abonnement Unibet Coolblue
pi_177436838
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:27 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Tja, blijkbaar kon niemand op het idee komen om de BDs-en naar Bomdardier te sturen met de opdracht om een stuurtafel uit een Twindex in te bouwen. Tis natuurlijk veel leuker om op kosten van de belastingbetaler zelf te prutsen.
Dat lost het probleem van de oneindige hoeveelheid defecten niet op natuurlijk, wat een van de belangrijkste redenen is om twee van die dingen aan een trein te hangen.
Bier.
  zondag 25 februari 2018 @ 13:30:39 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177436846
quote:
15s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het zijn gewoon dezelfde mensen die nooit moeite hadden met een 1200 + M2-rijtuigen.
Zorgden die voor scheuren in de woningen dan? :P
  zondag 25 februari 2018 @ 13:31:47 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177436877
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:27 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Tja, blijkbaar kon niemand op het idee komen om de BDs-en naar Bomdardier te sturen met de opdracht om een stuurtafel uit een Twindex in te bouwen. Tis natuurlijk veel leuker om op kosten van de belastingbetaler zelf te prutsen.
Het is niet alsof Bombardier niet bij dat project betrokken is geweest hè. De BDs is een bestaand ontwerp, een Twindexxstuurtafel gaat daar niet zomaar in passen.
pi_177437265
Sterker nog, voor de testombouw heeft Bombardier ook gewoon de spullen geleverd.
In eerste instantie was het de bedoeling dat er een volledige Traxx stuurstand in kwam te zitten, maar daarvoor zou de constructie opgebroken moeten worden on die te kunnen plaatsen en die zou daardoor uiteindelijk te ernstig verzwakt worden. Daarom werd daarna gekozen voor de oplossing die ook op de foto's te zien is geweest: de stuurtafel zelf behouden en alleen de losse onderdelen daar inbouwen, dus losse schermen, de hendels, etc.
  zondag 25 februari 2018 @ 13:54:10 #180
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177437573
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is niet alsof Bombardier niet bij dat project betrokken is geweest hè. De BDs is een bestaand ontwerp, een Twindexxstuurtafel gaat daar niet zomaar in passen.
De cabine van een Twindex is smaller dan die van een ICR BDs, dus fysiek moet het er allemaal wel in passen. Hooguit dat de tafel een ander vormpje moet krijgen.

Het gaat er bij gewoon niet in dat het Nedtrain onmogelijk is om het werkend te krijgen, aangezien we in Nederland in staat zijn om veel complexere dingen dan een locomotief van meerdere plaatsen realtime te bedienen.

quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:44 schreef MTL het volgende:
Sterker nog, voor de testombouw heeft Bombardier ook gewoon de spullen geleverd.
In eerste instantie was het de bedoeling dat er een volledige Traxx stuurstand in kwam te zitten, maar daarvoor zou de constructie opgebroken moeten worden on die te kunnen plaatsen en die zou daardoor uiteindelijk te ernstig verzwakt worden. Daarom werd daarna gekozen voor de oplossing die ook op de foto's te zien is geweest: de stuurtafel zelf behouden en alleen de losse onderdelen daar inbouwen, dus losse schermen, de hendels, etc.
Zo'n schermpje of hendeltje gaat niet opeens andere dingen doen als je uit het een tafel zaagt en in een andere tafel plaatst. Loshalen, verplaatsen, vastzetten, kabeltjes vast zetten en gaan.
So we just called him Fred
pi_177439274
Je beseft dat ie ook gewoon gereden heeft? Het was maar een paar meter als proef, maar het werkte wel. Technisch was er geen probleem.
Echter was het veel te duur om voor die vijf jaar dat die dingen nog rijden al die aanpassingen te doen en de toelating rond te krijgen.
Het was goedkoper om gloednieuwe locs met garantie te kopen die later nog een restwaarde voor de verkoop of verhuur zouden hebben, dan 40 jaar oude rijtuigen te voorzien van ETCS die in 5 jaar naar de schroot gaan. De afschrijvingskosten zouden exponentieel toegenomen zijn.
pi_177439333
Hemel, dat stuk Antwerpen Brussel is echt nog steeds zo snel als dikke stront door een trechter he?
  zondag 25 februari 2018 @ 15:13:38 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177439491
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 15:05 schreef MTL het volgende:

Echter was het veel te duur om voor die vijf jaar dat die dingen nog rijden al die aanpassingen te doen en de toelating rond te krijgen.
Het was goedkoper om gloednieuwe locs met garantie te kopen die later nog een restwaarde voor de verkoop of verhuur zouden hebben, dan 40 jaar oude rijtuigen te voorzien van ETCS die in 5 jaar naar de schroot gaan. De afschrijvingskosten zouden exponentieel toegenomen zijn.
Op zich een logische keuze, geld kun je maar één keer uitgeven en soms is het beter om méér geld uit te geven als dat op termijn beter rendeert.

Dan ben ik wel benieuwd waarom men het BDs-ombouwproject überhaupt geprobeerd heeft. :P
pi_177440621
Net zonder ATB en GSMR van de Zaadstraat naar de Watergraafsmeer gereden :7 ILenT kom der maar in
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:14 schreef dennistd het volgende:
Met een 700 of zo?
:Y 700 met defecte GSMR + 6 bakken ICR

[ Bericht 17% gewijzigd door Maegrim op 25-02-2018 16:19:15 ]
  Redactie Sport zondag 25 februari 2018 @ 16:14:09 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177440736
Met een 700 of zo?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177440986
Oei, hebben de omwonenden al geklaagd over de trillingen?
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 17:42:10 #187
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177442841
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 15:05 schreef MTL het volgende:
Je beseft dat ie ook gewoon gereden heeft? Het was maar een paar meter als proef, maar het werkte wel. Technisch was er geen probleem.
Echter was het veel te duur om voor die vijf jaar dat die dingen nog rijden al die aanpassingen te doen en de toelating rond te krijgen.
Het was goedkoper om gloednieuwe locs met garantie te kopen die later nog een restwaarde voor de verkoop of verhuur zouden hebben, dan 40 jaar oude rijtuigen te voorzien van ETCS die in 5 jaar naar de schroot gaan. De afschrijvingskosten zouden exponentieel toegenomen zijn.
Tja, zal dat spul niet gewoon nog de IC dienst in gaan vanwege tekort aan materieel?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 februari 2018 @ 17:47:41 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177442944
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 17:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tja, zal dat spul niet gewoon nog de IC dienst in gaan vanwege tekort aan materieel?
neuh, De Sprinter Nieuwe Generatie stroomt in, waardoor je voor die tijd al ruim komt te zitten in het IC-materieel
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 februari 2018 @ 17:50:13 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177442995
En de ICNG is er ook al bijna.
pi_177449234
Doorscrollen naar 4 minuut 10.

Dat prachtige geluidje voor internationale treinen is weer terug op de stations. Iemand een idee waarom?
  zondag 25 februari 2018 @ 22:37:50 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
  Redactie Sport zondag 25 februari 2018 @ 22:43:31 #193
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177449679
Met weer de gebruikelijke Tubantia-onzin. Een griepgolf, net of ineens de helft van het personeel ziek thuis zit :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 25 februari 2018 @ 22:55:40 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177449960
In de brondata voor de nieuwe directe Eurostar van Londen naar Nederland zit een eigenaardigheidje:



Dankzij die "overstap" van 20 minuten (die er in werkelijkheid niet is) krijg je latere treinen geadviseerd, terwijl er eerdere reismogelijkheden zijn:



In Amsterdam gebeurt er hetzelfde, voor een overstap van "Amsterdam Centraal Eurostar" naar "Amsterdam Centraal" staat eveneens 20 minuten. Ook NS International geeft dit opvallende reisadvies, waardoor Londen - Breda met de trein een half uur langer lijkt te duren dan in werkelijkheid haalbaar is.
  zondag 25 februari 2018 @ 23:15:21 #195
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_177450279
Bij een reis van Amsterdam naar Brussel wordt er ook nog onnodig 35 minuten inchecktijd meegerekend, zo krijg je bij NS Internationaal een reistijd van 2:42 bij een rit die in werkelijkheid 1:50 duurt.
pi_177450812
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 07:58 schreef greavy het volgende:
Zijn er hier mensen bekend op het gebied van treinen in Polen?
Begin mei ga ik 10 tot 12 dagen naar Polen, waaronder het bezoek aan het stoomtreinenmekka van Polen: Wolsztyn.
Iemand nog tips over bepaalde routes of must-see stadjes/dorpjes? Al het vervoer uiteraard per trein.
Ga je zelf ook een ritje kolen scheppen? Volgens mij is dat mogelijk daar of ik heb Michael Palin verkeerd begrepen.
  Redactie Sport zondag 25 februari 2018 @ 23:47:37 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177450906
Gisteren werd trouwens SyntusKeolis Lint 38 weer teruggebracht naar Hengelo:

Na een grote revisie bij Shunter Waalhaven (Rotterdam) werd Lint 38 door V100-loc 203 102 teruggebracht naar zijn lijntje. Omdat er eerst regulier onderhoud aan gepleegd moet worden bij NedTrain werd Hengelo de eindbestemming van het transport. Na omlopen van de loc werd de reeds verblauwnette Lint richting de dieselwerkplaats geduwd, waar na het vertrek van de DM90's alleen nog negen Linten in onderhoud zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177451117
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 15:06 schreef Yreal het volgende:
Hemel, dat stuk Antwerpen Brussel is echt nog steeds zo snel als dikke stront door een trechter he?
Ja, zou wel iets sneller moeten worden zodra het station in Mechelen klaar is. Maar plannen om Antwerpen - Mechelen om te bouwen naar 200 o.i.d. zijn er simpelweg niet.
pi_177451269
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 22:25 schreef Bitlord het volgende:
Doorscrollen naar 4 minuut 10.

Dat prachtige geluidje voor internationale treinen is weer terug op de stations. Iemand een idee waarom?
Maak je een grapje of ben je serieus? Want ik vond dat letterlijk een van de meest geniale geluiden in de omroep aller tijden _O_
Bier.
pi_177453292
Alweer wordt de sprinter die gewoon op tijd rijdt er bij het volgende station uit de dienstregeling gehaald, wat is daar de logica van?
7:25 RAI -Hoofddorp, gaat niet verder dan Amsterdam Zuid
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')