abonnement Unibet Coolblue
pi_177344510
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:35 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Waar dan? Bij Trainose kom ik bij elke datum en trein uit op ¤45.40 (¤25.10 voor de nachttrein). Volgens de website van de bdz gaat Thessaloniki-Boekarest vanaf 3 juni elke zondag rijden, en Istanbul-Boekarest dagelijks vanaf 1 juni.
Ik zie het inderdaad ook. Dat is wel echt heel schreeuwerig duur. Grote kans dat het vliegtuig goedkoper is. 8)7
  woensdag 21 februari 2018 @ 13:48:24 #102
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_177344766
Zojuist hadden we op kantoor een lunchlezing over suïcide op het spoor (zowel preventie als afhandeling). Heftig onderwerp dat tot best veel emoties leidde bij eigenlijk iedereen die erbij aanwezig was.

Hoewel ik van huis uit al wel wat gewend ben (mijn pa had jarenlang wachtdiensten bij NS), heb ik toch wel (nog meer) respect gekregen voor betrokkenen (iedereen dus, dus van de incidentbestrijders bij ProRail tot het treinpersoneel, maar ook de projectmensen die allerlei kleinere en grotere preventiemaatregelen treffen). Dikke pluim, dat wil ik ook wel eens zeggen.

Gelukkig is het nu mooi weer, dus kan ik me weer met luchtiger onderwerpen als opstellen en behandelen, de komende buitendienststellingen op Zwolle en natuurlijk de ploegenachtervolging op de Spelen. :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_177345261
Goed onderwerp voor tijdens de lunch ook
  woensdag 21 februari 2018 @ 15:49:24 #104
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177347868
Op kantoor hoort dat er een beetje bij. Kennis delen tijdens de lunch. Daar komen niet alleen leuke onderwerpen bij voorbij.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 16:09:17 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177348224
Kiddan. Voorpaginanieuws *) _O_

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:03:57 #106
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177349141
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Op kantoor hoort dat er een beetje bij. Kennis delen tijdens de lunch. Daar komen niet alleen leuke onderwerpen bij voorbij.
Tijdens de lunch ben je toch juist niet met kennis delen (werk) bezig?

quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:48 schreef Goverman het volgende:
[...] en natuurlijk de ploegenachtervolging op de Spelen. :)
En dat soort dingen kan je dus tijdens de lunch doen :+
So we just called him Fred
pi_177349570
quote:
7s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:03 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Tijdens de lunch ben je toch juist niet met kennis delen (werk) bezig?

[..]

En dat soort dingen kan je dus tijdens de lunch doen :+
Kennelijk mag je dan een half uur daarvoor of na nog met pauze.. of zouden ze de werktijdenwet overtreden? :+
dag
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:55:05 #108
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177349979
Pauze is net als op tijd komen en laat genoeg weggaan vaak eigen verantwoording bij overheidsinstanties, advies- en ingenieursbureau's. De praktijk is dat mensen ook best veel overwerken en dat dit redelijk ongemerkt gaat. Ik ken tenminste weinig mensen die exact 8,5 uur op kantoor zijn en daarin een half uur pauze nemen. Mensen die er korter zijn mailen en bellen heel veel als ze niet op kantoor zijn, verder zijn er ook veel mensen die langer aanwezig zijn.
pi_177350586
quote:
7s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:03 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Tijdens de lunch ben je toch juist niet met kennis delen (werk) bezig?

[..]

En dat soort dingen kan je dus tijdens de lunch doen :+
Lunchlezingen etc
pi_177351248
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:35 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Waar dan? Bij Trainose kom ik bij elke datum en trein uit op ¤45.40 (¤25.10 voor de nachttrein). Volgens de website van de bdz gaat Thessaloniki-Boekarest vanaf 3 juni elke zondag rijden, en Istanbul-Boekarest dagelijks vanaf 1 juni.
Heb het even nagevraagd aan een paar Grieken; sinds de OSE is opgekocht door Trenitalia zijn er geen aanbiedingen meer. Er was beloofd dat er na verloop van tijd weer aanbiedingen zou komen, maar zowel die Grieken als ik geloven er geen klap van. Dus ja, dan zal de Balkan Flexipass waarschijnlijk het goedkoopste gaan uitpakken op deze manier.

EDIT:
...Bovendien zie ik nog wel gebeuren dat OSE onder Trenitalia die ook niet meer gaat erkennen, of anders er wel een leuke toeslag voor bedenkt.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 19:12:26 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177351267
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Lunchlezingen etc
Lunchlezingen, dat doe je als je echt houdt van je werk O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 februari 2018 @ 19:33:01 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177351602
Lunchlezingen en/of -meetings? Fuck dat.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 19:35:07 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177351653
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:33 schreef James1988 het volgende:
Lunchlezingen en/of -meetings? Fuck dat.
Nou ja, als je 2 uur lang op kosten van de stad in gaat waarvan anderhalf uur gewoon betaalde tijd, dan heb ik er over het algemeen niet zo'n moeite mee hoor :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 februari 2018 @ 19:38:00 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177351717
Ik ken ze vooral als meeting van 12:00 tot 13:00, met "BYOL!" in de uitnodiging. En dan ben je daar en staat er iemand verveeld één of andere rampzalige PowerPoint op te lezen.

Of nog erger, hij/zij blijft erbij zitten en kijkt het publiek maar af en toe aan terwijl het verhaal - tussen een paar happen door - wordt afgedraaid.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 19:39:54 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177351759
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:38 schreef James1988 het volgende:
Ik ken ze vooral als meeting van 12:00 tot 13:00, met "BYOL!" in de uitnodiging.
Dat lijken me voldoende diagnostische criteria om zoiets per rule automatisch te weigeren ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 februari 2018 @ 19:41:28 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177351797
Inderdaad ^O^
  woensdag 21 februari 2018 @ 20:12:30 #117
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_177352480
quote:
10s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja, als je 2 uur lang op kosten van de stad in gaat waarvan anderhalf uur gewoon betaalde tijd, dan heb ik er over het algemeen niet zo'n moeite mee hoor :)
Ja, dat dus... Dit soort "beleidsprioriteiten" (waar suïcidepreventie bijhoort) wordt gedeeld binnen de hele directie. Dat is nuttig: weet wat de directie doet - en hoe. Dat kan gebeuren door een presentatie tijdens een afdelingsoverleg ofzo, maar je kunt dat dus ook organiseren tussen 12:00 en 13:00 met een broodje erbij. En als je zoiets weet te regelen dan komen er ook wel mensen vanuit ProRail en NS uitleggen wat de protocollen zijn bij afhandeling, wat er wordt gedaan aan preventie en wat risico's zijn. En ja, en passant worden er wat wensen gedropt die NS/ProRail niet goed kunnen oppakken, maar het departement wel.

Voor mijn inhoudelijke werkpakket is het niet gelijk van invloed. Hoewel, elke overweg die ik met mijn projecten kan transformeren in een tunneltje ofzo is weer een risicopuntje minder (want suïcides vinden vaak plaats bij overwegen).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 20:22:37 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177352702
Wat James bedoelt is dat er maximaal gescrooged wordt op onbetaalde lunchtijd, en dat je de lunch zelf ook voor jezelf moet regelen. Je kunt net zo goed zulke dingen savonds, snachts, sweekends of in de vakantie doen. Maar dan weet je zeker dat er geen hond komt. Dit is gewoon gewoeker met Arbo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 februari 2018 @ 20:31:50 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177352874
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:12 schreef Goverman het volgende:

[..]

Ja, dat dus... Dit soort "beleidsprioriteiten" (waar suïcidepreventie bijhoort) wordt gedeeld binnen de hele directie. Dat is nuttig: weet wat de directie doet - en hoe. Dat kan gebeuren door een presentatie tijdens een afdelingsoverleg ofzo, maar je kunt dat dus ook organiseren tussen 12:00 en 13:00 met een broodje erbij. En als je zoiets weet te regelen dan komen er ook wel mensen vanuit ProRail en NS uitleggen wat de protocollen zijn bij afhandeling, wat er wordt gedaan aan preventie en wat risico's zijn. En ja, en passant worden er wat wensen gedropt die NS/ProRail niet goed kunnen oppakken, maar het departement wel.

Voor mijn inhoudelijke werkpakket is het niet gelijk van invloed. Hoewel, elke overweg die ik met mijn projecten kan transformeren in een tunneltje ofzo is weer een risicopuntje minder (want suïcides vinden vaak plaats bij overwegen).
Hurdegaryp staat daar niet bekend om toch?

Wel om de tijdwinst die je kunt boeken door de overwegen daar weg te saneren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:20:30 #120
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_177354289
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hurdegaryp staat daar niet bekend om toch?

Wel om de tijdwinst die je kunt boeken door de overwegen daar weg te saneren.
Qua suïcides weet ik dat niet (zo in de details op de locaties ging men niet). Wel wordt er een onderdoorgang aangelegd in de Rijksstraatweg in het kader van het project Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden. Dat, naast de onderdoorgang die voor de Centrale As is aangelegd maakt dat er maar weinig overwegen meer zijn in Hurdegaryp.

[ Bericht 7% gewijzigd door Goverman op 21-02-2018 21:27:05 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 februari 2018 @ 21:37:54 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177354961
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:20 schreef Goverman het volgende:

[..]

Qua suïcides weet ik dat niet (zo in de details op de locaties ging men niet). Wel wordt er een onderdoorgang aangelegd in de Rijksstraatweg in het kader van het project Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden. Dat, naast de onderdoorgang die voor de Centrale As is aangelegd maakt dat er maar weinig overwegen meer zijn in Hurdegaryp.
mja, van de drie blijven er nog altijd twee over
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177361648

Dit vind ik in de trein. Let op de prijzen. Groetjes uit Nürnberg.
Bier.
pi_177362920
Nou Eurostar via NS boeken is gelukt.
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:48:52 #124
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177364194
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:12 schreef Goverman het volgende:
Voor mijn inhoudelijke werkpakket is het niet gelijk van invloed. Hoewel, elke overweg die ik met mijn projecten kan transformeren in een tunneltje ofzo is weer een risicopuntje minder (want suïcides vinden vaak plaats bij overwegen).
En jullie hebben de illusie dat zelfmoord bij het spoor verdwijnt als alle overwegen weg zijn?
Mensen in zo'n situatie kiezen de meest makkelijke manier, en als het spoor te moeilijk wordt, dan kan het altijd nog op de snelweg ernaast: https://www.ad.nl/binnenl(...)oopssprong~a830d7ac/

Of bij gebrek aan toegankelijke sporen en wegen, kan water ook nog:
https://www.ed.nl/son-en-(...)el-gehaald~a707d9de/

Gaat het "departement" dan straks ook alle (ongelijkvloerse?) kruisingen tussen wegen en water zo aanpassen dat je daar dan ook geen suïcidale actie kan doen? Lijkt me allemaal veel belastinggeld dat weggegooid wordt aan symptoombestrijding.

Begrijp me niet verkeerd, suïcidale acties zijn traumatiserend voor alle betrokkenen, of je nu machinist bent, conducteur, (vrachtwagen)chauffeur, schipper, toevallige passant of hulpverlener. Maar als we ons eens wat meer zouden verdiepen wáárom mensen suïcidaal raken, dan zouden we nog wel eens wat effectiever kunnen zijn.
Laatst hoorde ik een aangrijpend verhaal van een collega, die kende ook iemand die voor de trein was gesprongen. Het hele voorval was al zware kost, maar het ging helemaal door merg en been toen ik ook hoorde wat de aanleiding was: Onvoldoende financiële middelen bij de zorginstellingen die hem dus niet de zorg konden geven die hij nodig had.
So we just called him Fred
  donderdag 22 februari 2018 @ 11:12:28 #125
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_177364595
quote:
7s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En jullie hebben de illusie dat zelfmoord bij het spoor verdwijnt als alle overwegen weg zijn?
Mensen in zo'n situatie kiezen de meest makkelijke manier, en als het spoor te moeilijk wordt, dan kan het altijd nog op de snelweg ernaast: https://www.ad.nl/binnenl(...)oopssprong~a830d7ac/

Of bij gebrek aan toegankelijke sporen en wegen, kan water ook nog:
https://www.ed.nl/son-en-(...)el-gehaald~a707d9de/

Gaat het "departement" dan straks ook alle (ongelijkvloerse?) kruisingen tussen wegen en water zo aanpassen dat je daar dan ook geen suïcidale actie kan doen? Lijkt me allemaal veel belastinggeld dat weggegooid wordt aan symptoombestrijding.

Begrijp me niet verkeerd, suïcidale acties zijn traumatiserend voor alle betrokkenen, of je nu machinist bent, conducteur, (vrachtwagen)chauffeur, schipper, toevallige passant of hulpverlener. Maar als we ons eens wat meer zouden verdiepen wáárom mensen suïcidaal raken, dan zouden we nog wel eens wat effectiever kunnen zijn.
Laatst hoorde ik een aangrijpend verhaal van een collega, die kende ook iemand die voor de trein was gesprongen. Het hele voorval was al zware kost, maar het ging helemaal door merg en been toen ik ook hoorde wat de aanleiding was: Onvoldoende financiële middelen bij de zorginstellingen die hem dus niet de zorg konden geven die hij nodig had.
Nee, we hebben niet de illusie dat het spoor onmogelijk te maken is voor suïcides. Dat kan ook niet, omdat er nog altijd perrons zijn waar de trein langsdendert. Maar dat is dan ook niet de inzet. Overwegen ongelijkvloers maken gebeurt dan ook om een andere reden: om de overweg inherent veilig te maken voor weggebruikers zonder suïcidale gedachten.

Een andere methode kiezen kan inderdaad. Er is ook niet de pretentie dat zelfmoord te voorkomen is. Aan de andere kant, van het merendeel van de mensen die op tijd van het spoor is gehaald, is geen nieuwe poging bekend. Dat betekent dus eigenlijk dat mensen met zelfmoordneigingen wel van dat pad af te halen (en houden) zijn. En daarmee zijn maatregelen effectief, zowel voor de spoorsector als voor de betrokkene zelf. Want uiteindelijk blijft na elke suïcide een heel aantal mensen getraumatiseerd achter (nabestaanden, getuigen, treinpersoneel, incidentbestrijders e.d.)

Wat mij gisteren duidelijk werd, is dat zelfmoord vaak impulsief gebeurt wanneer de gedachten er zijn. Er zijn drie fasen (ik gebruik vast niet de juiste termen):
- fase waarin zelfmoord als optie naar voren komt (gedachte dat zelfmoord de oplossing is)
- de methode (gedachte waarin de methode wordt 'beleefd' en waar dan naar toe wordt 'gewerkt')
- de impulsfase (de daadwerkelijke uitvoering: bijv. naar het spoor toe gaan en dan uiteindelijk de handeling uitvoeren)

Voor de maatregelen op en aan de baan (verlichting, camera's, hekken e.d.) geldt dat die er op zijn gericht om drempels op te werpen om de impulsfase moeilijker te maken. Mensen die zelfmoord willen plegen doen dat het liefst zonder dat anderen meekijken. Dus daarom zoekt men een plek (bij een overweg bijvoorbeeld) om het spoor te betreden en dan op een moment dat niemand kijkt op het spoor gaan staan. Wanneer dat met hekken, matten en camera's kan worden beperkt dan is het aantal geslaagde pogingen terug te dringen. En daarom werk toezicht ook: iemand die een poging wil doen, en al in de impulsfase zit, vertoont ander gedrag dan reguliere reizigers en weggebruikers. En ook dan kun je er dus nog tijdig bij zijn.

De echte oplossing is - zoals je zelf zegt - hulpverlening, om te voorkomen dat mensen in fase 3 terechtkomen. Dat is echter niet iets waar IenW heel veel mee kan. Wat we wel kunnen, is met gerichte financiering mensen uit die impulsfase houden of halen. Dat zijn dus bovengenoemde maatregelen.

Nogmaals, niet een heel prettig onderwerp, maar wel heel belangrijk. Want let wel, ook in dit topic zitten mensen die betrokken zijn geweest bij suïcides. Dat hakt er (in ieder geval bij mij) wel in. En op een of andere manier motiveert het wel.

Los van de emotionele impact geldt natuurlijk dat suïcide een flinke bron van vertraging is. Drie uur per incident is ongeveer de norm. Dat is uiteindelijk een flinke kostenpost (zowel directe kosten als indirecte kosten), waardoor maatregelen ook financieel gewoon doelmatig zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door Goverman op 22-02-2018 11:21:50 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  donderdag 22 februari 2018 @ 18:17:36 #126
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_177372895
Sterkte aan de reizigers die in de ic zitten net buiten Den Haag Moerwijk.

Ook al heb je 4 sporen, blijkbaar moet overal de stroom vanaf voor een reparatie.
  donderdag 22 februari 2018 @ 18:33:48 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177373176
En bij Hoofddorp is een Eurostar gestrand in de spanningssluis.
pi_177373200
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:17 schreef Zelus het volgende:
Sterkte aan de reizigers die in de ic zitten net buiten Den Haag Moerwijk.

Ook al heb je 4 sporen, blijkbaar moet overal de stroom vanaf voor een reparatie.
Vriend van me zit erin, worden inmiddels geduwd
pi_177373837
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:35 schreef RokStarr het volgende:

[..]

Vriend van me zit erin, worden inmiddels geduwd
Lekkere wijven aan boord ja?
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:02:46 #130
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_177373916
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Lekkere wijven aan boord ja?
Plek zat iig.
pi_177374524
RIP aan de nabestaanden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 februari 2018 @ 19:35:09 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177374879
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:33 schreef James1988 het volgende:
En bij Hoofddorp is een Eurostar gestrand in de spanningssluis.
zo'n ding is toch zo lang dat ie op halve kracht eruit moet kunnen komen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177375536
Hoor nu deze voorbijkomen ipv Delft-Hollands Spoor: Delft - stilstaan - geduwd worden naar Rotterdam CS - Intercity naar Schiphol - op Schiphol overstap intercity vanuit Groningen naar Hollands Spoor
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 februari 2018 @ 22:32:17 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 februari 2018 @ 22:35:23 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177380060
Heeft ziggy dit nummer al in zijn collectie?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177381634
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:17 schreef Zelus het volgende:
Sterkte aan de reizigers die in de ic zitten net buiten Den Haag Moerwijk.

Ook al heb je 4 sporen, blijkbaar moet overal de stroom vanaf voor een reparatie.
Misschien 1 bovenleidingssectie?
  donderdag 22 februari 2018 @ 23:46:57 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177381715
Aanloopje nemen, stroomafnemer neer, en rollen maar? :P
  Redactie Sport vrijdag 23 februari 2018 @ 01:18:32 #138
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177382262
Vanavond was de zonsondergang op station Oldenzaal te mooi om er geen plaatje van te maken:



En ja, hij had iets mooier gekund qua positie, maar ik heb hem met de telefoon vanuit het raampje van de bus gemaakt met het 'kozijn' als steun vanwege de 1/4s sluitertijd. ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177382306
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 01:18 schreef dennistd het volgende:
Vanavond was de zonsondergang op station Oldenzaal te mooi om er geen plaatje van te maken:

[ afbeelding ]

En ja, hij had iets mooier gekund qua positie, maar ik heb hem met de telefoon vanuit het raampje van de bus gemaakt met het 'kozijn' als steun vanwege de 1/4s sluitertijd. ;)
Ik vind 'm mooi, dat vormpje in die rechterstang, moet n bus voorstellen.....?
  Redactie Sport vrijdag 23 februari 2018 @ 02:04:46 #140
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177382434
Ja, er zitten ook een fietsen, pijlen, een kopje koffie en de letters Odz in.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177386528
Treinen voor Spoortunnel Delft mogen max. 40 km/u. Is dat wegens de problemen van gister nog?
pi_177386708
da's hard zat
pi_177386994
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:28 schreef RokStarr het volgende:
Treinen voor Spoortunnel Delft mogen max. 40 km/u. Is dat wegens de problemen van gister nog?
Nee
pi_177395055
Wat was er vandaag te zien dat er een stuk of 12 spotters met huishoud trapjes en al ergens tussen roermond en sittard stonden?
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  vrijdag 23 februari 2018 @ 16:00:38 #145
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177395114
Mensen, ik moet morgen met de trein.
Een retour Leiden-Arnhem.

Zijn er goedkopere mogelijkheden dan een gewoon retourtje kopen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_177395177
Zwart
  vrijdag 23 februari 2018 @ 16:30:01 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177395734
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mensen, ik moet morgen met de trein.
Een retour Leiden-Arnhem.

Zijn er goedkopere mogelijkheden dan een gewoon retourtje kopen?
https://www.spoordeelwinkel.nl misschien?
  vrijdag 23 februari 2018 @ 16:43:14 #148
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_177395928
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mensen, ik moet morgen met de trein.
Een retour Leiden-Arnhem.

Zijn er goedkopere mogelijkheden dan een gewoon retourtje kopen?
Geen retourtje kopen maar inchecken met je OVchipkaart scheelt een euro?

Google op ns dagkaart, is volgens mij te koop voor 19 euro.
*wel reizen buiten de spits
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_177396569
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zo'n ding is toch zo lang dat ie op halve kracht eruit moet kunnen komen?
Die lengte zou best nog wel eens mee kunnen spelen aan de oorzaak waarom het ding gestrand is. Als de ene stroomafnemer 16 bakken van de ander af zit en er daar geen bovenleiding voor de juiste spanning is... tja dan heb je pech :P
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_177396807
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mensen, ik moet morgen met de trein.
Een retour Leiden-Arnhem.

Zijn er goedkopere mogelijkheden dan een gewoon retourtje kopen?
Je route even plannen via treinreiziger.nl, die houdt rekening met acties
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 februari 2018 @ 17:49:01 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177396976
Ziggy of een collega van hem kon vanmiddag flink aan de bak tussen Groningen en Leeuwarden ivm een defecte trein te Zuidhorn. Ondanks alle chaos vielen de vertragingen best mee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177397167
Als er weinig vertragingen waren, wat was dan de chaos :?
pi_177397287
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mensen, ik moet morgen met de trein.
Een retour Leiden-Arnhem.

Zijn er goedkopere mogelijkheden dan een gewoon retourtje kopen?
asiel aanvragen, dan krijg je stapels ov dagkaarten.
pi_177397399
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:01 schreef b2py het volgende:
Als er weinig vertragingen waren, wat was dan de chaos :?
beetje SBS6 bericht idd
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 februari 2018 @ 18:37:10 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177397689
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:01 schreef b2py het volgende:
Als er weinig vertragingen waren, wat was dan de chaos :?
Wat drukte voornamelijk achter de schermen, omdat zo'n defect treintje natuurlijk wel in de weg staat en je als treindienstleider aan de bak moet.

Passagiers voor de stoptreinen hebben er wel wat van gemerkt doordat ze tot ruim een half uur vertraging kregen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177397915
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wat drukte voornamelijk achter de schermen, omdat zo'n defect treintje natuurlijk wel in de weg staat en je als treindienstleider aan de bak moet.

Passagiers voor de stoptreinen hebben er wel wat van gemerkt doordat ze tot ruim een half uur vertraging kregen.
WOW MEGA CHAOS.

Je hebt echt geen flauw idee wanneer er 'chaos' is. En trouwens, die mensen zijn getraind om chaos te voorkomen. In zo'n situatie wil je als werkgever dat je werknemers absoluut niet chaotisch zijn want dan gaat het helemaal mis. Mijn hemel.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 23 februari 2018 @ 21:52:12 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177401523
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:53 schreef b2py het volgende:
En trouwens, die mensen zijn getraind om chaos te voorkomen. In zo'n situatie wil je als werkgever dat je werknemers absoluut niet chaotisch zijn want dan gaat het helemaal mis. Mijn hemel.
Haha. Rijm dat maar eens met een verplicht vrouwenquotum op de werkvloer :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_177417255
Jellraiser twitterde op zaterdag 24-02-2018 om 13:17:05 Kots in m'n trein, dus ik bel voor een urgente reiniging.Ik: ik kom zo binnen op Leiden.R: Ja maar daar sta je maar 2 minuten.Ik: ik wil best 5 minuten wachtenR: oke mooi!...R: ik zie trouwens dat je op spoor 5b binnenkomt, daar maken wij niet schoon, alleen spoor 1&2😳 reageer retweet
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 februari 2018 @ 19:46:59 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177422201
:') 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 24 februari 2018 @ 23:25:23 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177427952
In Dorst en in Rijen ondervinden mensen die dichtbij het spoor wonen sinds afgelopen april meer trillingsoverlast van het treinverkeer. De trillingen hebben zelfs al voor scheuren in de woningen gezorgd.

De oorzaak? De combinatie van Traxx+ICR+Traxx die sindsdien de IC Den Haag - Eindhoven verzorgt.

ProRail heeft al dingen geprobeerd om de overlast te verminderen, maar helaas voor de bewoners is er nog geen effectieve oplossing gevonden.

https://www.bndestem.nl/o(...)-bij-dorst~a81aacda/
  Redactie Sport zaterdag 24 februari 2018 @ 23:40:50 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177428141
Wel vreemd, je zou toch zeggen dat al dat goederenverkeer veel meer trillingen veroorzaakt...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177428572
ICRm is gewoon hopeloos verouderd kutmaterieel dat voor geen meter rolt. Vergelijk het eens met de Beneluxtreinen die een paar jaar terug met Oostenrijkse I6 of Belgische I10 rijtuigen reden, hoe heerlijk soepel dat wel niet ging. Of de rijtuigen van de IC Berlijn. Waarom kunnen die het allemaal wel soepel en stil en is ons 'paradepaartje' een vibrerende teringherrie?
  zondag 25 februari 2018 @ 00:21:24 #163
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_177428676
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 23:40 schreef dennistd het volgende:
Wel vreemd, je zou toch zeggen dat al dat goederenverkeer veel meer trillingen veroorzaakt...
Is ook zo. Ik woon hemelsbreed nog geen 200m van dat spoor vandaan, en alleen behoorlijke badslippertreinen slagen er in enige merkbare "hinder" te veroorzaken. En dat is nu al bijna 10 jaar zo. Maar kennelijk is de excuus-ICd naar Eindhoven opeens enorm veel vervelender voor wie dichterbij het spoor woont :?.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 25 februari 2018 @ 07:58:28 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_177430866
Zijn er hier mensen bekend op het gebied van treinen in Polen?
Begin mei ga ik 10 tot 12 dagen naar Polen, waaronder het bezoek aan het stoomtreinenmekka van Polen: Wolsztyn.
Iemand nog tips over bepaalde routes of must-see stadjes/dorpjes? Al het vervoer uiteraard per trein.
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 08:08:12 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177430928
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 00:11 schreef Ireyon het volgende:
ICRm is gewoon hopeloos verouderd kutmaterieel dat voor geen meter rolt. Vergelijk het eens met de Beneluxtreinen die een paar jaar terug met Oostenrijkse I6 of Belgische I10 rijtuigen reden, hoe heerlijk soepel dat wel niet ging. Of de rijtuigen van de IC Berlijn. Waarom kunnen die het allemaal wel soepel en stil en is ons 'paradepaartje' een vibrerende teringherrie?
Rijtuigen in de ICB zijn ook niet de jongste meer anders, dus puur aan het feit dat ze oud zijn ligt het niet.

Waaraan wel, neem aan dat de keuken wielen rond zijn en de lagers niet verrot.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 25 februari 2018 @ 08:13:03 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_177430978
ICR is heel anders gebouwd als die Duitse rijtuigen. En kijk ook maar op de HSL, had je ook hele lange tijd last van die trillingen. Dat hebben ze volgens mij aardig kunnen tekkelen.
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 08:15:50 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177431017
Ik vind het overigens ook best triest dat de NS geen andere oplossing voor de ICd heeft dan de hele dag met 100 ton dood gewicht mee te slepen.

Leg je voor niets alle stations vol met zonnepanelen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 25 februari 2018 @ 08:21:23 #168
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_177431040
Had men in plaats van de V250 iets fatsoenlijks aangeschaft, had je die problemen ook veel minder gehad dunkt mij.
pi_177432481
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 23:40 schreef dennistd het volgende:
Wel vreemd, je zou toch zeggen dat al dat goederenverkeer veel meer trillingen veroorzaakt...
Misschien trillen die minder harmonisch oid en bij ICR wel..
pi_177432762
Heeft volgens mij weinig met ICR te maken, maar meer met de Traxx zelf. De goederenboeren rijden weliswaar ook met de Traxx, maar die rijden een stuk langzamer én hebben geen active lok achterop hangen. Ik denk dat die combinatie een hele hoop uitmaakt.

ICR rolt prima en heeft daar jaren met een 1700 gereden (IC Den Haag - Venlo en IC Zwolle - Roosendaal), dus het enige dat daaraan veranderd is, is de loc.

[ Bericht 24% gewijzigd door MTL op 25-02-2018 10:51:27 ]
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 11:03:58 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177433322
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:34 schreef MTL het volgende:
Heeft volgens mij weinig met ICR te maken, maar meer met de Traxx zelf. De goederenboeren rijden weliswaar ook met de Traxx, maar die rijden een stuk langzamer én hebben geen active lok achterop hangen. Ik denk dat die combinatie een hele hoop uitmaakt.

ICR rolt prima en heeft daar jaren met een 1700 gereden (IC Den Haag - Venlo en IC Zwolle - Roosendaal), dus het enige dat daaraan veranderd is, is de loc.
DB gebruikt ze ze ook als 145'er in IC's.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177433536
De 146 serie heeft een andere ophanging van de motoren. Bij de versie van NS zijn de motoren half afgeveerd en liggen direct in de draaistellen. Bij de 146 liggen de motoren volledig afgeveerd in het casco zelf en hebben een holle asaandrijving naar de draaistellen toe. Dus de draaistellen geven daardoor hele andere trillingen.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 25 februari 2018 @ 12:26:34 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177434973
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 00:21 schreef JDude het volgende:

[..]

Is ook zo. Ik woon hemelsbreed nog geen 200m van dat spoor vandaan, en alleen behoorlijke badslippertreinen slagen er in enige merkbare "hinder" te veroorzaken. En dat is nu al bijna 10 jaar zo. Maar kennelijk is de excuus-ICd naar Eindhoven opeens enorm veel vervelender voor wie dichterbij het spoor woont :?.
Het zijn gewoon dezelfde mensen die nooit moeite hadden met een 1200 + M2-rijtuigen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_177436566
quote:
15s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het zijn gewoon dezelfde mensen die nooit moeite hadden met een 1200 + M2-rijtuigen.
Welkom in het Tweede Victoriaanse tijdperk. Vroeger hadden we ook geen moeite met Sinterklaas en zwarte Piet of een blote tiet op tv :+
  zondag 25 februari 2018 @ 13:27:34 #175
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177436738
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 08:15 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het overigens ook best triest dat de NS geen andere oplossing voor de ICd heeft dan de hele dag met 100 ton dood gewicht mee te slepen.

Leg je voor niets alle stations vol met zonnepanelen.
Tja, blijkbaar kon niemand op het idee komen om de BDs-en naar Bomdardier te sturen met de opdracht om een stuurtafel uit een Twindex in te bouwen. Tis natuurlijk veel leuker om op kosten van de belastingbetaler zelf te prutsen.
So we just called him Fred
pi_177436838
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:27 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Tja, blijkbaar kon niemand op het idee komen om de BDs-en naar Bomdardier te sturen met de opdracht om een stuurtafel uit een Twindex in te bouwen. Tis natuurlijk veel leuker om op kosten van de belastingbetaler zelf te prutsen.
Dat lost het probleem van de oneindige hoeveelheid defecten niet op natuurlijk, wat een van de belangrijkste redenen is om twee van die dingen aan een trein te hangen.
Bier.
  zondag 25 februari 2018 @ 13:30:39 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177436846
quote:
15s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het zijn gewoon dezelfde mensen die nooit moeite hadden met een 1200 + M2-rijtuigen.
Zorgden die voor scheuren in de woningen dan? :P
  zondag 25 februari 2018 @ 13:31:47 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177436877
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:27 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Tja, blijkbaar kon niemand op het idee komen om de BDs-en naar Bomdardier te sturen met de opdracht om een stuurtafel uit een Twindex in te bouwen. Tis natuurlijk veel leuker om op kosten van de belastingbetaler zelf te prutsen.
Het is niet alsof Bombardier niet bij dat project betrokken is geweest hè. De BDs is een bestaand ontwerp, een Twindexxstuurtafel gaat daar niet zomaar in passen.
pi_177437265
Sterker nog, voor de testombouw heeft Bombardier ook gewoon de spullen geleverd.
In eerste instantie was het de bedoeling dat er een volledige Traxx stuurstand in kwam te zitten, maar daarvoor zou de constructie opgebroken moeten worden on die te kunnen plaatsen en die zou daardoor uiteindelijk te ernstig verzwakt worden. Daarom werd daarna gekozen voor de oplossing die ook op de foto's te zien is geweest: de stuurtafel zelf behouden en alleen de losse onderdelen daar inbouwen, dus losse schermen, de hendels, etc.
  zondag 25 februari 2018 @ 13:54:10 #180
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177437573
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is niet alsof Bombardier niet bij dat project betrokken is geweest hè. De BDs is een bestaand ontwerp, een Twindexxstuurtafel gaat daar niet zomaar in passen.
De cabine van een Twindex is smaller dan die van een ICR BDs, dus fysiek moet het er allemaal wel in passen. Hooguit dat de tafel een ander vormpje moet krijgen.

Het gaat er bij gewoon niet in dat het Nedtrain onmogelijk is om het werkend te krijgen, aangezien we in Nederland in staat zijn om veel complexere dingen dan een locomotief van meerdere plaatsen realtime te bedienen.

quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:44 schreef MTL het volgende:
Sterker nog, voor de testombouw heeft Bombardier ook gewoon de spullen geleverd.
In eerste instantie was het de bedoeling dat er een volledige Traxx stuurstand in kwam te zitten, maar daarvoor zou de constructie opgebroken moeten worden on die te kunnen plaatsen en die zou daardoor uiteindelijk te ernstig verzwakt worden. Daarom werd daarna gekozen voor de oplossing die ook op de foto's te zien is geweest: de stuurtafel zelf behouden en alleen de losse onderdelen daar inbouwen, dus losse schermen, de hendels, etc.
Zo'n schermpje of hendeltje gaat niet opeens andere dingen doen als je uit het een tafel zaagt en in een andere tafel plaatst. Loshalen, verplaatsen, vastzetten, kabeltjes vast zetten en gaan.
So we just called him Fred
pi_177439274
Je beseft dat ie ook gewoon gereden heeft? Het was maar een paar meter als proef, maar het werkte wel. Technisch was er geen probleem.
Echter was het veel te duur om voor die vijf jaar dat die dingen nog rijden al die aanpassingen te doen en de toelating rond te krijgen.
Het was goedkoper om gloednieuwe locs met garantie te kopen die later nog een restwaarde voor de verkoop of verhuur zouden hebben, dan 40 jaar oude rijtuigen te voorzien van ETCS die in 5 jaar naar de schroot gaan. De afschrijvingskosten zouden exponentieel toegenomen zijn.
pi_177439333
Hemel, dat stuk Antwerpen Brussel is echt nog steeds zo snel als dikke stront door een trechter he?
  zondag 25 februari 2018 @ 15:13:38 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177439491
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 15:05 schreef MTL het volgende:

Echter was het veel te duur om voor die vijf jaar dat die dingen nog rijden al die aanpassingen te doen en de toelating rond te krijgen.
Het was goedkoper om gloednieuwe locs met garantie te kopen die later nog een restwaarde voor de verkoop of verhuur zouden hebben, dan 40 jaar oude rijtuigen te voorzien van ETCS die in 5 jaar naar de schroot gaan. De afschrijvingskosten zouden exponentieel toegenomen zijn.
Op zich een logische keuze, geld kun je maar één keer uitgeven en soms is het beter om méér geld uit te geven als dat op termijn beter rendeert.

Dan ben ik wel benieuwd waarom men het BDs-ombouwproject überhaupt geprobeerd heeft. :P
pi_177440621
Net zonder ATB en GSMR van de Zaadstraat naar de Watergraafsmeer gereden :7 ILenT kom der maar in
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:14 schreef dennistd het volgende:
Met een 700 of zo?
:Y 700 met defecte GSMR + 6 bakken ICR

[ Bericht 17% gewijzigd door Maegrim op 25-02-2018 16:19:15 ]
  Redactie Sport zondag 25 februari 2018 @ 16:14:09 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177440736
Met een 700 of zo?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177440986
Oei, hebben de omwonenden al geklaagd over de trillingen?
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 17:42:10 #187
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177442841
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 15:05 schreef MTL het volgende:
Je beseft dat ie ook gewoon gereden heeft? Het was maar een paar meter als proef, maar het werkte wel. Technisch was er geen probleem.
Echter was het veel te duur om voor die vijf jaar dat die dingen nog rijden al die aanpassingen te doen en de toelating rond te krijgen.
Het was goedkoper om gloednieuwe locs met garantie te kopen die later nog een restwaarde voor de verkoop of verhuur zouden hebben, dan 40 jaar oude rijtuigen te voorzien van ETCS die in 5 jaar naar de schroot gaan. De afschrijvingskosten zouden exponentieel toegenomen zijn.
Tja, zal dat spul niet gewoon nog de IC dienst in gaan vanwege tekort aan materieel?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 februari 2018 @ 17:47:41 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177442944
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 17:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tja, zal dat spul niet gewoon nog de IC dienst in gaan vanwege tekort aan materieel?
neuh, De Sprinter Nieuwe Generatie stroomt in, waardoor je voor die tijd al ruim komt te zitten in het IC-materieel
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 februari 2018 @ 17:50:13 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177442995
En de ICNG is er ook al bijna.
pi_177449234
Doorscrollen naar 4 minuut 10.

Dat prachtige geluidje voor internationale treinen is weer terug op de stations. Iemand een idee waarom?
  zondag 25 februari 2018 @ 22:37:50 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
  Redactie Sport zondag 25 februari 2018 @ 22:43:31 #193
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177449679
Met weer de gebruikelijke Tubantia-onzin. Een griepgolf, net of ineens de helft van het personeel ziek thuis zit :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 25 februari 2018 @ 22:55:40 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177449960
In de brondata voor de nieuwe directe Eurostar van Londen naar Nederland zit een eigenaardigheidje:



Dankzij die "overstap" van 20 minuten (die er in werkelijkheid niet is) krijg je latere treinen geadviseerd, terwijl er eerdere reismogelijkheden zijn:



In Amsterdam gebeurt er hetzelfde, voor een overstap van "Amsterdam Centraal Eurostar" naar "Amsterdam Centraal" staat eveneens 20 minuten. Ook NS International geeft dit opvallende reisadvies, waardoor Londen - Breda met de trein een half uur langer lijkt te duren dan in werkelijkheid haalbaar is.
  zondag 25 februari 2018 @ 23:15:21 #195
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_177450279
Bij een reis van Amsterdam naar Brussel wordt er ook nog onnodig 35 minuten inchecktijd meegerekend, zo krijg je bij NS Internationaal een reistijd van 2:42 bij een rit die in werkelijkheid 1:50 duurt.
pi_177450812
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 07:58 schreef greavy het volgende:
Zijn er hier mensen bekend op het gebied van treinen in Polen?
Begin mei ga ik 10 tot 12 dagen naar Polen, waaronder het bezoek aan het stoomtreinenmekka van Polen: Wolsztyn.
Iemand nog tips over bepaalde routes of must-see stadjes/dorpjes? Al het vervoer uiteraard per trein.
Ga je zelf ook een ritje kolen scheppen? Volgens mij is dat mogelijk daar of ik heb Michael Palin verkeerd begrepen.
  Redactie Sport zondag 25 februari 2018 @ 23:47:37 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177450906
Gisteren werd trouwens SyntusKeolis Lint 38 weer teruggebracht naar Hengelo:

Na een grote revisie bij Shunter Waalhaven (Rotterdam) werd Lint 38 door V100-loc 203 102 teruggebracht naar zijn lijntje. Omdat er eerst regulier onderhoud aan gepleegd moet worden bij NedTrain werd Hengelo de eindbestemming van het transport. Na omlopen van de loc werd de reeds verblauwnette Lint richting de dieselwerkplaats geduwd, waar na het vertrek van de DM90's alleen nog negen Linten in onderhoud zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177451117
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 15:06 schreef Yreal het volgende:
Hemel, dat stuk Antwerpen Brussel is echt nog steeds zo snel als dikke stront door een trechter he?
Ja, zou wel iets sneller moeten worden zodra het station in Mechelen klaar is. Maar plannen om Antwerpen - Mechelen om te bouwen naar 200 o.i.d. zijn er simpelweg niet.
pi_177451269
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 22:25 schreef Bitlord het volgende:
Doorscrollen naar 4 minuut 10.

Dat prachtige geluidje voor internationale treinen is weer terug op de stations. Iemand een idee waarom?
Maak je een grapje of ben je serieus? Want ik vond dat letterlijk een van de meest geniale geluiden in de omroep aller tijden _O_
Bier.
pi_177453292
Alweer wordt de sprinter die gewoon op tijd rijdt er bij het volgende station uit de dienstregeling gehaald, wat is daar de logica van?
7:25 RAI -Hoofddorp, gaat niet verder dan Amsterdam Zuid
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')