abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 februari 2018 @ 20:18:33 #76
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_177285225
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Puberjongens zijn dan ook matig aantrekkelijk. Niet voor niets zwijmelen de meeste pubermeisjes weg bij die 'oudere' jongens. Die dus stabieler gedrag (lijken te) vertonen. Een meid van 18+ vinden die een 16 jarige jongen aantrekkelijk vindt wordt al lastiger. Veel jongedames trekken al snel naar 25+, omdat die stabieler, meer volwassen, gedrag vertonen (hopenlijk). Minder haantjes gedrag.
Haantjesgedrag onder jongens is er meer voor de onderlinge hierarchie, niet zozeer als paargedrag, om de andere sekse te lokken.

Extravert en introvert staan los van macho gedrag/haantjes gedrag. Een extravert is niet gelijk een haantje/macho, een introvert niet gelijk teruggetrokken/gesloten. Extreme daarin worden als minder aantrekkelijk gezien en extravert maakt iets makkelijker contact dan introvert.
Ik denk dat jij iets te veel logica op de schouders van jonge meisjes legt.

Dat puber jongens haantjesgedrag vertonen is niet de reden dat puber meisjes veel op oudere jongens vallen.

Dit komt allemaal neer op status en ervaring volgens mij, een jongere meid ziet waarde in een oudere jongen omdat hij meer de illusie heeft van ervaring en een betere positie in de status hiërarchie heeft. Vroeger hadden vrouwen en hun kroost dus ook een betere kans om te overleven als ze een ouder man aan konden trekken met meer ervaring.

En de neigingen naar zulk gedrag is nogsteeds aanwezig in onze soort.

Dit zijn dus ook de beginselen van het hele concept van "Hypergamy"
  zondag 18 februari 2018 @ 20:34:19 #77
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177285630
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:18 schreef LordHorusNL het volgende:

[..]

Ik denk dat jij iets te veel logica op de schouders van jonge meisjes legt.

Dat puber jongens haantjesgedrag vertonen is niet de reden dat puber meisjes veel op oudere jongens vallen.

Dit komt allemaal neer op status en ervaring volgens mij, een jongere meid ziet waarde in een oudere jongen omdat hij meer de illusie heeft van ervaring en een betere positie in de status hiërarchie heeft. Vroeger hadden vrouwen en hun kroost dus ook een betere kans om te overleven als ze een ouder man aan konden trekken met meer ervaring.

En de neigingen naar zulk gedrag is nogsteeds aanwezig in onze soort.

Dit zijn dus ook de beginselen van het hele concept van "Hypergamy"
Ik noem nergens logica, enkel eigenschappen die bij stabieler, meer volwassen gedrag horen. Die (onbewust) aantrekkelijk zijn.

Bij vrijwel alle (sociale) zoogdieren zie je de jonge (puber) mannetjes meer haantjesgedrag vertonen en zie je dat de vrouwtjes minder interesse hebben in ze.
Dat wordt niet als 'kracht' gezien. Niet als aantrekkelijk, het is nog te onstabiel.
Mannelijke leiders (of degene die paren) zijn vrijwel bij alle soorten evenwichtig en kalm, hebben goede social skills. Natuurlijk wel binnen de normen van de soort bezien.
Een haantje veroorzaakt teveel onrust.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 18 februari 2018 @ 20:40:11 #78
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177285795
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik noem nergens logica, enkel eigenschappen die bij stabieler, meer volwassen gedrag horen. Die (onbewust) aantrekkelijk zijn.

Bij vrijwel alle (sociale) zoogdieren zie je de jonge (puber) mannetjes meer haantjesgedrag vertonen en zie je dat de vrouwtjes minder interesse hebben in ze.
Dat wordt niet als 'kracht' gezien. Niet als aantrekkelijk, het is nog te onstabiel.
Mannelijke leiders (of degene die paren) zijn vrijwel bij alle soorten evenwichtig en kalm, hebben goede social skills. Natuurlijk wel binnen de normen van de soort bezien.
Een haantje veroorzaakt teveel onrust.
Toch doen haantjes (jong en oud) het niet slecht bij vrouwen. Ik vind hardcore gasten bijvoorbeeld het toonbeeld van haantjes. Zij komen geen aandacht en sex tekort met vrouwen volgens mij. Schreeuwende zwarte mannen ook. Zat jonge deernes die zich daartoe aangetrokken voelen. Die idealistische plaatjes die vrouwen schetsen als je vraagt wat ze aantrekkelijk vinden. Komt voor mij niet overeen met wat ik zie gebeuren in de praktijk.
pi_177286001
Ik snap niet wat daar negatief aan is. :) Vrouwen willen liever een lieve man dan een klootzak hoor (wat hier vaak word gezegd dat klootzakken aantrekkelijker zijn en dat het bij die mannen voor de wind gaat en dat lieve mannen bijv. het afleggen.).

Ik zou het juist omarmen en waarom moet je dit als een negatief iets zien? Betekent juist eerder dat ze je betrouwbaar en lief vinden en zich veilig voelen bij je denk ik :P Ik zou het juist niet als zwakke punt zien maar als een kwaliteit van jezelf wat gewoon goed is ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Borrelnootje00 op 18-02-2018 20:56:41 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  zondag 18 februari 2018 @ 20:50:00 #80
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_177286056
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik noem nergens logica, enkel eigenschappen die bij stabieler, meer volwassen gedrag horen. Die (onbewust) aantrekkelijk zijn.

Bij vrijwel alle (sociale) zoogdieren zie je de jonge (puber) mannetjes meer haantjesgedrag vertonen en zie je dat de vrouwtjes minder interesse hebben in ze.
Dat wordt niet als 'kracht' gezien. Niet als aantrekkelijk, het is nog te onstabiel.
Mannelijke leiders (of degene die paren) zijn vrijwel bij alle soorten evenwichtig en kalm, hebben goede social skills. Natuurlijk wel binnen de normen van de soort bezien.
Een haantje veroorzaakt teveel onrust.
Wat jij als stabiliteit ziet zie ik als een uiterlijke vertoning van macht en dominantie, een jonge vrouw zal veel meer beïnvloedbaar zijn voor een man die deze dominantie "status" uitstraalt.

Een oudere vrouw kan stabiliteit als aantrekkelijk zien, een jonge meid niet.

Het simpelste is meestal het juiste antwoord.
  zondag 18 februari 2018 @ 20:51:55 #81
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177286093
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:40 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Toch doen haantjes (jong en oud) het niet slecht bij vrouwen. Ik vind hardcore gasten bijvoorbeeld het toonbeeld van haantjes. Zij komen geen aandacht en sex tekort met vrouwen volgens mij. Schreeuwende zwarte mannen ook. Zat jonge deernes die zich daartoe aangetrokken voelen. Die idealistische plaatjes die vrouwen schetsen als je vraagt wat ze aantrekkelijk vinden. Komt voor mij niet overeen met wat ik zie gebeuren in de praktijk.
De een is de ander nu eenmaal niet. En hoe jonger, hoe meer haantjesgedrag geaccepteerd wordt of nog verkeerd ingeschat wordt. Pubermeisjes moeten ook nog wat verder ontwikkelen. Al doende leert men. Geld voor jongens, geld voor meisjes. De meeste leren het vlot genoeg.

Weet trouwens niet wat je bedoeld met hardcore gasten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 18 februari 2018 @ 20:59:55 #82
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177286269
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:50 schreef LordHorusNL het volgende:

[..]

Wat jij als stabiliteit ziet zie ik als een uiterlijke vertoning van macht en dominantie, een jonge vrouw zal veel meer beïnvloedbaar zijn voor een man die deze dominantie "status" uitstraalt.

Een oudere vrouw kan stabiliteit als aantrekkelijk zien, een jonge meid niet.

Het simpelste is meestal het juiste antwoord.
Stabiliteit in karakter is altijd aantrekkelijk. Dat betekent minder onrust/drama. Je wil iemand die met problemen om kan gaan, niet iemand die ze veroorzaakt.

En ja, dominantie is aantrekkelijk. Maar haantjesgedrag is geen dominantie. Willen wel dominant zijn, maar zijn het (nog) niet. Bij jongens kan het veelbelovend zijn, wat dan meisjes aantrekt. Bij oudere mannen is het een slechte eigenschap, verlaagt het de kans.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 18 februari 2018 @ 21:22:45 #83
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177286829
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Stabiliteit in karakter is altijd aantrekkelijk. Dat betekent minder onrust/drama. Je wil iemand die met problemen om kan gaan, niet iemand die ze veroorzaakt.

En ja, dominantie is aantrekkelijk. Maar haantjesgedrag is geen dominantie. Willen wel dominant zijn, maar zijn het (nog) niet. Bij jongens kan het veelbelovend zijn, wat dan meisjes aantrekt. Bij oudere mannen is het een slechte eigenschap, verlaagt het de kans.
Door al deze analyses word ik best draaierig. Ik moet vaak gniffelen als ik vrouwen met een idealistische kijk op liefdeszaken dan toch zie eindigen met de zoveelste gangbare zak van een vent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sadcopter op 18-02-2018 21:36:54 ]
  zondag 18 februari 2018 @ 21:36:17 #84
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177287062
nvp
pi_177287692
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:47 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Ik snap niet wat daar negatief aan is. :) Vrouwen willen liever een lieve man dan een klootzak hoor (wat hier vaak word gezegd dat klootzakken aantrekkelijker zijn en dat het bij die mannen voor de wind gaat en dat lieve mannen bijv. het afleggen.).

Ik zou het juist omarmen en waarom moet je dit als een negatief iets zien? Betekent juist eerder dat ze je betrouwbaar en lief vinden en zich veilig voelen bij je denk ik :P Ik zou het juist niet als zwakke punt zien maar als een kwaliteit van jezelf wat gewoon goed is ;)
Probleem wat ik vaak ervaar is dat ''lief'' gedrag door vrouwen nogal eens verkeerd wordt geïnterpreteerd.

Ik ben zelf inderdaad een ''good guy'' / lief. Heb vrouwen regelmatig tegen mij horen zeggen ''Ik kan me echt niet voorstellen dat jij boos kunt worden''. Of als ik tijdens het uitgaan opeens een sigaret op stak ''Dat vind ik zooooo niets voor jou'' en ''Jij bent echt geen jongen die meisjes alleen maar voor de seks mee naar huis neemt'' en meer van dat soort dingen..

Op zich klopt dat allemaal wel : ik ben rustig, vriendelijk, voorkomend en stabiel, maar dat betekent nog niet dat ik een fucking softie ben :') Ik kan heel goed mijn eigen grenzen aangeven en doe niets maar dan ook echt niets tegen mijn zin in.

Maar vrouwen lijken vaak te denken dat als je een vriendelijke/zachtaardige gast bent dat je nul komma nul karakter hebt ofzo.

Heb dit zelf bijvoorbeeld vaak als een meid mij leuk vindt maar ik haar andersom niet : ik doe dan vrij afstandelijk. Maar wat gebeurt er vervolgens : De hint komt niet aan bij hen, want in plaats van dat ze het signaal goed oppakken denken ze ''Nee, hij is gewoon een beetje verlegen'' :D
  zondag 18 februari 2018 @ 22:20:59 #86
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_177287853
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:12 schreef DD_Kong het volgende:

Heb dit zelf bijvoorbeeld vaak als een meid mij leuk vindt maar ik haar andersom niet : ik doe dan vrij afstandelijk. Maar wat gebeurt er vervolgens : De hint komt niet aan bij hen, want in plaats van dat ze het signaal goed oppakken denken ze ''Nee, hij is gewoon een beetje verlegen'' :D
tja...dat doe je dan toch zelf he. je hint is niet duidelijk genoeg :') in het vervolg moet je daar eens wat meer aandacht aan besteden denk ik. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_177288525
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 10:32 schreef loni55 het volgende:

[..]

Alpha mannen zijn dan ook schaars..
De meeste ontwikkelen zich door. :?
pi_177288569
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:12 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Probleem wat ik vaak ervaar is dat ''lief'' gedrag door vrouwen nogal eens verkeerd wordt geïnterpreteerd.

Ik ben zelf inderdaad een ''good guy'' / lief. Heb vrouwen regelmatig tegen mij horen zeggen ''Ik kan me echt niet voorstellen dat jij boos kunt worden''. Of als ik tijdens het uitgaan opeens een sigaret op stak ''Dat vind ik zooooo niets voor jou'' en ''Jij bent echt geen jongen die meisjes alleen maar voor de seks mee naar huis neemt'' en meer van dat soort dingen..

Op zich klopt dat allemaal wel : ik ben rustig, vriendelijk, voorkomend en stabiel, maar dat betekent nog niet dat ik een fucking softie ben :') Ik kan heel goed mijn eigen grenzen aangeven en doe niets maar dan ook echt niets tegen mijn zin in.

Maar vrouwen lijken vaak te denken dat als je een vriendelijke/zachtaardige gast bent dat je nul komma nul karakter hebt ofzo.

Heb dit zelf bijvoorbeeld vaak als een meid mij leuk vindt maar ik haar andersom niet : ik doe dan vrij afstandelijk. Maar wat gebeurt er vervolgens : De hint komt niet aan bij hen, want in plaats van dat ze het signaal goed oppakken denken ze ''Nee, hij is gewoon een beetje verlegen'' :D
Maar als je lief bent hoef je ook geen softie te zijn hoor :P. Ben ik met je eens. En ligt het gewoon er niet aan wat voor type of soort persoon (afhankelijk van de relatie/omgangsvorm) die dat tegen je zegt. Dat word dan in een bepaalde context gezegt. En die persoon die dat zegt heeft ook weer een mening of bepaalde ervaring met bepaalde types :P.

Al met al tja ik zou er iig niet onzeker over zijn en als je er mee zit is zonde vind ik persoonlijk. Maar kleine dingen kunnen grote veranderingen brengen (bijv. dingen van een andere kant zien/perceptie. Waar zit je nou echt mee en wat zou je anders willen? Is me niet helemaal duidelijk.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_177289690
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:00 schreef Deckard het volgende:

[..]

De meeste ontwikkelen zich door. :?
En worden vrouwen?
pi_177289706
Een knuffelbeer kan wel ok zijn. O+ Maar dan moet ie wel een sexy kant hebben. Misschien wat vaker flirten/complimentjes geven?
pi_177289832
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:12 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Probleem wat ik vaak ervaar is dat ''lief'' gedrag door vrouwen nogal eens verkeerd wordt geïnterpreteerd.

Ik ben zelf inderdaad een ''good guy'' / lief. Heb vrouwen regelmatig tegen mij horen zeggen ''Ik kan me echt niet voorstellen dat jij boos kunt worden''. Of als ik tijdens het uitgaan opeens een sigaret op stak ''Dat vind ik zooooo niets voor jou'' en ''Jij bent echt geen jongen die meisjes alleen maar voor de seks mee naar huis neemt'' en meer van dat soort dingen..

Op zich klopt dat allemaal wel : ik ben rustig, vriendelijk, voorkomend en stabiel, maar dat betekent nog niet dat ik een fucking softie ben :') Ik kan heel goed mijn eigen grenzen aangeven en doe niets maar dan ook echt niets tegen mijn zin in.

Maar vrouwen lijken vaak te denken dat als je een vriendelijke/zachtaardige gast bent dat je nul komma nul karakter hebt ofzo.

Heb dit zelf bijvoorbeeld vaak als een meid mij leuk vindt maar ik haar andersom niet : ik doe dan vrij afstandelijk. Maar wat gebeurt er vervolgens : De hint komt niet aan bij hen, want in plaats van dat ze het signaal goed oppakken denken ze ''Nee, hij is gewoon een beetje verlegen'' :D
Kan ook een beetje zijn zoals je je opstelt in real life... Als jij in het echt heel aardig en joviaal bent tegen een meisje, maar er niet veel voor voelt, kan zij inderdaad wel denken dat je verlegen bent als je haar vervolgens negeert wanneer ze contact zoekt... Hoewel dat niet vaak voorkomt denk ik.

Misschien heb je gewoon echt een uiterlijk wat dat uitstraalt? Probeer eens wat anders te doen met je haar (lang haar obviously niet dus), lenzen wellicht, andere kleren... Dat kan ook een hoop schelen. Maar bovenal moet je ook niet bang zijn te flirten met een meisje, alleen maar aardig zijn brengt je nergens.
pi_177290931
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 13:27 schreef Godshand het volgende:
Deze knuffelbeer schijnt vrouwen van zich af te moeten slaan...
[ afbeelding ]
Zakk Wylde _O_
  maandag 19 februari 2018 @ 08:29:42 #93
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177291406
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:22 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Door al deze analyses word ik best draaierig. Ik moet vaak gniffelen als ik vrouwen met een idealistische kijk op liefdeszaken dan toch zie eindigen met de zoveelste gangbare zak van een vent.
Soms vind ik het moeilijk te geloven dat jij 40 bent ipv 16.
Je blik op de wereld en vooral op vrouwen is zo puberaal, alsof je bent blijven hangen bij toen je die puber was die te maken had met puber meisjes.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177291518
Zijn toch genoeg vrouwen die dat wel zien zitten? Ik heb er twee in mijn vriendenkring die ook al heel lang samen zijn met hun "knuffelbeer"vriend.
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2018 @ 12:10:42 #95
460494 naoomx
pi_177295512
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De mannen die kracht en kalmte uitstralen zijn helemaal niet bezig met 'stoer'. Stoer is een maskertje wat iemand voorzet, een man die echt krachtig is (mentaal) doet dat niet. Die heeft geen enkele moeite met heerlijk aanstellerig oediepoedie joelen bij die kleine pup, om zijn zachte kanten en zelfs kwetsbaarheid te tonen.

En dat is woest aantrekkelijk!
Dat is juist ook wat ikzelf bedoel met stoer ZIJN. :Y Wat jij beschrijft als wat ik als stoer zou zien, zie ik gewoon als stoer DOEN.

Sorry voor de onduidelijkheid.

quote:
Echt macho zijn qua persoonlijkheid bestaat niet, het is altijd compenseer gedrag. Ik prefereer op elk moment een softie die zichzelf durft te zijn boven een macho type die maar hard praat en overdrijft om maar het idee te geven dat hij wat voorstelt.
Alsof er geen mensen zijn die van nature gewoon veel & luid praten en opschepperig zijn enzo.. Soms is het gewoon het karakter van mensen en kunnen ze ook wel lachen om dat gedrag van zichzelf. Ik ben zelf ook enorm theatraal, en dat hoort gewoon bij me.
pi_177303592
Zodra een vrouw je een knuffelbeer noemt gelijk in d'r gezicht petsen en de hoek in sturen even laten huilen en daarna heel erg lief doen.

Dan voelt ze zich extra speciaal en tot je aangetrokken.
pi_177304001
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:29 schreef Blaasbaas het volgende:
Zodra een vrouw je een knuffelbeer noemt gelijk in d'r gezicht petsen en de hoek in sturen even laten huilen en daarna heel erg lief doen.

Dan voelt ze zich extra speciaal en tot je aangetrokken.
:')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 19 februari 2018 @ 17:55:21 #98
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_177304133
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:29 schreef Blaasbaas het volgende:
Zodra een vrouw je een knuffelbeer noemt gelijk in d'r gezicht petsen en de hoek in sturen even laten huilen en daarna heel erg lief doen.

Dan voelt ze zich extra speciaal en tot je aangetrokken.
Wat ik doe is haar foto’s laten zien van mijn kelder vol lichaamsdelen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 19 februari 2018 @ 18:14:50 #99
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177304439
- Pas a.u.b. weer op met het generaliseren. Bvd. -

[ Bericht 48% gewijzigd door STING op 19-02-2018 18:16:58 ]
  maandag 19 februari 2018 @ 19:21:13 #100
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_177305814
Friendzoneddddd
God doesn't help stupid!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')