abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 8 maart 2018 @ 20:53:34 #176
171422 LadyBlack
paint it black
pi_177693042
registreer om deze reclame te verbergen
Haha Vosje, grappig he dat t dan ineens met afleiding zo anders kan gaan. Zo heb ik bij mn dochter het laatste staartje bv afgebouwd (want hoogzwanger en het deed zeer) Ze dronk altijd 's ochtends in bed nog even, maar toen ging mijn vriend dus altijd gelijk met haar spelen beneden *O*

Mijn peutertje wil -met name bij moe of verdrietig- ook nog heeeeeeel graag 'kinke', en ik moest vanmiddag zo lachen: hij mocht wat bij me drinken terwijl mijn vriend eten kookte. Komt ie ineens overeind, wijst op mn borst en zegt "doet t niet!" :D!
E & S
pi_177693414
Ha LB, dat deed mijnes pas ook: een 'doet het niet' gevolgd door 'Annene kant' Sowieso grappig dat gebabbel erbij. In de ochtend als vriendlief hem uit bedje geplukt heeft en ik nog half slaap hoor ik de laatste tijd met zo'n superlief stemmetje ' mama? Kiene? Blief???'. O+
pi_177693688
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 19:59 schreef Vosje6 het volgende:
+1 op alles wat de anderen hier zeggen Tolstoi. Ik vroeg me bij de eerste ook af hoe en of genoeg bij de vaste voeding, maar dat kwam vanzelf goed. Bovendien ook veel op forums gelezen en daar komt dan meest uit bij dat soort vragen dat het bij bv echt niet zo snel hoeft allemaal dat vast gebeuren ;)
Frustrerend vind ik het dan dat de mensen van het CB dan wel doen voorkomen of het wel zo snel moet en je kind achterloopt als hij/zij nog niet die hoeveelheden eet |:(
Zij zullen toch ook wel kinderen hebben en kunnen begrijpen dat je er af en toe vreselijk onzeker van kan worden.

Het is in ieder geval fijn om mijn onzekerheid hier ook even van me af te kunnen schrijven, mijn man wordt er ook wel eens gek van :) . Die trekt zich niks aan van het CB en denkt meer "bedankt voor het advies, en we gaan gewoon weer verder hoe we deden".
Het is geruststellend van jullie te horen dat het helemaal niet zo snel hoeft en dat bij jullie bij 8 maanden ook vaak nog geen grote hoeveelheden worden gegeten.

Thanks ladies!!!
  donderdag 8 maart 2018 @ 21:35:04 #179
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_177694168
Mijnes is nu 2,5 en eet pas vanaf haar tweede wat beter. Daarvoor was het vooral bv wat ze bliefde. En idd, het CB vond dat maar niks. Heb snel geleerd daar niet naar te luisteren ;)
Nu drinkt ze nog steeds graag bij mij, maar gelukkig niet meer ‘s nachts. Heel beleefd is ze ook: ‘mama, mag ik melk?’ En ‘ikke graag de andere kant!’
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_177694782
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 21:35 schreef SaskiaR het volgende:
Heel beleefd is ze ook: ‘mama, mag ik melk?’ En ‘ikke graag de andere kant!’
Wat lief en schattig O+
pi_177696968
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:29 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat bevalt er niet aan? Komt er geen melk, voelt het rot, of wat anders? Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Ik kan er juist goed mee overweg.
Ik denk dat het gewoon aan mij ligt :') ik hield die hele handel schreef en toen lekte er melk, ik snapte niet waar dat nou vandaan kwam. Dus ik hield hem nog verder schuin om te kijken, heel mn broek zat onder de melk :')

En ik vind dat je het geen wat om de tepel zit (?) Dat je dat strak tegen je borst moet drukken.

In 't ziekenhuis had ik een elektrische kolf ik denk dat ik die toch maar ga aanschaffen. Ook omdat dat drukken de heletijd toch wel een beetje vervelend is :+
pi_177697086
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 16:50 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

BellaaElisa, ik hield deze richtlijn aan als beginpunt:
https://www.lalecheleague(...)eel-melk-in-een-fles

Vandaaruit zijn we gaan kijken of de fles wel of niet opging. We zijn bij 3 maanden begonnen met 120 ml en zitten nu met 8 maanden op 135 ml. per fles (op werkdagen), waarvan regelmatig 10-30 ml blijft staan.

Edit: wil hij flesjes geven om te oefenen? Volgens mij kun je dan best 30 - 40 ml in een flesje doen en daarmee oefenen.
Of wil hij flesjes geven ipv een BV (bv. op jouw werkdagen)? Dan kun je bovenstaande richtlijn uitproberen.

Volgens mij heb je nog verlof toch? ALs je man dan flesjes wil geven voor een volledige voeding, ga jij dan eerst kolven?
Het is meer voor een volledige voeding.
Dus het is dan volgens die website:
150x gewicht in kg / aantal voedingen
Ik weet alleen niet precies hoeveel ze nu weegt. De laaste keer CB woog N. 3360 kg. En de voedingen verschillen ook wel elke dag, in ieder geval tussen de 10 en 13 voedingen. Dus als ik dan een rond de 59 ml zou doen is 1 voeding? (Beter iets teveel dan te weinig)
pi_177697248
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 23:15 schreef BellaaElisa het volgende:
In 't ziekenhuis had ik een elektrische kolf ik denk dat ik die toch maar ga aanschaffen.
Goed idee, die kost toch maar 2.299,00 *O*
https://www.vegro.nl/medela-borstkolf-symphony/nl/product/1904/
pi_177697740
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 23:29 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Er was er van de week eentje gestolen uit een kolfkamer op de nicu. Die dingen staan vastgeschroefd aan het bureau. Echt, wat bezielt je dan.
pi_177697881
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 23:56 schreef WupWup het volgende:
Er was er van de week eentje gestolen uit een kolfkamer op de nicu. Die dingen staan vastgeschroefd aan het bureau. Echt, wat bezielt je dan.
:o !!
pi_177707949
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 23:29 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ik de Freestyle of de swing ga aanschaffen :+ :')
pi_177709211
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 23:20 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Het is meer voor een volledige voeding.
Dus het is dan volgens die website:
150x gewicht in kg / aantal voedingen
Ik weet alleen niet precies hoeveel ze nu weegt. De laaste keer CB woog N. 3360 kg. En de voedingen verschillen ook wel elke dag, in ieder geval tussen de 10 en 13 voedingen. Dus als ik dan een rond de 59 ml zou doen is 1 voeding? (Beter iets teveel dan te weinig)
Daar zou je mee kunnen beginnen inderdaad en dan kijken of het op gaat of niet. Als de kleine het snel op heeft en nog wel trek lijkt te hebben, zou ik nog wel een klein 2e flesje achter de hand houden, zodat dat altijd daarna nog opgewarmd kan worden.

Ik heb ook de Medela Freestyle en ben er erg tevreden over!
pi_177820541
Dat was de eerste keer bijten ipv drinken. Tering wat doet dat zeer! :X
One could tolerate a world of demons, for the sake of an angel.
pi_177821334
Niet tof he!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177821634
Oei Nanuke pijnlijk :X
Gelukkig nog ver van mijn bed show :Y)
pi_177821668
Nanuke, ai pijnlijk. Precies waar ik ook bang voor ben nu S. 2 tandjes aan het krijgen is....
pi_177821698
Rond 10 uur half 11 is de laatste voeding voor de nacht, maar sinds 2 dagen verloopt die niet echt lekker. N. drinkt de eerste 6 minuten rustig en na die 6/8 minuten laat ze los en gaat ze heel hard krijsen, dan zoekt ze weer naar mn tepel dus leg haar opnieuw aan. En dan drinkt ze wel weer tot 11 minuten. Goed dus! Maar daarna wordt ze zo verdrietig, gaat ze ontroostbaar huilen. Ik weet dan echt niet wat ik moet doen en ga maar rondjes lopen of met haar op bed liggen, maar is dit herkenbaar? :?
pi_177821743
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:41 schreef Lemijn het volgende:
Niet tof he!
Ik schrok ook best van mijn eigen intense reactie erop! Gaat het nog weer over of is het vanaf nu als dat spelletje van vroeger? :X
pi_177821856
Nanuke, ik hoop dat het wel weer over gaat!

IS het bij anderen ook zo dat baby slechter drinkt bij tandjes krijgen? Na de voeding voelen mijn borsten nog steeds vol.
pi_177822512
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:07 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ik schrok ook best van mijn eigen intense reactie erop! Gaat het nog weer over of is het vanaf nu als dat spelletje van vroeger? :X
Fases. Gaat gelukkig over! Heel soms hebben ze dan weer het briljante idee het weer te proberen om te kijken of het nu wel gewaardeerd wordt
pi_177822746
Hier is het bijten bij het krijgen van nieuwe tanden.
Ze is nu 14 maanden en zit nu op tand 5 :') en het bijten is net weer begonnen. Oh joy.
Maar idd het gaat over!
pi_177822939
Ik weet ook niet zo goed waarom hij het deed. Tandje zit er al ruim een week en dit was voor t eerst. Of t nou gewoon per ongeluk was, slecht aanhappen, ongeduldig of gewoon afgeleid. Of toch een nieuwe tand. Hopelijk eenmalig, maar zal wel niet. :D :')
pi_177823002
Cas doet vaak een kaakklem als hij de tepel in z'n mond wil houden maar ook wil zien wat zijn grote zus uitspookt :')
pi_177823005
Het gaat over en komt weer terug inderdaad. Maar ik vind het minder erg dan gedacht. Misschien doordat je tepels een beetje wennen aan alle gedoe en geweld. SQ noemde dat ooit eens dat je tepels van rubber worden ofzoiets... bijten doet nog wel pijn hoor en ik duw hem altijd met zn gezicht vol in de borst maar ik paniek er niet meer van.

edit: dat spelletje kende ik niet, maar toepasselijk wel :D .

[ Bericht 20% gewijzigd door Lemijn op 14-03-2018 20:57:01 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 15 maart 2018 @ 10:11:31 #200
409579 LuDann
All the way
pi_177833185
Iemand ervaring met kolven voor de Moedermelkbank van het VUmc? Ik vraag me dan vooral af of incidenteel paracetamolgebruik een probleem is. Er staat op de website dat je bij medicijngebruik moet stoppen namelijk. En viel het gedoe je mee of tegen?

Na een paar keer op het randje van een BO gezeten te hebben ben ik nu al 36 uur behoorlijk ziek van een dubbelzijdige BO. Ik ga zo naar de huisarts voor antibiotica en heb meteen besloten dat ik voorlopig niet ga stoppen met dagelijks leegkolven. Ik heb het nu een paar keer geprobeerd maar zonder succes dus. Ik ben echt zo klaar met die overproductie. -O- En het dieet. -O- En mijn baby die huilen als hobby heeft. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door LuDann op 15-03-2018 11:33:11 ]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')