abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 22:41:34 #201
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_177310690
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Niemand vindt schaatsen een sport.
Maar bobsleeën kijk je wel...
  maandag 19 februari 2018 @ 22:42:17 #202
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_177310709
Kijkt Rellende_Thijs naar bobsleeën?
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 22:44:49 #203
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177310769
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:41 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Maar bobsleeën kijk je wel...
Ik kijk naar alles behalve schaatsen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 19 februari 2018 @ 22:47:04 #204
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_177310818
Wat zijn jullie toch stoere jongens.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_177310888
Ik kijk gewoon helemaal niet naar de OWS.
  maandag 19 februari 2018 @ 22:51:33 #206
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_177310939
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik kijk naar alles behalve schaatsen.
Dus ook naar het langlaufen en kunstschaatsen.

hansiiiiii.png
-geroyeerd-
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 22:54:54 #207
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177311036
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:51 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dus ook naar het langlaufen en kunstschaatsen.

[ afbeelding ]
-geroyeerd-
Denken dat ik naar kunstschaatsen kijk. :')

Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 19 februari 2018 @ 22:59:32 #208
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_177311145
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Denken dat ik naar kunstschaatsen kijk. :')

[ afbeelding ]
Maar langlaufen ontkracht je niet. Je bent van de verkeerde kant.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 23:03:49 #209
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177311232
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:59 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Maar langlaufen ontkracht je niet. Je bent van de verkeerde kant.
Ik heb zelfs naar curling en rodelen met z'n tweeën gekeken, ik ben al lang alle schaamte voorbij.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 23:05:49 #210
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177311267
Het zijn absoluut geen sporten, maar het is zo ridicuul dat het weer cult wordt.

Iets wat we van schaatsen niet kunnen zeggen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 19 februari 2018 @ 23:14:09 #211
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_177311443
Je bent zelf zo ridicuul dat het cult wordt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 23:14:57 #212
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177311457
Dankje!
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 19 februari 2018 @ 23:17:27 #213
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_177311510
Zoals iedereen in dit topic :')
pi_177311543
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het zijn absoluut geen sporten, maar het is zo ridicuul dat het weer cult wordt.

Iets wat we van schaatsen niet kunnen zeggen.
Geen non-sport wordt zo erg opgedrongen als schaatsen.
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 23:25:07 #215
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177311654
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:19 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Geen non-sport wordt zo erg opgedrongen als schaatsen.
De NOS is bijzonder obsessief.

Daarom is het stiekem toch wel behoorlijk genieten als de Nederlanders, ondanks het feit dat er verder niemand meedoet, naast de medaljes grijpen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_177312045
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

De NOS is bijzonder obsessief.

Daarom is het stiekem toch wel behoorlijk genieten als de Nederlanders, ondanks het feit dat er verder niemand meedoet, naast de medaljes grijpen.
Dat is nog het ergste, die landenbreedte van een sport. We zouden een WK Wielrennen toch ook wat minder serieus nemen als laten we zeggen de kwaliteitsverhouding 50% goede renners uit Colombia, 20% uit Argentinié was, 25% uit Marokko en dan 5% overige landen is? Nee, dan snap ik dat je als een stel Noord-Koreanen op de nationale feestdag loopt te joelen van blijdschap. Hijgend als een stel debielen naar de medaljespiegel kijken van 'omg staan we wel 1e of niet shit nee sjit fuck man godverdomme die teringduitsers'

Verschrikkelijk, man. Je mag van mij best een beetje chauvinistisch zijn, maar het is toch verschrikkelijk als dat bepaalt of je wel of niet een sport leuk vindt? Beetje dat je straks weer van die gefrustreerde oma's of huismoeders hebt omdat Oranje niet meedoet aan het WK. Heb de sport lief, niet het vlaggetje, heb oog voor ontwikkeling en niet altijd maar dat willen winnen. Daar worden we allemaal beter van. En dan hoor ik jullie denken: ''Heb je die Stijn weer met zijn gezeik en interessantdoenerij'', maar nee. Ik snap gewoon niet hoe je met jezelf kunt leven op zo'n manier. Een gemiddelde Koen Bouwman is voor mij net zo als laten we Silvio Herklotz noemen. Het zijn individuele sporters, misschien als je echt naarstig familie bent, maar hey. Ik ben geen chauvinist, die denken heel anders.

Sta voor je principes en niet voor het vlaggetje. Chauvinisme is voor zieke mensen. Mijn enige rechtvaardigingsoptie is dat mensen voor Nederlandse clubs in Europees voetbal juichen, want zonder collectieve hulp van de Eredivisie kom je niet verder.
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 23:48:20 #217
362868 crew  Slobeend
of all places
  maandag 19 februari 2018 @ 23:52:02 #218
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_177312126
Schaatsen is een prachtige sport.
  maandag 19 februari 2018 @ 23:53:33 #219
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_177312142
Leven en laten leven, waarom zou je jezelf druk maken om een sport die je niet leuk vindt? Dan kijk je niet. En zo raar is het niet dat de NOS het schaatsen veel uitzendt als je de kijkcijfers ziet.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 00:03:36 #220
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_177312246
Tering Stijn jongen. Hoop dat verder alles goed is met je
  Moderator dinsdag 20 februari 2018 @ 01:21:26 #221
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_177312748
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:47 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Dat is nog het ergste, die landenbreedte van een sport. We zouden een WK Wielrennen toch ook wat minder serieus nemen als laten we zeggen de kwaliteitsverhouding 50% goede renners uit Colombia, 20% uit Argentinié was, 25% uit Marokko en dan 5% overige landen is? Nee, dan snap ik dat je als een stel Noord-Koreanen op de nationale feestdag loopt te joelen van blijdschap. Hijgend als een stel debielen naar de medaljespiegel kijken van 'omg staan we wel 1e of niet shit nee sjit fuck man godverdomme die teringduitsers'

Verschrikkelijk, man. Je mag van mij best een beetje chauvinistisch zijn, maar het is toch verschrikkelijk als dat bepaalt of je wel of niet een sport leuk vindt? Beetje dat je straks weer van die gefrustreerde oma's of huismoeders hebt omdat Oranje niet meedoet aan het WK. Heb de sport lief, niet het vlaggetje, heb oog voor ontwikkeling en niet altijd maar dat willen winnen. Daar worden we allemaal beter van. En dan hoor ik jullie denken: ''Heb je die Stijn weer met zijn gezeik en interessantdoenerij'', maar nee. Ik snap gewoon niet hoe je met jezelf kunt leven op zo'n manier. Een gemiddelde Koen Bouwman is voor mij net zo als laten we Silvio Herklotz noemen. Het zijn individuele sporters, misschien als je echt naarstig familie bent, maar hey. Ik ben geen chauvinist, die denken heel anders.

Sta voor je principes en niet voor het vlaggetje. Chauvinisme is voor zieke mensen. Mijn enige rechtvaardigingsoptie is dat mensen voor Nederlandse clubs in Europees voetbal juichen, want zonder collectieve hulp van de Eredivisie kom je niet verder.
Ik ben opgegroeid met schaatsen. Het is mooi, het is heroïsch, het is spannend, het is prachtig. En zeker op de OWS, want de OWS is HET toernooi voor iedere schaatser, dus als liefhebber wil je elke afstand zien, niks mooiers dan piekende sportmensen toch? Ook niks mooiers dan een allround kampioenschap, genieten. Een WK sprint, geweldig. Of een goede 10 kilometer, werkelijk prachtig. Of een 500 meter zoals vandaag met enorm veel concurrentie, broekje uit.

Dat we thuis vroeger altijd schaatsen keken heeft voor een groot deel bepaald dat ik het schaatsen leuk vind, en niet het vlaggetje of hoeveel WE wonnen. Bovendien wonnen WE vroeger, jaren '90 tot 2006, veel minder dan de laatste tijd. Dus dat argument gaat niet op. Maar ja, WE winnen nu wel teveel. Ik zie ook liever topconcurrentie uit heel Europa op alle afstanden, maar dat is nu eenmaal niet zo.

Tuurlijk heb ik vroeger wel meer gehad met de Wennemarsen en Timmers van deze wereld, want in sport heb ik een licht chauvinistische inslag. Ik vind dat niet iets debiels zoals jij, ik vind dat een tot op een bepaalde hoogte, vrij 'normale' gewoonte in sportbeleving. Het komt ook omdat NEDERLANDSE sporters dezelfde taal spreken, je ze leert kennen op de NEDERLANDSE televisie, daarom heb je er automatisch net iets meer mee. Ja, ook genoeg NEDERLANDSE schaatsers die ik niet leuk vind en hoop dat ze finaal door het ijs (lol) zakken, Verweij (kots) bijvoorbeeld. Er zijn meer factoren dan puur een vlaggetje.

Maar let op hè, vandaag 7 nationaliteiten in de top 8. 1. Noor 2. Koreaan 3. Chinees 4. Fin 5. Jap 6. Jap 7. Duitser 8. Nederlander. Gisteren bij de vrouwen 9 (!) nationaliteiten in de top 10. Ik wil niet beweren dat het een enorm wereldwijde sport is, want dat is het helaas zeker in de top niet, maar er wordt wel wat overdreven over de geringe landenbreedte. En over landenbreedte in de sport gesproken. Stop dan onmiddelijk met darten kijken als dat een enorm belangrijk criterium voor je is.

En dan nog he. De meeste mensen hebben vandaag, neem ik aan, gewoon genoten, ondanks dat er geen NEDERLANDER is die een medaille heeft gewonnen. Het was een prachtige strijd, daarvoor kijk je sport lijkt me, vind ik. Er zijn genoeg mensen die schaatsen een mooie sport vinden ondanks de dominantie van Nederland. Ik kijk naar schaatsen met een, ja, chauvinistische blik. Maar ik kan net zo goed genieten van buitenlandse winnaars. KodairaGodin. YuskovGod. Jij gooit iedereen die schaatsen kijkt even op één hoop. Schaatsen=nationalisme=wansmaak=aids als ik je post even samenvat. Maar de overdreven hossende Nederlanders die alleen voor PLAKKEN kijken vind ik ook vreselijk wanstaltig, maar moet ik daarom het schaatsen de rug toekeren? Omdat ik weet dat Ria en Truus die anders nooit schaatsen kijken met oranje vlaggetjes op de wangen en broodjes knakworst en stukjes kaas met een vlaggetjesprikker erin en een kutklomp op ook ergens op precies hetzelfde moment zitten te kijken en precies dezelfde schaatser aanmoedig? Nee het kan me geen zak schelen wat anderen doen want IK vind schaatsen een leuke sport en IK blijf dat gewoon kijken. Mensen kunnen (helaas) op honderden manieren sport beleven maar ik laat m'n eigen beleving niet afhangen van hoe anderen het beleven. Jij wil je afzetten tegen de meute, prima. Maar ga niet doen alsof je daarmee ineens uniek bent of een bovenmenselijke identiteit creëert.

Wielrennen vind ik overigens nog leuker. Maar dat geheel terzijde.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 06:51:32 #222
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_177313676
Meltdown.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 07:01:28 #223
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_177313715
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:47 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Dat is nog het ergste, die landenbreedte van een sport. We zouden een WK Wielrennen toch ook wat minder serieus nemen als laten we zeggen de kwaliteitsverhouding 50% goede renners uit Colombia, 20% uit Argentinié was, 25% uit Marokko en dan 5% overige landen is? Nee, dan snap ik dat je als een stel Noord-Koreanen op de nationale feestdag loopt te joelen van blijdschap. Hijgend als een stel debielen naar de medaljespiegel kijken van 'omg staan we wel 1e of niet shit nee sjit fuck man godverdomme die teringduitsers'

Verschrikkelijk, man. Je mag van mij best een beetje chauvinistisch zijn, maar het is toch verschrikkelijk als dat bepaalt of je wel of niet een sport leuk vindt? Beetje dat je straks weer van die gefrustreerde oma's of huismoeders hebt omdat Oranje niet meedoet aan het WK. Heb de sport lief, niet het vlaggetje, heb oog voor ontwikkeling en niet altijd maar dat willen winnen. Daar worden we allemaal beter van. En dan hoor ik jullie denken: ''Heb je die Stijn weer met zijn gezeik en interessantdoenerij'', maar nee. Ik snap gewoon niet hoe je met jezelf kunt leven op zo'n manier. Een gemiddelde Koen Bouwman is voor mij net zo als laten we Silvio Herklotz noemen. Het zijn individuele sporters, misschien als je echt naarstig familie bent, maar hey. Ik ben geen chauvinist, die denken heel anders.

Sta voor je principes en niet voor het vlaggetje. Chauvinisme is voor zieke mensen. Mijn enige rechtvaardigingsoptie is dat mensen voor Nederlandse clubs in Europees voetbal juichen, want zonder collectieve hulp van de Eredivisie kom je niet verder.
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:43 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik moet altijd lachen om hoe ze elke kans aangrijpen om hun anti-stokpaardjes op te kunnen voeren.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 07:04:06 #224
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177313727
Goed dat de acts zich weer hebben kunnen uitleven hier
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_177313739
Totaal relevant ook
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')