abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177310404
registreer om deze reclame te verbergen
In DE regelmatig ingehaald door een Crafter/Master/Ducato op 140-150, dan draaien ze bijna max toeren, zie ik hier weinig nadoen. 115 met een kuub zand erachter dan weer wel.
.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 02:40:39 #27
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177312964
Pa rijd overigens een Jumper van 2008 zonder enige problemen.. (keertje nieuwe draagarmrubbertjes en een keertje een stuurkogeltje ofzo.. maar dat is gewoon slijtage)
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:04 schreef Meike26 het volgende:
in Duitsland zoeken, auto's rijden daar over het algemeen langere (snelweg) afstanden en zie ik de Duitse automobilist als de betere t.o.v. de gehaaste Nederlander.
Dat kun je wel zo zien.. maar er zijn ook een heleboel bergen in Duitsland.. dus dat streept elkaar mooi weg...

Er is wel een veel grotere keuze.. dus je kan heel gericht zoeken..
pi_177314089
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:35 schreef Atmoz het volgende:
Thanks voor je reactie ^O^

Zou het ook nog zo kunnen zijn dat de "vroegere" types van bepaalde merken deze kuren hadden? Dus dat een model van pakweg na 2014 al bijvoorbeeld (veel) beter is?

Het "probleem" met die Transporter namelijk is dat ze niet zo vaak in zwart worden aangeboden. Zeker hier in de buurt (Zuid Limburg) niet :P

Dus ik wil eigenlijk een lijstje met merken/types maken waaruit ik straks de keuze heb zodat de kans van slagen groter wordt. Stel ik neem en busje van na 2014, en met weinig (< 100.000) KM's, zouden dan niet meer merken in aanmerking komen?
Bij mijn huidige bedrijf bestaat het hele wagenpark uit Renaults. Dit om de ruimte en omdat de lease kosten goedkoper zijn dan een Mercedes Sprinter. Als het nou niet in de kosten zou zitten, waren we allang overgestapt naar Mercedes. Maar de garage is onze beste vriend met die Renaults. Geen grote problemen hoor, maar vaak van die kleine dingetjes.

Bij eerdere werkgevers hadden ze Vito's en mijn vader rijdt voor zijn bedrijf in een Transporter. Van dit alles zou ik zeker kiezen voor een Transporter. :)
De biersmiley.
Nuchter zijn is een ongemakkelijke situatie.
pi_177314131
registreer om deze reclame te verbergen
Ik rij voor mijn werk een transporter ong 50k km per jaar. En ik haal met aanhanger een verbruik van 1 op 10.

Verder nooit echt problemen erbij afgezien van normaal onderhoud.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_177327511
Thanks again allemaal!!

Ik ga morgen kijken naar een VW Transporter ^O^
  dinsdag 20 februari 2018 @ 20:19:23 #31
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177328433
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 19:41 schreef Atmoz het volgende:
Thanks again allemaal!!

Ik ga morgen kijken naar een VW Transporter ^O^
Bekijk ook gewoon wat willekeurige andere modellen.. gewoon om even een indruk te krijgen, dus niet naar kleur of km's kijken maar gewoon even proefzitten..
Zit veel verschil in bussen onderling.. (en een transporter is best klein eerlijk gezegd)
pi_177328738
registreer om deze reclame te verbergen
Als zo’n kleine bus voldoende is, waarom een grotere nemen? Kwa comfort en verbruik wordt het niet beter. Tegenwoordig zal het beter zijn, maar een Ducato of Sprinter vond ik altijd maar een stuiterende, windgevoelige rammelbak.
.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 20:54:43 #33
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177329574
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:30 schreef Fer het volgende:
Als zo’n kleine bus voldoende is, waarom een grotere nemen? Kwa comfort en verbruik wordt het niet beter. Tegenwoordig zal het beter zijn, maar een Ducato of Sprinter vond ik altijd maar een stuiterende, windgevoelige rammelbak.
De zit van een transporter vind ik niets.. alsof je met je muil op de voorruit zit..
Verder:

Tot je beide gaat beladen.. de wielbasis van een jumper/boxer/ducato is heerlijk qua weggedrag..
Een beladen transporter slingert als een malle vanwege het gewicht achter de achteras..
(al hebben ze de achteras wel wat naar achter gebracht bij de laatste modellen dacht ik)

Maar idd.. je moet wel een maatje nemen die bij je past.. (al zou ik toch echt een transit kopen.. als was het alleen maar voor de uitstraling, maar dat ding is op alle fronten beter dan een transporter..)

Dit zijn bijvoorbeeld echt goede bussen.. maar slingeren ook als een gek als je die vol laad, door de plek van de achteras.. Helemaal met een dubbele cabine.. ligt dus net aan de configuratie..
jsAPUWm.jpg

[ Bericht 4% gewijzigd door Zolderkamer op 20-02-2018 21:09:46 ]
pi_177354667
Ik zit die busjes een te bekijken, maar het formaat van zo’n klein busje als een Expert of Transporter is nog enkele centimeters groter dan een “bestelauto” als de Doblo cargo of Berlingo. Breedte is tussen de wielkasten gelijk en hoogte verschilt maar 15cm ofzo, echt weinig.

Aan de andere kant dingen als een Crafter/Ducato/Master L4H2
.
pi_177356594
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

De zit van een transporter vind ik niets.. alsof je met je muil op de voorruit zit..
Verder:

Tot je beide gaat beladen.. de wielbasis van een jumper/boxer/ducato is heerlijk qua weggedrag..
Een beladen transporter slingert als een malle vanwege het gewicht achter de achteras..
(al hebben ze de achteras wel wat naar achter gebracht bij de laatste modellen dacht ik)

Maar idd.. je moet wel een maatje nemen die bij je past.. (al zou ik toch echt een transit kopen.. als was het alleen maar voor de uitstraling, maar dat ding is op alle fronten beter dan een transporter..)

Dit zijn bijvoorbeeld echt goede bussen.. maar slingeren ook als een gek als je die vol laad, door de plek van de achteras.. Helemaal met een dubbele cabine.. ligt dus net aan de configuratie..
[ afbeelding ]
Ik heb met verschillende grote bussen gereden, maar de Iveco Daily is by far de prettigste bus om te rijden, ook bij zware belading. Mooie ritten gemaakt met dat ding 8-)

Transit Connect is mijnziens ook de beste keus ! Voor een Transporter of Vito betaal je ook meer voor de naam en (onterechte) reputatie degelijk te zijn.
Fiat Ducato/Citroen Jumper zou mooi tussen maatje zijn tussen Transit Connect en Iveco Daily-achtig spul ! ^O^
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:44:32 #36
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177356773
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:36 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik heb met verschillende grote bussen gereden, maar de Iveco Daily is by far de prettigste bus om te rijden, ook bij zware belading. Mooie ritten gemaakt met dat ding 8-)

Transit Connect is mijnziens ook de beste keus ! Voor een Transporter of Vito betaal je ook meer voor de naam en (onterechte) reputatie degelijk te zijn.
Fiat Ducato/Citroen Jumper zou mooi tussen maatje zijn tussen Transit Connect en Iveco Daily-achtig spul ! ^O^
Dat komt met name omdat de Iveco afgeleid is van vrachtwagens (zit hem in kleine details)
Maar das ook net de configuratie.. Vooral de plaats van de achteras icm belading
Een Ducato/Jumper is vrijwel dezelfde grootte als een Daily trouwens.. (collega heeft een Daily, pa een Jumper)
Een Connect is gewoon een bestelauto.. dan zou ik voor de Custom gaan, die een hele goede vriend van me heeft..

Deze dus:
FUte63i.jpg
Kost 17 mille nieuw, met achteruitrijcamera, leren stuurwiel, navi, bumpers in kleur, airco, etc.. dus dat kan net met het budget van TS (eentje met net de kop eraf is altijd een betere keuze natuurlijk)
Rijd als een personenauto en dat interieur is briljant.. :Y
Representatief ook voor een thuisbiosbedrijfje

[ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 21-02-2018 23:02:07 ]
pi_177359968
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:44 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat komt met name omdat de Iveco afgeleid is van vrachtwagens (zit hem in kleine details)
Maar das ook net de configuratie.. Vooral de plaats van de achteras icm belading
Een Ducato/Jumper is vrijwel dezelfde grootte als een Daily trouwens.. (collega heeft een Daily, pa een Jumper)
Een Connect is gewoon een bestelauto.. dan zou ik voor de Custom gaan, die een hele goede vriend van me heeft..

Deze dus:
[ afbeelding ]
Kost 17 mille nieuw, met achteruitrijcamera, leren stuurwiel, navi, bumpers in kleur, airco, etc.. dus dat kan net met het budget van TS (eentje met net de kop eraf is altijd een betere keuze natuurlijk)
Rijd als een personenauto en dat interieur is briljant.. :Y
Representatief ook voor een thuisbiosbedrijfje
Helemaal eens ^O^
pi_177360055
Ford transit, meeste waar voor je geld en motorisch bijna niet kapot te krijgen.
pi_177360851
Heeft de Ford Transit niet nog steeds de draaicirkel van een containerschip? Toen ik nog busjes reed zat daar zomaar ruim 2 meter verschil in ten opzichte van de Transporter en Traffic. Als je veel in de stad rijdt, is dat een flink nadeel.

Maar het beste rijcomfort heb je inderdaad in de Iveco Daily. Als je het ding ziet zou je het niet zeggen. Uiterlijk een beetje een gek ding, dashboard plastic fantastic. Maar het rijdt zeer goed. Ook wel omdat de uitvoering die ik reed luchtvering op de achteras had en een luchtgeveerde bestuurdersstoel. Buiten dat de lampjes van de achterlichten vaak kapot waren geen problemen aan ondervonden.
pi_177361072
Grappig, ik vond destijds (dat model op de foto hierboven) de Iveco Daily echt een hok. Heb paar ritjes mee moeten doen en kreeg gelukkig snel daarna een MB Sprinter, welke wat mij betreft onovertroffen is qua ruimte en comfort. Destijds nog een handgeschakelde V6 met weinig luxe, nu een V6 met 7-traps automaat en geveerde stoel etc. etc. Geen Iveco voor mij iig 😄
pi_177369809
Iveco is wel mooi hoor want je kan echt vol gas over de drempels heen jagen met een geveerde stoel.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator donderdag 22 februari 2018 @ 18:45:39 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177373432
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:08 schreef DieselTank het volgende:
Iveco is wel mooi hoor want je kan echt vol gas over de drempels heen jagen met een geveerde stoel.
Dat kan theoretisch met elk busje :7

Het voorstel van de Transit vind ik opzich wel een goede. Zo'n 2.0tdci is een fijn blok en de wegligging van een Transit schijnt behoorlijk goed te zijn.

De lijnen van zo'n Transit, moet je van houden. Het is niet mijn smaak, maar ja, dat zie je niet als je rijdt :+
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  donderdag 22 februari 2018 @ 18:53:27 #43
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177374723
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat kan theoretisch met elk busje :7

Het voorstel van de Transit vind ik opzich wel een goede. Zo'n 2.0tdci is een fijn blok en de wegligging van een Transit schijnt behoorlijk goed te zijn.

De lijnen van zo'n Transit, moet je van houden. Het is niet mijn smaak, maar ja, dat zie je niet als je rijdt :+
Roesten ze niet meer?
.
  donderdag 22 februari 2018 @ 20:24:01 #46
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177376186
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:30 schreef Fer het volgende:

[..]

Roesten ze niet meer?
Valt nog weinig over te zeggen eigenlijk... zo oud zijn ze nog niet... Maar geloof dat het vorige model ook wel meeviel..

De jumper van pa, en die is er niet bijster zuinig op, dat ding is altijd grauw en vies, vol krassen, staat ook zn hele leven al in weer en wind, heeft nergens iets van een spoortje roest.. en is nu tien jaar oud..

Dat verwonderd me best wel.. als ik alleen al naar duitsers kijk dan roesten ze al, die moet je na ieder ritje afdrogen en onder dak zetten wil je ze roestvrij houden is mijn ervaring..
(maargoed ik heb ook niet bijster veel met duitse auto's in het algemeen, die zijn enkel de eerste drie jaar leuk naar mijn idee)
  Moderator donderdag 22 februari 2018 @ 20:27:41 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177376280
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:30 schreef Fer het volgende:

[..]

Roesten ze niet meer?
Geen idee, valt wel mee toch met het vorige model ook wel mee??
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_177376848
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:24 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Valt nog weinig over te zeggen eigenlijk... zo oud zijn ze nog niet... Maar geloof dat het vorige model ook wel meeviel..

De jumper van pa, en die is er niet bijster zuinig op, dat ding is altijd grauw en vies, vol krassen, staat ook zn hele leven al in weer en wind, heeft nergens iets van een spoortje roest.. en is nu tien jaar oud..

Dat verwonderd me best wel.. als ik alleen al naar duitsers kijk dan roesten ze al, die moet je na ieder ritje afdrogen en onder dak zetten wil je ze roestvrij houden is mijn ervaring..
(maargoed ik heb ook niet bijster veel met duitse auto's in het algemeen, die zijn enkel de eerste drie jaar leuk naar mijn idee)
Valt tegenwoordig wel mee. Maar ze hebben er wel echt problemen mee gehad. De Sprinters bij ons op de zaak (eerste lichting van de facelift, 2014/2015) hebben nog geen roest zover ik kan zien. Eentje is sowieso al over de 450k heen. Ik heb nog een preface, laatste lichting 2014 en die heeft alleen roest op een plekje waar iets tegenaan is gekomen. Fijne collega's die schades rijden.. En die heeft ruim 360k gelopen inmiddels. En vergeet niet, deze bussen rijden door heel Europa en komen dus ook heel wat zout tegen.
  donderdag 22 februari 2018 @ 20:55:12 #49
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177377043
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Valt tegenwoordig wel mee. Maar ze hebben er wel echt problemen mee gehad. De Sprinters bij ons op de zaak (eerste lichting van de facelift, 2014/2015) hebben nog geen roest zover ik kan zien. Eentje is sowieso al over de 450k heen. Ik heb nog een preface, laatste lichting 2014 en die heeft alleen roest op een plekje waar iets tegenaan is gekomen. Fijne collega's die schades rijden.. En die heeft ruim 360k gelopen inmiddels. En vergeet niet, deze bussen rijden door heel Europa en komen dus ook heel wat zout tegen.
_O- Nu al roest.. met die bouwjaren... :X
Die jumper uit 2008 heeft ook allemaal beschadigingen waar de lak af is.. Maar echt geen spoor roest.. en die heeft bij 30 graden in de zomer nog steeds een laag pekel op het ding zitten..
Duitsers... Lijkt wel of die waterverf gebruiken ofzo..
pi_177377243
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

_O- Nu al roest.. met die bouwjaren... :X
Die jumper uit 2008 heeft ook allemaal beschadigingen waar de lak af is.. Maar echt geen spoor roest.. en die heeft bij 30 graden in de zomer nog een laag pekel op het ding zitten..
Dat plekje is helemaal door tot het kale staal. Zit er al 2 jaar en gaat niet verder roesten gelukkig. Maar goed is het niet uiteraard. Zeker gezien de meerprijs van de Sprinter. Maar het rijdt wel weer stuk beter vind ik, vooral minder stuiteren (wanneer leeg).
Maar mijn baas had juist veel pech met de Jumpers, dus daarom overgestapt naar Masters en Sprinters. De Jumpers hadden na de eerste kilometers meerdere lampjes branden, dealer heeft het nooit goed kunnen fixen. Om de 15k moest er iets gebeuren met het brandstofsysteem geloof ik. Als je auto's hebt die dat per maand minimaal rijden wordt dat natuurlijk wel irritant. Moest ook een keer de boot naar Helsinki halen met een Jumper 180pk en kwam op de A1 al met pech te staan. Bleek de massakabel weggerot te zijn. De Sprinters blijven verder doorblaffen. Met de vorige V6 en de huidige nooit motorische problemen gehad (vorige had 400k toen 'ie weg ging). Dus ja, elke wagen heeft zo z'n voordelen en nadelen denk ik. Overigens was er niet n Jumper, maar reden er destijds een stuk of 5. Toen de garantie bijna verlopen was zijn ze meteen weg gedaan.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')