abonnement Unibet Coolblue
pi_177281662
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

En wat heeft dat te maken met de vermeende verantwoordelijkheid van D66 voor allerhande beleid?
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:13 schreef Monolith het volgende:
Sowieso geldt dat voor D66 in bredere zin. Als je de topics hier leest is het een briljante bestuurderspartij die ondanks haar geringe zetelaantal door de jaren heen voor ongelooflijk veel zaken verantwoordelijk is.
In je oorspronkelijke post heb je het niet enkel over beleid. D66 is nu eenmaal een echte diplomaten en expatpartij waardoor zij nationaal en internationaal een groot netwerk heeft, ze is ook geliefd in juridische kringen. De invloed van D66 kan dus groter zijn dan haar zetelaantal zou indiceren.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_177281672
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom dan die haat richting D66 alleen? Er zijn verschillende meer gevestigde partijen - PvdA, VVD, CDA - die veel meer buiten schot blijven. Zowel FvD als PVV lijken zich vrijwel alleen op GL en D66 te richten.
Het antwoord daarop is natuurlijk simpelweg dat D66 uitgesproken pro-EU is en de laatste jaren ook uitgesproken in het migratiedebat. Die twee onderwerpen domineren het politiek denken van velen hier.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177281695
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:28 schreef Oostwoud het volgende:

[..]


[..]

In je oorspronkelijke post heb je het niet enkel over beleid. D66 is nu eenmaal een echte diplomaten en expatpartij waardoor zij nationaal en internationaal een groot netwerk heeft, ze is ook geliefd in juridische kringen. De invloed van D66 kan dus groter zijn dan haar zetelaantal zou indiceren.
Dat is een beetje als stellen dat de VVD heel veel invloed heeft omdat veel bestuurders van grote bedrijven VVDers zijn. Dat is de omgekeerde wereld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177281737
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom dan die haat richting D66 alleen? Er zijn verschillende meer gevestigde partijen - PvdA, VVD, CDA - die veel meer buiten schot blijven. Zowel FvD als PVV lijken zich vrijwel alleen op GL en D66 te richten.
Ik zie Baudet zelf vaak genoeg uithalen naar PvdA, VVD en CDA. De oorspronkelijke 'overstap-service' was bedoeld voor VVD'ers die naar FvD over kunnen stappen.

De D66-haat onder FvD'ers zal nu groter zijn omdat D66'ers, lokaal en nationaal, een hoofdrol spelen in het benoemen van wat zij als onheuse uitlatingen zien van FvD'ers. Dat roept een tegenreactie op onder FvD'ers.

D66 heeft nu eenmaal een kwalijke historie als het gaat om het scheppen van een klimaat waarin een politicus vermoord zou kunnen worden. Er zijn paralellen tussen de D66-omgang met Fortuyn en Baudet.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_177281785
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:31 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik zie Baudet zelf vaak genoeg uithalen naar PvdA, VVD en CDA. De oorspronkelijke 'overstap-service' was bedoeld voor VVD'ers die naar FvD over kunnen stappen.

De D66-haat onder FvD'ers zal nu groter zijn omdat D66'ers, lokaal en nationaal, een hoofdrol spelen in het benoemen van wat zij als onheuse uitlatingen zien van FvD'ers. Dat roept een tegenreactie op onder FvD'ers.

D66 heeft nu eenmaal een kwalijke historie als het gaat om het scheppen van een klimaat waarin een politicus vermoord zou kunnen worden. Er zijn paralellen tussen de D66-omgang met Fortuyn en Baudet.
Grappige van FvD is natuurlijk dat ze sociologisch gezien op hetzelfde electoraat azen: hoogopgeleid, goede banen, jong. De bouwvakkers zijn voor Greet.
I´m back.
pi_177281790
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is een beetje als stellen dat de VVD heel veel invloed heeft omdat veel bestuurders van grote bedrijven VVDers zijn. Dat is de omgekeerde wereld.
Nee, dat is niet de omgekeerde wereld. Waar denk je dat het voornemen om over te gaan tot afschaffen van dividendbelasting voor multinationals vandaan komt? Feit is nu eenmaal dat grote bedrijven via lobby'isten meeschrijven aan beleid: https://www.volkskrant.nl(...)nstant-mee~a4206307/ & https://www.rtlnieuws.nl/(...)sten-de-tweede-kamer.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zondag 18 februari 2018 @ 17:34:17 #232
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177281803
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:31 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik zie Baudet zelf vaak genoeg uithalen naar PvdA, VVD en CDA. De oorspronkelijke 'overstap-service' was bedoeld voor VVD'ers die naar FvD over kunnen stappen.

De D66-haat onder FvD'ers zal nu groter zijn omdat D66'ers, lokaal en nationaal, een hoofdrol spelen in het benoemen van wat zij als onheuse uitlatingen zien van FvD'ers. Dat roept een tegenreactie op onder FvD'ers.
Maakt dat FvD niet net zo goed een reactiepartij op D66, zoals Engelen beweert dat D66 en GL reactiepartijen op FvD en PVV zijn geworden?
quote:
D66 heeft nu eenmaal een kwalijke historie als het gaat om het scheppen van een klimaat waarin een politicus vermoord zou kunnen worden. Er zijn paralellen tussen de D66-omgang met Fortuyn en Baudet.
Wat voor parallellen mogen dat wel niet zijn?
pi_177281804
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 14:28 schreef richolio het volgende:

[..]

Je steunt wel een partij die vindt dat het een hoax is. Want Baudet is natuurlijk de partij. En van jou weet ik dat je veel geeft om klimaat, maar nu interesseert het je allemaal niet meer zo veel ofzo? Je laat het gewoon vallen. Waar zijn je principes man

Ik vind die uitspraken van Baudet over het klimaat oprecht kwalijk. Dat moeten we bloedserieus nemen, maar dat weet jij ook wel denk ik
De opvattingen omtrent klimaatsbeleid van Baudet zijn gezond en terecht:

1) Er is heel veel wetenschappelijke onzekerheid over de precieze impact van de mens op klimaat;
2) Er is heel veel wetenschappelijke onzekerheid over de precieze impact van andere factoren (inclusief factoren die wij niet kennen) op klimaat;
3) Er is heel veel wetenschappelijke onzekerheid over wat precies de kwalijke effecten zijn bij een opwarming van x graden;
4) CO2-uitstoot is een wereldwijde kwestie en kan alleen effectief aangepakt worden als vrijwel alle landen mee doen, dit is niet het geval (zie de V.S., India, China, Rusland) en dus heeft het geen zin om als Nederland of zelfs EU dramatisch CO2 te verlagen;
5) De energietransitie is peperduur (zie bijvoorbeeld de financiële ramp in Duitsland op dit thema: Groene Rekenkamer (geen objectieve bron)).

Deze 5 punten geven beknopt aan waarom die hele klimaatshysterie één groot fiasco is. Er zijn ook nog andere puntjes:

1) Veel landen (zoals Nederland) hebben baat bij een warmer klimaat;
2) Volgens alarmisten kan de aarde zelfs 5 graden opwarmen, dus waarom zou je slechts de 2 graden als uitgangspunt nemen? Waarom niet terug naar de Middeleeuwen qua CO2-uitstoot?
3) Er zijn veel betere alternatieven om om te gaan met een ander klimaat dan dramatische CO2-verlaging;
4) De klimaatswetenschap is ontzettend gepolitiseerd en agressief jegens ''critici'' waardoor de resultaten sowieso relatief minder betrouwbaar zijn.
pi_177281823
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:22 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Ik had je dus verkeerd begrepen inderdaad. Dus die reactie van mij klopt niet en is, gezien wat jij bedoelde, overtrokken.

Ik heb maar 1x in mijn leven D’66 gestemd overigens en heb er geen sterke mening over, blijf me echter verbazen op de haat die mevrouw Ollongren bij sommige figuren oproept.
Ollongren kan met haar opvattingen en bijbehorend gedrag uitermate goed terecht in Zweden en een beetje veel in Nederland. In Denemarken zou ze geen poot aan de grond kunnen krijgen. En dat draagvlak weet ze zelf ook wel.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177281837
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:33 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Nee, dat is niet de omgekeerde wereld. Waar denk je dat het voornemen om over te gaan tot afschaffen van dividendbelasting voor multinationals vandaan komt? Feit is nu eenmaal dat grote bedrijven via lobby'isten meeschrijven aan beleid: https://www.volkskrant.nl(...)nstant-mee~a4206307/.
En wat is dat voornemen? Een beleidsvoorstel. Hoe wordt dat gerealiseerd? Door stemmen in de kamer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177281849
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:16 schreef probeer het volgende:

[..]

Van demonisering kan geen sprake zijn zolang het een gevestigde partij betreft?

Ben niet bekend met die voorwaarde. Is ook onzin natuurlijk.
Jawel, maar het is niet zo gevaarlijk omdat het veronderstelde probleem niet met een gewelddadige actie te verhelpen is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177281879
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jawel, maar het is niet zo gevaarlijk omdat het veronderstelde probleem niet met een gewelddadige actie te verhelpen is.
Omvolken, landverraad en orgaanroof zijn niet te verhelpen met gewelddadige acties in de hoofden van extremisten ?
Met extra vezels!
  zondag 18 februari 2018 @ 17:38:00 #238
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177281895
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Grappige van FvD is natuurlijk dat ze sociologisch gezien op hetzelfde electoraat azen: hoogopgeleid, goede banen, jong. De bouwvakkers zijn voor Greet.
Ja, op de goede banen na. FvD maakt gebruik van de aankomende generatie, die net een moeilijke start heeft gekend op de arbeidsmarkt en de woningmarkt, die haar pensioenen ziet opdrogen en die een gevoel van machteloosheid heeft op politiek vlak. Bovendien is het een relatief geamerikaniseerde groep, die Baudet bewust of onbewust slim aanspreekt met zijn theatrale, Amerikaanse stijl.
pi_177281899
Met zo'n uitslag heb je al 5 partijen nodig voor een coalitie. Dat zou wel erg lastig worden.
pi_177281922
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:35 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ollongren kan met haar opvattingen en bijbehorend gedrag uitermate goed terecht in Zweden en een beetje veel in Nederland. In Denemarken zou ze geen poot aan de grond kunnen krijgen. En dat draagvlak weet ze zelf ook wel.
Jaja, Denemarken is fantastisch, we weten het nu wel cempexo.
Met extra vezels!
pi_177282005
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, op de goede banen na. FvD maakt gebruik van de aankomende generatie, die net een moeilijke start heeft gekend op de arbeidsmarkt en de woningmarkt, die haar pensioenen ziet opdrogen en die een gevoel van machteloosheid heeft op politiek vlak. Bovendien is het een relatief geamerikaniseerde groep, die Baudet bewust of onbewust slim aanspreekt met zijn theatrale, Amerikaanse stijl.
Stukje identiteitspolitiek idd beetje als de door hem vermaledijde SJWs, plus ze hebben wellicht wat lagere aanvangssalarissen tegen minder goede arbeidsvoorwaarden (?), maar als je het vergelijkt met de patatgeneratie zal deze generatie vooralsnog redelijk wegkomen, afgezien van de discussie over pensioen. En ook de patatgeneratie kan lekker lang door werken, mensen vanaf 1955 geboren en later, die ik zelfs toch nog, tot jaargang 1960, als late-babyboomers beschouw.
I´m back.
pi_177282011
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:37 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Omvolken, landverraad en orgaanroof zijn niet te verhelpen met gewelddadige acties in de hoofden van extremisten ?
Nee, hooguit te vergelden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177282060
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 16:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag. Demoniseren in beperkte kring is nog steeds demoniseren. Overigens kun je niet veel letterlijker demoniseren dan 'D666'.

Je mist ook verder het punt nogal. Zaken als iemand verantwoordelijk stellen voor 'orgaanroof' zijn ook een vorm van demonisering. Net als andere genoemde termen.
Ik heb daar verder niet zo'n moeite mee, maar ik ben dan ook niet zo'n janksmoelmillenial die bij elk beetje kritiek of stevige discussie jankt over 'demoniseren'.
Je mist alleen het fundamentele verschil tussen demonisering en harde kritiek. Harde kritiek heeft als fundament de waarheid, demonisering heeft als fundament de onwaarheid.

Iets als orgaanroof is dan ook gewoon kritiek: het is niet ondenkbaar dat er straks talloze mensen zijn die na hun dood hun organen verliezen aan de staat terwijl ze dat niet willen.

Als je het racisme-label op FvD probeert te plakken met als reden dat Ramautarsing gezegd heeft dat er verschillen zijn ben je bezig met demonisering omdat racisme verder gaat dan het enkel vaststellen dat er verschillen bestaan.
pi_177282084
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:38 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Jaja, Denemarken is fantastisch, we weten het nu wel cempexo.
Klopt...sterkte daar.

Luchtverontreiniging:
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 18 februari 2018 @ 17:47:00 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177282108
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:46 schreef cempexo het volgende:

[..]

Klopt...sterkte daar.

Luchtverontreiniging:
[ afbeelding ]
Mooi, veel geluk daar en hou op te janken dat het hier allemaal zo slecht is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177282145
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, hooguit te vergelden.
Je schildert extremisten wel heel rationeel af.

Omvolken, orgaanroof, landverraad. Zijn geen kleine dingetjes natuurlijk waar D’66 van wordt beschuldigd.

Zijn acute demoniserende labels die worden geplakt en dat kan bepaalde mensen uitlokken.
Met extra vezels!
pi_177282147
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:46 schreef cempexo het volgende:

[..]

Klopt...sterkte daar.

Luchtverontreiniging:
[ afbeelding ]
Jij zit gewoon de hele tijd te spammen voor je bedrijf met je topic over dat rechtse mensen dommer zijn... niemand heeft het door. Ergens wel grappig, maar ja.
I´m back.
pi_177282149
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:44 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

Je mist alleen het fundamentele verschil tussen demonisering en harde kritiek. Harde kritiek heeft als fundament de waarheid, demonisering heeft als fundament de onwaarheid.

Iets als orgaanroof is dan ook gewoon kritiek: het is niet ondenkbaar dat er straks talloze mensen zijn die na hun dood hun organen verliezen aan de staat terwijl ze dat niet willen.

Als je het racisme-label op FvD probeert te plakken met als reden dat Ramautarsing gezegd heeft dat er verschillen zijn ben je bezig met demonisering omdat racisme verder gaat dan het enkel vaststellen dat er verschillen bestaan.
De kern van racisme is gewoon de superioriteit van bepaalde rassen. Het verschil in de twee kwesties is ook meer tribaal dan inhoudelijk.
Demoniseren heeft ook weinig van doen met een vermeend fundament. Het gaat doorgaans om waardeoordelen, niet om feitelijke onjuistheden
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177282165
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:46 schreef cempexo het volgende:

[..]

Klopt...sterkte daar.

Luchtverontreiniging:
[ afbeelding ]
Jij ook daar.

Blijkbaar is het daar zo leuk dat je hier even constant bevestigd moet hebben hoe verschrikkelijk het in Nederland allemaal wel niet is.

Moet je niet allemaal fantastische Deense dingen nu doen ipv op een verschrikkelijk Nederlands forum je tijd verdoen?
Met extra vezels!
  zondag 18 februari 2018 @ 17:51:28 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177282221
quote:
15s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij zit gewoon de hele tijd te spammen voor je bedrijf met je topic over dat rechtse mensen dommer zijn... niemand heeft het door. Ergens wel grappig, maar ja.
Gelukkig niet, aan de andere kant weet ik nu ook niet wiens bedrijf ik moet vermijden als ik naar Denemarken wil.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')