abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 februari 2018 @ 15:44:13 #176
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177301429
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:15 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat mankeert er precies aan het artikel? Ik lees meerdere bronnen, beide kanten is om een reactie gevraagd. Los van dat we maar moeten aannemen dat die Marijn zelf contact heeft gehand met Baudet lijkt me er wat journalistiek betreft maar weinig op aan te merken.

Oh, en de conclusie die getrokken wordt is er eentje die geheel ontsproten is aan het brein van de schrijver. Maar er wordt dan ook niet beweerd dat het een feitelijke vaststelling is.
Dat Baudet tegen allerlei obscure racisten aan schuurt wisten we al. Als dat het punt is prima. Baudet is een boef en dag mag best genoemd worden.

Dat een auteur even een begrip googled en vervolgens tot de conclusie komt dat "dogswhistling" is voor racisten en dus Baudet ook wel een racist moet zijn is wederom een dramatisch stukje onderzoekjournalistiek. Boreaal is al sinds jaar en dag binnen de conservatief gereformeerde stroming een normaal begrip. Een traditie waar Baudet veel achterban uithaalt en ook nadrukkelijk mee flirt. Zijn dat geloofswaanzinnigen? Misschien wel, het zijn alleen geen racisten.

Dat er een paar internet neonazi's zijn die daar mee aan de haal zij gegaan (ook pas sinds vrij recent) boeit niet. Er zal vast ook wel een neonazi (Breivik ofzo) zijn die iedereen en zijn moeder voor cultuurmarxist uitmaakt. Dat Baudet die term ook gebruikt maak hem niet per direct tot een nazi. Dat is gewoon crappy journalistiek.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177301593
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:44 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat Baudet tegen allerlei obscure racisten aan schuurt wisten we al. Als dat het punt is prima. Baudet is een boef en dag mag best genoemd worden.

Dat een auteur even een begrip googled en vervolgens tot de conclusie komt dat "dogswhistling" is voor racisten en dus Baudet ook wel een racist moet zijn is wederom een dramatisch stukje onderzoekjournalistiek. Boreaal is al sinds jaar en dag binnen de conservatief gereformeerde stroming een normaal begrip. Een traditie waar Baudet veel achterban uithaalt en ook nadrukkelijk mee flirt. Zijn dat geloofswaanzinnigen? Misschien wel, het zijn alleen geen racisten.

Dat er een paar internet neonazi's zijn die daar mee aan de haal zij gegaan (ook pas sinds vrij recent) boeit niet. Er zal vast ook wel een neonazi (Breivik ofzo) zijn die iedereen en zijn moeder voor cultuurmarxist uitmaakt. Dat Baudet die term ook gebruikt maak hem niet per direct tot een nazi. Dat is gewoon crappy journalistiek.
Als het gebruik van 'boreaal' op zichzelf zou staan, had je gelijk gehad. Maar het is de zoveelste dubieuze term die door hem wordt gebezigd. En natuurlijk bedoelt weer wat anders. Tsja.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177301646
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:12 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ik zei dat omdat het volgens de uiterst rechtse partijen in Nederland er hier beter op zou worden als er geen moslims meer wonen. Dat wil niet zeggen dat IJsland of Japan extreem-rechtse heilstaten zijn. Ik haal het juist als voorbeeld aan om te stellen dat ik het verwijderen van moslims uit Nederland geen goed idee zou vinden, ook al zou ik prima op mijn gemak zijn in een land dat geen moslims kent.
Okee.

Overigens is Japan natuurlijk wel erg racistisch en xenofoob, met populistisch-dictatoriale trekjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2018 15:53:49 ]
  maandag 19 februari 2018 @ 15:57:10 #179
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 19 februari 2018 @ 16:12:29 #180
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177302140
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als het gebruik van 'boreaal' op zichzelf zou staan, had je gelijk gehad. Maar het is de zoveelste dubieuze term die door hem wordt gebezigd. En natuurlijk bedoelt weer wat anders. Tsja.
Natuurlijk. Baudet en zijn volgelingen vertonen alle trekken ervan dat zij geestelijk in 1920 leven. De Vinexspenglers (zoals Constateyn ze noemt) kleden en praten alsof het nu het interbellum is. Een populaire jongerencultuur uit de provincie. Knullig en nerderig.

De vele verwijzingen naar Spengler, het gebruik van pretentieuze en oubollige termen als Boreaal en nog even los van dat de hele politieke filosofie gebaseerd is op conservatieve filosofen uit die tijd.

In zijn openingsspeech herkenden ik ook meteen dat Baudet sprak over een Boreaal Europa. Dat rondom Baudet tal van oerconservatieve gereformeerde mensen lopen is ook bekend. Die hebben die hele toko van hem gefinancierd.

Maar dogwhistle voor racisten? Hoeveel mensen zijn dat dan in Nederland? Ultrarechts kennen we niet in Nederland, alleen in Oost-Europa. Door Marijn Kruk werd Doegin ook als "fascist" bestempeld in het stuk. Die vent sprak laatst nog in Nederland en werd door tal van CDA"ers bezocht!!!

Mensen zoals Diederik Boosma (CDA raadslid Amsterdam) zijn conservatief, maar geen ultrarechtse racisten. Het Forum is erg populair bij jonge CDA"ers uit de provincie. Niet omdat ze ultrarechtse fascisten zijn, maar omdat het conservatief christenen zijn. Het is weer tekenend dat de correspondent de achterban van Baudet in de verkeerde hoek zoekt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 19 februari 2018 @ 16:21:59 #181
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177302368
De FvD-webcare is gearriveerd, zo te lezen.
pi_177302412
quote:
15s.gif Op maandag 19 februari 2018 16:21 schreef Reya het volgende:
De FvD-webcare is gearriveerd, zo te lezen.
Inmiddels VVD/FvD/Sid Lukkassen-webcare. Die jongen heeft het er maar druk mee.
  maandag 19 februari 2018 @ 16:24:33 #183
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177302433
quote:
15s.gif Op maandag 19 februari 2018 16:23 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Inmiddels VVD/FvD/Sid Lukkassen-webcare. Die jongen heeft het er maar druk mee.
Nooit alles op één paard inzetten.
pi_177302538
quote:
0s.gif Niet omdat ze ultrarechtse fascisten zijn, maar omdat het conservatief christenen zijn.
Conservatief christenen met een bepaald beeld van minderheden en vrouwen en wat hun plek hoort te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2018 16:29:36 ]
pi_177303005
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 16:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Conservatief christenen met een bepaald beeld van minderheden en vrouwen en wat hun plek hoort te zijn.
Idd. Naastenliefde en rentmeesterschap zijn bijvoorbeeld ook traditionele christelijke waarden, die je echter eerder bij CU of PvdD terugvindt.
pi_177303416
quote:
Enno de Witt beschrijft in zijn boek tal van twisten uit de vaderlandse geschiedenis. De langstdurende en meest legendarische ruzie is die tussen Twentse klootschieters. Niet verwonderlijk volgens De Witt, Tukkers zijn volgens hem een zeer licht ontvlambaar volk, zeker als het om hun cultuur gaat.

De kwestie: in 1747 brak er voor een wedstrijd tussen Ootmarsum en Oldenzaal hevige ruzie uit over de spelregels. Na een handgemeen namen de schieters van Ootmarsum het vaandel van Oldenzaal mee. Die laatste ondernam in de decennia daarna verwoede pogingen om het vaandel terug te krijgen, maar geld noch re-matches werden aangenomen. Ook woeste plannen om het dundoek te stelen liepen op niets uit - we schrijven inmiddels 1930. Uiteindelijk werd de ruzie beslecht in 1997, toen de twee plaatsen streden om een nieuwe vaan. Oldenzaal won. De wedstrijd is tegenwoordig een vijfjarige traditie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 19 februari 2018 @ 17:32:01 #187
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177303642
quote:
10s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dit klinkt inderdaad als Twente.
pi_177304219
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:44 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat Baudet tegen allerlei obscure racisten aan schuurt wisten we al. Als dat het punt is prima. Baudet is een boef en dag mag best genoemd worden.

Dat een auteur even een begrip googled en vervolgens tot de conclusie komt dat "dogswhistling" is voor racisten en dus Baudet ook wel een racist moet zijn is wederom een dramatisch stukje onderzoekjournalistiek. Boreaal is al sinds jaar en dag binnen de conservatief gereformeerde stroming een normaal begrip. Een traditie waar Baudet veel achterban uithaalt en ook nadrukkelijk mee flirt. Zijn dat geloofswaanzinnigen? Misschien wel, het zijn alleen geen racisten.

Dat er een paar internet neonazi's zijn die daar mee aan de haal zij gegaan (ook pas sinds vrij recent) boeit niet. Er zal vast ook wel een neonazi (Breivik ofzo) zijn die iedereen en zijn moeder voor cultuurmarxist uitmaakt. Dat Baudet die term ook gebruikt maak hem niet per direct tot een nazi. Dat is gewoon crappy journalistiek.
Helder. Dogwhistle leek mij ook wel wat ver gezocht. Boreaal is geen codewoord. Echter lijkt het mij ook niet dat iemand als Baudet alleen maar interessant wil doen. Daarnaast, als een begrip gekaapt wordt door een groep foute lieden, is het dan raar dat je dan de associatie aangewreven krijgt wanneer je dezelfde termen in dezelfde context gebruikt? Het lijkt me dat er genoeg ander vocabulaire is om indruk te maken op de knaapjes die achter je aan lopen. Het is niet alsof Sybrand Buma de term bezigt. Het wordt gebruikt door iemand die regelmatig in verband wordt gebracht met uitermate fout gedachtegoed. Het lijkt mij meer dan een 'slip of the tongue'.

Overigens is het artikel wel zwak in dat het een conclusie ophangt aan het gebruik van een enkel begrip. Nu gaat de discussie over semantiek, in plaats van de voortdurende associatie van Baudet met dit soort denkbeelden ver over het randje van normaal fatsoen.
pi_177306858
Morgen trouwens 2e termijn in referendum debat
  maandag 19 februari 2018 @ 20:20:13 #190
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177307041
quote:
Duitsland wil met Nederland in gesprek over het regeringsstandpunt om de EU-begroting niet te verhogen. ,,Dat Nederland zijn positie heeft gemarkeerd is zijn goed recht, maar we gaan daar de komende maanden intensief over praten'', zei de Duitse minister Peter Altmaier voorafgaand aan overleg van de ministers van van Financiën van de eurolanden.

De Europese Commissie komt in mei met een voorstel over de meerjarenbegroting van de EU na 2020. Het vertrek van het Verenigd Koninkrijk levert een gat op van minstens 12 miljard euro.

Nederland wordt al relatief zwaar getroffen door de brexit en wil niet ook nog eens meer aan de EU afdragen. ,,Het is glashelder wat onze inzet is: een lager en gemoderniseerd budget en dat zullen we ook uitdragen’’, zei minister van Financiën Wopke Hoekstra in Brussel.

Het Nederlandse standpunt is verwoord in een paper dat is verspreid onder de andere lidstaten en de Europese Commissie. Besparingen moeten vooral worden gevonden in het landbouwbeleid en de fondsen voor armere regio’s, staat daarin.
Dat wordt dus meer betalen :)
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 19 februari 2018 @ 20:29:06 #191
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_177307244
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Helder. Dogwhistle leek mij ook wel wat ver gezocht. Boreaal is geen codewoord. Echter lijkt het mij ook niet dat iemand als Baudet alleen maar interessant wil doen. Daarnaast, als een begrip gekaapt wordt door een groep foute lieden, is het dan raar dat je dan de associatie aangewreven krijgt wanneer je dezelfde termen in dezelfde context gebruikt? Het lijkt me dat er genoeg ander vocabulaire is om indruk te maken op de knaapjes die achter je aan lopen. Het is niet alsof Sybrand Buma de term bezigt. Het wordt gebruikt door iemand die regelmatig in verband wordt gebracht met uitermate fout gedachtegoed. Het lijkt mij meer dan een 'slip of the tongue'.

Overigens is het artikel wel zwak in dat het een conclusie ophangt aan het gebruik van een enkel begrip. Nu gaat de discussie over semantiek, in plaats van de voortdurende associatie van Baudet met dit soort denkbeelden ver over het randje van normaal fatsoen.
Sowieso is 'dogwhistling' een irritante manier van discussiëren. Als je politieke tegenstanders allemaal guilty-by-association in de schoenen gaat schuiven en halve Godwins toepast in een debat, dan doe je afbreuk aan het verleden en daarmee lijkt het alsof je onvoldoende inhoudelijke argumenten hebt. Volgens mij kan het beter dan dit.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_177307321
quote:
12s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Sowieso is 'dogwhistling' een irritante manier van discussiëren. Als je politieke tegenstanders allemaal guilty-by-association in de schoenen gaat schuiven en halve Godwins toepast in een debat, dan doe je afbreuk aan het verleden en daarmee lijkt het alsof je onvoldoende inhoudelijke argumenten hebt. Volgens mij kan het beter dan dit.
Op zich mee eens. Als zo'n dubieuze ontmoeting op zichzelf zou staan, dan is guity by association een nare en storende manier van discussiëren.

Maar in het geval van Baudet blijven de twijfelachtige ontmoetingen zich opstapelen. Op een gegeven moment moet je daar gewoon vraagtekens bij plaatsen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 19 februari 2018 @ 20:33:38 #193
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_177307367
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op zich mee eens. Als zo'n dubieuze ontmoeting op zichzelf zou staan, dan is guity by association een nare en storende manier van discussiëren.

Maar in het geval van Baudet blijven de twijfelachtige ontmoetingen zich opstapelen. Op een gegeven moment moet je daar gewoon vraagtekens bij plaatsen.
Oh, volgens mij wordt dat laatste ook voldoende gedaan.
Heb geen medelijden met de vent, maar wat dit betreft maakt het politieke midden haar eigen vijand.
Baudet krijgt veel teveel aandacht en podium. Een uitspraak over 'boreaal' en de blogs en kranten staan bol van de interpretatie en analyse.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_177308002
quote:
15s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:33 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Oh, volgens mij wordt dat laatste ook voldoende gedaan.
Heb geen medelijden met de vent, maar wat dit betreft maakt het politieke midden haar eigen vijand.
Baudet krijgt veel teveel aandacht en podium. Een uitspraak over 'boreaal' en de blogs en kranten staan bol van de interpretatie en analyse.
Alleen de Correspondent heeft daarover bericht. En GeenStijl heeft daar dan weer een boos stukje over gemaakt. Geen idee dus waar je het over hebt.

Verder is Baudet een eng kereltje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 19 februari 2018 @ 21:08:28 #195
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_177308351
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alleen de Correspondent heeft daarover bericht. En GeenStijl heeft daar dan weer een boos stukje over gemaakt. Geen idee dus waar je het over hebt.

Verder is Baudet een eng kereltje.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)er-jean-marie-le-pen
https://jalta.nl/kunst-cultuur/the-picture-of-thierry-baudet/

Kranten zullen morgen wel weer volgen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_177308464
quote:
Zozo, Joop en Jalta! Wat een mediastorm!

En nee, de kranten waren dan al gevolgd. We hebben tegenwoordig namelijk ook websites. En aangezien dit geen eigen nieuws is, heeft het geen zin om het te sparen tot morgenochtend.

Mogelijk dat er later deze week een of twee columns aan worden besteed. Meer niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 19 februari 2018 @ 21:16:18 #197
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_177308533
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zozo, Joop en Jalta! Wat een mediastorm!

En nee, de kranten waren dan al gevolgd. We hebben tegenwoordig namelijk ook websites. En aangezien dit geen eigen nieuws is, heeft het geen zin om het te sparen tot morgenochtend.

Mogelijk dat er later deze week een of twee columns aan worden besteed. Meer niet.
Twee columns in het hele krantenlandschap van Nederland?
Ik zou bijna beledigd zijn als ik Thierry was.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 19 februari 2018 @ 21:17:50 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177308575
quote:
15s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:16 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Twee columns in het hele krantenlandschap van Nederland?
Ik zou bijna beledigd zijn als ik Thierry was.
Dat is hij waarschijnlijk ook, dus hij zal er wel even flink over tekeer gaan zodat het breder onder de aandacht kan komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177308918
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Of een politieke partij bij je past qua mensen weet je pas als je activiteiten bezoekt en met de mensen daar gaat praten.

Echte volkse partijen hebben we niet meer, behalve dan de PVV maar daar kan je geen lid van worden. Alle politieke partijen zijn voornamelijk netwerkclubs voor mensen met belangen of interesse in het openbaar bestuur. Dat trekt een bepaald (veelal hoogopgeleid) publiek aan.
Heb mezelf wellicht niet helemaal goed uitgedrukt, ben namelijk niet naar een echte volkse partij opzoek maar een corporale omgeving zie ik eveneens niet zitten.

Waar het mij om gaat is dat je een eerlijke kans krijgt en dat je beoordeelt word op je prestaties en niet op je achtergrond of andere kenmerken waar je geen vat op hebt. Meritocratie is hier dus het toverwoord.

Wil daarnaast inhoudelijk bezig zijn, uiteraard hoort borrelen erbij maar dat moet wat mij betreft een middel zijn en geen doel.
pi_177309371
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:31 schreef Sen.Obonda het volgende:

[..]

en dat je beoordeelt word op je prestaties
Pijnlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')