abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177340882
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:01 schreef Chewie het volgende:

[..]

Mijn verwachting is uitgekomen, een waardeloos referendum met een te simplistische vraagstelling voor het onderwerp en een regering die er zijn reet mee afveegt, dat wisten de populistjes bij geenpeil natuurlijk ook wel en dat toont ook wel aan dat een raadgevend referendum gewoon onwenselijk is, populisten misbruiken het om ergens tegen aan te schoppen omdat ze ook wel weten dat er verder geen consequenties zijn omdat de regering zich niet hoeft te houden aan de uitslag.

Maar jouw enige verwachting die uitgekomen is blijkbaar alleen dat de meerderheid nee gestemd heeft zeker?
Ik heb niet het idee dat er ook een goed soort referendum bestaat voor jou. Bij elk referendum zal er sprake zijn van randverschijnselen die de ene groep wel waardeert en de andere niet, vooral bij een eerste referendum. Je moet het toch met me eens zijn dat het ontzettend dom is om je eerst een halve eeuw voor het referendum in te zetten en dan verbaasd zijn dan niet de gehele Nederlandse bevolking zich als geprogrammeerde robotjes gedraagt.
pi_177340940
quote:
10s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Aan welke verwachtingen voldeed dat referendum dan? Ja met de uitslag werd niks gedaan dat was wel verwacht en het toonde wel aan dat dit onderwerp nu niet echt geschikt was voor zo'n simplistische vraagstelling.
Het is meer dat ze graag willen dat wij het antwoord geven dat HUN willen.
pi_177341076
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:11 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat er ook een goed soort referendum bestaat voor jou. Bij elk referendum zal er sprake zijn van randverschijnselen die de ene groep wel waardeert en de andere niet, vooral bij een eerste referendum. Je moet het toch met me eens zijn dat het ontzettend dom is om je eerst een halve eeuw voor het referendum in te zetten en dan verbaasd zijn dan niet de gehele Nederlandse bevolking zich als geprogrammeerde robotjes gedraagt.
En ik heb niet het idee dat jij in staat bent om echt te lezen wat de ander zegt aangezien je nu ook weer als een hersendode idioot reageert op iets wat niet geschreven is.

En oh ja, heb allang aangegeven dat D66 de grootste windvaan partij is en dat kroonjuwelen geen bal waard zijn bij die partij maar daarom ben ik nog wel blij met het afschaffen van dit monster.

Wat dat met geprogrammeerde robotjes te maken heeft ontgaat me maar dat zal vast logisch geklonken hebben in die hersendode bovenkamer van je.
pi_177341212
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

En ik heb niet het idee dat jij in staat bent om echt te lezen wat de ander zegt aangezien je nu ook weer als een hersendode idioot reageert op iets wat niet geschreven is.

En oh ja, heb allang aangegeven dat D66 de grootste windvaan partij is en dat kroonjuwelen geen bal waard zijn bij die partij maar daarom ben ik nog wel blij met het afschaffen van dit monster.

Wat dat met geprogrammeerde robotjes te maken heeft ontgaat me maar dat zal vast logisch geklonken hebben in die hersendode bovenkamer van je.
Jij vroeg mij aan welke verwachtingen het referendum voldeed. Ik vertel je: aan alle verwachtingen. Zelfs dat de onnozele eurofielen het referendum probeerden te saboteren door expres niet hun stem uit te brengen en dat de onnozele eurofielen hun referendumstem vaak gebruikte als een stem voor een Groot Europees Rijk had ik verwacht.
pi_177341219
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

En ik heb niet het idee dat jij in staat bent om echt te lezen wat de ander zegt aangezien je nu ook weer als een hersendode idioot reageert op iets wat niet geschreven is.

En oh ja, heb allang aangegeven dat D66 de grootste windvaan partij is en dat kroonjuwelen geen bal waard zijn bij die partij maar daarom ben ik nog wel blij met het afschaffen van dit monster.

Wat dat met geprogrammeerde robotjes te maken heeft ontgaat me maar dat zal vast logisch geklonken hebben in die hersendode bovenkamer van je.
Nouja geprogrammeerde robotjes heeft hij wel een punt. Ze kunnen met afschaffen hiervan DOEN EN LATEN wat ze willen ZONDER dat jij of ik daar enig invloed op kan hebben. Dat moet je helemaal niet willen.
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:29:37 #156
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177341282
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij vroeg mij aan welke verwachtingen het referendum voldeed. Ik vertel je: aan alle verwachtingen. Zelfs dat de onnozele eurofielen het referendum probeerden te saboteren door expres niet hun stem uit te brengen en dat de onnozele eurofielen hun referendumstem vaak gebruikte als een stem voor een Groot Europees Rijk had ik verwacht.
En net als dat conservatief zijn stem gebruikte als een anti-EU stem, terwijl dat helemaal niet de kwestie was? Het gebeurde andersom precies ook zo. Het werd gesaboteerd en misbruikt door externe partijen als GeenStijl e.d.

Dat is ook een van de reden dat het niet werkte
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177341298
De tegenstanders van het associatie-verdrag hadden hun argumenten wel goed op orde. Het enige probleem is nog de eurofielen die blind achter Juncker aanlopen en het referendum gebruiken als een stem voor de EU. :{ Dat is nog wel een klein probleempje. Die moeten we nog even opvoeden zodat ze geschikt zijn om zelfstandig hun stem uit te brengen. :{
pi_177341315
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:30 schreef Braindead2000 het volgende:
De tegenstanders van het associatie-verdrag hadden hun argumenten wel goed op orde. Het enige probleem is nog de eurofielen die blind achter Juncker aanlopen en het referendum gebruiken als een stem voor de EU. :{ Dat is nog wel een klein probleempje. Die moeten we nog even opvoeden zodat ze geschikt zijn om zelfstandig hun stem uit te brengen. :{
We gaan naar een Federaal Europa toe en zoals een wetenschapper al eens voorspelde; De wereld blijft zich herhalen in fouten. We hebben niets geleerd van WW1 en WW2. Dat gaat nog een keer gebeuren zolang dit gezeik met de EU aanblijft. Rond 2050-2100 gaat het los daar durf ik mijn huis wel op in te zetten.
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:31:52 #159
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177341317
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:30 schreef Braindead2000 het volgende:
De tegenstanders van het associatie-verdrag hadden hun argumenten wel goed op orde. Het enige probleem is nog de eurofielen die blind achter Juncker aanlopen en het referendum gebruiken als een stem voor de EU. :{ Dat is nog wel een klein probleempje. Die moeten we nog even opvoeden zodat ze geschikt zijn om zelfstandig hun stem uit te brengen. :{
Net als jullie.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177341339
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:29 schreef richolio het volgende:

[..]

En net als dat conservatief zijn stem gebruikte als een anti-EU stem, terwijl dat helemaal niet de kwestie was? Het gebeurde andersom precies ook zo. Het werd gesaboteerd en misbruikt door externe partijen als GeenStijl e.d.

Dat is ook een van de reden dat het niet werkte
Tweede Kamer-verkiezingen dan ook maar afschaffen? Daar worden ook onder valse voorwendselen stemmen binnengehaald.
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:33:42 #161
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177341346
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

We gaan naar een Federaal Europa toe en zoals een wetenschapper al eens voorspelde; De wereld blijft zich herhalen in fouten. We hebben niets geleerd van WW1 en WW2. Dat gaat nog een keer gebeuren zolang dit gezeik met de EU aanblijft. Rond 2050-2100 gaat het los daar durf ik mijn huis wel op in te zetten.
We hebben door de EU al een tijd hier geen oorlog gehad. Verdiep je sowieso maar in een federaal Europa. Dat kan transparant en democratisch, zonder alle bureaucratie van nu. Goed staaltje leugens verspreiden weer wel

Als het aan de PVV lag waren we al lang weer in oorlog gegaan
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:33:59 #162
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177341348
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:33 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Tweede Kamer-verkiezingen dan ook maar afschaffen? Daar worden ook onder valse voorwendselen stemmen binnengehaald.
Uh, oké :?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177341367
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:33 schreef richolio het volgende:

[..]

We hebben door de EU al een tijd hier geen oorlog gehad. Verdiep je sowieso maar in een federaal Europa. Dat kan transparant en democratisch, zonder alle bureaucratie van nu. Goed staaltje leugens verspreiden weer wel

Als het aan de PVV lag waren we al lang weer in oorlog gegaan
Je hebt de EU niet nodig om oorlogen tegen te gaan. Je kan zonder de EU (jaren 80-90) ook prima afspraken maken. Het is een drogreden van de bovenste plank dat dat niet zou kunnen, verleden bewijst van wel namelijk.
pi_177341395
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij vroeg mij aan welke verwachtingen het referendum voldeed. Ik vertel je: aan alle verwachtingen. Zelfs dat de onnozele eurofielen het referendum probeerden te saboteren door expres niet hun stem uit te brengen en dat de onnozele eurofielen hun referendumstem vaak gebruikte als een stem voor een Groot Europees Rijk had ik verwacht.
Allemaal goede argumenten waarom het goed is dat het raadgevend referendum afgeschaft is.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 februari 2018 @ 11:37:07 #165
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177341400
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:33 schreef richolio het volgende:

[..]

We hebben door de EU al een tijd hier geen oorlog gehad. Verdiep je sowieso maar in een federaal Europa. Dat kan transparant en democratisch, zonder alle bureaucratie van nu. Goed staaltje leugens verspreiden weer wel

Als het aan de PVV lag waren we al lang weer in oorlog gegaan
Laatste oorlog: 1945
Oprichting EU: 50 jaar later.

Slecht argument.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177341424
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:25 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nouja geprogrammeerde robotjes heeft hij wel een punt. Ze kunnen met afschaffen hiervan DOEN EN LATEN wat ze willen ZONDER dat jij of ik daar enig invloed op kan hebben. Dat moet je helemaal niet willen.
En hoe is dat anders dan met het negeren van de uitslag van het Oekraïne referendum?

En kun je opeens ook niet meer stemmen voor de tweede kamer?
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:38:20 #167
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177341430
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je hebt de EU niet nodig om oorlogen tegen te gaan. Je kan zonder de EU (jaren 80-90) ook prima afspraken maken. Het is een drogreden van de bovenste plank dat dat niet zou kunnen, verleden bewijst van wel namelijk.
Of het nou de EEG of de EU was, het doel is hetzelfde. Ik denk niet dat er iemand is die zegt dat het oorspronkelijke doel van de EU een slecht iets is. Dat er nu aan gesleuteld moet worden zijn we het ook over eens (meer democratie, transparanter en minder bureaucratie). Maar dat neemt niet weg: waarom iets dat een beetje kapot is meteen helemaal weggooien in plaats van fixen? Een beetje net als met het referendum nu :) Maar volgens veel mensen moet de EU wel meteen helemaal kapot. En dat is natuurlijk mega onzin
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:38:50 #168
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177341436
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Laatste oorlog: 1945
Oprichting EU: 50 jaar later.

Slecht argument.
Uh, oké.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 februari 2018 @ 11:40:28 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177341473
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:38 schreef richolio het volgende:

[..]

Of het nou de EEG of de EU was, het doel is hetzelfde. Ik denk niet dat er iemand is die zegt dat het oorspronkelijke doel van de EU een slecht iets is. Dat er nu aan gesleuteld moet worden zijn we het ook over eens (meer democratie, transparanter en minder bureaucratie). Maar dat neemt niet weg: waarom iets dat een beetje kapot is meteen helemaal weggooien in plaats van fixen? Een beetje net als met het referendum nu :)
De EEG en EU zijn twee totaal verschillende dingen. Je bent zo'n grote fan van de EU, dan moet je toch wel minstens de basis kennen van wat het is en was.

De EEG was een samenwerking, EU is bijna een staat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177341495
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:38 schreef Chewie het volgende:

[..]

En hoe is dat anders dan met het negeren van de uitslag van het Oekraïne referendum?

En kun je opeens ook niet meer stemmen voor de tweede kamer?
Dat eerste kun je oplossen door de burger gewoon een fatsoenlijke uitleg te geven misschien? Ze kunnen wel zendtijd kopen om die walgelijke campagnes te promoten, maar niet om wat dingen uit te leggen ofzo? Makkelijk wijzen als ze er zelf niets aan doen natuurlijk.

Je stemt op een partij, maar 1 dag na jou stem gaat het hele papiertje rechtstreeks de prullenbak in. Ze doen lekker wat ze zelf willen.
pi_177341511
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:38 schreef richolio het volgende:

[..]

Of het nou de EEG of de EU was, het doel is hetzelfde. Ik denk niet dat er iemand is die zegt dat het oorspronkelijke doel van de EU een slecht iets is. Dat er nu aan gesleuteld moet worden zijn we het ook over eens (meer democratie, transparanter en minder bureaucratie). Maar dat neemt niet weg: waarom iets dat een beetje kapot is meteen helemaal weggooien in plaats van fixen? Een beetje net als met het referendum nu :) Maar volgens veel mensen moet de EU wel meteen helemaal kapot. En dat is natuurlijk mega onzin
EEG of EU ENORM verschil. EU gaat NIET werken. TEVEEL verschillen qua culturen, economieen etc. Polen willen heel wat anders dan wij etc etc. Dat krijg je er niet uit, vandaag niet en morgen ook niet.
pi_177341515
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:36 schreef Chewie het volgende:

[..]

Allemaal goede argumenten waarom het goed is dat het raadgevend referendum afgeschaft is.
Wat is er zo gruwelijk aan een adviesje? Welke horror doorsta jij als jij in aanraking komt met een adviesje?
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:44:48 #173
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_177341572
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:29 schreef richolio het volgende:

[..]

En net als dat conservatief zijn stem gebruikte als een anti-EU stem, terwijl dat helemaal niet de kwestie was? Het gebeurde andersom precies ook zo. Het werd gesaboteerd en misbruikt door externe partijen als GeenStijl e.d.

Dat is ook een van de reden dat het niet werkte
Anti-EU is conservatief ??

Ik heb tegen gestemd met valide argumenten, maar de interpretatie die aan de uitkomst werd gegeven klopte gewoon niet. Er werd te pas on te onpas gestrooid met het tegemoet komen aan de tegenstemmers.

Er is niets met de uitslag gedaan (prima, het was namelijk slechts raadgevend), maar geef dat toe. Ik was tegen het hele verdrag vanwege de beloofde financiële steun, de corruptie, de militaire samenwerking en de mogelijke toetreding tot de EU. Daar is niets aan tegemoet gekomen, want het verdrag is er nog steeds. Ben daar gewoon eerlijk over.

Kun je het overigens mensen kwalijk nemen dat ze hun tegenstem zien als een stem tegen de EU, als er jarenlang van alles door de strot geduwd wordt wat de EU betreft. Het was de 1ste keer dat men zich eens ergens over uit kon spreken v.w.b. de EU. Je zag hetzelfde in de stemming over de Grondwet. De EU en de lidstaten houden de aversie in stand of voeden hem zelfs, maar dat is een andere discussie.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_177341575
Wijzen van Sion ;) Het gaat gebeuren :)
pi_177341618
Het is me toch wat he. Een adviesje. Wat denkt het gepeupel wel niet dat ze is om te denken dat ze een adviesje uit mogen brengen. :(
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:46:57 #176
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177341641
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De EEG en EU zijn twee totaal verschillende dingen. Je bent zo'n grote fan van de EU, dan moet je toch wel minstens de basis kennen van wat het is en was.

De EEG was een samenwerking, EU is bijna een staat.
Eh, waarom zou ik dat niet weten :? Beetje raar weer dit wetcat. Je beseft dat de EU zijn oorsprong vindt in de EEG?

Bovendien gaat het daar nu even niet om. De EU heeft nog steeds een mooie missie
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177341642
Snapt het gepeupel niet dat een adviesje erger is dan aids. :(
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:47:20 #178
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177341656
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:46 schreef Braindead2000 het volgende:
Het is me toch wat he. Een adviesje. Wat denkt het gepeupel wel niet dat ze is om te denken dat ze een adviesje uit mogen brengen. :(
Ik had van jou wel verwacht dat je liever een bindend referendum zou willen. Maar raar genoeg niet

Ik wel in ieder geval
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177341662
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:46 schreef richolio het volgende:

[..]

Eh, waarom zou ik dat niet weten :? Beetje raar weer dit wetcat. Je beseft dat de EU zijn oorsprong vindt in de EEG?

Bovendien gaat het daar nu even niet om. De EU heeft nog steeds een mooie missie
Mooie missie? LMAO
pi_177341682
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:47 schreef richolio het volgende:

[..]

Ik had van jou wel verwacht dat je liever een bindend referendum zou willen. Maar raar genoeg niet

Ik wel in ieder geval
Dan ben je de enige die dat wil, want D66 wil dat ook niet. Dat geloof je zelf toch niet? 50 jaar roeptoeteren ze dat referenda moeten kunnen en nu schaffen ze het af. Dus wie geeft mij de zekerheid dus 100% dat ze het echt menen? Geloof er helemaal niks van. Tel daarbij op dat Ollongren lid van is van de Bildenberg groep en 1 en 1 is 2. Geilen op de EU is wat ze doen, daar moet alles voor wijken.
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:51:01 #181
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177341742
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:48 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dan ben je de enige die dat wil, want D66 wil dat ook niet. Dat geloof je zelf toch niet?
Dat zullen we zien. Voorlopig pleiten ze daar nog wel gewoon voor.
quote:
50 jaar roeptoeteren ze dat referenda moeten kunnen en nu schaffen ze het af
Bron?

quote:
Tel daarbij op dat Ollongren lid van is van de Bildenberg groep en 1 en 1 is 2. Geilen op de EU is wat ze doen, daar moet alles voor wijken.
:')
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177341749
Mensen die anno 2018 nog denken dat er zonder de EU hier oorlog komt :') Met de mogelijkheden van nu (atoombommen etc) weet ieder land dat als je er een op je landje krijgt dat je er geen meer terug kunt gooien. Landen passen wel op.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 februari 2018 @ 11:52:09 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177341773
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:46 schreef richolio het volgende:

[..]

Eh, waarom zou ik dat niet weten :? Beetje raar weer dit wetcat. Je beseft dat de EU zijn oorsprong vindt in de EEG?

Bovendien gaat het daar nu even niet om. De EU heeft nog steeds een mooie missie
En Griekenland vindt zijn oorsprong in het Byzantijnse Rijk. Maakt het nog niet hetzelfde.

Je weet het niet, omdat je claimt dat die twee bijna hetzelfde zijn. Dat zijn ze echt totaal niet, in de verste verte niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177341777
quote:
10s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:51 schreef richolio het volgende:

[..]

Dat zullen we zien. Voorlopig pleiten ze daar nog wel gewoon voor.

[..]

Bron?

[..]

:')
Hoe lang hebben ze wel niet geroepen dat referenda moesten kunnen? En nu schaffen ze het af? Dusja dat pleiten neem ik met een flinke zak zout. Dat deden ze hiervoor ook altijd, niet waar ;)

Ja :') Het is toch echt zo, zoek maar op.

Ik ben ex-D66 stemmer trouwens.
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:54:34 #185
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_177341841
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:47 schreef richolio het volgende:

[..]

Ik had van jou wel verwacht dat je liever een bindend referendum zou willen. Maar raar genoeg niet

Ik wel in ieder geval
Het weldenkend deel der natie wil geen bindend referendum maar capabel bestuur. Vooral lager opgeleiden - de zogenaamde Stem des Volks - zitten maar te zeiken over 'meer democratie' .....
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_177341846
quote:
10s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:51 schreef richolio het volgende:

[..]

Dat zullen we zien. Voorlopig pleiten ze daar nog wel gewoon voor.

[..]

Bron?

[..]

:')
Hierzo met je :') https://www.rtlz.nl/algem(...)ilderbergconferentie

Enzovoorts.
pi_177341854
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:54 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Het weldenkende deel der natie wil geen bindend referendum maar capabel bestuur. Vooral lager opgeleiden zitten maar te zeiken over 'meer democratie' .....
Vooral capabel bestuur ZONDER het gegeil op meer macht.
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:56:51 #188
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177341888
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je weet het niet, omdat je claimt dat die twee bijna hetzelfde zijn. Dat zijn ze echt totaal niet, in de verste verte niet.
Kan je de post quoten waarin ik zeg dat die twee hetzelfde zijn? Oh wacht, dat heb ik niet gezegd. Stop met dingen verzinnen

quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja :') Het is toch echt zo, zoek maar op.
Neuh. Ik claim niet dat iets waar is. Dat doe jij.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:57:47 #189
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177341907
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:54 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Het weldenkend deel der natie wil geen bindend referendum maar capabel bestuur. Vooral lager opgeleiden - de zogenaamde Stem des Volks - zitten maar te zeiken over 'meer democratie' .....
Ik ook niet per se, maar ik wil wel een bindend correctief referendum.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177341911
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:56 schreef richolio het volgende:
Hans van Mierlo stemde in 1974 tegen een motie om het referendum in te voeren

[..]

Kan je de post quoten waarin ik zeg dat die twee hetzelfde zijn? Oh wacht, dat heb ik niet gezegd. Stop met dingen verzinnen

[..]

Neuh. Ik claim niet dat iets waar is. Dat doe jij.
Staat hierboven
pi_177341912
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:47 schreef richolio het volgende:

[..]

Ik had van jou wel verwacht dat je liever een bindend referendum zou willen. Maar raar genoeg niet

Ik wel in ieder geval
Daar geloof ik niks van. Bij een bindend referendum hou je dezelfde problemen: mensen die teleurgesteld zijn, mensen die het onderwerp niet goed begrijpen, politici die liegen enz.
pi_177341919
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:57 schreef richolio het volgende:

[..]

Ik ook niet per se, maar ik wil wel een bindend correctief referendum.
Ik ben blij dat ik geen lid meer ben van D66 en dat was ik toch een tijdje. Mensen voor de gek houden doen ze maar lekker bij anderen.
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:58:49 #193
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177341928
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:58 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik geen lid meer ben van D66 en dat was ik toch een tijdje. Mensen voor de gek houden doen ze maar lekker bij anderen.
:') Oké Poepzor0
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177341933
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Daar geloof ik niks van. Bij een bindend referendum hou je dezelfde problemen: mensen die teleurgesteld zijn, mensen die het onderwerp niet goed begrijpen, politici die liegen enz.
Dat wil D66 ook helemaal niet joh :') Dat roepen ze NU, maar wat riepen ze jaren hiervoor? Referendum dit dat en BOEM we schaffen het af. Ze zijn zo ongeloofwaardig als de pest.
pi_177341941
quote:
10s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:58 schreef richolio het volgende:

[..]

:') Oké Poepzor0
Bron staat hierboven he. Oh wacht waarheid komt te dichtbij dit dat.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 februari 2018 @ 12:00:31 #196
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177341978
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:56 schreef richolio het volgende:

[..]

Kan je de post quoten waarin ik zeg dat die twee hetzelfde zijn? Oh wacht, dat heb ik niet gezegd. Stop met dingen verzinnen

[..]

Neuh. Ik claim niet dat iets waar is. Dat doe jij.
NWS / 'Zwarte dag voor de democratie' #3
Je gooit die twee toch echt op één hoop hier.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177342146
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:28 schreef Igen het volgende:

Dat geldt overigens ook voor het procedurele. Een wet is ook dan gewoon geldig, als de besluitvormingsprocedure niet correct is uitgevoerd. Je kan dan ook niet naar de rechter stappen.
Nee, een wet is pas een wet als die volgens een bepaalde besluitvormingsprocedure tot stand is gekomen. 'Oh sorry, we hebben de 1e kamer en de publicatie overgeslagen, maar hij geldt toch!' Zo werkt het ook niet, we hebben het hier dan ook over een rechtsstatelijk probleem, en niet zozeer een democratisch probleem.

quote:
Daar zit natuurlijk een reden achter. Namelijk, dat de vraag of lagere algemene regels in tegenspraak met hogere algemene regels zijn, vaak niet eenduidig beantwoord kan worden, zodat het idee van een rechter als objectieve scheidsrechter een utopie, een illusie is.
Het gaat niet om hogere of lagere regels maar om algemene regels en toepassing op het individuele geval. Daar ligt in beginsel de machtenscheiding. Daarnaast heb je niet alleen hogere en lagere regels maar ook eerdere en latere wetgeving, en regels die binnen andere regels passen of zich daar juist over uitstrekken.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:55 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja dat doe je bijvoorbeeld met een correctief referendum voor een raadgevend referendum gaat dit allemaal niet op, dus gezien je argumentatie zou je ook blij moeten zijn dat dit monster weg is.
Dat is dezelfde onzinredenering als die van Ollongren, die blijkbaar denkt dat het Nederlandse volk volmaakt achterlijk is. We schaffen het af want het is een probleem dat het niet correctief is, maar een correctief referendum zijn we niet voor omdat er geen steun voor is in het kabinet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177342148
De smerige varkens van D66 wilden bij deze referendumwet de EU-wetgeving al niet referendabel maken. Dat is niet gelukt dus schaffen ze het helemaal af.

Het klinkt mooi. Verbondenheid, samenwerking, solidariteit. In de werkelijkheid worden dat soort woorden door D66 gebruikt om te verdoezel wat er daadwerkelijk aan de hand is : landverraad van het ergste soort. Een verraad tegen de Grondwet, de territoriale en financiële integriteit van het land. Baudet heeft dat door en ik hoop dat die het D66-gevaar zal blijven benoemen en ontmaskeren.
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:14:09 #199
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_177342340
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:47 schreef richolio het volgende:

[..]

Ik had van jou wel verwacht dat je liever een bindend referendum zou willen. Maar raar genoeg niet

Ik wel in ieder geval
Jammer genoeg heeft o.a. D66 dit ook al afgeschoten.

quote:
Het bindend referendum is voor jaren van tafel. Een grote meerderheid van de Tweede Kamer stemde een voorstel voor zo'n referendum, dat vier jaar geleden nog wel steun kreeg van de Kamer, donderdag weg.

De initiatiefnemers van toen, D66, GroenLinks en PvdA, hebben hun handen van het zogeheten correctief referendum afgetrokken.
Bron: https://www.nu.nl/politie(...)dend-referendum.html

Dan vind ik het onbegrijpelijk dat je iets afschaft, waar je nog geen alternatief voor hebt. Dit alternatief zal er waarschijnlijk ook de komende jaren niet komen.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_177342418
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:14 schreef AvispaCS het volgende:
Dan vind ik het onbegrijpelijk dat je iets afschaft, waar je nog geen alternatief voor hebt. Dit alternatief zal er waarschijnlijk ook de komende jaren niet komen.
Dat dus, er is geen énkel uitzicht op ook maar iets van een alternatief. Juist dat maakt het zo onbegrijpelijk dat met name D66 het raadgevend referendum zo snel mogelijk de nek om wil draaien. Van bestuurlijke vernieuwing naar bestuurlijke vernieling.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')