abonnement Unibet Coolblue
pi_177260958
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:20 schreef Hedera het volgende:
Misschien is de vraag al gesteld of zie ik iets over het hoofd maar als jullie of zij een bewindvoerder had(den), dan kun je toch geen schulden maken? De bewindvoerder is verantwoordelijk.
Ondanks een bewindvoerder kan je nog steeds schulden maken. In principe worden de vaste lasten betaald mits er voldoende inkomen is maar wanneer iemand gaat shoppen op afbetaling is er geen bewindvoerder die dat - in beginsel - kan tegenhouden. Mits er inschrijving is in CCBR, dan kan je de verkoper het principe van eigen schuld in de schoenen schuiven.
#26 || Luciano da Silva
pi_177261005
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 19:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Het is toch normaal dat je samen de financiën beheert? En in het geval van schulden is het gebruikelijk dat je brieven krijgt van bedrijven die je aanmanen de achterstallige betalingen te voldoen?
Maakte je de post ook nooit open dan?
Ja dat is ook normaal idd maar heb er altijd heel gemakzuchtig over gedacht, zo van zij regelt dat wel. (Omdat ze dat zelf wilde en ook daadwerkelijk deed destijds).
Ik zag zelden post liggen en gaf die dan aan haar door.
Wat blijkt nu achteraf, zij heeft al maanden brieven verstopt, ongeopend. Die heeft zij mij wel meegegeven.
pi_177261034
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 19:36 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

niet te geloven.

Vraagje: Ben je autist?
Geen idee nooit laten testen,why?
pi_177261182
Eh, jij hebt geen sleutel en zij wel. Je bent dus niet thuis. Zo geef je haar het hele weekend de kans alles weg te verhuizen.
pi_177261200
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 19:40 schreef Latz het volgende:

[..]

Ja dat is ook normaal idd maar heb er altijd heel gemakzuchtig over gedacht, zo van zij regelt dat wel. (Omdat ze dat zelf wilde en ook daadwerkelijk deed destijds).
Ik zag zelden post liggen en gaf die dan aan haar door.
Wat blijkt nu achteraf, zij heeft al maanden brieven verstopt, ongeopend. Die heeft zij mij wel meegegeven.
Ja nou sorry hoor, maar zoals iemand hier al eerder opmerkte, je hebt zitten slapen. Nu geef je zelf toe dat je gemakzuchtig was. Brieven verstoppen okee, is mogelijk. Maar nooit een deurwaarder op de koffie gehad?
pi_177261212
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 19:48 schreef qajariaq het volgende:
Eh, jij hebt geen sleutel en zij wel. Je bent dus niet thuis. Zo geef je haar het hele weekend de kans alles weg te verhuizen.
Ben ik ook bang voor. Dat huis is leeg als TS met de slotenmaker maandag aan komt sloffen.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 20:03:44 #82
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_177261485
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 19:01 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Als je partner niet op het koopcontract staat maar wel meebetaalt aan de hypotheek, heeft ze theoretisch ook recht op een deel van de woning.
Totale onzin. Ik weet dat het nu off-topic is maar zulke onzinverhalen wil ik toch graag ontkrachten.

Ontopic: kennelijk is TS niet getrouwd of geregistreerd partner met z'n ex, dus belangrijkste is idd zorgen dat de huur en energie wel gewoon betaald is. Kijken waar de schulden zijn gemaak en uit wiens naam (aankopen op zijn naam bijvoorbeeld) . Verder klaar. Als een vermeende bewindvoerder wat bij je wil komen halen dan laat die persoon eerst maar eens zien dat ie inderdaad bewindvoerder is en voor welke schulden hij dan (mede) aansprakelijk zou zijn.
klerkje
pi_177261623
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:04 schreef Latz het volgende:

[..]

Gewoon samenwonend, geen geregistreerd partnerschap, geen huwelijk.
Heb haar ook al uitgeschreven op die woning.
Hoe heb je dat gedaan?
pi_177261688
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 19:48 schreef qajariaq het volgende:
Eh, jij hebt geen sleutel en zij wel. Je bent dus niet thuis. Zo geef je haar het hele weekend de kans alles weg te verhuizen.
Dat is mijn vraag ook kan zij dat zomaar doen zonder overleg? Vandaag gekeken en alles staat er nog.
Mocht ze dat wel doen doe ik gewoon aangifte.
pi_177261777
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:14 schreef Latz het volgende:

[..]

Dat is mijn vraag ook kan zij dat zomaar doen zonder overleg? Vandaag gekeken en alles staat er nog.
Mocht ze dat wel doen doe ik gewoon aangifte.
Dat kan ze doen ja, ze mag haar spullen sowieso weghalen. Jouw spullen niet, maar kun jij bewijzen welke spullen er in het huis stonden en dat deze spullen van jou zijn?
pi_177261971
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:14 schreef Latz het volgende:
Mocht ze dat wel doen doe ik gewoon aangifte.
Waarvan wou je aangifte doen? Dat ze haar(deel van) inboedel uit huis haalt? Je hebt geen poot om op te staan. Ik neem aan dat zij net als jij op dat adres staat ingeschreven bij de gemeente.

De boedel verdelen kan je in overleg doen maar je kan ook gewoon naar eigen inzicht alvast een verdeling maken. Zij kan dat dus ook. Als ze op het idee komt om 99% van de spullen mee te nemen dan heb je nog steeds geen poot om op te staan.

Sorry, wat ben je vreselijk naïef.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 20:29:52 #87
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_177262128
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Waarvan wou je aangifte doen? Dat ze haar(deel van) inboedel uit huis haalt? Je hebt geen poot om op te staan. Ik neem aan dat zij net als jij op dat adres staat ingeschreven bij de gemeente.

De boedel verdelen kan je in overleg doen maar je kan ook gewoon naar eigen inzicht alvast een verdeling maken. Zij kan dat dus ook. Als ze op het idee komt om 99% van de spullen mee te nemen dan heb je nog steeds geen poot om op te staan.

Sorry, wat ben je vreselijk naïef.
Pas nou op!!! dit wil TS niet!
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_177262248
Ik begrijp nog steeds niet waarom je de huur zou opzeggen. Een nieuw woning moet je weer stofferen.
Die bijstanduitkering is geen vetpot, zeker wanneer je bij je moeder woont.
pi_177262308
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 19:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ja nou sorry hoor, maar zoals iemand hier al eerder opmerkte, je hebt zitten slapen. Nu geef je zelf toe dat je gemakzuchtig was. Brieven verstoppen okee, is mogelijk. Maar nooit een deurwaarder op de koffie gehad?
Nee nog nooit een deurwaarder aan de deur gehad, vind ik ook zo vreemd.
pi_177262314
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:29 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Pas nou op!!! dit wil TS niet!
Het verschil is dat ik TS van nuttige info voorzie en daarbij terloops een opmerking maak. Jij maakt daar je gehele boodschap van zonder iets toe te voegen. Daar kan TS niet zo veel mee en leidt je de aandacht af van waar het wel omdraait.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 20:37:41 #91
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_177262348
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:36 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Het verschil is dat ik TS van nuttige info voorzie en daarbij terloops een opmerking maak. Jij maakt daar je gehele boodschap van zonder iets toe te voegen. Daar kan TS niet zo veel mee en leidt je de aandacht af van waar het wel omdraait.
nuttige info :')
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_177262381
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:11 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hoe heb je dat gedaan?
Via de woningstichting online.
pi_177262415
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:18 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat kan ze doen ja, ze mag haar spullen sowieso weghalen. Jouw spullen niet, maar kun jij bewijzen welke spullen er in het huis stonden en dat deze spullen van jou zijn?
Bewijs heb ik niet nee, maar zij ook niet.
pi_177262513
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:36 schreef Latz het volgende:

[..]

Nee nog nooit een deurwaarder aan de deur gehad, vind ik ook zo vreemd.
Als zij onder bewind staat en schulden heeft/maakt gaat de post naar de bewindvoerder.
#26 || Luciano da Silva
pi_177262530
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:38 schreef Latz het volgende:

[..]

Via de woningstichting online.
Voor de wet telt alleen de inschrijving bij de gemeente.

Verder heb ik zomaar het idee dat wat jij bewindvoerder noemt eigenlijk zaakgelastigde mee bedoelt wordt. Dus dat oom lief haar vertegenwoordigd in onderhandelingen en dus niet haar volledig onder curatele heeft.
pi_177262534
Heb je de afgelopen zes jaar geen enkel zicht gehad op jullie gezamenlijke inkomsten en uitgaven?
pi_177262552
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Waarvan wou je aangifte doen? Dat ze haar(deel van) inboedel uit huis haalt? Je hebt geen poot om op te staan. Ik neem aan dat zij net als jij op dat adres staat ingeschreven bij de gemeente.

De boedel verdelen kan je in overleg doen maar je kan ook gewoon naar eigen inzicht alvast een verdeling maken. Zij kan dat dus ook. Als ze op het idee komt om 99% van de spullen mee te nemen dan heb je nog steeds geen poot om op te staan.

Sorry, wat ben je vreselijk naïef.
Zij staat niet meer ingeschreven, dus dan word het huisvredebreuk lijkt mij. Sowieso pik ik dat niet als ze dat zou doen, alles meenemen zonder overleg. Dan veeg ik mijn reet af met het wetboek en los ik het zelf op eigen manier op.
pi_177262573
Wat een vreselijk vaag half verhaal, maar mijn advies

1. ruitje intikken
2. je vergeten sleutel ophalen. (neem aan dat je hem gewoon thuis bent vergeten)
3. alle waardevolle spullen meenemen/verkopen.
4. de rest van haar spullen dumpen op marktplaats/dump
5. huis terug aan de woningbouw
6. uithuilen bij je moeder op de zolderkamertje
7. een echte vent wezen en een baan vinden en je financiën zelf beheren
pi_177262586
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:43 schreef spiritusbus het volgende:
Heb je de afgelopen zes jaar geen enkel zicht gehad op jullie gezamenlijke inkomsten en uitgaven?
Dit vind ik dus het meest bizarre van alles. Zij blijkt nu onder bewindvoering te staan, TS weet van niks, bewindvoerder neemt nu pas contact op met TS ivm die schulden.
pi_177262609
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:43 schreef Latz het volgende:

[..]

Zij staat niet meer ingeschreven, dus dan word het huisvredebreuk lijkt mij. Sowieso pik ik dat niet als ze dat zou doen, alles meenemen zonder overleg. Dan veeg ik mijn reet af met het wetboek en los ik het zelf op eigen manier op.
Nee, niet als ze bij de gemeente nog ingeschreven staat. Dat kan alleen zijzelf wijzigen (zonder rechter).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')