abonnement Unibet Coolblue
pi_177303436
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:13 schreef Truus1973 het volgende:

[..]

Er is geen beslaglegging. De beide eigenaren zijn na een steekpartij een jaar geleden beide met de noorderzon vertrokken
Althans wij weten niet van een beslaGlegging, wij zijn enkel ingehuurd tot ontruiming van het pand.
  maandag 19 februari 2018 @ 18:34:34 #102
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177304789
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:11 schreef Truus1973 het volgende:
moeten we langs rdw met de scooter
En word ie waarschijnlijk opnieuw gekeurd.. (ik denk niet dat een nieuw kenteken enkel een papieren kwestie is..) dus lees je even in waar je aan moet voldoen, anders moet je nog een keer terugkomen..
(het eerder geplaatst filmpje geeft de meeste controlepunten wel redelijk goed weer)
en mn onderbuikgevoel zegt dat die scooter niet aan alle eisen voldoet
Hier kun je uitpluizen waar ie exact aan moet voldoen:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2018-01-01

Elke keuring kost geld.. ongeacht goed of afkeur.. (ook aanvullend onderzoek word apart in rekening gebracht) dus zorg dat ie verder in orde is.. (en dus moet er in ieder geval ook een nieuwe slotenset in)

Hou er ook rekening mee dat twee uur wachttijd niets is.. (maar er is koffie en er is leesvoer)

Als meneer niet akkoord gaat denk ik niet dat je er verder nog iets mee kan zonder heel veel gezeur en/of gesleutel...

[ Bericht 3% gewijzigd door Zolderkamer op 19-02-2018 18:49:47 ]
  maandag 19 februari 2018 @ 18:35:23 #103
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177304807
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:19 schreef Truus1973 het volgende:

[..]

Althans wij weten niet van een beslaGlegging, wij zijn enkel ingehuurd tot ontruiming van het pand.
Ik vind het vreemd.. Want je word niet opeens eigenaar van spullen zonder dat er afstand gedaan is en al helemaal niet van voertuigen zonder papieren..

Hou je ons op de hoogte?
pi_177305207
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:35 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik vind het vreemd.. Want je word niet opeens eigenaar van spullen zonder dat er afstand gedaan is en al helemaal niet van voertuigen zonder papieren..

Hou je ons op de hoogte?
ik hou jullie graag op de hoogte. VWB de scooter, de kentekenhouder word nu verzocht vrijwillig afstand te doen. Tis idd raar en complex en ook niet wat wij dagelijks meemaken.Normaliter worden wij gebeld door nabestaanden met de vraag: bijv moeder is overleden wilt u de woning ontruimen en das verder zonder poespas.
pi_177305240
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:34 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En word ie waarschijnlijk opnieuw gekeurd.. (ik denk niet dat een nieuw kenteken enkel een papieren kwestie is..) dus lees je even in waar je aan moet voldoen, anders moet je nog een keer terugkomen..
(het eerder geplaatst filmpje geeft de meeste controlepunten wel redelijk goed weer)
en mn onderbuikgevoel zegt dat die scooter niet aan alle eisen voldoet
Hier kun je uitpluizen waar ie exact aan moet voldoen:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2018-01-01

Elke keuring kost geld.. ongeacht goed of afkeur.. (ook aanvullend onderzoek word apart in rekening gebracht) dus zorg dat ie verder in orde is.. (en dus moet er in ieder geval ook een nieuwe slotenset in)

Hou er ook rekening mee dat twee uur wachttijd niets is.. (maar er is koffie en er is leesvoer)

Als meneer niet akkoord gaat denk ik niet dat je er verder nog iets mee kan zonder heel veel gezeur en/of gesleutel...
De evt keuring is afhankelijk vant feit of meneer vrijwillig afstand doet heb ik begrepen want dan zal hem denk ik worden verzocht de papieren en code te overhandigen en is de meest makkelijke manier
pi_177305280
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:54 schreef Truus1973 het volgende:

[..]

De evt keuring is afhankelijk vant feit of meneer vrijwillig afstand doet heb ik begrepen want dan zal hem denk ik worden verzocht de papieren en code te overhandigen en is de meest makkelijke manier
wat mij weer op idee brengt wat als meneer onvindbaar blijft? nouja eerst maar bij begin beginnen
  maandag 19 februari 2018 @ 18:57:01 #107
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177305288
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:54 schreef Truus1973 het volgende:

[..]

De evt keuring is afhankelijk vant feit of meneer vrijwillig afstand doet heb ik begrepen want dan zal hem denk ik worden verzocht de papieren en code te overhandigen en is de meest makkelijke manier
Oh dan moet je iig twee keer heen.. de eerste keer kost je het tarief voor aanvullend onderzoek denk ik.. (dacht 33 euro ofzo per onderzoek)
De keuring zelf is 74,10 zo uit mn hoofd
  maandag 19 februari 2018 @ 18:57:31 #108
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_177305303
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:13 schreef Truus1973 het volgende:

[..]

Er is geen beslaglegging. De beide eigenaren zijn na een steekpartij een jaar geleden beide met de noorderzon vertrokken
Is niet van belang. Wat wel van belang is dat JIJ moet kunnen bewijzen dat je de eigenaar bent en dat kun je niet: je heb de papieren niet.

"Eigenaar ontruimingsbedrijf wil mij deze scooter geven voor onze zoon."

Dit mag NIET. Die eigenaar van dat bedrijf moet dit via het RDW regelen: uitschrijven kan bijvoorbeeld als er een bewijs overlegt wordt dat deze brommer onderdeel is van de ontruiming. Hij zal dan moeten moet aangeven dat er geen papieren zijn (sleutels zijn niet van belang) Het RDW zal dan nagaan of deze brommer geregistreerd staat als gestolen en zal ook navraag doen bij de geregistreerde persoon. Als dat niet lukt wordt de brommer uitgeschreven moet kenteken vernietigd worden, en dan mag jij de brommer overnemen en registreren.

De eigenaar van het ruimingsbedrijf mag niet deze brommer uit elkaar halen en je mag er niet de weg mee op voor dit is geregeld (het RDW kent een wachttijd van ongeveer 5 dagen waarin onderzoek gedaan wordt naar die brommer en de oorspronkelijke eigenaar).

Jij mag helemaal niks met deze brommer.

De eigenaar van het ruimingsbedrijf mag contact opnemen met een RDW keuringstation op telefoonnummer 0900 9739 (10 ct per minuut). Mocht hij langs willen komen in Den Bosch vraag daar dan maar naar Erwin ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 19 februari 2018 @ 18:59:22 #109
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177305335
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:56 schreef Truus1973 het volgende:

[..]

wat mij weer op idee brengt wat als meneer onvindbaar blijft? nouja eerst maar bij begin beginnen
Dan ben je/het bedrijf geen eigenaar dus... En heb je hem onrechtmatig meegenomen...

De verhuurder kan wel heel makkelijk iets weggeven.. Maar de tenaamgestelde betaald er gewoon verzekering voor (of heeft inmiddels stapels automatisch gegenereerde boetes liggen)
pi_177307118
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:59 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dan ben je/het bedrijf geen eigenaar dus... En heb je hem onrechtmatig meegenomen...

De verhuurder kan wel heel makkelijk iets weggeven.. Maar de tenaamgestelde betaald er gewoon verzekering voor (of heeft inmiddels stapels automatisch gegenereerde boetes liggen)
Aangezien ik hierboven lees dat de huurders van het pand met de noorderzon vertrokken zijn, de verhuurder overgegaan is tot ontruiming, verwacht ik niet dat alle rekeningen netjes betaald zijn, laat staan dat er wel gereageerd zal worden op de post van RDW (vermoedelijk komt die RDW post op dezelfde plek uit als de post aan de voormalige huurder).

Ben heel benieuwd hoe dit afloopt in elk geval.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_177307211
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:57 schreef wdn het volgende:

[..]

Is niet van belang. Wat wel van belang is dat JIJ moet kunnen bewijzen dat je de eigenaar bent en dat kun je niet: je heb de papieren niet.

"Eigenaar ontruimingsbedrijf wil mij deze scooter geven voor onze zoon."

Dit mag NIET. Die eigenaar van dat bedrijf moet dit via het RDW regelen: uitschrijven kan bijvoorbeeld als er een bewijs overlegt wordt dat deze brommer onderdeel is van de ontruiming. Hij zal dan moeten moet aangeven dat er geen papieren zijn (sleutels zijn niet van belang) Het RDW zal dan nagaan of deze brommer geregistreerd staat als gestolen en zal ook navraag doen bij de geregistreerde persoon. Als dat niet lukt wordt de brommer uitgeschreven moet kenteken vernietigd worden, en dan mag jij de brommer overnemen en registreren.

De eigenaar van het ruimingsbedrijf mag niet deze brommer uit elkaar halen en je mag er niet de weg mee op voor dit is geregeld (het RDW kent een wachttijd van ongeveer 5 dagen waarin onderzoek gedaan wordt naar die brommer en de oorspronkelijke eigenaar).

Jij mag helemaal niks met deze brommer.

De eigenaar van het ruimingsbedrijf mag contact opnemen met een RDW keuringstation op telefoonnummer 0900 9739 (10 ct per minuut). Mocht hij langs willen komen in Den Bosch vraag daar dan maar naar Erwin ;)
ik heb contact met rdw uit naam van het bedrijf in opdracht van mn baas(tevens beste vriend)
Verder staat hierboven welke stappen we moeten ondernemen van het rdw. Het bege;eidend schrijven zal dan ook bestaan uit het overleggen van getekende offerte door beide partijen met de bijbehorende mailwisseling en omschrijving vd boedel
  maandag 19 februari 2018 @ 20:27:57 #112
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_177307220
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Aangezien ik hierboven lees dat de huurders van het pand met de noorderzon vertrokken zijn, de verhuurder overgegaan is tot ontruiming, verwacht ik niet dat alle rekeningen netjes betaald zijn, laat staan dat er wel gereageerd zal worden op de post van RDW (vermoedelijk komt die RDW post op dezelfde plek uit als de post aan de voormalige huurder).

Ben heel benieuwd hoe dit afloopt in elk geval.
Dat telt allemaal mee.
De ontruimer is wettelijk de eigenaar geworden maar moet dit wel nog even regelen met het RDW dat kenteken en (nieuwe) papieren op zijn naam komen te staan. Pas dan mag de brommer naar een ander gaan.
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:27 schreef Truus1973 het volgende:

[..]

ik heb contact met rdw uit naam van het bedrijf in opdracht van mn baas(tevens beste vriend)
Verder staat hierboven welke stappen we moeten ondernemen van het rdw. Het bege;eidend schrijven zal dan ook bestaan uit het overleggen van getekende offerte door beide partijen met de bijbehorende mailwisseling en omschrijving vd boedel
Zolang de (wettelijke) eigenaar maar toestemming geeft ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_177307476
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:27 schreef wdn het volgende:

[..]

Dat telt allemaal mee.
De ontruimer is wettelijk de eigenaar geworden maar moet dit wel nog even regelen met het RDW dat kenteken en (nieuwe) papieren op zijn naam komen te staan. Pas dan mag de brommer naar een ander gaan.

[..]

Zolang de (wettelijke) eigenaar maar toestemming geeft ;)
yup, maar we gaan gewoon alles netjes doen zoals t hoort en int slechtste geval heeft zoon geen scooter, komt ook wel weer goed dan:)
pi_177670020
Inmiddels al iets verder gekomen met de RDW?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')