abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 februari 2018 @ 15:50:25 #1
475857 Thatcarguy0297
Wat ruikt beter dan benzine?
pi_177233703
Beste dames en heren,

Recent heb ik een auto gekocht, namelijk een Nissan Micra K11 uit 1998. Met het oerdegelijke CG13DE blok😃.

Echter wil ik mijn mistlampen en koplampen gele lampjes geven, ik weet dat de koplampen H4 zijn, maar heeft iemand een idee welke je in de mistlampen kan zetten?

Als ik ze open maak staat er niks op, Nissan weet het ook niet zo en internet laat mij een beetje in de steek. Dus weet iemand of het mogelijk is? En of er anders een soort gele glasspray te krijgen is?

Tevens heb ik nog één vraag; weet iemand een goede sloperij / autoboer in de omgeving amsterdam? Ben namelijk opzoek naar een (gebruikt) expansievat!
Alvast bedankt voor de moeite.
pi_177233823
wat dacht je van een foto?
  vrijdag 16 februari 2018 @ 15:57:23 #3
475857 Thatcarguy0297
Wat ruikt beter dan benzine?
pi_177233881
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 15:55 schreef Maegrim het volgende:
wat dacht je van een foto?
Ik zal het toesturen zodra ik thuis ben, hoe voeg je hier een foto in😳
  vrijdag 16 februari 2018 @ 16:00:05 #4
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_177233960
gele lampen in je auto draaien, behoorlijk dom om je eigen zicht minder te maken, hoe geler het is hoe minder je ziet.

zelfde als die turken in die golfjes, waarbij ze achterlichten donkerder maken, waardoor ze bij een beetje regen op 25 meter afstand al niet meer te zien zijn :')
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
  vrijdag 16 februari 2018 @ 16:01:38 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177234011
Glasspray mag niet, keiharde afkeur en daarna je lampunits dus vervangen. Folie idem, alleen kun je dat er vanaf peuteren.

Lampjes trek je eruit en neem je mee naar de automaterialenboer, die heeft gewoon de goede voor je.
Als je weg bent lachen ze je alleen een beetje uit, want gele lampen zijn een beetje heel erg 1973, en dan nog op franse auto's, niet op zakjapanners..

Doe normaal, en laat het ding gewoon een fatsoenlijke onderhoudsbeurt geven. Het geld wat je uitspaart kan in de spaarpot voor een traction avant.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 16 februari 2018 @ 16:03:29 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177234061
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 16:00 schreef VleesLollie het volgende:
gele lampen in je auto draaien, behoorlijk dom om je eigen zicht minder te maken, hoe geler het is hoe minder je ziet.

zelfde als die turken in die golfjes, waarbij ze achterlichten donkerder maken, waardoor ze bij een beetje regen op 25 meter afstand al niet meer te zien zijn :')
welkom in 2018, turken rijden tegenwoordig BMW. Kom eens van je bedompte zolder af en ga eens buiten kijken ofzo.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 16 februari 2018 @ 16:10:35 #7
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_177234208
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 16:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

welkom in 2018, turken rijden tegenwoordig BMW. Kom eens van je bedompte zolder af en ga eens buiten kijken ofzo.
Doen ze daar hetzelfde mee qua achterlichten?
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_177234633
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 15:50 schreef Thatcarguy0297 het volgende:
Beste dames en heren,

Recent heb ik een auto gekocht, namelijk een Nissan Micra K11 uit 1998. Met het oerdegelijke CG13DE blok😃.

Echter wil ik mijn mistlampen en koplampen gele lampjes geven, ik weet dat de koplampen H4 zijn, maar heeft iemand een idee welke je in de mistlampen kan zetten?

Als ik ze open maak staat er niks op, Nissan weet het ook niet zo en internet laat mij een beetje in de steek. Dus weet iemand of het mogelijk is? En of er anders een soort gele glasspray te krijgen is?

Tevens heb ik nog één vraag; weet iemand een goede sloperij / autoboer in de omgeving amsterdam? Ben namelijk opzoek naar een (gebruikt) expansievat!
Alvast bedankt voor de moeite.

Westpoort heb je een heel terrein vol met autosloperijen. Wil je wat verder rijden? Vijfhuizen (remweg bijvoorbeeld) zit een ware "stad" met alleen maar autosloperijen.

Wat je verlichting betreft, eruit halen en geel lampje halen bij de Brezan, wat pauperigheid betreft sluit ik mij aan bij de rest.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_177235173
Hoezo is dat zo'n ding eigenlijk, gele lampen?
Ik zie het zelfs in nieuwere auto's, ook in truttenschudders 107 etc kom je ze tegen.

Zijn het ouderen die verlangen naar de auto's van vroeger, of is het statement om aan te geven dat je deel uit wilt maken van een bepaalde groepering?
pindazakje
pi_177235398
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 16:55 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoezo is dat zo'n ding eigenlijk, gele lampen?
Ik zie het zelfs in nieuwere auto's, ook in truttenschudders 107 etc kom je ze tegen.

Zijn het ouderen die verlangen naar de auto's van vroeger, of is het statement om aan te geven dat je deel uit wilt maken van een bepaalde groepering?
dan herkennen ze je makkelijker op de homo parking.
The road goes on forever
  vrijdag 16 februari 2018 @ 17:42:41 #11
475857 Thatcarguy0297
Wat ruikt beter dan benzine?
pi_177236002
Scheelt het echt met de lichtopbrengst? Qua onderhoud is er niks mis mee om terug te komen, heb zelf aardig wat ervaring en ook een eigen brug tot mijn beschikking alleen ben ik benieuwd naar ervaringen. Negatieve meningen mogen altijd maarja, wat is de toegevoegde waarde hiervan... En ja om nou een hagelnieuwe A klasse of 1 serie te halen is gewoon qua premie en afschrijving niet echt rendabel. Dan investeer ik liever in wat nuttigs. Maargoed het advies is dus dat het niet bevorderlijk is voor de lichtopbrengst? Verder vind ik het persoonlijk gewoon wel aardig staan. Op mijn 3 serie werkte het wel perfect met folie maar die is alleen voor het circuit.
pi_177236260
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 17:42 schreef Thatcarguy0297 het volgende:
Scheelt het echt met de lichtopbrengst? Qua onderhoud is er niks mis mee om terug te komen, heb zelf aardig wat ervaring en ook een eigen brug tot mijn beschikking alleen ben ik benieuwd naar ervaringen. Negatieve meningen mogen altijd maarja, wat is de toegevoegde waarde hiervan... En ja om nou een hagelnieuwe A klasse of 1 serie te halen is gewoon qua premie en afschrijving niet echt rendabel. Dan investeer ik liever in wat nuttigs. Maargoed het advies is dus dat het niet bevorderlijk is voor de lichtopbrengst? Verder vind ik het persoonlijk gewoon wel aardig staan. Op mijn 3 serie werkte het wel perfect met folie maar die is alleen voor het circuit.
alles boven of beneden 4300K heb je verlies in output.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_177236377
Onderdelenlijn.nl is ook handig voor onderdelen. Je kunt ook in de voorraad zoeken.
En inderdaad zit Vijfhuizen vol met sloperijen, ben je zo vanaf A’damski.
pi_177236470
Vijfhuizen? Jullie bedoelen toch de Liede? Heb altijd wel een beetje het gevoel alsof ik op een industrieterein in Istanbul ben daar, incl mega dönertent.

Verder Osdorperweg zitten nog een paar.

Mistlampjes zijn meestal H3 en soms H1.
.
pi_177236497
Heb zelf gele lampen gehad in een Peugeot 106. In de regen was het zicht dramatisch. Verder vond ik het best goed.
Alleen hebben de gele lampen geen e keur. Door de APK kom je wel, als je lichtbeeld niet kapot is, maar de politie mag wel eisen dat je ze eruit haalt.

//Edit even opgezocht
Je mistlampen zijn H3
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 16 februari 2018 @ 18:34:33 #16
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_177236696
Maar je hebt beschikking over een brug en je hebt een circuitauto. Hoe kan het dan dat dat je niet weet hoe je een type lamp kun opzoeken en verkrijgen? Of heb je toch nog niet zoveel ervaring met auto’s?

On topic: ga naar Brezan oid, of probeer een andere dealer. Ik heb ook een k11 gehad en weet dat sommige lampen inderdaad moeilijk regulier te verkrijgen zijn.

Daarnaast is/ of was de k11 community best groot op het internet. Even Googlen en je hebt de juiste lamp zo gevonden. ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 19:06:18 #17
475857 Thatcarguy0297
Wat ruikt beter dan benzine?
pi_177237262
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 18:34 schreef monsterd. het volgende:
Maar je hebt beschikking over een brug en je hebt een circuitauto. Hoe kan het dan dat dat je niet weet hoe je een type lamp kun opzoeken en verkrijgen? Of heb je toch nog niet zoveel ervaring met auto’s?

On topic: ga naar Brezan oid, of probeer een andere dealer. Ik heb ook een k11 gehad en weet dat sommige lampen inderdaad moeilijk regulier te verkrijgen zijn.

Daarnaast is/ of was de k11 community best groot op het internet. Even Googlen en je hebt de juiste lamp zo gevonden. ;)
Heb overal gezocht maar kan het niet vinden, alsnog bedankt voor de info top!
  vrijdag 16 februari 2018 @ 19:54:43 #18
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_177238409
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 20:10:39 #19
53151 T42
Pinball Wizard
pi_177238687
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 16:00 schreef VleesLollie het volgende:
gele lampen in je auto draaien, behoorlijk dom om je eigen zicht minder te maken, hoe geler het is hoe minder je ziet.

zelfde als die turken in die golfjes, waarbij ze achterlichten donkerder maken, waardoor ze bij een beetje regen op 25 meter afstand al niet meer te zien zijn :')
gele brillen zijn ook zo een onzin zeker...
  vrijdag 16 februari 2018 @ 20:11:54 #20
53151 T42
Pinball Wizard
pi_177238715
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 16:55 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoezo is dat zo'n ding eigenlijk, gele lampen?
Ik zie het zelfs in nieuwere auto's, ook in truttenschudders 107 etc kom je ze tegen.

Zijn het ouderen die verlangen naar de auto's van vroeger, of is het statement om aan te geven dat je deel uit wilt maken van een bepaalde groepering?
heb zo in alle wagens vind fijner en idd hoor bij een groep ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 18:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
Heb zelf gele lampen gehad in een Peugeot 106. In de regen was het zicht dramatisch. Verder vond ik het best goed.
Alleen hebben de gele lampen geen e keur. Door de APK kom je wel, als je lichtbeeld niet kapot is, maar de politie mag wel eisen dat je ze eruit haalt.

//Edit even opgezocht
Je mistlampen zijn H3
heb gewoon e keur... politie doet niks heb ze nu in h7
heb zelfs in led geel


quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 17:05 schreef BigTrucker het volgende:

[..]

dan herkennen ze je makkelijker op de homo parking.
gaan met remlichtjes je weet toch de achterkant

[ Bericht 22% gewijzigd door T42 op 16-02-2018 20:19:01 ]
pi_177239996
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 20:11 schreef T42 het volgende:

[..]

heb zo in alle wagens vind fijner en idd hoor bij een groep ;)

[..]

heb gewoon e keur... politie doet niks heb ze nu in h7
heb zelfs in led geel

led heeft sowieso geen e keur. In de wetgeving staat namelijk dat H7 altijd een gloeidraad moet hebben, en dat is met led onmogelijk.

Verder erg benieuwd welke gele halogeen lampen jij had, die wél e keur hadden.
Ik ken alleen de colorvision van Philips, die eigenlijk helemaal niet zo geel schijnen.

En nog 1 gevonden met e-keur:
https://www.concept-s.nl/(...)-2-stuks-in-box.html

[ Bericht 6% gewijzigd door Glijdt_licht op 16-02-2018 21:16:24 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 16 februari 2018 @ 22:39:30 #22
53151 T42
Pinball Wizard
pi_177243013
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 20:56 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

led heeft sowieso geen e keur. In de wetgeving staat namelijk dat H7 altijd een gloeidraad moet hebben, en dat is met led onmogelijk.

Verder erg benieuwd welke gele halogeen lampen jij had, die wél e keur hadden.
Ik ken alleen de colorvision van Philips, die eigenlijk helemaal niet zo geel schijnen.

En nog 1 gevonden met e-keur:
https://www.concept-s.nl/(...)-2-stuks-in-box.html
h7 zijn niet led heb meerdere wagens die allemaal geel hebben.
van duplo tot h4 met opzet stukje. maar e keur of niet ik word geregeld door politie en RDW van de weg geplukt en waar doen ze moeilijk op de spoiler verder niks
  zaterdag 17 februari 2018 @ 21:29:24 #23
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_177263962
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 20:10 schreef T42 het volgende:

[..]

gele brillen zijn ook zo een onzin zeker...
gele brillen zijn om het zonlicht te filteren, als er te veel licht binnen komt zie je geen flikker
\
gele lampen leveren minder lux dan witte lampen :')

edit: laat maar, ik zie je foto van je kansloos 'gepimpte' opel, een discussie met jou is zinloos.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:10:02 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177265074
Gele brillen zijn contrastverhogend en draag je in de regel 's avonds en 's nachts. Ze zorgen er tevens voor dat je minder last hebt van verblindende verlichting zoals xenon en/of LED.

Gele verlichting in je auto is volgens zeggen ook contrastverhogend, maar meer bedoeld om tegenliggers minder te verblinden dacht ik.. In Frankrijk was het vroeger zelfs verplicht, maja, dat zijn wel fransozen natuurlijk, die zijn sowieso raar.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zaterdag 17 februari 2018 @ 22:28:27 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177265504
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:10 schreef Sounddragon het volgende:
Gele verlichting in je auto is volgens zeggen ook contrastverhogend, maar meer bedoeld om tegenliggers minder te verblinden dacht ik..
De natriumverlichting bij kruispunten en rotondes doet dat iig wel. Maar das oranje ipv geel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')