Zijn Alfabussen met een ander merkje.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:55 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nu al roest.. met die bouwjaren...
...
Duitsers... Lijkt wel of die waterverf gebruiken ofzo..
En toch.. ga eens in Duitsland kijken waar alle polen, roemenen en weet ik het wat, zelfstandig voor DHL en consorten rijden.. die rijden allemaal in jumpers/ducato's..quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat plekje is helemaal door tot het kale staal. Zit er al 2 jaar en gaat niet verder roesten gelukkig. Maar goed is het niet uiteraard. Zeker gezien de meerprijs van de Sprinter. Maar het rijdt wel weer stuk beter vind ik, vooral minder stuiteren (wanneer leeg).
Maar mijn baas had juist veel pech met de Jumpers, dus daarom overgestapt naar Masters en Sprinters. De Jumpers hadden na de eerste kilometers meerdere lampjes branden, dealer heeft het nooit goed kunnen fixen. Om de 15k moest er iets gebeuren met het brandstofsysteem geloof ik. Als je auto's hebt die dat per maand minimaal rijden wordt dat natuurlijk wel irritant. Moest ook een keer de boot naar Helsinki halen met een Jumper 180pk en kwam op de A1 al met pech te staan. Bleek de massakabel weggerot te zijn. De Sprinters blijven verder doorblaffen. Met de vorige V6 en de huidige nooit motorische problemen gehad (vorige had 400k toen 'ie weg ging). Dus ja, elke wagen heeft zo z'n voordelen en nadelen denk ik. Overigens was er niet één Jumper, maar reden er destijds een stuk of 5. Toen de garantie bijna verlopen was zijn ze meteen weg gedaan.
Klopt, veel Oostblokkers rijden in dat soort auto's. Maar er rijden er genoeg in Sprinters ook, dus zegt naar mijn mening niet zo heel veel. In Roemenië rijden er ook nog genoeg met paard en wagen bijvoorbeeld Overigens komen ze geregeld even melden hoe graag ze een Sprinter met V6 zouden willenquote:Op donderdag 22 februari 2018 21:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En toch.. ga eens in Duitsland kijken waar alle polen, roemenen en weet ik het wat zelfstandig voor DHL en consorten rijden.. die rijden allemaal in jumpers/ducato's..
Hier nooit problemen gehad verder.. maar je moet ze natuurlijk wel gewoon op tijd beurten geven..
En dat is in het geval van dat soort kilometers best vaak... (dan zie je namelijk ook dat een massakabel vervangen moet worden..)
Linksom of rechtsom moet je betalen.. dat kan door onderhoud of een torenhoge nieuwprijs.. net wat je verkiest..
Ik vind sprinters trouwens enorme stuiterhokken.. en ze rammelen binnen 50.000km..
Ze blijven wel altijd starten en rijden.. maar vraag niet hoe..
(maargoed zoals ik al zei.. met mijn afkeer voor duits lopen ze al een streepje achter voor ie uberhaupt ontworpen is.. )
Nee dat is het zeker niet, toch hadden ze er moeite mee Destijds waren dat nieuwe motoren volgens mij (3.0 HDi 157pk), model was toen net uit. Zo uit het hoofd was het het brandstofinspuitlampje wat vaak brandde en de andere weet ik niet meer. Het werd ook wel opgelost, maar na een maandje was het weer terug. Mijn baas was erg blij met de garantie in ieder geval..quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh en als dealers lampjes niet kunnen fixen, dan zou ik daar vooral de oorzaak leggen.. Het is geen raketwetenschap..
Welk type, motor, blabla? Laat je even weten hoe het ging? Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 20 februari 2018 19:41 schreef Atmoz het volgende:
Thanks again allemaal!!
Ik ga morgen kijken naar een VW Transporter
Mja.. dat in combinatie met een rotte massakabel over het hoofd zien, zegt wel een hele hoop vind ik...quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee dat is het zeker niet, toch hadden ze er moeite mee Destijds waren dat nieuwe motoren volgens mij (3.0 HDi 157pk), model was toen net uit. Zo uit het hoofd was het het brandstofinspuitlampje wat vaak brandde en de andere weet ik niet meer. Het werd ook wel opgelost, maar na een maandje was het weer terug. Mijn baas was erg blij met de garantie in ieder geval..
Hmm dat vind ik juist niet. Ik weet niet meer wat het interval was destijds (30k?) en stel dat 'ie op de 25k zat. Zoiets gebeurt toch een keer? Dat is toch niet iets wat kilometers duurt? Zover ik weet is het wel een goede dealer. Inmiddels komen ook de Berlingo's en Jumpy's er vandaan. Geloof dat die het goed doen. Zoals eerder gezegd heeft de Jumpy in 16 maanden de 300k aangetikt, vind ik toch wel een prestatie hoor!quote:Op donderdag 22 februari 2018 22:07 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Mja.. dat in combinatie met een rotte massakabel over het hoofd zien, zegt wel een hele hoop vind ik...
Dit is een 2.2 130pk L1H1 trouwens.. das wel een beproefd motortje iig...
De transporter van hetzelfde bouwjaar had maar liefst 85 pk... Die kon alleen maar bergaf rijden..
Dat is echt veel te weinig voor een lege bus met wind mee.. Laat staan met een geladen bus en tegenwind.. Geen idee wat ze bij VW gedacht hebben..
Die daarvoor was nog erger met 67pk..
Pas de laatste twee types (verschillende tdi's) hadden een motor die toereikend is in mijn ogen.. maar die waren dusdanig prijzig dat je dan hele andere leuke bussen kan kopen..
Je hebt toch minimaal wel een pk of 110 nodig.. en das alleen voor licht spul..
Maargoed ik kan me er beter over stil houden.. das voor iedereen beter..
Ik rij hem er vol op de zijkant in.. dan kunnen we beide iets nieuws uitzoeken...quote:Op donderdag 22 februari 2018 22:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Maar goed, we dwalen af! Zwaai je even als je me ziet rijden?
Oooh ja, dat is zeker zo. Net als de basis Sprinter, die had destijds 90pk ofzo, zelfs in de langste versie of met dubbelluchtquote:Op donderdag 22 februari 2018 22:21 schreef Zolderkamer het volgende:
Nee maar ook voor dat maatje was de motor veel te licht.. Maargoed hier komen we toch geen stap verder mee..
[..]
Ik rij hem er vol op de zijkant in.. dan kunnen we beide iets nieuws uitzoeken...
Hmm, 2.2. Welk jaar?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 06:46 schreef Atmoz het volgende:
Hehe Veel reacties weer
Ik ga straks nog ergens kijken en hoop dan een beslissing te hebben gemaakt. De VW Transporter zag er goed uit, maar was misschien toch iets klein...
Vanmiddag naar een Ford Transit Custom kijken. 2.2 Liter en ziet er op de foto's zeer netjes uit! Ik ben dus benieuwd
2013quote:Op vrijdag 23 februari 2018 07:13 schreef derLudolf het volgende:
Hmm, 2.2. Welk jaar?
https://www.nkc.nl/nieuws(...)dci-motor/?fromsso=1
Een custom... dus niets aan de hand.. die dingen waren er toen nog niet..quote:Op vrijdag 23 februari 2018 07:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hmm, 2.2. Welk jaar?
https://www.nkc.nl/nieuws(...)dci-motor/?fromsso=1
quote:Op vrijdag 23 februari 2018 19:03 schreef Atmoz het volgende:
Nogmaals thanks voor de vele reacties, tips en opmerkingen mensen
Ik ben sinds zojuist de trotse en blije eigenaar van een mooie Ford Transit Custom uit 2015
De terugreis vanuit Eindhoven naar het zuidelijke zuiden ging súper. Wat een ontzettend fijne bus!!
Even snel wat foto's gemaakt nog:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet zeker dat ik hier veel plezier mee/aan ga beleven
Thanks
Heeft een zeer goede scheidingswand.. (en daardoor lekker stil)quote:Op vrijdag 23 februari 2018 20:39 schreef Fer het volgende:
Ik vroeg me al af waarom ze vaak een molentje hadden.
Padlocks zijn gewoon hangsloten he?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 21:44 schreef Meike26 het volgende:
Mooi ding Atmoz en volgens mij beste keus die je had kunnen maken, nu nog wat beveiliging (padlocks?) op je bus zetten..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |