abonnement Unibet Coolblue
pi_177441470
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik zit zelf nog te stoeien met hoe ik apparaten die niet op z-wave zitten toch kan aansturen en dan niet met aan/uit.

Stel ik pak een dubbele switch (met pulsschakelaar) op mijn slaapkamer. Eentje voor licht, de ander voor een andere toepassing. Moet ik de ander dan per se ergens op aansluiten, of kan ik die ook gewoon alleen een signaal laten geven? Werkt dat überhaupt? Of moet hij altijd op stroom zijn aangesloten?

Voorbeeld:
Idealiter zou ik met de andere knop mijn beamer + NUC aan of uitzetten. Dit doe ik nu met een afstandsbediening (infrarood).
Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Of bijvoorbeeld iets simpels als muziek aanzetten met een knop. Kan dat?
Ik heb op de slaapkamers dubbele wall switches van neocoolcam (zwave), eentje gebruik ik voor het licht en de andere is niet op een kabel aangesloten maar gebruik ik voor nachtlampjes en radio (kaku stekkers) werkt prima met domoticz. Ik heb ook een enkele wall switch uit dezelfde serie in de garage maar deze werkt niet altijd goed, maar dit komt denk ik omdat er nog geen config van is in openzwave.
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 17:46:08 #103
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177442921
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat voor bewegingssensor heb je? Werkt dit ook op Z-wave (of ander mesh netwerk)?

[..]

Klinkt opzich best leuk. Hoe regel je dit met muziek? Is dit gewoon een aan/uit knop die je met bijvoorbeeld een Fibaro module aan laat gaan?
Ik heb verschillende. Ik heb 1x een FIbaro Multi Sensor, dat is dus Z-Wave. Daarnaast heb ik 2 Philips Hue bewegingssensoren, die ook een temperatuursensor ingebouwd hebben, en dat is dan weer Zigbee.

De flows van hierboven, voor de slaapkamer, worden aangestuurd door een Hue sensor. Dus, op zich is het logisch dat de lichten (hue) op de slaapkamer reageren op input van de Hue sensor, maar daar zit Homey dus tussen.

Diezelfde sensor fungeert om de Fibaro tussenstekker (Z-Wave) aan/uit te laten gaan, dus daar combineer ik in principe een Zigbee protocol product met een Z-Wave protocol product, wederom, door tussenkomst van Homey.

Nou, dat werkt nu nog niet he, dat is wat ik wil, en dat hangt af van of de verbouwing van de badkamer doorgaat, want als die doorgaat dan wil ik van die speakers in de wand wegwerken, die je dus niet ziet :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177443864
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:43 schreef jackass__ het volgende:

[..]

Ik heb op de slaapkamers dubbele wall switches van neocoolcam (zwave), eentje gebruik ik voor het licht en de andere is niet op een kabel aangesloten maar gebruik ik voor nachtlampjes en radio (kaku stekkers) werkt prima met domoticz. Ik heb ook een enkele wall switch uit dezelfde serie in de garage maar deze werkt niet altijd goed, maar dit komt denk ik omdat er nog geen config van is in openzwave.
Kaku is wel leuk spul, maar ik zou graag met een schakelaar een apparaat bedienen dat daar niet op is aangesloten. Dat moet dus draadloos, dus moet het via mijn Homey en terug. Met infrarood maakt dat het volgens mij onmogelijk.
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 18:38:38 #105
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177443923
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Kaku is wel leuk spul, maar ik zou graag met een schakelaar een apparaat bedienen dat daar niet op is aangesloten. Dat moet dus draadloos, dus moet het via mijn Homey en terug. Met infrarood maakt dat het volgens mij onmogelijk.
Hoe bedoel je, 'dat daar niet op is aangesloten' ?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177443924
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 17:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb verschillende. Ik heb 1x een FIbaro Multi Sensor, dat is dus Z-Wave. Daarnaast heb ik 2 Philips Hue bewegingssensoren, die ook een temperatuursensor ingebouwd hebben, en dat is dan weer Zigbee.

De flows van hierboven, voor de slaapkamer, worden aangestuurd door een Hue sensor. Dus, op zich is het logisch dat de lichten (hue) op de slaapkamer reageren op input van de Hue sensor, maar daar zit Homey dus tussen.

Diezelfde sensor fungeert om de Fibaro tussenstekker (Z-Wave) aan/uit te laten gaan, dus daar combineer ik in principe een Zigbee protocol product met een Z-Wave protocol product, wederom, door tussenkomst van Homey.

Nou, dat werkt nu nog niet he, dat is wat ik wil, en dat hangt af van of de verbouwing van de badkamer doorgaat, want als die doorgaat dan wil ik van die speakers in de wand wegwerken, die je dus niet ziet :)
Homey is dan toch wel genot om Z-wave en Zigbee te combineren. Ik heb ook nog wat Xiaomi Zigbee spul liggen die ik graag zou combineren met Fibaro.

Ik zie op Fibaro ook use cases van mensen die het gebruiken voor een koffie apparaat, toaster, beamer, etc. Ik vind dat lastig te bevatten. Alleen stroom aan/uit is niet voldoende om het gewenste effect te bereiken.
pi_177443958
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, 'dat daar niet op is aangesloten' ?
Een Fibaro double switch bij de deur waarvan de stroom voor de lamp direct in de module gaat. De andere knop zou ik willen gebruiken voor beamer en NUC. De stroom voor de beamer en NUC wordt ergens anders gehaald (stopcontact in het plafond).
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 18:45:07 #108
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177444020
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Homey is dan toch wel genot om Z-wave en Zigbee te combineren. Ik heb ook nog wat Xiaomi Zigbee spul liggen die ik graag zou combineren met Fibaro.

Ik zie op Fibaro ook use cases van mensen die het gebruiken voor een koffie apparaat, toaster, beamer, etc. Ik vind dat lastig te bevatten. Alleen stroom aan/uit is niet voldoende om het gewenste effect te bereiken.
Dat Xiaomi zigbee spul werkt volgens mij nog niet helemaal lekker met Homey. 100% zeker ben ik niet omdat ik zelf geen Xiaomi dingen heb, maar het is wellicht iets waar je rekening mee moet houden.

Nou ja, het kán natuurlijk wel he. Een beamer kun je aan laten, en dan als je de stekker uitschakelt gaat die hele beamer uit. Omgekeerd gaat de beamer dus ook weer aan als je de stekker inschakelt.

Wat betreft een koffie apparaat. Weet je wat het is daarmee? Je kunt een koffie apparaat op een stekker doen, de stekker uitschakelen, de koffiemachine op 'aan' zetten, en als je de dag erna de stekker activeert door welke trigger dan ook, dan gaat je koffie machine aan ja.

Maar, je moet er wel water in doen, en koffie. Dat doe je dan de avond ervoor zodat je dat vroeg in de ochtend niet hoeft te doen. Maar er komt toch een moment waarop je het moet doen. Dus dat is niet echt écht gemak, want je verschuift het moment van ongemak (de fysieke handelingen) gewoon.

Hetzelfde geldt voor een toaster. Je moet het brood er wel op enig moment in doen, dus ik zie de zinnigheid daarvan ook niet. Wij hebben een espresso machine ingebouwd in de keuken, waar je een soort van cilinder in zit waar je van die cups in kunt doen (iets van 18 stuks ofzo) en een groot water reservoir.

Dus over het algemeen heb je het 'gemak' maar op een gegeven moment moet je cups gaan bijvullen en water gaan bijvullen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177444057
ik heb hier 16 hue lampen, gekoppeld met Google home en SmartThings. daarnaast heb ik sensibo voor mijn aircons.

Ook een aurora leaf voor de lol. vind het opzetten ervan wel een gedoe, wil gewoon dat het makkelijker werkt.

blijft wel handig
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 18:48:00 #110
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177444091
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Een Fibaro double switch bij de deur waarvan de stroom voor de lamp direct in de module gaat. De andere knop zou ik willen gebruiken voor beamer en NUC. De stroom voor de beamer en NUC wordt ergens anders gehaald (stopcontact in het plafond).
Ja dat wordt natuurlijk lastig, want als je het niet doet met de stekker, dan zul je iets moeten hebben wat een signaal naar de beamer stuurt. Dat moet dan iets van een a.b. zijn en die zijn voor zulke apparaten meestal infrarood. Nu kan Homey ook infrarood uitsturen, dus dat zou werken, maar dan moet je Homey dus bij je beamer in de buurt hebben, wat het nut een beetje weg haalt.

Wat je wel zou kúnnen doen is van Logitech zo'n Hub kopen. Die stuurt volgens mij infrarood + radio signalen uit én wordt ondersteund door Homey. Wellicht dat je daar iets mee kunt?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177444106
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat Xiaomi zigbee spul werkt volgens mij nog niet helemaal lekker met Homey. 100% zeker ben ik niet omdat ik zelf geen Xiaomi dingen heb, maar het is wellicht iets waar je rekening mee moet houden.

Nou ja, het kán natuurlijk wel he. Een beamer kun je aan laten, en dan als je de stekker uitschakelt gaat die hele beamer uit. Omgekeerd gaat de beamer dus ook weer aan als je de stekker inschakelt.

Wat betreft een koffie apparaat. Weet je wat het is daarmee? Je kunt een koffie apparaat op een stekker doen, de stekker uitschakelen, de koffiemachine op 'aan' zetten, en als je de dag erna de stekker activeert door welke trigger dan ook, dan gaat je koffie machine aan ja.

Maar, je moet er wel water in doen, en koffie. Dat doe je dan de avond ervoor zodat je dat vroeg in de ochtend niet hoeft te doen. Maar er komt toch een moment waarop je het moet doen. Dus dat is niet echt écht gemak, want je verschuift het moment van ongemak (de fysieke handelingen) gewoon.

Hetzelfde geldt voor een toaster. Je moet het brood er wel op enig moment in doen, dus ik zie de zinnigheid daarvan ook niet. Wij hebben een espresso machine ingebouwd in de keuken, waar je een soort van cilinder in zit waar je van die cups in kunt doen (iets van 18 stuks ofzo) en een groot water reservoir.

Dus over het algemeen heb je het 'gemak' maar op een gegeven moment moet je cups gaan bijvullen en water gaan bijvullen.
Ik ben het helemaal met je eens over de toaster en koffieapparaat. Ook niet echt iets waar ik meerwaarde van in zie.

Bij de beamer kun je niet zomaar de stroom eraf halen als ie aan staat. Slecht voor het apparaat. En ook als je dat doet, dan gaat hij volgens mij niet meteen weer aan als je de stroom er weer op zet. Dan blijft hij denk ik op stand-by staan.
  Moderator maandag 26 februari 2018 @ 21:54:30 #112
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177471999
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens over de toaster en koffieapparaat. Ook niet echt iets waar ik meerwaarde van in zie.

Bij de beamer kun je niet zomaar de stroom eraf halen als ie aan staat. Slecht voor het apparaat. En ook als je dat doet, dan gaat hij volgens mij niet meteen weer aan als je de stroom er weer op zet. Dan blijft hij denk ik op stand-by staan.
Hmja, ik heb geen beamer, dus ik kan daar niet echt iets over roepen. Ik zou me denk ik ook eerst richten op licht en andere dingen qua stekkers, want als je met Z-Wave wil beginnen zul je wel moeten zorgen dat je een mesh bouwt, en daar heb je wel wat powerplugs/andere stopcontact-gevoede appaten nodig.

Ik ben bv ook nog steeds niet klaar met alle deuren/ramen voorzien van sensoren. Niet dat ik nog veel moet, ik moet nog 3 deuren en nog 7 ramen, dus dat valt op zich wel mee, maar die hebben momenteel geen prioriteit.

Wat wel prioriteit heeft zijn nog een lamp + camera + temperatuursensor op wat de kinderkamer gaat worden, en ik ben nu eigenlijk een beetje aan het wachten op wat offertes voor de badkamer, want als dat verhaal door gaat, dan gaan daar ook nog wat dingen gebeuren qua automatisering.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 26 februari 2018 @ 22:57:12 #113
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177473499
Er zijn nog geen slimme koelkasten op de markt waar mensen daadwerkelijk iets hebben toch? Het lijkt me tamelijk briljant als mijn koelkast me kan kan weten wanneer ik boodschappen moet doen :@. Volgens mij komt Samsung relatief snel met een koelkast die het zou moeten kunnen. https://www.theaustralian(...)dc5a1eabac4813067541
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator maandag 26 februari 2018 @ 23:00:20 #114
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177473578
quote:
5s.gif Op maandag 26 februari 2018 22:57 schreef jogy het volgende:
Er zijn nog geen slimme koelkasten op de markt waar mensen daadwerkelijk iets hebben toch? Het lijkt me tamelijk briljant als mijn koelkast me kan kan weten wanneer ik boodschappen moet doen :@. Volgens mij komt Samsung relatief snel met een koelkast die het zou moeten kunnen. https://www.theaustralian(...)dc5a1eabac4813067541
Oef, dat weet ik niet. Wij roepen sinds een paar dagen tegen Google Home wat er op het boodschappenlijstje moet komen op het moment dat we het bedenken. Dat is ook wel geinig :P
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 26 februari 2018 @ 23:03:01 #115
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177473636
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 23:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oef, dat weet ik niet. Wij roepen sinds een paar dagen tegen Google Home wat er op het boodschappenlijstje moet komen op het moment dat we het bedenken. Dat is ook wel geinig :P
Dat is inderdaad wel tof! En een werkende inventarisatie in een koelkast lijkt me ook wel lastig om voor elkaar te krijgen zonder het meerwerk van registeren wat er in en uitgaat.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator maandag 26 februari 2018 @ 23:13:52 #116
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177473865
quote:
10s.gif Op maandag 26 februari 2018 23:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel tof! En een werkende inventarisatie in een koelkast lijkt me ook wel lastig om voor elkaar te krijgen zonder het meerwerk van registeren wat er in en uitgaat.
Nou dat niet alleen, wanneer is iets op he? Ik bedoel, moet het binnen 5 min terug in de koelkast zijn? Binnen een half uur? wanneer telt het als 'is niet meer in de koelkast aanwezig'. Zelfde met boter bv. Hoe weet de koelkast hoeveel boter er nog in het kuipje zit? Ga je pas nieuwe kopen als het huidge kuipje heelmaal leeg is? Hoe weet je koelkast dat? Etc.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 26 februari 2018 @ 23:19:47 #117
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177474000
True! Al kan je dat enigszins ondervangen door de koelkast het te laten leren denk ik. Op een gegeven moment zal er wel een gemiddeld verbruik historie ontstaan waar het iets aan heeft oid. Zoiets. Maar dan moet het eerst een bruikbaar objectherkenningssysteem hebben.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator maandag 26 februari 2018 @ 23:21:58 #118
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177474049
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2018 23:19 schreef jogy het volgende:
True! Al kan je dat enigszins ondervangen door de koelkast het te laten leren denk ik. Op een gegeven moment zal er wel een gemiddeld verbruik historie ontstaan waar het iets aan heeft oid. Zoiets. Maar dan moet het eerst een bruikbaar objectherkenningssysteem hebben.
Inderdaad. Maar dan zeg ik, dan zijn er heel veel dingen die momenteel meer zin hebben dan je koelkast, aangezien je nog (dacht ik) aan het begin staat van je hele huisautomatisering? Jij denkt al wel vel door (niks mis mee!) maar zou je niet eerst bij het begin beginnen? :P Heb je al een lijstje wat je als eerste wil gaan doen bv?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 26 februari 2018 @ 23:28:55 #119
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177474230
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 23:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar dan zeg ik, dan zijn er heel veel dingen die momenteel meer zin hebben dan je koelkast, aangezien je nog (dacht ik) aan het begin staat van je hele huisautomatisering? Jij denkt al wel vel door (niks mis mee!) maar zou je niet eerst bij het begin beginnen? :P Heb je al een lijstje wat je als eerste wil gaan doen bv?
Oh ja dit was gewoon een brainfart voor later :P. Prioriteit heeft de beveiliging, dus sensors voor deuren en beweging en de lichten natuurlijk, eventueel buitencamera's . Dan integreer ik ook de bestaande zaken zoals telefoons en media apparatuur in het systeem. Als dat allemaal gedaan is kijken we wel weer verder. Eventueel automatische gordijnen en dat soort dingen. Zodra Google home in het Nederlands komt schaf ik die waarschijnlijk ook wel aan.

Binnenkort even een goede lijst samenstellen in ieder geval.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator maandag 26 februari 2018 @ 23:39:01 #120
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177474443
quote:
10s.gif Op maandag 26 februari 2018 23:28 schreef jogy het volgende:

[..]

Oh ja dit was gewoon een brainfart voor later :P. Prioriteit heeft de beveiliging, dus sensors voor deuren en beweging en de lichten natuurlijk, eventueel buitencamera's . Dan integreer ik ook de bestaande zaken zoals telefoons en media apparatuur in het systeem. Als dat allemaal gedaan is kijken we wel weer verder. Eventueel automatische gordijnen en dat soort dingen. Zodra Google home in het Nederlands komt schaf ik die waarschijnlijk ook wel aan.

Binnenkort even een goede lijst samenstellen in ieder geval.
Lol ja. Het liefst doe je alles in 1x, maar de ramen/deuren kan ik hier nog niet allemaal doen want dingen zijn hier nog niet helemaal klaar en het hangt nu een beetje op de badkamer, maar uiteindelijk zal ik de resterende ramen + deuren in 1x doen.

Wel leuk om mee bezig te zijn, qua voorbereiding al. Kun je ook direct zien wat voor investering het gaat worden :P
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 26 februari 2018 @ 23:51:27 #121
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177474665
1 Homey
9 lichten
7 slimme lichschakelaars
11 deur/raam sensors
4 bewegingssensors voor buiten
13 voor binnen
En 5 slimme stekkers
Een slimme sirene

Deursensors voor binnendeuren zie ik vooralsnog geen voordeel in. Een apart alarmsysteem is misschien wel handig.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator maandag 26 februari 2018 @ 23:56:55 #122
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177474738
quote:
9s.gif Op maandag 26 februari 2018 23:51 schreef jogy het volgende:
1 Homey
9 lichten
7 slimme lichschakelaars
11 deur/raam sensors
4 bewegingssensors voor buiten
13 voor binnen
En 5 slimme stekkers
Een slimme sirene

Deursensors voor binnendeuren zie ik vooralsnog geen voordeel in. Een apart alarmsysteem is misschien wel handig.
Hehehehe, die deursensoren voor binnendeuren komen vanzelf als je overal slimme verlichting hebt :P
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 27 februari 2018 @ 00:01:14 #123
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177474797
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 23:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hehehehe, die deursensoren voor binnendeuren komen vanzelf als je overal slimme verlichting hebt :P
Daar ga ik de bewegingssensoren voor gebruiken natuurlijk :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 00:04:53 #124
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177474878
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 00:01 schreef jogy het volgende:

[..]

Daar ga ik de bewegingssensoren voor gebruiken natuurlijk :P.
Mijn ervaring is dat die Fibaro niet altijd even betrouwbaar is, daarom heb ik na die Fibaro ook 2 Hue bewegingssensoren gekocht. Mijn ervaring is dat die betrouwbaarder zijn. Maar, aan de andere kant, alle deursensoren in huis zijn Fibaro en die falen nooit :P
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 27 februari 2018 @ 00:19:10 #125
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177475100
Goede tip. Al ben ik wel aan het kijken voor die van aeotec. Ik hoop alleen wel dat deze op een of andere manier goed te calibreren zijn. https://www.domoticahouse(...)e-1220000013100.html
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177476335
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 21:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hmja, ik heb geen beamer, dus ik kan daar niet echt iets over roepen. Ik zou me denk ik ook eerst richten op licht en andere dingen qua stekkers, want als je met Z-Wave wil beginnen zul je wel moeten zorgen dat je een mesh bouwt, en daar heb je wel wat powerplugs/andere stopcontact-gevoede appaten nodig.

Ik ben bv ook nog steeds niet klaar met alle deuren/ramen voorzien van sensoren. Niet dat ik nog veel moet, ik moet nog 3 deuren en nog 7 ramen, dus dat valt op zich wel mee, maar die hebben momenteel geen prioriteit.

Wat wel prioriteit heeft zijn nog een lamp + camera + temperatuursensor op wat de kinderkamer gaat worden, en ik ben nu eigenlijk een beetje aan het wachten op wat offertes voor de badkamer, want als dat verhaal door gaat, dan gaan daar ook nog wat dingen gebeuren qua automatisering.
Ik ben bezig met een nieuwbouw huis en moet nu bepalen of ik enkele of dubbele pulsschakelaars wil. Vandaar dat ik ook hier al over na moet denken. Zou zonde zijn om het na een paar maanden alweer te moeten vervangen.

Mesh netwerk moet goedkomen.

Op dit moment in de planning:
Bijkeuken: 1x dimmer
Keuken: 1x dimmer, 1x rolluiken (geen Z-wave; 433mhz)
Woonkamer: 1x dimmer, 1x gordijnen
Hal: 1x double switch (licht en een soort alles uit)
Kantoor: 1x dimmer
Wc: 1x switch
Overloop: 1x dimmer
Slaapkamer 1: 1x double switch (lamp, lamp inloopkast)
1x screens
Slaapkamer 2: 1x dimmer, 1x screens
Slaapkamer 3: 1x dimmer, 1x screens
Badkamer: 1x dimmer, 1x switch
Wc boven: 1x dimmer
Zolder: 1x switch op sauna, al weet ik niet of ie dat vermogen wel aan kan. 1x double switch voor lampen.


Dat is het plan voor nu. En dan eigenlijk ook nog iets voor garagedeuren maken, maar weet niet of de garage te ver weg staat om in het Z-wave mesh netwerk mee te kunnen.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 11:07:09 #127
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177478790
Hm, het zelf in elkaar flansen van een homey alarm centrale is wel een beetje armetierig. Somfy of Smartalarm lijkt me toch een wat beter alternatief.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 27 februari 2018 @ 11:31:37 #128
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_177479138
quote:
9s.gif Op maandag 26 februari 2018 23:51 schreef jogy het volgende:
1 Homey
9 lichten
7 slimme lichschakelaars
11 deur/raam sensors
4 bewegingssensors voor buiten
13 voor binnen
En 5 slimme stekkers
Een slimme sirene

Deursensors voor binnendeuren zie ik vooralsnog geen voordeel in. Een apart alarmsysteem is misschien wel handig.
Dat is natuurlijk wel een voordeel, als je lekker klein woont!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 27 februari 2018 @ 11:36:39 #129
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177479215
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:31 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel een voordeel, als je lekker klein woont!
Nou, die multi/bewegingssensors (als je ze een beetje onopvallend/sierlijk wil hebben) is nog steeds wel een redelijke rib uit mijn lijf eerlijk gezegd _O-. 17 keer 53 euro doet wel een beetje pijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 16:20:20 #130
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177484350
quote:
8s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:36 schreef jogy het volgende:

[..]

Nou, die multi/bewegingssensors (als je ze een beetje onopvallend/sierlijk wil hebben) is nog steeds wel een redelijke rib uit mijn lijf eerlijk gezegd _O-. 17 keer 53 euro doet wel een beetje pijn.
Die van mij is gisteravond vast gelopen? Vreemd. Ik denk dat ik dat ding maar ga vervangen voor een Hue sensor, die zijn (schijnbaar) veel betrouwbaarder.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 27 februari 2018 @ 16:27:06 #131
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177484462
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die van mij is gisteravond vast gelopen? Vreemd. Ik denk dat ik dat ding maar ga vervangen voor een Hue sensor, die zijn (schijnbaar) veel betrouwbaarder.
Die firago of heb je er ook één van aeotec?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 16:31:02 #132
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177484521
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Die firago of heb je er ook één van aeotec?
Fibaro ja.

Wat ik nog moet/wil:

7 raamsensoren.
3 deursensoren.
2 rookmelders.
2 watersensoren.
16 ( :') ) Hue GU10 spots.
4 bewegingssensoren.
3 E27 Hue lampen.
1 binnensirene.
1 buitensirene.
2 flitslampen voor sirene (tenzij inbegrepen in de sirenes).
3 binnen camera's.
1 buiten camera.
1 smart deurbel met camera + intercom functie.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 27 februari 2018 @ 16:38:15 #133
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177484646
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Fibaro ja.
Oh, ja. Die ook ( :@ )

quote:
Wat ik nog moet/wil:

7 raamsensoren.
3 deursensoren.
2 rookmelders.
2 watersensoren.
16 ( :') ) Hue GU10 spots.
4 bewegingssensoren.
3 E27 Hue lampen.
1 binnensirene.
1 buitensirene.
2 flitslampen voor sirene (tenzij inbegrepen in de sirenes).
3 binnen camera's.
1 buiten camera.
1 smart deurbel met camera + intercom functie.
Rookmelders zijn stiekem ook wel fijn inderdaad. Maar je gaat dus voor een zelfgebabriceerd en geflowed alarm constructie?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 16:41:25 #134
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177484700
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:38 schreef jogy het volgende:

[..]

Oh, ja. Die ook ( :@ )

[..]

Rookmelders zijn stiekem ook wel fijn inderdaad. Maar je gaat dus voor een zelfgebabriceerd en geflowed alarm constructie?
Ja ik denk het wel, al is het maar omdat ik anders op de buitendeuren nu 2 sensoren krijg want nl degene die er al zit, en dan nog eentje voor dat alarmsysteem. Ik weet nl niet hoe de integratie met Homey is.

Ik weet dat je met Homey de basic dingen kunt, disarm/partially arm/fully arm, maar ik weet dus niet of je kunt zeggen van, ALS Fibaro Deursensor geeft contact alarm, DAN laat aangekocht alarmsysteem loeien.

Rookmelders heb ik echt nodig ja, en als onze kleine er straks is wordt de noodzaak daarvan nog groter (voor mijn gevoel).
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 27 februari 2018 @ 16:53:51 #135
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177484906
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja ik denk het wel, al is het maar omdat ik anders op de buitendeuren nu 2 sensoren krijg want nl degene die er al zit, en dan nog eentje voor dat alarmsysteem. Ik weet nl niet hoe de integratie met Homey is.

Ik weet dat je met Homey de basic dingen kunt, disarm/partially arm/fully arm, maar ik weet dus niet of je kunt zeggen van, ALS Fibaro Deursensor geeft contact alarm, DAN laat aangekocht alarmsysteem loeien.
Ik ben benieuwd hoe het bevalt, ik zit echt elke dag weer iets anders te bedenken wat wel of niet handig is wat dat betreft. Volledig integreerbare systemen zijn inderdaad lastig te vinden iig.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 16:56:11 #136
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177484936
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:53 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe het bevalt, ik zit echt elke dag weer iets anders te bedenken wat wel of niet handig is wat dat betreft. Volledig integreerbare systemen zijn inderdaad lastig te vinden iig.
Nou ho even, ik koop allemaal die shit niet in 1 keer he :P Dat is me wat te gortig. Daarom zei ik al, beetje afhankelijk van wat we met de badkamer gaan doen, maar dat zou binnen nu en 1,5 week duidelijk moeten worden.

Wat zit je je dan te bedenken? Ik bedoel, wat wil je daadwerkelijk bereiken in huis? :)
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 27 februari 2018 @ 19:06:53 #137
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177487069
Het belangrijkste is dat het alarm gewoon goed en betrouwbaar werkt en dat er nog een goede fysieke manier is om binnen te komen als de telefoon vergeten is of wanneer er iemand schoon komt maken oid. En ook wil ik liever niet helemaal en logisch schema maken met de kans dat het toch ergens niet goed zit en dat ding opeens willekeurig af gaat of zo. Dus dan gewoon een gespecialiseerd systeem door voor zover mogelijk wel in homey geïntegreerd kan worden en inderdaad het liefst met deursensoren van andere merken misschien. Eventueel dat de deursensoren zelf wel de data dubbel door kunnen sturen natuurlijk.

Ik ben wel blij met dit topic want ik ben al vier ideeën verder dan ik was en het lijkt wel steeds meer te kloppen. Voor mezelf dan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 19:20:24 #138
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177487305
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:06 schreef jogy het volgende:
Het belangrijkste is dat het alarm gewoon goed en betrouwbaar werkt en dat er nog een goede fysieke manier is om binnen te komen als de telefoon vergeten is of wanneer er iemand schoon komt maken oid. En ook wil ik liever niet helemaal en logisch schema maken met de kans dat het toch ergens niet goed zit en dat ding opeens willekeurig af gaat of zo. Dus dan gewoon een gespecialiseerd systeem door voor zover mogelijk wel in homey geïntegreerd kan worden en inderdaad het liefst met deursensoren van andere merken misschien. Eventueel dat de deursensoren zelf wel de data dubbel door kunnen sturen natuurlijk.

Ik ben wel blij met dit topic want ik ben al vier ideeën verder dan ik was en het lijkt wel steeds meer te kloppen. Voor mezelf dan.
Het is niet zo moeilijk. Komt er iemand binnen die geen token / code kan presenteren binnen X tijd -> Alarm gaat af. Kunnen ze dat wel -> Alarm gaat niet af.

Maar goed, ik ben niet hiermee begonnen voor het alarm eigenlijk, maar meer om gewoon dingen te automatiseren 'gewoon omdat het kan'. En dat ontwikkelt zich richting steeds meer dingen, en daar hoort dan ook een alarm bij, maar dat is niet het eerste wat ik voor ogen had.

Ik heb geen ervaring met kant en klare alarmsystemen. Wel naar gekeken, maar (nog) niet gekocht, omdat de enige die ik vond die compatible zijn met Homey (van wat ik gevonden heb) zijn ThuisAlarm en iSmartAlarm, maar daar zit bij de kleine lettertjes bij dat je aan een alarmdienst hangt die X tijd gratis is en je daarna actief moet opzeggen, maar daar heb ik geen zin in. :P

Vooralsnog vind ik gemak de grootste drijfveer, en ik moet zeggen dat ik nu, voor licht aan te doen in de woonkamer/gang/overloop/slaapkamer/zolder geen knop meer aan raak. Voor de keuken en badkamer nog wel. De eerste 2 kamers die erbij komen zijn de badkamer en de kinderkamer. De keuken zit het meeste geld in qua lampen, dus die gaan als laatste :P
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 27 februari 2018 @ 20:29:43 #139
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_177489102
Ik heb mijn alarm bewust niet in Smart Home geïntegreerd. Denk toch dat het nieuwe inbreken over enkele jaren voor hackers is... zeg maar een roemeen met een laptop die eerst je smart home hackt en dan gewoon binnenwandelt. Dat lijkt mij als leek in een gesloten systeem moeilijker dan in een open systeem met vele integraties. Dus ik heb wel een smart home alarm, maar daarnaast draai ik mijn comfort smart home (licht, verwarming, deurbel) als een warboel van verschillende producten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 27 februari 2018 @ 20:31:11 #140
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_177489149
Disclaimer: roemeen is slechts een voorbeeld! 14.gif
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 28 februari 2018 @ 10:58:19 #141
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177499177
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 20:29 schreef XL het volgende:
Ik heb mijn alarm bewust niet in Smart Home geïntegreerd. Denk toch dat het nieuwe inbreken over enkele jaren voor hackers is... zeg maar een roemeen met een laptop die eerst je smart home hackt en dan gewoon binnenwandelt. Dat lijkt mij als leek in een gesloten systeem moeilijker dan in een open systeem met vele integraties. Dus ik heb wel een smart home alarm, maar daarnaast draai ik mijn comfort smart home (licht, verwarming, deurbel) als een warboel van verschillende producten.
Dit vind ik wel een goede inderdaad. Als er een alarmsysteem op komt moet deze wel zo veel mogelijk 'closed' zijn voor de willekeurige buitenwereld. Niet dat wanneer er iemand toch een keer mijn wifi kraakt dat die persoon al half binnen is. Dus dat zou ook betekenen dat ik me echt een keer moet gaan richten op wifi en gasten wifi waar de normale wifi dichtgetimmerd is en eventueel via MAC is geregistreerd en de gasten wifi enkel en alleen naar het internet kan oid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator woensdag 28 februari 2018 @ 12:04:33 #142
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177500402
quote:
14s.gif Op woensdag 28 februari 2018 10:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Dit vind ik wel een goede inderdaad. Als er een alarmsysteem op komt moet deze wel zo veel mogelijk 'closed' zijn voor de willekeurige buitenwereld. Niet dat wanneer er iemand toch een keer mijn wifi kraakt dat die persoon al half binnen is. Dus dat zou ook betekenen dat ik me echt een keer moet gaan richten op wifi en gasten wifi waar de normale wifi dichtgetimmerd is en eventueel via MAC is geregistreerd en de gasten wifi enkel en alleen naar het internet kan oid.
Als jij een slim alarm hebt dat aan Wifi hangt dan is het al niet meer closed voor de buitenwereld. Dan moet je dus in principe een 'dom' alarm systeem hebben wat niet via internet benaderbaar is, maar dan kun je hem dus ook niet meer koppelen aan Homey.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 28 februari 2018 @ 12:23:51 #143
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177500823
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als jij een slim alarm hebt dat aan Wifi hangt dan is het al niet meer closed voor de buitenwereld. Dan moet je dus in principe een 'dom' alarm systeem hebben wat niet via internet benaderbaar is, maar dan kun je hem dus ook niet meer koppelen aan Homey.
Dat is inderdaad wel een consequentie en moet ik in ieder geval uitzoeken of en hoe je deur (en raam)sensoren en buitensensoren dubbel zou kunnen koppelen en ander de keuze moeten maken om het enkel op mijn alarmsysteem te hangen. Of dus inderdaad mijn Homey en netwerk goed dichttimmeren. Lastig weer :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 28 februari 2018 @ 12:33:35 #144
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_177501029
quote:
14s.gif Op woensdag 28 februari 2018 10:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Dit vind ik wel een goede inderdaad. Als er een alarmsysteem op komt moet deze wel zo veel mogelijk 'closed' zijn voor de willekeurige buitenwereld. Niet dat wanneer er iemand toch een keer mijn wifi kraakt dat die persoon al half binnen is. Dus dat zou ook betekenen dat ik me echt een keer moet gaan richten op wifi en gasten wifi waar de normale wifi dichtgetimmerd is en eventueel via MAC is geregistreerd en de gasten wifi enkel en alleen naar het internet kan oid.
Dat je lamp niet de laatste firmware heeft en iemand via je lamp je router hackt. Alles uitschakelt en zo komt binnen wandelen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 28 februari 2018 @ 12:41:01 #145
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177501195
quote:
99s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:33 schreef XL het volgende:

[..]

Dat je lamp niet de laatste firmware heeft en iemand via je lamp je router hackt. Alles uitschakelt en zo komt binnen wandelen
Dat soort dingen ja. Het kan allemaal gebeuren in principe.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator woensdag 28 februari 2018 @ 13:35:13 #146
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177502618
quote:
10s.gif Op woensdag 28 februari 2018 12:41 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat soort dingen ja. Het kan allemaal gebeuren in principe.
Correct. Wat je dan eigenlijk wil is in principe ouderwets, waarbij er niks smart is. Maar ja, dat doe je tegenwoordig ook niet meer want dat is niet meer ´van deze tijd´.

Ik zie dat hele alarm dan ook meer als een gimmick, want, als iemand binnen wil komen komen ze dat toch wel, alarm of niet. Het is een nice to have omdat het nou eenmaal makkelijk kan, maar het gaat mij vooral om het gemak dat automatisering kan brengen.

Van de andere kant, als je een ouderwets alarm hebt waarvan de controller op stroom gaat en ze snijden de stroom af is het ook klaar. :P

[ Bericht 11% gewijzigd door CoolGuy op 28-02-2018 13:44:36 ]
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 28 februari 2018 @ 13:44:34 #147
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177502878
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Correct. Wat je dan eigenlijk wil is in principe ouderwets, waarbij er niks smart is. Maar ja, dat doe je tegenwoordig ook niet meer want dat is niet meer ´van deze tijd´.
Dat nog niet eens echt, je moet tegenwoordig gewoon nog meer dan vroeger je router goed en strak instellen. Vroeger (paar jaar geleden) had je nauwelijks de IoT en had de pc/laptop gewoon een eigen firewall die je in kan stellen, nu hebben zelfs de smartlights een internetverbinding nodig en moet je maar hopen dat bijvoorbeeld Xiaomi of Philips of wie/wat dan ook een beetje aandacht heeft besteed aan de veiligheid van dat apparaatje. Dus de weg naar binnen en naar buiten moet streng staan zodat een willekeurige slimmerik met slechte intenties inderdaad niet via een rotte broodrooster je huis kaapt _O-.

quote:
Ik zie dat hele alarm dan ook meer als een gimmick, want, als iemand binnen wil komen komen ze dat toch wel, alarm of niet. Het is een nice to have omdat het nou eenmaal makkelijk kan, maar het gaat mij vooral om het gemak dat automatisering kan brengen.
Mij in principe ook wel maar als ik dan toch een alarm neer zet wil ik er wel ééntje die het dan ook wel betrouwbaar doet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator woensdag 28 februari 2018 @ 13:52:12 #148
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177503083
quote:
14s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:44 schreef jogy het volgende:

[..]

Mij in principe ook wel maar als ik dan toch een alarm neer zet wil ik er wel ééntje die het dan ook wel betrouwbaar doet.
Mee eens. Echter, toen ik Homey kocht was dat niet met het idee van 'ik doe ook alarm', maar meer het idee van 'leuk, dingen automatiseren'. Mijn eerste gedachte was echt de wasmachine en droger, omdat die in de kelder staan, en die horen wij niet als we in de woonkamer zitten of boven zijn.

Gaandeweg bedacht (en bedenk) ik me steeds meer dingen die ik wil doen :P
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 28 februari 2018 @ 14:00:54 #149
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_177503305
Alarm is afschrikking. Het is niet zaligmakend, maar ik zou, met mijn begrip van wat ik ingericht heb niet meer bij mezelf kunnen inbreken. Je moet buiten het huis de telefoonlijn kapotmaken anders kom je niet bij mijn alarm of bij andere waardevolle spullen. Als ik het al niet kan met weet van alle sensors, dan moet je als inbreker echt wel goed zijn om het te kunnen omzeilen. Omdat ik ook geen vakkennis heb is de opzet denk ik ook extreem onvoorspelbaar.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator woensdag 28 februari 2018 @ 14:04:54 #150
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177503419
quote:
99s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:00 schreef XL het volgende:
Alarm is afschrikking. Het is niet zaligmakend, maar ik zou, met mijn begrip van wat ik ingericht heb niet meer bij mezelf kunnen inbreken. Je moet buiten het huis de telefoonlijn kapotmaken anders kom je niet bij mijn alarm of bij andere waardevolle spullen. Als ik het al niet kan met weet van alle sensors, dan moet je als inbreker echt wel goed zijn om het te kunnen omzeilen. Omdat ik ook geen vakkennis heb is de opzet denk ik ook extreem onvoorspelbaar.
Ik zie al een paar keer dat systeem van Honeywell voorbij komen. Die hebben ook een tag reader bij dat systeem, dat is wellicht wel interessant. Maar dat is voorbarig, want ik heb er nog helemaal niets over gelezen inhoudelijk, dus ik wéét helemaal niet of dat geschikt is of niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177508698
Ik moest eigenlijk gelijk aan het huis van Femme denken (tweakers). Tof dat er nu hier ook een topic is.
  woensdag 28 februari 2018 @ 19:00:49 #152
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177509546
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 18:25 schreef Carlos93 het volgende:
Ik moest eigenlijk gelijk aan het huis van Femme denken (tweakers). Tof dat er nu hier ook een topic is.
Net even opgezocht, cool gedaan maar wel heel erg do it yourself :D.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 28 februari 2018 @ 19:04:52 #153
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177509673
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator woensdag 28 februari 2018 @ 19:08:19 #154
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177509764
quote:
11s.gif Op woensdag 28 februari 2018 19:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Net even opgezocht, cool gedaan maar wel heel erg do it yourself :D.
Ja dat is heel gaaf inderdaad, maar die heeft dus vrijwel alles zelf gedaan, incl programmeren.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177523510
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 19:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja dat is heel gaaf inderdaad, maar die heeft dus vrijwel alles zelf gedaan, incl programmeren.
Ik denk dat je het grootste gedeelte tegenwoordig met flows en drag&drop ook bij elkaar kan bouwen. De betrouwbaarheid zal wat lastiger zijn omdat hij het bedraad heeft en je in een bestaande omgeving toch snel aangewezen bent op draadloos (mesh).

Desalniettemin gaaf wat hij gebouwd heeft, nog even wat jaartjes sparen :P
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:41:50 #156
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177524616
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2018 10:29 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Ik denk dat je het grootste gedeelte tegenwoordig met flows en drag&drop ook bij elkaar kan bouwen. De betrouwbaarheid zal wat lastiger zijn omdat hij het bedraad heeft en je in een bestaande omgeving toch snel aangewezen bent op draadloos (mesh).

Desalniettemin gaaf wat hij gebouwd heeft, nog even wat jaartjes sparen :P
Het is ook van een heel ander kaliber dan wat de huis tuin en keuken home automation persoon zou doen inderdaad. De laatste paar jaar is de ontwikkeling van dit spul echt vooruit geschoten, waar je in 2015 echt nog met lelijke schakelaars moest werken en houtje touwtje constructies heb je nu dingen zoals Homey en andere gebruiksvriendelijke constructies die het allemaal heel intuïtief maken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator donderdag 1 maart 2018 @ 13:57:21 #157
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177527158
quote:
17s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:41 schreef jogy het volgende:

[..]

Het is ook van een heel ander kaliber dan wat de huis tuin en keuken home automation persoon zou doen inderdaad. De laatste paar jaar is de ontwikkeling van dit spul echt vooruit geschoten, waar je in 2015 echt nog met lelijke schakelaars moest werken en houtje touwtje constructies heb je nu dingen zoals Homey en andere gebruiksvriendelijke constructies die het allemaal heel intuïtief maken.
True.

Maar, wanneer ga jij beginnen aan je HA-gedoe?
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 1 maart 2018 @ 14:02:43 #158
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177527273
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

True.

Maar, wanneer ga jij beginnen aan je HA-gedoe?
Begin mei ga ik verhuizen, waarschijnlijk koop ik Homey zelf al iets eerder met een paar lampjes om in mijn huidige appartementje een beetje aan te kloten maar het zal uiteindelijk ergens in de maand mei zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator donderdag 1 maart 2018 @ 14:05:22 #159
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177527320
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:02 schreef jogy het volgende:

[..]

Begin mei ga ik verhuizen, waarschijnlijk koop ik Homey zelf al iets eerder met een paar lampjes om in mijn huidige appartementje een beetje aan te kloten maar het zal uiteindelijk ergens in de maand mei zijn.
Ah tof zeg! Ben erg benieuwd. Doe je ook een klus/verhuis topic?
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 1 maart 2018 @ 14:06:44 #160
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177527350
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah tof zeg! Ben erg benieuwd. Doe je ook een klus/verhuis topic?
Wie weet! Hoe dan ook zal ik dit (dan inmiddels reeks) topic wel volproppen met de voortgang en (hopelijk hilarische) problemen natuurlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator donderdag 1 maart 2018 @ 14:11:01 #161
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177527451
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:06 schreef jogy het volgende:

[..]

Wie weet! Hoe dan ook zal ik dit (dan inmiddels reeks) topic wel volproppen met de voortgang en (hopelijk hilarische) problemen natuurlijk.
Lol ja, ik loop hier ook continue tegen shit aan. Nu heb ik het issue dat de sensor op mn voordeur continue een contact alarm (= deur is open) afgeeft. Dat is gelul, want de deur is gewoon dicht. Dat is ook pas sinds het koude weer, dus ik weet niet of het daar mee van doen heeft.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:34:01 #162
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177529108
Hmz, Homey begint nu blijkbaar wel heel erg populair te worden. Nergens meer in voorraad en bij athom een levertijd van (meer dan) 3 weken. Dat verknoeid mijn impulsaankoop bui wel enigszins.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177529145
quote:
8s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:34 schreef jogy het volgende:
Hmz, Homey begint nu blijkbaar wel heel erg populair te worden. Nergens meer in voorraad en bij athom een levertijd van (meer dan) 3 weken. Dat verknoeid mijn impulsaankoop bui wel enigszins.
Las ergens dat dat komt door het enorme succes in Scandinavië.

Ze pikken onze homeys in :(
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:40:46 #164
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177529270
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Las ergens dat dat komt door het enorme succes in Scandinavië.

Ze pikken onze homeys in :(
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177529306
Hallo iedereen,
Zijn er hier mensen die Xiaomi Zigbee stuff hebben, in combinatie met de Xiaomi gateway, en die ook last hebben dat niet alles netjes in het Engels vertaald is?
Ik heb onder andere enkele Philips Xiaomi wifi witte E27 lampen die via die gateway werken, maar telkens je een scène wilt aanmaken, dan loop ik tegen het probleem aan dat alle settings die deze lampen ondersteunen nog hoofdzakelijk in het Chinees staat. Dat al meermaals aan de helpdesk kenbaar gemaakt, maar die steken netjes hun paraplu omhoog omdat het zogezegd geen 100% Xiaomi zaken zijn (de lampen althans) die ze in eigen beheer hebben. Bij de Yeelight wifi E27 lamp (die ook ondersteund is via de gateway) is dat dan niet het geval.
Dus de vraag is dan ook: kunnen die Xiaomi spullen die Zigbee ondersteunen, dan niet op een gemakkelijker manier benaderd worden, bijvoorbeeld via Domoitcz? Ik heb hiervoor al zo'n mini pc gekocht (en heb ook een RPI 3 liggen) om bijvoorbeeld Domoticz te draaien en van daaruit dan de koppelingen te maken, in de hoop dat dit allemaal vlotter en (nog) beter gaat.
Zijn er mensen die ook Xiaomi ondersteunende producten kochten (wifi lampen, wifi schakelaars, temp. sensoren, pir sensoren, raam/deurcontacten, camera, brandalarm, enz...) en die deze op een andere gateway draaiende hebben, zodat het toch allemaal wat vlotter bedienbaar is?
Dus ja, graag eens hier wat feedback van mensen die Xiaomi spullen draaiende hebben, THX
Trouwens, voor de mensen hier die ook die Xiomi Gateway hebben (V2), en daar graag enkele Nederlandse of Belgische (in mijn geval) radioposten op willen horen, hier moet je dus zijn!
http://ximiraga.ru/?chlang=en#
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:51:56 #166
189961 ex
aperture science
pi_177529585
Ook maar melden. Ik heb die slimme IKEA lampen + de Nest thermostaat (en, 1 rook melder).
Besturing gaat via de AppleTV (voor Homekit) en, Alexa (voor voice).

De verwarming zitten we eigenlijk nooit aan, die regelt zichzelf maar, kan ik via de Nest app & 'Alexa set the temperature in the living room to 22.3 degrees" instellen :P

Verder gaan de lampen aan als de zon onder gaat beneden, en zet ik die uit als ik naar bed ga door te zeggen: "Alexa, turn off downstairs"

Ik weet nog niet heel goed wat ik hierna ga toevoegen.. Gordijnen automatiseren lijkt mij heel relaxed..
The cake is a lie!
  Moderator donderdag 1 maart 2018 @ 16:24:59 #167
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177530178
quote:
8s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:34 schreef jogy het volgende:
Hmz, Homey begint nu blijkbaar wel heel erg populair te worden. Nergens meer in voorraad en bij athom een levertijd van (meer dan) 3 weken. Dat verknoeid mijn impulsaankoop bui wel enigszins.
Mwah, Athom had schijnbaar een behoorlijke voorraad nog liggen die een firmware update kregen. Als je nu een Homey zou kopen krijg je een versie waar firmware versie 1.5.6 op staat. Die firmware werd geflashed op die voorraad die Athom had liggen, en tot die firmware af was werd die voorraad niet uitgeleverd.

Dat heeft ook invloed gehad op de verkrijgbaarheid. Inmiddels is 1.5.7 alweer uit die wat bugfixes uit 1.5.6 oplost, maar er schijnt wel wat moeite te zijn geweest om 1.5.6 stabiel te krijgen. Ik weet er het zijne niet van, en ik hou me er ook niet mee bezig. Mijn Homey draait op 1.5.3, en dat is behoorlijk stabiel, dus die hele update hoeft voor mij niet aangezien bij mij eigenlijk alles wat ik er mee wil doen werkt tot nu toe :P
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 1 maart 2018 @ 16:41:07 #168
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177530523
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:42 schreef yezzer het volgende:

Volgens mij is Xiaomi hoe dan ook niet echt heel erg snel en secuur met hun vertalingen, tot nog niet al te lang geleden kreeg je van hun zelfs half Chinese smartphone verkocht, daar gaat het nu wel beter maar blijkbaar zijn ze hun streken nog niet afgeleerd :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 1 maart 2018 @ 16:43:25 #169
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177530558
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 16:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mwah, Athom had schijnbaar een behoorlijke voorraad nog liggen die een firmware update kregen. Als je nu een Homey zou kopen krijg je een versie waar firmware versie 1.5.6 op staat. Die firmware werd geflashed op die voorraad die Athom had liggen, en tot die firmware af was werd die voorraad niet uitgeleverd.

Dat heeft ook invloed gehad op de verkrijgbaarheid. Inmiddels is 1.5.7 alweer uit die wat bugfixes uit 1.5.6 oplost, maar er schijnt wel wat moeite te zijn geweest om 1.5.6 stabiel te krijgen. Ik weet er het zijne niet van, en ik hou me er ook niet mee bezig. Mijn Homey draait op 1.5.3, en dat is behoorlijk stabiel, dus die hele update hoeft voor mij niet aangezien bij mij eigenlijk alles wat ik er mee wil doen werkt tot nu toe :P
Oh ik ben echt een update hoer wat dat soort dingen betreft hoor, elke nieuwe halve feature vind ik altijd weer leuk. Maar hoe dan ook is het misschien maar beter ook, waarschijnlijk zou ik die halogeenlampen die ik er nu bij zou kopen in het andere huis nergens kwijt kunnen, scheelt toch weer 120 euro _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator donderdag 1 maart 2018 @ 16:56:40 #170
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177530787
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2018 16:43 schreef jogy het volgende:

[..]

Oh ik ben echt een update hoer wat dat soort dingen betreft hoor, elke nieuwe halve feature vind ik altijd weer leuk. Maar hoe dan ook is het misschien maar beter ook, waarschijnlijk zou ik die halogeenlampen die ik er nu bij zou kopen in het andere huis nergens kwijt kunnen, scheelt toch weer 120 euro _O-.
Nee, halogeen lampjes moet je niet meer doen joh :P
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 1 maart 2018 @ 16:58:15 #171
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177530803
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 16:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, halogeen lampjes moet je niet meer doen joh :P
Ik zei het verkeerd. het zijn Smart led lichtjes maar met halogeen fitting :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator donderdag 1 maart 2018 @ 17:01:01 #172
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177530848
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2018 16:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik zei het verkeerd. het zijn Smart led lichtjes maar met halogeen fitting :P.
Oh, ok :P Neeee ok, dan mag het wel :P Tja, ik ben hier nog steeds in afwachting van de offerte voor de badkamer. Duurt nog een week voor ik die krijg, en tot die tijd staat nieuwe dingen kopen voor HA op een lager pitje :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177532406
iemand een idee waar ik goedkoop 1 of 2 hue color lampjes + bridge kan scoren..

zo'n start pakket is gelijk ook weer zo aan de prijs.. :X
  donderdag 1 maart 2018 @ 18:23:57 #174
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177532458
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 18:20 schreef mschol het volgende:
iemand een idee waar ik goedkoop 1 of 2 hue color lampjes + bridge kan scoren..

zo'n start pakket is gelijk ook weer zo aan de prijs.. :X
Moet het hue zijn dan?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177532517
quote:
5s.gif Op donderdag 1 maart 2018 18:23 schreef jogy het volgende:

[..]

Moet het hue zijn dan?
mja, als ik aan zo'n systeem wil beginnen wil ik het liefst gelijk goed beginnen, en niet eerst een tussenoplossing gebruiken.

om je vraag te beantwoorden: het is geen absolute eis, maar ik denk dat het wel het handigste is
  Moderator donderdag 1 maart 2018 @ 18:41:46 #176
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177532782
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 18:27 schreef mschol het volgende:

[..]

mja, als ik aan zo'n systeem wil beginnen wil ik het liefst gelijk goed beginnen, en niet eerst een tussenoplossing gebruiken.

om je vraag te beantwoorden: het is geen absolute eis, maar ik denk dat het wel het handigste is
Je kunt ook gewoon de losse lampjes kopen, maar dan heb je wel een Homey nodig :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177533083
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 18:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon de losse lampjes kopen, maar dan heb je wel een Homey nodig :P
ook tof, maar die is nog duurder :D :X
  donderdag 1 maart 2018 @ 18:57:52 #178
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177533146
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 18:55 schreef mschol het volgende:

[..]

ook tof, maar die is nog duurder :D :X
Maar daar kan je alles op aansluiten. Dus wel duurder maar uiteindelijk een koopje.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator donderdag 1 maart 2018 @ 19:01:37 #179
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177533237
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 18:55 schreef mschol het volgende:

[..]

ook tof, maar die is nog duurder :D :X
Correct, maar als je aan HA wil beginnen moet je bereid zijn geld uit te geven, want het kost nou eenmaal geld. Maar trust me, die Homey is wel écht een heel tof apparaat.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 1 maart 2018 @ 19:02:11 #180
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177533248
En als je het dan toch koopt, doe het dan via deze refferal! https://athom.com/buyhomey.html?ref=66646453xxjl
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator donderdag 1 maart 2018 @ 19:03:52 #181
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177533290
quote:
6s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:02 schreef jogy het volgende:
En als je btw dan toch koopt, doe het dan via deze refferal! https://athom.com/buyhomey.html?ref=66646453xxjl
:D
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 1 maart 2018 @ 19:08:10 #182
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177533409
quote:
6s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:02 schreef jogy het volgende:
En als je het dan toch koopt, doe het dan via deze refferal! https://athom.com/buyhomey.html?ref=66646453xxjl
Gewoon om even te zieken. Kijk eens wat ik heb en jullie niet? :P

Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 1 maart 2018 @ 19:15:59 #183
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177533655
Ook echt nog ff alle kleurtjes van de regenboog gebruiken he? :(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator donderdag 1 maart 2018 @ 19:17:32 #184
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177533699
quote:
8s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:15 schreef jogy het volgende:
Ook echt nog ff alle kleurtjes van de regenboog gebruiken he? :(.
Hehehe ja. :P Nou ja, kijk, het ding komt echt wel weer in de verkoop hoor, dus ik zou me daar geen zorgen over maken, en als je niet iets erbij hebt qua sensoren/lampen/stekkers/whatever heb je er ook niet veel aan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177535995
Heb net wat Xiaomi spul gekoppeld.

Wel als nadeel dat hij dan automatisch ontkoppeld van de Xiaomi Gateway en ik dus geen notificaties meer krijg van eventuele updates. Jullie hier wellicht ervaring mee?

Toevallig ook iemand van jullie de Xiaomi power strip? Waar vind je de token waar Homey om vraagt? :@
pi_177536012
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hehehe ja. :P Nou ja, kijk, het ding komt echt wel weer in de verkoop hoor, dus ik zou me daar geen zorgen over maken, en als je niet iets erbij hebt qua sensoren/lampen/stekkers/whatever heb je er ook niet veel aan.
Wel. Je kunt vragen hoe het met hem gaat enzo.

Met die van mij gaat het blijkbaar super. O+
  donderdag 1 maart 2018 @ 21:26:25 #187
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177537259
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Toevallig ook iemand van jullie de Xiaomi power strip? Waar vind je de token waar Homey om vraagt? :@
Nog best ingewikkeld blijkbaar.
https://community.openhab(...)uum-binding/31317/60

quote:
Token
To have a working binding, a little difficult step needs to be done to retrieve the vacuum token.
You could read the Token from the Mi-Home app. This can be eased with the help of the MiToolKit624
In short you have to:

Connect the Mi-Home App with the Robot
Change Wlan an Settings
Enable Developer Options in Android
Download the MiToolKit
Connect your Phone to your PC and start the MiToolKit
Read the new Token with the MiToolKit
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 10:38:06 #188
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177545423
quote:
11s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wel. Je kunt vragen hoe het met hem gaat enzo.

Met die van mij gaat het blijkbaar super. O+
Lol, ja, dat snap ik wel, maar dat is natuurlijk niét waar je Homey (of een soortgelijk product) uiteindelijk voor koopt. Die koop je om allerlei andere dingen aan te sturen, dus als je Homey koopt dan ben je ook bereid om de sensoren etc ook te kopen, immers, dat is je doel :P
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 2 maart 2018 @ 13:01:19 #189
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177548349
Volgens mij is er niet echt een demo versie van de homey flow beschikbaar of wel?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 13:30:25 #190
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177548942
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 13:01 schreef jogy het volgende:
Volgens mij is er niet echt een demo versie van de homey flow beschikbaar of wel?
Wat?
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 2 maart 2018 @ 14:44:09 #191
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177550629
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 13:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat?
Gewoon, de app zonder dat je er daadwerkelijk iets aan gekoppeld hebt zeg maar. Een demo om alvast een beetje feeling te krijgen met wat er (on)mogelijk is :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 14:55:36 #192
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177550912
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:44 schreef jogy het volgende:

[..]

Gewoon, de app zonder dat je er daadwerkelijk iets aan gekoppeld hebt zeg maar. Een demo om alvast een beetje feeling te krijgen met wat er (on)mogelijk is :P.
Oh. Ehhh, dat weet ik niet. Maar hou er rekening mee dat er een nieuwe app gaat komen he. De oude app gaat weg en de app voor op je pc/laptop gaat óók weg. Het schijnt dat de nieuwe wijze van flows maken in de nieuwe app echt heel makkelijk is, maar ik heb er nog niets van gezien.

De preview-app die er nu is voor je smartphone werkt op zich best aardig, al is er ruimte voor verbetering. Maar de daadwerkelijke nieuwe app schijnt heel gebruiksvriendelijk te zijn, en daarbij kun je ook nog altijd je smartphone app via je PC aanroepen via zo'n Android mocker.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 2 maart 2018 @ 15:19:50 #193
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177551487
Check check. Helder. Maar dit weet jij misschien ook wel. Je geeft aan dat aanwezigheidssensoren soms wat 'onbetrouwbaar' kunnen zijn als iemand dus langere tijd stil zit (tv kijken oid) dus had ik het idee om een flow te maken die er een beetje als volgt uit ziet.

Deursensor gaat af > na 5 seconden bewegingssensor > als beweging dan oneindig licht aan laten staan (Tot volgende keer dat de deursensor af gaat) Zo niet DAN licht na een minuut uit doen. Dan triggered de deursensor dus de actie en de bewegingssensor hoeft dan maar 1 keer [iets] van beweging te zien (en daarna weer helemaal uit gaan) om het proces af te ronden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177551794
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh. Ehhh, dat weet ik niet. Maar hou er rekening mee dat er een nieuwe app gaat komen he. De oude app gaat weg en de app voor op je pc/laptop gaat óók weg. Het schijnt dat de nieuwe wijze van flows maken in de nieuwe app echt heel makkelijk is, maar ik heb er nog niets van gezien.

De preview-app die er nu is voor je smartphone werkt op zich best aardig, al is er ruimte voor verbetering. Maar de daadwerkelijke nieuwe app schijnt heel gebruiksvriendelijk te zijn, en daarbij kun je ook nog altijd je smartphone app via je PC aanroepen via zo'n Android mocker.
Nog makkelijker? Ik vind het nu ook al enorm gebruiksvriendelijk werken. Flows maken stelt niet zoveel voor.
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 15:40:24 #195
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177551969
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nog makkelijker? Ik vind het nu ook al enorm gebruiksvriendelijk werken. Flows maken stelt niet zoveel voor.
Jawel, ik ook, maar er wordt heel sterk ingezet op het mobiele platform, ten koste van de windows applicatie.

Jij hebt al een Homey?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177552042
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, ik ook, maar er wordt heel sterk ingezet op het mobiele platform, ten koste van de windows applicatie.

Jij hebt al een Homey?
Uiteraard. :7

Ben nu weer bezig met de aanschaf van Fibaro switch modules. Ik ben erachter dat in mijn situatie de switch single iets beter geschikt is dan de dubbel (omdat ik sowieso geen gebruik maak van de dubbele bedrade functie). Beetje jammer dat de single dan weer een tientje duurder is.

Heb jij nog nieuwe projecten lopen?
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 15:52:43 #197
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177552242
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Uiteraard. :7

Ben nu weer bezig met de aanschaf van Fibaro switch modules. Ik ben erachter dat in mijn situatie de switch single iets beter geschikt is dan de dubbel (omdat ik sowieso geen gebruik maak van de dubbele bedrade functie). Beetje jammer dat de single dan weer een tientje duurder is.

Heb jij nog nieuwe projecten lopen?
Ah kijk. Heb je ook een beetje medelijden met die arme Jogy? ;( Hij wil een Homey maar ze zijn niet te krijgen momenteel. :P ;)

Nee, nog niet, alles hangt een beetje af van of de badkamer wel of niet doorgaat. Indien ja, dan gaat daar ook een automatiseringscomponent in terug komen, maar zo niet, dan ga ik wel weer wat andere sensoren etc aanschaffen.

Met een week zou de offerte er moeten zijn, en dan weet ik meer.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 2 maart 2018 @ 16:07:02 #198
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177552537
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:52 schreef CoolGuy het volgende:
Ah kijk. Heb je ook een beetje medelijden met die arme Jogy? ;( Hij wil een Homey maar ze zijn niet te krijgen momenteel. :P ;)
:(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 16:09:36 #199
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177552573
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:07 schreef jogy het volgende:

[..]

:(.
Sssst, ook jouw Homey komt.

*bakt zoete broodjes.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177599162
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 15:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah kijk. Heb je ook een beetje medelijden met die arme Jogy? ;( Hij wil een Homey maar ze zijn niet te krijgen momenteel. :P ;)

Nee, nog niet, alles hangt een beetje af van of de badkamer wel of niet doorgaat. Indien ja, dan gaat daar ook een automatiseringscomponent in terug komen, maar zo niet, dan ga ik wel weer wat andere sensoren etc aanschaffen.

Met een week zou de offerte er moeten zijn, en dan weet ik meer.
Heeft ie nou nog steeds geen Homey? :D


Ik ga denk ik 17 Fibaro modules bestellen. 11x switch, 6x dimmer. Kost wat, maar goed voor het mesh netwerk zullen we maar zeggen. :9
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 14:27:30 #201
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177600161
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 13:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Heeft ie nou nog steeds geen Homey? :D

Ik ga denk ik 17 Fibaro modules bestellen. 11x switch, 6x dimmer. Kost wat, maar goed voor het mesh netwerk zullen we maar zeggen. :9
Lol. Ja, dat is zo, tenminste, als ze door het hele huis komen :P

Nee, arme Jogy ;( Ik voel met 'm mee.
Breitling - Instruments for Professionals
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 4 maart 2018 @ 14:39:46 #202
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177600485
Dit is wel leuk hobby spul! Helaas gebeurt er in mijn huis veel te weinig om het interessant te maken.

Mijn vogelhuisje daarentegen....



Niet helemaal smart though... detectie was automatisch maar statistieken genereren moest met de hand. Maar er zijn toch wel leuke dagpatronen uit af te leiden :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')