abonnement Unibet Coolblue
pi_177547428
Als ik als machinist geen wegbekendheid heb op het stuk Amsterdam - Utrecht, maar ik moet wel een trein daar rijden, dan mag ik mij laten piloteren door iemand die daar wel wegbekendheid heeft. Dat is geen enkel probleem.
Diegene hoeft geen materieelbekendheid te hebben en hoeft allen te weten hoe hij de trein tot stilstand kan brengen in geval van nood.
Maar de machinist die dus daadwerkelijk rijdt, moet dan wel bevoegd zijn. Dus de regelgeving kennen en de materieelbekendheid hebben.
Stel dat ik nu opeens in Duitsland een trein wil gaan rijden, dan ben ik geen volledig bevoegd machinist, omdat ik de regelgeving niet ken. Daarom moet dan de machinist die mij begeleid Duitse bevoegdheid hebben, én zowel materieel- als wegbekendheid hebben. Ik ben dan simpelweg een leerling en is de begeleidende machinist de eindverantwoordelijke.
pi_177548230
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:00 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, maar waarom moet je regels veranderen voor zaken die al decennia goed gaan? Alleen maar omdat iemand op kantoor daar mee kan scoren blijkbaar?
Het feit dat je niet ziet waarom het belangrijk is zegt al genoeg
  vrijdag 2 maart 2018 @ 12:57:06 #278
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177548246
quote:
Dit was een schot in de roos.
Dank je wel voor de tip.

En ook de anderen voor hun welgemeende tips.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 2 maart 2018 @ 14:20:21 #279
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177550004
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Het feit dat je niet ziet waarom het belangrijk is zegt al genoeg
Je ziet wel dat de papieren werkelijkheid en de daadwerkelijke werkelijkheid door elkaar gaan lopen. Formeel mag een machinist van het museumbedrijf niet het hoofdspoor op terwijl deze zeer waarschijnlijk heel goed weet waar die op moet letten en wat de seinen e.d. betekenen. Die pilot is voor de daadwerkelijke veiligheid dan dus alleen noodzakelijk om te wijzen op gekke situaties en slecht zichtbare seinen. Formeel moet je om het te kunnen echter volledig bevoegd zijn. Voor de volledige bevoegdheid moet je alleen de officiële opleiding en toetsing van de daarvoor aangewezen instantie hebben gevolgd. De regelgeving daarvoor is recentelijk strenger geworden en die opleiding vergt veel tijd. Dat maakt het een wat archaïsch verhaal. Zie ook het voorbeeld van de ZLSM en Valkenburg. Onveilig werd het niet ineens. De regelgeving voorziet niet in het scenario dat je wel veilig kan rijden zonder de toets die ook voor beroepsmachinisten geldt.
pi_177563983
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Je ziet wel dat de papieren werkelijkheid en de daadwerkelijke werkelijkheid door elkaar gaan lopen. Formeel mag een machinist van het museumbedrijf niet het hoofdspoor op terwijl deze zeer waarschijnlijk heel goed weet waar die op moet letten en wat de seinen e.d. betekenen. Die pilot is voor de daadwerkelijke veiligheid dan dus alleen noodzakelijk om te wijzen op gekke situaties en slecht zichtbare seinen. Formeel moet je om het te kunnen echter volledig bevoegd zijn. Voor de volledige bevoegdheid moet je alleen de officiële opleiding en toetsing van de daarvoor aangewezen instantie hebben gevolgd. De regelgeving daarvoor is recentelijk strenger geworden en die opleiding vergt veel tijd. Dat maakt het een wat archaïsch verhaal. Zie ook het voorbeeld van de ZLSM en Valkenburg. Onveilig werd het niet ineens. De regelgeving voorziet niet in het scenario dat je wel veilig kan rijden zonder de toets die ook voor beroepsmachinisten geldt.
Ik ben het met je eens dat de regels stringent zijn maar er staat wel een belangrijk veiligheidsaspect tegenover. Het probleem is vooral dat áls het fout gaat de consequenties niet te overzien zijn en dat het einde betekent van zo'n maatschappij. Er zou best iets gedaan kunnen worden met overgangsperiodes zodat er op een iets flexibeler manier mee omgegaan kan worden, maar dat neemt niet weg dat het hoofdspoor simpelweg zeer veel drukker is dan in het verleden en dat het eisenpakket voor veiligheid gewijzigd is.
Bier.
  Redactie Sport vrijdag 2 maart 2018 @ 23:18:26 #281
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177564203
Voor wie nog goedkoop wil reizen: vanaf 12 maart zijn er weer Kruidvat-kaartjes
https://www.treinreiziger.nl/kruidvat-treinkaartje-voorjaar-2018/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 3 maart 2018 @ 10:47:12 #282
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_177570775
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Het feit dat je niet ziet waarom het belangrijk is zegt al genoeg
Blaaskaak.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_177574961
Iemand een PhD in de spoorbranch? https://www.utwente.nl/en(...)ansportation/1159045
pi_177575872
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 13:56 schreef b2py het volgende:
Iemand een PhD in de spoorbranch? https://www.utwente.nl/en(...)ansportation/1159045
Kan je beter machinist worden, verdien je tenminste meer :P
pi_177577783
wat een kutsalaris :')
pi_177578735
Als je een beter salaris wil als PhD'er kan je het beter in Vlaanderen gaan doen :P
  zaterdag 3 maart 2018 @ 16:35:00 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_177578886
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:31 schreef MTL het volgende:

[..]

Kan je beter machinist worden, verdien je tenminste meer :P
En dat zonder MSc.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 3 maart 2018 @ 16:49:58 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177579188
Het zat Southeastern gisteren niet mee. Het begon hiermee:
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 19:23:24 #Lewisham - we are aware of a train problem near Lewisham currently. Engineers are en route to get train on the move ASAP. reageer retweet
En al snel liep het uit de hand:
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 19:44:22 If you are stuck on a train near #Lewisham DO NOT TRY AND LEAVE THE TRAIN, we are getting assistance to you asap. One report of such has occurred, this results in a power switch off causing more difficulties. https://t.co/HQ8teQCe6l reageer retweet
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 19:46:25 All routes through #LEWISHAM are now at a stand after a passenger held on a train outside the station, operated the emergency door release and went onto the track. As a precaution, all lines through the station are currently blocked and no trains able to run. Please be patient. reageer retweet
Passengers jump on to Lewisham train tracks after delays

Defecte trein, geen verlichting, verwarming of werkende omroep. Southeastern werd gisteren een beetje wanhopig...

Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 19:59:23 Trains still not moving through #LEWISHAM and surrounding area at the moment because of a trespasser on the track. Please be patient, don't be tempted to do what they did and leave your train - it'll make it far worse for EVERYONE and you won't get home any quicker! reageer retweet
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 20:06:05 #LEWISHAM - Situation now getting worse because several people are jumping off trains onto the tracks. Please remain on the trains - we'll be able to get you moving again far quicker if you do reageer retweet
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 20:10:19 MPORTANT! If you're on a stuck train outside a station and tempted to leave the train. DON'T! We won't run trains thru the area until we know everyone is off the track - the more people on the track, the longer this'll take. If you see someone about to do it, TELL THEM NOT TO! reageer retweet
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 20:27:36 More trespassers are being reported so electricity remains off for now - PLEASE DO NOT GET OFF THE TRAIN AND ONTO THE RAIL https://t.co/wOKU580zLY reageer retweet
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 20:38:46 #LEWISHAM UPDATE: We're now escorting all the passengers on the trapped trains just outside the station, onto the track and the platform. Once this completed, we'll get power back on and all other trains moving. Please, for everyone's sake, be patient reageer retweet
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 20:52:39 #Lewisham - more reports of passengers disembarking trains and onto tracks, as a result the electricity remains switched off. Please remain on the train unless told otherwise by a Southeastern official. reageer retweet
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 21:04:39 We've asked for extra police assistance at Lewisham because of the ongoing major disruption with a number of trains trapped in the area whilst the power is off. We know it's difficult and really unpleasant onboard the trains but you're safer remaining onboard. reageer retweet
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 21:17:29 #Lewisham Many services are disrupted at #Lewisham - power has to be switched off due to trespass incident following passenger alarm being pulled. If you are on an affected train, please REMAIN on the train. We cannot put power on again whilst passengers are on the track, reageer retweet
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 21:31:08 #LEWISHAM: We can't tell you when you'll be moving at the moment. Process is effectively this; when people stop getting off trains (unless controlled by emerg. services) and we're clear no-one else is on track, the power will go back on. Once this happens - trains will move. reageer retweet
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 22:15:37 #Lewisham - One train left to secure. Once done, as long as nobody gets off a train, we will have the power back on in 10-15 minutes and get you on the move. We must reiterate, please STAY ON THE TRAIN, do NOT open doors and get on the track! reageer retweet
pi_177581001
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:31 schreef MTL het volgende:

[..]

Kan je beter machinist worden, verdien je tenminste meer :P
Als startsalaris?
Bier.
pi_177581053
Leuk man, derde rail.
Bier.
pi_177581264
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Als startsalaris?
Startsalaris van een machinist is redelijk karig, maar zodra je de opleiding hebt afgerond en meer onregelmatigheidstoeslag krijgt, zit je al snel netto op het bruto eindsalaris van die onderzoeksvacature.
pi_177581322
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:26 schreef MTL het volgende:

[..]

Startsalaris van een machinist is redelijk karig
Met die opleiding van ons hebben we er zelfs geld op toe moeten leggen :P
  zaterdag 3 maart 2018 @ 18:31:46 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177581331
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Leuk man, derde rail.
Vooral met stroomafname aan de bovenkant. :s)
pi_177581355
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:26 schreef MTL het volgende:

[..]

Startsalaris van een machinist is redelijk karig, maar zodra je de opleiding hebt afgerond en meer onregelmatigheidstoeslag krijgt, zit je al snel netto op het bruto eindsalaris van die onderzoeksvacature.
Okay, nou jah, regelmatigheidstoeslag is opzich niet zo relevant voor vergelijk. Daarnaast betalen we echt wetenschappers sowieso veel te weinig. En na die vier jaar, wat gaat zo'n student dan verdienen als die met PhD aan de slag gaat bij Siemens of Arcadis. Onderwijs betaalt gewoon bagger.
Bier.
pi_177581736
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Okay, nou jah, regelmatigheidstoeslag is opzich niet zo relevant voor vergelijk. Daarnaast betalen we echt wetenschappers sowieso veel te weinig. En na die vier jaar, wat gaat zo'n student dan verdienen als die met PhD aan de slag gaat bij Siemens of Arcadis. Onderwijs betaalt gewoon bagger.
Dat dus, en je hebt redelijk knappe werktijden
pi_177590450
Was deze hier al langsgekomen?

http://www.dagelijksestan(...)treinen-door-europa/

In 2008 een rondje NL-Noord-Roemenië-Albanïë-Zagreb-NL gedaan met Interrail, heb daar veel van opgestoken
pi_177591031
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 23:23 schreef Bitlord het volgende:
Was deze hier al langsgekomen?

http://www.dagelijksestan(...)treinen-door-europa/

In 2008 een rondje NL-Noord-Roemenië-Albanïë-Zagreb-NL gedaan met Interrail, heb daar veel van opgestoken
Ik vind het een fantastisch idee en een heel goede manier om kinderen/jongeren te laten kennismaken met het buitenland. De Dagelijkse Standaard moet zich schamen dat ze zoon toonzetting gebruiken. Dingen die op de hele lange termijn misschien wel heel veel geld opleveren mogen best wat kosten.
Bier.
  zondag 4 maart 2018 @ 00:01:31 #298
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_177591341
Ik had tot op heden nog nooit van De Dagelijkse Standaard gehoord en wens alle 18-jarigen van Europa een fantastische reis toe van de ¤0,10 die ik er misschien aan bijdraag.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 01:01:05 #299
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177592371
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 23:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik vind het een fantastisch idee en een heel goede manier om kinderen/jongeren te laten kennismaken met het buitenland. De Dagelijkse Standaard moet zich schamen dat ze zoon toonzetting gebruiken. Dingen die op de hele lange termijn misschien wel heel veel geld opleveren mogen best wat kosten.
Het idee van die programma's is promotie van Europa/de EU en ze welwillend te maken te betalen voor de EU. Wil niet zeggen dat dit de hoofdreden is en zelf zullen ze het ook niet als reden noemen.

Voor Erasmus+Youth geldt hetzelfde.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 4 maart 2018 @ 01:02:30 #300
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_177592381
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 17:29 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Deze had ik nog niet :s)
wel een interessante kleurstelling zo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')