abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 16 februari 2018 @ 12:32:37 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_177228461
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Ronderotonde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mrs.Peel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bottoms_up
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whoopje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deadly_kiss
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BobbyMcGee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kirb
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B.ertha
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cygne
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AN.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ereshkigal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-------------------------------------------------------------

Belangrijke data

1 maart Bertha NOD
5 maart Poelewoep NOD
5 maart Kirb echo follikelmeting
8 maart mrsPeel echo
13 maart Arja NOD

In het vorige topic uitgezwaaid:
*O* *O* *O* Wolken *O* *O* *O*
*O* *O* *O* MrsPeel *O* *O* *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 27-02-2018 14:48:05 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 16 februari 2018 @ 12:32:55 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_177228469
Met als laatste post:

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:41 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Hoe lang nadien lees je de test dan nog af?
En wijzigingen voor de OP mogen jullie natuurlijk roepen/dm-en!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 16 februari 2018 @ 12:34:55 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_177228526
Mrs. Peel is uitgezwaaid ;)
disclaimer
pi_177228593
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:32 schreef Tink89 het volgende:
Met als laatste post:

[..]

En wijzigingen voor de OP mogen jullie natuurlijk roepen/dm-en!
Poelewoep mag erbij in de agenda: dinsdag TP cryo
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177228716
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:32 schreef Tink89 het volgende:
Met als laatste post:

[..]

En wijzigingen voor de OP mogen jullie natuurlijk roepen/dm-en!
Thanks Tink, ik had het helemaal gemist :o

Er mag wel in de OP: 22-2 Bobby - uitgangsecho na doorstart ivf-icsi
pi_177229144
Bobby: nadat de termijn van vijf minuten is verstreken. Niet meer betrouwbaar dus. Ik moet 'gewoon' ff geduld hebben ;)

(overigens is ook na vijf minuten die streep evengoed netwelnetnietzichtbaar)
Warempel, een drempel.
pi_177230675
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:34 schreef Stormqueen het volgende:
Mrs. Peel is uitgezwaaid ;)
En toch blijf ik nog even lekker hier :6
pi_177233408
Wolken en mrs peel gefeliciteerd!!

Zojuist naar ziekenhuis geweest voor intake.
We beginnen volgende cyclus met het hele traject. Kon kiezen of ik meteen iui doe maar we proberen het eerst zo (met gonal f)gezien ik nu ineens een cyclus heb ( al is het een rommeltje het is er wel) ben benieuwd we gaan er weer voor
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_177236354
Spannend! Wat bedoel je met 'het eerst zo proberen'? Stimulatie en dan zelf gemeenschap hebben?
pi_177236864
Laat de hoop maar varen, ik ben ineens ongesteld... Heel raar, zo op dag 12? Zal wel door de griep komen... Erg jammer :'(

[ Bericht 7% gewijzigd door Ronderotonde op 16-02-2018 19:01:37 ]
Warempel, een drempel.
pi_177237223
Ach RR ;(
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_177237349
Ah shit -O-
pi_177237604
RR, wat klote ;(

:*
pi_177237687
Ach nee RR, wat rot :'(
pi_177238075
Oh nee RR! Wat stom en rot ;(.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177240038
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 18:06 schreef B.ertha het volgende:
Spannend! Wat bedoel je met 'het eerst zo proberen'? Stimulatie en dan zelf gemeenschap hebben?
Ja zonder de iui.
Begin met gonal f en ovitrelle paar rondes kijken hoe ik daar nu op reageer. Heb nu een jaar wel een cyclus dus wie weet is dat genoeg.

Rr balen zeg :{ zou niet mogen die teleurstellingen elke keer
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_177241139
:{ ach wat rot Ronde.. :*


- - -
En succes Eres! Wie weet is dit net voldoende!
pi_177242524
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 09:28 schreef Arja het volgende:

Poelewoep doe of laat jij nog speciale dingen nu?
Ik vind het trouwens wel irritant dat dan op de echo te zien is dat er een tp gepland kan worden en het dan nog een dikke week duurt. Vroeger was dat wel een paar dagen korter.
Ik ga pas dingen laten na de terugplaatsing, heb dus lekker rauwe vis gegeten en een wijntje gedronken eergisteren. Zodra de terugplaatsing is geweest doe ik dat niet meer. Laat jij al dingen dan voor de terugplaatsing?

Ach Ronderotonde wat jammer dat het toch niet raak is, ik had gehoopt dat het lichte streepje een goed teken was!

Ereshkigal ik wist niet dat het zo ook kon. Ik hoop dat dit gewoon werkt! Monitoren ze dan wel of je niet teveel eigroei hebt?

Mrs Peel hoe voel je je nu? Ik kan me heel goed voorstellen dat je er nog niet helemaal relaxed in kan staan. Volgens mij is dat ook inherent aan dit traject. Ik hoop dat je snel wat meer vertrouwen hebt :*
pi_177244090
Poelewoep,
Ik start op dag 3 met spuiten vanaf dag 10 op controle in het ziekenhuis dus loop gewoon in het ziekenhuis hoor. Ik bedoelde meer dat we het "zo" gaan proberen dat we niet direct met iui starten maar eerst alleen met het spuiten en al die echo's om te zien of er een follikel groeit. Bij de oudste was dit genoeg maar bij de jongste was wel 2x iui nodig...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_177275660
Poelewoep nee ik doe of laat nu ook niks speciaals.

Eresh ik hoop dat dit weer voor je werkt
pi_177285040
moeders... everywhere :X Jonger dan ik, sneller zwanger dan ik, minder lang een kinderwens dan ik.. en onderling (heel begrijpelijk) continu ervaringen aan het uitwisselen. Ik had dit weekend vrij veel sociale afspraken (etentje met zes vriendinnen waarvan vier een kind hebben onder de 2 jaar, afspraak met een vriendin die er over nadenkt of ze een tweede wil, een verjaardag waarbij ik toevallig op een plek zat waar het gesprek ging of je liever een meisje of een jongen wil..), en soms valt me dat zwaar. Als ik het zou willen ontlopen dan spreek ik niemand meer. Ik onderga het dus gewoon, maar soms heb ik er even helemaal genoeg van -O-

Mijden jullie sommige situaties? Of hebben jullie hier geen last van?
pi_177285830
Ach Bobby, wat is het soms oneerlijk he! Ik denk dat je gevoelens heel normaal zijn. Een kinderwens is zo’n oergevoel, en dan is het zo naar als het allemaal niet loopt zoals gehoopt..

Zelf zit ik natuurlijk niet in dezelfde situatie, maar de wens voor een 2e zit bij ons ook heel diep, en ik kan soms ook echt heel klaar zijn met zwangerschapsaankondigingen of zwangeren of vriendinnen met babies. Ik mijd (nog) geen situaties, maar mènnn wat voelde ik me laatst ongemakkelijk bij een zwangere vriendin!

Ik hoop dat het voor jullie ook gauw mag gaan lukken! Dat hoop ik trouwens voor iedereen hier!
pi_177286738
Bobby, :*
pi_177291239
Ja ik herken dat Bobby. Ik heb heel wat vriendschappen laten verwateren, mensen van Facebook afgegooid etc zodra er een kleine aankwam. Ik maak mezelf er gek mee dus ik ga die confrontatie zoveel mogelijk uit de weg, het verdriet is zo bitter elke keer.

Maar een van mn beste vriendinnen is eind maart uitgerekend en ik wil haar en haar vriend niet kwijt, dus ik moet me er overheen zetten maar ik worstel er enorm mee. Ik gun het ze van harte, het is geen jaloezie, maar ik gun het onszelf óók zo...

Ik kan je helaas geen tips geven over hoe er mee om te gaan... Maar herken je verdriet en frustratie heel goed ;(
Warempel, een drempel.
pi_177291930
Dat zeg je heel goed RR, dat het geen jaloezie is. Het raakt gewoon een pijnlijke snaar. Het is niet dat je het die ander misgunt, maar je wilt het zelf zo ontzettend graag dat het pijn doet. Ook al is het bij mij nog niet zo diep, ik herken dat wel.
:* voor Bobby en RR
  maandag 19 februari 2018 @ 09:28:42 #26
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_177292395
RR en bobby, herkenbaar!

ik heb Facebook gewoon helemaal van mijn telefoon verwijdert ( dat was het enige waar ik het bekeek).. wat een heerlijk gevoel is dat! idd niet continue met de blije gezinnen van anderen geconfronteerd te worden.. super fijn..mijn echte vrienden weten nu dat ik daar niet meer op zit en dat ik dus af en toe een verjaardag kan vergeten.. maar ok.. dat snappen ze gelukkig wel nu.

daarnaast merk ik de laatste tijd wel dat ik mijn zusje een eventuele zwangerschaap nu wel gun.. het scheelt dat zij ondertussen ook midden in de IUI zit..en dat ik het haar vooral gun om niet ook door de hele molen te hoeven.. wat dat betreft is dat denk ik bij mij ook de factor.. als ik weet dan anderen er ook lang mee bezig zijn, dan kan ik blijer voor ze zijn dan mensen die "OOPS ik ben zwanger want hij keek naar me" -zwanger zijn..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_177292494
Van die mensen die heel blij verkondigen "het was in één keer raak" :( Dat is fijn voor je, maar kijk uit tegen wie je dat eruit gooit mensen!
Heel soms ben ik jaloers op dikke buiken in het openbaar, maar dan zeg ik altijd maar tegen mezelf dat ik niet weet welk verhaal er aan vooraf is gegaan :)
pi_177292717
RR en Bobby ook ik vind het heel herkenbaar. Ik moet ook oppassen dat ik bepaalde vriendschappen niet laat verwateren, want dat wil ik echt niet. En ik blijf het op de een of andere manier lastig vinden om het tegen mensen te vertellen, wil het nog steeds vaak liever klein houden. Het is geen schaamte maar ik kan ook niet goed plaatsen wat het wel is.
Net als Barreltje laat ik FB tegenwoordig ook grotendeels links liggen. Het is één grote babyboom en ik kan het steeds minder hebben.
Stiefzus is gister bevallen van haar eerste kindje. Ik ben zo blij voor ze maar heb ook even heel hard gehuild :@. Nu zijn wij de enige die nog geen kindje hebben (samengesteld gezin met 5 kinderen, 4 nu dus zelf kindjes).

Ik hoop gewoon dat onze tijd ook gauw komt (van iedereen hier).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  maandag 19 februari 2018 @ 09:54:12 #29
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_177292844
dat klein houden. dat snap ik niet. hier weet bijna iedereen het, en als ze het niet weten en ze maken een stmme opmerking dat krijgen ze vrij bot een "ik ben al met m'n 3e IVF poging bezig" terug... das de aard van dit beestje hoor..

maar ik ben benieuwd naar jullie redenaties waarom jullie het liever klein willen houden..
ik had laatst ook een vriendin die vertelde dat ze al een jaar bezig zijnen dat ze 3 miskramen had gehad.. en dan denk ik: waarom hou je dat geheim en waarom deel je dat nou niet gewoon? :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_177293085
Ik weet het echt niet zo goed. Wij hebben 2 bevriende stellen die absoluut geen kinderen willen, die weten het van ons ook niet. Soms echt een verademing om lekker met hun af te spreken omdat het onderwerp kinderen gewoon totaal niet aan bod komt. Ik denk dat ik nog op allerlei manieren probeer te voorkomen dat het mijn leven beheerst. Niet dat dat echt werkt though :').
Als we straks met IVF gaan beginnen gaan we het wel verder vertellen.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177293251
Ik ben er altijd wel open over maar heb wel geleerd om de precieze data vaag te houden, of achteraf pas te vertellen.

Ik herken zeker dat het pijnlijk is. De dag dat mijn beste vriendin vertelde dat ze zwanger was, had ik mijn punctie en kort daarna een mk. En ik zie haar buik groeien en ze heeft al bijna de 20 weken echo.
Wij hebben nog maar 1 kans op een tweede kindje. Zij kan nog een heel elftal krijgen.

Enige tip: maak het bespreekbaar anders groei je uit elkaar. Als zij haar zwangerschap en gevoelens niet met je kan delen, mis je een hele belangrijke fase in haar leven. En als zij niet weet hoe jij je er bij voelt, mist ze ook veel van jouw leven.
pi_177293449
Ik heb trouwens nog een vraagje. Ik mag de volgende cyclus FSH injecties gaan gebruiken (fostimon) in de hoop 2 eitjes te laten rijpen. Ik geloof dat menopur en gonal-f e.d. vergelijkbaar zijn. Hoe laat spuiten jullie dit? Moet dit ook 's avonds?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177303765
Kirb, ik doe de stimulerende hormoon prik s avonds, vind ik het makkelijkste.

Ik heb ook fijn overleg per mail gehad met het ziekenhuis, als ik dat prettig vind mag ik ook met ovulatie testen de inseminatie timen en de pregnyl of ovitrelle overslaan, omdat ik zo'n enorme hoofdpijn krijg hiervan. Ik sla nu een ronde over, maar dit geeft me wel heel goede moed om de volgende ronde op te pakken!
Warempel, een drempel.
pi_177306155
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:09 schreef BobbyMcGee het volgende:
moeders... everywhere :X Jonger dan ik, sneller zwanger dan ik, minder lang een kinderwens dan ik.. en onderling (heel begrijpelijk) continu ervaringen aan het uitwisselen. Ik had dit weekend vrij veel sociale afspraken (etentje met zes vriendinnen waarvan vier een kind hebben onder de 2 jaar, afspraak met een vriendin die er over nadenkt of ze een tweede wil, een verjaardag waarbij ik toevallig op een plek zat waar het gesprek ging of je liever een meisje of een jongen wil..), en soms valt me dat zwaar. Als ik het zou willen ontlopen dan spreek ik niemand meer. Ik onderga het dus gewoon, maar soms heb ik er even helemaal genoeg van -O-

Mijden jullie sommige situaties? Of hebben jullie hier geen last van?
Ik ben een keer vertrokken van een verjaardag omdat ik het gewoon niet trok. Een baby'tje, een paar kleine kinderen en een zwangere die vertelde hoe zeer ze baalde dat haar derde weer een meisje was. Toen Wolfje geboren was zei dezelfde dame dat ze jaloers op ons was want wij hadden wél een jongetje en zij niet. Ik kan daar zo niks mee.

Wij waren en zijn ook open over ons fertiliteitstraject. Heb daar de vorige keer echt veel aan gehad.
pi_177306335
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:29 schreef Kirb het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraagje. Ik mag de volgende cyclus FSH injecties gaan gebruiken (fostimon) in de hoop 2 eitjes te laten rijpen. Ik geloof dat menopur en gonal-f e.d. vergelijkbaar zijn. Hoe laat spuiten jullie dit? Moet dit ook 's avonds?
Ik heb alleen ervaring met menopur en dat was s avonds.
Je hebt bijna je nod. Hoe voel je je?

Rr wat fijn dat het zo kan!

Poelewoep morgen hopelijk pupo. Spannend?

Ik morgen echo en verwacht dan dat de tp over een week gepland wordt. Maar met nog maar 1 cryo hoop ik heel hard dat het goed ontdooit.
pi_177307716
Succes morgen poelewoep :*
pi_177308979


[ Bericht 100% gewijzigd door Ereshkigal op 19-02-2018 23:26:38 (dubbele post ) ]
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_177309138
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:33 schreef Ereshkigal het volgende:
Succes poelewoep.

Wij zijn ook altijd heel open geweest tegen collega's en vrienden. Schoonfamilie wist wel dat we bezig waren mijn ouders niet (zusje wel) Bij mijn ouders was het ook eerste kleinkind en wilde hun zo graag verrassen en hun ook zo leuk moment gunnen!

Onze Frot zat ik tegelijkertijd met cygne in het traject...uren samen geappt...gevloekt gejankt gelachen geklaagd en gedroomd over onze wondertjes...leuke vond ik dan ook dat het uiteindelijk nog gelukt is samen zwanger te zijn! Super fijn om iemand te hebben die ook écht weet wat je meemaakt
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_177311057
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:33 schreef Ereshkigal het volgende:
Succes poelewoep.

Wij zijn ook altijd heel open geweest tegen collega's en vrienden. Schoonfamilie wist wel dat we bezig waren mijn ouders niet (zusje wel) Bij mijn ouders was het ook eerste kleinkind en wilde hun zo graag verrassen en hun ook zo leuk moment gunnen!

Onze Frot zat ik tegelijkertijd met cygne in het traject...uren samen geappt...gevloekt gejankt gelachen geklaagd en gedroomd op onze wondertjes...leuke vond ik dan ook dat het uiteindelijk nog gelukt is samen zwanger te zijn! Super fijn om iemand te hebben die ook écht weet wat je meemaakt
O+ O+
pi_177315265
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:48 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik heb alleen ervaring met menopur en dat was s avonds.
Je hebt bijna je nod. Hoe voel je je?
Ik zal het voor de zekerheid even navragen, hoe laat ik moet prikken. Ik voel me verder helemaal normaal (lief dat je 't vraagt), denk niet dat het raak is. Ik test morgenochtend weer even maar heb eigenlijk geen hoop.
Ik kan me haast niet voorstellen hoe dat is voor jou, zo'n laatste kans. Hoe ben je eronder?

RR wat fijn dat je hopelijk op deze manier migraine kunt voorkomen, het is echt een hele nare bijwerking. Waarom slaan jullie een ronde over? Even rust pakken?

Eresh en Cygne, wat tof dat jullie elkaar zo gevonden hebben O+. Hopelijk kunnen jullie deze zwangerschap ook weer samen doen dan :Y.

En poelewoep! Heel veel succes vandaag!! *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177315567
Kirb ik prijs me elke dag gelukkig met Emmy en dat ik moeder mag zijn. Een tweede lijkt me de kers op de taart en heel bijzonder om nog een keer zwanger te mogen zijn, bevallen en 2 kinderen samen te zien opgroeien.
Dat dit onze laatste kans is, is een bewuste keuze. Gezien mijn leeftijd, alle jaren die we al in de medische molen hebben gezeten en wat dat heeft gevraagd. Dan gaan we maar "gewoon" onze zegeningen tellen en genieten. Ik wil vooral ook de best mogelijke moeder voor Emmy kunnen zijn.

Neemt niet weg dat het best even slikken zal zijn om het te verwerken. Maar ergens neem ik ook nu al afscheid van mijn toekomstbeeld ofzo.
pi_177316710
Succes vandaag Poelewoep en Arja!
En fijn dat je het zo kunt oplossen RR :)
pi_177316726
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:33 schreef Kirb het volgende:


RR wat fijn dat je hopelijk op deze manier migraine kunt voorkomen, het is echt een hele nare bijwerking. Waarom slaan jullie een ronde over? Even rust pakken?
Ronde overslaan omdat ik even moe ben van alle bijwerkingen. De vermoeidheid van de puregon, de enorme hoofdpijn die ik bij de eisprong had, de gevoeligheid en buikpijn na inseminatie.. Wil even een maandje geen gefrut aan mn lichaam, even nergens rekening mee hoeven houden. Maar met t nieuws dat we met ovulatie testen mogen gaan werken, kijk ik anderzijds dus ook wel weer heel erg uit naar de volgende cyclus.

En ik duim dat je test toch totaal onverwacht een ander resultaat gaat geven, zou mooi zijn!

Succes vandaag Poelewoep!
Warempel, een drempel.
pi_177320094
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:48 schreef Arja het volgende:
Kirb ik prijs me elke dag gelukkig met Emmy en dat ik moeder mag zijn. Een tweede lijkt me de kers op de taart en heel bijzonder om nog een keer zwanger te mogen zijn, bevallen en 2 kinderen samen te zien opgroeien.
Dat dit onze laatste kans is, is een bewuste keuze. Gezien mijn leeftijd, alle jaren die we al in de medische molen hebben gezeten en wat dat heeft gevraagd. Dan gaan we maar "gewoon" onze zegeningen tellen en genieten. Ik wil vooral ook de best mogelijke moeder voor Emmy kunnen zijn.

Neemt niet weg dat het best even slikken zal zijn om het te verwerken. Maar ergens neem ik ook nu al afscheid van mijn toekomstbeeld ofzo.
Een dikke :*. Mooi gezegd en fijn dat je het zo voelt. Ik hoop heel hard dat dat ze de beste tot het laatst bewaard hebben, dat je het nog een keer mee mag maken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 11:00 schreef Ronderotonde het volgende:

[..]

Ronde overslaan omdat ik even moe ben van alle bijwerkingen. De vermoeidheid van de puregon, de enorme hoofdpijn die ik bij de eisprong had, de gevoeligheid en buikpijn na inseminatie.. Wil even een maandje geen gefrut aan mn lichaam, even nergens rekening mee hoeven houden. Maar met t nieuws dat we met ovulatie testen mogen gaan werken, kijk ik anderzijds dus ook wel weer heel erg uit naar de volgende cyclus.

En ik duim dat je test toch totaal onverwacht een ander resultaat gaat geven, zou mooi zijn!

Succes vandaag Poelewoep!
Slim om dan even over te slaan. Ik twijfel om dat ook te gaan doen na de komende ronde. Dan zouden we namelijk echt een paar dagen voor we op vakantie gaan nog een inseminatie hebben. Gedoe met die utro op vakantie zie ik niet zo zitten. Even een maand geen gefrut is ook fijn inderdaad.

Hopelijk is Poelewoep inmiddels PUPO!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177328390
Wat lief dat jullie aan me gedacht hebben! Alles is goed gegaan en ik ben inderdaad pupo vaneen blastocyste, dat is het beste wat je kunt hebben! *O*

Ik zal zo even op de rest reageren, ik moet nog even wat dingen doen :)
pi_177328410
Poelewoep PUPO O+ *O*
pi_177328848
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:17 schreef poelewoep het volgende:
Wat lief dat jullie aan me gedacht hebben! Alles is goed gegaan en ik ben inderdaad pupo vaneen blastocyste, dat is het beste wat je kunt hebben! *O*

Ik zal zo even op de rest reageren, ik moet nog even wat dingen doen :)
*O* *O* *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177329367
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:17 schreef poelewoep het volgende:
Wat lief dat jullie aan me gedacht hebben! Alles is goed gegaan en ik ben inderdaad pupo vaneen blastocyste, dat is het beste wat je kunt hebben! *O*

Ik zal zo even op de rest reageren, ik moet nog even wat dingen doen :)
*O* broeden!!!! *O*
pi_177329405
PUPO *O* *O*
pi_177330554
Poelewoep *O* *O* *O*
  dinsdag 20 februari 2018 @ 21:29:51 #51
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_177330954
PUlewoePO! *O* *O* *O*

ik liep vanavond achter een gezin met 2 jonge mannetjes... ze waren ZO leuk met elkaar aan het dollen ( naar beneden rennen, weer omhoog.. afspreken tot waar ze nu mochten rennen, weer kijken wie de snelste was en weer terug naar pa en ma) dat ik alleen maar een enorme smile op mijn gezicht kon hebben en een warm gevoel van binnen :D ik ben erg blij dat het jaloerse randje wat er altijd bij mij zat er een beetje af lijkt te gaan en dat ik van ( andermans) kinderen kan genieten..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_177331676
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:38 schreef Ereshkigal het volgende:
Onze Frot zat ik tegelijkertijd met cygne in het traject...uren samen geappt...gevloekt gejankt gelachen geklaagd en gedroomd over onze wondertjes...leuke vond ik dan ook dat het uiteindelijk nog gelukt is samen zwanger te zijn! Super fijn om iemand te hebben die ook écht weet wat je meemaakt
en hebben jullie elkaar nu eindelijk ook ontmoet?
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:39:48 #53
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_177333513
Poelewoep pupo! *O*

Arja weet jij de datum van terugplaatsing al?
pi_177333941
Kirb dankjewel.
Ik weet niet of ik het ook zo voel nog, of dat dit alleen rationeel is.

Rondes overslaan en pauzes nemen, vind ik altijd een goed idee voor de dames die het overwegen.
Even uit de denderende trein stappen en een stukje van jezelf, je leven en je relatie terugvinden en genieten van de rust.

Snoenk al bijna intake?
Ja mijn tp staat gepland op dinsdag 27-2, als het goed gaat
pi_177333984
Arja hoe was de echo? Lijkt me wel lastig hoor nu je weet dat dit de laatste ronde is. Hopelijk is het gewoon raak!

Jaloezie, ja dat herken ik wel. Ik vind met name de aankondigingen het moeilijkste. Daarna went het wel. Kindjes zelf heb ik geen problemen mee want kindjes O+ Het helpt ook wel als mensen begrip hebben voor je situatie en bij de meeste vrienden is dat gelukkig het geval. Al zijn er ook wel wat vriendschappen minder geworden omdat er weinig begrip is voor ons en er dan niet over gepraat wordt of zo, dan houdt het voor mij ook op.

Ik heb net als Erishkigal ook een vriendin die medisch is en ik zou dolgraag met haar zwanger zijn! Uiteindelijk snapt zij het beste wat ik allemaal doormaak. Het is heel fijn om ervaringen met elkaar te delen en zou het heel bijzonder vinden om samen zwanger te zijn O+

Vraagje: er wordt altijd gezegd wat je allemaal niet moet doen als je zwanger bent: roken, drinken, rood vlees enz. Maar zijn er ook dingen die je kunt doen om de kansen te verhogen?
pi_177334104
Poelewoep ja, maar het is niet waterdicht allemaal.

Ik heb wel eens gelezen dat ananas goed zou zijn en granaatappelsap en goede vetten.
Het heeft bij mij maar 1 keer gewerkt van alle keren (8 keer) :')
pi_177334674
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:47 schreef Kyara het volgende:

[..]

en hebben jullie elkaar nu eindelijk ook ontmoet?
Jazeker! Meerdere keren!
pi_177335204
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:54 schreef Arja het volgende:
Poelewoep ja, maar het is niet waterdicht allemaal.

Ik heb wel eens gelezen dat ananas goed zou zijn en granaatappelsap en goede vetten.
Het heeft bij mij maar 1 keer gewerkt van alle keren (8 keer) :')
Dus eigenlijk gewoon gezond eten en bewegen denk ik? Dat probeer ik al wel zoveel mogelijk te doen :)
  woensdag 21 februari 2018 @ 05:48:54 #59
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_177336661
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:50 schreef Arja het volgende:
Kirb dankjewel.
Ik weet niet of ik het ook zo voel nog, of dat dit alleen rationeel is.

Rondes overslaan en pauzes nemen, vind ik altijd een goed idee voor de dames die het overwegen.
Even uit de denderende trein stappen en een stukje van jezelf, je leven en je relatie terugvinden en genieten van de rust.

Snoenk al bijna intake?
Ja mijn tp staat gepland op dinsdag 27-2, als het goed gaat
Ik duim als een malle dat deze goed ontdooid en blijft plakken :*

Intake al gehad, vanavond begin ik met de eerste spuit.
pi_177337643
Helaas, negatief getest ;(.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  woensdag 21 februari 2018 @ 08:31:48 #61
319308 Tink89
To live is to dance
pi_177337654
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:31 schreef Kirb het volgende:
Helaas, negatief getest ;(.
Ah nee -O- -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_177337684
He shit -O- :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 09:05:09 #63
269689 crew  Viv
pi_177338743
Wat stom, kirb :{

Succes met spuiten snoenk
pi_177339116
Balen Kirb :*

Snoenk begonnen met spuiten, succes!
pi_177339636
quote:
7s.gif Op maandag 19 februari 2018 09:54 schreef Barreltje het volgende:
dat klein houden. dat snap ik niet. hier weet bijna iedereen het, en als ze het niet weten en ze maken een stmme opmerking dat krijgen ze vrij bot een "ik ben al met m'n 3e IVF poging bezig" terug... das de aard van dit beestje hoor..

maar ik ben benieuwd naar jullie redenaties waarom jullie het liever klein willen houden..
ik had laatst ook een vriendin die vertelde dat ze al een jaar bezig zijnen dat ze 3 miskramen had gehad.. en dan denk ik: waarom hou je dat geheim en waarom deel je dat nou niet gewoon? :o
Om voor mezelf te spreken: ik hou het graag wat kleiner omdat ik het best persoonlijk en intiem vindt. Van de meeste mensen hoor ik het ook niet als ze met de anticonceptie stoppen of als ze al een tijdje aan het proberen zijn. Daarnaast vind ik het prettig als ik - bij mensen die ik niet zo goed ken - de garantie heb dat ik er niet op bevraagd zal worden. Dat ik af en toe een gezellige avond heb zonder dat het over IVF/ziekenhuizen gaat.
We hebben overigens wel goede vrienden en onze familie op de hoogte gesteld. Ik vond het vervelend toen mijn broer en schoonzus dat een paar jaar geleden niet deden maar iedereen wel van alles vermoedde. Maar ook daar vind ik het soms juist lastig: mijn schoonouders durven er bijvoorbeeld niet goed naar te vragen maar vinden het wel jammer dat ze er weinig over horen - dat horen wij dan weer via een schoonzus. Ik heb eigenlijk helemaal geen energie over om me met dat soort interpersoonlijke aspecten bezig te houden, het traject is al wel zwaar genoeg.
pi_177339691
Bedankt voor alle reacties nog trouwens! Zo fijn om hier herkenning te vinden O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:48 schreef Arja het volgende:
Kirb ik prijs me elke dag gelukkig met Emmy en dat ik moeder mag zijn. Een tweede lijkt me de kers op de taart en heel bijzonder om nog een keer zwanger te mogen zijn, bevallen en 2 kinderen samen te zien opgroeien.
Dat dit onze laatste kans is, is een bewuste keuze. Gezien mijn leeftijd, alle jaren die we al in de medische molen hebben gezeten en wat dat heeft gevraagd. Dan gaan we maar "gewoon" onze zegeningen tellen en genieten. Ik wil vooral ook de best mogelijke moeder voor Emmy kunnen zijn.

Neemt niet weg dat het best even slikken zal zijn om het te verwerken. Maar ergens neem ik ook nu al afscheid van mijn toekomstbeeld ofzo.
Ik vind het echt mooi hoe je er in staat ^O^ Ik hoop dat ik ook op zo'n manier een eventuele laatste poging in kan gaan. En ik hoop dat deze laatste cryo gewoon blijft zitten!
pi_177339726
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:31 schreef Kirb het volgende:
Helaas, negatief getest ;(.
Wat jammer :'( Nu door naar IVF?
Wij hadden een behoorlijk lange pauze tussen de IUI'S en IVF zitten en dat vond ik erg fijn. Ik zie dat je overweegt om een ronde over te slaan.. ik kan het je echt aanraden :Y
pi_177339823
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:17 schreef poelewoep het volgende:
Wat lief dat jullie aan me gedacht hebben! Alles is goed gegaan en ik ben inderdaad pupo vaneen blastocyste, dat is het beste wat je kunt hebben! *O*

Ik zal zo even op de rest reageren, ik moet nog even wat dingen doen :)
*O* PUPO! *O*
En van een blastocyste, dat begint in elk geval goed. Ik hoop zo dat deze blijft plakken! :* :*

en.. kwartet! *O* :')
pi_177340133
Poelewoep, PUPO!!

Kirb, balen van de negatieve test 😥

Ik heb in het ‘zwanger... en dan gaat het mis’ een update gegeven over het onderzoek naar herhaalde miskramen traject waar we in zitten, mocht iemand daar nog benieuwd naar zijn. Leek me toch niet helemaal gepast voor dit topic
pi_177340674
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:17 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Wat jammer :'( Nu door naar IVF?
Wij hadden een behoorlijk lange pauze tussen de IUI'S en IVF zitten en dat vond ik erg fijn. Ik zie dat je overweegt om een ronde over te slaan.. ik kan het je echt aanraden :Y
Nee nog niet, eerst nog 3 IUI's met stimulatie om 2 eitjes te laten rijpen. Maar we zitten zo op het randje (qua waarden met zwemmers van vriend) dat het de vraag is of het überhaupt zin heeft om IUI te blijven doen. Dus het voelt als uitzitten tot we met IVF mogen starten. Maar wie weet, misschien worden we verrast.

Bedankt allemaal :).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177340735
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:01 schreef Kirb het volgende:

[..]

Nee nog niet, eerst nog 3 IUI's met stimulatie om 2 eitjes te laten rijpen. Maar we zitten zo op het randje (qua waarden met zwemmers van vriend) dat het de vraag is of het überhaupt zin heeft om IUI te blijven doen. Dus het voelt als uitzitten tot we met IVF mogen starten. Maar wie weet, misschien worden we verrast.

Bedankt allemaal :).
Ah, lastig is dat. Ik was in eerste instantie er van overtuigd minimaal 6 IUI's te willen, maar toen elke keer het zaad weer slechter bleek vond ik het wel prettig dat het afgesloten werd. Ik kan me voorstellen dat je voelt als iets waar je nog even door heen moet voordat je weer een echte kans maakt, maar het zou toch erg tof zijn als je het geluk hebt zwanger te raken :)
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:10:01 #73
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_177340838
jammer Kirb! :*

ik vond het zelf fijn om 6 IUI's gehad te hebben... toen we aan de ivf begonnen was ik er ook wel aan toe en gewend aan het hele ziekenhuis gedoe...
ik weet niet hoe dat bij jou zit kirb? ben je al toe aan ivf/icsi? en heb je er ook een zegje in wat de volgende stap is IUI en/of IVF/ICSI?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_177341008
quote:
7s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:10 schreef Barreltje het volgende:
jammer Kirb! :*

ik vond het zelf fijn om 6 IUI's gehad te hebben... toen we aan de ivf begonnen was ik er ook wel aan toe en gewend aan het hele ziekenhuis gedoe...
ik weet niet hoe dat bij jou zit kirb? ben je al toe aan ivf/icsi? en heb je er ook een zegje in wat de volgende stap is IUI en/of IVF/ICSI?
Ik vind het op zich wel oké om nog 3 IUI's te doen, mijn gynaecoloog raadt het ook aan (en zegt heel eerlijk dat we nu eigenlijk ook gewoon nog niet in aanmerking komen voor IVF, voor we dit doorlopen hebben). Met de waarden kán het wel, de kans is alleen zo klein. We proberen het maar gewoon. Maar ik ben er eigenlijk gewoon eens aan toe om wat grotere kansen te hebben ;(.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177341104
Snoenk heel veel succes met prikken, wanneer heb je je eerste controle? Of duurt dat nog even?

Barrel wanneer gaan jullie eigenlijk weer starten?

MrsPeel hoe gaat het met jou? Pies je nog steeds goeie knalstrepen? O+

Arja een TP datum! Vanaf dan wordt er massaal geduimd voor je.

Bobby bijna weer een echo, hoe werkt dat nu eigenlijk met zo'n doorstart? Blijf je nu continu door spuiten?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:28:45 #76
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_177341271
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:19 schreef Kirb het volgende:

Barrel wanneer gaan jullie eigenlijk weer starten?

ergens april/ mei.. afhankelijk hoe mijn cyclus nu gaat lopen.. maar ondertussen zijn we zelf aan de slag.. "onbekende onvruchtbaarheid" kan na een miskraam ineens weg zijn.. tevens zijn we er achter gekomen dat mijn vriend een flink vitamine D tekort heeft ( 30 , waar de normale waarde 70 a 80 is (?!?!)) en dat kan eea ook wel verklaren... dus hij heeft een kuurtje.. hopelijk heeft het effect..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_177341681
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:35 schreef Bamboobub het volgende:
Poelewoep, PUPO!!

Kirb, balen van de negatieve test 😥

Ik heb in het ‘zwanger... en dan gaat het mis’ een update gegeven over het onderzoek naar herhaalde miskramen traject waar we in zitten, mocht iemand daar nog benieuwd naar zijn. Leek me toch niet helemaal gepast voor dit topic
Fijn dat jullie zo uitgebreid getest zijn. En je bent hier gewoon welkom, de titel is niet voor niets "als zwanger worden /blijven niet zo makkelijk gaat" :)
pi_177341713
Kan dat impact hebben Barreltje? Hoe ben je daar zo achter gekomen?
pi_177344118
Kirb wat ontzettend balen zeg! Ik geloof dat je er ook niks van verwacht had? Maar blijft natuurlijk gewoon ontzettend balen :(

Snoenk begonnen met spuiten, hopelijk gaat alles voorspoedig!

Mrs Peel wanneer heb je de eerste echo?

Ik las trouwens dat het verlof voor vaders vanaf volgend jaar uitgebreid wordt van 2 dagen betaald naar 1 week. Dat is goed nieuws! Als we allemaal nog een maandje wachten of 2 extra wachten kunnen we mee met die regeling ;)

Mag mijn NOD trouwens in de OP? Dat is op 5 maart.
  woensdag 21 februari 2018 @ 13:31:47 #80
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_177344351
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:50 schreef B.ertha het volgende:
Kan dat impact hebben Barreltje? Hoe ben je daar zo achter gekomen?
https://www.vitamine-info(...)uchtbaarheid-man-55/

mijn vriend kwam er achter omdat hij zich sowieso niet goed voelde, en de huisarts deed even een dozijn aan testen ( of liet die doen).. en daar kwam een enorm tekort aan vit. D uit.. en dan slinger je google aan he ;) O-)
en met een onverklaarde onvruchtbaarheid KAN het een verklaring zijn.. naast alle andere dingen die het kunnen zijn natuurlijk..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_177345087
Slim om dat dan ook te googelen :)
  woensdag 21 februari 2018 @ 14:00:11 #82
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_177345152
google is not always your friend.. maar in dit geval... ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_177346788
Eigenlijk vind ik het best vreemd dat de ziekenhuizen niet standaard bloedonderzoek doen om te kijken of er bepaalde waarden heel erg afwijken. Ik denk dat daar nog een hele wereld te winnen valt!

Goed om te weten Barrel, hopelijk helpt extra vitamine D!
pi_177360838
:o Mijn zus belde net, ze is zwanger :D Hoe bizar is dat! Als bij haar en bij mij alles goed gaat, schelen we misschien een week! Sorry hoor, ik wilde dat even hier delen.
  donderdag 22 februari 2018 @ 08:03:00 #85
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_177360894
Kirb wat balen :*
En 8 mei eerste echo om te kijken wat er groeit aan eitjes.

Barrel hoop dat het kuurtje helpt. En sowieso je man iets beter laat voelen.

Peel gefeliciteerd, wat lijkt me dat leuk samen met je zus zwanger zijn en dat de kindjes samen opgroeien O+
pi_177361475
quote:
17s.gif Op donderdag 22 februari 2018 07:56 schreef Mrs.Peel het volgende:
:o Mijn zus belde net, ze is zwanger :D Hoe bizar is dat! Als bij haar en bij mij alles goed gaat, schelen we misschien een week! Sorry hoor, ik wilde dat even hier delen.
Wat leuk! Samen zwanger zijn, zou wel heel mooi zijn O+ en ik ga er gewoon van uit dat het goed gaat.
Ik ben even kwijt, is zij nou ook al lang bezig of is dit een verrassing?

[ Bericht 2% gewijzigd door B.ertha op 22-02-2018 08:47:15 ]
pi_177361476
quote:
17s.gif Op donderdag 22 februari 2018 07:56 schreef Mrs.Peel het volgende:
:o Mijn zus belde net, ze is zwanger :D Hoe bizar is dat! Als bij haar en bij mij alles goed gaat, schelen we misschien een week! Sorry hoor, ik wilde dat even hier delen.
Wat tof! Ik hoop voor jullie allebei dat jullie in het najaar een prachtig kindje mogen verwelkomen. O+
pi_177364469
quote:
17s.gif Op donderdag 22 februari 2018 07:56 schreef Mrs.Peel het volgende:
:o Mijn zus belde net, ze is zwanger :D Hoe bizar is dat! Als bij haar en bij mij alles goed gaat, schelen we misschien een week! Sorry hoor, ik wilde dat even hier delen.
Bijzonder, samen zwanger zijn! O+

quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:19 schreef Kirb het volgende:
Bobby bijna weer een echo, hoe werkt dat nu eigenlijk met zo'n doorstart? Blijf je nu continu door spuiten?
Ja, de afgelopen weken ben ik doorgegaan met Decapeptyl spuiten. Ik had vandaag de eerste echo weer. De verwachting was dat ik zou kunnen beginnen met stimuleren maar helaas zit er nog één eiblaasje wat aan de grote kant is. De arts leek er zelf wat verbaasd over, na een provera-kuur zou alles weer klein moeten zijn. Volgende week moet ik terug komen om te kijken of deze dwarse follikel gekrompen is. En dan hopelijk weer beginnen met 187,5 eenheden Menopur. Ik heb mijn zorgen over de tijdsdruk vanwege mijn vakantie in april wel gedeeld, maar ze dacht dat het allemaal ruim zou kunnen, mits de menopur nu wel z'n werk doet.
pi_177365915
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 23:19 schreef Cygne het volgende:

[..]

Jazeker! Meerdere keren!
Cygne was zelfs op onze bruiloft 😉
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_177367599
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:05 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Bijzonder, samen zwanger zijn! O+

[..]

Ja, de afgelopen weken ben ik doorgegaan met Decapeptyl spuiten. Ik had vandaag de eerste echo weer. De verwachting was dat ik zou kunnen beginnen met stimuleren maar helaas zit er nog één eiblaasje wat aan de grote kant is. De arts leek er zelf wat verbaasd over, na een provera-kuur zou alles weer klein moeten zijn. Volgende week moet ik terug komen om te kijken of deze dwarse follikel gekrompen is. En dan hopelijk weer beginnen met 187,5 eenheden Menopur. Ik heb mijn zorgen over de tijdsdruk vanwege mijn vakantie in april wel gedeeld, maar ze dacht dat het allemaal ruim zou kunnen, mits de menopur nu wel z'n werk doet.
Jemig wat irritant weer Bobby, dat het weer anders loopt en dan dat lange spuiten
pi_177373468
Hoi, ik kom hier een voorzichtige mee-lees doen tot wij ook wat meer duidelijkheid hebben.

Wij zijn beide 30 jaar en sinds augustus 2017 bezig met onze kinderwens. Bij mij is er in 2012 al een eierstok met PCO geconstateerd. We zijn nu doorverwezen naar de fertilliteitpoli vanwege toenemende PCO-klachten bij mij, 26 maart eerste afspraak.
pi_177377144
quote:
13s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:17 schreef Arja het volgende:

[..]

Jemig wat irritant weer Bobby, dat het weer anders loopt en dan dat lange spuiten
Ja, ik heb in dat opzicht wel pech geloof ik.

Camac, welkom hier! :W
pi_177378509
Ha Camac. Jammer dat je nu ook hier zit, maar welkom!
pi_177381320
Mrs Peel gefeliciteerd met je zus! Lijkt me heel bijzonder om samen zwanger te zijn O+ Wist jij dat ze bezig was? En wanneer heb jij de eerste echo?

Bobby wat stom zeg dat je lichaam niet meewerkt! En vreemd ook dat er toch een follikel zit, je zou denken dat dit niet kan wanneer je decapeptyl gebruikt. Hopelijk is volgende echo goed!

Camac welkom hier! Hopelijk ben je snel weer weg ;)
pi_177381352
Ik vergeet deze ronde de hele tijd dat ik een terugplaatsing heb gehad! Gisteren wilde ik sushi bestellen en bedacht toen dat dit helemaal niet kon. Later dacht ik eraan om lekker in bad te gaan, was ik het weer vergeten! Toen ik vandaag in de winkel een zalmsalade wilde kopen besefte ik het weer pas. Heel raar! Het lijkt wel alsof ik uit zelfbescherming er niet mee bezig ben ofzo, nooit eerder gehad!
pi_177384244
Dat is toch fijn dan? :)
Al die dingen kun je trouwens toch gewoon doen? Ik snap dat je zou twijfelen over alcohol maar zalm eten of in bad gaan lijkt me echt geen probleem..
pi_177384424
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 08:23 schreef B.ertha het volgende:
Dat is toch fijn dan? :)
Al die dingen kun je trouwens toch gewoon doen? Ik snap dat je zou twijfelen over alcohol maar zalm eten of in bad gaan lijkt me echt geen probleem..
Ontlurk: verse zalm mag sowieso, maar van die zalm die vacuum verpakt is geweest niet, vanwege kans op één of andere bacterie (ik ben de naam even kwijt) die slecht kan zijn voor het vruchtje dat je draagt. Voor sushi geldt weer dat het rauwe vis is, helemaal vers schijnt dat te kunnen; maar als het langer staat heb je kans op diezelfde bacterie.
pi_177384760
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 08:41 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ontlurk: verse zalm mag sowieso, maar van die zalm die vacuum verpakt is geweest niet, vanwege kans op één of andere bacterie (ik ben de naam even kwijt) die slecht kan zijn voor het vruchtje dat je draagt. Voor sushi geldt weer dat het rauwe vis is, helemaal vers schijnt dat te kunnen; maar als het langer staat heb je kans op diezelfde bacterie.
Jawel, maar Poelewoep zit nog ver voor haar NOD en er is nog geen bloedband. Vandaar mijn opmerking ;)
pi_177385868
Wie van de dames hier heeft ervaring met ovulatietesten? Ik moet/wil deze cyclus vast 'oefenen' hoe ik met testen mijn eisprong in beeld krijg, maar vraag me af wat de beste manier is.

Vanaf welke cyclusdag kan ik het beste gaan testen? En dan een of twee keer per dag?
Mijn normale cyclus ligt rond de 30 dagen, met stimuleren op ongeveer 26 dagen.
Warempel, een drempel.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 10:01:20 #100
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_177385969
RR ik begon met een cyclus van 31 dagen altijd zo rond dag 10..
mijn gyn vertelde me dat het het beste is om met de 2e ochtend urine te testen voor ovulatie.. en dat deed ik dan ook braaf :)

Ik kreeg alleen wel meerdere dagen een streepje en daar werd ik helemaal gek van, want, welke dag is dat streepje dan grmbll :( het dikste? (Note: er is geen zekerheid dat er een VETTE ovulatie streep te zien zal zijn) ik werd er dus enorm onzeker van en ging daardoor dus juist wel aan de ovitrelle..

aangezien dat voor jou geen optie is ^O^ dat je nu alvast gaat proberen om te zien hoe dat gaat!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 23 februari 2018 @ 10:06:57 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_177386094
Ik begon met testen op dag 10 en dan met middagurine. Mijn testen worden nooit zo donker als de controlestreep, maar ik kan wel duidelijk een piek in de strepen zien.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_177386208
Mijn gebruiksaanwijzing zegt dat alles tussen tien uur 's ochtends en acht uur 's avonds prima is, zelf doe ik het vaak rond vijf uur. Belangrijker dan de precieze tijd is dat je elke dag op dezelfde tijd test en minstens twee uur daarvoor niet plast en weinig drinkt. Ik ga meestal rond half drie plassen en drink dan hooguit nog een paar slokken.

Meerdere dagen een dikke streep maakt overigens niet uit, alleen de eerste positieve telt. Ze geven namelijk de LH piek aan en de ovulatie is 24-48 uur na het BEGIN van de piek. Dat de piek langer duurt, is dus irrelevant :) Let wel, de eerste positieve is dus de eerste keer dat de streep echt donkerder is dan de controlestreep.

Sommige vrouwen hebben juist een heel korte piek en missen hem tussen twee plasjes door, dus het kan nog handig zijn om rond de verwachte eisprongdag 2x per dag te testen.

Succes ^O^
pi_177386256
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:43 schreef B.ertha het volgende:
Ha Camac. Jammer dat je nu ook hier zit, maar welkom!
Hi, jij ook hier :*

Poelewoep, dat hoop ik ook.

Ronderotonde, ik begin zo'n 5 dagen dagen voor mijn verwachte sprong. Wat Barreltje ook aangeeft, je hoeft lang niet altijd wat te vinden en nepstrepen zijn stom. Ik heb vorige cyclus mijn ei eindelijk eens gevonden en dat ziet er dan zo uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had die keer ook het lichamelijke symptoom erbij, andere afscheiding dan normaal.
pi_177386456
Barrel, er voor zorgen dat de vitamines op orde zijn is altijd goed! Ik heb ook een tijdje vitamine D tekort gehad (35 was de waarde geloof ik), dat scheelde nogal in energie toen het weer normaal was zeg!

MrsPeel wat superleuk om tegelijk met je zus zwanger te zijn :).

Snoenk 8 mei pas een FM? Da's nog wel ver weg! :o

Poeh Bobby zo lang spuiten. En dan nog een follikel wat niet meewerkt, vervelend zeg :* . Hopelijk is het volgende week allemaal goed en mag je weer starten met de menopur.

Hoi Camac! Hopelijk ben je met een beetje hulp zo weer weg hier.

RR ik deed vanaf CD10 testjes, meestal ergens tussen half 6 en 6 uur 's middags. 3 uur daarvoor niet meer naar de wc en niet meer drinken. Al had ik net als Barreltje nooit 1 overtuigende dikke streep, vaak wel 2 dagen een wat duidelijker streepje.

Ik heb gister een enorme tas met medicijnen opgehaald in het ZH, volgens mij hebben ze gelijk voor 3 cyclussen fostimon meegegeven. Maandag de eerste prik verwacht ik, de maandag erna een eerste follikelmeting.
Normaal mag ik ergens rond dag 12/13/14 de pregnyl zetten. Kan het zijn met stimuleren dat dit opeens een paar dagen vroeger is? Of heeft het geen invloed op hoe vroeg je evt. ovuleert maar alleen op aantal eitjes?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Moderator vrijdag 23 februari 2018 @ 10:46:09 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_177386846
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:02 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Jawel, maar Poelewoep zit nog ver voor haar NOD en er is nog geen bloedband. Vandaar mijn opmerking ;)
Het eten van zalm en rood vlees wordt afgeraden vanwege de kans op lysteria en toxoplasmose, dat is niet alleen schadelijk voor een baby maar ook voor de ontwikkeling van het embryo. Sterker nog, het kan leiden tot een miskraam.

Sauna en in bad gaan worden ook afgeraden omdat wanneer je lichaamstemperatuur te hoog wordt je lichaam het embryo af kan gaan stoten. Daarom is koorts ook heel vervelend in een prille zwangerschap.

Deze dingen worden ook door het ziekenhuis afgeraden dus ik snap de voorzichtigheid wel ;)

Ik zelf heb me daar ook alleen aangehouden in de ronden dat we IUI en icsi deden. Wanneer je het nog redelijk "normaal" probeert hoef je nog wat minder panisch te zijn denk ik.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_177387123
Oh. Weer wat geleerd :7
pi_177387483
Bedankt voor alle ervaringen met ovulatietesten! Daar kan ik wel wat mee. Vooral het moment van testen is even goed om te weten. Dat ga ik dan kiezen zodra ik thuiskom van werk, einde middag drink ik niet zoveel meer. Ben benieuwd!

Kirb, bij mij zorgt stimuleren voor kortere cyclus. Ik merk dus aan mijn lichaam prima wanneer ik ovuleer (afscheiding en sowieso lichtere hoofdpijn), en merk fan ook duidelijk dat mn vruchtbare periode met stimuleren al eerder begint, met eisprong op dag 11-12. Zonder stimuleren is dit een paar dagen later, 15-16. Als je normaal een gemiddelde cyclus van 28 dagen hebt is controle afspraak op uiterlijk dag 10 wel verstandig, ik had anders twee keer te laat geweest :) (2x inseminatie op dag 11, 1x dag 12)
Warempel, een drempel.
pi_177387940
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:16 schreef Ronderotonde het volgende:
Bedankt voor alle ervaringen met ovulatietesten! Daar kan ik wel wat mee. Vooral het moment van testen is even goed om te weten. Dat ga ik dan kiezen zodra ik thuiskom van werk, einde middag drink ik niet zoveel meer. Ben benieuwd!

Kirb, bij mij zorgt stimuleren voor kortere cyclus. Ik merk dus aan mijn lichaam prima wanneer ik ovuleer (afscheiding en sowieso lichtere hoofdpijn), en merk fan ook duidelijk dat mn vruchtbare periode met stimuleren al eerder begint, met eisprong op dag 11-12. Zonder stimuleren is dit een paar dagen later, 15-16. Als je normaal een gemiddelde cyclus van 28 dagen hebt is controle afspraak op uiterlijk dag 10 wel verstandig, ik had anders twee keer te laat geweest :) (2x inseminatie op dag 11, 1x dag 12)
Ah dankje! Ik heb dan een echo op dag 10, dat moet wel op tijd zijn dan hopelijk. Eerst maar eens zien of ik niet gelijk 4 eitjes maak ofzo :'). Ben benieuwd.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177395842
Iedereen reageert anders op de hormonen, wat bij de een werkt als een tierelier heeft bij een ander misschien helemaal geen effect. Waarschijnlijk begin je gewoon met een lage startdosering, dus ik zou me niet te druk maken dat je gelijk teveel hebt. Ik begon met 50 eenheden Puregon, had toen maar 1 eitje. Daarna 75 eenheden, toen had ik er een stuk of 10 en moesten we alles afbreken. Nu uitgekomen op om en om 50 en 58 eenheden, dat geeft bij mij dus twee mooie eitjes. Het is voor iedereen uiteindelijk gewoon trial and error.
Warempel, een drempel.
pi_177402919
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 08:23 schreef B.ertha het volgende:
Dat is toch fijn dan? :)
Al die dingen kun je trouwens toch gewoon doen? Ik snap dat je zou twijfelen over alcohol maar zalm eten of in bad gaan lijkt me echt geen probleem..
Dat is ook wel fijn, het verbaasd me alleen dat ik het blijkbaar opeens zo los kan laten of zo. Maar ik ben er best blij mee ja! Dit weekend ook allemaal leuke dingen op de planning staan dus ik heb er ook nauwelijks tijd voor om over na te denken.

En inderdaad ik ben gewoon voorzichtig met alles zodra ik een embryo teruggeplaatst heb. Ik wil die kans niet verpesten door risico's te nemen :)

RR ik heb in het verleden wel ovulatietesten gebruikt maar als je pcos hebt heb je ook langere cycli dus dat kon wel frustrerend zijn. Ook heb ik nooit hele dikke strepen dus ben er maar weer mee gestopt. Ik deed ze altijd 's avonds als ik thuis kwam van het werk.

Kirb mijn ervaring is juist dat een ronde met stimulatie best lang kan zijn. Zoals RR al zegt verschilt dat echt van persoon tot persoon. Ze beginnen vaak met een vrij lage dosis om overstimulatie tegen te gaan. Dit kan echter als nadeel hebben dat je dan te weinig follikels hebt en weer een ronde moet wachten. Maar alles beter dan overstimulatie want dan ben je echt flink ziek. Ik heb het gelukkig nooit gehad maar wel tegenaan gezeten. Het stomme is dat het per ronde ook nog eens kan verschillen. Hopelijk vind je snel de ideale dosering!
  maandag 26 februari 2018 @ 12:40:11 #111
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_177458393
zo.. hier is mijn cyclus weer begonnen.. en goed ook! :o
erg intressant om te zien dat m'n lichaam dus blijkbaar reageert op vanalles
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat wel betekent dat we in mei pas aan de slag gaan, want nu valt mijn 3e cyclus dag midden in de wintersport vakantie .. ook prima eigenlijk.. weer een maandje langer om de vitamin D op peil en mijn gewicht om laag te krijgen

Hoe is het verder hier??
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_177463278
Barrel fijn dat je weer een cyclus hebt en mei is het zo

Poelewoep de eerste wachtweek gehad. Hoe gaat het?

Hier wel spanning over of morgen de tp door gaat. Zo niet dan is het meteen einde oefening
pi_177463420
Jeetje Arja. Het is altijd zo spannend al. Maar nu helemaal eng. Ik ga duimen hoor. :*
  maandag 26 februari 2018 @ 16:29:03 #114
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_177463549
ik duim ook Arja!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_177463678
Arja, ik duim me rot!
pi_177464043
Hoi!
Ik lees al een tijdje mee, maar denk dat ik het toch ook wel fijn vind om mee te schrijven, dus heb ik me maar geregistreerd. Ik zal me eerst even voorstellen:
Mijn man (33) en ik (31) hebben een kinderwens sinds 4 jaar. 4 jaar geleden stond ik op het punt om te stoppen met de pil toen ik de kans kreeg een opleiding te gaan doen met bijbehorende baan. Na flink wikken en wegen toen besloten om daarvoor te gaan en de kinderwens een paar jaar uit te stellen.
Juni 2016 wel gestopt met de pil. Cyclus leek eerst vrij regelmatig, na een paar maanden werd het een zootje. Juli 2017 diagnose PCOS, gestart met Clomid. 50mg deed niks, 100mg zorgde wel voor een eisprong, maar de tweede keer werd mn cyclus al weer een stuk langer, dus over op 150mg. Zit nu in de 7e ronde, hierna ga ik over op Gonal F injecties. Erg spannend weer hoe dat allemaal gaat lopen.
Heb vanmiddag een HSG gehad om hopelijk de kansen wat te vergroten, wat een vervelend onderzoek is dat zeg! Dus nu maar met een kruik en een dekentje op de bank.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 26 februari 2018 @ 17:14:42 #117
269689 crew  Viv
pi_177464370
Arja ik hoop dat het ontdooien goed gaat, sterkte met de spanning! :*
  maandag 26 februari 2018 @ 17:18:00 #118
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_177464437
Arja ik duim heel hard mee voor een goede ontdooiing :*

Welkom tas!
pi_177464470
Ik duim mee, Arja!! Heel veel succes!
Welkom Tas
pi_177465091
Barrel fijn dat je lijf het oppakt!

Arja ook ik duim mee voor een goede ontdooiing :*.

TAS welkom! HSG is inderdaad geen pretje. Wees maar even extra lief voor jezelf!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177466112
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 17:19 schreef B.ertha het volgende:
Ik duim mee, Arja!! Heel veel succes!
Welkom Tas
Hoe gaat ‘t met jou eigenlijk? Jij komt in de buurt bij je NOD toch?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177468152
Dankjulliewel.

Welkom Tas
pi_177468653
O Arja wat spannend! Mn duimen draaien :*
pi_177468682
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 18:44 schreef Kirb het volgende:

[..]

Hoe gaat ‘t met jou eigenlijk? Jij komt in de buurt bij je NOD toch?
Die is ongeveer donderdag. Als er niks gebeurt, dan ga ik zaterdag testen. Maar ik denk dat ik gewoon ongesteld ga worden helaas.
pi_177468734
Zijn er trouwens nog nieuwe mijlpalen aanstaande? Alle datums uit de OP liggen in het verleden.
pi_177468918
8 maart echo!

B.ertha, waarom denk je dat je ongesteld gaat worden?

Welkom Tas!
pi_177469015
Krampjes en ik had enorm gevoelige borsten maar dat is praktisch verdwenen terwijl ik juist zou verwachten dat zoiets erger zou worden.
pi_177469489
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:25 schreef B.ertha het volgende:
Krampjes en ik had enorm gevoelige borsten maar dat is praktisch verdwenen terwijl ik juist zou verwachten dat zoiets erger zou worden.
Nou, ik vind dat het met deze klachten nog twee kanten op kan hoor! Ik blijf nog even optimistisch voor je ^O^
pi_177472582
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:21 schreef Mrs.Peel het volgende:
8 maart echo!

B.ertha, waarom denk je dat je ongesteld gaat worden?

Welkom Tas!
Oh dat is al bijna en ook weer niet. Houd je het een beetje vol? Hoe voel je je?

Bertha je weet nog niks, ik blijf duimen
pi_177473402
Arja wat ontzettend spannend zeg, lijkt me echt zenuwslopend! Ik vind de ochtend voor de terugplaatsing al heel spannend maar voor jou moet dit echt bijna niet te doen zijn. Ik ga heel hard voor je duimen dat het gewoon doorgaat!

B.ertha ik denk dat het inderdaad nog 2 kanten op kan. Uberhaupt is symptomen checken heel moeilijk. De een voelt niks en is zwanger, de ander voelt van alles en is niet zwanger. Pas bij een negatieve test heb je zekerheid. Ik duim dus nog even voor je door!

Met mij gaat alles goed, 5 maart NOD. Ik heb een druk weekend achter de boeg en ook op het werk is het druk dus dat is goede afleiding. Ik ben wel erg moe maar dat kan ook een bijwerking zijn natuurlijk. En ik heb lage rugpijn maar of dit een symptoom is? Het blijft dus nog even afwachten allemaal.

Mrs Peel hoe voel jij je? Spannend hoor die eerste echo volgende week! Voel je je al iets zekerder?

Welkom nog TAS!
pi_177473684
Ik heb geen buikpijn meer, maar wel pijn in m'n rechter lies en schaambot. Zou dat dan nu al bekkenpijn zijn? Verder pijnlijke en gespannen borsten en weer afkeer van bepaalde voeding en juist voorkeur voor dingen als zuivel. En ook ben ik heel erg moe.

Positief dingetje: ik plas sinds 22 februari voor Moeders voor Moeders! Nu kan ik eindelijk wat teruggegeven.

Ik wil vertrouwen hebben in mijn lichaam en dit embryootje, maar ik wil mezelf ook beschermen tegen weer teleurstellingen. Dus ik vind dit wel een moeilijke periode. Gelukkig heb ik deze week zo goed als vrij, dus even geen geren en gevlieg op mijn werk.

Arja :*

Poelewoep, die tweede wachtweek is zwaaaaaaar, lukt het nog?
pi_177475999
Arja, ik duim als een malle!

Welkom tas!

Bertha toch spannend,ik denk ook dat t nog twee kanten op kan.

Mrs_peel wat goed moeders voor moeders! Ik durfde me niet aan te melden destijds, omdat ik t veel te confronterend zou vinden als ik me vanwege miskraam weet af moet melden. Maar als je t wel durft en doet echt super goed bezig!! 8 maart komt ook al dichtbij, hopelijk goed nieuws!
Warempel, een drempel.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 27 februari 2018 @ 09:02:17 #133
269689 crew  Viv
pi_177477769
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 09:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
Arja wanneer weet je het? :*
Nu! Het gaat door pfoeeeei even adem halen nu
  dinsdag 27 februari 2018 @ 09:53:59 #135
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_177477774
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_177477784
Mrs ik snap je gevoel, maar je kunt jezelf helemaal niet beschermen. Mocht het toch mis zijn, hakt dat er in.
Maar het gaat juist supergoed toch. Je bent hartstikke zwanger. Dagen aftellen naar de echo dan maar. Hoe ver ben je dan?
  dinsdag 27 februari 2018 @ 09:56:42 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_177477806
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 09:53 schreef Arja het volgende:

[..]

Nu! Het gaat door pfoeeeei even adem halen nu
Oooh arja. Ik ga zó hard duimen!
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 27 februari 2018 @ 10:00:17 #138
269689 crew  Viv
pi_177477862
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 09:53 schreef Arja het volgende:
Nu! Het gaat door pfoeeeei even adem halen nu
Ja!!! *O*
pi_177477879
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 09:55 schreef Arja het volgende:
Mrs ik snap je gevoel, maar je kunt jezelf helemaal niet beschermen. Mocht het toch mis zijn, hakt dat er in.
Maar het gaat juist supergoed toch. Je bent hartstikke zwanger. Dagen aftellen naar de echo dan maar. Hoe ver ben je dan?
7 weken.

*O* *O* *O* Veel succes met de terugplaatsing :* Ik wens dat poppie (short voor popsicle) bijna 9 maanden blijft zitten ^O^
pi_177477924
Heel veel succes Arja!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_177477956
Dankjulliewel meisjes, hartverwarmend O+

Poppie O+
pi_177477976
Ik ga heel hard voor je duimen Arja. :*
pi_177478151
Arja *O* wat een goed nieuws! Ik ga mega hard voor je duimen :*
pi_177478201
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 09:53 schreef Arja het volgende:

[..]

Nu! Het gaat door pfoeeeei even adem halen nu
YES!! *O* *O* *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177478505
Oh Arja ik duim heeeeeeel hard voor je voor een mooi plakkende beeb O+ :* *O* *O* w/
Dit, dat, alles.
pi_177478944
Oh wat fijn *O* *O* *O* *O*
pi_177479557
Ik pik zo gauw de volgende data eruit voor de OP:
1 maart Bertha NOD
5 maart Poelewoep NOD
5 maart Kirb echo follikelmeting
8 maart mrsPeel echo

Arja wanneer is jouw NOD? Daar moet natuurlijk ook heel hard voor geduimd worden.

Nog meer data?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177479614
Goed bezig Kirb!

Arja's NOD zal 14 maart zijn, denk ik.
pi_177479823
Jeee wat fijn Arja, hopelijk blijft deze plakken! *O*
Peel lastig hoor, kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om er al van te genieten. Wel supergoed dat je meedoet met moeders voor moeders, lijkt mij ook erg fijn om iets terug te kunnen doen, mocht het ooit zo ver komen.

Ik verwacht ergens eind vd week een eisprong, daarna weet ik m’n NOD.

Hoe doen jullie het met bespreken met je omgeving? Ik ben er aan de ene kant vrij makkelijk in, in die zin dat als het ter sprake komt ik het ook wel vertel, maar ik merk wel dat ik er wat meer moeite mee heb om het er met een man over te hebben... misschien om dat ze gevoelsmatig toch minder goed kunnen begrijpen hoe het is ofzo? Ik weet t niet goed, maar vind t wel opvallend en irritant :{
pi_177479835
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 11:57 schreef Kirb het volgende:
Ik pik zo gauw de volgende data eruit voor de OP:
1 maart Bertha NOD
5 maart Poelewoep NOD
5 maart Kirb echo follikelmeting
8 maart mrsPeel echo

Arja wanneer is jouw NOD? Daar moet natuurlijk ook heel hard voor geduimd worden.

Nog meer data?
12 maart volgens mij. Volgens mij was het 13 dagen na de tp van een blastocyst, toch poelewoep?
pi_177480025
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:12 schreef T.A.S. het volgende:
Jeee wat fijn Arja, hopelijk blijft deze plakken! *O*
Peel lastig hoor, kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om er al van te genieten. Wel supergoed dat je meedoet met moeders voor moeders, lijkt mij ook erg fijn om iets terug te kunnen doen, mocht het ooit zo ver komen.

Ik verwacht ergens eind vd week een eisprong, daarna weet ik m’n NOD.

Hoe doen jullie het met bespreken met je omgeving? Ik ben er aan de ene kant vrij makkelijk in, in die zin dat als het ter sprake komt ik het ook wel vertel, maar ik merk wel dat ik er wat meer moeite mee heb om het er met een man over te hebben... misschien om dat ze gevoelsmatig toch minder goed kunnen begrijpen hoe het is ofzo? Ik weet t niet goed, maar vind t wel opvallend en irritant :{
Wij hebben het eigenlijk steeds een beetje verteld van: "Weet dat wij ermee bezig zijn en dat het niet zo vlot gaat als gehoopt. Maak je voorlopig maar geen zorgen, dat doen wij ook niet want we gaan ervan uit dat het gewoon goed komt. Alleen we wilden het wel even laten weten omdat het wel iets is wat ons bezighoudt en ook wel beperkt in sommige zaken. Je mag ernaar vragen en doe dat ook gewoon als je die behoefte hebt, maar het hoeft niet iedere keer ter sprake te komen. Je hoort het vanzelf wel als we weer iets te vertellen hebben."

En dan merk je vanzelf hoeveel details ze nog meer willen. Sommigen zeggen "shit man, vervelend voor je. Hopelijk komt het snel goed. Op het werk wel alles goed?" en met anderen praat je nog een half uur door.

Ik heb overigens ook een vriend die als één van de eersten wist dat wij bezig waren, nu bijna een jaar geleden heb ik het hem verteld. Met hem kan ik heel goed praten, maar hij vraagt er juist nooit naar :P
pi_177482241
*live uit de wachtkamer*

Er hangen hier tig geboortekaartjes en kwam een paar opmerkelijke namen tegen
Lolita
Dieze (best een toffe klank eigenlijk)
En Jaymee :')
pi_177482445
Mensen die creatief willen zijn :')
Zet 'm op, baby!
pi_177482447
Succes Arja!

Ik vind dat eigenlijk best wel raar, geboortekaartjes in de wachtruimte van de fertiliteitspoli. Net als zwangere buiken. Het is heel confronterend. Of ben ik te gevoelig?
pi_177482586
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:40 schreef Mrs.Peel het volgende:
Succes Arja!

Ik vind dat eigenlijk best wel raar, geboortekaartjes in de wachtruimte van de fertiliteitspoli. Net als zwangere buiken. Het is heel confronterend. Of ben ik te gevoelig?
Ik vind het juist hoopgevend!

Pupo *O*
pi_177482694
Jippie, PUPO *O* *O* w/ ^O^ *;
pi_177482772
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:50 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik vind het juist hoopgevend!

Pupo *O*
PUPO O+ *O* *O* *O*

Lekker broeden op Poppie! Heb je haar ( :D ) ook op het beeldscherm gezien?

Mooi, zo had ik het nog niet gezien. Hoopgevend is een veel mooiere duiding dan confronterend.
pi_177482799
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:50 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik vind het juist hoopgevend!

Pupo *O*
Pupo *O*
Lekker broeden :') O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 27 februari 2018 @ 15:08:02 #159
269689 crew  Viv
pi_177482902
Die geboortekaartjes zijn natuurlijk allemaal wel van zwangerschappen die er niet vanzelf gekomen zijn, dus van mensen die in dit topic hadden kunnen zitten. ;)

Arja PUPO van Poppie!! *O* O+
pi_177482933
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:41 schreef Mrs.Peel het volgende:
Nou, ik vind dat het met deze klachten nog twee kanten op kan hoor! Ik blijf nog even optimistisch voor je ^O^
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 22:16 schreef Arja het volgende:
Bertha je weet nog niks, ik blijf duimen
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 06:46 schreef Ronderotonde het volgende:
Bertha toch spannend,ik denk ook dat t nog twee kanten op kan.
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 22:53 schreef poelewoep het volgende:
B.ertha ik denk dat het inderdaad nog 2 kanten op kan. Uberhaupt is symptomen checken heel moeilijk. De een voelt niks en is zwanger, de ander voelt van alles en is niet zwanger. Pas bij een negatieve test heb je zekerheid. Ik duim dus nog even voor je door!
Om hier nog even op terug te komen: Nu zit ik juist weer te hopen. Mijn negatieve insteek was ook wel zelfbescherming :')

Ik ga gewoon heel actief proberen al mijn wensen & duimen te verplaatsen naar Arja O+
  dinsdag 27 februari 2018 @ 15:36:10 #161
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_177483422
Arja PUPO!!!! *; *;
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_177485021
Mrs ja ik heb haar ook op het beeldscherm gezien. Het is een meisje, ik weet het zeker ;)

Nod is 12 maart heb het nog even nagevraagd
pi_177485570
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:50 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik vind het juist hoopgevend!

Pupo *O*
Eens. Zal vermoedelijk ook de reden zijn.

En pupo. O+
pi_177493922
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:12 schreef Arja het volgende:

[..]

12 maart volgens mij. Volgens mij was het 13 dagen na de tp van een blastocyst, toch poelewoep?
Klop helemaal!

En yaaaaay pupo!! Wat ontzettend fijn dat het doorgegaan is *O* *O*

Mrs Peel nu begint het wel spannend te worden ja! Sinds vandaag ook wat misselijk dus het symptomen checken kan weer beginnen. Maar ik kan niets anders doen dan wachten. Is het al snel maandag?!
pi_177494727
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 23:10 schreef poelewoep het volgende:

[..]

Klop helemaal!

En yaaaaay pupo!! Wat ontzettend fijn dat het doorgegaan is *O* *O*

Mrs Peel nu begint het wel spannend te worden ja! Sinds vandaag ook wat misselijk dus het symptomen checken kan weer beginnen. Maar ik kan niets anders doen dan wachten. Is het al snel maandag?!
Ja hoor :Y


:')

Succes met wachten. Klinkt spannend! Gebruik je nu Utrogestan?
pi_177496441
Arja. Ik ga duimen. O+

Voor de rest ook. O+
pi_177504205
Ik had liever ongelijk gehad :{ Ben ongesteld geworden.
pi_177504341
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:34 schreef B.ertha het volgende:
Ik had liever ongelijk gehad :{ Ben ongesteld geworden.
:*
  woensdag 28 februari 2018 @ 15:30:41 #169
319308 Tink89
To live is to dance
pi_177505187
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:34 schreef B.ertha het volgende:
Ik had liever ongelijk gehad :{ Ben ongesteld geworden.
-O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_177506129
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:34 schreef B.ertha het volgende:
Ik had liever ongelijk gehad :{ Ben ongesteld geworden.
Wat jammer -O- :*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177522545
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:40 schreef Mrs.Peel het volgende:
Succes Arja!

Ik vind dat eigenlijk best wel raar, geboortekaartjes in de wachtruimte van de fertiliteitspoli. Net als zwangere buiken. Het is heel confronterend. Of ben ik te gevoelig?
Zwangere buiken zie je hier niet in de wachtruime, fertiliteit is gescheiden van gynaecologie sinds een aantal jaar. De geboortekaartjes staan op het kantoor van de verpleegkundige, in een hoekje. Je kunt ze bekijken, maar ze worden je niet opgedrongen,
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_177522652
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 09:14 schreef McLaura het volgende:

[..]

Zwangere buiken zie je hier niet in de wachtruime, fertiliteit is gescheiden van gynaecologie sinds een aantal jaar. De geboortekaartjes staan op het kantoor van de verpleegkundige, in een hoekje. Je kunt ze bekijken, maar ze worden je niet opgedrongen,
Bij ons op de fertiliteitspoli heb ik nog nooit een geboortekaartje gezien. Ik vermoed dat die in de artsenkamer of op het secretariaat hangen. Ik heb wel eens een zwangere gezien, die moest bij klinische genetica zijn. Die benijdde ik niet, volgens mij was het niet goed...
pi_177524445
Wat jammer bertha
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:50:05 #174
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_177524775
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:34 schreef B.ertha het volgende:
Ik had liever ongelijk gehad :{ Ben ongesteld geworden.
Knuffie voor iedereen!
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_177527975
Arja is PUPO! *O* Wat fijn dat de embryo het bevriezen en ontdooien heeft overleefd ^O^ Hoe gaat het nu met je?
En poelewoep.. trek jij het wachten nog een beetje?

quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 14:34 schreef B.ertha het volgende:
Ik had liever ongelijk gehad :{ Ben ongesteld geworden.
-O- wat jammer Bertha.

Bij ons in het ziekenhuis heb ik nog nooit een geboortekaartje gezien. Heel soms zit er iemand die zwanger is, maar die moet dan inderdaad bij de klinisch genetica zijn. Kinderen zijn er wel regelmatig, volgens mij vaak van ouders die voor een tweede gaan. Of wellicht ook kindjes waarbij erfelijkheidsonderzoek gedaan wordt?

Ik mag eindelijk weer beginnen met de menopur *O* De cyste/follikel was gekrompen naar 14 mm en dat vond men klein genoeg om te beginnen met de stimulatie. Ik ben benieuwd, volgende week weer een echo.
pi_177534758
Ohh fijn Bobby! Hopelijk volgende week een goed aantal follikels te zien :Y.

Hoe gaat ‘t met de rest? Stilletjes hier :).

Poelewoep handle je de spanning nog ‘n beetje?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177535204
Fijn Bobby! Nu hopen dat je lijf het oppikt ^O^
pi_177535419
Bobby hopelijk gaat nu dan eindelijk alles volgens het boekje!

Hoe gaat het met jou mrs? Bijna echo.

En met jou kirb?

Hier goed. Ben aan mijn nieuwe baan begonnen dus veel afleiding. Ik ben er tot nu toe eigenlijk sowieso wel weinig mee bezig. Alsof ik er toch niet in geloof.
Wat dan in de tweede wachtweek weer helemaal om kan slaan
pi_177535910
Het gaat wel goed eigenlijk. Heel erg moe en last van

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog een week!

OMG, ja Arja, die tweede wachtweek, echt, die moeten ze afschaffen :X Fijn dat je nieuwe werk bevalt en afleidt!
pi_177537948
B.ertha wat balen dat je ongesteld bent geworden ;(

Mrs Peel ik gebruik inderdaad utrogestan!

Kirb ik hou het nog wel vol, nog maar een paar daagjes wachten. Ik blijf het vergeten omdat ik zo druk ben met andere dingen. Ik ben vooral toe aan eindelijk weekend haha.

Fijn Bobby dat jij mag beginnen met spuiten en dat de follikel niet verder gegroeid is!
pi_177538042
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:35 schreef Mrs.Peel het volgende:
Het gaat wel goed eigenlijk. Heel erg moe en last van

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog een week!

OMG, ja Arja, die tweede wachtweek, echt, die moeten ze afschaffen :X Fijn dat je nieuwe werk bevalt en afleidt!
Ja écht hè!

Duimenduimenduimen.
pi_177538563
Fijn dat je nieuwe baan zoveel afleiding geeft Arja, dat komt nu wel goed uit :). De duimen draaien overuren hier voor je.

MrsPeel aftellen naar de echo! Heb je nog verdere kwaaltjes? Hopelijk is het snel 8 maart.

Poelewoep je komt kalm over! Al kan ik me echt niet voorstellen dat je het soms vergeet :D. Wanneer wil je een test gaan doen? Fingers crossed voor 2 mooie streepjes.

Hier alles oké hoor, ik ben dit al de “rustige week” gaan noemen :P. Al is dat nu ook niet helemaal meer zo met dat spuiten om te stimuleren. Maar goed, ik kijk erg uit naar de echo maandag. Hopelijk in ieder geval niet meer dan 2 follikels zodat de poging in ieder geval door kan gaan.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177572991
Kirb ik duim voor je maandag dat op zijn minst de poging doorgaat. Dat moet gewoon.

Poelewoep begint wel spannend te worden. Kun je het testen nog laten?

Het is maar goed dat ik gewoon geen testen heb, want anders had ik vandaag op dag 5 al een test gedaan :')
pi_177573866
Vanochtend getest en helaas geen tweede streep. Baal er nu toch wel van, had gehoopt dat zo'n zorgeloze ronde een goed teken zou zijn. Tot zover het "het komt allemaal goed als je het weet los te laten" :') Ik zal nog braaf tot maandag doorgaan met de medicatie maar verwacht er maar niets meer van.

Haha Arja dat heeft nog niet zoveel zin! Nog "maar" een weekje geduld ;)
pi_177574375
Ah poelewoep wat superstom!
Pff
pi_177574519
Aaahh nee Poelewoep ;(. Wat ontzettend rot :(.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177575776
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 12:26 schreef Arja het volgende:
Kirb ik duim voor je maandag dat op zijn minst de poging doorgaat. Dat moet gewoon.

Poelewoep begint wel spannend te worden. Kun je het testen nog laten?

Het is maar goed dat ik gewoon geen testen heb, want anders had ik vandaag op dag 5 al een test gedaan :')
Heel erg herkenbaar... Ik ben ze gekocht 1 week voor ik mocht testen en inderdaad al 2 dagen later getest. Hang in there!

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 13:05 schreef poelewoep het volgende:
Vanochtend getest en helaas geen tweede streep. Baal er nu toch wel van, had gehoopt dat zo'n zorgeloze ronde een goed teken zou zijn. Tot zover het "het komt allemaal goed als je het weet los te laten" :') Ik zal nog braaf tot maandag doorgaan met de medicatie maar verwacht er maar niets meer van.

Haha Arja dat heeft nog niet zoveel zin! Nog "maar" een weekje geduld ;)
Wat klote! Je kunt natuurlijk wat te vroeg getest hebben, maar ik snap je pessimisme :*
  zondag 4 maart 2018 @ 15:19:32 #188
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_177601590
Ik ben intussen al een week aan de ovulatietesten. Begonnen op dag 10, nu dag 16. Ik had elke dag exact hetzelfde dunne streepje.
Gisteravond begonnen echter de symptomen (hoofdpijn, afscheiding, gevoelige tepels) dus vanochtend een extra test gedaan (mijn testmoment was 's avonds) en jawel, dikke knalstreep. Dus eigenlijk bevestigen de testen precies wat mijn lichaam aangeeft. Wel makkelijk :) heb ze feitelijk dus niet echt nodig... Benieuwd wat het zkh ervan gaat zeggen bij de volgende ronde.
Warempel, een drempel.
pi_177612321
Wat fijn RR dat je je lichaam begint te herkennen, ik heb dat ook steeds meer!

Behalve als ik aan de hormonen zit want die symptomen zijn vaak zo verwarrend -O-
  maandag 5 maart 2018 @ 07:23:46 #190
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_177614687
Rr fijn dat de testen kloppen met de symptomen.

Poelewoep :* doe je vandaag nog een test?

Bobby fijn!

Bertha :*

Arja hoe is het?

Kirb succes met de echo vandaag
pi_177615982
Ah shit Poelewoep! Ik ben ook wel benieuwd of je nog een keer hebt getest.
:*
pi_177618738
RR wat goed! Fijn dat je het zo kan herkennen.

Ik had vanmorgen een echo. Tot nu toe zitten er in ieder geval 2 eitjes, 1 van 10mm en 1 van bijna 12mm. Woensdag weer terug om te kijken, hopelijk groeien ze beiden mooi door.

Poelewoep heb je nog een testje gedaan?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177628344
Vanochtend nog een test gedaan maar deze bleef negatief. Dus nu de menstruatie afwachten en dan hebben we nog 1 cryo over. Het einde van poging 1 is nu in zicht en dat vind ik eigenlijk best wel confronterend -O-
  maandag 5 maart 2018 @ 21:14:40 #194
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_177629094
*O* voor de 2 eitjes van Kirb. Hoop dat ze mooi doorgroeien

Wat klote poelewoep :*
pi_177630352
Kirb, goed bezig! Nu zo door ^O^

Poelewoep :* Wat ongelofelijk jammer dat het niet is gelukt! Nu even een pauze?

Arja, hoe gaat het wachten?
pi_177630392
Poelewoep ik kan me heel goed voorstellen dat dat confronterend is.
Je krijgt dan ook een evaluatiegesprek en ik ben wel benieuwd naar wat ze een volgende keer misschien nog anders zouden kunnen doen.
Heb je wel vertrouwen in het ziekenhuis en een tweede poging daar of zou je evtl ook een ander ziekenhuis of het buitenland overwegen?

Kirb: go eitjes *O*

Hier alles goed.
pi_177636057
Poelewoep -O-
Dikke knuffel
pi_177636668
Poelewoep :*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177656020
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 12:39 schreef Kirb het volgende:
RR wat goed! Fijn dat je het zo kan herkennen.

Ik had vanmorgen een echo. Tot nu toe zitten er in ieder geval 2 eitjes, 1 van 10mm en 1 van bijna 12mm. Woensdag weer terug om te kijken, hopelijk groeien ze beiden mooi door.

Poelewoep heb je nog een testje gedaan?
En? Lig je op schema?
pi_177656799
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:15 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

En? Lig je op schema?
Mja soort van, er is maar 1 follikel doorgegroeid naar nu zo'n 15mm. Andere is op 10/11 blijven hangen. Morgen nog even terug en dan waarschijnlijk morgenavond pregnyl en zaterdag insemineren.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177657126
Oe, jammer van die ene :{ Maar, het kan met 1! Zie je het zelf wel zitten?
pi_177657440
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:54 schreef Mrs.Peel het volgende:
Oe, jammer van die ene :{ Maar, het kan met 1! Zie je het zelf wel zitten?
Ja hoor we gaan gewoon maar door. Voelt nog steeds als "IUI moeten doorlopen voor we naar IVF mogen". Al heeft de verpleegkundige me wel op het hart gedrukt dat ze echt wel resultaat zien met onze waarden en IUI. Geen enorme kansen, maar wel kansjes. Als het echt kansloos was hadden ze ons echt wel doorgestuurd.

Hoe gaat het met jou? Zenuwachtig voor morgen kan ik me voorstellen? Voel je je lichamelijk goed?

Arja tweede wachtweek! Hoe gaat het? Succes met het doorkomen... wanneer ga je testen?

Bertha jij weer aan de clomid inmiddels? Wanneer heb je een echo?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177657790
Kirb je hoeft niet perse de iui te doorlopen. Bij mij tenminste niet. Er viel destijds wel over te praten.

Tweede wachtweek ja en ik denk dat het niet gelukt is, op de een of andere manier lijk ik dat zeker te weten
pi_177658099
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:11 schreef Kirb het volgende:

[..]

Ja hoor we gaan gewoon maar door. Voelt nog steeds als "IUI moeten doorlopen voor we naar IVF mogen". Al heeft de verpleegkundige me wel op het hart gedrukt dat ze echt wel resultaat zien met onze waarden en IUI. Geen enorme kansen, maar wel kansjes. Als het echt kansloos was hadden ze ons echt wel doorgestuurd.

Hoe gaat het met jou? Zenuwachtig voor morgen kan ik me voorstellen? Voel je je lichamelijk goed?

Arja tweede wachtweek! Hoe gaat het? Succes met het doorkomen... wanneer ga je testen?

Bertha jij weer aan de clomid inmiddels? Wanneer heb je een echo?
Jammer dat het er maar 1 is, maar fijn dat het ziekenhuis er nog wel echt in gelooft. Anders voelt het toch helemaal zo zinloos :)
Ik zit inmiddels weer aan de clomid, vrijdag mijn eerste echo.
pi_177658252
Jammer dat het er maar één lijkt te zijn Kirb. Wie weet is dit de ene die jullie nodig hebben.

Arja, Ik blijf gewoon hard voor je duimen hoor!
pi_177663329
Arja, ik hoop dat je geen gelijk hebt!

B.ertha ook al weer bezig met de volgende ronde, succes!

Kirb, in mijn ervaring zijn de mensen van de fertiliteitspoli heel reëel, en geven ze geen valse hoop. Ik duim!

Ik voel me redelijk, ik ben erg moe en af en toe misselijk. Het blijft heel erg spannend, de echo morgen neemt hopelijk een beetje van die spanning weg.
pi_177665028
Mrs, hoe ver ben je vandaag precies? Fijn dat het met klachten wel meevalt ^O^ ik duim voor een hele mooie knipper O+
pi_177665814
7 weken, dus we moeten morgen ook echt een knipper zien. Superspannend!
pi_177665840
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 15:12 schreef Mrs.Peel het volgende:

Kirb, in mijn ervaring zijn de mensen van de fertiliteitspoli heel reëel, en geven ze geen valse hoop. Ik duim!

Ik voel me redelijk, ik ben erg moe en af en toe misselijk. Het blijft heel erg spannend, de echo morgen neemt hopelijk een beetje van die spanning weg.
Dankjewel O+ (de rest ook!).

Ik duim voor jou voor een mooie echo morgen.

Arja wat jammer dat het niet positief voelt momenteel. Ik hoop dat het niet klopt en dat je over een paar dagen een mooie test in handen hebt. :*

Poelewoep ik wilde nog wat uitgebreider reageren op jouw post gisteren. Want ondanks dat wij nog niet bezig zijn met IVF kan ik me voorstellen dat het steeds meer confronterend wordt :*. Ik ben benieuwd wat je in een evaluatie te horen krijgt en wat je wilt bespreken. Hoe ervaar je de behandeling in je ZH? Hopelijk is een tweede IVF gewoon helemaal niet nodig en doet de laatste cryo de trick. Gaan jullie gelijk door of even pauze?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177666118
En dan gelijk maar even algemeen; voor degenen met IVF ervaring, in welk ZH lopen/liepen jullie? En hoe zijn jullie ervaringen? mag natuurlijk in PM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177673067
Yay! ik mag ineens as maandag al naar de gynacoloog.
Wij hebben heel veel geluk. Er is een stelletje die afziet om nog een kindje te krijgen.
Er komen dus rietjes vrij van de donor die wij eerst hadden. Ik ben zo gelukkig. *O*
pi_177673401
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 17:17 schreef Kirb het volgende:
En dan gelijk maar even algemeen; voor degenen met IVF ervaring, in welk ZH lopen/liepen jullie? En hoe zijn jullie ervaringen? mag natuurlijk in PM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen ervaring, ook niet van horen zeggen, maar ik ben voorlopig wel tevreden over Radboud
pi_177673420
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:26 schreef Gaddle het volgende:
Yay! ik mag ineens as maandag al naar de gynacoloog.
Wij hebben heel veel geluk. Er is een stelletje die afziet om nog een kindje te krijgen.
Er komen dus rietjes vrij van de donor die wij eerst hadden. Ik ben zo gelukkig. *O*
Wat ontzettend fijn! Dat kan dus heel snel gaan O+
pi_177673839
Mrs succes en hopelijk veel plezier morgen *O*

Kirb dat is niet mijn regio. Maar ik zou er op letten welk ziekenhuis op de route naar je werk ligt en het minst filegevoelig is. En verder doet freya ook ieder jaar onderzoek naar de tevredenheid van "patienten"

Gaddle wow wat een meevaller!

Pff ik heb iedere dag forse hoofdpijn de laatste dagen. En dan ga ik toch weer stiekem denken zou het een symptoom zijn pff
  woensdag 7 maart 2018 @ 22:12:25 #215
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_177674387
Peel ik duim voor een hele mooie knipper morgen!

Kirb ook niet mijn regio

Wat fijn gaddle!

Arja ik duim voor jou ook gewoon nog hard door.

Ik mag morgen voor een follikelmeting en begin het nu wel weer allemaal spannend te vinden en het ohja gevoel van ohja, alle spanning van wachten op uitslagen, groeien de follikels een beetje goed en dat soort dingen.
Wel besloten dat ik de punctie dit keer met verdoving doe, vorige keren zonder gedaan omdat ik dan niet hoefde te blijven en het is best te doen maar zou het ook wel fijn vinden als het iets minder pijn zou doen.
Dus ik zoek ook tips, neem je een boekje mee oid of is dat gek?
pi_177677501
Kirb,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 8 maart 2018 @ 08:53:24 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_177679648
Kirb
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_177681270
Gaddle wat fijn voor jullie! *O*

Snoenk succes met de follikelmeting, hoe laat mag je?

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga me nog wat verder inlezen en laat me ook een beetje leiden door wat mijn gynaecoloog gaat aanraden. Hij gaf al wel aan dat ze met bijna alle ziekenhuizen/IVF klinieken samenwerken. Volgens mij kan ik dan voor echo's e.d. gewoon hier blijven. Zal ook Freya eens bekijken, thanks Arja.

Follikelmeting vandaag was goed! 1 follikel is inmiddels groot genoeg, de andere is achtergebleven op 11/12mm en doet dus niet meer mee. Vanavond pregnyl zetten en zaterdag inseminatie.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177681753
Fijn Kirb!
Wat doet pregnyl eigenlijk?
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:20:36 #220
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_177681905
Zit nu in de wachtkamer.
Fijn dat het ene eitje iig wel doorgegroeid is!

Pregnyl of ovitrelle zorgt voor de eisprong
pi_177682003
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:20 schreef snoenk het volgende:
Zit nu in de wachtkamer.
Fijn dat het ene eitje iig wel doorgegroeid is!

Pregnyl of ovitrelle zorgt voor de eisprong
Springt dat dan niet vanzelf bij bepaalde hormonen? Ik gebruik het niet namelijk..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 8 maart 2018 @ 11:43:05 #222
269689 crew  Viv
pi_177682228
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:27 schreef B.ertha het volgende:
Springt dat dan niet vanzelf bij bepaalde hormonen? Ik gebruik het niet namelijk..
Jawel, maar met die injectie kunnen ze de eisprong en inseminatie zo optimaal mogelijk timen ten opzichte van elkaar. :)
pi_177682361
Wat Vivi zegt dus 8-). Als ik het goed begrepen heb springt het eitje 36 uur na de pregnyl. Hoe dat zo precies kan gaat mijn pet echt te boven dus ik geloof het maar gewoon :P.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177683186
Kloppend hartje gezien! Qua grootte precies op schema, nu 7 weken en 3 dagen zwanger. De uitgerekende datum is 22 oktober!
  donderdag 8 maart 2018 @ 12:42:02 #225
319308 Tink89
To live is to dance
pi_177683313
quote:
17s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:34 schreef Mrs.Peel het volgende:
Kloppend hartje gezien! Qua grootte precies op schema, nu 7 weken en 3 dagen zwanger. De uitgerekende datum is 22 oktober!
Wat ontzettend fijn! *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_177683376
En ik ga dan denk ik geleidelijk opschuiven naar Z&G. Dat vind ik wel heel onwennig, ik hoor hier vind ik, na al die jaren. Maar ik snap ook dat dat voor jullie straks niet leuk is. Ik blijf uiteraard meelezen en meeleven.

:* voor iedereen die het nodig heeft
pi_177683433
Oh mrs wat een geweldig nieuws O+
pi_177683494
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:47 schreef Arja het volgende:
Oh mrs wat een geweldig nieuws O+
Ja O+ En nu ben ik doodop van de spanning! Ze begon met de echo, en ik riep al meteen: ik zie niets, er zit niks :'( En toen zei ze: zal ik eerst even de baarmoeder opzoeken?

:{w Doe dat dan meteen...

O+

Hoe gaat het met je hoofdpijn?
pi_177683607
quote:
17s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:34 schreef Mrs.Peel het volgende:
Kloppend hartje gezien! Qua grootte precies op schema, nu 7 weken en 3 dagen zwanger. De uitgerekende datum is 22 oktober!
YES!! *O* *O* *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 8 maart 2018 @ 13:03:19 #230
269689 crew  Viv
  donderdag 8 maart 2018 @ 13:04:19 #231
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_177683777
Wat super peel!! *O*

Ik mag zondag weer terug, ik geloof nu zo een 7 follikels rond een cm.
pi_177684723
quote:
17s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:34 schreef Mrs.Peel het volgende:
Kloppend hartje gezien! Qua grootte precies op schema, nu 7 weken en 3 dagen zwanger. De uitgerekende datum is 22 oktober!
Wat mooi en bijzonder O+ Ik pinkte een klein traantje weg :@
pi_177684740
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:43 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Jawel, maar met die injectie kunnen ze de eisprong en inseminatie zo optimaal mogelijk timen ten opzichte van elkaar. :)
Oh vandaar. Wij hebben gewoon regelmatig seks totdat de eisprong echt wel zeker voorbij is :+
pi_177685039
Oh mrs. Peel. O+

Hier vanochtend intake gehad. Was een mooi gesprek en vooral heel tof onze arts weer te zien. Als mijn schildklier goed is mogen we volgende maand al starten. :o
  donderdag 8 maart 2018 @ 14:41:51 #235
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_177685596
Wauw zo snel alweer Cygne!
  donderdag 8 maart 2018 @ 16:51:48 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_177688109
quote:
17s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:34 schreef Mrs.Peel het volgende:
Kloppend hartje gezien! Qua grootte precies op schema, nu 7 weken en 3 dagen zwanger. De uitgerekende datum is 22 oktober!
ooohhhh O+ yes!
disclaimer
pi_177688499
quote:
17s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:34 schreef Mrs.Peel het volgende:
Kloppend hartje gezien! Qua grootte precies op schema, nu 7 weken en 3 dagen zwanger. De uitgerekende datum is 22 oktober!
Oh wat super fijn O+ O+ O+
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 8 maart 2018 @ 17:20:22 #238
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_177688701
quote:
17s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:34 schreef Mrs.Peel het volgende:
Kloppend hartje gezien! Qua grootte precies op schema, nu 7 weken en 3 dagen zwanger. De uitgerekende datum is 22 oktober!
O+ O+
Be happy with the little things in life
pi_177689189
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:45 schreef Mrs.Peel het volgende:
En ik ga dan denk ik geleidelijk opschuiven naar Z&G. Dat vind ik wel heel onwennig, ik hoor hier vind ik, na al die jaren. Maar ik snap ook dat dat voor jullie straks niet leuk is. Ik blijf uiteraard meelezen en meeleven.

:* voor iedereen die het nodig heeft
Na al die jaren.. dat zeg je heel goed. Fantastisch dat je mag doorschuiven! *O*
pi_177689228
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:43 schreef poelewoep het volgende:
Vanochtend nog een test gedaan maar deze bleef negatief. Dus nu de menstruatie afwachten en dan hebben we nog 1 cryo over. Het einde van poging 1 is nu in zicht en dat vind ik eigenlijk best wel confronterend -O-
Inmiddels al ongesteld, poelewoep? Wat jammer dat het erop lijkt dat de eerste poging niet gelukt is -O-
pi_177689293
Bij mij groeien de follikels nu ook goed. Vanochtend de eerste echo gehad sinds het opnieuw beginnen met stimuleren.. er zitten er zo'n 8 of 9 van groter dan een centimeter, en een heel aantal daarvan zijn zo rond de 13 mm *O* De arts wilde ons zaterdag weer zien, omdat ze het niet over het weekend wil tillen. Ik heb er nu wel vertrouwen in ^O^
pi_177691496
Snoenk en bobby dat klinkt goed *O*

Ja hier nog iedere dag hoofdpijn, maar ook een innerlijk weten dat het niet gelukt is en dus einde oefening.
Ik heb zin in wijn, maar dat durf ik ook nog niet :@
pi_177691662
Bobby en snoenk, goede resultaten!

Cygne ook al weer bijna echt bezig!

Arja, als je wel zwanger bent, dan kan bij deze termijn een (half) glas wijn echt geen kwaad. Misschien jezelf toch maar belonen met iets lekkers?
pi_177691730
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:46 schreef Mrs.Peel het volgende:
Bobby en snoenk, goede resultaten!

Cygne ook al weer bijna echt bezig!

Arja, als je wel zwanger bent, dan kan bij deze termijn een (half) glas wijn echt geen kwaad. Misschien jezelf toch maar belonen met iets lekkers?
Ik heb de afgelopen maanden bewust als een non geleefd, zodat als de ivf niet lukt ik mezelf niks kan verwijten. Dus dat houd ik nog maar even vol
pi_177692047
Ik snap je, je hebt ook gelijk. Maar soms moet je gewoon getroost worden. Dan maar iets anders verzinnen! Ik duim nog steeds als een malle voor je :*
pi_177692079
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:39 schreef Arja het volgende:
Snoenk en bobby dat klinkt goed *O*

Ja hier nog iedere dag hoofdpijn, maar ook een innerlijk weten dat het niet gelukt is en dus einde oefening.
Ik heb zin in wijn, maar dat durf ik ook nog niet :@
Lieve Arja, dat 'weten' is gewoon zelfbescherming :* ik duim echt nog even voor je hoor!
pi_177695194
Arja :*
pi_177695984
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:49 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen maanden bewust als een non geleefd, zodat als de ivf niet lukt ik mezelf niks kan verwijten. Dus dat houd ik nog maar even vol
Op het eind is dat het lastigst vol te houden hè? Ik duim voor je, het zou zo mooi zijn als het toch gelukt is :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 8 maart 2018 @ 23:15:04 #249
269689 crew  Viv
pi_177696965
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:46 schreef Mrs.Peel het volgende:
Arja, als je wel zwanger bent, dan kan bij deze termijn een (half) glas wijn echt geen kwaad. Misschien jezelf toch maar belonen met iets lekkers?
Arja had al gereageerd, maar ik wil toch nog even zeggen dat dit een misverstand is. :) Er bestaat geen veilige hoeveelheid alcohol, tijdens welke termijn van de zwangerschap dan ook. Dat het gelukkig meestal wel losloopt als iemand onbedoeld alcohol heeft gedronken terwijl ze (naar later bleek) zwanger was, maakt het nog geen goed idee om bewust alcohol te drinken terwijl je weet dat je pril zwanger of PUPO bent.

Arja, ik hoop dat je innerlijk het mis heeft. :*

Bobby wat fijn van je follikels! *O*
pi_177700894
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:53 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Oh vandaar. Wij hebben gewoon regelmatig seks totdat de eisprong echt wel zeker voorbij is :+
Da's wat lastiger met IUI :P :') .

Snoenk dat gaat de goede kant op! Hopelijk groeien ze mooi door :Y. En Bobby ook goede groei, fijn hoor. En lekker dat het vertrouwen dan ook een beetje terugkomt.
Cygne dat schiet al op!

Arja ik vind het zo spannend voor je :*.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177700956
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 09:25 schreef Kirb het volgende:

[..]

Da's wat lastiger met IUI :P :')
Dat snapte ik :D :')
pi_177701247
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 09:30 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Dat snapte ik :D :')
Nou ik las trouwens op Amerikaanse fora (volgens mij) dat ze wel eens twee dagen achter elkaar insemineren. Dus dat komt bijna op 't zelfde neer :P.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177702376
Echt waar? Dat is bijzonder. Ik ken wel verhalen van mensen die na de inseminatie werd aangeraden om het morgen ook nog even gezellig te maken

Edit: zojuist echo gehad en er zit een follikel van 15 MM :)

[ Bericht 36% gewijzigd door B.ertha op 09-03-2018 11:30:09 ]
pi_177712538
quote:
17s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:34 schreef Mrs.Peel het volgende:
Kloppend hartje gezien! Qua grootte precies op schema, nu 7 weken en 3 dagen zwanger. De uitgerekende datum is 22 oktober!
Geweldig. Goed nieuws. Gefeliciteerd! *;
pi_177716568
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 22:01 schreef Mrs.Peel het volgende:
Kirb, goed bezig! Nu zo door ^O^

Poelewoep :* Wat ongelofelijk jammer dat het niet is gelukt! Nu even een pauze?

Arja, hoe gaat het wachten?
Nee we gaan meteen door. Als die poging ook mislukt dan wel pauze want weer punctie e.d.

quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 22:03 schreef Arja het volgende:
Poelewoep ik kan me heel goed voorstellen dat dat confronterend is.
Je krijgt dan ook een evaluatiegesprek en ik ben wel benieuwd naar wat ze een volgende keer misschien nog anders zouden kunnen doen.
Heb je wel vertrouwen in het ziekenhuis en een tweede poging daar of zou je evtl ook een ander ziekenhuis of het buitenland overwegen?

Kirb: go eitjes *O*

Hier alles goed.
Ik ben wel benieuwd naar de evaluatie. Maar denk niet dat er echt iets anders gedaan kan worden. Verder ben ik wel te spreken over ons ziekenhuis dus blijf daar zeker voor de tweede ronde.

Hoe gaat het met jou? Ik duim nog even door!

quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 17:05 schreef Kirb het volgende:

[..]

Dankjewel O+ (de rest ook!).

Ik duim voor jou voor een mooie echo morgen.

Arja wat jammer dat het niet positief voelt momenteel. Ik hoop dat het niet klopt en dat je over een paar dagen een mooie test in handen hebt. :*

Poelewoep ik wilde nog wat uitgebreider reageren op jouw post gisteren. Want ondanks dat wij nog niet bezig zijn met IVF kan ik me voorstellen dat het steeds meer confronterend wordt :*. Ik ben benieuwd wat je in een evaluatie te horen krijgt en wat je wilt bespreken. Hoe ervaar je de behandeling in je ZH? Hopelijk is een tweede IVF gewoon helemaal niet nodig en doet de laatste cryo de trick. Gaan jullie gelijk door of even pauze?
Je omschrijft het goed. Het is gewoon steeds dat stapje verder dat je gaat en daarmee ook de pogingen die je achter je laat. Aan dit traject zit natuurlijk een einde en dat is best confronterend. Maar we hebben nog 2 puncties in het verschiet dus zo ver zijn we ook nog weer niet.

En dan verder:

Gaddle wat fijn dat jullie meteen mee kunnen! Dat is wel echt een geluk zeg O+

Mrs Peel een knipper! Ik kan me voorstellen dat het gek is om na al die jaren door te schuiven maar het is je zo gegund! Hopelijk schuiven we gewoon snel met je mee door ;)

Kirb wat fijn dat je weer een inseminatie hebt! Zouden het nog 2 eitjes kunnen worden?

B.ertha/Vivirawrs die pregnyl is ook voor mensen die ovulatieinductie doen, oftewel in een kunstmatige cyclus. Je hebt dan die pregnyl wel nodig om de follikels te laten springen, anders gebeurt er niets.

Snoenk, B.ertha en Bobby, hopelijk groeit alles nu mooi door!

En Cygne alweer bijna starten!

Ik ben zelf inmiddels ongesteld geworden en heb daarnaast een flinke buikgriep te pakken. Ik voel me zo ontzettend beroerd, hou helemaal niets binnen ;(
pi_177718537
Dat is niet fair Poelewoep, alsof ongesteld zijn nog niet erg genoten is ;( Beterschap!
pi_177719001
De test was wit.

Dit was het dan. Emmy blijft alleen. En ik zal nooit meer zwanger zijn en de baby-tijd meemaken en de interactie tussen mijn twee kinderen zien.

Tegelijkertijd besef ik me nog maar een keer wat een wonder het is dat we Emmy wel hebben gekregen.

Ik zal denk ik minder actief zijn hier en wat afstand nemen. Ik wens jullie allemaal dat dromen uitkomen. Ik houd het update topic wel in de gaten.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 10:17:19 #258
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177719130
Ik krijg kippenvel van je bericht, Arja. Sterkte met wennen aan dit idee en afscheid nemen van het beeld van 2 kinderen ;( .
:*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 10 maart 2018 @ 10:18:49 #259
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_177719149
Arja een hele dikke knuffel :*

Poelewoep beterschap!
pi_177719375
Ach arja :'(. Het was je zo vreselijk gegund. Ik wens je heel veel sterkte en een dikke knuffel :*.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177719452
Arja :'( :*
pi_177719527
Arja. :'( Ik had zo gehoopt op een andere uitkomst. Sterkte. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177720002
Poelewoep, wat een pech, ook nog buikgriep erbij :( Beterschap! Ik duim voor jullie laatste cryo O+

Arja, wat een verdrietige uitkomst ;( Neem alle tijd voor de verwerking :*
pi_177720354
Arja :'( Wat verdrietig. Heel veel sterkte :*
  zaterdag 10 maart 2018 @ 11:57:22 #265
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_177720910
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 10:07 schreef Arja het volgende:
De test was wit.

Dit was het dan. Emmy blijft alleen. En ik zal nooit meer zwanger zijn en de baby-tijd meemaken en de interactie tussen mijn twee kinderen zien.

Tegelijkertijd besef ik me nog maar een keer wat een wonder het is dat we Emmy wel hebben gekregen.

Ik zal denk ik minder actief zijn hier en wat afstand nemen. Ik wens jullie allemaal dat dromen uitkomen. Ik houd het update topic wel in de gaten.
Ach lieve Arja :*
Ik had zo gehoopt dat de uitkomst anders zou zijn.
Heel veel sterkte, want ook al is Emmy een wonder, een kinderwens gaat diep, maakt niet uit of het de eerste of 2/3e kindje is :*
Be happy with the little things in life
pi_177721098
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 10:07 schreef Arja het volgende:
De test was wit.

Dit was het dan. Emmy blijft alleen. En ik zal nooit meer zwanger zijn en de baby-tijd meemaken en de interactie tussen mijn twee kinderen zien.

Tegelijkertijd besef ik me nog maar een keer wat een wonder het is dat we Emmy wel hebben gekregen.

Ik zal denk ik minder actief zijn hier en wat afstand nemen. Ik wens jullie allemaal dat dromen uitkomen. Ik houd het update topic wel in de gaten.
Och lieve Arja, wat een teleurstelling. :'(
pi_177721434
Lieve Arja, wat een mega teleurstelling :'( Jullie Emmy is inderdaad een groot, bijzonder wonder :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 10 maart 2018 @ 13:09:36 #268
269689 crew  Viv
pi_177721975
Arja jouw NOD is 12 maart toch, is er echt geen kans meer?

:'(
pi_177722244
Ach nee Arja, wat een verdrietig bericht :'( Het was je zo gegund. Heel veel sterkte de komende tijd :*
pi_177722538
Dankjulliewel voor de lieve reacties

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
Arja jouw NOD is 12 maart toch, is er echt geen kans meer?

:'(
Klopt. Voor de vorm blijf ik nog hormonen nemen tot maandag en test nogmaals. Maar nee, de 3 andere keren dat ik (even) zwanger was, had ik een dikke streep 3 dagen voor nod
pi_177722546
Och Arja wat ontzettend jammer dat het niet raak is, ik snap dat je even afstand neemt. En al heb je al een wonder rondlopen, dat maakt de wens voor de tweede niet minder. Heel veel sterkte! :*

Bedankt voor de beterschapjes meiden! Inmiddels hou ik weer wat binnen maar ben zo slap als een vaatdoek. Gelukkig is het weekend dus ik kan lekker uitzieken.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 10 maart 2018 @ 13:57:28 #272
269689 crew  Viv
pi_177722751
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:46 schreef Arja het volgende:
Klopt. Voor de vorm blijf ik nog hormonen nemen tot maandag en test nogmaals. Maar nee, de 3 andere keren dat ik (even) zwanger was, had ik een dikke streep 3 dagen voor nod
I see. Heel veel sterkte, ook voor jouw man. :*
pi_177723030
Beterschap Poelewoep, hopelijk knap je snel op.

Vanmorgen IUI gehad. Zwemmers waren niet optimaal (1,5miljoen goeie). Afwachten maar weer. Ach, ‘t kon in ieder geval doorgaan :)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 15:40:14 #274
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_177724548
Arja... geen woorden... sterkte! :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_177729176
Wat verdrietig Arja. Sterkte met het verwerken van het definitieve einde van dit traject. Ik vind het prachtig om te lezen hoe blij je bent met Emmy, het vooruitzicht om het zo te kunnen beleven maakt het traject de moeite waard. Maar je bericht drukt me wel met de neus op de feiten: het rouwen omdat je toekomstbeeld zo anders is dan gehoopt/gedacht blijft, ook als je het geluk hebt uiteindelijk wel zwanger te raken.
pi_177740716
Arja :*
Ik weet niet wat ik zeggen moet. Sorry
pi_177740759
Oh Arja :'( Wat ontzettend verdrietig (understatement). Ik had zo voor je gehoopt. Ik hoop dat je er ooit helemaal in kan berusten. :*

Kirb, ik duim voor je!
Dit, dat, alles.
  zondag 11 maart 2018 @ 08:55:22 #278
319308 Tink89
To live is to dance
pi_177740956
Ach Arja -O- wat ontzettend naar dat je je toekomstbeeld moet bijstellen. Sterkte
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 11 maart 2018 @ 09:19:45 #279
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_177741142
Arja, wat ontzetten verdrietig dat het niet is gelukt -O- Sterkte met het verwerken dat deze droom niet verwezenlijkt kan worden :*
pi_177741626
Oh Arja. Wat ontzettend verdrietig. Sterkte met een plekje geven. :*
  zondag 11 maart 2018 @ 10:32:59 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_177742003
Arja, poeh. Wat een harde realisatie. Heel veel sterkte :*
disclaimer
  zondag 11 maart 2018 @ 11:04:46 #282
426379 elamanilo
elämänilo
pi_177743330
Arja, wat ontzettend verdrietig ;( :* sterkte!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177753917
Wat ontzettend naar Arja. Veel sterkte, hopelijk lukt het om het ooit een plekje te geven. Knap dat je nu toch ook al zo positief kunt schrijven dat je Emmy je wondertje is :*
pi_177754106
Sterkte Arja
pi_177755997
Heel veel sterkte Arja! :*
  maandag 12 maart 2018 @ 00:32:43 #287
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_177759144
Heel veel sterkte Arja :*
pi_177759992
Ach arja wat hard en wat stom sterkte met het rouwproses. :*
pi_177761290
Dankjulliewel allemaal.
Het is zuur dat wij niet zelf kunnen bepalen hoe groot ons gezin wordt. Emmy zou een geweldige grote zus geweest zijn.

Maar het komt wel goed. We wisten van tevoren dat de kans groot was dat het niet zou lukken en zijn niet tot het uiterste gegaan.

Ik heb nieuwe doelen genoeg. Ben net aan een nieuwe baan begonnen. En wil weer lekker in mijn vel zitten. Er zitten nog zwangerschapskilo's aan, maar omdat ik nog bezig was zwanger te worden heb ik dit niet consequent aangepakt. Door de hormonen blaas ik ook op en heb ik geen zin te sporten, maar nu is mijn lichaam weer van mij.
Ik ga dus Milf worden ;)

En 1 kind heeft ook voordelen. Als emmy 4 is willen we een grote reis met haar gaan maken.

Neemt niet weg dat het verdriet soms zal opsteken. Mijn beste en zwangere vriendin was hier op bezoek. Het was altijd onze droom samen zwanger te zijn en even is dit ook gelukt alleen bij mij ging het mis. Ik had nu ook zo'n buik kunnen hebben en de 20 weken echo.
pi_177761844
Pfff Arja, wat is het toch ongelooflijk heftig. Je klinkt zo sterk! Ook al zal het wel even tijd kosten om dit te verwerken. Ik wens je alle goeds en rust en geluk :*.

Snoenk en Bobby, ik ben benieuwd hoe jullie echo's waren.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177762264
lief dat je er naar vraagt Kirb! Ik had zaterdag een echo waarbij het niet echt duidelijk was of de follikels nu groter waren geworden. Twee wel (14 mm en 16 mm), maar de rest leek nog steeds rond de cm te zitten. De arts was erg aan het twijfelen wat nu handig was om te doen. Ze wilde een herhaling van de vorige keer voorkomen maar overstimulatie is ook geen goed idee. Ze vroeg aan mij wat ik wilde ^O^ en ik heb de voorkeur gegeven aan toch wat omhoog met de menopur. Ik zit nu op 225 eenheden. Vanmiddag heb ik weer een echo, dus dan gaan we kijken. Ik heb geen duidelijk voorgevoel; ik voel wel wat bij mijn eierstokken maar niet zo duidelijk als voor de eerste echo.

Kirb, wilde jij ook weten in welk ziekenhuis we zitten? Ik ga naar het UMCG. Dat bevalt wel goed. Ze geven vrij duidelijk aan wat ze wel en niet willen doen, maar daarbinnen is veel mogelijk in overleg - en daar nemen ze ook de tijd voor.
pi_177762774
Heel veel sterkte Arja. Wat ontzettend verdrietig :’(
pi_177762876
Arja, wat onzettend verdrietig. :* Je schrijft er altijd open over, en het is fijn te lezen hoe je beseft wat een wonder je fantastische dochter is. Maar dit is gewoon klotenieuws. Heel veel sterkte!
  maandag 12 maart 2018 @ 12:57:10 #294
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_177766020
Echo zondag was goed, nu een stuk of 8 grote follikels. Morgen de punctie al en dan vrijdag hopelijk de terugplaatsing.

Bobby, hoop dat ze nu wel goed doorgroeien
pi_177767072
Spannend Snoenk!

Ik heb even stiekem gecheckt in mijn umc en mijn schildklier was goed. Grote opluchting wel. O+
  maandag 12 maart 2018 @ 13:31:42 #296
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_177767107
Goed nieuws Cygne! *O*
pi_177769810
Fijn Snoenk en Cygne!
Mijn eitje was mooi doorgegroeid tot 19 mm dus ik ben naar huis gestuurd met "coïtus instructie"( :D :X ). Omdat het 2x op rij goed is gegaan, heb ik voor 3 rondes hormonen meegekregen en mag ik gewoon thuis aan de slag ^O^
pi_177770859
Bobby hopelijk zijn ze nu toch goed gegroeid.

Snoenk zet 'm op morgen!

Bertha mooie instructie inderdaad :') fijn dat deze dosis het in ieder geval zo goed doet!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_177771867
:W Dag dames, ik kom weer enigszins aanhaken. Wij hebben een heerlijke pauze gehad van eind september tot februari. Na onze twee mislukte ivf pogingen wilden wij heel graag een second opinion. In Gent viel het uiteindelijk een beetje tegen. Wat wel heel fijn is, is dat we meer onderzoeken krijgen. Dus ook al zouden we daar geen poging doen, we halen er wel informatie uit. Maar waarschijnlijk gaan we voor een second second opinion.


Allereerst heel veel sterkte arja, wat heftig om dat toekomstbeeld te moeten bijstellen

Ik lees voor de rest goede echo's. Go go go Bertha! ;)
Succes met de punctie morgen snoenk

Bobby, ik duim dat ze toch netjes gaan doorgroeien

Mooi nieuws cygne, betekent dat dat jullie snel kunnen starten?
  maandag 12 maart 2018 @ 21:53:00 #300
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_177780056
Och, Arja... Heel veel sterkte met het afsluiten van dit traject, van je wens... Geniet met volle teugen van Emmy, hopelijk geeft zij je troost als het even moeilijk gaat... Knuffel!
Warempel, een drempel.
pi_177786269
Cygne wat fijn!

Jeetje Bottoms_up, ik las even de OP maar die loopt een beetje achter met jouw verhaal zie ik. Hoe is het verlopen met de twee IVF pogingen?

En snoenk heel veel succes vandaag.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')