abonnement Unibet Coolblue
pi_177185898
Beste allen,

Ik heb een groot probleem. Ik heb een goed leven.

Ik ben ooit toen ik niet snapte wat het betekende een dierbare oom kwijtgeraakt, en enkele jaren terug een kat. Dat is ongeveer de pijn die ik in mijn leven heb meegemaakt. Ik wil niet anderen verliezen, maar ik kan het niet helpen om naar mijzelf te kijken en te denken aan het volgende:

quote:
Hard times create strong men.
Strong men create good times.
Good times create weak men.
Weak men create hard times.
En hoewel ik mezelf vaak sterk probeer te maken door te gymmen, hard te lopen, te studeren, te werken, val ik na enkele weken altijd terug in mijn eigen luie patronen.

Naar mijn gevoel komt dit omdat ik niet 'hoef' gedisciplineerd te zijn. Mijn hele lichaam ziet als biologisch evolutionair fabriekje geen reden om motivatie of discipline te krijgen want als ik vanaf nu nooit meer naar school ga en nooit meer een boek open doe of mijn best ergens voor doe, kan ik altijd rekenen op de zakcentjes van Dhr. Rutte. Dus ik heb nooit echt drive en discipline.

De meest gedisciplineerde man die ik ken is een Russische maat van me die in Tsjetsjenie heeft gevochten. Hij zag daar verschrikkelijke dingen gebeuren met zijn landgenoten (en dit is SLECHT en zou ik nooit ever willen meemaken, dus daar doe ik niet voor, ben geen masochist), maar kwam terug als beest. We moesten ooit een hek plaatsen in de tuin. Hij vreet een enorm omelet, vult 3 liter water in zijn flessen, is 9 uur achter elkaar bezig en zet een prachtig hek neer in de brandende zon, alles alleen. Bizar. Die gozer heeft ook armen van 2 meter breed, maargoed.

En dan kijk ik naar mezelf, de zachte softe Nederlander, en dan vraag ik me af hoe ik nou sterk, gedreven en gedisciplineerd kan worden. En dan denk ik toch echt aan het leger.

TL;DR: Kan ik het leger in voor een periode tussen 3 en 10 maanden? Dat is zo ongeveer de periode die ik er zou voor willen uitgeven.

Ohja, ik ben 21.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_177185937
Nee, het leger is er niet voor jou jij bent er voor het leger.
pi_177185965
quote:
19s.gif Op woensdag 14 februari 2018 20:21 schreef kiffer het volgende:
Nee, het leger is er niet voor jou jij bent er voor het leger.
Dat snap ik en daar kan ik het mee eens zijn, ik vraag ook of het een optie is voor een korte periode aangezien ik 21 ben en deze jaren niet in de bossen door wil brengen.

Reden dat ik hiermee kom is dat mijn vader vroeger ongeveer 13-15 maanden in t leger is geweest (excl studie'vrijlating' van 3 maanden).
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  woensdag 14 februari 2018 @ 20:24:05 #4
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_177185996
quote:
19s.gif Op woensdag 14 februari 2018 20:21 schreef kiffer het volgende:
Nee, het leger is er niet voor jou jij bent er voor het leger.
Lekker wederzijds weer. Als ze me ooit oproepen krijgen ze de middelste vinger.
Fade to Black
pi_177186056
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 20:24 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Lekker wederzijds weer. Als ze me ooit oproepen krijgen ze de middelste vinger.
Dienst

Een dienst is arbeid die men ten behoeve van anderen verricht.
  woensdag 14 februari 2018 @ 20:27:13 #6
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_177186068
Ik denk dat je daar flinke spijt van gaat krijgen. Discipline zit in jezelf en je moet t er zelf uit krijgen. Het idee van 'een jaartje bij de mariniers voor discipline' klinkt als iets dat mijn moeder zou zeggen. Zoek naar dingen waar je voldoening uit krijgt en je zal vanzelf minder lui worden. En zie lui ook niet als een eigenschap, maar als een keuze. Je bent niet lui, je doet lui. En daarover heb je zelf de controle.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  woensdag 14 februari 2018 @ 20:29:53 #7
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_177186131
Het klinkt uit de OP trouwens alsof je flink naar die gozer opkijkt. Begin eens met blij met jezelf zijn en de rest gaat vanzelf.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  woensdag 14 februari 2018 @ 20:31:22 #8
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_177186169
Man als je ooit een schutting erin moet hebben bel je maat op en doe hem een krat bier een omelet en een kop koffie en dan kun jij lekker vanaf de bank toekijken...Heerlijk toch :)
  woensdag 14 februari 2018 @ 20:43:18 #9
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_177186417
Het is bij defensie in NL niet zo als in films he
pi_177186451
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 20:43 schreef Mubassie het volgende:
Het is bij defensie in NL niet zo als in films he
Denk dat ze daar nogsteeds discipline er goed in gooien.

Al weet ik het niet zeker, daarom vraag ik het ook.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  woensdag 14 februari 2018 @ 20:49:39 #11
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_177186601
quote:
4s.gif Op woensdag 14 februari 2018 20:44 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Denk dat ze daar nogsteeds discipline er goed in gooien.

Al weet ik het niet zeker, daarom vraag ik het ook.
Dat proberen ze.
Het is aan jou om er wat mee te doen ;)
  woensdag 14 februari 2018 @ 20:51:30 #12
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_177186661
quote:
19s.gif Op woensdag 14 februari 2018 20:26 schreef kiffer het volgende:

[..]

Dienst

Een dienst is arbeid die men ten behoeve van anderen verricht.
Die is gek.
Fade to Black
  woensdag 14 februari 2018 @ 20:52:05 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177186679
Ik geloof ook niet dat je daar veel discipline leert hoor.
Het is hier anders dan in de VS of Rusland. Daar wordt je best hard gemaakt.
Hier in NL neemt niemand (behalve mietjes) een paar schreeuwende trainingsofficieren serieus.

Discipline is vaak aangeboren. Meeste mensen hebben het van nature, en sommige zullen het al vroeg in hun opvoeding hebben gekregen. Jij bent al opgevoed, dus dat heeft bij jou ook geen zin meer.

Geen discipline hebben is trouwens ook helemaal niet erg hoor. Ik ken een paar mensen met discipline en ze zijn meestal focking saai, en hebben autistische trekjes. Het is ongezond.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177186757
Je kan beter een vriendin gaan zoeken en iets anders waar je een passie in gaat vinden, bij defensie is verkrachting niet zeldzaam bv.
pi_177187388
quote:
14s.gif Op woensdag 14 februari 2018 20:27 schreef Faux. het volgende:
Ik denk dat je daar flinke spijt van gaat krijgen. Discipline zit in jezelf en je moet t er zelf uit krijgen. Het idee van 'een jaartje bij de mariniers voor discipline' klinkt als iets dat mijn moeder zou zeggen. Zoek naar dingen waar je voldoening uit krijgt en je zal vanzelf minder lui worden. En zie lui ook niet als een eigenschap, maar als een keuze. Je bent niet lui, je doet lui. En daarover heb je zelf de controle.
Dit idd. Je kunt ook op een andere manier ergens voor knokken dan het leger ingaan. Knok voor een baan/studie waar je wèl toekomst in ziet.
pi_177189152
quote:
14s.gif Op woensdag 14 februari 2018 20:27 schreef Faux. het volgende:
Je bent niet lui, je doet lui. En daarover heb je zelf de controle.
Luiheid is ook de kracht van de mens eigenlijk.

Kijk hoeveel uitvindingen zijn gedaan puur omdat de mens eigenlijk te lui was ergens voor en daarom er iets voor heeft bedacht.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  woensdag 14 februari 2018 @ 22:41:59 #17
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_177190306
Wat jij omschrijft gaat het leger niet verhelpen. Je geeft al aan dat dit is hoe je karakter is, de enige die dat kan veranderen ben je zelf.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_177191823
Gewoon pils knallen op de Sociëteit
Play hard, go pro.
pi_177196408
``Hard times create strong men.
Strong men create good times.
Good times create weak men.
Weak men create hard times.``

Hitler zat als jonge knaap in de eerste wereld oorlog. Is inderdaad een gedreven persoon geworden, maar good times kwamen er niet van.
pi_177202021
Het is leger zonder jou
  donderdag 15 februari 2018 @ 15:23:15 #21
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_177206401
Ga je nog reageren TS of hebben we dit allemaal voor jan lul getypt
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  donderdag 15 februari 2018 @ 15:27:05 #22
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_177206501
Nee het leger is geen kinderdagverblijf voor mensen zoals jij, als je zo nodig discipline wilt opbouwen ga je maar 12 uur per dag waterputten slaan in Afrika ofzo.
  donderdag 15 februari 2018 @ 19:10:44 #23
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_177211113
Om je vraag te beantwoorden, ja hoor dat kan. Meld je aan als militair, bij voorkeur Luchtmobiele Brigade of Korps Mariniers en zeg niet wat je echte intentie is. Doe de AMOL of Mariniersopleiding. Haal je baret en verlaat de dienst weer. Die opleidingen duren een aantal maanden.
https://werkenbijdefensie.nl/kennismakingsdagen-luchtmobiel

Je kunt ook de kennismakingsdagen doen. Dan krijg je een beter beeld. Mijn verwachting is dat je dag twee huilend naar huis gaat. De grap is namelijk dat die drill-sergeant van je af wil. Die wil overblijven met een groep harde gasten die gemotiveerd zijn en jawel: discipline hebben. Het grote verschil tussen jou en die Rus is dat hij geen keuze had. Daar wordt je hard van ja.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_177211180
Vriend van me is met een gids samen op een bushcraft vakantie gegaan. Zelf eten zoeken, hut bouwen beetje die Ed Stafford dingen. Misschien is dat iets om die hard times te trainen. Ga je gewoon twee weken ergens een bos in.
  donderdag 15 februari 2018 @ 19:15:51 #25
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_177211252
Ow wat je echt ontbreekt is een doel in je leven. Zoveel discipline is het niet. Je verveelt je dood. Je gaat erbij voor de actie en de uitzendingen maar die bestaan uit schietkamp in Texas, oefening in Duitsland en 'ondersteunen' in Curacao.
https://nos.nl/artikel/22(...)j-rode-baretten.html
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_177211401
Tsjong ik heb het juist andersom. Ik heb aardig wat tegenwind gehad en veel grote verliezen ervaren.

En ik ben er juist 'lui' van geworden. De vergankelijkheid van leven en 'succes' heeft mij doen inzien dat ik op het moment wil leven. En leven betekend dan voor mij zo min mogelijk verplichtingen of discipline naar triviale zaken toe.

Koester je situatie, maar ja dat zal wel pas lukken wanneer je het niet meer hebt.
pi_177217503
quote:
18s.gif Op donderdag 15 februari 2018 15:23 schreef Faux. het volgende:
Ga je nog reageren TS of hebben we dit allemaal voor jan lul getypt
Ik ben best veel aan t lezen en denken, maar thanks voor jullie reacties. Ik denk er nog ff over na maar ik denk er nu wel minder over dan eerst, maar dat is altijd zo met ideeen. Reality always kicks in.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:10 schreef KimJong-un het volgende:
Om je vraag te beantwoorden, ja hoor dat kan. Meld je aan als militair, bij voorkeur Luchtmobiele Brigade of Korps Mariniers en zeg niet wat je echte intentie is. Doe de AMOL of Mariniersopleiding. Haal je baret en verlaat de dienst weer. Die opleidingen duren een aantal maanden.
https://werkenbijdefensie.nl/kennismakingsdagen-luchtmobiel

Je kunt ook de kennismakingsdagen doen. Dan krijg je een beter beeld. Mijn verwachting is dat je dag twee huilend naar huis gaat. De grap is namelijk dat die drill-sergeant van je af wil. Die wil overblijven met een groep harde gasten die gemotiveerd zijn en jawel: discipline hebben. Het grote verschil tussen jou en die Rus is dat hij geen keuze had. Daar wordt je hard van ja.
Hmmm, goed punt. Ik zal toch even kijken, thanks!
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_177234638
Lekker verkracht worden tijdens basic training, echt cool jah :') en die oefeningen in buitenland zijn een groot zuipfestijn.

Begin eerst eens met een ochtendkrant voor discipline :P
pi_177238880
:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')