te moeilijk deed, waarbij ze niet keek naar geslacht. Overigens wilde ze het liefst dat er een vriendin bij haar kwam wonen, maar die had op dat moment geen betaalde baan.
What does a squirrel do in the summer? It buries nuts. Why? Cos then in winter time he's got something to eat and he won't die. So, collecting nuts in the summer is worthwhile work. Every task you do at work think, would a squirrel do that?
pi_177312323
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 00:04 schreef DavidBrent het volgende:

[..]

Om haar een beetje in verdediging te nemen: ze heeft nauwelijks ervaring met relaties, zodoende vind ik het niet heel gek dat ze niet meteen overlegt. Ze is totaal niet gewend dat ze nu rekening met houden met een ander persoon in haar leven.

Bedankt voor de begripvolle post verder, trouwens.
Deze ga ik onthouden, als mijn vriend het dan niet met mij eens is dan zeg ik, joh ik woon al 10 jaar alleen en ik heb niet zoveel ervaring met relatie's beetje begrip tonen he
pi_177312330
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 00:10 schreef DavidBrent het volgende:

[..]

Ze heeft inderdaad niet eerst aan mij voorgelegd of ik het wel een prettig idee vond als er een man kwam wonen. Zij wilde gewoon een relaxte huisgenoot die niet al te moeilijk deed, waarbij ze niet keek naar geslacht.
Daar is op zich wel wat voor te zeggen hoor. Maar als ze, zoals jij zeggen, regelmatig hele avonden met elkaar doorbrengen zou ik daar ook wel moeite mee hebben. Haar dwingen te verhuizen is sowieso nooit een optie, of het nu haalbaar is of niet in de praktijk...

Nu kan je het enkel nog accepteren. Wellicht kan je wat met zijn 3'en gaan doen, als je ook een beetje een band opbouwt met die kerel dan is er iig minder kans dat zij er met z'n 2'en van door gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')