Ik zie het inderdaad ook. Dat is wel echt heel schreeuwerig duur. Grote kans dat het vliegtuig goedkoper is.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:35 schreef Jappie_Sea het volgende:
[..]
Waar dan? Bij Trainose kom ik bij elke datum en trein uit op ¤45.40 (¤25.10 voor de nachttrein). Volgens de website van de bdz gaat Thessaloniki-Boekarest vanaf 3 juni elke zondag rijden, en Istanbul-Boekarest dagelijks vanaf 1 juni.
Tijdens de lunch ben je toch juist niet met kennis delen (werk) bezig?quote:Op woensdag 21 februari 2018 15:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Op kantoor hoort dat er een beetje bij. Kennis delen tijdens de lunch. Daar komen niet alleen leuke onderwerpen bij voorbij.
En dat soort dingen kan je dus tijdens de lunch doenquote:Op woensdag 21 februari 2018 13:48 schreef Goverman het volgende:
[...] en natuurlijk de ploegenachtervolging op de Spelen.
Kennelijk mag je dan een half uur daarvoor of na nog met pauze.. of zouden ze de werktijdenwet overtreden?quote:Op woensdag 21 februari 2018 17:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tijdens de lunch ben je toch juist niet met kennis delen (werk) bezig?
[..]
En dat soort dingen kan je dus tijdens de lunch doen
Lunchlezingen etcquote:Op woensdag 21 februari 2018 17:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tijdens de lunch ben je toch juist niet met kennis delen (werk) bezig?
[..]
En dat soort dingen kan je dus tijdens de lunch doen
Heb het even nagevraagd aan een paar Grieken; sinds de OSE is opgekocht door Trenitalia zijn er geen aanbiedingen meer. Er was beloofd dat er na verloop van tijd weer aanbiedingen zou komen, maar zowel die Grieken als ik geloven er geen klap van. Dus ja, dan zal de Balkan Flexipass waarschijnlijk het goedkoopste gaan uitpakken op deze manier.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:35 schreef Jappie_Sea het volgende:
[..]
Waar dan? Bij Trainose kom ik bij elke datum en trein uit op ¤45.40 (¤25.10 voor de nachttrein). Volgens de website van de bdz gaat Thessaloniki-Boekarest vanaf 3 juni elke zondag rijden, en Istanbul-Boekarest dagelijks vanaf 1 juni.
Lunchlezingen, dat doe je als je echt houdt van je werkquote:
Nou ja, als je 2 uur lang op kosten van de stad in gaat waarvan anderhalf uur gewoon betaalde tijd, dan heb ik er over het algemeen niet zo'n moeite mee hoorquote:Op woensdag 21 februari 2018 19:33 schreef James1988 het volgende:
Lunchlezingen en/of -meetings? Fuck dat.
Dat lijken me voldoende diagnostische criteria om zoiets per rule automatisch te weigerenquote:Op woensdag 21 februari 2018 19:38 schreef James1988 het volgende:
Ik ken ze vooral als meeting van 12:00 tot 13:00, met "BYOL!" in de uitnodiging.
Ja, dat dus... Dit soort "beleidsprioriteiten" (waar suïcidepreventie bijhoort) wordt gedeeld binnen de hele directie. Dat is nuttig: weet wat de directie doet - en hoe. Dat kan gebeuren door een presentatie tijdens een afdelingsoverleg ofzo, maar je kunt dat dus ook organiseren tussen 12:00 en 13:00 met een broodje erbij. En als je zoiets weet te regelen dan komen er ook wel mensen vanuit ProRail en NS uitleggen wat de protocollen zijn bij afhandeling, wat er wordt gedaan aan preventie en wat risico's zijn. En ja, en passant worden er wat wensen gedropt die NS/ProRail niet goed kunnen oppakken, maar het departement wel.quote:Op woensdag 21 februari 2018 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, als je 2 uur lang op kosten van de stad in gaat waarvan anderhalf uur gewoon betaalde tijd, dan heb ik er over het algemeen niet zo'n moeite mee hoor
Hurdegaryp staat daar niet bekend om toch?quote:Op woensdag 21 februari 2018 20:12 schreef Goverman het volgende:
[..]
Ja, dat dus... Dit soort "beleidsprioriteiten" (waar suïcidepreventie bijhoort) wordt gedeeld binnen de hele directie. Dat is nuttig: weet wat de directie doet - en hoe. Dat kan gebeuren door een presentatie tijdens een afdelingsoverleg ofzo, maar je kunt dat dus ook organiseren tussen 12:00 en 13:00 met een broodje erbij. En als je zoiets weet te regelen dan komen er ook wel mensen vanuit ProRail en NS uitleggen wat de protocollen zijn bij afhandeling, wat er wordt gedaan aan preventie en wat risico's zijn. En ja, en passant worden er wat wensen gedropt die NS/ProRail niet goed kunnen oppakken, maar het departement wel.
Voor mijn inhoudelijke werkpakket is het niet gelijk van invloed. Hoewel, elke overweg die ik met mijn projecten kan transformeren in een tunneltje ofzo is weer een risicopuntje minder (want suïcides vinden vaak plaats bij overwegen).
Qua suïcides weet ik dat niet (zo in de details op de locaties ging men niet). Wel wordt er een onderdoorgang aangelegd in de Rijksstraatweg in het kader van het project Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden. Dat, naast de onderdoorgang die voor de Centrale As is aangelegd maakt dat er maar weinig overwegen meer zijn in Hurdegaryp.quote:Op woensdag 21 februari 2018 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hurdegaryp staat daar niet bekend om toch?
Wel om de tijdwinst die je kunt boeken door de overwegen daar weg te saneren.
mja, van de drie blijven er nog altijd twee overquote:Op woensdag 21 februari 2018 21:20 schreef Goverman het volgende:
[..]
Qua suïcides weet ik dat niet (zo in de details op de locaties ging men niet). Wel wordt er een onderdoorgang aangelegd in de Rijksstraatweg in het kader van het project Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden. Dat, naast de onderdoorgang die voor de Centrale As is aangelegd maakt dat er maar weinig overwegen meer zijn in Hurdegaryp.
En jullie hebben de illusie dat zelfmoord bij het spoor verdwijnt als alle overwegen weg zijn?quote:Op woensdag 21 februari 2018 20:12 schreef Goverman het volgende:
Voor mijn inhoudelijke werkpakket is het niet gelijk van invloed. Hoewel, elke overweg die ik met mijn projecten kan transformeren in een tunneltje ofzo is weer een risicopuntje minder (want suïcides vinden vaak plaats bij overwegen).
Nee, we hebben niet de illusie dat het spoor onmogelijk te maken is voor suïcides. Dat kan ook niet, omdat er nog altijd perrons zijn waar de trein langsdendert. Maar dat is dan ook niet de inzet. Overwegen ongelijkvloers maken gebeurt dan ook om een andere reden: om de overweg inherent veilig te maken voor weggebruikers zonder suïcidale gedachten.quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En jullie hebben de illusie dat zelfmoord bij het spoor verdwijnt als alle overwegen weg zijn?
Mensen in zo'n situatie kiezen de meest makkelijke manier, en als het spoor te moeilijk wordt, dan kan het altijd nog op de snelweg ernaast: https://www.ad.nl/binnenl(...)oopssprong~a830d7ac/
Of bij gebrek aan toegankelijke sporen en wegen, kan water ook nog:
https://www.ed.nl/son-en-(...)el-gehaald~a707d9de/
Gaat het "departement" dan straks ook alle (ongelijkvloerse?) kruisingen tussen wegen en water zo aanpassen dat je daar dan ook geen suïcidale actie kan doen? Lijkt me allemaal veel belastinggeld dat weggegooid wordt aan symptoombestrijding.
Begrijp me niet verkeerd, suïcidale acties zijn traumatiserend voor alle betrokkenen, of je nu machinist bent, conducteur, (vrachtwagen)chauffeur, schipper, toevallige passant of hulpverlener. Maar als we ons eens wat meer zouden verdiepen wáárom mensen suïcidaal raken, dan zouden we nog wel eens wat effectiever kunnen zijn.
Laatst hoorde ik een aangrijpend verhaal van een collega, die kende ook iemand die voor de trein was gesprongen. Het hele voorval was al zware kost, maar het ging helemaal door merg en been toen ik ook hoorde wat de aanleiding was: Onvoldoende financiële middelen bij de zorginstellingen die hem dus niet de zorg konden geven die hij nodig had.
Vriend van me zit erin, worden inmiddels geduwdquote:Op donderdag 22 februari 2018 18:17 schreef Zelus het volgende:
Sterkte aan de reizigers die in de ic zitten net buiten Den Haag Moerwijk.
Ook al heb je 4 sporen, blijkbaar moet overal de stroom vanaf voor een reparatie.
Lekkere wijven aan boord ja?quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:35 schreef RokStarr het volgende:
[..]
Vriend van me zit erin, worden inmiddels geduwd
zo'n ding is toch zo lang dat ie op halve kracht eruit moet kunnen komen?quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:33 schreef James1988 het volgende:
En bij Hoofddorp is een Eurostar gestrand in de spanningssluis.
Misschien 1 bovenleidingssectie?quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:17 schreef Zelus het volgende:
Sterkte aan de reizigers die in de ic zitten net buiten Den Haag Moerwijk.
Ook al heb je 4 sporen, blijkbaar moet overal de stroom vanaf voor een reparatie.
Ik vind 'm mooi, dat vormpje in die rechterstang, moet n bus voorstellen.....?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 01:18 schreef dennistd het volgende:
Vanavond was de zonsondergang op station Oldenzaal te mooi om er geen plaatje van te maken:
[ afbeelding ]
En ja, hij had iets mooier gekund qua positie, maar ik heb hem met de telefoon vanuit het raampje van de bus gemaakt met het 'kozijn' als steun vanwege de 1/4s sluitertijd.
Neequote:Op vrijdag 23 februari 2018 10:28 schreef RokStarr het volgende:
Treinen voor Spoortunnel Delft mogen max. 40 km/u. Is dat wegens de problemen van gister nog?
https://www.spoordeelwinkel.nl misschien?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 16:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mensen, ik moet morgen met de trein.
Een retour Leiden-Arnhem.
Zijn er goedkopere mogelijkheden dan een gewoon retourtje kopen?
Geen retourtje kopen maar inchecken met je OVchipkaart scheelt een euro?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 16:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mensen, ik moet morgen met de trein.
Een retour Leiden-Arnhem.
Zijn er goedkopere mogelijkheden dan een gewoon retourtje kopen?
Die lengte zou best nog wel eens mee kunnen spelen aan de oorzaak waarom het ding gestrand is. Als de ene stroomafnemer 16 bakken van de ander af zit en er daar geen bovenleiding voor de juiste spanning is... tja dan heb je pechquote:Op donderdag 22 februari 2018 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo'n ding is toch zo lang dat ie op halve kracht eruit moet kunnen komen?
Je route even plannen via treinreiziger.nl, die houdt rekening met actiesquote:Op vrijdag 23 februari 2018 16:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mensen, ik moet morgen met de trein.
Een retour Leiden-Arnhem.
Zijn er goedkopere mogelijkheden dan een gewoon retourtje kopen?
asiel aanvragen, dan krijg je stapels ov dagkaarten.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 16:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mensen, ik moet morgen met de trein.
Een retour Leiden-Arnhem.
Zijn er goedkopere mogelijkheden dan een gewoon retourtje kopen?
beetje SBS6 bericht iddquote:Op vrijdag 23 februari 2018 18:01 schreef b2py het volgende:
Als er weinig vertragingen waren, wat was dan de chaos
Wat drukte voornamelijk achter de schermen, omdat zo'n defect treintje natuurlijk wel in de weg staat en je als treindienstleider aan de bak moet.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 18:01 schreef b2py het volgende:
Als er weinig vertragingen waren, wat was dan de chaos
WOW MEGA CHAOS.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat drukte voornamelijk achter de schermen, omdat zo'n defect treintje natuurlijk wel in de weg staat en je als treindienstleider aan de bak moet.
Passagiers voor de stoptreinen hebben er wel wat van gemerkt doordat ze tot ruim een half uur vertraging kregen.
Haha. Rijm dat maar eens met een verplicht vrouwenquotum op de werkvloerquote:Op vrijdag 23 februari 2018 18:53 schreef b2py het volgende:
En trouwens, die mensen zijn getraind om chaos te voorkomen. In zo'n situatie wil je als werkgever dat je werknemers absoluut niet chaotisch zijn want dan gaat het helemaal mis. Mijn hemel.
twitter:Jellraiser twitterde op zaterdag 24-02-2018 om 13:17:05 Kots in m'n trein, dus ik bel voor een urgente reiniging.Ik: ik kom zo binnen op Leiden.R: Ja maar daar sta je maar 2 minuten.Ik: ik wil best 5 minuten wachtenR: oke mooi!...R: ik zie trouwens dat je op spoor 5b binnenkomt, daar maken wij niet schoon, alleen spoor 1&2😳 reageer retweet
Is ook zo. Ik woon hemelsbreed nog geen 200m van dat spoor vandaan, en alleen behoorlijke badslippertreinen slagen er in enige merkbare "hinder" te veroorzaken. En dat is nu al bijna 10 jaar zo. Maar kennelijk is de excuus-ICd naar Eindhoven opeens enorm veel vervelender voor wie dichterbij het spoor woont .quote:Op zaterdag 24 februari 2018 23:40 schreef dennistd het volgende:
Wel vreemd, je zou toch zeggen dat al dat goederenverkeer veel meer trillingen veroorzaakt...
Rijtuigen in de ICB zijn ook niet de jongste meer anders, dus puur aan het feit dat ze oud zijn ligt het niet.quote:Op zondag 25 februari 2018 00:11 schreef Ireyon het volgende:
ICRm is gewoon hopeloos verouderd kutmaterieel dat voor geen meter rolt. Vergelijk het eens met de Beneluxtreinen die een paar jaar terug met Oostenrijkse I6 of Belgische I10 rijtuigen reden, hoe heerlijk soepel dat wel niet ging. Of de rijtuigen van de IC Berlijn. Waarom kunnen die het allemaal wel soepel en stil en is ons 'paradepaartje' een vibrerende teringherrie?
Misschien trillen die minder harmonisch oid en bij ICR wel..quote:Op zaterdag 24 februari 2018 23:40 schreef dennistd het volgende:
Wel vreemd, je zou toch zeggen dat al dat goederenverkeer veel meer trillingen veroorzaakt...
DB gebruikt ze ze ook als 145'er in IC's.quote:Op zondag 25 februari 2018 10:34 schreef MTL het volgende:
Heeft volgens mij weinig met ICR te maken, maar meer met de Traxx zelf. De goederenboeren rijden weliswaar ook met de Traxx, maar die rijden een stuk langzamer én hebben geen active lok achterop hangen. Ik denk dat die combinatie een hele hoop uitmaakt.
ICR rolt prima en heeft daar jaren met een 1700 gereden (IC Den Haag - Venlo en IC Zwolle - Roosendaal), dus het enige dat daaraan veranderd is, is de loc.
Het zijn gewoon dezelfde mensen die nooit moeite hadden met een 1200 + M2-rijtuigen.quote:Op zondag 25 februari 2018 00:21 schreef JDude het volgende:
[..]
Is ook zo. Ik woon hemelsbreed nog geen 200m van dat spoor vandaan, en alleen behoorlijke badslippertreinen slagen er in enige merkbare "hinder" te veroorzaken. En dat is nu al bijna 10 jaar zo. Maar kennelijk is de excuus-ICd naar Eindhoven opeens enorm veel vervelender voor wie dichterbij het spoor woont .
Welkom in het Tweede Victoriaanse tijdperk. Vroeger hadden we ook geen moeite met Sinterklaas en zwarte Piet of een blote tiet op tvquote:Op zondag 25 februari 2018 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zijn gewoon dezelfde mensen die nooit moeite hadden met een 1200 + M2-rijtuigen.
Tja, blijkbaar kon niemand op het idee komen om de BDs-en naar Bomdardier te sturen met de opdracht om een stuurtafel uit een Twindex in te bouwen. Tis natuurlijk veel leuker om op kosten van de belastingbetaler zelf te prutsen.quote:Op zondag 25 februari 2018 08:15 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het overigens ook best triest dat de NS geen andere oplossing voor de ICd heeft dan de hele dag met 100 ton dood gewicht mee te slepen.
Leg je voor niets alle stations vol met zonnepanelen.
Dat lost het probleem van de oneindige hoeveelheid defecten niet op natuurlijk, wat een van de belangrijkste redenen is om twee van die dingen aan een trein te hangen.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tja, blijkbaar kon niemand op het idee komen om de BDs-en naar Bomdardier te sturen met de opdracht om een stuurtafel uit een Twindex in te bouwen. Tis natuurlijk veel leuker om op kosten van de belastingbetaler zelf te prutsen.
Zorgden die voor scheuren in de woningen dan?quote:Op zondag 25 februari 2018 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zijn gewoon dezelfde mensen die nooit moeite hadden met een 1200 + M2-rijtuigen.
Het is niet alsof Bombardier niet bij dat project betrokken is geweest hè. De BDs is een bestaand ontwerp, een Twindexxstuurtafel gaat daar niet zomaar in passen.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tja, blijkbaar kon niemand op het idee komen om de BDs-en naar Bomdardier te sturen met de opdracht om een stuurtafel uit een Twindex in te bouwen. Tis natuurlijk veel leuker om op kosten van de belastingbetaler zelf te prutsen.
De cabine van een Twindex is smaller dan die van een ICR BDs, dus fysiek moet het er allemaal wel in passen. Hooguit dat de tafel een ander vormpje moet krijgen.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is niet alsof Bombardier niet bij dat project betrokken is geweest hè. De BDs is een bestaand ontwerp, een Twindexxstuurtafel gaat daar niet zomaar in passen.
Zo'n schermpje of hendeltje gaat niet opeens andere dingen doen als je uit het een tafel zaagt en in een andere tafel plaatst. Loshalen, verplaatsen, vastzetten, kabeltjes vast zetten en gaan.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:44 schreef MTL het volgende:
Sterker nog, voor de testombouw heeft Bombardier ook gewoon de spullen geleverd.
In eerste instantie was het de bedoeling dat er een volledige Traxx stuurstand in kwam te zitten, maar daarvoor zou de constructie opgebroken moeten worden on die te kunnen plaatsen en die zou daardoor uiteindelijk te ernstig verzwakt worden. Daarom werd daarna gekozen voor de oplossing die ook op de foto's te zien is geweest: de stuurtafel zelf behouden en alleen de losse onderdelen daar inbouwen, dus losse schermen, de hendels, etc.
Op zich een logische keuze, geld kun je maar één keer uitgeven en soms is het beter om méér geld uit te geven als dat op termijn beter rendeert.quote:Op zondag 25 februari 2018 15:05 schreef MTL het volgende:
Echter was het veel te duur om voor die vijf jaar dat die dingen nog rijden al die aanpassingen te doen en de toelating rond te krijgen.
Het was goedkoper om gloednieuwe locs met garantie te kopen die later nog een restwaarde voor de verkoop of verhuur zouden hebben, dan 40 jaar oude rijtuigen te voorzien van ETCS die in 5 jaar naar de schroot gaan. De afschrijvingskosten zouden exponentieel toegenomen zijn.
700 met defecte GSMR + 6 bakken ICRquote:
Tja, zal dat spul niet gewoon nog de IC dienst in gaan vanwege tekort aan materieel?quote:Op zondag 25 februari 2018 15:05 schreef MTL het volgende:
Je beseft dat ie ook gewoon gereden heeft? Het was maar een paar meter als proef, maar het werkte wel. Technisch was er geen probleem.
Echter was het veel te duur om voor die vijf jaar dat die dingen nog rijden al die aanpassingen te doen en de toelating rond te krijgen.
Het was goedkoper om gloednieuwe locs met garantie te kopen die later nog een restwaarde voor de verkoop of verhuur zouden hebben, dan 40 jaar oude rijtuigen te voorzien van ETCS die in 5 jaar naar de schroot gaan. De afschrijvingskosten zouden exponentieel toegenomen zijn.
neuh, De Sprinter Nieuwe Generatie stroomt in, waardoor je voor die tijd al ruim komt te zitten in het IC-materieelquote:Op zondag 25 februari 2018 17:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja, zal dat spul niet gewoon nog de IC dienst in gaan vanwege tekort aan materieel?
Ga je zelf ook een ritje kolen scheppen? Volgens mij is dat mogelijk daar of ik heb Michael Palin verkeerd begrepen.quote:Op zondag 25 februari 2018 07:58 schreef greavy het volgende:
Zijn er hier mensen bekend op het gebied van treinen in Polen?
Begin mei ga ik 10 tot 12 dagen naar Polen, waaronder het bezoek aan het stoomtreinenmekka van Polen: Wolsztyn.
Iemand nog tips over bepaalde routes of must-see stadjes/dorpjes? Al het vervoer uiteraard per trein.
Ja, zou wel iets sneller moeten worden zodra het station in Mechelen klaar is. Maar plannen om Antwerpen - Mechelen om te bouwen naar 200 o.i.d. zijn er simpelweg niet.quote:Op zondag 25 februari 2018 15:06 schreef Yreal het volgende:
Hemel, dat stuk Antwerpen Brussel is echt nog steeds zo snel als dikke stront door een trechter he?
Maak je een grapje of ben je serieus? Want ik vond dat letterlijk een van de meest geniale geluiden in de omroep aller tijdenquote:Op zondag 25 februari 2018 22:25 schreef Bitlord het volgende:
Doorscrollen naar 4 minuut 10.
Dat prachtige geluidje voor internationale treinen is weer terug op de stations. Iemand een idee waarom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |