abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177302714
Dag mensen,

Ooooooit lang geleden, dan heb ik het over begin jaren negentig, keek ik 's ochtends voor de basisschool wel eens naar een soort kinder-horror-serie, ik dacht dat deze op Kindernet was. Het enige wat ik me nog herinner is het introfilmpje, waarop je een lantaarn op een graf in de sneeuw zag staan, en onder dat graf was een trap naar beneden en af en toe kroop er een enge gast uit. Ook zag je regelmatig een soort dreadlock-achtige wezens door een soort sneeuwtunnel rennen.

Dat is alles wat ik nog weet :') Uren Googlen heeft me nog niet verder geholpen. Volgens mij was het geen Nederlandse productie maar was het ondertiteld, maar dat weet ik niet meer zeker. Kan iemand zich hier iets bij voorstellen??
  maandag 19 februari 2018 @ 16:39:50 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_177302729
Kippenvel misschien? (Goosebumps)
  maandag 19 februari 2018 @ 16:40:33 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177302742
Ik Mik Loreland?
And so is the past
pi_177302768
Gvd, zul je net zien dat ik in de minuut Googlen ná het posten van dit topic, vind welke serie het was. Het was deze:

https://en.wikipedia.org/wiki/Under_the_Mountain_(TV_miniseries)
pi_177302772
The storyteller?


Oh al gevonden
pi_177302797
Mmm ik dacht dat het deze was:


Maar die setting ziet er toch totaal anders uit. In mijn hoofd speelt het zich veel meer in de sneeuw / winter af. Ff Googlen op jullie suggesties.
pi_177302987
Moet toch wel deze serie zijn geweest. Dit shot op 7:19 is echt identiek met mijn herinnering:


Maar goed, mocht iemand nog een serie uit die tijd weten met een graf met een lantaarn erop en een trap eronder, hoor ik het graag :D

Wat ik me nog van een tekenfilm kan herinneren uit die tijd en wat ik ook echt nog wel eens terug zou willen zien, zijn twee scenes: één waarin de personages plotseling versteenden en één waarin ze waren opgesloten in een kamer waarin uit een soort blikken aan het plafond lava naar beneden viel.

Als ik het zo teruglees: hoe bedenk je het, voor kinderen?? Zelfs dat filmpje: HR-giger achtige gangen met leipe slijmmonsters erin, en dat voor tienjarigen :')
pi_177308603
Dreadlock-achtige wezens doet me een beetje denken aan de grobbebollen van Ti Ta Tovenaar
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_177314263
Die zien er een stuk onschuldiger uit. Ik bedoelde deze:

  dinsdag 20 februari 2018 @ 14:06:39 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_177321023
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 16:38 schreef HomerStokes het volgende:
Dag mensen,

Ooooooit lang geleden, dan heb ik het over begin jaren negentig, keek ik 's ochtends voor de basisschool wel eens naar een soort kinder-horror-serie, ik dacht dat deze op Kindernet was. Het enige wat ik me nog herinner is het introfilmpje, waarop je een lantaarn op een graf in de sneeuw zag staan, en onder dat graf was een trap naar beneden en af en toe kroop er een enge gast uit. Ook zag je regelmatig een soort dreadlock-achtige wezens door een soort sneeuwtunnel rennen.

Dat is alles wat ik nog weet :') Uren Googlen heeft me nog niet verder geholpen. Volgens mij was het geen Nederlandse productie maar was het ondertiteld, maar dat weet ik niet meer zeker. Kan iemand zich hier iets bij voorstellen??
Afraid of the Dark (1991) - IMDb ?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_177324139
Moddermonsters, dat was echt ziek eng als jochie
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')