abonnement Unibet Coolblue
pi_177286356
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:54 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Je vergeet één heel belangrijk aspect: De Sociale Dienst kijkt alleen maar naar de BIJ-tjes, en niet naar de AF-jes.
Maar als ze zien dat dat BIJ-tje een teruggave van je energieleverancier is, dan krijg je daar geen gezeik over..
  zondag 18 februari 2018 @ 21:09:49 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177286502
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:03 schreef TechnoCat het volgende:
Nou de gemeentes zijn toch vaak heel wispelturig.

Allicht dat ze je niet korten op je teruggave energie-afrekening, maar stel je doet een verzoek om kwijtschelding gemeentelijke belasting:
- Persoon A : Krijgt bijstand, spaart niets, rookt en zuipt alles op
- Persoon B : Krijgt bijstand, wil graag een andere tv kopen, spaart al krabbend 1.000 euro bij elkaar en heeft ook nog een auto ter waarde van 1.000 euro.

Persoon A krijgt gewoon z'n kwijtschelding en persoon B kan lappen.
Sommige zaken zijn gewoon heel erg krom, en dan is het logisch dat mensen die aan het kortste eind trekken soms zelf stappen gaan ondernemen om onder bepaalde "oneerlijkheden" jegens hen uit te komen.
Bij de door jou genoemde bedragen niet, dit verzin je gewoon, met je auto van 1.000 en een spaarrekening van 1.000
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 18 februari 2018 @ 21:12:15 #103
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_177286563
Nou ja, we zien wel waar het schip strand - Voorlopig eerst even genoeg informatie nu. Ik breng mijn bankafschriften gewoon naar de Sociale Dienst. Zoveel bijzonders staat er ook niet op en als ik Belastingteruggave krijg zal ik dit ook gewoon opgeven, maar wel met de vermelding naar dat artikel 32. En YouTube is voorlopig toch geen issue, want hun beleid gaat over 3 dagen veranderen waardoor mijn inkomsten feitelijk wegvallen. Dus mochten ze er om vragen, dan laat ik ze de verandering van YouTube's beleid wel even lezen.

- Ik weet eerst voldoende, bedankt voor de input - :)
  zondag 18 februari 2018 @ 21:12:22 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177286568
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:03 schreef TechnoCat het volgende:
[..]

Maar wat betreft de Heffingskorting. Iedere Nederlander heeft recht op een bepaalde hoeveelheid heffingskorting. Ik meende dat dit bedrag rond de 2000 euro per jaar lag. Aangezien mijn inkomen over heel 2017 maar 6.800 euro is geweest heb ik die loonheffingskorting niet bereikt. Je ziet ook heel vaak dat als je maar heel weinig verdiend dat bruto en netto heel dicht bij elkaar liggen. Maar in mijn geval heb ik dus 6.800 bruto en hierover is 1.700 euro loonheffing betaald. Dan verwacht je toch iets terug?
Hoeveel is waarover betaald?
Dat is het enige wat van belang is, de regels voor belastingheffing over pensioen zijn anders dan die over bijstand, de enige overeenkomst is dat ze geen inkomen uit arbeid zijn, dus dat je geen recht op arbeidskorting hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 18 februari 2018 @ 21:13:49 #105
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_177286616
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:03 schreef TechnoCat het volgende:
Nou de gemeentes zijn toch vaak heel wispelturig.

Allicht dat ze je niet korten op je teruggave energie-afrekening, maar stel je doet een verzoek om kwijtschelding gemeentelijke belasting:
- Persoon A : Krijgt bijstand, spaart niets, rookt en zuipt alles op
- Persoon B : Krijgt bijstand, wil graag een andere tv kopen, spaart al krabbend 1.000 euro bij elkaar en heeft ook nog een auto ter waarde van 1.000 euro.

Persoon A krijgt gewoon z'n kwijtschelding en persoon B kan lappen.
Sommige zaken zijn gewoon heel erg krom, en dan is het logisch dat mensen die aan het kortste eind trekken soms zelf stappen gaan ondernemen om onder bepaalde "oneerlijkheden" jegens hen uit te komen.
Onzin, een auto van 1000 euro telt voor Oldambt niet eens mee voor vermogen. En die 1000 euro cash is ook niet genoeg om niet in aanmerking te komen.

quote:
Maar wat betreft de Heffingskorting. Iedere Nederlander heeft recht op een bepaalde hoeveelheid heffingskorting. Ik meende dat dit bedrag rond de 2000 euro per jaar lag. Aangezien mijn inkomen over heel 2017 maar 6.800 euro is geweest'
Inclusief de bijstand?

quote:
heb ik die loonheffingskorting niet bereikt. Je ziet ook heel vaak dat als je maar heel weinig verdiend dat bruto en netto heel dicht bij elkaar liggen. Maar in mijn geval heb ik dus 6.800 bruto en hierover is 1.700 euro loonheffing betaald. Dan verwacht je toch iets terug?
Waarom zou je dat niet krijgen dan?
  zondag 18 februari 2018 @ 21:19:58 #106
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_177286754
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:13 schreef Zelva het volgende:

[..]

Onzin, een auto van 1000 euro telt voor Oldambt niet eens mee voor vermogen. En die 1000 euro cash is ook niet genoeg om niet in aanmerking te komen.
Oke, akkoord. Laat persoon B dan 1500 euro bij elkaar hebben gespaard. Dat is heel nauw als je bijstand hebt, maar als je je vakantiegeld a 500 euro er bij doet en je participatiefonds a 110 euro en als je al wat langer in de soos zit krijg je ipv participatiefonds een langdurigheidstoeslag van de rond de 300 euro, nou dan heb je 800 euro voor die twee, en de resterende 700 euro spaar je in 1 jaar zelf bij elkaar, dan heb je 1.500 euro, en de grens voor kwijtschelding gemeentelijke belasting ligt op 1.400 euro. Dan ben je dus gewoon de sjaak.
quote:
Inclusief de bijstand?
Inclusief de bijstand, correct.
quote:
Waarom zou je dat niet krijgen dan?
Oh ik verwacht dat wel, alleen het was me even onduidelijk in hoeverre de Bijstand Belastingteruggaven verrekend met je uitkering. Idem met aftrekposten tav ziektekosten e.d.
pi_177286763
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:03 schreef TechnoCat het volgende:
Nou de gemeentes zijn toch vaak heel wispelturig.

Allicht dat ze je niet korten op je teruggave energie-afrekening, maar stel je doet een verzoek om kwijtschelding gemeentelijke belasting:
- Persoon A : Krijgt bijstand, spaart niets, rookt en zuipt alles op
- Persoon B : Krijgt bijstand, wil graag een andere tv kopen, spaart al krabbend 1.000 euro bij elkaar en heeft ook nog een auto ter waarde van 1.000 euro.

Persoon A krijgt gewoon z'n kwijtschelding en persoon B kan lappen.
Sommige zaken zijn gewoon heel erg krom, en dan is het logisch dat mensen die aan het kortste eind trekken soms zelf stappen gaan ondernemen om onder bepaalde "oneerlijkheden" jegens hen uit te komen.

Hoe kom je aan deze wijsheid, klopt geen reet van namelijk. tenzij het verzoek om kwijtschelding verkeerd wordt afgehandeld, dat komt helaas wel regelmatig voor is mijn ervaring.

Trouwens de teruggave van de belastingdienst waar je het eerder over had, daarvan verwachten ze dat je de lokale belasting van betaald. Dus mocht je een verzoek doen om kwijtschelding dan zou ik dat doen voordat je die teruggave krijgt.
No bitch to me
  zondag 18 februari 2018 @ 21:21:21 #108
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_177286795
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:20 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Hoe kom je aan deze wijsheid, klopt geen reet van namelijk. tenzij het verzoek om kwijtschelding verkeerd wordt afgehandeld, dat komt helaas wel regelmatig voor is mijn ervaring.

Trouwens de teruggave van de belastingdienst waar je het eerder over had, daarvan verwachten ze dat je de lokale belasting van betaald. Dus mocht je een verzoek doen om kwijtschelding dan zou ik dat doen voordat je die teruggave krijgt.
Lees mijn reactie hierboven maar even. :)

- Maar eh ik kap er nu even mee hoor. Me kop veranderd zo langzamerhand in een pot groentesoep. Ik zie allemaal wel wat op me afkomt. Verdere vragen zal ik dan ook niet meer beantwoorden, het is nu eerst duidelijk zo. *technocat /out
pi_177286897
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:19 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Oke, akkoord. Laat persoon B dan 1500 euro bij elkaar hebben gespaard. Dat is heel nauw als je bijstand hebt, maar als je je vakantiegeld a 500 euro er bij doet en je participatiefonds a 110 euro en als je al wat langer in de soos zit krijg je ipv participatiefonds een langdurigheidstoeslag van de rond de 300 euro, nou dan heb je 800 euro voor die twee, en de resterende 700 euro spaar je in 1 jaar zelf bij elkaar, dan heb je 1.500 euro, en de grens voor kwijtschelding gemeentelijke belasting ligt op 1.400 euro. Dan ben je dus gewoon de sjaak.

In jouw situatie zou je dan ¤100 aan belasting moeten betalen de rest wordt alsnog kwijtgescholden. Overigens is het niet precies ¤1400, het hangt af van de hoogte van je huur en de hoogte van je zorgpremie.

Oh en als je gewoon iedere maand ¤50 pint en dit op zolder legt dan gaat verder niemand erover piepen. Beetje krom natuurlijk maar zo werkt het wel in de praktijk.
No bitch to me
  zondag 18 februari 2018 @ 21:30:26 #110
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_177286965
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:19 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Oke, akkoord. Laat persoon B dan 1500 euro bij elkaar hebben gespaard. Dat is heel nauw als je bijstand hebt, maar als je je vakantiegeld a 500 euro er bij doet en je participatiefonds a 110 euro en als je al wat langer in de soos zit krijg je ipv participatiefonds een langdurigheidstoeslag van de rond de 300 euro, nou dan heb je 800 euro voor die twee, en de resterende 700 euro spaar je in 1 jaar zelf bij elkaar, dan heb je 1.500 euro, en de grens voor kwijtschelding gemeentelijke belasting ligt op 1.400 euro. Dan ben je dus gewoon de sjaak.
;(

Lees anders gewoon de regels even. Dan zie je bijvoorbeeld dat vakantiegeld al niet eens meetelt.
pi_177289548
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:54 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Je vergeet één heel belangrijk aspect: De Sociale Dienst kijkt alleen maar naar de BIJ-tjes, en niet naar de AF-jes.

Laat je niet bang maken door alle verhalen in dit topic.
Ik mocht deze maand ook langskomen met mijn bankafschriften bij de gemeente waar ik woon.
Er werd inderdaad alleen gekeken naar de inkomsten. Uitgaven hebben ze ook niks over te zeggen.
De meeste gemeenten voeren om de zoveel tijd een controle uit. In de gemeente waar ik woon is dat om de twee jaar werd mij verteld. Niks om nerveus van te worden.
Wat betreft je verkopen via MP: mij werd verteld dat zulke inkomsten geen enkel probleem zijn zolang het maar niet maandelijks om grote bedragen gaat. Dus dat het een maandelijkse vorm van inkomen wordt.
Incidentele inkomsten (zoals verkopen via MP) zijn geen probleem. Geef het alleen wel op bij de gemeente.
Ik verdien regelmatig wat bij via internet en geef dat op bij de gemeente. Dat is geen enkel probleem.
Ik heb het geld wat ik heb teruggekregen van de belastingdienst of energiemaatschappij nooit opgegeven.
Dus neem je uitgeprinte bankafschriften mee/stuur het op en maak je geen zorgen (als je niks te verbergen hebt).
pi_177290708
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 00:19 schreef Fokfan2016 het volgende:

[..]

Laat je niet bang maken door alle verhalen in dit topic.
Ik mocht deze maand ook langskomen met mijn bankafschriften bij de gemeente waar ik woon.
Er werd inderdaad alleen gekeken naar de inkomsten. Uitgaven hebben ze ook niks over te zeggen.
De meeste gemeenten voeren om de zoveel tijd een controle uit. In de gemeente waar ik woon is dat om de twee jaar werd mij verteld. Niks om nerveus van te worden.
Wat betreft je verkopen via MP: mij werd verteld dat zulke inkomsten geen enkel probleem zijn zolang het maar niet maandelijks om grote bedragen gaat. Dus dat het een maandelijkse vorm van inkomen wordt.
Incidentele inkomsten (zoals verkopen via MP) zijn geen probleem. Geef het alleen wel op bij de gemeente.
Ik verdien regelmatig wat bij via internet en geef dat op bij de gemeente. Dat is geen enkel probleem.
Ik heb het geld wat ik heb teruggekregen van de belastingdienst of energiemaatschappij nooit opgegeven.
Dus neem je uitgeprinte bankafschriften mee/stuur het op en maak je geen zorgen (als je niks te verbergen hebt).
Dus als iemand 4 keer per jaar ongeveer 4000 euro bijverdient met marktplaats verkopen kan dat?
Het zijn tenslotte incidentele verkopen.
pi_177291295
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 00:19 schreef Fokfan2016 het volgende:

[..]

Laat je niet bang maken door alle verhalen in dit topic.
Ik mocht deze maand ook langskomen met mijn bankafschriften bij de gemeente waar ik woon.
Er werd inderdaad alleen gekeken naar de inkomsten. Uitgaven hebben ze ook niks over te zeggen.
De meeste gemeenten voeren om de zoveel tijd een controle uit. In de gemeente waar ik woon is dat om de twee jaar werd mij verteld. Niks om nerveus van te worden.
Wat betreft je verkopen via MP: mij werd verteld dat zulke inkomsten geen enkel probleem zijn zolang het maar niet maandelijks om grote bedragen gaat. Dus dat het een maandelijkse vorm van inkomen wordt.
Incidentele inkomsten (zoals verkopen via MP) zijn geen probleem. Geef het alleen wel op bij de gemeente.
Ik verdien regelmatig wat bij via internet en geef dat op bij de gemeente. Dat is geen enkel probleem.
Ik heb het geld wat ik heb teruggekregen van de belastingdienst of energiemaatschappij nooit opgegeven.
Dus neem je uitgeprinte bankafschriften mee/stuur het op en maak je geen zorgen (als je niks te verbergen hebt).
Dat is niet geheel waar. Ze controleren je uitgavenpatroon wel degelijk. Mocht je ontzettend weinig uitgeven aan levensonderhoud (boodschappen en dergelijken) dan heb je wat uitleggen. Volgens vaste jurisprudentie duidt dat op een onbekende bron van inkomsten.
pi_177291497
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

;(

Lees anders gewoon de regels even. Dan zie je bijvoorbeeld dat vakantiegeld al niet eens meetelt.
Gaat meer om spaargeld als ik TS goed begrijp, ik merk ook als ik rondkijk op verschillende gemeentesites dat ze allemaal andere normen er op nahouden wat betreft kwijtschelding van bijv. de gemeentelijke belastingen.

Je mag nagenoeg geen spaargeld hebben in veel gevallen.

Meppel bijv. mag je niet eens een auto bezitten, anders kom je niet er voor in aanmerking. (kan geen link geven naar bijv. het aanvraag formulier, die word op dit moment blijkbaar aangepast)
pi_177298343
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 06:38 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Dus als iemand 4 keer per jaar ongeveer 4000 euro bijverdient met marktplaats verkopen kan dat?
Het zijn tenslotte incidentele verkopen.
Nee, want dan zit je boven de vermogensgrens die geldt voor mensen in de bijstand.

quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 08:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat is niet geheel waar. Ze controleren je uitgavenpatroon wel degelijk. Mocht je ontzettend weinig uitgeven aan levensonderhoud (boodschappen en dergelijken) dan heb je wat uitleggen. Volgens vaste jurisprudentie duidt dat op een onbekende bron van inkomsten.
Je bent alleen verplicht je uitgaven te laten zien bij vermoeden van fraude. Als TS wil kan hij alle uitgaven op zijn afschriften die hij inlevert blanco maken. Wordt een beetje lastig controleren dan. Dus in principe controleren ze je uitgavenpatroon helemaal niet. In het geval van een vermoeden van fraude heb je wel wat meer uit te leggen inderdaad. Dat ze je uitgavenpatroon wel degelijk controleren is dus onjuist.

[ Bericht 20% gewijzigd door Fokfan2016 op 19-02-2018 13:54:40 ]
pi_177300038
Alles waar je over kan beschikken wordt gezien als middelen (artikel 31 eerste lid pw).
Dan heb je nog alles wat onder inkomen valt (artikel 32 pw) en bijzonder inkomen (artikel 33 pw).

Iets als een belasting teruggave over een periode voorafgaand aan de bijstand, die jij ontvangt in je bijstands periode wordt onder vermogen geschaard (artikel 34 eerste lid pw).

Als jij incidenteel iets verkoopt voor een tientje op marktplaats zal daar niet moeilijk over gedaan worden. Zolang het aannemelijk en aantoonbaar gemaakt kan worden.
  maandag 19 februari 2018 @ 15:22:21 #117
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_177301065
Altijd wel weer die discussies.... als je echt niet kan werken dan is daar wel een WIA/Wajong of ander potje voor gemaakt. Alle andere moeten echt op een of andere manier aan de slag en zelf bijdragen als ze het kunnen, kan je maar een deeltje bijdragen dan is dat dat en wordt de rest aangevuld tot het minimum.
Je moet het niet zien als gekort... maar als aangevuld.
Ik werk gewoon full time dus ik krijgt niks aangevuld...logisch toch.
  maandag 19 februari 2018 @ 15:49:05 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177301541
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:22 schreef mrPanerai het volgende:
Altijd wel weer die discussies.... als je echt niet kan werken dan is daar wel een WIA/Wajong of ander potje voor gemaakt. Alle andere moeten echt op een of andere manier aan de slag en zelf bijdragen als ze het kunnen, kan je maar een deeltje bijdragen dan is dat dat en wordt de rest aangevuld tot het minimum.
Je moet het niet zien als gekort... maar als aangevuld.
Ik werk gewoon full time dus ik krijgt niks aangevuld...logisch toch.
Nou nee, er zitten legio mensen in de bijstand die een arbeidsongeschiktheidsuitkering zouden moeten hebben maar niet hebben.
Als je niet jong arbeidsongeschikt bent of raakt (terwijl je nog een opleiding volgt) en niet vanuit loondienst arbeidsongeschikt raakt dan val je buiten de potjes en kom je gewoon in de bijstand, mits je geen partner met inkomen hebt, als je die wel hebt kom je daar ook niet voor in aanmerking.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177301544
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 08:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Gaat meer om spaargeld als ik TS goed begrijp, ik merk ook als ik rondkijk op verschillende gemeentesites dat ze allemaal andere normen er op nahouden wat betreft kwijtschelding van bijv. de gemeentelijke belastingen.

Je mag nagenoeg geen spaargeld hebben in veel gevallen.

Meppel bijv. mag je niet eens een auto bezitten, anders kom je niet er voor in aanmerking. (kan geen link geven naar bijv. het aanvraag formulier, die word op dit moment blijkbaar aangepast)
Verschilt idd per gemeente. Sommige gemeentes zijn veel strenger dan andere.

De eerste 2 jaar kwam ik er wel voor in aanmerking (met een klein beetje spaargeld), het jaar erna had ik net flink wat geld terug gehad van voorschotten stadsverwarning en energie, plus het vakantiegeld van het jaar ervoor was nog niet op. Ook maak ik niet alles op wat er maandelijks binnenkomt. Toen werd er dus ook bepaald dat ik genoeg geld had om het zelf te betalen. Mijn gemeente doet ook niet meer aan gedeeltelijk kwijtschelden, dus dat werd gewoon de volle mep betalen. Alles wat ik bespaard had door in de winter de verwarming bijna nooit aan te zetten, kon rechtstreeks door naar de gemeente. Dat was toch wel een beetje zuur. Had bewust zuinig gedaan zodat ik wat geld over zou houden voor iets leuks.

Ik heb overigens ook een keer een controle gehad van mijn bankrekeningen, dat was iets van 1,5 jaar nadat ik in de uitkering terecht kwam. Bij mij kwam er toen wel een vraag over een bedrag van 50 euro dat bijgeschreven was. Van wie was dit, waarom? Had voor iemand boodschappen gedaan en die had het overgemaakt, zonder duidelijke omschrijving. Werd nu verder geen probleem van gemaakt, kreeg wel het advies dit soort dingen cash af te handelen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_177301561
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 00:27 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Ik heb em al, sinds 1 september vorig jaar.
waarom werk je niet?
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 19 februari 2018 @ 15:53:04 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177301631
Uit de OP:
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 00:20 schreef TechnoCat het volgende:
En voor diegene die nu zegt, "zoek jezelf een baan, dan heb je dat gezeur niet", dat is niet mogelijk, want ik heb 2 rechtszaken lopen tegen het UWV wat betreft mijn ziekten, een combinatie van Autisme en Agorafobie, eentje die er voor zorgt dat ik me simpelweg nergens kan handhaven, op welke werkplek dan ook. Het autisme gedeelte is pas vorig jaar vastgesteld en heeft bij mij wel heel wat duidelijkheid gecreëerd waarom ik altijd zo'n jobhopper was. Alleen rechtsgangen duren ontzettend lang en het UWV heeft de ziektewet na het 1e jaar stopgezet. Toen was er alleen nog maar sprake van Agorafobie. Nu het autisme aspect er bij gekomen is, zijn we in hoger beroep gegaan. Mijn advocaat zei ook dat op basis van het rapport van de GGZ het autisme gedeelte al van jongs af aan speelt en er wellicht ook recht bestaat op Wajong. Ook dat aangevraagd, maar om dezelfde reden afgewezen als met de reguliere ziektewet. Dan maar naar de rechtbank. Bezwaar indienen bij het UWV is sowieso een onnodig tussenstuk, want het is een slager die z'n eigen vlees keurt. Wat ik nodig heb, een confrontatie tussen de scheiding der machten in Nederland.

Goed, lang verhaal al weer, en best wel persoonlijk, maar who cares? Er is hier toch niemand die mij (persoonlijk) kent, dus wat maakt het uit.

Het interessante is wel, dat de Sociale Dienst nog wel zo schappelijk was, toen ik met die gigantische map kwam, met gehele diagnostiek betreffende de autisme en de agorafobie dat ze wel gezegd hebben dat ik geen tegenprestatie voor de uitkering hoef te doen. Zou ook niet werken, want ik ren na een uurtje al weg. Voor mensen die willen weten wat agorafobie is, check hier maar eens -> https://nl.wikipedia.org/wiki/Agorafobie
Er lijkt dus nog een zaak tegen het UWV te zijn, naar ik aanneem gaat dat over het recht op een arbeidsongeschiktheidsuitkering.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177303132
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 08:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Gaat meer om spaargeld als ik TS goed begrijp, ik merk ook als ik rondkijk op verschillende gemeentesites dat ze allemaal andere normen er op nahouden wat betreft kwijtschelding van bijv. de gemeentelijke belastingen.

Je mag nagenoeg geen spaargeld hebben in veel gevallen.

Meppel bijv. mag je niet eens een auto bezitten, anders kom je niet er voor in aanmerking. (kan geen link geven naar bijv. het aanvraag formulier, die word op dit moment blijkbaar aangepast)
Ik vind dat raar. Het is toch voor ieder mens goed om een buffer op te bouwen? Helemaal voor mensen in de bijstand die doorgaans financiële tegenvallers niet kunnen compenseren door de hoogte van hun maandelijkse inkomen omdat rond het sociaal minimum is. En het dan heel gek vinden dat mensen in de bijstand vaak in de schulden komen. Gelukkig kan je altijd nog geld lenen bij de kredietbank tegen een rente van 13 % w/
pi_177304103
In de bijstand mag je maar een paar duizend euro hebben, inclusief auto volgens mij zelfs... een ragbak golf uit 2008 is al 4000 euro waard... tel uit je verlies!
Interessant he ?
pi_177304310
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:53 schreef Leandra het volgende:
Uit de OP:

[..]

Er lijkt dus nog een zaak tegen het UWV te zijn, naar ik aanneem gaat dat over het recht op een arbeidsongeschiktheidsuitkering.
Of die zeven maanden ziektewet waar hij nog recht op zou hebben.
pi_177305350
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:01 schreef Fokfan2016 het volgende:

[..]

Ik vind dat raar. Het is toch voor ieder mens goed om een buffer op te bouwen? Helemaal voor mensen in de bijstand die doorgaans financiële tegenvallers niet kunnen compenseren door de hoogte van hun maandelijkse inkomen omdat rond het sociaal minimum is. En het dan heel gek vinden dat mensen in de bijstand vaak in de schulden komen. Gelukkig kan je altijd nog geld lenen bij de kredietbank tegen een rente van 13 % w/
Je mag toch ook een (kleine) buffer hebben. waarom zou je een grote buffer moeten hebben van gemeenschappelijk belastinggeld? daarbij als ze de norm verhogen komen er weer meer mensen voor in aanmerking en gaat de belasting weer omhoog voor de rest van de (werkende)mensen.

Daarnaast als je in de bijstand zit kun je vaak ook bijzonder bijstand kregen als bijvoorbeeld je koelkast of wasmachine stuk gaat.
No bitch to me
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')