abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 25 februari 2018 @ 01:17:58 #51
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177429364
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 00:43 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Mja ik bedoelde dus als je bv van Amsterdam naar Milaan gaat, dat je dan in Venlo, Mannheim en Luzern overstapt.
Wellicht kunnen al je spullen in een 'zeecontainer bak van 2x1m', een machine zet deze bak van de ene in de andere auto. Ondertussen pis jij en vreet je een kapsalon.
En daarna weer gas.

Al lijkt het me wel donderssaai.
Maar autorijden gaat ben ik bang worden wat paardrijden nu is geworden. Voor een klein deel van de bevolking, waarbij alleen de elite eigen paarden, euh auto's heeft.
Je spullen kun je apart op transport sturen.

Ik denk dat er nog genoeg mensen zijn die een auto houden. Al is het maar omdat je vanuit de polder in het holst van de nacht naar een huisarts wilt rijden als dat nodig is. Dan wil je niet wachten tot een deelauto is voorgereden. De bevolkingsdichtheid is er te laag om permanent op loopafstand een deelauto te hebben staan.
Planning is bij deelauto's belangrijk, maar niet het hele leven is te plannen. Het zal regelmatig voorkomen dat je lang op een auto moet wachten als je spontaan ergens heen wilt.
  zondag 25 februari 2018 @ 01:58:48 #52
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_177429786
Gaat er wel komen, maar pas over 50 jaar. Kijk hoe langzaam de ontwikkeling gaat. Elektrisch rijden doen we amper, op waterstof zeer zelden. De initiatieven tot autonoom rijden tot nu toe lijken ook niet bepaald succesvol.

Vergeet niet dat de complete infrastructuur erop aangepast dient te worden. Daarnaast zullen er de komende 30 jaar en langer nog gewoon 'domme' auto's met chauffeur rond blijven rijden. Dat moet allemaal wel samen gaan.
pi_177431607
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 01:58 schreef leolinedance het volgende:
Gaat er wel komen, maar pas over 50 jaar. Kijk hoe langzaam de ontwikkeling gaat. Elektrisch rijden doen we amper, op waterstof zeer zelden. De initiatieven tot autonoom rijden tot nu toe lijken ook niet bepaald succesvol.

Vergeet niet dat de complete infrastructuur erop aangepast dient te worden. Daarnaast zullen er de komende 30 jaar en langer nog gewoon 'domme' auto's met chauffeur rond blijven rijden. Dat moet allemaal wel samen gaan.
Met deze quote ga ik je over 10 jaar om de oren slaan :P

50 jaar is wel lang ;)

verkeer-van-vroeger-2.jpeg

In die tijd vielen er 4x meer verkeersdoden per jaar dan vorig jaar terwijl er 3,5x minder auto's waren dan nu.

Elektrisch rijden komt op gang, is ook geen noodzaak voor autonoom rijden al vereenvoudigt het de zaak technisch wel iets.

De initiatieven tot autonoom rijden niet succesvol? Daar valt weinig van te zeggen zolang men in de ontwikkelfase zit. Waymo (Google) test momenteel al zonder chauffeur voorin en met passagiers achterin en zoals je kan zien (video ergens hierboven) doet dat ding het.

Infrastructuur? Bedoel je qua wegen of qua laadstations?
Het wegennet hoeft niet ingrijpend veranderd te worden, men streeft er juist naar om de auto's in alle situaties zelf te kunnen laten rijden, tussen bestaand verkeer.

Laadstations? Als een bedrijf als Uber hier duizenden auto's loslaat, zullen er ook laadstations komen. En aangezien dat prima buiten de grote steden kan, kun je plekken zoeken waar je een goede aansluiting op het stroomnet kan krijgen.
pi_177431648
registreer om deze reclame te verbergen
Tests in de sneeuw horen er natuurlijk ook bij ;)


pi_177431923
Bron: http://autodelen.info/publicaties/het-einde-van-autobezit-feit-of-fabel

quote:
HET EINDE VAN AUTOBEZIT IN ZICHT; FEIT OF FABEL, WAT DENK JIJ?

In 2030 gaat 95% van alle verplaatsingen van personen (VS) via aanbieders van vervoer op afroep. Deze aanbieders hebben straks zelfrijdende, elektrische taxi wagenparken waarmee ze reizigers een betere, veiligere en snellere service kunnen bieden tegen een prijs die tien keer lager is dan de prijs die we vandaag betalen voor vervoer met onze eigen auto. Dit is de conclusie van een onlangs verschenen rapport van RethinkX, een Amerikaans adviesbureau. Daarmee bespaart de gemiddelde Amerikaanse familie meer dan $5,600 per jaar aan vervoerskosten.

Een van die aanbieders is straks Tesla, als het aan Elon Musk ligt. Hij verwacht dan zijn auto's al eind dit jaar autonoom van de ene stad naar een andere kunnen rijden en dat we er over twee jaar in kunnen 'slapen'. Dit zegt hij in een recent TEDx interview. Hij is er 100% van overtuigd dat de zelfrijdende auto's straks gedeeld worden. Al is het alleen met familie of vrienden. Anders dan Lyft baas John Zimmer denkt Musk dat er nog wel mensen zullen zijn die een autonome auto zullen bezitten en die een stuk van de kosten terugverdienen door de auto in te zetten als taxi. Logische visie natuurlijk van een autofabrikant.

In recent verschenen onderzoek van het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) worden twee scenario's geschetst op weg naar de autonome auto. Een beschrijft een geleidelijke transitie, waarbij de meeste mensen nog graag een eigen voertuig bezitten. Ze delen het voertuig alleen binnen het eigen huishouden. In het andere scenario wordt voertuig-delen – zowel het bezit als het gebruik – volledig vanzelfsprekend. Het onderzoek stelt dat er veel factoren zijn die zullen bepalen welk scenario in werking gesteld wordt. Bijvoorbeeld de wil van de consument om de eigen auto op te geven en zelfrijdend te omarmen, de snelheid van ontwikkeling van automerken, beleid van overheden.

Over de wil van consumenten en het geloof in verandering, heeft de Telegraaf net de mening van de lezers gepeild. Conclusie van iets meer dan 800 lezers: deze mensen geloven er niks van en verwijzen dit toekomstbeeld naar het rijk der fabelen. Ze maken zich zorgen om hacken, vinden een mix van zelfrijdend en niet zelfrijdend gevaarlijk en geloven niet dat deze technologie file's kan oplossen. Respondenten beschrijven hun relatie met autorijden als volgt: "En een auto delen is heel intiem, net als het delen van je bed.” Ook denkt maar een kleine minderheid dat hij zelf de eigen auto zal opgeven voor een zelfrijdende auto of een systeem van autodelen. „Eigen mobiliteit betekent vrijheid. Ik denk niet dat we dat snel gaan opgeven.”

De hamvraag is of dit een 'Ford momentje' is: "vraag wat mensen willen en ze willen een sneller paard" of dat men straks inderdaad massaal blijft vasthouden aan het zelf besturen en bezitten van de eigen auto. Keuzes die straks gemaakt worden zullen sterk afhangen van de beschikbare alternatieven, de prijs en het gemak.

Maar ook van het beleid dat de overheid en de steden zullen voeren op gebied van autobezit. De wethouders van de vier grote steden pleitten in het NRC en AD voor 'minder auto's, meer fiets en OV' en geven aan we moeten zoeken naar diensten gericht op gebruik ipv bezit. Een groep VVD bestuurders doet dit echter af als 'modieus wensdenken' en stelt dat de auto van belang is en blijft. Ook als deze zelfrijdend wordt. Daar volgden maar liefst vier stevige lezersbrieven. Een briefschrijver zegt over Amsterdam "70 procent van de huishoudens heeft hier berhaupt geen auto. De zogenaamde vrijheid van de autorijder om overal te parkeren gaat hier rechtstreeks ten koste van de bewegingsvrijheid van andere mensen."

Als we deze auto niet meer bezitten, maar wel gebruiker voor de noodzakelijke ritten, of ritten waarbij ander vervoer een veel slechtere optie is, dan kan dit al heel veel schelen (ruimte, file's, uitstoot). De potentie van auto- en ritten delen is groot en het kan zeker wel een gamechanger zijn. Volgens een ander recent onderzoek, is delen zelfs een voorwaarde om te zorgen dat zelfrijdende elektrische auto daadwerkelijk CO2 en ruimte bespaart. Wellicht moeten we niet in een klap van de auto af, maar wel zo snel mogelijk het aantal auto's decimeren, en elektrisch maken. Zo rijden we een goede zelfrijdende toekomst tegemoet.
Bron: https://www.zelfrijdendvervoer.nl/ondernemen/2018/02/16/zelfrijdende-autos-maken-autobezit-in-toekomst-overbodig

quote:
Volgens Uber-topman Dara Khosrowshahi is het particulier bezit van een auto in de toekomst niet langer noodzakelijk. De Amerikaanse internetonderneming zet op dit moment flink in op de ontwikkeling van zelfrijdende auto’s. Door in de toekomst gebruik te maken van auto’s zonder chauffeur, kan de prijs van de taxiritten volgens de topman verder omlaag en is het niet langer interessant om zelf nog een auto aan te schaffen.

In het FD vertelt Khosrowshahi dat hij wil dat mensen in de toekomst zelf geen auto meer kopen. Volgens hem moeten Uber-ritten goedkoper worden, zodat het voor klanten nog aantrekkelijker wordt om in te stappen. Die prijs kan echter alleen zakken door in de toekomst zelfrijdende auto’s aan te bieden.

Platform
Uber is bovendien niet van plan om zich te beperken tot het aanbieden van taxiritten alleen. De topman wil in de toekomst ook een belangrijke speler worden op gebied van openbaar vervoer en vrachtvervoer. Khosrowshahi wil van Uber een platform maken waarop een groot aantal vervoersdiensten en -middelen worden aangeboden.

De Amerikaanse internetonderneming is op dit moment volop in het nieuws, onder meer vanwege de rechtszaak met rivaal Waymo. Er kwam vorige week een abrupt einde aan die rechtszaak. De zaak ging over diefstal van intellectueel eigendom door de start-up Otto, die door Uber is overgenomen. De startup richt zich op zelfrijdende vrachtwagens. Uber schikte in deze zaak en betaalt 245 miljoen dollar (200 miljoen euro) aan eigen aandelen aan Waymo.


[ Bericht 9% gewijzigd door MaGNeT op 25-02-2018 09:48:38 ]
pi_177441053
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 16:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat ik wil dat er gebeurt.
Het gaat er om wat ik verwacht dat er gebeurt.

Het beroep van "chauffeur" heeft naar mijn idee z'n langste tijd gehad, of dat nu voor een taxi, vrachtwagen, bus of touringcar is.

Voertuigen zullen zelf kunnen rijden, dan is een chauffeur niet meer nodig.

Uber heeft al 24.000 Volvo XC90's besteld om er een zelfrijdende vloot van te maken.

https://www.theverge.com/2017/11/20/16678578/uber-volvo-xc90-suv-driverless-cars

En die doen dat niet zomaar.

25 tot 50% van de kosten voor personenvervoer en transport gaan op aan chauffeurskosten.

Als je nu een opleiding tot chauffeur doet met de gedachte dat je dat de rest van je carrire kan gaan doen, denk ik dat je bedrogen uitkomt. Het zal niet het eerste beroep zijn dat uitsterft.


En wat als er iemand aanslagen gaat plegen met die 24.000 XC90's
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_177441144
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:28 schreef vipergts het volgende:

[..]

En wat als er iemand aanslagen gaat plegen met die 24.000 XC90's
Ja, want dat kan met de huidige auto's en vrachtwagens nog niet, is wel gebleken.

Sowieso rijden ze niet in op (groepen) voetgangers.
pi_177441225
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, want dat kan met de huidige auto's en vrachtwagens nog niet, is wel gebleken.

Sowieso rijden ze niet in op (groepen) voetgangers.
Wat als je ze allemaal tegelijk hackt en die beveiliging uitschakelt zit je daar in je Uber op weg naar de opera terwijl je de mensen van je voorbumper ziet stuiteren terwijl je niets kunt doen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_177441355
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:34 schreef vipergts het volgende:

[..]

Wat als je ze allemaal tegelijk hackt en die beveiliging uitschakelt zit je daar in je Uber op weg naar de opera terwijl je de mensen van je voorbumper ziet stuiteren terwijl je niets kunt doen.
Dat zou vervelend zijn.
pi_177441452
Of ze allemaal opdracht geven om te meeten bij de Mac in Wladiwostok _O-
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_177441711
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat zou vervelend zijn.
Gevonden hoofdstuk 5, al is de rest ook wel grappig om te lezen.

http://this.deakin.edu.au/lifestyle/car-wars
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_177441862
quote:
10s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:43 schreef Sounddragon het volgende:
Of ze allemaal opdracht geven om te meeten bij de Mac in Wladiwostok _O-
Lijkt me helemaal niets want Uber gaat die data verkopen stel je voor je neemt een Uber naar je neukertje en 2 dagen later verschijnt er op alle apparaten in je huis de boodschap Tina gaf de hotelkamer een 7 moet ik nog een keer boeken Bob met korting. Leg dat maar eens uit
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_177443197
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:55 schreef vipergts het volgende:

[..]

Lijkt me helemaal niets want Uber gaat die data verkopen stel je voor je neemt een Uber naar je neukertje en 2 dagen later verschijnt er op alle apparaten in je huis de boodschap Tina gaf de hotelkamer een 7 moet ik nog een keer boeken Bob met korting. Leg dat maar eens uit
Mjah, en je foon doet nu niet exact hetzelfde? Ik kan geen hotel binnenlopen zonder dat the big G bedelt om foto's.. Het is inmiddels 2018, een alu hoedje gaat je al lang niet meer redden hoor. Je telefoon houdt niet alleen bij waar je bent en was; hij weet ongeveer alles van je.

Als je wilt leven als een vrij man moet je richting Tibet/Siberi/Alaska en nooit meer iets digitaals aanraken.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_177443438
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:00 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mjah, en je foon doet nu niet exact hetzelfde? Ik kan geen hotel binnenlopen zonder dat the big G bedelt om foto's.. Het is inmiddels 2018, een alu hoedje gaat je al lang niet meer redden hoor. Je telefoon houdt niet alleen bij waar je bent en was; hij weet ongeveer alles van je.

Als je wilt leven als een vrij man moet je richting Tibet/Siberi/Alaska en nooit meer iets digitaals aanraken.
We hebben het dus "geaccepteerd " omdat het zo "makkelijk" is. George Orwell is trots op je. Wij hebben onze ziel verkocht zo zie ik dat. En als je daar een probleem mee hebt move je maar naar Alaska. Zie je zelf ook niet hoe "apart" die attitude is? :) :N
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177443734
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:00 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mjah, en je foon doet nu niet exact hetzelfde? Ik kan geen hotel binnenlopen zonder dat the big G bedelt om foto's.. Het is inmiddels 2018, een alu hoedje gaat je al lang niet meer redden hoor. Je telefoon houdt niet alleen bij waar je bent en was; hij weet ongeveer alles van je.

Als je wilt leven als een vrij man moet je richting Tibet/Siberi/Alaska en nooit meer iets digitaals aanraken.
Mij gaat het gewoon om de andere kant van het gemak.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_177445931
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

We hebben het dus "geaccepteerd " omdat het zo "makkelijk" is. George Orwell is trots op je. Wij hebben onze ziel verkocht zo zie ik dat. En als je daar een probleem mee hebt move je maar naar Alaska. Zie je zelf ook niet hoe "apart" die attitude is? :) :N
Jij hebt dus geen gsm?

Ik (en iedereen met een IQ boven de 25) weet dat het zo is, je hebt gewoon een fully legal spy-device in je zak. Mijn reactie was meer om de onbenulligheid van die reaktie te duiden.. Is gewoon een compleet non-argument om te gaan mauwen over het feit dat een uber-tax weet waar je bent geweest.. Google doet al jaren niet anders, maar daar hoor je niemand over.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_177446092
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:29 schreef vipergts het volgende:

[..]

Mij gaat het gewoon om de andere kant van het gemak.
Sja, het is dat, of er geen gebruik van maken dus.

Als je zelf een selfdriver zou aanschaffen heb je exact hetzelfde; die navigeert ook via internet, en ook dan heb je dus de zekerheid dat je 'gevolgd' kunt worden. Maar zoals ik al zei; je foon doet exact hetzelfde, maar die maakt dan ook nog eens al je communicatie (mail, app, feestboek e.d.) tapbaar, en wat dacht je van je koopgedrag? Je bankpas, pinnen, iBankieren, Paypal. Je ontkomt er domweg niet aan..
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_177447336
'Fiat Chrysler doet diesel in de ban'

Einde van de dieselmotor in personenauto's is ook nabij.
pi_177448044
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 21:02 schreef MaGNeT het volgende:
'Fiat Chrysler doet diesel in de ban'

Einde van de dieselmotor in personenauto's is ook nabij.
mwah, er bljven altijd fabrikanten die ze wl bouwen, en in een uiterst geval gaan die ook weer 20 jaar mee. 2050 schat ik, of de elektrische markt moet ineens heel revolutionair gaan doen en met goede oplossingen komen qua endurance.
Torque makes life easy.
Team Jean
  dinsdag 27 februari 2018 @ 11:28:19 #70
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_177479072
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 21:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

mwah, er bljven altijd fabrikanten die ze wl bouwen, en in een uiterst geval gaan die ook weer 20 jaar mee. 2050 schat ik, of de elektrische markt moet ineens heel revolutionair gaan doen en met goede oplossingen komen qua endurance.
klopt

paard en wagen is er ook nog steeds

maaar ik koop nooit meer een auto
echt nooit meer

ik verwacht dat het online mobiel huren van een autonoom autootje op basis van je GPS code over 5 jaar normaal is ,

weg met parkeerkosten en bekeuringen, gewoon zuipen en naar huis
nooit meer APK onderhoud, wegenbelasting , afschrijving en schaden
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
pi_177479343
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt

paard en wagen is er ook nog steeds

maaar ik koop nooit meer een auto
echt nooit meer

ik verwacht dat het online mobiel huren van een autonoom autootje op basis van je GPS code over 5 jaar normaal is ,

weg met parkeerkosten en bekeuringen, gewoon zuipen en naar huis
nooit meer APK onderhoud, wegenbelasting , afschrijving en schaden
paard geeft teveel methaan uitstoot, mag natuurlijk nooit van de milieu lobby.
Torque makes life easy.
Team Jean
  dinsdag 27 februari 2018 @ 11:46:17 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_177479377
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

paard geeft teveel methaan uitstoot, mag natuurlijk nooit van de milieu lobby.
paarden niet zo, niet veel meer dan een mens
koeien geven veel methaanuitstoot vanwege de interne melk productie
http://www.bosbouwbeleggi(...)ingen.nl/methaan.php

De stelling dat koeien verantwoordelijk zijn voor de opwarming van de aarde is verdedigbaar

MethaangasNieuwZeelandsVee.jpg

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 27-02-2018 11:53:14 ]
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 11:59:09 #73
237930 DW457
DW457, wie anders?
pi_177479588
Boffen dat ik n motorrijder ben. Dat kan sowieso niet zelfrijdend worden 8-)
pi_177481222
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:59 schreef DW457 het volgende:
Boffen dat ik n motorrijder ben. Dat kan sowieso niet zelfrijdend worden 8-)


  dinsdag 27 februari 2018 @ 15:32:18 #75
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_177483340
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:59 schreef DW457 het volgende:
Boffen dat ik n motorrijder ben. Dat kan sowieso niet zelfrijdend worden 8-)
quote:
noem dat maar boffen
rotdingen
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')