abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 februari 2018 @ 13:05:04 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_177201504
http://www.mediacourant.n(...)-na-21-jaar-bij-rtl/

quote:
Programmabaas Erland Galjaard van RTL heeft besloten per 1 mei aanstaande na 21 jaar te vertrekken bij RTL. Hij stapt per 31 maart uit de dagelijkse operatie en rondt na die tijd een aantal lopende projecten af. Dat heeft RTL zojuist laten weten. Voordat Galjaard zijn volgende stap bepaalt, last hij een creative sabbatical in om zich te richten op eigen projecten op het gebied van onder andere drama, gezondheid en muziek. “Het TV-vak is het mooiste vak dat ik ken“, reageert Galjaard.

Hij vervolgt: “De afwisseling, de creativiteit, de vakmensen waar ik dagelijks mee te maken heb en de impact die het heeft, zijn ongeëvenaard. Daar staat een grote verantwoordelijkheid tegenover die soms alles beheerst. Na 21 jaar wil ik ontdekken wat er gebeurt als ik uit die hectiek stap en m’n creativiteit op andere vlakken inzet. Ik ga voor de verandering eens van RTL genieten alleen als kijker. Wat daarna komt, heb ik nog niet besloten.”

Galjaard heeft ongelooflijk lang bij RTL gewerkt. “In zijn rol als algemeen programmadirecteur was Galjaard onder andere verantwoordelijk voor het uitbouwen van de zenderfamilie, het terugbrengen van groot familie entertainment bij RTL, het lanceren van nieuwe genres als hulp tv en het vernieuwen van Nederlands drama en entertainment. Onder zijn leiding werd een groot aantal vernieuwende programma’s ontwikkeld, waaronder ook een aantal dat werd beloond met een Televizier Ring (The voice of Holland, de TV Kantine, Syndroom en VI)“, aldus de zender.

Sven Sauvé, algemeen directeur van RTL, over het vertrek van Galjaard: “Ik ken niemand met zo’n groot RTL-hart als Erland. Hij is een vakman en naast onze persoonlijke band, waardeer ik hem om zijn scherpe inzichten en creativiteit. Hij weet ook als geen ander belangrijke, vaak ook maatschappelijke, thema’s te vertalen naar programma’s en series met een heel eigen signatuur. Hij heeft een grote rol gespeeld bij de ontwikkeling van RTL en heeft veel betekend voor tv in Nederland. Hij laat een sterke zendergroep achter met een ervaren team. Dat geeft ons tijd om een waardige opvolger te vinden.”

Tot Galjaards opvolger bekend is, wordt de dagelijkse operatie vanaf 31 maart overgenomen door programmadirecteur RTL 7 en RTL Z Marco Louwerens en RTL-programmacoördinator Ellen Meijerse. Voorlopig neemt CEO Sven Sauvé overkoepelend de programmatische kant waar en is Chief Content Officer Matthias Scholten verantwoordelijk voor formatontwikkeling voor zowel de B2B- als de B2C-markt.

Galjaard heeft in zijn lange carrière bij RTL verschillende functies bekleed. Hij begon in 1997 bij RTL Nieuws als eindredacteur en maakte in 1999 de stap naar Hoofd Sport. De jaren daarna kreeg hij de leiding over RTL 7, RTL 5, Yorin en herpositioneerde hij RTL 5. In 2008 werd hij verantwoordelijk voor RTL 4. Vanaf 2012 tot nu was Galjaard actief als algemeen programmadirecteur van RTL.
Binnenkort wat minder Wendy Van Dijk, Ronald Molendijk, Thijs Römer, enzovoort op tv?

(En: zelf vertrokken of toch eruit getrapt?)
pi_177201741
anders open je nog een topic
  donderdag 15 februari 2018 @ 13:13:23 #3
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_177201787
Ik zie nu pas dat er in het tv-subforum al eentje stond.

Sluit deze dan maar. :{
  donderdag 15 februari 2018 @ 15:09:28 #4
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_177206118
Da's mooi voor RTL4, want ze programmeren toch een beetje voorspelbare bagger de laatste tijd met vooral dezelfde stal mensen steeds.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  † In Memoriam † donderdag 15 februari 2018 @ 21:22:37 #5
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_177215208
quote:
14s.gif Op donderdag 15 februari 2018 15:09 schreef SEMTEX het volgende:
Da's mooi voor RTL4, want ze programmeren toch een beetje voorspelbare bagger de laatste tijd met vooral dezelfde stal mensen steeds.
Maar dat is toch al jaren gaande? Frans Bauer met de Curling Quiz... Edit: da's zelfs NPO1, het moest niet mogen. :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 12:52:00 #6
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_177228985
quote:
99s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:22 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Maar dat is toch al jaren gaande? Frans Bauer met de Curling Quiz... Edit: da's zelfs NPO1, het moest niet mogen. :o
En alweer Gordon.. en alweer dezelfde gasten in een spelshow...
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_177229197
Met zijn vertrek, veranderd er niets. Dezelfde rotzooi zal er uit komen.
pi_177248657
Ik verbaas me er elke week over dat er gewoon nog stééds mensen zijn die naar The Voice Of Holland kijken. Hoe uitgekauwd is dat? Ik vond ‘t eerste seizoen Idols nog wel leuk, alles wat daarna kwam is bagger. Maar blijkbaar is er een publiek dat dit waardeert.
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2018 @ 09:48:33 #9
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_177248841
Het klinkt ongetwijfeld als een cliché, maar ik ken dus echt, vaak oudere, mensen die zo'n beetje de hele dag de TV aan hebben staan, en dan dus vooral op RTL4. Uit gewoonte of om wat 'gezelligheid' in de huiskamer te hebben. Typisch een doelgroep waar Linda, Jeroen of Wendy op draaien.

Ze weten de volgende dag amper wáár ze naar gekeken hebben, maar ze zullen vast weer onbewust de nodige commercials hebben opgeslagen in hun onderbewustzijn, dus interessant genoeg voor de adverteerders.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2018 @ 09:49:12 #10
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_177248851
Dus ja, ik verbaas me ook, maar er is een doelgroep voor amoebe-TV.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 februari 2018 @ 09:51:03 #11
862 Arcee
Look closer
  zaterdag 17 februari 2018 @ 10:01:46 #12
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_177249110
RTL4 is het sterkst en koploper in in het 20-46 segment.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_177526860
Ik ken ook eigenlijk best veel mensen die the voice of holland kijken, er echt 's middags al wat over kunnen zeggen. De eerste Idols, de eerste Big Brother, het waren leuke projecten, goed bedacht, maar je gaat toch niet seizoen na seizoen dezelfde pulp kijken? :D
Ik vind vooral de RTL kliek een beetje vermoeiend, die Ibiza-kliek, van die veertigers die nog steeds moeten snuiven en feesten om zich relevant te voelen, het heeft iets sneus. Er is vast meer talent in Nederland dan deze lui.
-nee-
  donderdag 1 maart 2018 @ 16:44:14 #14
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_177530572
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:36 schreef Marsenal het volgende:
Er is vast meer talent in Nederland dan deze lui.
Als de mensen achter RTL gaan scouten op elke willekeurige opleiding waar 'jezelf presenteren' een grote rol speelt, zullen ze er inderdaad aardig wat vinden.

Helaas zijn connecties belangrijker.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')