abonnement Unibet Coolblue
pi_177272804

Jaar van de hond.



Als opperacclimatiseerder even het "veld' overzien alvorens we verder trekken.



Oude mevrouw die maar wat blij is met haar ballonnen en vertelt dat ze altijd
zo lekker "chinees"haalt bij haar op de hoek op zondag bij "wan ping" en alles
lekker vindt,met name die pindasaus en kroepoek. :')



Optreden van een artiest genaamd "Dragon Zilla" _O- die aan breakdancen doet. Asian style.



Aziaten eten alles wat beweegt en op 4 poten loopt, dus ook sprinkhanen.. :+



Maar deze kleffe, slecht gestoomde sieuw mai dimsum genomen, niet betaalt want na 1 hap bleek het gewoon 1 zachte, bijna
koude smurrie te zijn en de verkopers in het Cantonees uitgescholden dat ze zich moesten schamen dit zo te verkopen. En daar
Aziaten liever geen reuring hebben, lachenden ze alleen maar naar mij en zeiden: " go go." met bijbehorende handbeweging.
Ze dachten natuurlijk ook: " Ach...die andere kwei lo's die kopen en vreten het toch wel."



Deze loempia's, van een standje iets verder, waren wel oke.


Klacht

Even los van de incidentele reuring vond ik dit weer andermaal een gemiste kans van die organisatie die dit allemaal organiseerd. Bedoel, dan organiseer je eens per jaar zo een tentenkamp met allemaal Aziatische stands en wat serveer je dan? Precies diezelfde bagger die je in je winkel/toko ook verkoopt, daar waar cul kenners op Aziatisch gebied weten dat dit soort gelegenheden (zoals in Azie) bij uitstek de plek is om je beste beentje qua lekker en goedkoop eten voor te zetten, en je te onderscheiden.

Kortom de klacht is dat dit andermaal weer een "feestje" is voor de standaard zondagchinees Hollanders die niet verder kijken dan hun nep-Chinese Babi P en Foe Young Hai bagger en sate saus en de ware asian kenners van een koude kermis thuiskomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2018 11:47:50 ]
pi_177272837
TS kan het niet verwerken dat het Vsje is afgestemd op de doelgroep.

Een moment stilte voor TS.
wooblabalurg
  zondag 18 februari 2018 @ 11:58:05 #3
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_177273027
Terechte klacht, maar dit verkoopt gewoon het beste omdat men de echte keuken niet kent...
pi_177273163
Die dimsum ziet er smerig uit. :(
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177273188
Jaar van de hond.
De grote vraag: wat krijgen wij dit jaar voorgeschoteld? :{
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 18 februari 2018 @ 12:11:27 #6
319979 Fok-it
All is well
pi_177273337
Ja Iwanius. Jij spreekt Kantonees, ja met een k niet met een c, Goed verhaal weer
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_177273440
Jammer dat ze geen bami speciaal hadden. ;(
Wel kommetjes met veel tandenstokertjes zo te zien. Zat er veel taai vlees in die loempia’s?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 18 februari 2018 @ 12:20:50 #8
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177273631
helemaal vernederlandst met al die snacks op een satéprikker
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_177273688
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:20 schreef cherrycoke het volgende:
helemaal vernederlandst met al die snacks op een satéprikker
Alleen de Chinezen waren Chinees.
wooblabalurg
pi_177274190
quote:
15s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:46 schreef Iwanius het volgende:

[ afbeelding ]
Maar deze kleffe, slecht gestoomde sieuw mai dimsum genomen, niet betaalt want na 1 hap bleek het gewoon 1 zachte, bijna
koude smurrie te zijn en de verkopers in het Cantonees uitgescholden dat ze zich moesten schamen dit zo te verkopen. En daar
Aziaten liever geen reuring hebben, lachenden ze alleen maar naar mij en zeiden: " go go." met bijbehorende handbeweging.
Ze dachten natuurlijk ook: " Ach...die andere kwei lo's die kopen en vreten het toch wel."


Hoe goed spreek je dan Kantonees? want als je alleen wat kan schelden vind ik het wel jammer dat je gaat schelden. Als je zo goed bent in Kantonees als Ruben Terlou is in Mandarijn heb ik niks gezegd maar anders vind ik het wel... Tja had het dan in Nederlands gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2018 12:45:29 ]
pi_177281023
Ik dacht dat dat gisteren al was
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_177281264
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:01 schreef Aiciu het volgende:
Ik dacht dat dat gisteren al was
Nee joh, Chinees nieuwjaar duurt een
maand, daar kunnen wij nog een puntje aan zuigen. Pas 20 maart zijn ze pas weer aan het werk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 18 februari 2018 @ 17:13:40 #13
74056 crew  ToT
pi_177281301
_O- Die sigaar! :D Dat is wel origineel! :Y
pi_177281518
Hé, maar die Chinezen waren toch zo goed geďntegreerd volgens menig fokker hier.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 18 februari 2018 @ 17:29:53 #15
74056 crew  ToT
pi_177281703
Sprinkhanen zijn trouwens best lekker! :Y Alleen is het wel kut om die pootjes tussen je tanden vandaan te peuteren! _O-
pi_177281719
Chinees bier klappen en zo'n mooi Chinees meisje helemaal uit elkaar trekken op je slaapkamer. Dat is pas Chinees Nieuwjaar vieren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2018 17:30:56 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 18 februari 2018 @ 17:31:36 #17
74056 crew  ToT
pi_177281739
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:30 schreef Monopoly het volgende:
Chinees bier klappen en zo'n mooi Chinees meisje helemaal uit elkaar trekken op je slaapkamer. Dat is pas Chinees Nieuwjaar vieren.
Zolang je maar geen dunne muurtjes hebt! :T
pi_177281945
quote:
3s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:21 schreef Hamzoef het volgende:
Hé, maar die Chinezen waren toch zo goed geďntegreerd volgens menig fokker hier.
liever 30 Chinezen in mijn straat dan één Achmed.
pi_177282099
quote:
2s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:31 schreef ToT het volgende:

[..]

Zolang je maar geen dunne muurtjes hebt! :T
Lekker joh. Die meiden kunnen zo lekker krijsen als ze enorme fallus ontvangen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 18 februari 2018 @ 17:56:19 #20
74056 crew  ToT
pi_177282366
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:39 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

liever 30 Chinezen in mijn straat dan één Achmed.
Hmmmm twijfel.... toen ik op vakantie in Cambodja was, was het toevallig Chinees nieuwjaar en stikte het daar van de chinezen.
Wat een luidruchtig en ongemanierd KUTVOLK was dat zeg!!!! :( :( :(
Hier in Nederland heb je normaal totaal geen overlast van hen, maar als er 30 bij elkaar in de straat wonen, hoop ik niet dat ze diezelfde trekjes krijgen als het volk in hun land van oorsprong.

Echt, wil je de lift uitstappen, zie je een oud vrouwtje van nog geen 1,5 meter hoog en die duwt je net zo hard terug de lift in omdat zij wil instappen! _O- :')
En vanaf een uurtje of 5 's ochtends ongelooflijk kabaal in het hotel omdat ze vroeg op willen staan en alle vrienden en familie gaan wekken door hard in de gang te gaan schreeuwen en luid op de deuren te kloppen.

Ook het hotelpersoneel had er geen goed woord voor over.
Protip; als je hotelkamer een waterkoker heeft, gebruik die NIET om thee mee te zetten; chinezen koken er hun vuile sokken in!!!
Ook de wasserette van het hotel had een SCHIJThekel aan chinezen, omdat die hun onderbroeken normaal dragen, de dag er op dezelfde onderbroek achterstevoren, dan binnenstebuiten en op de 4e dag binnenstebuiten en achterstevoren. Tegen de tijd dat er genoeg vuile onderbroeken en ander wasgoed verzameld is om naar de wasserette te brengen, schijnt er een ontiegelijke rioollucht in te hangen, wat natuurlijk niet verwonderlijk is.
Verder waren ze zo krenterig dat ze wél naar café's gingen en daar uitgebreid en luidruchtig aan de bar gingen zitten voor de hele avond, maar ze dronken wel uit de eigen flessen die ze hadden meegenomen.

MAARRRRRR nogmaals; van chinezen die al jaren hier in Nederland wonen heb je idd eigenlijk nooit overlast. :) Dit in tegenstelling tot leden van bepaalde andere bevolkingsgroepen, ja.

Edit: oh en dan heb ik het nog niet eens gehad over de oplichtingspraktijken die ze bij toeristen in eigen land doen, of dat ze boos worden dat je hen niet laat voorkruipen bij ingangen van waar je naar toe wil. (Da's mijn broer overkomen. De oplichting ging gecombineerd met een vergiftiging om hem makkelijker toe te laten geven hen een idioot bedrag te overhandigen / vrije toegang tot zijn credit card te geven.)
pi_177282529
Inderdaad. Hier ook geen vuurwerk. Had van mij best even gemogen.
We krijgen wel eens Chinese stagiaires op het werk. Zijn kinderen van restauranthouders. Spreken perfect Nederlands. Zonder accent. Harde werkers.
Waarom kunnen Noord-afrikanen dat nou niet, daar kan ik met de kop niet bij.
Ik zal niet klagen over een Marokkaans accent, maar als je accentloos Nederlands praat, laat je wel dat tikkeltje verschil zien. En Chinezen hangen niet rond op straat.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177282611
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:02 schreef Sigaartje het volgende:
Inderdaad. Hier ook geen vuurwerk. Had van mij best even gemogen.
We krijgen wel eens Chinese stagiaires op het werk. Zijn kinderen van restauranthouders. Spreken perfect Nederlands. Zonder accent. Harde werkers.
Waarom kunnen Noord-afrikanen dat nou niet, daar kan ik met de kop niet bij.
Ik zal niet klagen over een Marokkaans accent, maar als je accentloos Nederlands praat, laat je wel dat tikkeltje verschil zien. En Chinezen hangen niet rond op straat.
  zondag 18 februari 2018 @ 18:07:34 #23
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_177282641
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:02 schreef Sigaartje het volgende:
Inderdaad. Hier ook geen vuurwerk. Had van mij best even gemogen.
We krijgen wel eens Chinese stagiaires op het werk. Zijn kinderen van restauranthouders. Spreken perfect Nederlands. Zonder accent. Harde werkers.
Waarom kunnen Noord-afrikanen dat nou niet, daar kan ik met de kop niet bij.
Ik zal niet klagen over een Marokkaans accent, maar als je accentloos Nederlands praat, laat je wel dat tikkeltje verschil zien. En Chinezen hangen niet rond op straat.
In Amsterdam werd gewoon even een 100.000 klapper midden in de winkelstraat aangestoken gisteren.
pi_177282753
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:39 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

liever 30 Chinezen in mijn straat dan één Achmed.
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:39 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

liever 30 Chinezen in mijn straat dan één Achmed.
Je weet niet waar je het over hebt.
pi_177282915
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

[..]

Je weet niet waar je het over hebt.
En dat baseer je op?
pi_177283279
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:22 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

En dat baseer je op?
Je uitspraak. Jij hebt geen ervaring met grote groepen Chinezen.
pi_177283389
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:40 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je uitspraak. Jij hebt geen ervaring met grote groepen Chinezen.
Heb in Chengdu gewoond voor meer dan twee jaar en ben getrouwd met een Chinese. Buiten dat helpen ze onze economie opbouwen ipv afbreken. Zijn ze altijd netjes en beleefd en zie je ze nooit op opsporing verzocht.
  zondag 18 februari 2018 @ 18:46:25 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177283399
quote:
2s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Hmmmm twijfel.... toen ik op vakantie in Cambodja was, was het toevallig Chinees nieuwjaar en stikte het daar van de chinezen.
Wat een luidruchtig en ongemanierd KUTVOLK was dat zeg!!!! :( :( :(
Hier in Nederland heb je normaal totaal geen overlast van hen, maar als er 30 bij elkaar in de straat wonen, hoop ik niet dat ze diezelfde trekjes krijgen als het volk in hun land van oorsprong.

Echt, wil je de lift uitstappen, zie je een oud vrouwtje van nog geen 1,5 meter hoog en die duwt je net zo hard terug de lift in omdat zij wil instappen! _O- :')
En vanaf een uurtje of 5 's ochtends ongelooflijk kabaal in het hotel omdat ze vroeg op willen staan en alle vrienden en familie gaan wekken door hard in de gang te gaan schreeuwen en luid op de deuren te kloppen.

Ook het hotelpersoneel had er geen goed woord voor over.
Protip; als je hotelkamer een waterkoker heeft, gebruik die NIET om thee mee te zetten; chinezen koken er hun vuile sokken in!!!
Ook de wasserette van het hotel had een SCHIJThekel aan chinezen, omdat die hun onderbroeken normaal dragen, de dag er op dezelfde onderbroek achterstevoren, dan binnenstebuiten en op de 4e dag binnenstebuiten en achterstevoren. Tegen de tijd dat er genoeg vuile onderbroeken en ander wasgoed verzameld is om naar de wasserette te brengen, schijnt er een ontiegelijke rioollucht in te hangen, wat natuurlijk niet verwonderlijk is.
Verder waren ze zo krenterig dat ze wél naar café's gingen en daar uitgebreid en luidruchtig aan de bar gingen zitten voor de hele avond, maar ze dronken wel uit de eigen flessen die ze hadden meegenomen.

MAARRRRRR nogmaals; van chinezen die al jaren hier in Nederland wonen heb je idd eigenlijk nooit overlast. :) Dit in tegenstelling tot leden van bepaalde andere bevolkingsgroepen, ja.

Edit: oh en dan heb ik het nog niet eens gehad over de oplichtingspraktijken die ze bij toeristen in eigen land doen, of dat ze boos worden dat je hen niet laat voorkruipen bij ingangen van waar je naar toe wil. (Da's mijn broer overkomen. De oplichting ging gecombineerd met een vergiftiging om hem makkelijker toe te laten geven hen een idioot bedrag te overhandigen / vrije toegang tot zijn credit card te geven.)
Dat duwen van ze is zo fucking herkenbaar. Je word overal gewoon met ellebogen aan de kant gezet _O-
Na een dag had ik er genoeg van en toen werd ik door de rest van de groep Chinezen vreemd aangestaard nadat ik zo'n mannetje van 1.60 een duw teruggaf en hij door de lucht vloog.
pi_177283422
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:45 schreef M.Ritcher het volgende:
Heb in Chengdu gewoond voor meer dan twee jaar en ben getrouwd met een Chinese. Buiten dat helpen ze onze economie opbouwen ipv afbreken.
OK, dan zit er naast wat dat betreft. :@

Mijn ervaringen met grote groepen Chinezen zijn heel slecht. Ik vind ze uitgesproken onbeschoft. Nog erger dan Russen

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2018 18:48:44 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 18 februari 2018 @ 18:49:49 #30
74056 crew  ToT
pi_177283462
quote:
11s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:46 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat duwen van ze is zo fucking herkenbaar. Je word overal gewoon met ellebogen aan de kant gezet _O-
Na een dag had ik er genoeg van en toen werd ik door de rest van de groep Chinezen vreemd aangestaard nadat ik zo'n mannetje van 1.60 een duw teruggaf en hij door de lucht vloog.
:D ^O^
  zondag 18 februari 2018 @ 18:51:23 #31
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177283500
quote:
2s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:49 schreef ToT het volgende:

[..]

:D ^O^
En ze spugen werkelijk overal op de grond, zal ook wel een cultuurdingetje zijn maar gadverdamme zeg. Overal waar groepen Chinese mannen stonden hoorde je om de zoveel tijd iemand rochelen en spugen. Maakte niet uit waar we waren :r

Maar goed, ze rookten ook wel allemaal als een schoorsteen dus misschien lag het daar aan :P
pi_177283536
quote:
11s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:51 schreef Twiitch het volgende:
En ze spugen werkelijk overal op de grond, zal ook wel een cultuurdingetje zijn maar gadverdamme zeg. Overal waar groepen Chinese mannen stonden hoorde je om de zoveel tijd iemand rochelen en spugen. Maakt niet uit waar we waren :r

Haha, klopt ja! Herkenbaar.
pi_177283593
quote:
11s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:51 schreef Twiitch het volgende:
En ze spugen werkelijk overal op de grond, zal ook wel een cultuurdingetje zijn maar gadverdamme zeg. Overal waar groepen Chinese mannen stonden hoorde je om de zoveel tijd iemand rochelen en spugen. Maakte niet uit waar we waren :r
Vrouwen ook trouwens toch?
  zondag 18 februari 2018 @ 18:56:39 #34
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177283603
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Haha, klopt ja! Herkenbaar.
Ik zat wel in crappy hostels maar dan nog hoef je de openbare ruimtes niet onder te fluimen :r

quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:56 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Vrouwen ook trouwens toch?
Kan. Ik zie het verschil toch niet lololololol
pi_177285717
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:45 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Heb in Chengdu gewoond voor meer dan twee jaar en ben getrouwd met een Chinese. Buiten dat helpen ze onze economie opbouwen ipv afbreken. Zijn ze altijd netjes en beleefd en zie je ze nooit op opsporing verzocht.
Is het makkelijk de taal te leren als je er woont? Ik wilde graag mandarijn leren.
pi_177286137
quote:
2s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Hmmmm twijfel.... toen ik op vakantie in Cambodja was, was het toevallig Chinees nieuwjaar en stikte het daar van de chinezen.
Wat een luidruchtig en ongemanierd KUTVOLK was dat zeg!!!! :( :( :(
Hier in Nederland heb je normaal totaal geen overlast van hen, maar als er 30 bij elkaar in de straat wonen, hoop ik niet dat ze diezelfde trekjes krijgen als het volk in hun land van oorsprong.

Echt, wil je de lift uitstappen, zie je een oud vrouwtje van nog geen 1,5 meter hoog en die duwt je net zo hard terug de lift in omdat zij wil instappen! _O- :')
En vanaf een uurtje of 5 's ochtends ongelooflijk kabaal in het hotel omdat ze vroeg op willen staan en alle vrienden en familie gaan wekken door hard in de gang te gaan schreeuwen en luid op de deuren te kloppen.

Ook het hotelpersoneel had er geen goed woord voor over.
Protip; als je hotelkamer een waterkoker heeft, gebruik die NIET om thee mee te zetten; chinezen koken er hun vuile sokken in!!!
Ook de wasserette van het hotel had een SCHIJThekel aan chinezen, omdat die hun onderbroeken normaal dragen, de dag er op dezelfde onderbroek achterstevoren, dan binnenstebuiten en op de 4e dag binnenstebuiten en achterstevoren. Tegen de tijd dat er genoeg vuile onderbroeken en ander wasgoed verzameld is om naar de wasserette te brengen, schijnt er een ontiegelijke rioollucht in te hangen, wat natuurlijk niet verwonderlijk is.
Verder waren ze zo krenterig dat ze wél naar café's gingen en daar uitgebreid en luidruchtig aan de bar gingen zitten voor de hele avond, maar ze dronken wel uit de eigen flessen die ze hadden meegenomen.

MAARRRRRR nogmaals; van chinezen die al jaren hier in Nederland wonen heb je idd eigenlijk nooit overlast. :) Dit in tegenstelling tot leden van bepaalde andere bevolkingsgroepen, ja.

Edit: oh en dan heb ik het nog niet eens gehad over de oplichtingspraktijken die ze bij toeristen in eigen land doen, of dat ze boos worden dat je hen niet laat voorkruipen bij ingangen van waar je naar toe wil. (Da's mijn broer overkomen. De oplichting ging gecombineerd met een vergiftiging om hem makkelijker toe te laten geven hen een idioot bedrag te overhandigen / vrije toegang tot zijn credit card te geven.)
Goed verhaal. Lekker kort.
paypal.me/taaladvies
pi_177286635
Lekker veel pics, Iwa! Goed bezig.
  zondag 18 februari 2018 @ 21:18:14 #38
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_177286722
Lekker weer al die foto's waar je met je bruine pener op staat :')
Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 18 februari 2018 @ 21:30:44 #39
74056 crew  ToT
pi_177286971
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:18 schreef GrumpyCat het volgende:
Lekker weer al die foto's waar je met je bruine pener op staat :')
Blijf jij daar maar weg; straks eindig je daar op de barbecue! :T
  zondag 18 februari 2018 @ 21:42:02 #40
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_177287142
quote:
2s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Blijf jij daar maar weg; straks eindig je daar op de barbecue! :T
Als het het jaar van de kad is wel ja hahah
Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
pi_177304181
quote:
11s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:51 schreef Twiitch het volgende:

En ze spugen werkelijk overal op de grond, zal ook wel een cultuurdingetje zijn maar gadverdamme zeg. Overal waar groepen Chinese mannen stonden hoorde je om de zoveel tijd iemand rochelen en spugen. Maakte niet uit waar we waren :r

Maar goed, ze rookten ook wel allemaal als een schoorsteen dus misschien lag het daar aan :P
_O- grappig, doe ik ook: Je weet wel "rochel* en dan "pwehhh,flats" en daar ligt weer zo een doorzichtige bubbel op straat van speeksel. :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')