abonnement Unibet Coolblue
pi_177259357
En dan bedoel ik niet per se dat iedereen maar advocaat moet worden, moet streven naar een vrijstaande villa en een porsche panamera voor de deur.

Maar sommige mensen van mijn generatie hebben fucking nul komma nul ambitie. Frappante is ook dat ik dit niet bij iedereen zag aankomen. Maar opeens krijgt men dan een relatie, moet er zo snel mogelijk een huis gekocht worden waar een gezin in kan worden opgebouwd.

Voor dit huis is een hypotheek op basis van twee salarissen noodzakelijk (want zo veel mogelijk lenen). En dus gaat men zo snel mogelijk op zoek naar ''een baan''. Een carrière met achterliggende gedachte opbouwen is opeens niet meer relevant : Als er maar zo snel mogelijk een baan is en zo snel mogelijk een vast contract, zodat je daarmee naar de bank kunt. En dus werken sommige meiden met een hbo diploma opeens jaren op een kinderopvang. En werkt hun vriend met eveneens een hbo diploma opeens bij een autoverhuurbedrijf achter de balie.

Vervolgens komen er in razend tempo een paar kinderen, en gaan ze ook niet meer weg bij hun baan, want ze hebben nu een vast contract en dat contract opzeggen met een tophypotheek en twee kleine koters is te risicovol. Vervolgens kom je in een leven terecht waarin je werkt om te leven en enkel nog op vakantie kunt naar een landal greenparks huisje in België. Allebei een enorme kut baan met nul uitdaging en doorgroeimogelijkheden, en voor je het weet ben je de 30 gepasseerd en kom je nooit meer in een functie terecht met enig perspectief omdat die liever een net afgestudeerde 25 jarige pakken.

Klacht : mensen die dit zichzelf aandoen. Waarom hebben sommige mensen toch zo'n enorme haast om een gezin te stichten en hebben ze verder totaal geen behoefte om zichzelf enigszins uit te dagen op welk gebied dan ook?
  zaterdag 17 februari 2018 @ 18:18:08 #2
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_177259580
Mensen verschillen nou eenmaal.
De één wil op jonge leeftijd vader/moeder worden, de ander op latere leeftijd en weer een ander helemaal nooit. Ambitie gaat trouwens verder dan alleen je werk.
pi_177259627
Waar komt toch telkens die obsessie bij jou vandaan hoe anderen hun leven inrichten.
pi_177259635
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:20 schreef robijnwasverzachter het volgende:
Waar komt toch telkens die obsessie bij jou vandaan hoe anderen hun leven inrichten.
Valt wel mee toch.
pi_177259647
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:18 schreef tja77 het volgende:
Mensen verschillen nou eenmaal.
De één wil op jonge leeftijd vader/moeder worden, de ander op latere leeftijd en weer een ander helemaal nooit. Ambitie gaat trouwens verder dan alleen je werk.
Jong vader/moeder worden lijkt me ook tof. Maar ik snap niet dat mensen dit willen in een stadium waarin ze zelf nauwelijks perspectief hebben.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 18:28:11 #6
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_177259757
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:22 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Jong vader/moeder worden lijkt me ook tof. Maar ik snap niet dat mensen dit willen in een stadium waarin ze zelf nauwelijks perspectief hebben.
Het zal je verbazen wat voor cijfer dat soort mensen hun eigen leven geven. Al mag er van buitenaf als behelpen geblazen uitzien. Niet iedereen vindt een carriere zo belangrijk. Je hebt ook mensen die hun 40 uur maken, en vrede hebben wat ze doen. Ze vinden het wel best in hun rijtjeshuis, aftandse Opel Astra en vakantie in het binnenland.
Geen stress op het werk, nooit overwerken geen cursussen en aanvullende opleidingen nodig, geen verantwoordelijkheid enz. enz.
Gewoon mensen die tevreden zijn met hun leven. Wees blij dat ze er zijn. Laat meer ruimte aan carrieretijgers als jij.
pi_177259819
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:28 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het zal je verbazen wat voor cijfer dat soort mensen hun eigen leven geven. Al mag er van buitenaf als behelpen geblazen uitzien. Niet iedereen vindt een carriere zo belangrijk. Je hebt ook mensen die hun 40 uur maken, en vrede hebben wat ze doen. Ze vinden het wel best in hun rijtjeshuis, aftandse Opel Astra en vakantie in het binnenland.
Geen stress op het werk, nooit overwerken geen cursussen en aanvullende opleidingen nodig, geen verantwoordelijkheid enz. enz.
Gewoon mensen die tevreden zijn met hun leven. Wees blij dat ze er zijn. Laat meer ruimte aan carrieretijgers als jij.
Ja maar dat zijn niet de mensen waar ik het over heb. Die hebben een zekere mate van ambitie, namelijk gewoon een stabiel en rustig (gelukkig) leven leiden. Maar daar heb je in NL toch wel een enigszins fatsoenlijke baan voor nodig.

Met een baan in een kinderopvang (parttime) en een baan achter een verkoopbalie, ga je het leven zoals jij dit noemt simpelweg niet redden.

Wat mij dus verbaast is dat relatief veel mensen lijken te denken dat ze per se voor hun 30e moeten reproduceren, en daardoor al aan kinderen beginnen terwijl ze een onderbetaald baantje hebben en nog in een huurhok drie hoog boven wonen. Dat is in mijn ogen net zoiets als met 100 km/h over een landweggetje rijden met dikke bomen ernaast : Je accepteert gewoon de relatief grote kans dat je leven één groot fiasco wordt.

En ik ken dus redelijk wat mensen die dit toch doen, en die zijn echt niet allemaal achterlijk puur op hun opleidingshistorie afgaande....
pi_177259943
Misschien dat als anderen allemaal dingen doen die jij niet kan begrijpen dat jij diegene bent die achterloopt en minder intelligent bent dan je zelf denkt te zijn.
pi_177260002
Kinderen :r
  zaterdag 17 februari 2018 @ 18:44:03 #10
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_177260008
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:31 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Ja maar dat zijn niet de mensen waar ik het over heb. Die hebben een zekere mate van ambitie, namelijk gewoon een stabiel en rustig (gelukkig) leven leiden. Maar daar heb je in NL toch wel een enigszins fatsoenlijke baan voor nodig.

Met een baan in een kinderopvang (parttime) en een baan achter een verkoopbalie, ga je het leven zoals jij dit noemt simpelweg niet redden.

Wat mij dus verbaast is dat relatief veel mensen lijken te denken dat ze per se voor hun 30e moeten reproduceren, en daardoor al aan kinderen beginnen terwijl ze een onderbetaald baantje hebben en nog in een huurhok drie hoog boven wonen. Dat is in mijn ogen net zoiets als met 100 km/h over een landweggetje rijden met dikke bomen ernaast : Je accepteert gewoon de relatief grote kans dat je leven één groot fiasco wordt.

En ik ken dus redelijk wat mensen die dit toch doen, en die zijn echt niet allemaal achterlijk puur op hun opleidingshistorie afgaande....
Bij een vrouw neemt de vruchtbaarheid af boven haar 30e. Daarnaast neemt de kans op complicaties bij de zwangerschap behoorlijk toe boven de 30e.
De Nederlandse vrouw krijgt gemiddeld op haar 29e haar eerste kind, in andere Europese landen is deze leeftijd een stuk lager.
Dus ja, die mensen kiezen een gezinsleven boven een carriere.
Iemand die z’n hele leven achter een verkoopbalie staat, zou dat ook doen wanneer diegene geen kinderen zou hebben. Die heeft waarschijnlijk gewoon vrede met zijn baan, haalt voldoening uit tevreden klanten. En ja, als zijn vrouw in de kinderopvang werkt, kunnen zij gewoon in een rijtjeshuis wonen een aftandse Opel rijden en elk jaar met hun kids naar Landal.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 19:38:02 #11
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_177260966
Waarom zou je zo moeilijk doen als je ook iedere dag gewoon kan gamen op een zolderkamer.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 20:02:29 #12
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177261461
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:31 schreef DD_Kong het volgende:
Je accepteert gewoon de relatief grote kans dat je leven één groot fiasco wordt.
Het is wel zo dat je rond de geboorte even pas op de plaats doet, want er gebeurt gewoon vrij veel. Maar je leven hoeft niet op te houden met kinderen. Zelf ben ik gaan ZZP'en toen kind 2 jaar werd of zo.

Maar daarnaast: er zijn gewoon veel mensen die het standaard bestaan leiden. En ik kan eigenlijk ook niet zeggen dat ik zo'n fabelachtig leven leidt. Maar ja, ik heb eigenlijk m'n hele leven gewoon erg veel plezier in m'n werk gehad. Dus boeie.

Wat me wel super bagger lijkt, is als je met tegenzin naar je werk moet gaan. Dus je bent niet tevreden achter de balie bij Hertz, en dan moet je nog heul lang.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 21:05:25 #13
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_177263262
Denken dat jij kan beslissen hoe anderen invulling geven aan hun leven :')
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_177263319
Ambitie :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2018 21:08:20 ]
pi_177263624
Werken :')

Kinderen neem je overigens zodat je vanuit de bijstand overal toeslagen en extra's krijgt enzo _O_
pi_177263956
Want wat baat het een mens, zo hij de gehele wereld gewint, en lijdt schade zijner ziel? Of wat zal een mens geven, tot lossing van zijn ziel? Want de Zoon des mensen zal komen in de heerlijkheid Zijns Vaders, met Zijn engelen, en alsdan zal Hij een iegelijk vergelden naar zijn doen.
pi_177264776
Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

Mensen die doorwerken in de pauze en boos worden dat ik altijd bezig ben met pauze en naar huis gaan :')
N A P O L I
C A M P A N I A
  zondag 18 februari 2018 @ 01:33:30 #18
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_177268894
Mijn ambitie is om zo vaak mogelijk te lanterfanten.
Nu na al die jaren is dat dus iets waar ik dan ook echt goed in ben.
  zondag 18 februari 2018 @ 01:51:02 #19
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_177268952
Tja, kinderen krijgen en een leven lang werken om de mondjes te voeden is zo'n beetje core business van de mensheid sinds Adam en Eva.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_177269350
Je zegt in feite dat het leven van vrouwen die bij de kinderopvang werken een fiasco is.
  zondag 18 februari 2018 @ 06:16:07 #21
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_177269600
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:43 schreef Goudenvis het volgende:
Kinderen :r
Dit
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
  zondag 18 februari 2018 @ 06:32:13 #22
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177269655
Denken dat ambitie alleen met een goede, uitdagende baan heeft te maken :')

Die mensen die je beklaagt hebben heel wat meer ambitie in hun donder dan TS die met z'n wajong droomt van een carrière die hij nooit zal hebben en dat ambitie noemt.
pi_177269661
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 21:07 schreef Drug het volgende:
Ambitie :')
  zondag 18 februari 2018 @ 06:34:25 #24
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177269664
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 21:18 schreef RamboDirk het volgende:
Kinderen neem je overigens zodat je vanuit de bijstand overal toeslagen en extra's krijgt enzo _O_
Je vergeet dat die koters voor je kunnen werken. Eerst thuis wat klusjes en dan die zwarte baantjes. Je dochters met 18 gelijk achter de ramen schoppen.
  zondag 18 februari 2018 @ 06:38:21 #25
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177269672
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:06 schreef DD_Kong het volgende:
Klacht : mensen die dit zichzelf aandoen. Waarom hebben sommige mensen toch zo'n enorme haast om een gezin te stichten en hebben ze verder totaal geen behoefte om zichzelf enigszins uit te dagen op welk gebied dan ook?
Je zou jezelf eens kunnen uitdagen door een partner te kiezen, een huis te kopen, samen te gaan wonen, en zelfs de extreemste uitdaging aan te gaan: kinderen krijgen en opvoeden.
Dan is zo'n "uitdagende" carrière net zo opwindend als een midweek centerparks met je moeder.
pi_177269689
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 04:10 schreef Mainport het volgende:
Je zegt in feite dat het leven van vrouwen die bij de kinderopvang werken een fiasco is.
Terwijl die hard nodig is om de ambitieuze vrouwen te kunnen laten werken :)
  zondag 18 februari 2018 @ 09:11:52 #27
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_177270612
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 06:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je zou jezelf eens kunnen uitdagen door een partner te kiezen, een huis te kopen, samen te gaan wonen, en zelfs de extreemste uitdaging aan te gaan: kinderen krijgen en opvoeden.
Dan is zo'n "uitdagende" carrière net zo opwindend als een midweek centerparks met je moeder.
_O_

Het jarenlang uitstellen van volwassenheid en het weglopen voor verantwoordelijkheid is volgens mij sowieso wel een zaak tegenwoordig. Mja, welvaart en een legio aan keuzemogelijkheden maken mensen overgevoelig en onzeker.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_177270649
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 09:11 schreef Geelman het volgende:

[..]

_O_

Het jarenlang uitstellen van volwassenheid en het weglopen voor verantwoordelijkheid is volgens mij sowieso wel een zaak tegenwoordig. Mja, welvaart en een legio aan keuzemogelijkheden maken mensen overgevoelig en onzeker.
lol nee wij weigeren slechts met dezelfde vanzelfsprekendheid als vorige generaties bepaalde sociaal geconstrueerde "verantwoordelijkheden" te aanvaarden, als we zien dat die resulteren in een uiterst onrechtvaardige wereld met een onbeschrijflijk inhumane mensheid.
  User die overal opduikt 2022 zondag 18 februari 2018 @ 09:18:40 #29
186611 Haags
pi_177270656
Heb je geen ambitie; ga bij de politie!
Zonder wrijving geen glans
  zondag 18 februari 2018 @ 09:21:28 #30
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_177270682
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 09:17 schreef Drug het volgende:

[..]

lol nee wij weigeren slechts met dezelfde vanzelfsprekendheid als vorige generaties bepaalde sociaal geconstrueerde "verantwoordelijkheden" te aanvaarden, als we zien dat die resulteren in een uiterst onrechtvaardige wereld met een onbeschrijflijk inhumane mensheid.
Mwa, wat mij betreft verschuiven die uiterst onrechtvaardige verantwoordelijkheden slechts een beetje naar het oosten zodat wij in het westen wat langer kunnen blijven fappen.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  zondag 18 februari 2018 @ 09:37:50 #31
246810 Duzzy
Kapot knuppelen
pi_177270864
Ts heeft geen vriendin en gaat dan klagen over gasten in zijn omgeving die het wel hebben en met de volgende stap beginnen. :')
  zondag 18 februari 2018 @ 10:17:34 #32
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_177271379
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 09:11 schreef Geelman het volgende:

[..]

_O_

Het jarenlang uitstellen van volwassenheid en het weglopen voor verantwoordelijkheid is volgens mij sowieso wel een zaak tegenwoordig. Mja, welvaart en een legio aan keuzemogelijkheden maken mensen overgevoelig en onzeker.
Wat is er mis mee dat sommigen geen koophuis, vaste relatie en/of kinderen willen? Een baan (werk) is verplicht, maar een koophuis, vaste relatie en/of kinderen zijn toch echt een vrije keuze. Ik wil later als ik groot ben ook geen koophuis en kinderen, maar in plaats daarvan mooie reizen maken. Wat is daar mis mee?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_177271664
Ik snap heel goed wat jij bedoeld.. ik heb vriendinnen die gewoon intelligent genoeg zijn, maar gewoon nog steeds hun tijd verspillen achter de kassa in een supermarkt!

Ze weten zelf dat ze dat niet hun hele leven gaan/willen doen, maar ze willen niet meer naar school dus dan is dit volgens hen de enige optie!

Het is echt gewoon hartpijn
O+ O+ O+ !
-
  zondag 18 februari 2018 @ 11:58:34 #34
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177273035
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 09:11 schreef Geelman het volgende:

[..]

_O_

Het jarenlang uitstellen van volwassenheid en het weglopen voor verantwoordelijkheid is volgens mij sowieso wel een zaak tegenwoordig. Mja, welvaart en een legio aan keuzemogelijkheden maken mensen overgevoelig en onzeker.
Je doet precies hetzelfde als TS. Laat mensen gewoon doen wat ze doen en vul geen redenen voor ze in.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177273736
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:06 schreef DD_Kong het volgende:
Klacht : mensen die dit zichzelf aandoen. Waarom hebben sommige mensen toch zo'n enorme haast om een gezin te stichten en hebben ze verder totaal geen behoefte om zichzelf enigszins uit te dagen op welk gebied dan ook?
Gewoon natuurlijke voortplantingsdrift.
Je kunt je evengoed afvragen hoe mensen dit zo lang mogelijk kunnen uitstellen omwille van een carrière.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 18 februari 2018 @ 12:29:55 #36
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_177273925
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:22 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Gewoon natuurlijke voortplantingsdrift.
Je kunt je evengoed afvragen hoe mensen dit zo lang mogelijk kunnen uitstellen omwille van een carrière.
Precies, gewoon prioritering dan eenieder voor zichzelf mag bepalen.
De één wordt graag jong vader/moeder want een kind kost je gewoon een bak energie. De ander verkiest ervoor carriere te maken en het kind te dumpen bij de kinderopvang omdat zowel papa als mama persé carriere willen maken en niet thuis willen zitten.
  zondag 18 februari 2018 @ 12:32:08 #37
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_177273990
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 09:11 schreef Geelman het volgende:

[..]

_O_

Het jarenlang uitstellen van volwassenheid en het weglopen voor verantwoordelijkheid is volgens mij sowieso wel een zaak tegenwoordig. Mja, welvaart en een legio aan keuzemogelijkheden maken mensen overgevoelig en onzeker.
Waar in het traject heb ik ineens een verantwoordelijkheid gekregen?
pi_177274011
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:06 schreef DD_Kong het volgende:
ul komma nul ambitie. Frappante is ook dat ik dit niet bij iedereen zag aankomen. Maar opeens krijgt men dan een relatie, moet er zo snel mogelijk een huis gekocht worden waar een gezin in kan worden opgebouwd.

Voor dit huis is een hypotheek op basis van twee salarissen noodzakelijk (want zo veel mogelijk lenen). En dus gaat men zo snel mogelijk op zoek naar ''een baan''. Een carrière met achterliggende gedachte opbouwen is opeens niet meer relevant : Als er maar zo snel mogelijk een baan is en zo snel mogelijk een vast contract, zodat je daarmee naar de bank kunt. En dus werken sommige meiden met een hbo diploma opeens jaren op een kinderopvang. En werkt hun vriend met eveneens een hbo diploma opeens bij een autoverhuurbedrijf achter de balie.

Vervolgens komen er in razend tempo een paar kinderen, en gaan ze ook niet meer weg bij hun baan, want ze hebben nu een vast contract en dat contract opzeggen met een tophypotheek en twee kleine koters is te risicovol. Vervolgens kom je in een leven terecht waarin je werkt om te leven en enkel nog op vakantie kunt naar een landal greenparks huisje in België. Allebei
Deze man weet _O_ Terechte klacht
Baby we can do it, take the time do it right. We can do it baby, do it tonight _O_
Nudes alleen via DM niet via PM
pi_177274070
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 09:37 schreef Duzzy het volgende:
Ts heeft geen vriendin en gaat dan klagen over gasten in zijn omgeving die het wel hebben en met de volgende stap beginnen. :')
haha beta cuck gespot :')
Baby we can do it, take the time do it right. We can do it baby, do it tonight _O_
Nudes alleen via DM niet via PM
  zondag 18 februari 2018 @ 15:01:10 #40
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_177278165
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:17 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Wat is er mis mee dat sommigen geen koophuis, vaste relatie en/of kinderen willen? Een baan (werk) is verplicht, maar een koophuis, vaste relatie en/of kinderen zijn toch echt een vrije keuze. Ik wil later als ik groot ben ook geen koophuis en kinderen, maar in plaats daarvan mooie reizen maken. Wat is daar mis mee?
Zei ik dan dat daar iets mis mee is?

quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Je doet precies hetzelfde als TS. Laat mensen gewoon doen wat ze doen en vul geen redenen voor ze in.
Het was slechts een kleine beschouwing op de zaak mijnerzijds. Ik loop overigens ook tegen de 30 en heb geen vrouw en/of kinderen. Dus ik ben wat dat betreft m'n eigen voorbeeld.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  zondag 18 februari 2018 @ 15:04:27 #41
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_177278245
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:43 schreef Goudenvis het volgende:
Kinderen :r
Dachten je ouders maar zo
pi_177278251
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 15:04 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Dachten je ouders maar zo
sow
pi_177278561
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 09:17 schreef Drug het volgende:

[..]

lol nee wij weigeren slechts met dezelfde vanzelfsprekendheid als vorige generaties bepaalde sociaal geconstrueerde "verantwoordelijkheden" te aanvaarden, als we zien dat die resulteren in een uiterst onrechtvaardige wereld met een onbeschrijflijk inhumane mensheid.
Sowieso kan bewust bepaalde verantwoordelijkheden niet aangaan ook een vorm van verantwoordelijkheid zijn.
pi_177278615
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 15:19 schreef Chai het volgende:

[..]

Sowieso kan bewust bepaalde verantwoordelijkheden niet aangaan ook een vorm van verantwoordelijkheid zijn.
Verantception
  zondag 18 februari 2018 @ 15:43:15 #45
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177279082
Op zondag FOK!en en bier klappen is mijn enige ambitie.
pi_177279113
quote:
7s.gif Op zondag 18 februari 2018 15:43 schreef Twiitch het volgende:
Op zondag FOK!en en bier klappen is mijn enige ambitie.
_O- _O-
-
  zondag 18 februari 2018 @ 15:45:08 #47
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177279124
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 15:44 schreef Anneloos het volgende:

[..]

_O- _O-
Morgen moet ik weer werken.
pi_177279125
Niet succesvol willen zijn in een verziekt systeem :')
  zondag 18 februari 2018 @ 15:48:17 #49
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_177279207
Gewoon lekker op de bank in een huurhuisje...overal subsidie op krijgen en uiteindelijk zo'n 2 rooitjes in de maand opstrijken terwijl je lekker de hele dag op de bank met een half liter blik bier zit. :)
pi_177279228
Moeten die mensen lekker zelf weten
  zondag 18 februari 2018 @ 16:16:08 #51
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_177280010
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 15:19 schreef Chai het volgende:

[..]

Sowieso kan bewust bepaalde verantwoordelijkheden niet aangaan ook een vorm van verantwoordelijkheid zijn.
Meta dit.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  zondag 18 februari 2018 @ 16:27:07 #52
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_177280305
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 15:01 schreef Geelman het volgende:

[..]

Zei ik dan dat daar iets mis mee is?

[..]

Het was slechts een kleine beschouwing op de zaak mijnerzijds. Ik loop overigens ook tegen de 30 en heb geen vrouw en/of kinderen. Dus ik ben wat dat betreft m'n eigen voorbeeld.
Nee, maar het kwam zo over. Niet iedereen is geschikt om kinderen te krijgen of een huis te kopen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
  zondag 18 februari 2018 @ 16:51:42 #53
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_177280792
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 16:27 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Nee, maar het kwam zo over. Niet iedereen is geschikt om kinderen te krijgen of een huis te kopen.
Ook (objectief gezien) ongeschikte mensen zetten blijkbaar moeiteloos kinderen op de wereld. En deze mensen lijken zich maar matig te interesseren in de omstandigheden waarin het kind terecht komt. Mooi voorbeeld is dit programma:


En heel geschikte mensen maken juist relatief vaak de keuze om geen kinderen te krijgen. Dat is best wel interessant, aangezien deze mensen wel de goede randvoorwaarden kunnen creëren om een kind goed te kunnen laten opgroeien.

Het blijft natuurlijk de eigen keuze van mensen om al dan niet gepland aan kinderen te beginnen, maar die keuzes betekenen op collectief niveau natuurlijk wel veel voor de maatschappij van de toekomst.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_177280848
Ik ambieer het om een wajong uitkering te krijgen en de hele dag op youtube streamen. Af en toe een enorme pizza met afterpay laten bezorgen en soms lekker een rondje rijden met een afgetrapte auto en de hele dag schijt hebben aan de wereld.
pi_177280886
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2018 16:53 schreef Monopoly het volgende:
Ik ambieer het om een wajong uitkering te krijgen en de hele dag op youtube streamen. Af en toe een enorme pizza met afterpay laten bezorgen en soms lekker een rondje rijden met een afgetrapte auto en de hele dag schijt hebben aan de wereld.
We weten wel wie jij aan het beschrijven bent ;( ..
-
pi_177281140
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 16:55 schreef Anneloos het volgende:

[..]

We weten wel wie jij aan het beschrijven bent ;( ..
Huh wie dan?
  zondag 18 februari 2018 @ 17:52:36 #57
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_177282260
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 16:51 schreef Geelman het volgende:

[..]

Ook (objectief gezien) ongeschikte mensen zetten blijkbaar moeiteloos kinderen op de wereld. En deze mensen lijken zich maar matig te interesseren in de omstandigheden waarin het kind terecht komt. Mooi voorbeeld is dit programma:


En heel geschikte mensen maken juist relatief vaak de keuze om geen kinderen te krijgen. Dat is best wel interessant, aangezien deze mensen wel de goede randvoorwaarden kunnen creëren om een kind goed te kunnen laten opgroeien.

Het blijft natuurlijk de eigen keuze van mensen om al dan niet gepland aan kinderen te beginnen, maar die keuzes betekenen op collectief niveau natuurlijk wel veel voor de maatschappij van de toekomst.
Daar heb je gelijk in. Ik had gisteren een stukje van dat programma gezien (kwam na Moltalk) en ik dacht telkens: "man, man, man". Ik acht mijzelf ook niet geschikt voor het vaderschap (heb namelijk autisme) en ik heb een hekel aan kinderen, dus ik heb de keuze al gemaakt.

Het zou goed zijn dat doktersstellen of advocatenstellen gewoon een bonus krijgen, als ze een kind baren en dat er goede kinderopvangregelingen komen. Juist doktersstellen of advocatenstellen moeten zich goed vermenigvuldigen, want dat zijn mensen met goede genen. Die genen moeten doorgegeven worden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
  zondag 18 februari 2018 @ 18:37:34 #58
246810 Duzzy
Kapot knuppelen
pi_177283231
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:34 schreef Mr.Worldwide het volgende:

[..]

haha beta cuck gespot :')
Haha eeuwige maagd gespot :')
pi_177285167
sorry maar de meeste mensen met een hbo diploma kiezen niet voor dit carrierepad. dit zijn echt uitzonderingen.

derhalve een onterechte klacht
pi_177286693
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:28 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het zal je verbazen wat voor cijfer dat soort mensen hun eigen leven geven. Al mag er van buitenaf als behelpen geblazen uitzien. Niet iedereen vindt een carriere zo belangrijk. Je hebt ook mensen die hun 40 uur maken, en vrede hebben wat ze doen. Ze vinden het wel best in hun rijtjeshuis, aftandse Opel Astra en vakantie in het binnenland.
Geen stress op het werk, nooit overwerken geen cursussen en aanvullende opleidingen nodig, geen verantwoordelijkheid enz. enz.
Gewoon mensen die tevreden zijn met hun leven. Wees blij dat ze er zijn. Laat meer ruimte aan carrieretijgers als jij.
DIT! Dat ben ik. Gewoon rustig leven. Universitair afgestudeerd, maar vind het best zo. Gewoon callcenter baantje hier, autowasser daar...klein salaris binnenharken en tevreden zijn. 200 euro per maand sparen en na een half jaar op reis. En terug van reis weer opnieuw. 0 stress, 0 leergedoe, 0 overwerk, dat is het leven!
Niet doen
pi_177286727
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2018 16:53 schreef Monopoly het volgende:
Ik ambieer het om een wajong uitkering te krijgen en de hele dag op youtube streamen. Af en toe een enorme pizza met afterpay laten bezorgen en soms lekker een rondje rijden met een afgetrapte auto en de hele dag schijt hebben aan de wereld.
Dat is helaas niet voor iedereen weggelegd.
pi_177287318
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:16 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

DIT! Dat ben ik. Gewoon rustig leven. Universitair afgestudeerd, maar vind het best zo. Gewoon callcenter baantje hier, autowasser daar...klein salaris binnenharken en tevreden zijn. 200 euro per maand sparen en na een half jaar op reis. En terug van reis weer opnieuw. 0 stress, 0 leergedoe, 0 overwerk, dat is het leven!
Ben je hier echt tevreden mee of ben je gewoon te onzeker om het hogerop te zoeken en is dit jouw manier van leven waarin je het meeste comfort vindt door dat je geen spannende situaties en dergelijke hebt?

Kan me niet voorstellen dat je als universitair geschoolde blij wordt van een baantje in een callcenter.
  zondag 18 februari 2018 @ 21:55:34 #63
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177287336
quote:
9s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:18 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Dat is helaas niet voor iedereen weggelegd.
En dan toch proberen, dàt is ambitie :-P
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_177287349
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:54 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Ben je hier echt tevreden mee of ben je gewoon te onzeker om het hogerop te zoeken en is dit jouw manier van leven waarin je het meeste comfort vindt door dat je geen spannende situaties en dergelijke hebt?

Kan me niet voorstellen dat je als universitair geschoolde blij wordt van een baantje in een callcenter.
Kan me niet voorstellen dat je als universitair geschoolde blij wordt van een stressvol baantje waar je echt moet presteren. Nee voor mij geen stress, vroegtijdige kaalheid, en grijze haren.

Gewoon genieten,
Niet doen
pi_177287411
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:56 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat je als universitair geschoolde blij wordt van een stressvol baantje waar je echt moet presteren. Nee voor mij geen stress, vroegtijdige kaalheid, en grijze haren.

Gewoon genieten,
Er is natuurlijk ook een tussenweg tussen een baantje in een callcenter en een baan die permanent stressvol is maargoed.

Ik denk dat een baan in een callcenter mij op een gegeven moment meer stress op zal leveren dan een baan op niveau trouwens.
pi_177287569
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:59 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Er is natuurlijk ook een tussenweg tussen een baantje in een callcenter en een baan die permanent stressvol is maargoed.

Ik denk dat een baan in een callcenter mij op een gegeven moment meer stress op zal leveren dan een baan op niveau trouwens.
Wat doe je nu dan?
.
pi_177287584
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:06 schreef Fer het volgende:

[..]

Wat doe je nu dan?
Elk antwoord dat ik nu ga geven, gaat toch backfiren denk dus daar trap ik niet in. :P
  zondag 18 februari 2018 @ 22:12:42 #68
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_177287700
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:07 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Elk antwoord dat ik nu ga geven, gaat toch backfiren denk dus daar trap ik niet in. :P
Een topic openen waarin je kritiek hebt over het gebrek aan ambitie m.b.t. de carriere van andere mensen en vervolgens niet zeggen wat jouw carriere is, is natuurlijk wel heel makkelijk.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 18 februari 2018 @ 22:41:09 #69
74056 crew  ToT
pi_177288220
Vroeger maakte ik me ook altijd druk om de burgerlijkheid en afgestomptheid van de grote mensenmassa.

Then I grew up.
pi_177288885
Klopt, ik heb niet het idee dat er in Nederland veel mensen stoppen met school om even een Apple of Microsoft op te zetten.

En hebben ze deze ambitie wel dan vluchten ze vaak naar het buitenland omdat die landen 10x beter zijn om zo'n ambitie na te streven.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177289038
Niet tot je 30ste 6 dagen per week op de sociëteit rondhangen en daarna instromen bij een prominent bedrijf via een zakencontact van de vader van je dispuutsgenoot Jan-Lodewijk. :')
"Er moet geneukt worden en bier gezopen worden, maar er wordt toch niet geneukt dus moet er meer bier gedronken worden!"
pi_177289105
Ambitie is voor mensen die nooit heroine gebruiken op maandagochtend
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
  zondag 18 februari 2018 @ 23:50:04 #73
246810 Duzzy
Kapot knuppelen
pi_177289246
Leuk die sociale druk.. dan probeer je lekker rustig leventje te lijden en wordt je met de nek aangekeken door types als TS :r
pi_177289328
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:56 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat je als universitair geschoolde blij wordt van een stressvol baantje waar je echt moet presteren. Nee voor mij geen stress, vroegtijdige kaalheid, en grijze haren.

Gewoon genieten,
Word je wel blij van een schraperig inkomen? Saaie dagen doorkomen met het lezen van meuk op je mobiel naast eventueel geestdodend werk is natuurlijk veel beter...
pi_177289394
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:07 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Elk antwoord dat ik nu ga geven, gaat toch backfiren denk dus daar trap ik niet in. :P
Wat lame...

Ga maar lekker voor het grootkapitaal werken TS, lekker schulden creëren die wij schultenbrauklappers mogen betalen.

Ieder zn ding.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 19 februari 2018 @ 01:49:18 #76
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_177289858
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:56 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat je als universitair geschoolde blij wordt van een stressvol baantje waar je echt moet presteren. Nee voor mij geen stress, vroegtijdige kaalheid, en grijze haren.

Gewoon genieten,
Gelijk hebbie. De golden years vliegen zo voorbij dus neem het er van.
pi_177289900
Het leven dat wij hebben is ook relatief uniek. Vroeger moest je gewoon je vader opvolgen qua werk, aangezien je niet echt een andere keus had. Sociale mobiliteit was altijd heel beperkt.

Nu hebben we heel veel keus en kunnen we worden wat we willen. Als mensen voor de rest van hun leven een simpel baantje willen doen, dan moeten ze dat lekker zelf weten.

Uiteindelijk gaat het erom dat je gelukkig bent en ik weet zeker dat veel van die zogenaamde carrièretijgers echt niet gelukkig zijn met hun stressvolle baan op universitair niveau. Soms zie ik weleens van die gasten van in de 20 die al op een vent van 40 lijken. Wat doen die zichzelf toch aan? :')
  maandag 19 februari 2018 @ 08:07:13 #78
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_177291155
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
pi_177291267
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:43 schreef Goudenvis het volgende:
Kinderen :r
  maandag 19 februari 2018 @ 08:25:38 #80
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_177291330
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 02:19 schreef Mark031 het volgende:
Het leven dat wij hebben is ook relatief uniek. Vroeger moest je gewoon je vader opvolgen qua werk, aangezien je niet echt een andere keus had. Sociale mobiliteit was altijd heel beperkt.

Nu hebben we heel veel keus en kunnen we worden wat we willen. Als mensen voor de rest van hun leven een simpel baantje willen doen, dan moeten ze dat lekker zelf weten.

Uiteindelijk gaat het erom dat je gelukkig bent en ik weet zeker dat veel van die zogenaamde carrièretijgers echt niet gelukkig zijn met hun stressvolle baan op universitair niveau. Soms zie ik weleens van die gasten van in de 20 die al op een vent van 40 lijken. Wat doen die zichzelf toch aan? :')
Terechte post.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  maandag 19 februari 2018 @ 08:27:50 #81
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177291371
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:37 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Ambitie is voor mensen die nooit heroine gebruiken op maandagochtend
Mooi.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 19 februari 2018 @ 08:38:25 #82
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_177291542
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 00:03 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]

Wat lame...

Ga maar lekker voor het grootkapitaal werken TS, lekker schulden creëren die wij schultenbrauklappers mogen betalen.

Ieder zn ding.
Als universitair geschoolde kantoorknecht mag je dan wel wat meer verdienen, maar in principe word je alsnog voor een fooi afgebeuld als je kijkt naar wat de grootkapitaalhouders binnenharken. En voor een bijstandje hoef je helemaal niets te doen, terwijl je je waardevolle tijd behoudt. Best een prima deal eigenlijk.

Maar goed, ik mag me zo weer op de kantoortuin gaan melden... :')
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_177292889
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 08:38 schreef Geelman het volgende:

[..]

Als universitair geschoolde kantoorknecht mag je dan wel wat meer verdienen, maar in principe word je alsnog voor een fooi afgebeuld als je kijkt naar wat de grootkapitaalhouders binnenharken. En voor een bijstandje hoef je helemaal niets te doen, terwijl je je waardevolle tijd behoudt. Best een prima deal eigenlijk.

Maar goed, ik mag me zo weer op de kantoortuin gaan melden... :')
Hear, hear. Daarom gewoon "modaal" universitair baantje hebben, zonder al teveel stress maar wel lekker salaris, bij een MKBertje of de lokale overheid zodat je ook geen carrière "moet" maken met bijhorende sores. Best of both worlds :)
pi_177296972
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:06 schreef DD_Kong het volgende:
en voor je het weet ben je de 30 gepasseerd en kom je nooit meer in een functie terecht met enig perspectief omdat die liever een net afgestudeerde 25 jarige pakken
Of ze willen niet hun leven compleet schikken aan zo'n carrière. Gewoon zorgen dat er de nodige brood op de plank komt (wat prima kan met een simpele baan) en zo veel mogelijk tijd over houden voor een hobby of andere dingen.

En zoals je al stelt val je toch al best snel uit dat "succesvol" plaatje, bijvoorbeeld als je niet jong + hoogopgeleid e.d. bent. Maar wat je vergeet is dat als je bijvoorbeeld 35-40 of ouder bent en je hebt altijd knetterhard gewerkt, en je wordt (mentaal/lichamelijk) ziek, dan ben je die mooie carrière met alles er op en er aan binnen mum van tijd kwijt. En dan sta je met lege handen. En waarom komt dat? Omdat niemand een neuk geeft + er zijn altijd mensen die je plek kunnen innemen.
  maandag 19 februari 2018 @ 14:48:24 #85
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_177300295
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:31 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Ja maar dat zijn niet de mensen waar ik het over heb. Die hebben een zekere mate van ambitie, namelijk gewoon een stabiel en rustig (gelukkig) leven leiden. Maar daar heb je in NL toch wel een enigszins fatsoenlijke baan voor nodig.

Met een baan in een kinderopvang (parttime) en een baan achter een verkoopbalie, ga je het leven zoals jij dit noemt simpelweg niet redden.

Wat mij dus verbaast is dat relatief veel mensen lijken te denken dat ze per se voor hun 30e moeten reproduceren, en daardoor al aan kinderen beginnen terwijl ze een onderbetaald baantje hebben en nog in een huurhok drie hoog boven wonen. Dat is in mijn ogen net zoiets als met 100 km/h over een landweggetje rijden met dikke bomen ernaast : Je accepteert gewoon de relatief grote kans dat je leven één groot fiasco wordt.

En ik ken dus redelijk wat mensen die dit toch doen, en die zijn echt niet allemaal achterlijk puur op hun opleidingshistorie afgaande....
Zodra ik tussen de 50 en 60 ben hoop ik toch echt dat de kinderen het nest uitgevlogen zijn. Met jouw voorbeeld is dit nogal onwaarschijnlijk, dus ik pas. Mijn behoefte aan tijd voor mezelf houdt niet ineens op als er kinderen zijn. Heeft weinig met een gebrek aan ambitie te maken. Zou eerder denken aan een gebrek aan creativiteit bij TS. :P

Ik werk bijvoorbeeld al sinds mijn 16e bij hetzelfde bedrijf. Ben nu 26 en verdien ruim boven modaal en mijn doorgroeimogelijkheden zijn uitstekend. Ik zie het probleem niet.
  maandag 19 februari 2018 @ 18:40:45 #86
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_177304942
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:31 schreef greyfacenospace het volgende:
Niet tot je 30ste 6 dagen per week op de sociëteit rondhangen en daarna instromen bij een prominent bedrijf via een zakencontact van de vader van je dispuutsgenoot Jan-Lodewijk. :')
Beter had ik het niet kunnen verwoorden. _O-
pi_177307155
Terechte klacht.

Sowieso aan kinderen beginnen :') moet verder iedereen zelf weten hoor, maar ze vreten gewoon een groot deel van je vrije tijd op. Dan maar lekker de vrije vogel uithangen. ^O^
The only way you can be original, is to be yourself.
  maandag 19 februari 2018 @ 21:02:46 #88
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_177308204
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:25 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Terechte klacht.

Sowieso aan kinderen beginnen :') moet verder iedereen zelf weten hoor, maar ze vreten gewoon een groot deel van je vrije tijd op. Dan maar lekker de vrije vogel uithangen. ^O^
Werk vreet een groot deel van je vrije tijd op. Kinderen niet, vrije tijd breng je samen met je kinderen door. Ik ga oprecht liever op vakantie met kinderen dan dat ik ze wegstop bij opa/oma.
pi_177315370
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:52 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Het zou goed zijn dat doktersstellen of advocatenstellen gewoon een bonus krijgen, als ze een kind baren en dat er goede kinderopvangregelingen komen. Juist doktersstellen of advocatenstellen moeten zich goed vermenigvuldigen, want dat zijn mensen met goede genen. Die genen moeten doorgegeven worden.
Advocatenstellen goede genen? Dat zijn naast bankiers de kanker van de hedendaagse maatschappij!
  Forum Admin dinsdag 20 februari 2018 @ 10:00:22 #90
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_177315750
Terechte klaag, die Panamera blijft tweedehands zelfs nog prijzig.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Moderator dinsdag 20 februari 2018 @ 11:00:32 #91
441859 crew  Lenny77
pi_177316721
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:39 schreef KosterT het volgende:

[..]

Advocatenstellen goede genen? Dat zijn naast bankiers de kanker van de hedendaagse maatschappij!
Dit.. Daar zitten we toch echt niet op te wachten..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:26:51 #92
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_177320266
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 02:19 schreef Mark031 het volgende:
Het leven dat wij hebben is ook relatief uniek. Vroeger moest je gewoon je vader opvolgen qua werk, aangezien je niet echt een andere keus had. Sociale mobiliteit was altijd heel beperkt.

Nu hebben we heel veel keus en kunnen we worden wat we willen. Als mensen voor de rest van hun leven een simpel baantje willen doen, dan moeten ze dat lekker zelf weten.

Uiteindelijk gaat het erom dat je gelukkig bent en ik weet zeker dat veel van die zogenaamde carrièretijgers echt niet gelukkig zijn met hun stressvolle baan op universitair niveau. Soms zie ik weleens van die gasten van in de 20 die al op een vent van 40 lijken. Wat doen die zichzelf toch aan? :')
Jij snapt ‘m _O_
With love :*
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:30:20 #93
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_177320305
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:21 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Valt wel mee toch.
nee het valt helemaal niet mee.
wat maakt het uit hoe andere mensen hun leven inrichten? het is toch verder niet jouw probleem?
Maar niet heus.....Daaaag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')