Dat lost het probleem van de oneindige hoeveelheid defecten niet op natuurlijk, wat een van de belangrijkste redenen is om twee van die dingen aan een trein te hangen.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tja, blijkbaar kon niemand op het idee komen om de BDs-en naar Bomdardier te sturen met de opdracht om een stuurtafel uit een Twindex in te bouwen. Tis natuurlijk veel leuker om op kosten van de belastingbetaler zelf te prutsen.
Zorgden die voor scheuren in de woningen dan?quote:Op zondag 25 februari 2018 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zijn gewoon dezelfde mensen die nooit moeite hadden met een 1200 + M2-rijtuigen.
Het is niet alsof Bombardier niet bij dat project betrokken is geweest hè. De BDs is een bestaand ontwerp, een Twindexxstuurtafel gaat daar niet zomaar in passen.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tja, blijkbaar kon niemand op het idee komen om de BDs-en naar Bomdardier te sturen met de opdracht om een stuurtafel uit een Twindex in te bouwen. Tis natuurlijk veel leuker om op kosten van de belastingbetaler zelf te prutsen.
De cabine van een Twindex is smaller dan die van een ICR BDs, dus fysiek moet het er allemaal wel in passen. Hooguit dat de tafel een ander vormpje moet krijgen.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is niet alsof Bombardier niet bij dat project betrokken is geweest hè. De BDs is een bestaand ontwerp, een Twindexxstuurtafel gaat daar niet zomaar in passen.
Zo'n schermpje of hendeltje gaat niet opeens andere dingen doen als je uit het een tafel zaagt en in een andere tafel plaatst. Loshalen, verplaatsen, vastzetten, kabeltjes vast zetten en gaan.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:44 schreef MTL het volgende:
Sterker nog, voor de testombouw heeft Bombardier ook gewoon de spullen geleverd.
In eerste instantie was het de bedoeling dat er een volledige Traxx stuurstand in kwam te zitten, maar daarvoor zou de constructie opgebroken moeten worden on die te kunnen plaatsen en die zou daardoor uiteindelijk te ernstig verzwakt worden. Daarom werd daarna gekozen voor de oplossing die ook op de foto's te zien is geweest: de stuurtafel zelf behouden en alleen de losse onderdelen daar inbouwen, dus losse schermen, de hendels, etc.
Op zich een logische keuze, geld kun je maar één keer uitgeven en soms is het beter om méér geld uit te geven als dat op termijn beter rendeert.quote:Op zondag 25 februari 2018 15:05 schreef MTL het volgende:
Echter was het veel te duur om voor die vijf jaar dat die dingen nog rijden al die aanpassingen te doen en de toelating rond te krijgen.
Het was goedkoper om gloednieuwe locs met garantie te kopen die later nog een restwaarde voor de verkoop of verhuur zouden hebben, dan 40 jaar oude rijtuigen te voorzien van ETCS die in 5 jaar naar de schroot gaan. De afschrijvingskosten zouden exponentieel toegenomen zijn.
700 met defecte GSMR + 6 bakken ICRquote:
Tja, zal dat spul niet gewoon nog de IC dienst in gaan vanwege tekort aan materieel?quote:Op zondag 25 februari 2018 15:05 schreef MTL het volgende:
Je beseft dat ie ook gewoon gereden heeft? Het was maar een paar meter als proef, maar het werkte wel. Technisch was er geen probleem.
Echter was het veel te duur om voor die vijf jaar dat die dingen nog rijden al die aanpassingen te doen en de toelating rond te krijgen.
Het was goedkoper om gloednieuwe locs met garantie te kopen die later nog een restwaarde voor de verkoop of verhuur zouden hebben, dan 40 jaar oude rijtuigen te voorzien van ETCS die in 5 jaar naar de schroot gaan. De afschrijvingskosten zouden exponentieel toegenomen zijn.
neuh, De Sprinter Nieuwe Generatie stroomt in, waardoor je voor die tijd al ruim komt te zitten in het IC-materieelquote:Op zondag 25 februari 2018 17:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja, zal dat spul niet gewoon nog de IC dienst in gaan vanwege tekort aan materieel?
Ga je zelf ook een ritje kolen scheppen? Volgens mij is dat mogelijk daar of ik heb Michael Palin verkeerd begrepen.quote:Op zondag 25 februari 2018 07:58 schreef greavy het volgende:
Zijn er hier mensen bekend op het gebied van treinen in Polen?
Begin mei ga ik 10 tot 12 dagen naar Polen, waaronder het bezoek aan het stoomtreinenmekka van Polen: Wolsztyn.
Iemand nog tips over bepaalde routes of must-see stadjes/dorpjes? Al het vervoer uiteraard per trein.
Ja, zou wel iets sneller moeten worden zodra het station in Mechelen klaar is. Maar plannen om Antwerpen - Mechelen om te bouwen naar 200 o.i.d. zijn er simpelweg niet.quote:Op zondag 25 februari 2018 15:06 schreef Yreal het volgende:
Hemel, dat stuk Antwerpen Brussel is echt nog steeds zo snel als dikke stront door een trechter he?
Maak je een grapje of ben je serieus? Want ik vond dat letterlijk een van de meest geniale geluiden in de omroep aller tijdenquote:Op zondag 25 februari 2018 22:25 schreef Bitlord het volgende:
Doorscrollen naar 4 minuut 10.
Dat prachtige geluidje voor internationale treinen is weer terug op de stations. Iemand een idee waarom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |