abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:46:22 #241
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_179766139
Ik heb ook de puckababy 4 seizoenen slaapzak in gebruik maar merk eerlijk gezegd niks van te korte mouwen? Ik gebruik wel alleen zomer- en herfstdeel apart, het is hier nooit zo koud dat het nodig is om ze in elkaar te ritsen maar ik ken wel mensen de die optie juist heel erg fijn vonden.
N heeft erin geslapen van 6 maanden tot 2 jaar en sinds een maand slaapt haar zusje erin. Ik vind hem het geld waard (al heb ik wel gewacht tot er met een aanbieding 20 euro af ging O-) )
pi_179766508
Bedankt voor de reacties! Ik neig naar wel aanschaffen :Y Hij is nu net 5 maanden dus ik kan in ieder geval nog even wachten op een aanbieding :')
  donderdag 14 juni 2018 @ 19:13:31 #243
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179789480
Ik weet even geen geschikter topic voor mijn vraag, als iemand anders wel dan verhuis ik 'm ^O^ .

Zijn hier mensen die wel wasbare billendoekjes gebruiken, maar geen wasbare luiers? Wat doe je dan met die vieze doekjes, hoe lang laat je ze liggen en waar en nat/droog? Hiervoor waste ik ongeveer om de dag maar dat hoeft nu niet meer. Maar om nou een week die poepdoekjes op te sparen...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 14 juni 2018 @ 19:28:40 #244
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179789759
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:06 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Bedankt voor de reacties! Ik neig naar wel aanschaffen :Y Hij is nu net 5 maanden dus ik kan in ieder geval nog even wachten op een aanbieding :')
GLOBAL geeft 10% korting, beter dan dat ga je het niet krijgen :P
pi_179795740
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:28 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

GLOBAL geeft 10% korting, beter dan dat ga je het niet krijgen :P
Ik heb vanavond toevallig van (heel verlate) kraamvisite een bon gekregen van babypark voor ¤85 en zag dat ze ze daar ook verkochten *O* Maar daar hebben ze nog wel meer leuke dingen dus dan is dat van GLOBAL ook zo gek nog niet :)
  donderdag 14 juni 2018 @ 23:43:13 #246
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179795810
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 23:39 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Ik heb vanavond toevallig van (heel verlate) kraamvisite een bon gekregen van babypark voor ¤85 en zag dat ze ze daar ook verkochten *O* Maar daar hebben ze nog wel meer leuke dingen dus dan is dat van GLOBAL ook zo gek nog niet :)
Zag het heel toevallig in de vlog van Annic ten Duis voorbijkomen :P
Ik ga zelf denk ik alvast de mini bestellen.

wist je dat babypark samen met babydump en vanasten een laagste prijsgarantie hebben? als je iets ziet wat goedkoper is bij de ander dan kun je dit op je mobiel laten zien en krijg je dat mee voor die prijs. Zo kregen wij 200 euro korting op onze bugaboo :D /tip van flip
  vrijdag 15 juni 2018 @ 05:57:40 #247
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179797584
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:13 schreef Lemijn het volgende:
Ik weet even geen geschikter topic voor mijn vraag, als iemand anders wel dan verhuis ik 'm ^O^ .

Zijn hier mensen die wel wasbare billendoekjes gebruiken, maar geen wasbare luiers? Wat doe je dan met die vieze doekjes, hoe lang laat je ze liggen en waar en nat/droog? Hiervoor waste ik ongeveer om de dag maar dat hoeft nu niet meer. Maar om nou een week die poepdoekjes op te sparen...
Misschien hier proberen, Lemijn :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_179797646
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 23:43 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zag het heel toevallig in de vlog van Annic ten Duis voorbijkomen :P
Ik ga zelf denk ik alvast de mini bestellen.

wist je dat babypark samen met babydump en vanasten een laagste prijsgarantie hebben? als je iets ziet wat goedkoper is bij de ander dan kun je dit op je mobiel laten zien en krijg je dat mee voor die prijs. Zo kregen wij 200 euro korting op onze bugaboo :D /tip van flip
Oke bedankt voor de tip! Dat wist ik namelijk ook niet en ¤200 op een kinderwagen scheelt ook best veel trouwens! *)

slingert google aan om te kijken wie Annic ten Duis is :P
  zaterdag 16 juni 2018 @ 12:42:59 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179822934
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:13 schreef Lemijn het volgende:
Ik weet even geen geschikter topic voor mijn vraag, als iemand anders wel dan verhuis ik 'm ^O^ .

Zijn hier mensen die wel wasbare billendoekjes gebruiken, maar geen wasbare luiers? Wat doe je dan met die vieze doekjes, hoe lang laat je ze liggen en waar en nat/droog? Hiervoor waste ik ongeveer om de dag maar dat hoeft nu niet meer. Maar om nou een week die poepdoekjes op te sparen...
Ja! Lang gedaan, tot ik in de verhuisstress even alle overzicht kwijt was.
Ik spaarde de vieze doekjes op in een waszakje en een vol waszakje ging dan gewoon met de eerstvolgende was mee. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik bijna dagelijks de wasmachine aan heb. De doekjes zijn daardoor alleen niet meer spierwit, sommige zijn een beetje grijzig.
Overigens nu ik dit typ, bedenk ik me hoe eenvoudig het was en dat ik ze eigenlijk wel weer kan gaan gebruiken :Y.
KuikenGuppy
  zaterdag 16 juni 2018 @ 12:44:38 #250
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179822965
Hier btw ook een Annic fan (hoewel ik het babygeneuzel vaak doorspoel, vind het soms wel errrrrrrg zoet).
KuikenGuppy
pi_179824806
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 12:42 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja! Lang gedaan, tot ik in de verhuisstress even alle overzicht kwijt was.
Ik spaarde de vieze doekjes op in een waszakje en een vol waszakje ging dan gewoon met de eerstvolgende was mee. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik bijna dagelijks de wasmachine aan heb. De doekjes zijn daardoor alleen niet meer spierwit, sommige zijn een beetje grijzig.
Overigens nu ik dit typ, bedenk ik me hoe eenvoudig het was en dat ik ze eigenlijk wel weer kan gaan gebruiken :Y.
ik ben net begonnen met wasbare billendoekjes en nog een beetje zoekende maar doe ongeveer hetzelfde. als ik ze met de gewone was mee was dan spoel ik ze nog even uit maar dat is eigenlijk meer voor het idee want ik veeg de meeste poep weg met een wegwerpdoekje.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 16-06-2018 14:30:56 ]
  zaterdag 16 juni 2018 @ 15:15:37 #252
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179826216
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 14:17 schreef Elleska het volgende:

[..]

ik ben net begonnen met wasbare billendoekjes en nog een beetje zoekende maar doe ongeveer hetzelfde. als ik ze met de gewone was mee was dan spoel ik ze nog even uit maar dat is eigenlijk meer voor het idee want ik veeg de meeste poep weg met een wegwerpdoekje.
Wat is dan nog de toegevoegde waarde van wasbaar? Dan is het meer om de billen schoner te krijgen na afloop? Als je geen wegwerp wil vanwege de ingrediėnten die erin worden gestopt, bedoel ik. Als je het doet om minder wegwerpdoekjes te gebruiken dan kan ik het nog snappen, maar het levert wel 2 methodes op je commode op. Dat is bij je pasgeborene misschien niet zo erg, maar de mijne trapt alles eraf :P.

Burdie, als ik dagelijks zou wassen zou ik jouw methode prima vinden. Maar ik ben juist met wasbaar gestopt omdat ik geen zin meer had in al die was. Nu hink ik zelf ook op twee gedachtes door de wasbare te pakken als ik bijna een was ga draaien, en de andere dagen de wegwerp. Wat ik eigenlijk gedoe vind, want nadenkwerk en wat ik hierboven aan Elleska al schrijf.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 16 juni 2018 @ 16:20:38 #253
269689 crew  Viv
pi_179828197
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 15:15 schreef Lemijn het volgende:
Als je geen wegwerp wil vanwege de ingrediėnten die erin worden gestopt, bedoel ik.
Daar hebben ze WaterWipes voor uitgevonden. O+ En van die grote rechthoekige watten met een kom (warm of koud) water, maar dat is wel omslachtiger.
pi_179828639
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 15:15 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat is dan nog de toegevoegde waarde van wasbaar? Dan is het meer om de billen schoner te krijgen na afloop? Als je geen wegwerp wil vanwege de ingrediėnten die erin worden gestopt, bedoel ik. Als je het doet om minder wegwerpdoekjes te gebruiken dan kan ik het nog snappen, maar het levert wel 2 methodes op je commode op. Dat is bij je pasgeborene misschien niet zo erg, maar de mijne trapt alles eraf :P.
billen worden sowieso veel schoner met een wasbaar doekje :Y
Geen idee eigenlijk waarom we het zo doen, daar zit geen diepere gedachten achter. Overgangsperiode, we hebben nog wegwerp billendoekjes liggen, de wegwerpluier moet toch weg worden gegooid dus dat ene doekje kan daar ook wel in en de wasbare doekjes zijn minder vies waardoor ze met elke willekeurige was mee kunnen.
Ik wil nog wel wasbare luiers proberen. Heb al een testset in huis maar voor nu is de gewone was doen soms al een uitdaging laat staan extra luierwas.

op de FBgroep wasbare luiers zijn er ook mensen die met wcpapier ipv billendoekjes de ergste poep weghalen. nog steeds 2 dingen op de commode maar zonder de ingrediėnten van de wegwerp billendoekjes.
pi_179829736
Oké, wij zijn inmiddels vol in de wereld van 'het krijgen van een kind' beland. Wat een keuzes zijn er en helaas blijk ik ook ergens een beetje gevoelig te zijn voor 'het beste voor je kindje'.

Anyway mijn vraag gaat over een matrasje voor in een ledikant. Je hebt bijvoorbeeld een aerosleep matras met de bijbehorende aerosleep topper/molton.
Maar er zijn ook andere matrasjes die beweren bijv de afplatting van het hoofdje te verminderen/tegen te gaan.

Is dit echt zo en nuttig om in te investeren? Of tuimelen we dan met open ogen in een mooie verkoopstunt? Die matrasje zijn verre van goedkoop :')
  zaterdag 16 juni 2018 @ 17:18:35 #256
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_179829833
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:14 schreef Peacefulll het volgende:
Oké, wij zijn inmiddels vol in de wereld van 'het krijgen van een kind' beland. Wat een keuzes zijn er en helaas blijk ik ook ergens een beetje gevoelig te zijn voor 'het beste voor je kindje'.

Anyway mijn vraag gaat over een matrasje voor in een ledikant. Je hebt bijvoorbeeld een aerosleep matras met de bijbehorende aerosleep topper/molton.
Maar er zijn ook andere matrasjes die beweren bijv de afplatting van het hoofdje te verminderen/tegen te gaan.

Is dit echt zo en nuttig om in te investeren? Of tuimelen we dan met open ogen in een mooie verkoopstunt? Die matrasje zijn verre van goedkoop :')
Nergens voor nodig ;) wat ik me ervan herinner zijn al die "speciale" matrassen niet wetenschappelijk bewezen beter oid. Afplatten van t koppie voorkom je ook gewoon door zelf je kindje afwisselend op zn linker of rechterkant te leggen en als ze groter zijn en hun hoofdje kunnen draaien door t bedje af en toe andersom op te maken :Y.

Wij hebben n beste koop matrasje van de consumentenbond gekocht, geloof eentje met veren van ikea.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_179829995
Hier ook gewoon Ikea ^O^ Mijn oudste sliep er perfect op en heeft een keurige ronde bol en de versche baby ligt ook prinsheerlijk op datzelfde matras. De vorm van het hoofdje wordt echt niet verpest of gered door alleen een matrasje :)
Tegelijkertijd denk ik altijd: als je het geld ervoor uit wil geven en het geeft je een goed gevoel, trap dan gerust in zo’n bestevoorjebaby-val. Over het algemeen doe je er tenslotte ook geen kwaad mee als je een superergonomisch, intelligentiebevorderend, zwaartekrachtuitdagend, borstvoedingsstimulerend, baarmoedergeluiden producerend, volgens geheime Oosterse technieken in elkaar gezet magisch Mozart-nachtlampje voor 235,- koopt :+
pi_179830140
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:14 schreef Peacefulll het volgende:
Oké, wij zijn inmiddels vol in de wereld van 'het krijgen van een kind' beland. Wat een keuzes zijn er en helaas blijk ik ook ergens een beetje gevoelig te zijn voor 'het beste voor je kindje'.

Anyway mijn vraag gaat over een matrasje voor in een ledikant. Je hebt bijvoorbeeld een aerosleep matras met de bijbehorende aerosleep topper/molton.
Maar er zijn ook andere matrasjes die beweren bijv de afplatting van het hoofdje te verminderen/tegen te gaan.

Is dit echt zo en nuttig om in te investeren? Of tuimelen we dan met open ogen in een mooie verkoopstunt? Die matrasje zijn verre van goedkoop :')
Wij hadden zo’n matras maar alsnog een kind met een voorkeurshouding en afplatting (wij waren er vroeg bij en nu al heel wat bijgetrokken). Dus ik geloof er niet meer in. Mijn kind trok zich niks van het matras aan in ieder geval. :')
pi_179832345
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:29 schreef Jentin het volgende:
Hier ook gewoon Ikea ^O^ Mijn oudste sliep er perfect op en heeft een keurige ronde bol en de versche baby ligt ook prinsheerlijk op datzelfde matras. De vorm van het hoofdje wordt echt niet verpest of gered door alleen een matrasje :)
Tegelijkertijd denk ik altijd: als je het geld ervoor uit wil geven en het geeft je een goed gevoel, trap dan gerust in zo’n bestevoorjebaby-val. Over het algemeen doe je er tenslotte ook geen kwaad mee als je een superergonomisch, intelligentiebevorderend, zwaartekrachtuitdagend, borstvoedingsstimulerend, baarmoedergeluiden producerend, volgens geheime Oosterse technieken in elkaar gezet magisch Mozart-nachtlampje voor 235,- koopt :+
Hahahaha :') Bedankt voor deze dosis humor.
En bedankt voor alle reacties. Ik vond bijna 200 tot 300 euro ook wel heel erg gortig. Maar ja, iets met onwetendheid, verse moeder, onzekerheid, beste voor je kind enz ;) Jullie hebben onze keuze al weer mooi beperkt en onze portemonnee behoed voor een onnodig dure uitgave :*
pi_179835848
Zeer begrijpelijk, hoor. Ik ben er nog steeds gevoelig voor als het gaat om mijn bijna-kleuter, dus ik denk dat het permanent is :P En soms kan ik het goed negeren en soms koop ik dan toch ineens een nieuw matras (toevallig ook een matras :+ ) voor zijn eenpersoonsbed terwijl er een keurig, prima matras al in huis was, maar ja: ‘Hij is maar klein en straks verpest ik z’n rug voor altijd, want dit matras is gebruikt door een volwassene en en en...’ :')
pi_179836385
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:14 schreef Peacefulll het volgende:
Oké, wij zijn inmiddels vol in de wereld van 'het krijgen van een kind' beland. Wat een keuzes zijn er en helaas blijk ik ook ergens een beetje gevoelig te zijn voor 'het beste voor je kindje'.

Anyway mijn vraag gaat over een matrasje voor in een ledikant. Je hebt bijvoorbeeld een aerosleep matras met de bijbehorende aerosleep topper/molton.
Maar er zijn ook andere matrasjes die beweren bijv de afplatting van het hoofdje te verminderen/tegen te gaan.

Is dit echt zo en nuttig om in te investeren? Of tuimelen we dan met open ogen in een mooie verkoopstunt? Die matrasje zijn verre van goedkoop :')
gaan ook andere verhalen over https://forum.viva.nl/zwa(...)list_messages/367439 onze kraamverzorgster was er ook niet van, niet gevraagd waarom eigenlijk. ook blij dat ik niet van die dure dekentjes gekocht heb. alle dekens en lakens worden hier allemaal afgetrapt.
:]
  zaterdag 16 juni 2018 @ 22:15:18 #262
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_179836999
Wij hebben een pocketvering matras in het ledikant maar geen aerosleep oid.
Ik zou alleen zelf niet meer investeren in veel lakens/dekens. Uiteindelijk sliepen ze hier beiden eerst in de wieg onder een laken/deken (2 van elk is echt genoeg) maar in het ledikant effectief al snel alleen in een slaapzak waardoor ik daar eigenlijk alleen hoeslakens gebruik.

Inmiddels vindt N het ook wel lekker om op de bank onder een deken te hangen maar ik heb geen idee wat ik nog met die lakens moet.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 22:18:44 #263
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179837093
Hier stond zelfs 'géén aerosleep' op het lijstje van kraambureau, maar geen idee waarom.
Dekentjes moest allemaal van 100% katoen zijn.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 22:23:06 #264
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_179837200
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 22:18 schreef SacreCoeur het volgende:
Hier stond zelfs 'géén aerosleep' op het lijstje van kraambureau, maar geen idee waarom.
Dekentjes moest allemaal van 100% katoen zijn.
Dat heeft iets te maken met dat aerosleep het water van een lekkende kruik niet goed door zou laten, wat dus een potentieel gevaar is.
pi_179837554
Hier hield het kraambureau een (gratis) voorlichtingsavond waarbij ze adviezen gaven over wat wel én wat niet te kopen. Idd geen Aerosleep. Verder weegt een baby zo weinig dat je qua matrasje eigenlijk niets verkeerd kan doen.

Ik raad alleen een Troll-matras af, uit eigen ervaring. Dat ding was zo slap dat de hoezen (van de juiste afmetingen) het matrasje zo'n dikke vouwplooi en erg afgeronde hoeken gaven waardoor het niet goed meer aansloot in het bedje en het had een kuiltje bij het hoofd. Zelfs zonder hoezen past het nu niet meer in het bedje. Bij onze 2e co-sleeper hadden we een los matrasje van een tientje en die is nu nog steeds prima, zonder kuiltje. Voor het ledikant hebben we wel betere matrassen gekocht na advies te hebben gevraagd aan mijn schoonmoeder die matrassen verkocht vroeger, maar die gebruiken ze als het goed is tot ze 6 jaar zijn, dus dan is het het geld wel waard imo. Maar die waren alsnog 1/3e van de prijs die een goede matras volgens de baby winkel kostte.
¸¸.·´Æ`·.¸¸.·´Æ`·.¸><(((ŗ>
pi_179837966
mijn kraam was ook blij dat we geen aerosleep hadden aangezien ons zoontje zichzelf in het begin moeilijk op temperatuur kon houden. een aerosleep ventileert dan te goed waardoor het bedje zelfs met kruiken teveel kan afkoelen en idd het risico bij lekkende kruiken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 22:18 schreef SacreCoeur het volgende:
Hier stond zelfs 'géén aerosleep' op het lijstje van kraambureau, maar geen idee waarom.
Dekentjes moest allemaal van 100% katoen zijn.
dekentjes mocht hier alles zolang het geen dekbed was. wat zou het bezwaar zijn tegen wol?
pi_179838070
Wij hebben een aerosleep matras en hadden speciale hoezen gekocht, Maar we mochten die hoezen niet gebruiken van de kraam.

De reden was wat Elleska zegt!
  zaterdag 16 juni 2018 @ 23:02:07 #268
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_179838161
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 22:54 schreef Elleska het volgende:
mijn kraam was ook blij dat we geen aerosleep hadden aangezien ons zoontje zichzelf in het begin moeilijk op temperatuur kon houden. een aerosleep ventileert dan te goed waardoor het bedje zelfs met kruiken teveel kan afkoelen en idd het risico bij lekkende kruiken.

[..]

dekentjes mocht hier alles zolang het geen dekbed was. wat zou het bezwaar zijn tegen wol?
Ook weer geen idee :P
Ik had er 2 van katoen en eentje katoen/nog wat en die gebruikte ze echt niet :')
  zaterdag 16 juni 2018 @ 23:04:54 #269
171422 LadyBlack
paint it black
pi_179838231
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 22:54 schreef Elleska het volgende:

dekentjes mocht hier alles zolang het geen dekbed was. wat zou het bezwaar zijn tegen wol?
Niet tegen wol, maar tegen polyester ;) Hiermee willen ze voorkomen dat mensen een fleecedeken op t bedje leggen, of een fijne met acryl gehaakte deken.
pi_179841806
Je vraagt je af hoe wij als mensheid al zo lang kunnen bestaan en overleven met al die regeltjes. :')
Tuurlijk, alles voor de veiligheid en risico’s beperken maar mijn baby functioneerde blijkbaar prima ondanks de eerste weken in de kinderwagenbak (goedgekeurd door kraamzorg en vk), met een goed gedekte fleecedeken erboven. :P :@
Sorry baby! O+
pi_179842210
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 04:49 schreef vencodark het volgende:
Je vraagt je af hoe wij als mensheid al zo lang kunnen bestaan en overleven met al die regeltjes. :')
Het is niet voor niks dat mensen vroeger tien kinderen kregen en dan geluk hadden als er twee overbleven die volwassen konden worden. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179842384
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 08:40 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Het is niet voor niks dat mensen vroeger tien kinderen kregen en dan geluk hadden als er twee overbleven die volwassen konden worden. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dat ook altijd erg fascinerend :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 17 juni 2018 @ 09:15:32 #273
171422 LadyBlack
paint it black
pi_179842493
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 04:49 schreef vencodark het volgende:
Je vraagt je af hoe wij als mensheid al zo lang kunnen bestaan en overleven met al die regeltjes. :')
Tuurlijk, alles voor de veiligheid en risico’s beperken maar mijn baby functioneerde blijkbaar prima ondanks de eerste weken in de kinderwagenbak (goedgekeurd door kraamzorg en vk), met een goed gedekte fleecedeken erboven. :P :@
Sorry baby! O+
Maar de dekentjes die je in babyzaken koopt zijn van katoenfleece he, dat is nog weer een ander verhaal, die zijn prima!
pi_179842524
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 08:40 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Het is niet voor niks dat mensen vroeger tien kinderen kregen en dan geluk hadden als er twee overbleven die volwassen konden worden. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja natuurlijk, dat begrijp ik ook wel. ;)
Net als met al die regels rondom je kindje meenemen in de auto. Daar houd ik mij natuurlijk keurig aan.
Begrijp ik volledig, ik maakte gewoon een cynische opmerking. :)
Ik wil er wel mee zeggen dat je ook niet op elk slakje zout moet leggen en je soms te bang of onzeker bent omdat het zo precies moet.
As je begrijpt wat ik bedoel. ;)
  zondag 17 juni 2018 @ 09:51:11 #275
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179842945
Of dat houdt je je bij kind 1 keurig aan de regeltjes en bij kind 2 blijkt dat het nu weer compleet anders is en dat je het altijd fout hebt gedaan omdat het compleet anders moet.

Er zijn richtlijnen als leidraad en in combinatie met gezond verstand werkt dat prima en kun je daar je eigen weg in vinden.
pi_179844572
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2018 09:51 schreef Kyara het volgende:
Of dat houdt je je bij kind 1 keurig aan de regeltjes en bij kind 2 blijkt dat het nu weer compleet anders is en dat je het altijd fout hebt gedaan omdat het compleet anders moet.

Er zijn richtlijnen als leidraad en in combinatie met gezond verstand werkt dat prima en kun je daar je eigen weg in vinden.
Ja, dat bedoel ik. Maar er zijn verse ouders die onzeker zijn om de regels precies na te leven.
Er is niet 1 manier om je kind ‘het beste’ te gunnen. :)
pi_179845191
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:28 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik. Maar er zijn verse ouders die onzeker zijn om de regels precies na te leven.
Er is niet 1 manier om je kind ‘het beste’ te gunnen. :)
Inderdaad, ik ben al best snel nadat de kraamzorg weg was dingen op mijn eigen manier gaan doen die ook veel beter bleken te werken voor C. Maar sommige dingen zijn tegenwoordig wel beter geregeld dan vroeger!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_179845519
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 23:04 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Niet tegen wol, maar tegen polyester ;) Hiermee willen ze voorkomen dat mensen een fleecedeken op t bedje leggen, of een fijne met acryl gehaakte deken.
dan zou het alsnog logischer zijn om 100% katoen en 100% wol te zeggen ipv enkel katoen.

quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 04:49 schreef vencodark het volgende:
Je vraagt je af hoe wij als mensheid al zo lang kunnen bestaan en overleven met al die regeltjes. :')
Tuurlijk, alles voor de veiligheid en risico’s beperken maar mijn baby functioneerde blijkbaar prima ondanks de eerste weken in de kinderwagenbak (goedgekeurd door kraamzorg en vk), met een goed gedekte fleecedeken erboven. :P :@
Sorry baby! O+
Hier ook in de kinderwagenbak met een polyester-fleecedekentje (welke werd verkocht als babydekentje). Was volgens de kraam geen probleem maar alleen voor overdag, snachts wel katoen of wol omdat je er dan geen zicht op hebt.
We deden wel meer wat volgens de regeltjes niet mag. Zoals buidelen met een dekbed over(op advies). Dan merk je ook direct waarom een dekbed wordt afgeraden want de temperatuur schiet omhoog maar dat was in dit geval even nodig.
  zondag 17 juni 2018 @ 13:23:39 #279
171422 LadyBlack
paint it black
pi_179846376
Ze waren in het ziekenhuis ook niet zo enthousiast toen ik S een wollen romper aandeed. Want daar moest hij wel tegen kunnen. Maargoed, hij moest ook zn temperatuur gaan regelen he, dus ik heb het wel gedaan.
pi_179848227
Het leven van een kersverse a.s. moeder is niet zo simpel als het vanaf de zijlijn leek :') Dat blijkt maar weer.
We hebben van het stel waarvan wij het kamertje hebben overgenomen zo'n aerosleepmatje erbij gekregen. Die kan toch ook zo weer van het matrasje af indien nodig? Een lekkende kruik lijkt me ook heel naar, maar een gezichtje in een matrasje ook. Ik denk dat ik ook eerst maar eens ga bekijken hoe ons kindje is en waar hij eventueel behoefte aan heeft.

Ik had gisteren hoeslakens van bamboe in handen. Dat voelde zo fijn aan! Iemand daar ervaring mee? Aanrader of niet? (behalve dat het spul mega duur is).

En als ik het goed samengevat heb zijn 2 katoenen lakentjes en hooguit 2 dekentjes meer dan voldoende? We krijgen wel een herfstbaby, dus de temperaturen zullen wel wat lager zijn dan nu.

Complexe shizzle :')
pi_179848790
Ik had uiteindelijk 4 Wiegdekens, 2 katoen fleece (goedkoop) en 2 wollen (1 dikke en 1 dunne). De 2 fleece lagen standaard op z'n bedje (co sleeper) en soms met de dikke wollen (was van Klippan) ook nog op. De dunne wollen hebben we heel veel gebruikt om over hem heen te leggen als hij op ons lag te slapen of als we op pad gingen voor extra warmte. En gebruiken we nu nog regelmatig. Was tip van hier (Lemijn? Het was deze https://www.babynatura.nl/dekens/babydeken-melange-bruin/). 2 lakens inderdaad ook, was ook genoeg.

Ik heb 1 ledikantdeken, maar nog nooit gebruikt, want tegen de tijd dat hij z'n ledikant in ging sliep hij al in een slaapzak.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 17 juni 2018 @ 15:31:40 #282
269689 crew  Viv
pi_179848950
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:57 schreef Peacefulll het volgende:
Een lekkende kruik lijkt me ook heel naar, maar een gezichtje in een matrasje ook.
Je kindje kan de eerste tijd nog niet omrollen, dus dat gezichtje ligt helemaal niet in een matrasje als je hem op zijn rug legt. En als ze wel kunnen omrollen, zijn ze ook sterk genoeg om hun hoofd opzij te draaien als ze meer lucht nodig zouden hebben. Een regulier babymatrasje is bovendien ook ademend, hell, zelfs de bodem van een wiegje/ledikantje is ademend. Daar zijn allemaal wettelijke eisen voor, zodat je daar zelf niet op hoeft te letten. :Y)

Mijn herfstbaby had trouwens aanvankelijk 2 ledikantdekens (wieg overgeslagen), eentje van katoenfleece en eentje van wolfleece (ook een dikke van Klippan, zoals elliebell) en 4 lakentjes. Ze was geen spuger, dus 2 lakentjes was achteraf gezien wel genoeg. En we gebruikten in het begin de wolfleece (en een merinowollen wikkeldekentje daarbij, gekocht nadat we die van onze kraam heel fijn vonden: https://www.babynatura.nl/dekens/wollen-babydeken-grijs/ ) , daarna een 3e ledikantdeken in plaats van de wolfleece (gebreid door mijn schoonmoeder, 100% merinowol O+ ). Ik had gedacht die katoenen te gebruiken als het warmer werd, maar toen had ze helemaal geen deken nodig (warm huis + warmbloedig kind).

[ Bericht 2% gewijzigd door Viv op 17-06-2018 15:40:45 ]
pi_179849352
Wij hadden twee dekentjes en twee lakentjes. Voor de meiden alleen twee lakentjes erbij gekocht (we hadden ook ledikantdekens als back up mocht een dubbele laag nodig zijn) omdat we vrijwel nooit twee dekentjes tegelijk gebruikten bij peuter en ze nooit vies werden. Wel heb ik voor hen goedkope pluizige dekentjes voor in de kinderwagen gekocht, bij peuter gebruikte ik daar een van de wiegdekens voor.

Verder kan ik aanraden om een extra waskussenhoes te kopen voor om het matrasje in de kinderwagenbak, past perfect! En koop een leuke hydrofiel voor onder het hoofdje in de kinderwagenbak. Wij hebben thuis alles goedkoop (en praktisch) wit, maar voor buitenshuis vond ik wat kleur/moois wel leuk.

En geef niet veel geld uit aan mooie lakentjes, die dingen zie je door de dekentjes amper.
¸¸.·´Æ`·.¸¸.·´Æ`·.¸><(((ŗ>
pi_179850830
En soms een beetje creatief omgaan met de spullen. Een omslagdoek functioneert bijvoorbeeld prima als extra dekentje.
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:57 schreef Peacefulll het volgende:
Ik had gisteren hoeslakens van bamboe in handen. Dat voelde zo fijn aan! Iemand daar ervaring mee? Aanrader of niet? (behalve dat het spul mega duur is).
waarschijnlijk onzin maar volgens aerosleep moeten er speciale hoeslakens om het matras.
  zondag 17 juni 2018 @ 21:36:41 #285
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_179858253
Wij hebben vooral de omslagdoeken van moeders voor moeders gebruikt de eerste tijd om baby in te leggen in de box (en in bed, koukleum) en die doeken zijn ook fijn om over je heen te leggen als baby tegen je aan slaapt.

We hadden idd nog een derde wiegdeken voor in de kinderwagen en een aankleedkussenhoes als hoeslaken. Ik had uiteindelijk een aerosleep wieg molton dingetje (gekregen) in de kinderwagenbak om het vele spugen op te vangen. En ook wat leuke hydrofielen idd voor onder het hoofdje. Maar die leuke hydrofielen gebruikte ik ook in de wieg onder haar hoofd, in de box (een XL opgevouwen), op de speelmat... Het is bijna jammer dat ze niet meer stil ligt want nu is het spuug everywhere...
pi_179904775
Mijn peuter heeft vanavond rode paprika gegeten en nu zit er een vlek op zijn witte shirt. Shout en Oxi action hebben tot nu toe niet geholpen. Tips?
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:49:01 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_179904828
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:47 schreef Hupje het volgende:
Mijn peuter heeft vanavond rode paprika gegeten en nu zit er een vlek op zijn witte shirt. Shout en Oxi action hebben tot nu toe niet geholpen. Tips?
nat in de felle zon hangen!
disclaimer
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:49:16 #288
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_179904838
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:47 schreef Hupje het volgende:
Mijn peuter heeft vanavond rode paprika gegeten en nu zit er een vlek op zijn witte shirt. Shout en Oxi action hebben tot nu toe niet geholpen. Tips?
Dagje in de zon leggen.

Werkt voor gele, rode en oranje paprika, tomaat en andere (rode) organische vlekken ^O^
pi_179904898
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:47 schreef Hupje het volgende:
Mijn peuter heeft vanavond rode paprika gegeten en nu zit er een vlek op zijn witte shirt. Shout en Oxi action hebben tot nu toe niet geholpen. Tips?
Gekookt water werkt perfect bij aardbei, dat misschien? Of anders bleken in de zon?
pi_179904941
Ah, eensgezind! Volgens mij gaat de zon morgen schijnen, ik probeer het meteen uit.
pi_179929614
De vlek is eruit! 8-)
pi_180101716
Kun je baby's afleren om te bijten? Sinds ons kindje twee tandjes heeft bijt hij. Niet alleen ons maar ook kindjes op het kdv, opa en oma enzovoort enzovoort. Eigenlijk gewoon iedereen. Zijn er manieren om dit toch een beetje af te leren? Of gaat dit vanzelf over?
  donderdag 28 juni 2018 @ 15:08:25 #293
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180102267
Gaat vanzelf over.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 28 juni 2018 @ 15:08:41 #294
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180102269
En komt weer terug, schijnt :') .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180216731
Waar koop ik een splinter pincet, met zo'n spitse punt? Ik kon die van ons gisteren niet vinden, dus heb vandaag stad en land afgezocht, maar alle winkels zeggen 'uit het assortiment'. Online kan ik ze wel vinden, maar 5 euro verzendkosten voor een pincet vind ik zo zonde.
pi_180216785
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:04 schreef Hupje het volgende:
Waar koop ik een splinter pincet, met zo'n spitse punt? Ik kon die van ons gisteren niet vinden, dus heb vandaag stad en land afgezocht, maar alle winkels zeggen 'uit het assortiment'. Online kan ik ze wel vinden, maar 5 euro verzendkosten voor een pincet vind ik zo zonde.
Douglas misschien? Etos?
  dinsdag 3 juli 2018 @ 19:11:27 #297
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_180216825
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:04 schreef Hupje het volgende:
Waar koop ik een splinter pincet, met zo'n spitse punt? Ik kon die van ons gisteren niet vinden, dus heb vandaag stad en land afgezocht, maar alle winkels zeggen 'uit het assortiment'. Online kan ik ze wel vinden, maar 5 euro verzendkosten voor een pincet vind ik zo zonde.
https://m.drogisterij.net(...)18274893533?mode=tag
Boven de 20,- geen verzendkosten meen ik..
Ik bestel dan altijd van alles mee wat ik toch wel nodig heb, billendoekjes of luiers ofzo :D
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 3 juli 2018 @ 19:17:10 #298
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_180216913
Weet niet of dit de juiste plek is voor mn vraag maar die app over Dunstan babytaal; is die de moeite waard?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_180216986
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:17 schreef Nouk84 het volgende:
Weet niet of dit de juiste plek is voor mn vraag maar die app over Dunstan babytaal; is die de moeite waard?
Ik heb hem niet nodig gehad. Ik had een kraamverzorgster die er ruim de tijd voor nam, wat huiltjes liet horen en moesten wij raden wat het was en ze liet een duidelijk kaartje met de huiltjes achter. En op youtube staat wel een duidelijk filmpje (van de Oprah Winfrey show zo even snel uit mijn hoofd). Mijn kraamverzorgster zelf vond de app niet de moeite waard om te downloaden.
pi_180220633
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:11 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

https://m.drogisterij.net(...)18274893533?mode=tag
Boven de 20,- geen verzendkosten meen ik..
Ik bestel dan altijd van alles mee wat ik toch wel nodig heb, billendoekjes of luiers ofzo :D
Ik kan niet bedenken wat ik voor 23 euro aan drogisterij spul zou moeten kopen :') Toch maf dat er geen splinterpincet meer te koop is... hoe verwijderen mensen dan splinters??

Een vriendin opperde nog de Action, maar had er zelf 2 liggen dus ik mag er 1 hebben. O+
pi_180220671
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:17 schreef Nouk84 het volgende:
Weet niet of dit de juiste plek is voor mn vraag maar die app over Dunstan babytaal; is die de moeite waard?
Geen idee over de app, maar wij mochten de dvd lenen van de kraamzorg en ik heb nooit de verschillen kunnen horen bij mijn baby.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')