abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 3 maart 2018 @ 19:40:57 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177583080
registreer om deze reclame te verbergen
Auto’s die van iedereen zijn, daar voelt zich niemand voor verantwoordelijk. Ik denk niet dat veel mensen daar aan gaan meedoen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 19:50:46 #127
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177583337
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:24 schreef Bart2002 het volgende:

Ik leg nota bene nog uit waarom dat niet zo is.
traffic.jpg

Gewoon een gemiddelde dag in een Europese stad. Geen chaos, zegt 'ie. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177583422
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Gewoon een gemiddelde dag in een Europese stad. Geen chaos, zegt 'ie. :)
Dat lijkt voor ons stervelingen zo Kapitein. Je moet ook niet vergeten dat die stervelingen juist de oorzaak zijn van de "chaos" die je daar ziet. Maar dat kan dus anders. Maar daar wilt u bij voorbaat en ongezien niet aan. Dat is uw (en ons) probleem.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 20:00:16 #129
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177583616
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:53 schreef Bart2002 het volgende:

Je moet ook niet vergeten dat die stervelingen juist de oorzaak zijn van de "chaos" die je daar ziet.
Ik leef in het hier en nu, niet in een sc-fi die zich afspeelt in 2391. In het hier en nu is verkeer een chaos. Dat jij denkt dat dat, in een verre toekomst, misschien anders gaat zijn, is geen wetenschappelijke onderbouwing. Het is een idee, een wens, een droom en niet meer dan dat.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177597087
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Auto’s die van iedereen zijn, daar voelt zich niemand voor verantwoordelijk. Ik denk niet dat veel mensen daar aan gaan meedoen.
Een héél belangrijk punt.

Zelfrijdende auto's komen er uiteindelijk misschien wel. Maar collectief? Alleen voor de mensen die incidenteel een auto nodig hebben. Want voor wie zich dagelijks moet verplaatsen zal een deel-auto niet snel voordeliger zijn dan een eigen voertuig.
En als het privé bezit niet of nauwelijks duurder is dan het collectief, dan wil je lekker je eigen wagentje dicht bij huis hebben staan en niet voor elke rit een auto moeten reserveren.
pi_177597720
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Maar wel remweg....die ik al heb verkort door in te houden, voordat er uberhaupt iets gebeurd is. Anticiperen, heet dat.

Je blinde vertrouwen in de techniek is aandoenlijk, naief en ook een beetje dom.
Stel, een zelfrijdende auto rijdt 50km/u door een straat waar je 50 mag.
Een kind steekt over, reactietijd is verwaarloosbaar, de auto staat na 13,8 meter stil.

Stel jij rijdt op dat moment 40km/u omdat je je gas inhoudt.
De afstand afgelegd tijdens een gemiddelde reactietijd en remweg opgeteld zijn dan 19,9 meter.

Daarnaast rolt er niet altijd eerst een bal de straat over, er kan ook gewoon plots een kind met fiets van een oprit komen op een plek waar jij 50 rijdt, dan heb je al 27,7 meter afgelegd vanaf het moment dat je het waarneemt tot het moment dat je stilstaat.

Je gaat het wat betreft reactietijd echt niet redden, zelfs niet als je inhoudt.
pi_177598059
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

traffic.jpg

Gewoon een gemiddelde dag in een Europese stad. Geen chaos, zegt 'ie. :)
Mooi dat je L'Arc de Triomphe erbij haalt.

Het Franse Navya is sinds eind 2017 met autonome voertuigen aan het testen in Parijs en gaat ook deze rotonde niet uit de weg bij het testen.
pi_177598146
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Gewoon een gemiddelde dag in een Europese stad. Geen chaos, zegt 'ie. :)
Neuh, patronen zijn wat lastiger dan gemiddeld, maar ze zijn er wel. Stuur een zelfrijdende auto met chauffeur er vaak genoeg over een hij zal ze vanzelf leren. En het mooiste: iedere zelfrijdende auto leert tegelijk. Daarnaast kan hij ook nog al het verkeer in ieder hoek in een keer zien en heeft hij geen last van stress.
pi_177598399
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Auto’s die van iedereen zijn, daar voelt zich niemand voor verantwoordelijk. Ik denk niet dat veel mensen daar aan gaan meedoen.
De auto's zijn niet van "iedereen", ze zijn van het bedrijf dat ze exploiteert ;)

Vergeet niet dat er nu iedere dag ongeveer 2 tot 2,5 miljoen mensen met het OV reizen.
Dat is sowieso al een flinke groep waar klanten te vinden zijn.

Daarnaast rijdt niet iedereen 15.000 of meer kilometers per jaar, dan kan het omslagpunt voor een kilometerprijs t.o.v. vaste en deels variabele lasten ineens heel interessant worden.

En dan nog de groep die wel een rijbewijs heeft maar eigenlijk geen plaats voor een auto, je spaart alleen al de parkeervergunning uit.

Uiteraard zal er een groep mensen zijn voor wie het niet werkt of die er (nog) niet aan zal willen maar ik verwacht zeker een toekomst voor de autonome auto en een forse afname van autobezit.
  zondag 4 maart 2018 @ 17:40:20 #135
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177605187
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 12:29 schreef kipknots het volgende:

Neuh, patronen zijn wat lastiger dan gemiddeld, maar ze zijn er wel. Stuur een zelfrijdende auto met chauffeur er vaak genoeg over een hij zal ze vanzelf leren. En het mooiste: iedere zelfrijdende auto leert tegelijk. Daarnaast kan hij ook nog al het verkeer in ieder hoek in een keer zien en heeft hij geen last van stress.
Heb je wel eens van Windows gehoord?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 4 maart 2018 @ 17:41:50 #136
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177605225
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 12:10 schreef MaGNeT het volgende:

Stel, een zelfrijdende auto rijdt 50km/u door een straat waar je 50 mag.
Een kind steekt over, reactietijd is verwaarloosbaar, de auto staat na 13,8 meter stil.

Stel jij rijdt op dat moment 40km/u omdat je je gas inhoudt.
De afstand afgelegd tijdens een gemiddelde reactietijd en remweg opgeteld zijn dan 19,9 meter.

Daarnaast rolt er niet altijd eerst een bal de straat over, er kan ook gewoon plots een kind met fiets van een oprit komen op een plek waar jij 50 rijdt, dan heb je al 27,7 meter afgelegd vanaf het moment dat je het waarneemt tot het moment dat je stilstaat.

Je gaat het wat betreft reactietijd echt niet redden, zelfs niet als je inhoudt.
Leuk dat je jezelf probeert te overtuigen. Schattig, naief en een beetje dom. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177606511
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 17:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Leuk dat je jezelf probeert te overtuigen. Schattig, naief en een beetje dom. :)
Goed beargumenteerd, ik waardeer het hoeveel werk je in je reacties steekt.
  zondag 4 maart 2018 @ 18:43:43 #138
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177606619
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:36 schreef MaGNeT het volgende:

Goed beargumenteerd, ik waardeer het hoeveel werk je in je reacties steekt.
Het maakt niet uit hoeveel werk ik er in steek, jij gaat je visie toch niet veranderen. Pas als een naaste van jou door een autonome auto wordt doodgereden, ga je heel misschien je roze bril afzetten. Ik vind jou naief en een beetje dom.

Heb je wel eens van Windows gehoord?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 4 maart 2018 @ 18:45:26 #139
468652 denattedweil
Act dumb, be smart
pi_177606658
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 12:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Stel, een zelfrijdende auto rijdt 50km/u door een straat waar je 50 mag.
Een kind steekt over, reactietijd is verwaarloosbaar, de auto staat na 13,8 meter stil.

Stel jij rijdt op dat moment 40km/u omdat je je gas inhoudt.
De afstand afgelegd tijdens een gemiddelde reactietijd en remweg opgeteld zijn dan 19,9 meter.

Daarnaast rolt er niet altijd eerst een bal de straat over, er kan ook gewoon plots een kind met fiets van een oprit komen op een plek waar jij 50 rijdt, dan heb je al 27,7 meter afgelegd vanaf het moment dat je het waarneemt tot het moment dat je stilstaat.

Je gaat het wat betreft reactietijd echt niet redden, zelfs niet als je inhoudt.
Dit voorbeeld is puur theoretisch en het gaat niet om het inhouden an sich.

Het gaat om het anticiperen. Door ervaring weten wij wat er kan gebeuren in bepaalde situaties, wat een computer niet weet. Iemands lichaamstaal, houding, kinderen aan het spelen..

Je houdt rekening met de situatie.
Stille wateren, diepe gronden
pi_177606862
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:45 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Dit voorbeeld is puur theoretisch en het gaat niet om het inhouden an sich.

Het gaat om het anticiperen. Door ervaring weten wij wat er kan gebeuren in bepaalde situaties, wat een computer niet weet. Iemands lichaamstaal, houding, kinderen aan het spelen..

Je houdt rekening met de situatie.
Ik ben het met je eens dat mensen anders kunnen redeneren en anticiperen dan een computer.

Maar een mens is zeker niet feilloos, mensen maken dagelijks vele fouten tijdens het autorijden of onderschatten het gevaar en gelukkig lopen de meeste fouten met een sisser af.

Een simpel voorbeeld is het voorbijrijden van een bus die gestopt is om mensen in- en uit te laten. Ik zie wekelijks mensen die zonder op of om te kijken zo'n bus passeren terwijl altijd het gevaar loert dat er iemand voor de bus langs oversteek.

"Ja maar ik doe dat wel altijd"... kan best... toch worden er jaarlijks vele mensen aangereden, ook op zebrapaden terwijl je daar als voetganger toch altijd voorgelaten zou moeten worden.
Afgelopen zomer is een kennis van mij zwaargewond geraakt toen hij bij Zevenhuizen door een automobilist op de stoep is aangereden, helemaal in de poeier en nu nog aan revalideren.

Het is absoluut zo dat een computer van zichzelf niet anticipeert. Maar... die zelfrijdende auto's werken met zelflerende algoritmen en leggen jaarlijks bij elkaar miljoenen echte kilometers af op de weg en nog vele malen meer in simulaties aan de hand van deze ritten.

Je kan zo'n zelfrijdende auto écht laten leren dat als er een grote bus of vrachtwagen stil staat, dat daar iemand achter vandaan kan komen die niet oplet.

Daarnaast hebben ze een reactiesnelheid van miliseconden, waar mensen 0,7 seconden of langer nodig hebben om überhaupt te kunnen reageren op iets.

Maar goed, ik weet dat ik sommige mensen niet zal kunnen overtuigen.
Maar ook als ik jou niet overtuig, zal het Waymo een zorg zijn. Die auto komt er.

[ Bericht 3% gewijzigd door MaGNeT op 04-03-2018 19:07:38 ]
pi_177607005
Een computer kan alles wat de mens kan maar dan beter. Het is juist heel logisch dat auto's autonoom gaan rijden. Ik zie het op de korte termijn niet gebeuren, maar het komt er wel. Vooral als je ziet hoe de gemiddelde persoon rijdt en hoe iedereen altijd 2 km/u harder moet dan de ander. Gigantisch inefficiënt.

Wat alleen niet handig is, is dat de helft van de auto's autonoom is :P Het moet alles zijn, of niets. Ik denk dat het slim is om te beginnen met autonoom rijden te activeren op snelwegen. Fileprobleem is echt zo opgelost.

quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 18:45 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Dit voorbeeld is puur theoretisch en het gaat niet om het inhouden an sich.

Het gaat om het anticiperen. Door ervaring weten wij wat er kan gebeuren in bepaalde situaties, wat een computer niet weet. Iemands lichaamstaal, houding, kinderen aan het spelen..

Je houdt rekening met de situatie.
Hoezo zou een computer dat niet kunnen weten? Kwestie van programmeren. Denk je werkelijk dat je slimmer bent dan een computer? Als je in een drukke straat rijdt zie hij de 50 kinderen al voordat jij met je ogen geknipperd hebt.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_177607533
Twijfel eerlijk gezegd er nog wel over. Nog minder controle voor de mens. Vroeger was een auto nog vrijheid. We leveren al heel veel vrijheid en privacy in voor gemak. Maar goed ik rij zelf een Tesla dus werk er gewoon aan mee :')
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_177607700
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Twijfel eerlijk gezegd er nog wel over. Nog minder controle voor de mens. Vroeger was een auto nog vrijheid. We leveren al heel veel vrijheid en privacy in voor gemak. Maar goed ik rij zelf een Tesla dus werk er gewoon aan mee :')
Ik ben ook best wel een "petrol-head". Oude Volvo's gehad, zelf gesleuteld (zover ik dat kan), rij nu een V50 met 5-cilinder en heb geen hekel aan autorijden.

Dit topic is dan ook niet mijn "voorkeur" van hoe ik de nabije toekomst zie maar meer mijn "visie" van hoe ik het zie. Ieder automerk is op dit moment bezig met elektrische en zelfrijdende auto's en zie het als "onvermijdelijk".

Het zal voor velen "vrijheid" opleveren en voor anderen als een beperking voelen maar ik twijfel er niet aan dat ze er gaan komen.

Privacy is wel een issue bij zelfrijdende auto's, vooral als ze "on demand' worden. Ik ben benieuwd hoe daar mee omgesprongen wordt. Aan de andere kant hebben ook die bedrijven te maken met de AVG / privacy wetgeving.

Mijn volgende auto zal misschien al een elektrische zijn, als Volvo een beetje opschiet. En mogelijk is dat dan ook gelijk mijn (één na) laatste eigen auto.
pi_177607768
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:43 schreef MaGNeT het volgende:

Mijn volgende auto zal misschien al een elektrische zijn, als Volvo een beetje opschiet. En mogelijk is dat dan ook gelijk mijn (één na) laatste eigen auto.
Polestar :P

polestar1_light_34front_studio_004_copy.0.jpg
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_177607784
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Polestar :P

[ afbeelding ]
500 exemplaren per jaar :P Wel een mooi apparaat!

De nieuwe V60 / XC40 lijkt me wel wat, eventueel eerst als T8 (hybrid) en later een elektrisch exemplaar.
pi_177723330
Nieuws van Waymo (Google):

Bron: https://tweakers.net/nieuws/136151/waymo-begint-volgende-week-tests-met-zelfrijdende-trucks.html

quote:
Waymo begint volgende week tests met zelfrijdende trucks

Google-zusterbedrijf Waymo gaat zelfrijdende vrachtwagens de weg op sturen, met vracht en al. De wagens zullen ladingen vervoeren naar Googles datacentra vanuit de Amerikaanse stad Atlanta, in de staat Georgia.

Waymo stelt in een Medium-post dat het in het afgelopen jaar road tests met vrachtwagens heeft gedaan in Californië en Arizona en dat de software goed op weg is om te rijden zoals een mens dat zou doen. In tegenstelling tot Waymo's praktijken in Arizona, zit er bij de vrachtwagens nog wel een back-upchauffeur in de cabine. De vooruitgang op het gebied van zelfrijdende vrachtwagens zou snel gaan omdat de software en sensoren hetzelfde zijn als bij Waymo's zelfrijdende minibusjes, maar dan in een andere configuratie.

Waymo zegt er niet bij in wat voor mate de vrachtwagens uiteindelijk autonoom moeten gaan rijden. Bij dergelijke grote voertuigen is rijden op de snelweg lang niet zo'n grote uitdaging als rijden in steden, met nauwere straten. Naar verwachting is er meer ontwikkeling nodig voordat een vrachtwagen level 4-automatisering bereikt.

Tegelijkertijd werken andere bedrijven aan dezelfde technologie voor trucks. Dat zijn Uber, Starsky en Embark, zo schrijft Ars Technica. Deze bedrijven richten zich vooralsnog voornamelijk op autonoom rijden op de snelweg.
Bron: https://arstechnica.com/tech-policy/2018/03/waymo-moves-beyond-driverless-taxis-with-trucking-program

quote:
Waymo self-driving trucks are hauling gear for Google data centers

Waymo, Google's self-driving car company, is moving beyond driverless taxis. The company announced on Friday that its self-driving trucks have begun hauling real cargo in the Atlanta area. A safety driver in the truck will take over if anything goes wrong.

"Over the past year, we’ve been conducting road tests of Waymo’s self-driving trucks in California and Arizona," Waymo wrote in a blog post. Now the trucks are going to haul loads to Google's data centers in the state of Georgia.

Waymo already announced in January that it was expanding testing of its self-driving taxi service to the Atlanta area.

Waymo's trucks will have plenty of competition. Earlier this week, Uber announced that its driverless trucks would begin hauling freight in Arizona—also with a safety driver in the truck.

Meanwhile, a startup called Starsky Robotics announced an initial test this week of its technology for remotely driven trucks. Another startup called Embark has been hauling real cargo with autonomous trucks (and a safety driver behind the wheel) since last fall.

Waymo hasn't provided much detail about its driverless truck tech, but there's reason to believe it may be more advanced than what its competitors have developed so far. The other three companies we've mentioned—Uber, Starsky, and Embark—have all focused on freeway driving, which is generally considered the easiest type of driving to automate.

Uber uses a "transfer hub" model, where a human driver takes a trailer through busy city streets at the beginning and end of a trip, while a self-driving truck drives a long-haul, freeway-only route in between. Starsky envisions trucks driving autonomously on the freeway, but having a human driver driving the truck remotely at the beginning and end of the trip.

"Embark is also focusing on handling freeway driving, with a human driver on board who navigates city streets," TechCrunch wrote last summer.

Initially, Waymo will have a safety driver behind the wheel just like these other companies. But Waymo's ambition has long been to develop "level 4" vehicles that can handle complex traffic conditions on city streets. Last November the company was confident enough in its driverless minivans to take the safety driver out of the driver's seat.

Waymo says it uses the same technology for its trucks, so it's a good guess that the company is aiming to achieve the same level of autonomy for its trucking fleet. That would mean a truck that can drive itself all the way from one loading dock to another—no safety driver, transfer hub, or remote operator needed.

"Things like braking, turning, and blind spots are different with a fully-loaded truck and trailer," Waymo writes. The company still has work to do, but starting with the industry-leading software in its minivans gives Waymo a significant head start.
Waymo_truck_rain.0.jpg
  zaterdag 10 maart 2018 @ 20:52:02 #148
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177731959
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
In het hier en nu is verkeer een chaos.
Ben ik met je eens, maar op dat plaatje van die rotonde is het chaos en kunnen mensen toch rijden, met een aantal relatief eenvoudige regels. Zoals:
- ik blijf op m'n rijbaan
- ik geef m'n richting aan
- ik houd afstand van m'n voorganger
- ik anticipeer op wat er voor me gebeurt
- enzovoort

Met dat soort regels kom je al een heel eind. Nou weet ik niet op basis van welke algoritmes de software van Waymo/Tesla/Uber werkt, maar ik wil aangeven dat chaos niet automatisch inhoudt dat het niet haalbaar is. Plus, autonoom rijden hoeft niet overal en altijd te werken. Als het bijvoorbeeld alleen op de snelweg en op het parkeerterrein werkt, dan is dat al een hele mooie stap.

Waar ikzelf nog wel vraagtekens bij heb, is de kwaliteit van de huidige sensoren. Als ik de diverse filmpjes op internet kijk, dan zie ik regelmatig dat Tesla-rijders moeten ingrijpen op bepaalde plekken. Bijvoorbeeld als ze onder een brug door rijden, dan zien die sensoren ineens een groot contrastverschil wanneer de schaduw van de brug niet langer op de weg valt. Ook zie ik problemen met bijvoorbeeld sneeuw langs de weg, in de filmpjes van TeslaBjorn die vrijwel al zijn ritten in Noorwegen doet.

Ook vraag ik me af of het kostentechnisch wel interessant is. Zelf rijd ik een deelauto, omdat ik maar 2 dagen per week een auto nodig heb. Maar als jij gewoon elke dag naar je werk rijdt, wat valt er dan te delen?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_177822915
De technologie is zo verschrikkelijk snel gegaan in m`n bijna 30-jarig bestaan dat het me niks zal verbazen als ik straks inderdaad zelfrijdende voertuigen om me heen heb. En dat is heel leuk als je beroep buschauffeur is want het lijkt me ook niet zo moeilijk om op bepaalde lijnen een bus zonder chauffeur te laten rijden. Er zijn immers al genoeg vrijliggende busbanen dus de infrastructuur is niet zo moeilijk aan te passen lijkt me. Precies zo`n test is twee jaar geleden al gedaan:



Uit bovenstaand filmpje blijkt dus dat de "chauffeur" aanwezig in de bus moet zijn om te controleren of alles goed blijft gaan. Denken ze nou daadwerkelijk dat ik zo gek ben om daar voorin te zitten om te kijken hoe de computer mijn werk uitvoert? Maar dat boeit toch niet want er zullen genoeg andere mensen zijn die dat wel willen.

Heel spijtig dat de toekomst betekent dat hobby`s gaan verdwijnen. Ik ben geen buschauffeur geworden om veel geld te verdienen maar omdat het me altijd machtig leek om zo`n ding te besturen. Motorgeluiden zullen ook bijna volledig gaan verdwijnen want alles moet immers ook elektrisch.

Gelukkig hebben we de thuiscomputer nog waar ik mijn hobby ook volledig tot leven kan blijven brengen. In mijn ogen is de computer een aartsvijand maar ook een grote vriend, thuis zal je altijd zelf achter het stuur kunnen kruipen van een voertuig met ronkende motor die je zelf bestuurt. Je moet alleen wel van games/simulaties houden. ;)
Tok.
  donderdag 15 maart 2018 @ 22:19:50 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_177849820
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:03 schreef kip_zonder-kop het volgende:
De technologie is zo verschrikkelijk snel gegaan in m`n bijna 30-jarig bestaan dat het me niks zal verbazen als ik straks inderdaad zelfrijdende voertuigen om me heen heb. En dat is heel leuk als je beroep buschauffeur is want het lijkt me ook niet zo moeilijk om op bepaalde lijnen een bus zonder chauffeur te laten rijden. Er zijn immers al genoeg vrijliggende busbanen dus de infrastructuur is niet zo moeilijk aan te passen lijkt me. Precies zo`n test is twee jaar geleden al gedaan:



Uit bovenstaand filmpje blijkt dus dat de "chauffeur" aanwezig in de bus moet zijn om te controleren of alles goed blijft gaan. Denken ze nou daadwerkelijk dat ik zo gek ben om daar voorin te zitten om te kijken hoe de computer mijn werk uitvoert? Maar dat boeit toch niet want er zullen genoeg andere mensen zijn die dat wel willen.

Heel spijtig dat de toekomst betekent dat hobby`s gaan verdwijnen. Ik ben geen buschauffeur geworden om veel geld te verdienen maar omdat het me altijd machtig leek om zo`n ding te besturen. Motorgeluiden zullen ook bijna volledig gaan verdwijnen want alles moet immers ook elektrisch.

Gelukkig hebben we de thuiscomputer nog waar ik mijn hobby ook volledig tot leven kan blijven brengen. In mijn ogen is de computer een aartsvijand maar ook een grote vriend, thuis zal je altijd zelf achter het stuur kunnen kruipen van een voertuig met ronkende motor die je zelf bestuurt. Je moet alleen wel van games/simulaties houden. ;)
ja het beroep busschauffeur is straks vergane glorie
Taxi chauffeur ook

Parkeergarages in de stad ook
en autoverkoper zou ik ook niet meer voor kiezen
Ik heb mijn laatste auto gehad en verkocht

heb ik een auto nodig dan doe ik snappcar, is echt goed
binnenkort bestel je in ieder stad ter wereld een auto met je mobiel , die als je er bent vanzelf teruggaat naar de garage ergens onder een industrie terrein
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')