Dan ga je maar even wat verder rijden voor je nieuwe bus, het is een beste investering voor een heel wat aantal jaren, dan is 100 of meer km rijden voor je aankoop peanuts, dunkt mij.quote:Op maandag 19 februari 2018 12:35 schreef Atmoz het volgende:
Thanks voor je reactie
Zou het ook nog zo kunnen zijn dat de "vroegere" types van bepaalde merken deze kuren hadden? Dus dat een model van pakweg na 2014 al bijvoorbeeld (veel) beter is?
Het "probleem" met die Transporter namelijk is dat ze niet zo vaak in zwart worden aangeboden. Zeker hier in de buurt (Zuid Limburg) niet
Dus ik wil eigenlijk een lijstje met merken/types maken waaruit ik straks de keuze heb zodat de kans van slagen groter wordt. Stel ik neem en busje van na 2014, en met weinig (< 100.000) KM's, zouden dan niet meer merken in aanmerking komen?
Welke Mitsubishi/Mazda ? Ik dacht overigens dat die MB's in licentie in een Franse Renault fabriek werden gebouwdquote:
Type maakt niet zo heel veel uit.. meubelbakken zijn minder gewild.. de rest is goede handel..quote:Op maandag 19 februari 2018 14:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Welke Mitsubishi/Mazda ? Ik dacht overigens dat die MB's in licentie in een Franse Renault fabriek werden gebouwd
Waarom zwart? Overigens goed dat je de Peugeot er niet bij hebt staan.quote:[b]Op maandag 19 februari 2018 11:15
Het liefst wil ik een zwarte bus, maar ik snap dat de keuze dan al (heel) wat kleiner wordt... (maargoed, in eerste instantie toch maar proberen!)
De Mazda 323 zal ie toch niet prefererenquote:Op maandag 19 februari 2018 14:48 schreef Zolderkamer het volgende:
Type maakt niet zo heel veel uit..
Is dat een busje dan?quote:Op maandag 19 februari 2018 14:49 schreef blomke het volgende:
[..]
De Mazda 323 zal ie toch niet prefereren
Nee vandaar mijn vraag naar het type.quote:
quote:Op maandag 19 februari 2018 14:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee vandaar mijn vraag naar het type.
Ik zal 't wel over het hoofd hebben gezien.quote:Op maandag 19 februari 2018 14:52 schreef Zolderkamer het volgende:
Daar heb ik al antwoord op gegeven he?
#8 En dan niet over fietsen beginnen..quote:Op maandag 19 februari 2018 14:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zal 't wel over het hoofd hebben gezien.
En garage's ookquote:Op maandag 19 februari 2018 15:07 schreef paddestoelensoep het volgende:
Hoogstens zijn er bepaalde motoren (en versnellingsbakken) die je moet vermijden.
Omdat ik dat mooi vind en omdat dat beter bij het bedrijfslogo (wat erop komt) pastquote:
Met een Ford Transit Custom ben je trouwens wel helemaal bij..quote:
Dat kun je wel zo zien.. maar er zijn ook een heleboel bergen in Duitsland.. dus dat streept elkaar mooi weg...quote:Op maandag 19 februari 2018 21:04 schreef Meike26 het volgende:
in Duitsland zoeken, auto's rijden daar over het algemeen langere (snelweg) afstanden en zie ik de Duitse automobilist als de betere t.o.v. de gehaaste Nederlander.
Bij mijn huidige bedrijf bestaat het hele wagenpark uit Renaults. Dit om de ruimte en omdat de lease kosten goedkoper zijn dan een Mercedes Sprinter. Als het nou niet in de kosten zou zitten, waren we allang overgestapt naar Mercedes. Maar de garage is onze beste vriend met die Renaults. Geen grote problemen hoor, maar vaak van die kleine dingetjes.quote:Op maandag 19 februari 2018 12:35 schreef Atmoz het volgende:
Thanks voor je reactie
Zou het ook nog zo kunnen zijn dat de "vroegere" types van bepaalde merken deze kuren hadden? Dus dat een model van pakweg na 2014 al bijvoorbeeld (veel) beter is?
Het "probleem" met die Transporter namelijk is dat ze niet zo vaak in zwart worden aangeboden. Zeker hier in de buurt (Zuid Limburg) niet
Dus ik wil eigenlijk een lijstje met merken/types maken waaruit ik straks de keuze heb zodat de kans van slagen groter wordt. Stel ik neem en busje van na 2014, en met weinig (< 100.000) KM's, zouden dan niet meer merken in aanmerking komen?
Bekijk ook gewoon wat willekeurige andere modellen.. gewoon om even een indruk te krijgen, dus niet naar kleur of km's kijken maar gewoon even proefzitten..quote:Op dinsdag 20 februari 2018 19:41 schreef Atmoz het volgende:
Thanks again allemaal!!
Ik ga morgen kijken naar een VW Transporter
De zit van een transporter vind ik niets.. alsof je met je muil op de voorruit zit..quote:Op dinsdag 20 februari 2018 20:30 schreef Fer het volgende:
Als zo’n kleine bus voldoende is, waarom een grotere nemen? Kwa comfort en verbruik wordt het niet beter. Tegenwoordig zal het beter zijn, maar een Ducato of Sprinter vond ik altijd maar een stuiterende, windgevoelige rammelbak.
Ik heb met verschillende grote bussen gereden, maar de Iveco Daily is by far de prettigste bus om te rijden, ook bij zware belading. Mooie ritten gemaakt met dat dingquote:Op dinsdag 20 februari 2018 20:54 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De zit van een transporter vind ik niets.. alsof je met je muil op de voorruit zit..
Verder:
Tot je beide gaat beladen.. de wielbasis van een jumper/boxer/ducato is heerlijk qua weggedrag..
Een beladen transporter slingert als een malle vanwege het gewicht achter de achteras..
(al hebben ze de achteras wel wat naar achter gebracht bij de laatste modellen dacht ik)
Maar idd.. je moet wel een maatje nemen die bij je past.. (al zou ik toch echt een transit kopen.. als was het alleen maar voor de uitstraling, maar dat ding is op alle fronten beter dan een transporter..)
Dit zijn bijvoorbeeld echt goede bussen.. maar slingeren ook als een gek als je die vol laad, door de plek van de achteras.. Helemaal met een dubbele cabine.. ligt dus net aan de configuratie..
[ afbeelding ]
Dat komt met name omdat de Iveco afgeleid is van vrachtwagens (zit hem in kleine details)quote:Op woensdag 21 februari 2018 22:36 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik heb met verschillende grote bussen gereden, maar de Iveco Daily is by far de prettigste bus om te rijden, ook bij zware belading. Mooie ritten gemaakt met dat ding
Transit Connect is mijnziens ook de beste keus ! Voor een Transporter of Vito betaal je ook meer voor de naam en (onterechte) reputatie degelijk te zijn.
Fiat Ducato/Citroen Jumper zou mooi tussen maatje zijn tussen Transit Connect en Iveco Daily-achtig spul !
Helemaal eensquote:Op woensdag 21 februari 2018 22:44 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat komt met name omdat de Iveco afgeleid is van vrachtwagens (zit hem in kleine details)
Maar das ook net de configuratie.. Vooral de plaats van de achteras icm belading
Een Ducato/Jumper is vrijwel dezelfde grootte als een Daily trouwens.. (collega heeft een Daily, pa een Jumper)
Een Connect is gewoon een bestelauto.. dan zou ik voor de Custom gaan, die een hele goede vriend van me heeft..
Deze dus:
[ afbeelding ]
Kost 17 mille nieuw, met achteruitrijcamera, leren stuurwiel, navi, bumpers in kleur, airco, etc.. dus dat kan net met het budget van TS (eentje met net de kop eraf is altijd een betere keuze natuurlijk)
Rijd als een personenauto en dat interieur is briljant..
Representatief ook voor een thuisbiosbedrijfje
Dat kan theoretisch met elk busjequote:Op donderdag 22 februari 2018 15:08 schreef DieselTank het volgende:
Iveco is wel mooi hoor want je kan echt vol gas over de drempels heen jagen met een geveerde stoel.
Roesten ze niet meer?quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat kan theoretisch met elk busje
Het voorstel van de Transit vind ik opzich wel een goede. Zo'n 2.0tdci is een fijn blok en de wegligging van een Transit schijnt behoorlijk goed te zijn.
De lijnen van zo'n Transit, moet je van houden. Het is niet mijn smaak, maar ja, dat zie je niet als je rijdt
Valt nog weinig over te zeggen eigenlijk... zo oud zijn ze nog niet... Maar geloof dat het vorige model ook wel meeviel..quote:
Geen idee, valt wel mee toch met het vorige model ook wel mee??quote:
Valt tegenwoordig wel mee. Maar ze hebben er wel echt problemen mee gehad. De Sprinters bij ons op de zaak (eerste lichting van de facelift, 2014/2015) hebben nog geen roest zover ik kan zien. Eentje is sowieso al over de 450k heen. Ik heb nog een preface, laatste lichting 2014 en die heeft alleen roest op een plekje waar iets tegenaan is gekomen. Fijne collega's die schades rijden.. En die heeft ruim 360k gelopen inmiddels. En vergeet niet, deze bussen rijden door heel Europa en komen dus ook heel wat zout tegen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:24 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Valt nog weinig over te zeggen eigenlijk... zo oud zijn ze nog niet... Maar geloof dat het vorige model ook wel meeviel..
De jumper van pa, en die is er niet bijster zuinig op, dat ding is altijd grauw en vies, vol krassen, staat ook zn hele leven al in weer en wind, heeft nergens iets van een spoortje roest.. en is nu tien jaar oud..
Dat verwonderd me best wel.. als ik alleen al naar duitsers kijk dan roesten ze al, die moet je na ieder ritje afdrogen en onder dak zetten wil je ze roestvrij houden is mijn ervaring..
(maargoed ik heb ook niet bijster veel met duitse auto's in het algemeen, die zijn enkel de eerste drie jaar leuk naar mijn idee)
Nu al roest.. met die bouwjaren...quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Valt tegenwoordig wel mee. Maar ze hebben er wel echt problemen mee gehad. De Sprinters bij ons op de zaak (eerste lichting van de facelift, 2014/2015) hebben nog geen roest zover ik kan zien. Eentje is sowieso al over de 450k heen. Ik heb nog een preface, laatste lichting 2014 en die heeft alleen roest op een plekje waar iets tegenaan is gekomen. Fijne collega's die schades rijden.. En die heeft ruim 360k gelopen inmiddels. En vergeet niet, deze bussen rijden door heel Europa en komen dus ook heel wat zout tegen.
Dat plekje is helemaal door tot het kale staal. Zit er al 2 jaar en gaat niet verder roesten gelukkig. Maar goed is het niet uiteraard. Zeker gezien de meerprijs van de Sprinter. Maar het rijdt wel weer stuk beter vind ik, vooral minder stuiteren (wanneer leeg).quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:55 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nu al roest.. met die bouwjaren...
Die jumper uit 2008 heeft ook allemaal beschadigingen waar de lak af is.. Maar echt geen spoor roest.. en die heeft bij 30 graden in de zomer nog een laag pekel op het ding zitten..
Zijn Alfabussen met een ander merkje.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:55 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nu al roest.. met die bouwjaren...
...
Duitsers... Lijkt wel of die waterverf gebruiken ofzo..
En toch.. ga eens in Duitsland kijken waar alle polen, roemenen en weet ik het wat, zelfstandig voor DHL en consorten rijden.. die rijden allemaal in jumpers/ducato's..quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat plekje is helemaal door tot het kale staal. Zit er al 2 jaar en gaat niet verder roesten gelukkig. Maar goed is het niet uiteraard. Zeker gezien de meerprijs van de Sprinter. Maar het rijdt wel weer stuk beter vind ik, vooral minder stuiteren (wanneer leeg).
Maar mijn baas had juist veel pech met de Jumpers, dus daarom overgestapt naar Masters en Sprinters. De Jumpers hadden na de eerste kilometers meerdere lampjes branden, dealer heeft het nooit goed kunnen fixen. Om de 15k moest er iets gebeuren met het brandstofsysteem geloof ik. Als je auto's hebt die dat per maand minimaal rijden wordt dat natuurlijk wel irritant. Moest ook een keer de boot naar Helsinki halen met een Jumper 180pk en kwam op de A1 al met pech te staan. Bleek de massakabel weggerot te zijn. De Sprinters blijven verder doorblaffen. Met de vorige V6 en de huidige nooit motorische problemen gehad (vorige had 400k toen 'ie weg ging). Dus ja, elke wagen heeft zo z'n voordelen en nadelen denk ik. Overigens was er niet één Jumper, maar reden er destijds een stuk of 5. Toen de garantie bijna verlopen was zijn ze meteen weg gedaan.
Klopt, veel Oostblokkers rijden in dat soort auto's. Maar er rijden er genoeg in Sprinters ook, dus zegt naar mijn mening niet zo heel veel. In Roemenië rijden er ook nog genoeg met paard en wagen bijvoorbeeld Overigens komen ze geregeld even melden hoe graag ze een Sprinter met V6 zouden willenquote:Op donderdag 22 februari 2018 21:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En toch.. ga eens in Duitsland kijken waar alle polen, roemenen en weet ik het wat zelfstandig voor DHL en consorten rijden.. die rijden allemaal in jumpers/ducato's..
Hier nooit problemen gehad verder.. maar je moet ze natuurlijk wel gewoon op tijd beurten geven..
En dat is in het geval van dat soort kilometers best vaak... (dan zie je namelijk ook dat een massakabel vervangen moet worden..)
Linksom of rechtsom moet je betalen.. dat kan door onderhoud of een torenhoge nieuwprijs.. net wat je verkiest..
Ik vind sprinters trouwens enorme stuiterhokken.. en ze rammelen binnen 50.000km..
Ze blijven wel altijd starten en rijden.. maar vraag niet hoe..
(maargoed zoals ik al zei.. met mijn afkeer voor duits lopen ze al een streepje achter voor ie uberhaupt ontworpen is.. )
Nee dat is het zeker niet, toch hadden ze er moeite mee Destijds waren dat nieuwe motoren volgens mij (3.0 HDi 157pk), model was toen net uit. Zo uit het hoofd was het het brandstofinspuitlampje wat vaak brandde en de andere weet ik niet meer. Het werd ook wel opgelost, maar na een maandje was het weer terug. Mijn baas was erg blij met de garantie in ieder geval..quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh en als dealers lampjes niet kunnen fixen, dan zou ik daar vooral de oorzaak leggen.. Het is geen raketwetenschap..
Welk type, motor, blabla? Laat je even weten hoe het ging? Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 20 februari 2018 19:41 schreef Atmoz het volgende:
Thanks again allemaal!!
Ik ga morgen kijken naar een VW Transporter
Mja.. dat in combinatie met een rotte massakabel over het hoofd zien, zegt wel een hele hoop vind ik...quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee dat is het zeker niet, toch hadden ze er moeite mee Destijds waren dat nieuwe motoren volgens mij (3.0 HDi 157pk), model was toen net uit. Zo uit het hoofd was het het brandstofinspuitlampje wat vaak brandde en de andere weet ik niet meer. Het werd ook wel opgelost, maar na een maandje was het weer terug. Mijn baas was erg blij met de garantie in ieder geval..
Hmm dat vind ik juist niet. Ik weet niet meer wat het interval was destijds (30k?) en stel dat 'ie op de 25k zat. Zoiets gebeurt toch een keer? Dat is toch niet iets wat kilometers duurt? Zover ik weet is het wel een goede dealer. Inmiddels komen ook de Berlingo's en Jumpy's er vandaan. Geloof dat die het goed doen. Zoals eerder gezegd heeft de Jumpy in 16 maanden de 300k aangetikt, vind ik toch wel een prestatie hoor!quote:Op donderdag 22 februari 2018 22:07 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Mja.. dat in combinatie met een rotte massakabel over het hoofd zien, zegt wel een hele hoop vind ik...
Dit is een 2.2 130pk L1H1 trouwens.. das wel een beproefd motortje iig...
De transporter van hetzelfde bouwjaar had maar liefst 85 pk... Die kon alleen maar bergaf rijden..
Dat is echt veel te weinig voor een lege bus met wind mee.. Laat staan met een geladen bus en tegenwind.. Geen idee wat ze bij VW gedacht hebben..
Die daarvoor was nog erger met 67pk..
Pas de laatste twee types (verschillende tdi's) hadden een motor die toereikend is in mijn ogen.. maar die waren dusdanig prijzig dat je dan hele andere leuke bussen kan kopen..
Je hebt toch minimaal wel een pk of 110 nodig.. en das alleen voor licht spul..
Maargoed ik kan me er beter over stil houden.. das voor iedereen beter..
Ik rij hem er vol op de zijkant in.. dan kunnen we beide iets nieuws uitzoeken...quote:Op donderdag 22 februari 2018 22:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Maar goed, we dwalen af! Zwaai je even als je me ziet rijden?
Oooh ja, dat is zeker zo. Net als de basis Sprinter, die had destijds 90pk ofzo, zelfs in de langste versie of met dubbelluchtquote:Op donderdag 22 februari 2018 22:21 schreef Zolderkamer het volgende:
Nee maar ook voor dat maatje was de motor veel te licht.. Maargoed hier komen we toch geen stap verder mee..
[..]
Ik rij hem er vol op de zijkant in.. dan kunnen we beide iets nieuws uitzoeken...
Hmm, 2.2. Welk jaar?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 06:46 schreef Atmoz het volgende:
Hehe Veel reacties weer
Ik ga straks nog ergens kijken en hoop dan een beslissing te hebben gemaakt. De VW Transporter zag er goed uit, maar was misschien toch iets klein...
Vanmiddag naar een Ford Transit Custom kijken. 2.2 Liter en ziet er op de foto's zeer netjes uit! Ik ben dus benieuwd
2013quote:Op vrijdag 23 februari 2018 07:13 schreef derLudolf het volgende:
Hmm, 2.2. Welk jaar?
https://www.nkc.nl/nieuws(...)dci-motor/?fromsso=1
Een custom... dus niets aan de hand.. die dingen waren er toen nog niet..quote:Op vrijdag 23 februari 2018 07:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hmm, 2.2. Welk jaar?
https://www.nkc.nl/nieuws(...)dci-motor/?fromsso=1
quote:Op vrijdag 23 februari 2018 19:03 schreef Atmoz het volgende:
Nogmaals thanks voor de vele reacties, tips en opmerkingen mensen
Ik ben sinds zojuist de trotse en blije eigenaar van een mooie Ford Transit Custom uit 2015
De terugreis vanuit Eindhoven naar het zuidelijke zuiden ging súper. Wat een ontzettend fijne bus!!
Even snel wat foto's gemaakt nog:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet zeker dat ik hier veel plezier mee/aan ga beleven
Thanks
Heeft een zeer goede scheidingswand.. (en daardoor lekker stil)quote:Op vrijdag 23 februari 2018 20:39 schreef Fer het volgende:
Ik vroeg me al af waarom ze vaak een molentje hadden.
Padlocks zijn gewoon hangsloten he?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 21:44 schreef Meike26 het volgende:
Mooi ding Atmoz en volgens mij beste keus die je had kunnen maken, nu nog wat beveiliging (padlocks?) op je bus zetten..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |