abonnement Unibet Coolblue
pi_177377321
Een Transporter is wel interessant voor het Dievengilde.
Zou bv de originele obd poort loshalen en verplaatsen naar een minder gezochte plek.

Verder geloof ook ik niet dat busjes uit Duitsland beter zijn.
Wordt al gauw vmax mee gereden, of ze staan in de file voor weer een baustelle.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  donderdag 22 februari 2018 @ 21:06:08 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177377372
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

_O- Nu al roest.. met die bouwjaren... :X
...
Duitsers... Lijkt wel of die waterverf gebruiken ofzo..
Zijn Alfabussen met een ander merkje.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 22 februari 2018 @ 21:13:30 #53
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177377609
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dat plekje is helemaal door tot het kale staal. Zit er al 2 jaar en gaat niet verder roesten gelukkig. Maar goed is het niet uiteraard. Zeker gezien de meerprijs van de Sprinter. Maar het rijdt wel weer stuk beter vind ik, vooral minder stuiteren (wanneer leeg).
Maar mijn baas had juist veel pech met de Jumpers, dus daarom overgestapt naar Masters en Sprinters. De Jumpers hadden na de eerste kilometers meerdere lampjes branden, dealer heeft het nooit goed kunnen fixen. Om de 15k moest er iets gebeuren met het brandstofsysteem geloof ik. Als je auto's hebt die dat per maand minimaal rijden wordt dat natuurlijk wel irritant. Moest ook een keer de boot naar Helsinki halen met een Jumper 180pk en kwam op de A1 al met pech te staan. Bleek de massakabel weggerot te zijn. De Sprinters blijven verder doorblaffen. Met de vorige V6 en de huidige nooit motorische problemen gehad (vorige had 400k toen 'ie weg ging). Dus ja, elke wagen heeft zo z'n voordelen en nadelen denk ik. Overigens was er niet één Jumper, maar reden er destijds een stuk of 5. Toen de garantie bijna verlopen was zijn ze meteen weg gedaan.
En toch.. ga eens in Duitsland kijken waar alle polen, roemenen en weet ik het wat, zelfstandig voor DHL en consorten rijden.. die rijden allemaal in jumpers/ducato's.. :Y

Hier nooit problemen gehad verder.. maar je moet ze natuurlijk wel gewoon op tijd beurten geven..
En dat is in het geval van dat soort kilometers best vaak... (dan zie je namelijk ook dat een massakabel vervangen moet worden..)
Linksom of rechtsom moet je betalen.. dat kan door onderhoud of een torenhoge nieuwprijs.. net wat je verkiest..
Dat een lege bus stuitert is wel vrij normaal zonder luchtvering.. daar hebben bijna alle bussen last van..

Ik vind sprinters trouwens enorme stuiterhokken.. (juist als ze geladen zijn) en ze rammelen binnen 50.000km..
Ze blijven wel altijd starten en rijden.. maar vraag niet hoe..
(maargoed zoals ik al zei.. met mijn afkeer voor duits lopen ze al een streepje achter voor ie uberhaupt ontworpen is.. O-) )

Oh en als dealers lampjes niet kunnen fixen, dan zou ik daar vooral de oorzaak leggen.. Het is geen raketwetenschap..

[ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 22-02-2018 21:19:22 ]
pi_177378555
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:13 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En toch.. ga eens in Duitsland kijken waar alle polen, roemenen en weet ik het wat zelfstandig voor DHL en consorten rijden.. die rijden allemaal in jumpers/ducato's.. :Y

Hier nooit problemen gehad verder.. maar je moet ze natuurlijk wel gewoon op tijd beurten geven..
En dat is in het geval van dat soort kilometers best vaak... (dan zie je namelijk ook dat een massakabel vervangen moet worden..)
Linksom of rechtsom moet je betalen.. dat kan door onderhoud of een torenhoge nieuwprijs.. net wat je verkiest..

Ik vind sprinters trouwens enorme stuiterhokken.. en ze rammelen binnen 50.000km..
Ze blijven wel altijd starten en rijden.. maar vraag niet hoe..
(maargoed zoals ik al zei.. met mijn afkeer voor duits lopen ze al een streepje achter voor ie uberhaupt ontworpen is.. O-) )
Klopt, veel Oostblokkers rijden in dat soort auto's. Maar er rijden er genoeg in Sprinters ook, dus zegt naar mijn mening niet zo heel veel. In Roemenië rijden er ook nog genoeg met paard en wagen bijvoorbeeld ;) Overigens komen ze geregeld even melden hoe graag ze een Sprinter met V6 zouden willen :7

Onderhoud is heel belangrijk en dat gebeurde toen ook gewoon (via dealer). De betreffende Jumper was niet heel oud en bedoel dus meer dat ik het vreemd vind dat het toen al kapot was. Verder nog wat problemen met de versnellingsbak gehad, daarna kwam er gelukkig voor mij een Sprinter 319CDI :@

Maar Jumpers zijn prima auto's. Ik heb er ook echt heel veel kilometers mee gemaakt, door heel Europa. Maar voor mij is de cabine net wat krapper dan die van een Sprinter, zeker als je de grotere stoel hebt. En met lange afstanden en veel rijden zijn dat soort dingen die belangrijk zijn. Dat gekraak vind merk ik totaal niet. Zelfs niet bij de Sprinter die 450k heeft gereden, daar kun je in het interieur niet eens zien dat 'ie zoveel heeft gedraaid. En dat ding wordt misbruikt want heeft geen vaste bestuurder. Ik merkte juist in de Jumpers vanaf nieuw het gekraak, dat viel echt op.

Mocht je me een keer zien rijden, mag je altijd even een rondje om de kerk hoor. Misschien dat zo een Duitser je niet tegenvalt, V6 en 7-traps automaatje zijn echt niet verkeerd ;) Ik rijd met een zilveren L4 met een elandje op de rechter achterdeur, verder geen reclame er op. Zit nog wel een lelijke deuk achter het rechter achterwiel.. Rijd je zelf 100.000en kilometers schadevrij, is er altijd wel iemand die het kan verneuken bij het verplaatsen van je bus |:(

pi_177378610
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:13 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]
Oh en als dealers lampjes niet kunnen fixen, dan zou ik daar vooral de oorzaak leggen.. Het is geen raketwetenschap..
Nee dat is het zeker niet, toch hadden ze er moeite mee ;) Destijds waren dat nieuwe motoren volgens mij (3.0 HDi 157pk), model was toen net uit. Zo uit het hoofd was het het brandstofinspuitlampje wat vaak brandde en de andere weet ik niet meer. Het werd ook wel opgelost, maar na een maandje was het weer terug. Mijn baas was erg blij met de garantie in ieder geval..
pi_177378687
En ook maar even OT dan :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 19:41 schreef Atmoz het volgende:
Thanks again allemaal!!

Ik ga morgen kijken naar een VW Transporter ^O^
Welk type, motor, blabla? Laat je even weten hoe het ging? Ben benieuwd!
  donderdag 22 februari 2018 @ 22:07:15 #57
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177379232
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Nee dat is het zeker niet, toch hadden ze er moeite mee ;) Destijds waren dat nieuwe motoren volgens mij (3.0 HDi 157pk), model was toen net uit. Zo uit het hoofd was het het brandstofinspuitlampje wat vaak brandde en de andere weet ik niet meer. Het werd ook wel opgelost, maar na een maandje was het weer terug. Mijn baas was erg blij met de garantie in ieder geval..
Mja.. dat in combinatie met een rotte massakabel over het hoofd zien, zegt wel een hele hoop vind ik...

Dit is een 2.2 130pk L1H1 trouwens.. das wel een beproefd motortje iig...

De transporter van hetzelfde bouwjaar had maar liefst 85 pk... Die kon alleen maar bergaf rijden..
Dat is echt veel te weinig voor een lege bus met wind mee.. Laat staan met een geladen bus en tegenwind.. Geen idee wat ze bij VW gedacht hebben.. :X
Die daarvoor was nog erger met 67pk.. :')

Pas de laatste twee types (verschillende tdi's) hadden een motor die toereikend is in mijn ogen.. maar die waren dusdanig prijzig dat je dan hele andere leuke bussen kan kopen..
Je hebt toch minimaal wel een pk of 110 nodig.. en das alleen voor licht spul..

Maargoed ik kan me er beter over stil houden.. das voor iedereen beter.. 8-)
pi_177379540
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 22:07 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Mja.. dat in combinatie met een rotte massakabel over het hoofd zien, zegt wel een hele hoop vind ik...

Dit is een 2.2 130pk L1H1 trouwens.. das wel een beproefd motortje iig...

De transporter van hetzelfde bouwjaar had maar liefst 85 pk... Die kon alleen maar bergaf rijden..
Dat is echt veel te weinig voor een lege bus met wind mee.. Laat staan met een geladen bus en tegenwind.. Geen idee wat ze bij VW gedacht hebben.. :X
Die daarvoor was nog erger met 67pk.. :')

Pas de laatste twee types (verschillende tdi's) hadden een motor die toereikend is in mijn ogen.. maar die waren dusdanig prijzig dat je dan hele andere leuke bussen kan kopen..
Je hebt toch minimaal wel een pk of 110 nodig.. en das alleen voor licht spul..

Maargoed ik kan me er beter over stil houden.. das voor iedereen beter.. 8-)
Hmm dat vind ik juist niet. Ik weet niet meer wat het interval was destijds (30k?) en stel dat 'ie op de 25k zat. Zoiets gebeurt toch een keer? Dat is toch niet iets wat kilometers duurt? Zover ik weet is het wel een goede dealer. Inmiddels komen ook de Berlingo's en Jumpy's er vandaan. Geloof dat die het goed doen. Zoals eerder gezegd heeft de Jumpy in 16 maanden de 300k aangetikt, vind ik toch wel een prestatie hoor!

Verder wel prima motoren hoor, geloof dat ze wel aardige kilometerstanden hebben gehaald. Die 3.0 was toen wel een nieuwe toch? Alleen met wat meer drama dan de Sprinters en LT's die we daarvoor hadden ;)

Jaaaaa maar daar moet ik toch wat van zeggen :9 Een Jumper is een grote bestelbus en dus niet direct te vergelijken met de Transporter. De Transporter is weer de vergelijken met de Jumpy. Jumper met de Crafter/LT. Die LT (oude bak, maar oerdegelijk) had als topvariant de 156pk. Die hebben we ook nog gehad en was echt een fijn ding. De Crafter is volgens mij met +160pk geweest. Op de zaak hebben we een keer een volgehangen demo gehad (110pk) maar die had m'n baas weer snel ingeleverd, ding zoop als een malle en kwam niet vooruit :D

Maar goed, we dwalen af! Zwaai je even als je me ziet rijden? :P
  donderdag 22 februari 2018 @ 22:21:11 #59
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177379682
Nee maar ook voor dat maatje was de motor veel te licht.. Maargoed hier komen we toch geen stap verder mee..
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 22:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Maar goed, we dwalen af! Zwaai je even als je me ziet rijden? :P
Ik rij hem er vol op de zijkant in.. dan kunnen we beide iets nieuws uitzoeken... ~O> O+ :*
pi_177379759
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 22:21 schreef Zolderkamer het volgende:
Nee maar ook voor dat maatje was de motor veel te licht.. Maargoed hier komen we toch geen stap verder mee..

[..]

Ik rij hem er vol op de zijkant in.. dan kunnen we beide iets nieuws uitzoeken... ~O> O+ :*
Oooh ja, dat is zeker zo. Net als de basis Sprinter, die had destijds 90pk ofzo, zelfs in de langste versie of met dubbellucht :'(

Haha mooi, maar dan nog wel gauw de huidige V6 Sprinter, die nieuwe moet ik nog even aan wennen ;)

Maar OT inderdaad, benieuwd of het de Transporter gaat worden of niet!
pi_177380560
Nog steeds smaller dan 2,00m die Sprinter.
.
pi_177381713
We hebben op het werk meerdere Boxers gehad voor onze bezorgdienst. Nooit bijzondere problemen gehad maar onze chauffeur is ook zeer netjes met warmrijden etc. De huidige (2.2 L2H2) staat na 2 jaar op 160.000 km. Vind het zelf ook een prettige bus met de geveerde stoel en stahoogte achterin.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_177382964
Waarom geen iveco bus? Dan de 210 pk
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  Knikkerking vrijdag 23 februari 2018 @ 06:46:50 #64
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_177383577
Hehe :D Veel reacties weer :P
Ik ga straks nog ergens kijken en hoop dan een beslissing te hebben gemaakt. De VW Transporter zag er goed uit, maar was misschien toch iets klein...

Vanmiddag naar een Ford Transit Custom kijken. 2.2 Liter en ziet er op de foto's zeer netjes uit! Ik ben dus benieuwd 8-)
  Moderator vrijdag 23 februari 2018 @ 07:13:12 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177383610
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 06:46 schreef Atmoz het volgende:
Hehe :D Veel reacties weer :P
Ik ga straks nog ergens kijken en hoop dan een beslissing te hebben gemaakt. De VW Transporter zag er goed uit, maar was misschien toch iets klein...

Vanmiddag naar een Ford Transit Custom kijken. 2.2 Liter en ziet er op de foto's zeer netjes uit! Ik ben dus benieuwd 8-)
Hmm, 2.2. Welk jaar?

https://www.nkc.nl/nieuws(...)dci-motor/?fromsso=1
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking vrijdag 23 februari 2018 @ 07:17:32 #66
35149 Atmoz
Marblelous!
  vrijdag 23 februari 2018 @ 09:26:26 #67
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177385287
quote:
Een custom... dus niets aan de hand.. die dingen waren er toen nog niet.. ;)

De transporters zijn wat dat betreft ook veel beruchter met motorproblemen..
(de AXD bijvoorbeeld, die zijn allemaal aan gort of gereviseerd bij lage km standen)

[ Bericht 4% gewijzigd door Zolderkamer op 23-02-2018 09:31:41 ]
  Knikkerking vrijdag 23 februari 2018 @ 19:03:14 #68
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_177398082
Nogmaals thanks voor de vele reacties, tips en opmerkingen mensen _O_

Ik ben sinds zojuist de trotse en blije eigenaar van een mooie Ford Transit Custom uit 2015 8-)

De terugreis vanuit Eindhoven naar het zuidelijke zuiden ging súper. Wat een ontzettend fijne bus!!

Even snel wat foto's gemaakt nog:









Ik weet zeker dat ik hier veel plezier mee/aan ga beleven *O*

Thanks ^O^
  vrijdag 23 februari 2018 @ 19:25:07 #69
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177398504
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:03 schreef Atmoz het volgende:
Nogmaals thanks voor de vele reacties, tips en opmerkingen mensen _O_

Ik ben sinds zojuist de trotse en blije eigenaar van een mooie Ford Transit Custom uit 2015 8-)

De terugreis vanuit Eindhoven naar het zuidelijke zuiden ging súper. Wat een ontzettend fijne bus!!

Even snel wat foto's gemaakt nog:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik weet zeker dat ik hier veel plezier mee/aan ga beleven *O*

Thanks ^O^
_O_ ^O^

Gefeliciteerd met je blitse kar! Hai glimt as n ekkel!
(zoals wij hier zeggen "hij glimt als een eikel" en nee.. niet die van een boom)
En ja dat het licht blijft branden als je uitstapt en dat soort shizzle hoort allemaal... >:O

Protip: als je een dichte wand hebt moet je iets van ventilatie in de laadruimte brengen.. bij die vriend hing ie vol condens.. (door het warmteverschil met de cabine) Dus zo'n waaimolentje in het dak is geen verkeerde gedachte met al die tv's

[ Bericht 0% gewijzigd door Zolderkamer op 23-02-2018 19:38:21 ]
pi_177400127
Ik vroeg me al af waarom ze vaak een molentje hadden.
.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 20:43:19 #71
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177400214
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:39 schreef Fer het volgende:
Ik vroeg me al af waarom ze vaak een molentje hadden.
Heeft een zeer goede scheidingswand.. (en daardoor lekker stil)
Denk dat je met dit weer weinig last hebt.. maar in de zomer met airco aan juist meer..
pi_177400473
Snel geregeld! Net ding hoor, veel fijne km’s gewenst!
  Moderator vrijdag 23 februari 2018 @ 21:29:20 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177401113
Keurig
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177401401
Mooi ding Atmoz en volgens mij beste keus die je had kunnen maken, nu nog wat beveiliging (padlocks?) op je bus zetten.. ;) :7
  vrijdag 23 februari 2018 @ 22:07:30 #75
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177401810
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 21:44 schreef Meike26 het volgende:
Mooi ding Atmoz en volgens mij beste keus die je had kunnen maken, nu nog wat beveiliging (padlocks?) op je bus zetten.. ;) :7
Padlocks zijn gewoon hangsloten he?
Gatelock of Carbolt is meer des Atmoz... Maar beveiligingzaken moet je vooral niet op een forum gaan plaatsen.. :N

[ Bericht 0% gewijzigd door Zolderkamer op 23-02-2018 22:16:27 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')