abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_178416399
registreer om deze reclame te verbergen
Nu ik weer aan een studie ben begonnen, heb ik weer behoefte aan een groter scherm dan mijn 13" MBP. Ik heb nog een iMac staan die ik in 2008 gekocht heb. Die gebruik ik vrijwel nooit meer, is erg traag geworden en ik merk dat zodra ik hem aanzet ik liever mijn kleinere retina scherm van MBP heb.

Ik twijfel nu wat handiger is, een beeldscherm voor mijn laptop aanschaffen of een nieuwe iMac 21" met retina. Het losse scherm hoeft niet perse zo loepzuiver als retina te zijn, maar wel een beetje redelijk om naar te kijken. Aan hoeveel euro moet ik dan ongeveer denken?
  maandag 9 april 2018 @ 22:24:53 #77
50442 DaMook
Mac en Tosh (EN MAYBE Lisa)
pi_178416852
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 22:05 schreef NedKelly het volgende:
Nu ik weer aan een studie ben begonnen, heb ik weer behoefte aan een groter scherm dan mijn 13" MBP. Ik heb nog een iMac staan die ik in 2008 gekocht heb. Die gebruik ik vrijwel nooit meer, is erg traag geworden en ik merk dat zodra ik hem aanzet ik liever mijn kleinere retina scherm van MBP heb.

Ik twijfel nu wat handiger is, een beeldscherm voor mijn laptop aanschaffen of een nieuwe iMac 21" met retina. Het losse scherm hoeft niet perse zo loepzuiver als retina te zijn, maar wel een beetje redelijk om naar te kijken. Aan hoeveel euro moet ik dan ongeveer denken?
Ikzelf heb nu een 2012 MBP met een 27" thunderbolt scherm. Mocht ik deze vervangen zou ik zelf gaan voor een nieuwe MBP en een curved scherm van (waarschijnlijk) samsung. Liefst wel een met webcam en speakers ingebouwd. Maar moet zeggen dat ik wel meer schermen aantrekkelijk vind.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_178618621
quote:

iMac_20__2008_3_large.JPG?v=1500674328

Misschien dat je eens die 2008 iMac eens helemaal kan opschonen met progje CleanMyMac en wie weet is hij dan minder traag dan wat je tot nu toe ervaart. Het verwijderen van onnodige software op je oude iMac helpt ook heel erg waarna je met de diskdoctor eventjes de boel kan laten nalopen en dan zien hoe de oude imac ervoor staat.

Scheelt je geld en wie weet ook een hele nieuwe investering.
  donderdag 19 april 2018 @ 17:58:23 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178624838
quote:
2s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:00 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Misschien dat je eens die 2008 iMac eens helemaal kan opschonen met progje CleanMyMac en wie weet is hij dan minder traag dan wat je tot nu toe ervaart. Het verwijderen van onnodige software op je oude iMac helpt ook heel erg waarna je met de diskdoctor eventjes de boel kan laten nalopen en dan zien hoe de oude imac ervoor staat.

Scheelt je geld en wie weet ook een hele nieuwe investering.
Een ssd erin zetten, wat meer geheugen, doet wonderen. Zo lam is die cpu ook weer niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178627483
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een ssd erin zetten, wat meer geheugen, doet wonderen. Zo lam is die cpu ook weer niet
Dit inderdaad, valt nog prima te werken op zo’n iMac met wat upgrades. En die upgrades zijn op oudere modellen ook vaak makkelijker uit te voeren.
pi_178655321
Dank voor alle reacties, maar jullie gaan voorbij aan een belangrijk deel van mijn tekst

quote:
De iMac kijkt niet zo lekker meer weg als je retina gewend bent.
Overigens paar jaar terug wel al flink onderhoud aan de iMac laten uitvoeren, heeft wel wat geholpen, maar niet genoeg tov de MBP die ik heb om er echt fijn mee te werken. Dan investeer ik het geld voor het upgraden van een 10 jaar oude iMac liever aan een beeldscherm. Er is verder niets op die iMac wat ik nodig heb.
pi_178675805
quote:

Welke MBP heb je nu?
pi_178678907
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 16:37 schreef oheng het volgende:

[..]

Welke MBP heb je nu?
MBP 13" mid 2014, gekocht in 2015.
pi_178684520
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 18:46 schreef NedKelly het volgende:
MBP 13" mid 2014
Ah, dan zijn dit je specificaties van dat ding: https://support.apple.com/kb/sp703?locale=nl_NL
En heb je dus mini Displayport.

Als je geen adapters wilt kopen, dan heb ik hier een selectie gemaakt:
https://tweakers.net/cate(...)6C5LHAeTzEISZvXy7_QA

Je kunt natuurlijk ook een mini displayport adapter naar HDMI of DVI erbij kopen, dan heb je veel meer keus.
pi_178700477
Hoi hoi :W
Zijn er hier ook mensen die een Apple watch 3 in gebruik hebben? Wat zijn zoal de ervaringen? Ik zit er over na te denken om er zelf eentje aan te schaffen :P
Op maandag 12 juni 2017 12:44 schreef bamibij het volgende:
Deze man moet mod worden.
  maandag 23 april 2018 @ 21:01:19 #86
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178701038
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:45 schreef oheng het volgende:

[..]

Ah, dan zijn dit je specificaties van dat ding: https://support.apple.com/kb/sp703?locale=nl_NL

Je kunt natuurlijk ook een mini displayport adapter naar HDMI of DVI erbij kopen, dan heb je veel meer keus.
Goede tip inderdaad. Als het je om de beeldkwaliteit gaat, kun je beter investeren in een mooi extern scherm voor je MacBook dan een SSD upgrade voor je iMac.
pi_178701171
2017 MBP met een 4K LG 27UD88-W O+

Alles middels 1 USB-C kabeltje.
pi_178702368
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:45 schreef oheng het volgende:

[..]

Dank je wel, ik ga het bestuderen!

quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 21:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Goede tip inderdaad. Als het je om de beeldkwaliteit gaat, kun je beter investeren in een mooi extern scherm voor je MacBook dan een SSD upgrade voor je iMac.
Klopt idd, het gaat me vooral om een goed scherm om naar te kijken, de MacBook en NAS leveren me verder voldoende snelheid / schijfruimte.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 22:53:28 #89
45206 Pietverdriet
pi_178879428
Al weken wordt de neergang van Apple voorspellingen gedaan
Maar..
https://www.cnbc.com/2018/05/01/apple-earnings-q2-2018.html
  dinsdag 1 mei 2018 @ 23:43:20 #90
45206 Pietverdriet
pi_178880526
Eerder deze week had de telegraaf het nog over de barsten in Apple, hoe de X tegenviel en hoe kut het toch ging
Nu
het beste tweede kwartaal voor Apple ooit
https://www.telegraaf.nl/(...)oor-i-phone-verkopen
  woensdag 2 mei 2018 @ 09:03:56 #91
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178884264
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 23:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Eerder deze week had de telegraaf het nog over de barsten in Apple, hoe de X tegenviel en hoe kut het toch ging
Nu
het beste tweede kwartaal voor Apple ooit
https://www.telegraaf.nl/(...)oor-i-phone-verkopen
Wel mede door de hogere prijzen, en niet zozeer omdat ze meer iPhones verkopen.

Desondanks ben ik heb absoluut met je eens dat het “Apple is done”-opmerkingen steeds minder serieus te nemen worden.

Financieel gaat het prima met Apple. Als langdurig gebruiker vind ik wel dat ze steeds slordiger worden en meer steken laten vallen, terwijl de concurrentie op alle gebieden grote vooruitgang boekt. Windows-laptops kijken ook steeds meer naar het totaalplaatje en de gebruikservaring, smartphones leggen steeds meer nadruk op premium design en een consistente software ervaring, en steeds meer fabrikanten nemen het oog voor detail en holistische designfilosofie van Apple over.

Wat mij betreft overigens prima, omdat er zo alleen maar meer keus is voor de consument en het steeds moeilijker wordt om een echt slechte keuze te maken.

Maar ik merk wel dat ik steeds meer kleine irritaties heb bij mijn Apple apparaten dan voorheen. Ik weet alleen niet of dat komt doordat Apple steken laat vallen, of doordat de concurrentie beter is, waardoor die kleine irritaties in vergelijkingen eerder opvallen.

Vooralsnog heb ik tien jaar en honderden euro’s aan applicaties in iOS geīnvesteerd, dus een iPhone zal de komende tijd nog wel de duidelijke eerste keus zijn als ik een nieuw toestel neem.
  woensdag 2 mei 2018 @ 09:13:36 #92
45206 Pietverdriet
pi_178884405
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 09:03 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wel mede door de hogere prijzen, en niet zozeer omdat ze meer iPhones verkopen.

Iets meer dan vorig jaar, 52 miljoen stuks, terwijl de smartphone markt krimpt.
  woensdag 2 mei 2018 @ 09:16:36 #93
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178884436
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Iets meer dan vorig jaar, 52 miljoen stuks, terwijl de smartphone markt krimpt.
I stand corrected. Dat is wel indrukwekkend.

Maar krimpt de markt echt, of alleen een bepaald prijssegment?
  woensdag 2 mei 2018 @ 09:21:03 #94
45206 Pietverdriet
pi_178884493
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 09:16 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

I stand corrected. Dat is wel indrukwekkend.

Maar krimpt de markt echt, of alleen een bepaald prijssegment?
Wat ik zo in het nieuws lees de afgelopen jaren krimpt de markt licht
  woensdag 2 mei 2018 @ 09:38:26 #95
429367 DKUp
The one and only
pi_178884792
Ze verkopen momenteel de volgende iPhone-modellen:
-X
-8
-8 Plus
-7
-7 Plus
-6S
-6S Plus
-SE
BATMAN BATMAN BATMAN
  woensdag 2 mei 2018 @ 09:38:59 #96
141482 Q.
Just Q it!
pi_178884808
quote:
10s.gif Op woensdag 2 mei 2018 09:38 schreef DKUp het volgende:
Ze verkopen momenteel de volgende iPhone-modellen:
-X
-8
-8 Plus
-7
-7 Plus
-6S
-6S Plus
-SE
De 7 verkoopt nog steeds heel goed. Prima instapfoon, nog steeds supersnel en betaalbaarder dan de 8.
For great justice!
  woensdag 2 mei 2018 @ 09:56:54 #97
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178885128
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2018 09:38 schreef Q. het volgende:

[..]

De 7 verkoopt nog steeds heel goed. Prima instapfoon, nog steeds supersnel en betaalbaarder dan de 8.
Ben het hier helemaal mee eens.

Ik vind het wel opmerkelijk dat juist de iPhones die ten tijde van hun release bekritiseerd werden omdat ze “te weinig upgrades” boden op de lange termijn vaak de beste optie blijken.

De 7 was maar aan matige upgrade over de 6S, maar wordt nu geprezen omdat je voor een veel lagere prijs 95% van de iPhone 8 krijgt. En waar de iPhone 6 nu toch echt zijn leeftijd laat zien, kan de 6S nog uitstekend meekomen, zowel qua performance als functionaliteit, dankzij force touch, de tweede generatie TouchID, dubbel de RAM en een snellere SoC.

Dat was met de 4S en 5S net zo. Geen nieuw design, wel een veel beter lange termijn toestel tov hun voorgangers.
  woensdag 2 mei 2018 @ 10:01:49 #98
429367 DKUp
The one and only
pi_178885228
De 2GB RAM redt de iPhone 6S (Plus).
Mijn iPhone 6 Plus was na twee jaar een stuk trager geworden.

De gehele line-up zijn goede toestellen nieuw bij aankoop. Alleen zou ik in 2018 vanaf de 7-serie instappen.
BATMAN BATMAN BATMAN
  donderdag 3 mei 2018 @ 00:09:14 #99
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_178904416
Ok, de vastgelopen iPhone, is volledig gereset. Apple store Amsterdam kon niet helpen :') Gelukkig was er een backup, maar deze backup van vorige week heeft alle foto’s. Ook de foto’s die verwijderd zijn, definitief verwijderd zijn. Wtf :?

Hoe kan je een foto definitief definitief verwijderen? Echt zonde om al die uren die het gekost heeft om foto’s te verwijderen, nogmaals te verwijderen. En hoezo waarom!? Ik snap niet
pi_178906943
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 00:09 schreef opgebaarde het volgende:
Ok, de vastgelopen iPhone, is volledig gereset. Apple store Amsterdam kon niet helpen :') Gelukkig was er een backup, maar deze backup van vorige week heeft alle foto’s. Ook de foto’s die verwijderd zijn, definitief verwijderd zijn. Wtf :?

Hoe kan je een foto definitief definitief verwijderen? Echt zonde om al die uren die het gekost heeft om foto’s te verwijderen, nogmaals te verwijderen. En hoezo waarom!? Ik snap niet
Dan moet je een backup maken nadat je de foto’s definitief verwijderd hebt. Hoe moet je backup van vorige week nou weten dat je foto’s hebt verwijderd? :?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')