abonnement Unibet Coolblue
  Knikkerking maandag 19 februari 2018 @ 11:15:28 #1
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_177294291
Voor mijn nieuwe bedrijfje ben ik opzoek naar een (2e hands) bedrijfsbus.

De merken/types die ik voorbij zie komen zijn onder andere:

- VW Transporter
- Mercedes Vito
- Opel Vivaro
- Renault Traffic

Ik zoek dus een busje in dit soort "maat". Zonder dubbele cabine, want ik wil grote platen hout kunnen vervoeren.

Het liefst wil ik een zwarte bus, maar ik snap dat de keuze dan al (heel) wat kleiner wordt... (maargoed, in eerste instantie toch maar proberen!)

Maar waar het vooral om gaat: welk merk is nu aan te raden? Ik hoor over Mercedes bijvoorbeeld verhalen dat het énorme roestbakken zijn. En bij een garage hier in de buurt raden ze Opel en Renault weer sterk af. Tja, zo zal over alle merken wel iets te vinden/zeggen zijn...

Hoe denken jullie daarover?

Thanks voor de input alvast _O_
pi_177294984
De Vivaro en Traffic zijn heel ruim. Maar staan wat vaker bij de garage (meestal met kleine dingetjes). De Transporter en en Vito zijn fijne wagen en toch wat compacter. Persoonlijk van al deze bussen zou ik voor een Transporter gaan.

En dan praat ik als ervaringsdeskundige. Heb voor de rest niet heel veel verstand van motoren en dergelijke.
Uitvinder van de biersmiley.
  Knikkerking maandag 19 februari 2018 @ 12:35:51 #3
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_177296107
Thanks voor je reactie ^O^

Zou het ook nog zo kunnen zijn dat de "vroegere" types van bepaalde merken deze kuren hadden? Dus dat een model van pakweg na 2014 al bijvoorbeeld (veel) beter is?

Het "probleem" met die Transporter namelijk is dat ze niet zo vaak in zwart worden aangeboden. Zeker hier in de buurt (Zuid Limburg) niet :P

Dus ik wil eigenlijk een lijstje met merken/types maken waaruit ik straks de keuze heb zodat de kans van slagen groter wordt. Stel ik neem en busje van na 2014, en met weinig (< 100.000) KM's, zouden dan niet meer merken in aanmerking komen?
pi_177298929
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:35 schreef Atmoz het volgende:
Thanks voor je reactie ^O^

Zou het ook nog zo kunnen zijn dat de "vroegere" types van bepaalde merken deze kuren hadden? Dus dat een model van pakweg na 2014 al bijvoorbeeld (veel) beter is?

Het "probleem" met die Transporter namelijk is dat ze niet zo vaak in zwart worden aangeboden. Zeker hier in de buurt (Zuid Limburg) niet :P

Dus ik wil eigenlijk een lijstje met merken/types maken waaruit ik straks de keuze heb zodat de kans van slagen groter wordt. Stel ik neem en busje van na 2014, en met weinig (< 100.000) KM's, zouden dan niet meer merken in aanmerking komen?
Dan ga je maar even wat verder rijden voor je nieuwe bus, het is een beste investering voor een heel wat aantal jaren, dan is 100 of meer km rijden voor je aankoop peanuts, dunkt mij.

Wat advies betreft, ik "hoor" 9 vd 10 keer dat Mercedes inderdaad kansloze carrosserieën hebben maar dat de motoren meer dan goed zijn.

Transporters hoor ik werkelijk niemand over klagen.

Rest van het lijstje kan ik helaas niks over vertellen.
life happens while you're pusing the throttle.
  maandag 19 februari 2018 @ 14:25:03 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177299770
Van het lijstje blijft wmb alleen de keuze MB/VW over.. Probleem is vaak dat er met busjes niet heel zuinig wordt omgesprongen, dus een roestplekkie laten ze vaak lekker doorroesten, en dan is het hek van de dam..

Ik zou voor waardevast gaan, en de VW pakken, ook al ben ik MB fan.

Ook naar een sprinter gekeken trouwens? Een Vito is voor mijn idee nét iets kleiner als een T5/6. cabinetechnisch ook..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 19 februari 2018 @ 14:31:10 #6
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177299932
Toyota hiace/Mitsubishi/Mazda

Hogere waardevastheid krijg je niet (export/wereldmarkt ook na 20 jaar).. betere techniek ook niet..

Comfort is kut, model zit er niet in.. maar daar is het een busje voor..

[ Bericht 4% gewijzigd door Zolderkamer op 19-02-2018 14:36:42 ]
pi_177300275
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:31 schreef Zolderkamer het volgende:
Toyota hiace/Mitsubishi/Mazda

Welke Mitsubishi/Mazda ? Ik dacht overigens dat die MB's in licentie in een Franse Renault fabriek werden gebouwd
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 19 februari 2018 @ 14:48:32 #8
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177300299
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:47 schreef blomke het volgende:

[..]

Welke Mitsubishi/Mazda ? Ik dacht overigens dat die MB's in licentie in een Franse Renault fabriek werden gebouwd
Type maakt niet zo heel veel uit.. meubelbakken zijn minder gewild.. de rest is goede handel..
(let maar eens op prijzen al dan niet icm bouwjaar)
pi_177300301
quote:
5s.gif [b]Op maandag 19 februari 2018 11:15

Het liefst wil ik een zwarte bus, maar ik snap dat de keuze dan al (heel) wat kleiner wordt... (maargoed, in eerste instantie toch maar proberen!)

Waarom zwart? Overigens goed dat je de Peugeot er niet bij hebt staan.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_177300313
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:48 schreef Zolderkamer het volgende:
Type maakt niet zo heel veel uit..
De Mazda 323 zal ie toch niet prefereren
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 19 februari 2018 @ 14:51:37 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177300358
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:49 schreef blomke het volgende:

[..]

De Mazda 323 zal ie toch niet prefereren
Is dat een busje dan?
pi_177300381
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:51 schreef Zolderkamer het volgende:
Is dat een busje dan?
Nee vandaar mijn vraag naar het type.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 19 februari 2018 @ 14:52:53 #13
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177300392
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:52 schreef blomke het volgende:

[..]

Nee vandaar mijn vraag naar het type.
|:(

Daar heb ik al antwoord op gegeven he?
pi_177300489
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:52 schreef Zolderkamer het volgende:

|:(

Daar heb ik al antwoord op gegeven he?
Ik zal 't wel over het hoofd hebben gezien.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 19 februari 2018 @ 14:57:11 #15
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177300502
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:56 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik zal 't wel over het hoofd hebben gezien.
#8 En dan niet over fietsen beginnen..
pi_177300731
Je moet niet blind op merk staren. Al te vaak worden dit soort busjes afgeragd. De staat van een concreet exemplaar is belangrijker dan de algemene borrelpraat. Hoogstens zijn er bepaalde motoren (en versnellingsbakken) die je moet vermijden.
pi_177300898
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:07 schreef paddestoelensoep het volgende:
Hoogstens zijn er bepaalde motoren (en versnellingsbakken) die je moet vermijden.
En garage's ook
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_177301407
wat is je budget? Of over welke bouwjaren hebben we het?
Als het wat oudere zijn zou ik een VW T5 met 5-cilinder en handbak nemen. Vito’s uit dat tijdperk kunnen inderdaad roesten. Maar de motoren zijn wel goed. Als je een facelift neemt en goed checkt of er geen roest of rare reparaties zijn kun je wel een tijd voort. Op het werk zijn er meerdere MB’s (Sprinter dan) over de 500.000km gereden.
De huidige generatie Renaults schijnen goed te zijn. Hoor er goede verhalen over qua betrouwbaarheid. En op het werk hebben we nog een Citroën Jumpy, nieuwste type die in 16 maanden 300.000km op de teller had. Volgens mij ook aardig betrouwbaar.
  Knikkerking maandag 19 februari 2018 @ 16:38:13 #19
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_177302711
Wow, thanks voor de vele reacties _O_

Ik ben inderdaad het budget vergeten erbij te vermelden.
Dat is ergens tussen de 10 en 15k. Pas als het daar écht niet mee te fixen valt wil ik daar overheen gaan. Ik hoop een busje te vinden vanaf 2014 ofzo. En dan met < 100.000 KM's erop.

Dat wordt voor een VW Transporter al vrij lastig denk ik zo O-)

quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:48 schreef blomke het volgende:

Waarom zwart?
Omdat ik dat mooi vind en omdat dat beter bij het bedrijfslogo (wat erop komt) past :)
  maandag 19 februari 2018 @ 16:53:58 #20
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177303017
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 16:38 schreef Atmoz het volgende:
tussen de 10 en 15k
Met een Ford Transit Custom ben je trouwens wel helemaal bij..
(zijn van binnen de mooiste busjes tot nu toe, en rijden subliem)
en zijn er een heleboel in zwart, een japanner in het zwart is een zoektocht..
pi_177303243
Oude Hiace is robuust maar verwacht geen luxe. En probeer er eentje te vinden voordat een Afrikaan ermee aan de haal gaat.
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 20:10:34 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177306778
Waarom geen bus van 15 jaar of ouder? Kun je d'r voor een poep en een scheet privé mee rijden omdat je bijtelling over de dagwaarde betaald
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177307019
Die oudere Traffics/Vivaro’s waren best slap. Kapotte versnellingsbak/motor komt iets vaker voor en ze zijn ook vrij soepel en zacht, als er dan wat lomper mee omgegaan wordt, gaat het sneller stuk.

Vito is wel degelijk, alhoewel ik persoonlijk die voetparkeerrem icm een handbak wel kut vind, je moet de bak eerst in vrij zetten, voordat de parkeerrem erop kan. Roestgevoeligheid valt enorm mee, als de carosserie netjes is. Maar als ze bijvoorbeeld van binnuit butsen hebben gemaakt, door omvallende/schuivende lading, zie je wel snel roest op die plekken.

Je vergeet trouwens de Ford Transit en Jumpy/Expert/Proace in je lijstje.
.
pi_177307890
Toyota ProAce?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_177308252
Zover ik het topic van Atmoz gevolgd heb, gaat het om een bedrijf in thuisbioscopen bouwen bij de klanten.

Sorry, maar een 15 jaar oude bestelbus vind ik dan niet geloofwaardig voor een bedrijf die zo'n niche leverd.
Zelf rijd ik met een Renault Traffic van het werk. Een Euro 6 apparaat dus met AdBlue tankje erbij. Ik vind het niets en ik zou echt adviseren voor een iets oudere bestelbus zonder AdBlue(euro6) te gaan.

Zelf zou ik inderdaad als eerst zoeken op de Transit Connect, mooie moderne uitstraling en fijne comfortabele auto's om te rijden. Daarna de Jumpy en de Transporter.

En omdat Atmoz uit Limburg komt, zou ik eigenlijk ook in Duitsland zoeken, auto's rijden daar over het algemeen langere (snelweg) afstanden en zie ik de Duitse automobilist als de betere t.o.v. de gehaaste Nederlander.
pi_177310404
In DE regelmatig ingehaald door een Crafter/Master/Ducato op 140-150, dan draaien ze bijna max toeren, zie ik hier weinig nadoen. 115 met een kuub zand erachter dan weer wel.
.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 02:40:39 #27
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177312964
Pa rijd overigens een Jumper van 2008 zonder enige problemen.. (keertje nieuwe draagarmrubbertjes en een keertje een stuurkogeltje ofzo.. maar dat is gewoon slijtage)
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:04 schreef Meike26 het volgende:
in Duitsland zoeken, auto's rijden daar over het algemeen langere (snelweg) afstanden en zie ik de Duitse automobilist als de betere t.o.v. de gehaaste Nederlander.
Dat kun je wel zo zien.. maar er zijn ook een heleboel bergen in Duitsland.. dus dat streept elkaar mooi weg...

Er is wel een veel grotere keuze.. dus je kan heel gericht zoeken..
pi_177314089
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:35 schreef Atmoz het volgende:
Thanks voor je reactie ^O^

Zou het ook nog zo kunnen zijn dat de "vroegere" types van bepaalde merken deze kuren hadden? Dus dat een model van pakweg na 2014 al bijvoorbeeld (veel) beter is?

Het "probleem" met die Transporter namelijk is dat ze niet zo vaak in zwart worden aangeboden. Zeker hier in de buurt (Zuid Limburg) niet :P

Dus ik wil eigenlijk een lijstje met merken/types maken waaruit ik straks de keuze heb zodat de kans van slagen groter wordt. Stel ik neem en busje van na 2014, en met weinig (< 100.000) KM's, zouden dan niet meer merken in aanmerking komen?
Bij mijn huidige bedrijf bestaat het hele wagenpark uit Renaults. Dit om de ruimte en omdat de lease kosten goedkoper zijn dan een Mercedes Sprinter. Als het nou niet in de kosten zou zitten, waren we allang overgestapt naar Mercedes. Maar de garage is onze beste vriend met die Renaults. Geen grote problemen hoor, maar vaak van die kleine dingetjes.

Bij eerdere werkgevers hadden ze Vito's en mijn vader rijdt voor zijn bedrijf in een Transporter. Van dit alles zou ik zeker kiezen voor een Transporter. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_177314131
Ik rij voor mijn werk een transporter ong 50k km per jaar. En ik haal met aanhanger een verbruik van 1 op 10.

Verder nooit echt problemen erbij afgezien van normaal onderhoud.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  Knikkerking dinsdag 20 februari 2018 @ 19:41:49 #30
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_177327511
Thanks again allemaal!!

Ik ga morgen kijken naar een VW Transporter ^O^
  dinsdag 20 februari 2018 @ 20:19:23 #31
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177328433
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 19:41 schreef Atmoz het volgende:
Thanks again allemaal!!

Ik ga morgen kijken naar een VW Transporter ^O^
Bekijk ook gewoon wat willekeurige andere modellen.. gewoon om even een indruk te krijgen, dus niet naar kleur of km's kijken maar gewoon even proefzitten..
Zit veel verschil in bussen onderling.. (en een transporter is best klein eerlijk gezegd)
pi_177328738
Als zo’n kleine bus voldoende is, waarom een grotere nemen? Kwa comfort en verbruik wordt het niet beter. Tegenwoordig zal het beter zijn, maar een Ducato of Sprinter vond ik altijd maar een stuiterende, windgevoelige rammelbak.
.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 20:54:43 #33
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177329574
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:30 schreef Fer het volgende:
Als zo’n kleine bus voldoende is, waarom een grotere nemen? Kwa comfort en verbruik wordt het niet beter. Tegenwoordig zal het beter zijn, maar een Ducato of Sprinter vond ik altijd maar een stuiterende, windgevoelige rammelbak.
De zit van een transporter vind ik niets.. alsof je met je muil op de voorruit zit..
Verder:

Tot je beide gaat beladen.. de wielbasis van een jumper/boxer/ducato is heerlijk qua weggedrag..
Een beladen transporter slingert als een malle vanwege het gewicht achter de achteras..
(al hebben ze de achteras wel wat naar achter gebracht bij de laatste modellen dacht ik)

Maar idd.. je moet wel een maatje nemen die bij je past.. (al zou ik toch echt een transit kopen.. als was het alleen maar voor de uitstraling, maar dat ding is op alle fronten beter dan een transporter..)

Dit zijn bijvoorbeeld echt goede bussen.. maar slingeren ook als een gek als je die vol laad, door de plek van de achteras.. Helemaal met een dubbele cabine.. ligt dus net aan de configuratie..


[ Bericht 4% gewijzigd door Zolderkamer op 20-02-2018 21:09:46 ]
pi_177354667
Ik zit die busjes een te bekijken, maar het formaat van zo’n klein busje als een Expert of Transporter is nog enkele centimeters groter dan een “bestelauto” als de Doblo cargo of Berlingo. Breedte is tussen de wielkasten gelijk en hoogte verschilt maar 15cm ofzo, echt weinig.

Aan de andere kant dingen als een Crafter/Ducato/Master L4H2
.
pi_177356594
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

De zit van een transporter vind ik niets.. alsof je met je muil op de voorruit zit..
Verder:

Tot je beide gaat beladen.. de wielbasis van een jumper/boxer/ducato is heerlijk qua weggedrag..
Een beladen transporter slingert als een malle vanwege het gewicht achter de achteras..
(al hebben ze de achteras wel wat naar achter gebracht bij de laatste modellen dacht ik)

Maar idd.. je moet wel een maatje nemen die bij je past.. (al zou ik toch echt een transit kopen.. als was het alleen maar voor de uitstraling, maar dat ding is op alle fronten beter dan een transporter..)

Dit zijn bijvoorbeeld echt goede bussen.. maar slingeren ook als een gek als je die vol laad, door de plek van de achteras.. Helemaal met een dubbele cabine.. ligt dus net aan de configuratie..
[ afbeelding ]
Ik heb met verschillende grote bussen gereden, maar de Iveco Daily is by far de prettigste bus om te rijden, ook bij zware belading. Mooie ritten gemaakt met dat ding 8-)

Transit Connect is mijnziens ook de beste keus ! Voor een Transporter of Vito betaal je ook meer voor de naam en (onterechte) reputatie degelijk te zijn.
Fiat Ducato/Citroen Jumper zou mooi tussen maatje zijn tussen Transit Connect en Iveco Daily-achtig spul ! ^O^
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:44:32 #36
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177356773
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:36 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik heb met verschillende grote bussen gereden, maar de Iveco Daily is by far de prettigste bus om te rijden, ook bij zware belading. Mooie ritten gemaakt met dat ding 8-)

Transit Connect is mijnziens ook de beste keus ! Voor een Transporter of Vito betaal je ook meer voor de naam en (onterechte) reputatie degelijk te zijn.
Fiat Ducato/Citroen Jumper zou mooi tussen maatje zijn tussen Transit Connect en Iveco Daily-achtig spul ! ^O^
Dat komt met name omdat de Iveco afgeleid is van vrachtwagens (zit hem in kleine details)
Maar das ook net de configuratie.. Vooral de plaats van de achteras icm belading
Een Ducato/Jumper is vrijwel dezelfde grootte als een Daily trouwens.. (collega heeft een Daily, pa een Jumper)
Een Connect is gewoon een bestelauto.. dan zou ik voor de Custom gaan, die een hele goede vriend van me heeft..

Deze dus:

Kost 17 mille nieuw, met achteruitrijcamera, leren stuurwiel, navi, bumpers in kleur, airco, etc.. dus dat kan net met het budget van TS (eentje met net de kop eraf is altijd een betere keuze natuurlijk)
Rijd als een personenauto en dat interieur is briljant.. :Y
Representatief ook voor een thuisbiosbedrijfje

[ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 21-02-2018 23:02:07 ]
pi_177359968
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:44 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat komt met name omdat de Iveco afgeleid is van vrachtwagens (zit hem in kleine details)
Maar das ook net de configuratie.. Vooral de plaats van de achteras icm belading
Een Ducato/Jumper is vrijwel dezelfde grootte als een Daily trouwens.. (collega heeft een Daily, pa een Jumper)
Een Connect is gewoon een bestelauto.. dan zou ik voor de Custom gaan, die een hele goede vriend van me heeft..

Deze dus:
[ afbeelding ]
Kost 17 mille nieuw, met achteruitrijcamera, leren stuurwiel, navi, bumpers in kleur, airco, etc.. dus dat kan net met het budget van TS (eentje met net de kop eraf is altijd een betere keuze natuurlijk)
Rijd als een personenauto en dat interieur is briljant.. :Y
Representatief ook voor een thuisbiosbedrijfje
Helemaal eens ^O^
pi_177360055
Ford transit, meeste waar voor je geld en motorisch bijna niet kapot te krijgen.
pi_177360851
Heeft de Ford Transit niet nog steeds de draaicirkel van een containerschip? Toen ik nog busjes reed zat daar zomaar ruim 2 meter verschil in ten opzichte van de Transporter en Traffic. Als je veel in de stad rijdt, is dat een flink nadeel.

Maar het beste rijcomfort heb je inderdaad in de Iveco Daily. Als je het ding ziet zou je het niet zeggen. Uiterlijk een beetje een gek ding, dashboard plastic fantastic. Maar het rijdt zeer goed. Ook wel omdat de uitvoering die ik reed luchtvering op de achteras had en een luchtgeveerde bestuurdersstoel. Buiten dat de lampjes van de achterlichten vaak kapot waren geen problemen aan ondervonden.
pi_177361072
Grappig, ik vond destijds (dat model op de foto hierboven) de Iveco Daily echt een hok. Heb paar ritjes mee moeten doen en kreeg gelukkig snel daarna een MB Sprinter, welke wat mij betreft onovertroffen is qua ruimte en comfort. Destijds nog een handgeschakelde V6 met weinig luxe, nu een V6 met 7-traps automaat en geveerde stoel etc. etc. Geen Iveco voor mij iig 😄
pi_177369809
Iveco is wel mooi hoor want je kan echt vol gas over de drempels heen jagen met een geveerde stoel.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator donderdag 22 februari 2018 @ 18:45:39 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177373432
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:08 schreef DieselTank het volgende:
Iveco is wel mooi hoor want je kan echt vol gas over de drempels heen jagen met een geveerde stoel.
Dat kan theoretisch met elk busje :7

Het voorstel van de Transit vind ik opzich wel een goede. Zo'n 2.0tdci is een fijn blok en de wegligging van een Transit schijnt behoorlijk goed te zijn.

De lijnen van zo'n Transit, moet je van houden. Het is niet mijn smaak, maar ja, dat zie je niet als je rijdt :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 22 februari 2018 @ 18:53:27 #43
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177374723
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat kan theoretisch met elk busje :7

Het voorstel van de Transit vind ik opzich wel een goede. Zo'n 2.0tdci is een fijn blok en de wegligging van een Transit schijnt behoorlijk goed te zijn.

De lijnen van zo'n Transit, moet je van houden. Het is niet mijn smaak, maar ja, dat zie je niet als je rijdt :+
Roesten ze niet meer?
.
  donderdag 22 februari 2018 @ 20:24:01 #46
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177376186
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:30 schreef Fer het volgende:

[..]

Roesten ze niet meer?
Valt nog weinig over te zeggen eigenlijk... zo oud zijn ze nog niet... Maar geloof dat het vorige model ook wel meeviel..

De jumper van pa, en die is er niet bijster zuinig op, dat ding is altijd grauw en vies, vol krassen, staat ook zn hele leven al in weer en wind, heeft nergens iets van een spoortje roest.. en is nu tien jaar oud..

Dat verwonderd me best wel.. als ik alleen al naar duitsers kijk dan roesten ze al, die moet je na ieder ritje afdrogen en onder dak zetten wil je ze roestvrij houden is mijn ervaring..
(maargoed ik heb ook niet bijster veel met duitse auto's in het algemeen, die zijn enkel de eerste drie jaar leuk naar mijn idee)
  Moderator donderdag 22 februari 2018 @ 20:27:41 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177376280
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:30 schreef Fer het volgende:

[..]

Roesten ze niet meer?
Geen idee, valt wel mee toch met het vorige model ook wel mee??
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177376848
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:24 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Valt nog weinig over te zeggen eigenlijk... zo oud zijn ze nog niet... Maar geloof dat het vorige model ook wel meeviel..

De jumper van pa, en die is er niet bijster zuinig op, dat ding is altijd grauw en vies, vol krassen, staat ook zn hele leven al in weer en wind, heeft nergens iets van een spoortje roest.. en is nu tien jaar oud..

Dat verwonderd me best wel.. als ik alleen al naar duitsers kijk dan roesten ze al, die moet je na ieder ritje afdrogen en onder dak zetten wil je ze roestvrij houden is mijn ervaring..
(maargoed ik heb ook niet bijster veel met duitse auto's in het algemeen, die zijn enkel de eerste drie jaar leuk naar mijn idee)
Valt tegenwoordig wel mee. Maar ze hebben er wel echt problemen mee gehad. De Sprinters bij ons op de zaak (eerste lichting van de facelift, 2014/2015) hebben nog geen roest zover ik kan zien. Eentje is sowieso al over de 450k heen. Ik heb nog een preface, laatste lichting 2014 en die heeft alleen roest op een plekje waar iets tegenaan is gekomen. Fijne collega's die schades rijden.. En die heeft ruim 360k gelopen inmiddels. En vergeet niet, deze bussen rijden door heel Europa en komen dus ook heel wat zout tegen.
  donderdag 22 februari 2018 @ 20:55:12 #49
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177377043
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Valt tegenwoordig wel mee. Maar ze hebben er wel echt problemen mee gehad. De Sprinters bij ons op de zaak (eerste lichting van de facelift, 2014/2015) hebben nog geen roest zover ik kan zien. Eentje is sowieso al over de 450k heen. Ik heb nog een preface, laatste lichting 2014 en die heeft alleen roest op een plekje waar iets tegenaan is gekomen. Fijne collega's die schades rijden.. En die heeft ruim 360k gelopen inmiddels. En vergeet niet, deze bussen rijden door heel Europa en komen dus ook heel wat zout tegen.
_O- Nu al roest.. met die bouwjaren... :X
Die jumper uit 2008 heeft ook allemaal beschadigingen waar de lak af is.. Maar echt geen spoor roest.. en die heeft bij 30 graden in de zomer nog steeds een laag pekel op het ding zitten..
Duitsers... Lijkt wel of die waterverf gebruiken ofzo..
pi_177377243
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

_O- Nu al roest.. met die bouwjaren... :X
Die jumper uit 2008 heeft ook allemaal beschadigingen waar de lak af is.. Maar echt geen spoor roest.. en die heeft bij 30 graden in de zomer nog een laag pekel op het ding zitten..
Dat plekje is helemaal door tot het kale staal. Zit er al 2 jaar en gaat niet verder roesten gelukkig. Maar goed is het niet uiteraard. Zeker gezien de meerprijs van de Sprinter. Maar het rijdt wel weer stuk beter vind ik, vooral minder stuiteren (wanneer leeg).
Maar mijn baas had juist veel pech met de Jumpers, dus daarom overgestapt naar Masters en Sprinters. De Jumpers hadden na de eerste kilometers meerdere lampjes branden, dealer heeft het nooit goed kunnen fixen. Om de 15k moest er iets gebeuren met het brandstofsysteem geloof ik. Als je auto's hebt die dat per maand minimaal rijden wordt dat natuurlijk wel irritant. Moest ook een keer de boot naar Helsinki halen met een Jumper 180pk en kwam op de A1 al met pech te staan. Bleek de massakabel weggerot te zijn. De Sprinters blijven verder doorblaffen. Met de vorige V6 en de huidige nooit motorische problemen gehad (vorige had 400k toen 'ie weg ging). Dus ja, elke wagen heeft zo z'n voordelen en nadelen denk ik. Overigens was er niet één Jumper, maar reden er destijds een stuk of 5. Toen de garantie bijna verlopen was zijn ze meteen weg gedaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')