abonnement Unibet Coolblue
pi_177286619
Vriendin en ons kind is gezellig meegegaan met (voornamelijk) haar familie, met een etentje ter ere van haar vaders verjaardag.

Ik kon niet mee helaas, want ik heb al 3 maanden een zeer irritant en hardnekkige ontsteking in de voet(en), wat bij het minste geringste weer opvlamt.
Ik kan daar geen ontstekingsremmers voor innemen (daardoor duurt het ook zo lang volgens mij) vanwege andere medicatie wat ik niet mag mengen anders word het giftig. (en gaat je lever er aan in a nutshell)

Nu heb ik wel ontstekingsreacties! remmers, maar daarmee gaat het probleem niet weg, advies van arts was dan ook, absoluut niet belasten.

Nou je zeggen, goeie reden om niet mee te gaan.
Toch krijgt mijn vriendin echt niks anders dan kritiek, zelfs gezeik richting mijn kind met rare opmerkingen van "hij zit zo netjes stil want hij komt nergens" en meer van dat soort bizarre opmerkingen.

Waarvan, als ik erbij had geweest, had gereageerd met "nee hij word goed opgevoed en is geen kutjong zoals jouw kind :') ", maar okay misschien in een iets mildere versie daarvan dan.

Voor de duidelijkheid, ons zoontje komt overal en vaak genoeg op plekken zoals ieder kind van 1 1/2 jaar oud.
Maar is juist apart sociaal, altijd vrolijk met iedereen "praten" en lachen, dat zal vast nog wel veranderen, maar onaangepast of eenkennig of verlegen kun je hem dus echt niet noemen.

Maar uh ja de klacht / vraag is, ben ik nou gek of heb ik hier nou te maken met mongoloïde figuren van schoonfamilie?

Want dit soort opmerkingen hoor ik al maanden (sinds het begon) en ik nou eenmaal niet meer zoveel meega naar bijv. haar schoonouders om mee te eten, wat we normaal wel vaker doen voor de gezelligheid.

Het soort opmerkingen alsof ik me aanstel of misschien het zelfs wel fake en meer van dat soort prettig conversatie materiaal.
Vriendin word er zo langzaamaan ook een beetje kriegel van, maar is het niet het type dat er hard tegen in zou gaan.
  zondag 18 februari 2018 @ 21:16:18 #2
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_177286688
TS mag je überhaupt je schoonfamilie? Ik krijg de indruk dat je ontsteking hiermee niet veel te maken heeft..
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_177286703
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:16 schreef Montelly het volgende:
TS mag je überhaupt je schoonfamilie?
Bepaalde leden niet, maar bijv. haar ouders wel, ondanks dat met name haar moeder mij in het begin niet kon uitstaan maar dat is later veranderd naar "jij bent ook mijn kind", dus mwah.

Maar er zitten er een paar tussen die heel arrogant zijn van begin af aan. (niet alleen naar mij toe, in het algemeen dus)

Edit : ik ben normaal juist heel sociaal als ik bij hun op visite ben, altijd praten, grappen maken, je weet hoe het gaat.
Dus hoe dat verder aan mij zou liggen (even los van mijn soms troll gedrag op fok he :P) zou ik niet weten.
Ben aardig tegen iedereen, altijd iedere keer weer.
pi_177286729
Als ze jou niet willen geloven, zou ik het lekker laten voor wat het is.
Schoonfamilie kies je niet zelf voor. Die krijg je er bij, of ze nou je mogen of niet.
pi_177286789
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:18 schreef Aalscholver het volgende:
Als ze jou niet willen geloven, zou ik het lekker laten voor wat het is.
Schoonfamilie kies je niet zelf voor. Die krijg je er bij, of ze nou je mogen of niet.
Nou zo probeer ik wel te denken, en zo praat ik er ook over met mijn vriendin van tja he je hebt het ze uitgelegd tijdens het etentje (voor de zoveelste keer) en toch dat soort opmerkingen, dan moet je je schouders ophalen.

Maar je snapt hoe zoiets gaat irriteren op een gegeven moment, voor haar is het misschien nog wel lastiger dan voor mij.
pi_177286835
Als ze iets over je kind zeggen komt dat ook wel aan, ik vraag me al jaren af of ik het wel goed met mijn dochter, en als iemand dan de suggestie wekt dat ze er iets van vinden, wil ik ze het liefst de knieschijven verbrijzelen.
Laat gaan. Er komt een dag dan gaat er eentje over de schreef waar je bij bent, en dan kan je laten zien dat ze bij je gezin gewoon lekker de bek moeten houden :D
Je kan ze niet kiezen nee, soms heb je gewoon met josti’s te maken. :P
-nee-
pi_177287179
Klinkt als van die mensen die overal een mening over moeten hebben. Vermoeiend altijd. Inderdaad wat hier al gezegd wordt, zou het ook naast me neerleggen. Tenzij ze echt te ver gaan natuurlijk. Als ze het een keer recht in je gezicht doen is het makkelijker ze ermee te confronteren.
pi_177287344
Gewoon afscheid van nemen als ze niets aan je leven toevoegen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177290027
Ik ga een schoonfamiliescanbedrijf oprichten waarmee ik de wederhelft van alle gemakken kan voorzien omtrent informatievoorziening mbt de schoonfamilie. Indexjes, statistiekjes, reportages etc. Want je weet natuurlijk nooit wat je te wachten staat.

Dus houd me in de gaten

~De koffie staat klaar~
pi_177290738
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:44 schreef Crystal86 het volgende:
Klinkt als van die mensen die overal een mening over moeten hebben. Vermoeiend altijd. Inderdaad wat hier al gezegd wordt, zou het ook naast me neerleggen. Tenzij ze echt te ver gaan natuurlijk. Als ze het een keer recht in je gezicht doen is het makkelijker ze ermee te confronteren.
Dit klopt behoorlijk ja, ook altijd zo'n houding erbij alsof ze het beter weten.
Met name twee (haar zus en man) hebben een behoorlijk over het paard getilde houding omdat ze enige succes hebben behaald met een winkelketen.

Maar dan wel vergeten dat anderen hun kinderen hebben opgevoed omdat ze dag en nacht werken, wat aan de ene kant knap is natuurlijk.. maar aan de andere kant merk je dat die kinderen wel allerlei issues hebben, de een zoekt het vooral bij andere mannen om vader te zijn, de ander is een doorgeslagen jong zonder grenzen, omdat hij letterlijk 100 cadeaus krijgt bij sinterklaas alleen al incl. sinterklaas op bezoek (ingehuurd en wel) en alles erbij.. en dan nog de spullen van z'n zus kapot probeert te slaan omdat het niet van hem is.

Maar goed, daar hou ik ook mn bek over waar ze bij zijn, wel zo netjes. :P
pi_177291950
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 06:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dit klopt behoorlijk ja, ook altijd zo'n houding erbij alsof ze het beter weten.
Met name twee (haar zus en man) hebben een behoorlijk over het paard getilde houding omdat ze enige succes hebben behaald met een winkelketen.

Maar dan wel vergeten dat anderen hun kinderen hebben opgevoed omdat ze dag en nacht werken, wat aan de ene kant knap is natuurlijk.. maar aan de andere kant merk je dat die kinderen wel allerlei issues hebben, de een zoekt het vooral bij andere mannen om vader te zijn, de ander is een doorgeslagen jong zonder grenzen, omdat hij letterlijk 100 cadeaus krijgt bij sinterklaas alleen al incl. sinterklaas op bezoek (ingehuurd en wel) en alles erbij.. en dan nog de spullen van z'n zus kapot probeert te slaan omdat het niet van hem is.

Maar goed, daar hou ik ook mn bek over waar ze bij zijn, wel zo netjes. :P
Als je weer genezen bent zou je er op zich wel op terug kunnen komen. 'Ik begreep van *vriendin* dat jullie het moeilijk vonden te begrijpen wat er met mij aan de hand was.' En het dan uitleggen en qua toon wel gewoon luchtig houden en een grapje er tegenaan gooien dat je nu eenmaal geen betere aandoening wist te verzinnen, maar verder wel lekker direct zijn.

Ook als je kind er daadwerkelijk onder leed is het niet verstandig om ineens toch je voet te gaan belasten waardoor je verder van huis raakt. :') Dat zou je zelfs de meest simpele mensen nog wel aan hun verstand moeten kunnen peuteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2018 09:03:38 ]
pi_177293108
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 09:03 schreef Chai het volgende:

[..]

Als je weer genezen bent zou je er op zich wel op terug kunnen komen. 'Ik begreep van *vriendin* dat jullie het moeilijk vonden te begrijpen wat er met mij aan de hand was.' En het dan uitleggen en qua toon wel gewoon luchtig houden en een grapje er tegenaan gooien dat je nu eenmaal geen betere aandoening wist te verzinnen, maar verder wel lekker direct zijn.

Ook als je kind er daadwerkelijk onder leed is het niet verstandig om ineens toch je voet te gaan belasten waardoor je verder van huis raakt. :') Dat zou je zelfs de meest simpele mensen nog wel aan hun verstand moeten kunnen peuteren.
Klopt, normaal los ik zulke dingen ook op die manier op.
Ben iemand die eerder mensen aan het lachen wil maken dan dat ik nou actief ruzie ga zitten zoeken.
Maar ik krijg meer het gevoel dat ik een beetje over mij heen laat lopen, maar goed dat kan ook gewoon irritatie zijn, letterlijk, van de medicatie. (prednisolon, stress hormoon :P)

Zelfs als ik mijn enkel ook maar een beetje kantel heen en weer, gaat het onmiddellijk meer pijn doen, tot het punt dat ik ga denken dat het gebroken is ofzo. (of uit de kom als dat kan met een enkel)

Zo werd het ook uitgelegd, maar nee, dan had ik maar op krukken moeten meegaan en lekker kloten.. puur zodat ze kunnen zien dat ik erbij ben.
Ik vind dat niet helemaal normaal, zo zijn ze al eigenlijk van begin af aan dat ik ze heb leren kennen.
Type mensen die zelf nooit naar de dokter gaan "want god lost het wel op".. biblebelt he.
pi_177293254
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Maar ik krijg meer het gevoel dat ik een beetje over mij heen laat lopen, maar goed dat kan ook gewoon irritatie zijn, letterlijk, van de medicatie. (prednisolon, stress hormoon :P)
Tja je kan nu niet zoveel hè? Over je vriendin lopen ze nu eerder misschien een beetje heen en dat jij haar niet kan steunen op die momenten (letterlijk, want je kan fysiek niet aanwezig zijn) frustreert natuurlijk.
pi_177293440
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:18 schreef Chai het volgende:

[..]

Tja je kan nu niet zoveel hè? Over je vriendin lopen ze nu eerder misschien een beetje heen en dat jij haar niet kan steunen op die momenten (letterlijk, want je kan fysiek niet aanwezig zijn) frustreert natuurlijk.
Exact, ik voel me zowat schuldig dat ik niet zoveel kan doen behalve in huis wat op en neer strompelen.
  maandag 19 februari 2018 @ 10:38:39 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_177293598
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Toch krijgt mijn vriendin echt niks anders dan kritiek, zelfs gezeik richting mijn kind met rare opmerkingen van "hij zit zo netjes stil want hij komt nergens" en meer van dat soort bizarre opmerkingen.

Waarvan, als ik erbij had geweest, had gereageerd met "nee hij word goed opgevoed en is geen kutjong zoals jouw kind :') ", maar okay misschien in een iets mildere versie daarvan dan.

Goede, opvoedkundige reply.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_177294518
quote:
7s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Goede, opvoedkundige reply.
Ja dat is het enige wat ik heb geschreven in dezen helen topicen.
pi_177296027
Tja. Iedere familie heeft zijn eigen familie-cultuur. Hun eigen dingentjes, gewoontes, manier van met elkaar omgaan zeg maar. Voor wie in zo'n familie is opgegroeid, is dat veelal 'normaal'.

Kom je bij vrienden over de vloer in hun familie, dan maak je die toch vooral oppervlakkig mee en merk je dat niet zo. Bij schoonfamilie is dat anders, zeker wanneer je een kind hebt. Die leer je, zeg maar, té goed kennen. En omdat jij niet met die dingen opgegroeid bent, kijk jij er anders tegenaan. Zal je er eerder moeite mee hebben.

En echt joh, iedere familie heeft wel wat.
Ik heb meerdere langdurige relaties gehad en merkte bij iedereen wel wat 'raars' op in hun familie.
De eerste was wel erg op geld gericht.
De tweede was wel erg vrijpostig als het om elkaars privacy en eigendommen ging (Echt gewéldig om, als ik in de nachtdienst zat, je schoonvader in de gang boven tegen te komen als je naakt even je bed uit kwam om naar de wc te lopen.. omdat hij opzoek was naar een bak schroeven 8)7 ) Gewoon de sleutel voor nood gebruikt en gaan schumen terwijl ik lag te slapen.
De derde vind ik ontzettend aso. Zo raar. Ga je samen aan tafel voor een broodmaaltijd, ligt er een zak brood op tafel, halen ze er brood uit voor hun eigen gezinnetje, doen hem uitgebreid dicht en leggen hem terug op tafel... niet even geopend doorgeven omdat er meer mensen zitten te wachten op hun eerste boterham 8)7 . Respectloos ook. Gewoon mijn honden achter mijn rug om voeren terwijl ik dat verboden heb ivm een ernstige voedselallergie. 8)7

Beste advies is je er zo min mogelijk van aantrekken.
  maandag 19 februari 2018 @ 12:34:44 #18
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_177296091
Schoonfamilie heeft een hekel aan TS. En projecteert het op het kind.

Ts kon een rolstoel regelen en meegaan.


Beetje bullshit dit
God doesn't help stupid!
pi_177299168
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:34 schreef Terminuz het volgende:
Schoonfamilie heeft een hekel aan TS. En projecteert het op het kind.

Ts kon een rolstoel regelen en meegaan.

Beetje bullshit dit
Rolstoel regelen nog wel. :')

Misschien ook per ambulance als we toch zeker van aankomst willen zijn?
Ga weg man.
  maandag 19 februari 2018 @ 15:36:00 #20
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_177301274
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Rolstoel regelen nog wel. :')

Misschien ook per ambulance als we toch zeker van aankomst willen zijn?
Ga weg man.
Jank niet zo man. Waar een wil is, is een weg. Als je echt wou gaan. Had je wel wat verzonnen om te gaan.


Maar blijkbaar vinden je schoonouders lui.

Blijkt hoe jij nu reageerd en wss ook hoe zij reageerde in jou verhaal.

Luie donder.
God doesn't help stupid!
pi_177301428
Wat is nu eigenlijk het issue?

Dat je bepaalde mensen uit je schoonfamilie niet mag? Dat je niet op die bijeenkomst was (wat me volgens mij nu juist exact hetgeen is waar je helemaal geen zin in ad) of dat er dingen gezegd zijn waar jij niet bij was (wat gewoon het gevolg is van je eigen afweging je gezondheid boven het meegaan te stellen)

Ik heb een beetje de indruk dat het voroal je druk maken om niks is, zeker in een situatie waar je gezondheid kennelijk een aantal chronische problemen heeft is dat wel zo ogeveer het laatste waarom je moet gaan zitten vitten...

(al kan het ook zijn dat het allemaal een beetje samenhangt, je niet lekker in je vel zit en dat zich dat op veel aspecten uit, en je je er enkel verder over op zich te winden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_177303588
Ik maak me nooit zo druk over wat anderen vinden of zouden kunnen vinden. Al zou het simpelweg om t feit gaan dat je geen zin hebt om te gaan dan is het nog prima. Hebben ze daar ook weer een stuk extra gebak en wat extra drank voor zichzelf. Dat komt echt wel op.

[ Bericht 12% gewijzigd door Beathoven op 19-02-2018 17:45:26 ]
pi_177303599
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:44 schreef RM-rf het volgende:
Wat is nu eigenlijk het issue?

Dat je bepaalde mensen uit je schoonfamilie niet mag? Dat je niet op die bijeenkomst was (wat me volgens mij nu juist exact hetgeen is waar je helemaal geen zin in ad) of dat er dingen gezegd zijn waar jij niet bij was (wat gewoon het gevolg is van je eigen afweging je gezondheid boven het meegaan te stellen)

Ik heb een beetje de indruk dat het voroal je druk maken om niks is, zeker in een situatie waar je gezondheid kennelijk een aantal chronische problemen heeft is dat wel zo ogeveer het laatste waarom je moet gaan zitten vitten...

(al kan het ook zijn dat het allemaal een beetje samenhangt, je niet lekker in je vel zit en dat zich dat op veel aspecten uit, en je je er enkel verder over op zich te winden)
Ik had er wel zin in, ik hou van lekker eten zoals de meeste wel.
We doen het praktisch ieder jaar trouwens, soms vaker.

Ik was er net zo goed bij rond sinterklaas, kerst etc. nog +/- een week geleden (toen ik dacht dat het eindelijk voorbij was met de ontsteking) op visite geweest, en geholpen in huis bij iemand om radiator aan te leggen in de badkamer.

Maar dat word dan plots vergeten lijkt het wel.

Dus "op dit moment" irriteer ik me kapot aan zulke opmerkingen die dan aan tafel naar voren komen als ik er niet bij ben en dan ook nog eens over mijn kind + vriendin die zich dan moet verdedigen.
Omdat zij er vaker naar toe gaat dan ik (op visites bedoel ik dan) omdat ik dus al een tijd zit aan te kloten met die voeten, zo ong. vanaf eind nov. tot en met nu eigenlijk en nog steeds kan ik nog geen rondje draaien met de rechtervoet of hoppa je voelt het weer opkomen zetten, niet normaal.
pi_177303660
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik had er wel zin in, ik hou van lekker eten zoals de meeste wel.
We doen het praktisch ieder jaar trouwens, soms vaker.

Ik was er net zo goed bij rond sinterklaas, kerst etc. nog +/- een week geleden (toen ik dacht dat het eindelijk voorbij was met de ontsteking) op visite geweest, en geholpen in huis bij iemand om radiator aan te leggen in de badkamer.

Maar dat word dan plots vergeten lijkt het wel.

Dus "op dit moment" irriteer ik me kapot aan zulke opmerkingen die dan aan tafel naar voren komen als ik er niet bij ben en dan ook nog eens over mijn kind + vriendin die zich dan moet verdedigen.
Omdat zij er vaker naar toe gaat dan ik (op visites bedoel ik dan) omdat ik dus al een tijd zit aan te kloten met die voeten, zo ong. vanaf eind nov. tot en met nu eigenlijk en nog steeds kan ik nog geen rondje draaien met de rechtervoet of hoppa je voelt het weer opkomen zetten, niet normaal.
Bespreek t met je vriendin. Schoonfamilie is altijd het pakket dat je er ongevraagd bijkrijgt en een onderdeel kan worden van bepaalde relatieproblemen, afhankelijk van of zij het begrijpt of niet en hoe ze t afhandelt. Misschien zijn t wel gewoon kwinkslagen zonder bedoelingen.
pi_177303760
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dus "op dit moment" irriteer ik me kapot aan zulke opmerkingen die dan aan tafel naar voren komen als ik er niet bij ben
nou en?

Wat heb je daar verder aan?
en waarom zouden mensen zich "moeten verdedigen"? waartegen?

Overigens, omdat je je egen fysieke ongemak blijft herhalen, heb je het gevoel dat je gemoedstoestand daardoor flink naar beneden gaat, en dit mogelijk je stemming nu ook zeer negatief beinvloed...?

Als je je zo negatief voelt, maakt dat niet een eventueel herstel moeizamer, maar haalt ook de stemming in je gezin niet erg naar beneden.
Is dat niet eigenlijk belangrijker dan wat mensen ergens van buiten zouden zeggen waar je niet bijbent?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')