abonnement Unibet Coolblue
pi_177223755
Zusje werkt nu bij de Hema en zit sws nog jaren op school voor mbo4. Dus nee verwacht niet dat ze dure auto kan kopen.

Theorie heeft ze gehaald bij een "stoomcursus"
  vrijdag 16 februari 2018 @ 09:11:07 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177223844
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:06 schreef tailfox het volgende:
Zusje werkt nu bij de Hema en zit sws nog jaren op school voor mbo4. Dus nee verwacht niet dat ze dure auto kan kopen.

Theorie heeft ze gehaald bij een "stoomcursus"
Zou met handbakles beginnen. Als je er na 5 lessen ofzo nog niks van bakt, kan je altijd nog automaat gaan lessen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_177224070
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:11 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zou met handbakles beginnen. Als je er na 5 lessen ofzo nog niks van bakt, kan je altijd nog automaat gaan lessen.
Dit probeer ik haar ook aan tegeven.
Tuurlijk heeft ze wel gelijk automaat worden steeds belangrijker. Over 20 jaar zeker.
pi_177224214
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:24 schreef tailfox het volgende:

[..]

Dit probeer ik haar ook aan tegeven.
Tuurlijk heeft ze wel gelijk automaat worden steeds belangrijker. Over 20 jaar zeker.
Over 20 jaar rijden auto’s sowieso zelf.
pi_177224257
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Over 20 jaar rijden auto’s sowieso zelf.
Ja en dan heb je nog 20 voordat de wetgeving eindelijk mee gaat.
pi_177225192
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:37 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ja en dan heb je nog 20 voordat de wetgeving eindelijk mee gaat.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2017/06/27/minister-schultz-opent-nieuwe-proeftuin-voor-zelfrijdend-vervoer

Nederland loopt juist voorop hierin aangezien het economisch interessant is om innovatie op dit gebied naar ons land te halen.
pi_177231309
De kans bestaat wel dat als er meer auto's komen met alleen automaat (lees elektrische auto's) dat het er geen onderscheid meer gemaakt gaat worden door het CBR. Maar ik betwijfel ernstig dat dit binnen 5 jaar gaat gebeuren.

Tijdje geleden iets overgelezen in een interview met iemand van het CBR. Kan helaas de bron zo niet vinden, maar ze houden de ontwikkeling in de gaten.
  maandag 19 februari 2018 @ 10:28:06 #58
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177293425
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 22:31 schreef Jordy-B het volgende:

Je emmert er wel over door

Uhmm, jij toch ook? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 19 februari 2018 @ 10:33:47 #59
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177293521
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:25 schreef MaGNeT het volgende:

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2017/06/27/minister-schultz-opent-nieuwe-proeftuin-voor-zelfrijdend-vervoer

Nederland loopt juist voorop hierin aangezien het economisch interessant is om innovatie op dit gebied naar ons land te halen.
Een paar doden en alles wordt weer teruggedraaid. En terecht.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177397186
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 22:35 schreef tailfox het volgende:

[..]

mag je wel rijden in een semi automaat? Met automaat rijbewijs
Ja, het gaat niet om het schakelen maar puur om het rijden met de koppeling.

In de toekomst wordt het wel veel minder een issue want dan rijdt iedereen in een DCT of een elektrische auto, en blijven de handbakken een ding voor liefhebbers op het circuit.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_177397239
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Een paar doden en alles wordt weer teruggedraaid. En terecht.
Dan was autorijden allang afgeschaft.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 23 februari 2018 @ 18:16:53 #62
39237 crew  H_T
2733
pi_177397398
Ouderwetse automaten met koppelomvormer en vaak minder versnellingen dan hetzelfde model met handbak verbruiken meer, zijn duurder in onderhoud, trager met accelereren en hebben een lagere topsnelheid. Nieuwe automaten met dubbele koppeling (en meer versnellingen) kunnen zuiniger zijn.

Verder eens met wat Hyperdude zegt. Probeer eerst wat lessen in een handbak. Als je dan echt echt echt niet verder wilt met schakelen kan je alsnog overstappen naar een automaat om in te lessen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_177397768
Huidige generatie koppelomvormers doen het heel fatsoenlijk hoor. Ze zijn vaak kleiner en alleen voor wegrijden, waarna er vrij snel gelocked wordt, icm met 7, 8 of 9 trappen. Maar ja, die vind je nog niet veel gebruikt.
.
pi_177399885
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 23:24 schreef Het_Bokje het volgende:

On-Topic: Automaat lessen doe je alleen als je een beperking hebt.
Want?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_177400029
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Want?
Het is een beperking op een normaal rijbewijs.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177400221
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Want?
Omdat, als je toch aan t lessen bent, een vol rijbewijs meer waarde heeft aan het einde van de geslaagde rit.

Prima als je een beperking hebt, zowel mentaal of fysiek, dat je gebruik maakt van het feit dat je ook Automaat kan lessen & afrijden. (dan kunnen deze mensen ook mobiel zijn)

Niet omdat je de easy way neemt.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_177404881
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:34 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het is een beperking op een normaal rijbewijs.
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:43 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]

Omdat, als je toch aan t lessen bent, een vol rijbewijs meer waarde heeft aan het einde van de geslaagde rit.

Prima als je een beperking hebt, zowel mentaal of fysiek, dat je gebruik maakt van het feit dat je ook Automaat kan lessen & afrijden. (dan kunnen deze mensen ook mobiel zijn)

Niet omdat je de easy way neemt.
Ik vind het maar onzin. Sinds deze beperking is gemaakt is de handbak gemeengoed geworden. Vroeger kon je in een automaat afrijden en kreeg je een rijbewijs zonder beperkingen, alleen als je lichamelijk niet in staat was te rijden met een handbak kreeg je code 78. Nu rijdt iedereen handbak en noemt men allerlei drogredenen als, met een handbak krijg je meer gevoel met de auto, of, ik verveel me anders. Terwijl de hoofdreden benoemen (het is een show-off dingetje, een kijk-mij-eens-goed-kunnen-rijden) taboe is.
Aan de andere kant van de sloot (de V.S.) boeit het veel minder welk type transmissie er in een auto ligt, gewoon omdat je daar in alles mag rijden, onafhankelijk van waar je in hebt gelest en afgereden. Daar word je niet gehandicapt genoemd als je met een automaat aan komt zetten.

Daarom ben ik een voorstander van een rijbewijs halen in een auto naar keuze. Handbak rijden komt daarna wel. Geen stress, dat is helemaal relaxed.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 03:23:30 #68
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_177406528
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:23 schreef tailfox het volgende:
Rede: ze gaat toch een automaat kopen en ze gelooft er heilig in dat na 5 jaar het toch wel omgezet wordt.

Jezus hoe dom kan je zijn. Bedoel hoeveel goedkope auto's zijn in Nederland schakel en hoeveel automaat.
Vanuit mijn eigen ervaringen, geef ik jou gelijk.
Ja, het kan soms 3 rijlessen meer kosten om te leren schakelen, maar dan kan jouw zus wel alle auto's besturen. Beter leert ze de auto op de lastiger manier kennen...
Maar goed, als ze echt alleen maar automatisch denkt te willen rijden, wie zijn wij dan om haar daar van af te houden?
Feitelijk kun je niets anders doen dan jouw argumenten op tafel te leggen... en je neer te leggen bij haar besluit. Als ze daar niet aan wil, kun je beter bakzijl halen. Geen onderhuids opmerkingen maken, maar haar hierbij steunen (als ze hierin sowieso niet meegaat).

Zij is ook nog jong, ze moet de wereld leren kennen door haar eigen fouten te mogen maken, en haar eigen successen te mogen vieren. Het is haar leven, waarover we spreken... en zij moet zelf haar eigen afwegingen maken, zelfs als zij onze afwegingen negeert. Anders hou je haar klein, en dat moet je zeker niet willen.
Je kunt haar hooguit vertellen dat jij je zorgen om haar maakt... en zelfs dan is de beslissing aan haar.
pi_177406566
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:25 schreef halfway het volgende:
Het rijd echt wel lekker.
Zijn zusje?
pi_177406963
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 00:55 schreef Ridocar het volgende:

[..]


[..]

Nu rijdt iedereen handbak en noemt men allerlei drogredenen als, met een handbak krijg je meer gevoel met de auto, of, ik verveel me anders. Terwijl de hoofdreden benoemen (het is een show-off dingetje, een kijk-mij-eens-goed-kunnen-rijden) taboe is.
Aan de andere kant van de sloot (de V.S.) boeit het veel minder welk type transmissie er in een auto ligt, gewoon omdat je daar in alles mag rijden, onafhankelijk van waar je in hebt gelest en afgereden. Daar word je niet gehandicapt genoemd als je met een automaat aan komt zetten.
Een automaat was altijd duurder (luxe-optie), minder zuinig en zelf schakelen is niet echt een punt voor die flutstukjes die we hier rijden.

Dat is de voornaamste reden dat de handbak in Europa zo populair is.

In Amerika is het verkeer anders, zijn de brandstofkosten anders en zijn de afstanden anders, maar ook daar hangt er een zeker sportief imago aan de handbak. Dat en diefstalbeveiliging, omdat bijna niemand een handbak kan rijden.

Dat is dan ook de reden van dat aparte rijbewijs, want voor een handbak moet je gewoon een extra vaardigheid onder de knie hebben (namelijk zelf kunnen schakelen) en dat moet je bij je afrijden kunnen laten zien.

Net zo goed dat je wat extra kennis en kunde nodig hebt voor zware aanhangwagencombinaties en daar dus een apart rijbewijs voor hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 24-02-2018 05:58:42 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 07:17:37 #71
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177407299
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 05:37 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Een automaat was altijd duurder (luxe-optie), minder zuinig en zelf schakelen is niet echt een punt voor die flutstukjes die we hier rijden.

Dat is de voornaamste reden dat de handbak in Europa zo populair is.
Duurder en minder zuinig is geen reden meer.
En júist met de flutstukjes wordt automaat rijden interessant, want met 100 mijl rechte weg op 88m/h hoef je niet steeds te schakelen. Schakelen doe je juist veelvuldig op de flutafstanden, in stedelijk gebied en in de file, daar heeft een automaat zin.

Desondanks vind ik het handig als je leert schakelen bij het autorijden. Als je dat kunt is overstappen naar een automaat niet moeilijk. Met de kunde can automaatrijden kun je echter niet zomaar in een handgeschakelde auto stappen, los van juridische kwesties. Je moet een extra trucje leren.

Kan TS zijn zusje niet overhalen met het argument dat ze in de auto van hun ouders mag rijden of zo?
pi_177407332
over 5 jaar hoef je zelf niet meer te rijden
pi_177408546
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 05:37 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Een automaat was altijd duurder (luxe-optie), minder zuinig en zelf schakelen is niet echt een punt voor die flutstukjes die we hier rijden.

Dat is de voornaamste reden dat de handbak in Europa zo populair is.

In Amerika is het verkeer anders, zijn de brandstofkosten anders en zijn de afstanden anders, maar ook daar hangt er een zeker sportief imago aan de handbak. Dat en diefstalbeveiliging, omdat bijna niemand een handbak kan rijden.

Dat is dan ook de reden van dat aparte rijbewijs, want voor een handbak moet je gewoon een extra vaardigheid onder de knie hebben (namelijk zelf kunnen schakelen) en dat moet je bij je afrijden kunnen laten zien.

Net zo goed dat je wat extra kennis en kunde nodig hebt voor zware aanhangwagencombinaties en daar dus een apart rijbewijs voor hebt.
Een lichte aanhangercombinatie vergt precies dezelfde vaardigheden.als een zware. Ik zeg: schaf het hele E-rijbewijs af (iedereen met minstens B mag tot het technisch maximum aan de trekhaak hangen) of laat alle (ja, ook de lichte) aanhangers onder het rijbewijs E vallen. Diegenen die alleen B hebben hebben immers niet geleerd om in de praktijk met een aanhanger te rijden, en missen derhalve de kennis en kunde.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_177408555
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 07:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Duurder en minder zuinig is geen reden meer.
zie je dat derde woordje?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177410173
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 07:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Duurder en minder zuinig is geen reden meer.
En júist met de flutstukjes wordt automaat rijden interessant, want met 100 mijl rechte weg op 88m/h hoef je niet steeds te schakelen. Schakelen doe je juist veelvuldig op de flutafstanden, in stedelijk gebied en in de file, daar heeft een automaat zin.

Desondanks vind ik het handig als je leert schakelen bij het autorijden. Als je dat kunt is overstappen naar een automaat niet moeilijk. Met de kunde can automaatrijden kun je echter niet zomaar in een handgeschakelde auto stappen, los van juridische kwesties. Je moet een extra trucje leren.

Kan TS zijn zusje niet overhalen met het argument dat ze in de auto van hun ouders mag rijden of zo?
nouja ze geeft zelf aan gewoon mijn auto te gaan gebruiken (schakel) ookal riskeerd ze dan alles :') maar het is haar keuze. Heb gezegd wat ik er van vind en ook maar doorgegeven aan mijn moeder. Zodat ze welinformt de keuze kan maken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')