abonnement Unibet Coolblue
pi_177180397
Toevallig was ik thuis toen mijn wasmachine centrifugeerde, maar dat leek niet helemaal goed te gaan.

de wasmachine begon te schuiven en uit paniek heb ik heb uitgezet.

ik heb de was nogmaals laten centrifugeren (1400) en dat lijkt nu weer goed te gaan.

echter de trommel voelt heel los, ik heb geen idee of dit normaal is?
ik kan de trommel heel makkelijk alle kanten op bewegen en als ik de trommel van voor naar achter beweeg dat klapt hij tegen de achterkant van de wasmachine aan.

met centrifugeren van de was gaat dit gewoon goed, het is alleen als ik de trommel van voor naar achter beweeg met mijn hand dat ik een klap hoor.

heeft iemand een idee of ik spoken zie of is er iets mis met mijn wasmachine?
  woensdag 14 februari 2018 @ 16:05:27 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177180486
Klinkt als spoken. De ruimte die de trommel heeft klinkt vrij normaal, als ik te hard duw komt de trommel ook tegen de achterkant.

Zorg dat hij 100% waterpas staat op een stevige ondervloer. Let op overbelading. 1400 toeren is best veel geweld maar in principe moet je een glas water op je wasmachine kunnen zetten die blijft staan mits alles goed is afgesteld.
And so is the past
pi_177180502
Was was in onbalans, verder geen probleem.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177180519
Het kan zijn dat de kogellagers verrot zijn. Ik had dat klappende/klakkende geluid ook, mijne (een bovenlader) was zo oud dat ik een nieuwe gekocht heb. Heb toen nog wel gezocht op internet wat het was maar vond t niet de moeite on t te laten maken.
ijs_beer fan!
pi_177180638
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:01 schreef fespo het volgende:
Toevallig was ik thuis toen mijn wasmachine centrifugeerde, maar dat leek niet helemaal goed te gaan.

de wasmachine begon te schuiven en uit paniek heb ik heb uitgezet.

ik heb de was nogmaals laten centrifugeren (1400) en dat lijkt nu weer goed te gaan.

echter de trommel voelt heel los, ik heb geen idee of dit normaal is?
ik kan de trommel heel makkelijk alle kanten op bewegen en als ik de trommel van voor naar achter beweeg dat klapt hij tegen de achterkant van de wasmachine aan.

met centrifugeren van de was gaat dit gewoon goed, het is alleen als ik de trommel van voor naar achter beweeg met mijn hand dat ik een klap hoor.

heeft iemand een idee of ik spoken zie of is er iets mis met mijn wasmachine?
Als hij wat ouder is kunnen natuurlijk wel de schokdempers op zijn.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177180738
het is een ~ 10 jaar oude Miele.
als ik precies hetzelfde doe met mij hand tegen de achterkant dat hoor ik het tegen de achterklant klappen.
ik ben nogal geschrokken en ik heb geen idee of dit normaal is maar mij lijkt de trommel wat los te zitten?
ik heb de was net probleemloos kunnen centrifugeren.

pi_177181103
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:06 schreef halfway het volgende:
Was was in onbalans, verder geen probleem.
Dit! :Y
pi_177182532
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:01 schreef fespo het volgende:
Toevallig was ik thuis toen mijn wasmachine centrifugeerde, maar dat leek niet helemaal goed te gaan.

de wasmachine begon te schuiven en uit paniek heb ik heb uitgezet.

ik heb de was nogmaals laten centrifugeren (1400) en dat lijkt nu weer goed te gaan.

echter de trommel voelt heel los, ik heb geen idee of dit normaal is?
ik kan de trommel heel makkelijk alle kanten op bewegen en als ik de trommel van voor naar achter beweeg dat klapt hij tegen de achterkant van de wasmachine aan.

met centrifugeren van de was gaat dit gewoon goed, het is alleen als ik de trommel van voor naar achter beweeg met mijn hand dat ik een klap hoor.

heeft iemand een idee of ik spoken zie of is er iets mis met mijn wasmachine?
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:15 schreef fespo het volgende:
het is een ~ 10 jaar oude Miele.
als ik precies hetzelfde doe met mij hand tegen de achterkant dat hoor ik het tegen de achterklant klappen.
ik ben nogal geschrokken en ik heb geen idee of dit normaal is maar mij lijkt de trommel wat los te zitten?
ik heb de was net probleemloos kunnen centrifugeren.

Er is een aantal oorzaken

1) Indien trommelkruis of lager defect, hangt de kuipp op z'n plaats en raakt de trommel de kuipwand hetgeen met veel herrie gepaard gaat.
2) Kan een gebroken veer zijn, dan hangt de trommel los/scheef en maar kan de trommel vrij in de kuip draaien
3) Kan 1 of beide schokdempers zijn, dan effect als boven. Overigens kan de trommel wel het glas van de deur beschadigen

2) en 3) zijn goed te repareren; 1) is al een flinke klus en soms zelfs ontmogelijk bij gelijmde kuipen etc.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_177183777
Een wasmaschine bonkt ook meer als er een paar grote stukken in zitten vergeleken met veel kleinere dingen. Vooral dekbedovertrekken die alle andere was opeten zijn hier wel eens de oorzaak geweest van bonken. Logisch natuurlijk, één enorme klont dekbedovertrek-met-inhoud kun je niet goed verdelen.
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_177185621
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:50 schreef blomke het volgende:

[..]

[..]

Er is een aantal oorzaken

1) Indien trommelkruis of lager defect, hangt de kuipp op z'n plaats en raakt de trommel de kuipwand hetgeen met veel herrie gepaard gaat.
2) Kan een gebroken veer zijn, dan hangt de trommel los/scheef en maar kan de trommel vrij in de kuip draaien
3) Kan 1 of beide schokdempers zijn, dan effect als boven. Overigens kan de trommel wel het glas van de deur beschadigen

2) en 3) zijn goed te repareren; 1) is al een flinke klus en soms zelfs ontmogelijk bij gelijmde kuipen etc.
maar wat ik in het filmpje laat zien?
hoort dat?
pi_177188743
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 20:10 schreef fespo het volgende:

[..]

maar wat ik in het filmpje laat zien?
hoort dat?
Ja.
woef
pi_177208244
Voor en achter is normaal. Als hij tijdens centrifugeren bonkt is het of onbalans door de belading of verdeling van de was.... Of de schokdempers en/of veren die kaduuk zijn. Schokdempers is heel normaal dat die slijten. Is ook eenvoudig vervangen.
Laat die handjes wapperen!
pi_177208371
Als je de trommel gemakkelijk en vrij op en neer kan bewegen dan is op zeker het montage kruis aan de achterzijde van de trommel gebroken.

Gebruik je te veel vloeibaar wasmiddel en draai je nooit op af en toe op 90 graden om de trommel te reinigingen dan kan je dit oplopen omdat het aluminium kruis dan wordt aangetast.
pi_177208468
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 20:10 schreef fespo het volgende:

[..]

maar wat ik in het filmpje laat zien?
hoort dat?
Nee het lijkt er op dat de trommel niet goed aan het rubbermanchet vast zit.
pi_177279244
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 16:52 schreef BTKlus het volgende:

[..]

Nee het lijkt er op dat de trommel niet goed aan het rubbermanchet vast zit.
De trommel zit ook niet vast aan het manchet; de kuip zit vast aan het manchet. En als dat niet goed zit, stroomt het water eronder uit.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 20:10 schreef fespo het volgende:
maar wat ik in het filmpje laat zien?
hoort dat?
Zo op het eerste gezicht, lijkt het wat veel speling wat tot bonken kan leiden; maar zeker ben ik er niet van. Om je trommelkruis en/of lagers uit te sluiten, zou je eens een lege machine moeten laten centrifugeren; bij defect aan lager/trommelkruis, zou je een hoop herrie moeten horen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 18 februari 2018 @ 15:52:04 #16
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177279341
Alleen de OP gelezen.. het trommelkruis is geknapt naar 90% waarschijnlijkheid..
pi_177285022
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 15:48 schreef blomke het volgende:

[..]

De trommel zit ook niet vast aan het manchet; de kuip zit vast aan het manchet. En als dat niet goed zit, stroomt het water eronder uit.

[..]

Zo op het eerste gezicht, lijkt het wat veel speling wat tot bonken kan leiden; maar zeker ben ik er niet van. Om je trommelkruis en/of lagers uit te sluiten, zou je eens een lege machine moeten laten centrifugeren; bij defect aan lager/trommelkruis, zou je een hoop herrie moeten horen.
1600 (bij 1400 gebeurde het vorige keer) van een lege trommel gaat alles prima.
ik ga weer voor het eerst een gewone was proberen.
ben benieuwd, camera staat paraat.

[ Bericht 4% gewijzigd door fespo op 18-02-2018 20:19:32 ]
pi_177286066
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:07 schreef fespo het volgende:
1600 (bij 1400 gebeurde het vorige keer) van een lege trommel gaat alles prima.
Klinkt gunstig, denk dat bij die vorige trammelant, er teveel was op ´n hoop zat in de trommel.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_177286860
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:50 schreef blomke het volgende:

[..]

Klinkt gunstig, denk dat bij die vorige trammelant, er teveel was op ´n hoop zat in de trommel.
alles ging goed ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door fespo op 18-02-2018 21:45:20 ]
  maandag 19 februari 2018 @ 16:05:07 #20
297723 AlphaRP
Nog niet gare aardnoot
pi_177301947
Schokbrekers zijn versleten. Bekende kwaal bij Miele. Je hebt ook een hap uit je manchet (Deurrubber), je krijgt dan lekkage langs de deur. Mogelijk heeft er een stuk wasgoed tussen gezeten. Lagers en lagerkruizen hebben andere symptomen dan wat jij in je filmpje liet zien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')