abonnement Unibet Coolblue
pi_177179419
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
pi_177179494
Dus Baudet weet dat het onmogelijk is om iemand met de stille trom te laten vertrekken maar toch vindt hij dat dat had moeten gebeuren en neemt het Rutte en consorten kwalijk dat ze het op deze manier hebben gedaan.

Begrijp je zelf nog wel wat je zegt?
pi_177179572
Mr. Major wellicht moet je zelf een idee of mening ontwikkelen ipv je leider napraten. Baudet z'n wegmoffel idee is zo bizar en haaks op wat hij altijd roept dat je dit onmogelijk kunt verdedigen als je het voorheen altijd met hem eens was.
pi_177179675
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:14 schreef Xa1pt het volgende:
Dus Baudet weet dat het onmogelijk is om iemand met de stille trom te laten vertrekken maar toch vindt hij dat dat had moeten gebeuren en neemt het Rutte en consorten kwalijk dat ze het op deze manier hebben gedaan.

Begrijp je zelf nog wel wat je zegt?
Schijnbaar snapt Baudet niet wat het betekent. Hij zal wel gedacht hebben dat het zo stil mogelijk betekent ofzo.

Of denk jij écht dat Baudet de minister laat vertrekken zonder dat iemand in Nederland dat doorheeft.
  woensdag 14 februari 2018 @ 15:24:13 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177179676
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:14 schreef Xa1pt het volgende:
Dus Baudet weet dat het onmogelijk is om iemand met de stille trom te laten vertrekken maar toch vindt hij dat dat had moeten gebeuren en neemt het Rutte en consorten kwalijk dat ze het op deze manier hebben gedaan.

Begrijp je zelf nog wel wat je zegt?
Natuurlijk had Baudet graag gewild dat Zijlstra door de achterdeur was vertrokken. Dan had hij daarna tenminste van leer kunnen trekken tegen de achterkamertjespolitiek van het partijkartel. Aan deze openheid heeft hij helemaal niks.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177179684
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:18 schreef koemleit het volgende:
Mr. Major wellicht moet je zelf een idee of mening ontwikkelen ipv je leider napraten. Baudet z'n wegmoffel idee is zo bizar en haaks op wat hij altijd roept dat je dit onmogelijk kunt verdedigen als je het voorheen altijd met hem eens was.
Dus jij weer wat mijn mening is, en weet ook dat die anders was voordat Baudet iets zei? Knap.
pi_177179701
Er zit nogal een verschil tussen kartelpolitiek en iemand zonder internationale bombarie weg laten gaan.
  woensdag 14 februari 2018 @ 15:27:43 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177179746
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:25 schreef Mr.Major het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen kartelpolitiek en iemand zonder internationale bombarie weg laten gaan.
Internationale bombarie is een direct gevolg van nationale bombarie, en een minister ontslag verlenen zonder nationale bombarie behoort, (ziekte e.d. even uitgezonderd) volgens mij niet tot de mogelijkheden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 14 februari 2018 @ 15:32:45 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177179843
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:18 schreef koemleit het volgende:
Mr. Major wellicht moet je zelf een idee of mening ontwikkelen ipv je leider napraten. Baudet z'n wegmoffel idee is zo bizar en haaks op wat hij altijd roept dat je dit onmogelijk kunt verdedigen als je het voorheen altijd met hem eens was.
Daar staat Baudet toch om bekend? Gewoon wat roepen en als de andere dag wat anders goed uitkomt, doen we dat ineens.

Zie ook dat gedoe waar hij de VVD ineens verweet een woordvoerder op zorg te hebben die uit de zorg komt --> belangenverstrengeling terwijk hij aan de andere kant juist roept mensen met de expertise van het bedrijfsleven te willen.

Dubbele standaarden en vooral alles zo draaien dat het hem goed uitkomt. Zelfs naar Haagse standaarden huichelachtig
Laffe huichelaar
pi_177179950
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Internationale bombarie is een direct gevolg van nationale bombarie, en een minister ontslag verlenen zonder nationale bombarie behoort, (ziekte e.d. even uitgezonderd) volgens mij niet tot de mogelijkheden.
Het is natuurlijk ook logisch dat een internationale gemeenschap merkt dat de minister vertrekt. Dat probeert Baudet ook niet tegen te houden. Wat insinueer je nou? Dat ze het bordje "minister of foreign affairs of the Netherlands: H. Zijlstra" gewoon laten staan en er een ander wordt neergezet :')

Wat wilders zegt: Baudet wil 'm wegsturen zonder dat iemand hem merkt, is gewoon weer lekker schoppen, maar Baudet kan dat niet gevonden hebben.
pi_177179954
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:25 schreef Mr.Major het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen kartelpolitiek en iemand zonder internationale bombarie weg laten gaan.
Werkelijk een bizar idee. Dat gaat je nooit lukken natuurlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177180003
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Werkelijk een bizar idee. Dat gaat je nooit lukken natuurlijk.
1) Beweging 2) Bombast 3) Drukte 4) Gezwets 5) Grootspraak 6) Hartlast 7) Kabaal 8) Koude drukte 9) Kouwe drukte 10) Lawaai 11) Misbaar 12) Ophef 13) Opschudding 14) Poeha 15) Rumoer 16) Spektakel

Vast wel.
  woensdag 14 februari 2018 @ 15:42:02 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177180025
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook logisch dat een internationale gemeenschap merkt dat de minister vertrekt. Dat probeert Baudet ook niet tegen te houden. Wat insinueer je nou? Dat ze het bordje "minister of foreign affairs of the Netherlands: H. Zijlstra" gewoon laten staan en er een ander wordt neergezet :')

Wat wilders zegt: Baudet wil 'm wegsturen zonder dat iemand hem merkt, is gewoon weer lekker schoppen, maar Baudet kan dat niet gevonden hebben.
Wat ik insinueer? Ik probeer te doorgronden wat Baudet insinueerde, want daar begrijp ik nog geen biet van.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177180113
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat ik insinueer? Ik probeer te doorgronden wat Baudet insinueerde, want daar begrijp ik nog geen biet van.
Je kan een minister wegsturen met extra ophef, of met alleen de minimaal noodzakelijk en onvoorkomelijke ophef. Van dat laatste is nu geen sprake meer. Aangezien internationale media er artikelen over hebben geschreven, en de Russische ambassade en de Russische overheid erover bericht heeft. Volgens mij had dat voor een aanzienlijk deel vermeden kunnen worden.

Door te zeggen: ja maar het verhaal staat, terwijl daar geen bewijs voor is, zet je jezelf alleen maar voor schut. Ze hadden gewoon gelijk moeten zeggen: ja dit verhaal... Dan had Rusland niet een brief hoeven sturen dat ons kabinet een vijandsbeeld projecteert. Wat reken er maar op dat wij dat nog wel een keer op ons bordje krijgen.
  woensdag 14 februari 2018 @ 15:48:06 #15
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177180146
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je kan een minister wegsturen met extra ophef, of met alleen de minimaal noodzakelijk en onvoorkomelijke ophef. Van dat laatste is nu geen sprake meer. Aangezien internationale media er artikelen over hebben geschreven, en de Russische ambassade en de Russische overheid erover bericht heeft. Volgens mij had dat voor een aanzienlijk deel vermeden kunnen worden.
Hoe dan? Wat had jij anders gedaan dat de Russen er niet over zouden vallen?
Laffe huichelaar
pi_177180152
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hoe dan? Wat had jij anders gedaan dat de Russen er niet over zouden vallen?
Je kan struikelen, vallen en dodelijk verongelukken. Je kan niets doen zodat de Russen er "niet over vallen"

Door te zeggen: ja maar het verhaal staat, terwijl daar geen bewijs voor is, zet je jezelf alleen maar voor schut. Ze hadden gewoon gelijk moeten zeggen: ja dit verhaal... Dan had Rusland niet een brief hoeven sturen dat ons kabinet een vijandsbeeld projecteert. Dat was het kabinetsstandpunt. Dat was zinloos en schadelijk. Want reken er maar op dat wij dat nog wel een keer op ons bordje krijgen.
pi_177180154
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je kan een minister wegsturen met extra ophef, of met alleen de minimaal noodzakelijk en onvoorkomelijke ophef. Van dat laatste is nu geen sprake meer. Aangezien internationale media er artikelen over hebben geschreven, en de Russische ambassade en de Russische overheid erover bericht heeft. Volgens mij had dat voor een aanzienlijk deel vermeden kunnen worden.
Ja leuk. Ken je spreekwoord: "Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel"?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177180189
quote:
2s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja leuk. Ken je spreekwoord: "Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel"?
Welke leugen zou ik in dit verhaal maken dan?
Het enige wat ik zeg: maak "het verhaal staat" nou alsjeblieft niet tot kabinetsstandpunt.
  woensdag 14 februari 2018 @ 15:51:02 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177180198
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Door te zeggen: ja maar het verhaal staat, terwijl daar geen bewijs voor is, zet je jezelf alleen maar voor schut. Ze hadden gewoon gelijk moeten zeggen: ja dit verhaal... Dan had Rusland niet een brief hoeven sturen dat ons kabinet een vijandsbeeld projecteert. Wat reken er maar op dat wij dat nog wel een keer op ons bordje krijgen.
Dus wanneer de minister van BuZa zegt een verhaal over Poetin bij elkaar te liegen waarin Poetin in een negatief daglicht komt te staan, denk je dat de Russen de schouders ophalen. De tweede leugen, dat het echt echt waar is wat ie zegt, daarom is er nu ophef?

Dit klinkt me zeer ongeloofwaardig in de oren.
Laffe huichelaar
  woensdag 14 februari 2018 @ 15:55:52 #20
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177180289
Dit is te ingewikkeld voor mij. Ik ben niet waardig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  † In Memoriam † woensdag 14 februari 2018 @ 15:57:03 #21
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_177180308
quote:
9s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:55 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is te ingewikkeld voor mij. Ik ben niet waardig.
Jij bent dan ook onderdeel van het kartel.
Carpe Libertatem
  woensdag 14 februari 2018 @ 15:58:23 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177180335
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Jij bent dan ook onderdeel van het kartel.
Als je bedoelt dat ik iedere vier weken een memo krijg van D66 over hoe de leerlingen nu weer te indoctrineren, dat klopt inderdaad.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177180343
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:51 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus wanneer de minister van BuZa zegt een verhaal over Poetin bij elkaar te liegen waarin Poetin in een negatief daglicht komt te staan, denk je dat de Russen de schouders ophalen. De tweede leugen, dat het echt echt waar is wat ie zegt, daarom is er nu ophef?

Dit klinkt me zeer ongeloofwaardig in de oren.
De schouders ophalen. Als je zulk inhoudloze termen blijft slingeren kom je nooit tot een zinvolle discussie. Natuurlijk vinden ze dat "niet leuk" (ook zo'n dooddoener; alsjeblieft)

Het standpunt van de minister was duidelijk. Die is nu echter weg. Is daarmee de das af?

Nee, want volgens ons gehele kabinet is het een realistisch scenario dat Putin navo-bondgenoten binnen gaat vallen.

Dat het hele kabinet zogenaamd vindt dat dat verhaal "staat" omdat ze even wilden kijken of Zijlstra kon blijven of niet, is nogal dom, en leidt, jawel, tot onnodige internationale bombarie. Het kabinet had moeten zeggen: dit klopt niet, wij zien dit ook niet zo, doei Zijlstra.
pi_177180466
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:58 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De schouders ophalen. Als je zulk inhoudloze termen blijft slingeren kom je nooit tot een zinvolle discussie. Natuurlijk vinden ze dat "niet leuk" (ook zo'n dooddoener; alsjeblieft)

Het standpunt van de minister was duidelijk. Die is nu echter weg. Is daarmee de das af?

Nee, want volgens ons gehele kabinet is het een realistisch scenario dat Putin navo-bondgenoten binnen gaat vallen.

Dat het hele kabinet zogenaamd vindt dat dat verhaal "staat" omdat ze even wilden kijken of Zijlstra kon blijven of niet, is nogal dom, en leidt, jawel, tot onnodige internationale bombarie. Het kabinet had moeten zeggen: dit klopt niet, wij zien dit ook niet zo, doei Zijlstra.
En dit bedoelde Baudet dus eigenlijk te zeggen?

De beste man mag wel eens wat duidelijker zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177180532
quote:
2s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En dit bedoelde Baudet dus eigenlijk te zeggen?

De beste man mag wel eens wat duidelijker zijn.
Jij acht het waarschijnlijker dat hij denkt de minister van buitenlandse zaken te kunnen vervangen zonder dat iemand dat merkt?
  woensdag 14 februari 2018 @ 16:28:08 #27
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177180981
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:58 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De schouders ophalen. Als je zulk inhoudloze termen blijft slingeren kom je nooit tot een zinvolle discussie. Natuurlijk vinden ze dat "niet leuk" (ook zo'n dooddoener; alsjeblieft)

Het standpunt van de minister was duidelijk. Die is nu echter weg. Is daarmee de das af?

Nee, want volgens ons gehele kabinet is het een realistisch scenario dat Putin navo-bondgenoten binnen gaat vallen.

Dat het hele kabinet zogenaamd vindt dat dat verhaal "staat" omdat ze even wilden kijken of Zijlstra kon blijven of niet, is nogal dom, en leidt, jawel, tot onnodige internationale bombarie. Het kabinet had moeten zeggen: dit klopt niet, wij zien dit ook niet zo, doei Zijlstra.
Je krijgt sowieso een politieke rel als een vertegenwoordiger van Nederland de Russische leider zwart maakt. Het is nzin te doen of je dat kan vermijden
Laffe huichelaar
pi_177181021
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij acht het waarschijnlijker dat hij denkt de minister van buitenlandse zaken te kunnen vervangen zonder dat iemand dat merkt?
In het vorige topic stelde je nog voor om Zijlstra te lozen tijdens een partijcongres zonder de achterliggende reden openbaar te maken, maar te melden dat het bewindslied is 'gecompromitteerd'.

Geen idee dus wat je nou allemaal weer loopt te bazelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 14 februari 2018 @ 16:44:22 #29
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177181299
Ik heb sowieso geen idee waar deze discussie over gaat. Niet over het fragment wat we gezien hebben van het debat van Wilders en Baudet.

Daar vraagt Wilders immers op de man af of Baudet hem er via de achterdeur uitgewerkt zou hebben in plaats van de kamer informeren van de grote fout. Daar antwoordt hij bevestigend op, Wilders vertelt hem hoe fout dat is omdat je hem dan weg laat komen met die leugen en de Kamer bewust niet informeert en in plaats van Wilders corrigeren en vertellen wat Mr.Major hier beweert, dat hij helemaal niet wil dat de minister geruisloos vertrekt omdat hij zelf ook wel beseft dat dat niet kan, bevestigt hij dat dat een afweging is die hij kan maken.

FvD, voor al uw achterkamertjespolitiek.
Laffe huichelaar
  woensdag 14 februari 2018 @ 16:45:49 #30
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177181324
Ik vind dat sowieso gruwelijk irritant worden. Elke keer als een FvD'er iets doms zegt, krijgen we hier te horen wat hij eigenlijk bedoelde en dat komt nooit overeen met wat hij zegt en staat zelfs niet zelden haaks op het gezegde.

Alternative facts noemen ze dat toch aan de andere kant van de oceaan? Verdomd irritant.
Laffe huichelaar
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:09:36 #31
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177181790
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:45 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind dat sowieso gruwelijk irritant worden. Elke keer als een FvD'er iets doms zegt, krijgen we hier te horen wat hij eigenlijk bedoelde en dat komt nooit overeen met wat hij zegt en staat zelfs niet zelden haaks op het gezegde.

Alternative facts noemen ze dat toch aan de andere kant van de oceaan? Verdomd irritant.
Ze drukken zich nogal eens niet zo handig of zelfs multi-interpretabel uit. Communicatie is echter een tweewegs dingetje.

Als jij consequent iets anders leest als wat er bedoeld is, kan het ook te maken hebben met dat je slecht leest. Bijvoorbeeld omdat je graag iets leest wat past bij je zelf gecreëerde context.
pi_177181805
quote:
2s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En dit bedoelde Baudet dus eigenlijk te zeggen?

De beste man mag wel eens wat duidelijker zijn.
Toch handig dat er op dit forum een baudetfluisteraar actief is die blijkbaar als enige in staat is om de uitspraken van de verbaal kennelijk niet al te begaafde Baudet te vertalen naar datgene wat hij eigenlijk probeert te zeggen.
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:13:06 #33
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177181846
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:25 schreef Mr.Major het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen kartelpolitiek en iemand zonder internationale bombarie weg laten gaan.
Een minister van BuZa die openlijk heeft gelogen laten vertrekken zonder internationale bombarie?

Hoe dan?
pi_177181847
Maar wat had Rutte concreet moeten doen dan? Volkskrant komt met een scoop over hoe Zijlstra heeft gelogen en Rutte doet daarop een communiquè de deur uit waarin staat dat 'in onderling overleg is besloten dat Halbe een andere uitdaging aangaat'?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_177181923
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In het vorige topic stelde je nog voor om Zijlstra te lozen tijdens een partijcongres zonder de achterliggende reden openbaar te maken, maar te melden dat het bewindslied is 'gecompromitteerd'.

Geen idee dus wat je nou allemaal weer loopt te bazelen.
Nee niet waar. Ik zei dat de verklaring zou zijn: zeggen dat hij gecompromitteerd is door wat hij zei tijdens een congres.
pi_177181931
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:13 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Een minister van BuZa die openlijk heeft gelogen laten vertrekken zonder internationale bombarie?

Hoe dan?
Met minder
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:18:57 #37
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177181932
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:09 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ze drukken zich nogal eens niet zo handig of zelfs multi-interpretabel uit. Communicatie is echter een tweewegs dingetje.

Als jij consequent iets anders leest als wat er bedoeld is, kan het ook te maken hebben met dat je slecht leest. Bijvoorbeeld omdat je graag iets leest wat past bij je zelf gecreëerde context.
als jij Baudets uitwisseling met Wildert ziet, denk je dan dat hij voorstelt dat men deze zaak onder de pet had kunnen houden en Zijlstra via de achterdeur naar buiten had moeten werken of geloof je dan de alternatieve lezing van Mr.Major?
Laffe huichelaar
pi_177181934
Foutje
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:19:23 #39
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177181936
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:45 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind dat sowieso gruwelijk irritant worden. Elke keer als een FvD'er iets doms zegt, krijgen we hier te horen wat hij eigenlijk bedoelde en dat komt nooit overeen met wat hij zegt en staat zelfs niet zelden haaks op het gezegde.

Alternative facts noemen ze dat toch aan de andere kant van de oceaan? Verdomd irritant.
Thierry heeft zijn online propagandafabriek gewoon goed voor elkaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177181940
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je ziet nogal wat over het hoofd.
Wat zie ik over het hoofd?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:19:58 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177181946
quote:
5s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:19 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat zie ik over het hoofd?
Regel 1.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177181956
quote:
5s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:19 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat zie ik over het hoofd?
Sorry las het verkeerd.
pi_177181971
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:13 schreef nostra het volgende:
Maar wat had Rutte concreet moeten doen dan? Volkskrant komt met een scoop over hoe Zijlstra heeft gelogen en Rutte doet daarop een communiquè de deur uit waarin staat dat 'in onderling overleg is besloten dat Halbe een andere uitdaging aangaat'?
Het had al voor die scoop moeten gebeuren. Op de dag dat Zijlstra het toegaf aan Rutte. Of zelfs eerder. Toen had het inderdaad nog relatief rustig kunnen verlopen.

We hebben overleg gehad, en zijn tot de conclusie gekomen dat wegens deze reden hij zijn positie niet meer voor de volle 100% kan uitoefenen.
pi_177181992
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:21 schreef Mr.Major het volgende:
Het had al voor die scoop moeten gebeuren. Op de dag dat Zijlstra het toegaf aan Rutte. Of zelfs eerder. Toen had het inderdaad nog relatief rustig kunnen verlopen.
Zijlstra gaf het toe aan Rutte omdat De Volkskrant hem op de hoogte had gesteld van die scoop en hem had gevraagd om daarop te reageren in een interview. Dan komt die scoop er sowieso.

Nog eerder had gekund ja, als Zijlstra niet zo oliedom was geweest om BuZa te aanvaarden in de wetenschap van dit kompromat.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:24:58 #45
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177182022
Halbe valt, klaar. Voorstanders hebben ook hun best gedaan om hem te verdedigen via de krantenmedia en op fora. Baai Baai Zwaai Zwaai!
pi_177182048
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:45 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind dat sowieso gruwelijk irritant worden. Elke keer als een FvD'er iets doms zegt, krijgen we hier te horen wat hij eigenlijk bedoelde en dat komt nooit overeen met wat hij zegt en staat zelfs niet zelden haaks op het gezegde.

Alternative facts noemen ze dat toch aan de andere kant van de oceaan? Verdomd irritant.
Nogmaals de vraag. Jij denkt dus dat Baudet denkt dat hij de minister van buitenlandse zaken kan wegsturen zonder dat iemand dat merkt.

Als hij dat niet denkt, dan moet je toch gaan interpreteren wat hij wel bedoelt, of niet?
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:27:07 #47
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177182061
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het had al voor die scoop moeten gebeuren. Op de dag dat Zijlstra het toegaf aan Rutte. Of zelfs eerder. Toen had het inderdaad nog relatief rustig kunnen verlopen.

We hebben overleg gehad, en zijn tot de conclusie gekomen dat wegens deze reden hij zijn positie niet meer voor de volle 100% kan uitoefenen.
Je bent echt niet goed als je denkt dat wanneer het 6 weken geleden uit was gekomen dat de minBuZa gelogen heeft om de Russische leider af te schilderen als een oorlogszuchtige tiran het dan rustig verlopen was en niet tot een internationaal relletje had geleid
Laffe huichelaar
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:27:25 #48
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177182065
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:26 schreef Mr.Major het volgende:
Als hij dat niet denkt, dan moet je toch gaan interpreteren wat hij wel bedoelt, of niet?
Niet echt. Wilders (ambtgenoot van Baudet) heeft (A) eerst opgezocht wat Baudet precies bedoelde en (B) vervolgens gevraagd aan Baudet wat hij precies bedoelde.

Veel duidelijker krijg je het niet snel.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177182066
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:23 schreef nostra het volgende:

[..]

Zijlstra gaf het toe aan Rutte omdat De Volkskrant hem op de hoogte had gesteld van die scoop en hem had gevraagd om daarop te reageren in een interview. Dan komt die scoop er sowieso.

Nog eerder had gekund ja, als Zijlstra niet zo oliedom was geweest om BuZa te aanvaarden in de wetenschap van dit kompromat.
Ja, maar pas nadat het gebeurd is. Heel andere situatie.
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:28:20 #50
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177182081
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nogmaals de vraag. Jij denkt dus dat Baudet denkt dat hij de minister van buitenlandse zaken kan wegsturen zonder dat iemand dat merkt.

Als hij dat niet denkt, dan moet je toch gaan interpreteren wat hij wel bedoelt, of niet?
Ik weet niet wat hij denkt, ik weet wat hij zegt. En dat is dat het kennelijk een optie is dat je een minister 'met stille trom' kan laten vertrekken.

Dat jij vervolgens een apologie van tig posts nodig hebt om uit te leggen wat hij eventueel bedoeld had kunnen hebben, betekent óf dat Baudet godse naïef is, of dat hij beter moet nadenken over zijn formuleringen. Alhoewel het een het ander niet uitsluit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:29:43 #51
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177182096
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nogmaals de vraag. Jij denkt dus dat Baudet denkt dat hij de minister van buitenlandse zaken kan wegsturen zonder dat iemand dat merkt.

Als hij dat niet denkt, dan moet je toch gaan interpreteren wat hij wel bedoelt, of niet?
Hij bedoelt wat hij zegt, dat ze Zijlstra de deur uit hadden moeten werken zonder de kamer te informeren over deze blunder. Wilders vraagt zelfs na of dat wel is wat hij bedoelt en hij bevestigt dat dat een afweging is die je als premier kan maken om het aanzien in het buitenland te behouden.

Natuurlijk denk ik niet dat Baudet zegt dat je de minister van buitenlandse zaken kan wedsturen zonder dat iemand dat merkt. Dat zegt toch ook helemaal niemand in dat debat of wel? Alsjeblieft zeg
Laffe huichelaar
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:30:19 #52
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177182114
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:18 schreef timmmmm het volgende:

[..]

als jij Baudets uitwisseling met Wildert ziet, denk je dan dat hij voorstelt dat men deze zaak onder de pet had kunnen houden en Zijlstra via de achterdeur naar buiten had moeten werken of geloof je dan de alternatieve lezing van Mr.Major?
Ik had het niet specifiek over dit voorbeeld, zoals jij het ook niet alleen over dit voorval had.
pi_177182132
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee niet waar. Ik zei dat de verklaring zou zijn: zeggen dat hij gecompromitteerd is door wat hij zei tijdens een congres.
Aha, en jij denkt dat de kous daarmee af was en de media niet de moeite zouden nemen on door te vragen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:33:22 #54
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177182173
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:30 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik had het niet specifiek over dit voorbeeld, zoals jij het ook niet alleen over dit voorval had.
Ik zei het naar aanleiding van dit specifieke voorbeeld. Dit specifieke voorbeeld is namelijk een voorbeeld van hoe een FvD'er A zegt, terwijl A mokerdom is, en de fans hier uren gaan praten over hoe hij wel A zei maar natuurlijk B bedoelde en niet A.

Fucking irritant natuurlijk, want zo is een redelijk gesprek ook nooit mogelijk.
Laffe huichelaar
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:34:31 #55
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177182201
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, en jij denkt dat de kous daarmee af was en de media niet de moeite zou nemen on door te vragen?
Dan had de Volkskrant dit nu alsnog als primeur gebracht en hebben we een premier die de kamer hiervan bewust niet op de hoogte heeft gebracht, ook een onhoudbare positie, en zijn de koppen in Rusland niet dat onze BuZa rot is, maar onze BuZa én onze premier
Laffe huichelaar
pi_177182262
quote:
9s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan had de Volkskrant dit nu alsnog als primeur gebracht en hebben we een premier die de kamer hiervan bewust niet op de hoogte heeft gebracht, ook een onhoudbare positie, en zijn de koppen in Rusland niet dat onze BuZa rot is, maar onze BuZa én onze premier
Dat probeerde ik de betreffende user vanmiddag ook al duidelijk te maken. Dan was het kabinet sowieso gevallen en had de internationale pers ook melding gemaakt van de leugen van Zijlstra.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177182367
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat hij denkt, ik weet wat hij zegt. En dat is dat het kennelijk een optie is dat je een minister 'met stille trom' kan laten vertrekken.

Dat jij vervolgens een apologie van tig posts nodig hebt om uit te leggen wat hij eventueel bedoeld had kunnen hebben, betekent óf dat Baudet godse naïef is, of dat hij beter moet nadenken over zijn formuleringen. Alhoewel het een het ander niet uitsluit.
Dat Baudet zo godse naief is dat hij denkt een minister weg te laten gaan zonder dat iemand het merkt -wat denk je nou- kunnen we wel uitsluiten. Dus hij moet zorgvuldiger zijn. Oke. Prima. Dat constaterende heeft Baudet wel een punt toch. Rutte heeft het probleem enkel groter gemaakt. Of heeft hij voor niet een motie van wantrouwen aan zijn broek gekregen, welke door 41 man gesteund werd.
pi_177182396
quote:
9s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan had de Volkskrant dit nu alsnog als primeur gebracht en hebben we een premier die de kamer hiervan bewust niet op de hoogte heeft gebracht, ook een onhoudbare positie, en zijn de koppen in Rusland niet dat onze BuZa rot is, maar onze BuZa én onze premier
Hoe kan je de kamer nou niet op de hoogte brengen als je de minister van buza laat weggaan. Die situatie hebben we nu al, Rutte heeft de kamer nu niet ingelicht.

Het lijkt wel alsof je in een andere wereld leeft.
pi_177182418
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat probeerde ik de betreffende user vanmiddag ook al duidelijk te maken. Dan was het kabinet sowieso gevallen en had de internationale pers ook melding gemaakt van de leugen van Zijlstra.
Je hoeft mij echt niet duidelijk te maken dat water nat is hoor. Misschien moet je even nadenken over wat ik zeg ipv je eigen verkeerde interpretatie op me projecteren.
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:44:43 #60
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177182426
Ik lig dubbel hier. In plaats van dat Baudet moet uitleggen waarom hij denkt dat je met stille trom een minister kan laten vertrekken, moeten wij ineens gaan uitleggen waarom wij denken dat dat zou kunnen. Wat een grap.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:45:32 #61
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177182436
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik zei het naar aanleiding van dit specifieke voorbeeld. Dit specifieke voorbeeld is namelijk een voorbeeld van hoe een FvD'er A zegt, terwijl A mokerdom is, en de fans hier uren gaan praten over hoe hij wel A zei maar natuurlijk B bedoelde en niet A.

Fucking irritant natuurlijk, want zo is een redelijk gesprek ook nooit mogelijk.
Prima dat je het naar aanleiding van dit voorbeeld zei, maar je zei het niet specifiek over dit voorbeeld. Kennelijk lees je je eigen berichten ook vanuit de door jouzelf gecreëerde context waarbinnen alleen je eigen enge wereldbeeld past.

Dat is niet erg, maar wel iets waar andere gebruikers van dit forum rekening mee moeten houden.
pi_177182453
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, en jij denkt dat de kous daarmee af was en de media niet de moeite zouden nemen on door te vragen?
Dan zou je zeggen: hij was niet bij de dasja. Dat was een leugen en maakt hem ongeloofwaardig. Ik denk dat het daarmee ongeveer wel klaar had geweest. Als ze vragen: en de inhoud? Dan zeg je: Rusland heeft een aantal dingen gedaan, maar wij zien het nu niet als reele dreiging dat Rusland navo landen gaat binnenvallen.
pi_177182487
Schijnbaar denken mensen hier dat Baudet denkt dat hij als premier een minister van BuZa kan wegsturen zonder dat Nederland dat door heeft.

Sorry hoor, maar als je dat denkt ben je objectief niet levensvatbaar. Niemand denkt dat. Dat ik nu moet gaan lopen verdedigen dat Baudet dat niet denkt, dat is pas
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:33 schreef timmmmm het volgende:

Fucking irritant natuurlijk, want zo is een redelijk gesprek ook nooit mogelijk.
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:49:52 #64
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177182521
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:44 schreef Janneke141 het volgende:
Ik lig dubbel hier. In plaats van dat Baudet moet uitleggen waarom hij denkt dat je met stille trom een minister kan laten vertrekken, moeten wij ineens gaan uitleggen waarom wij denken dat dat zou kunnen. Wat een grap.
Nee hoor. Althans niet aan mij. Baudet zijn gedachte en de uitleg van wat hij zou bedoelen, zijn vreselijk dom.

Maar gelukkig ben ik dan ook geen fan. Dat scheelt.

Overigens, ik denk wel dat als Rutte direct nadat Zijlstra hem had ingelicht de juiste actie had ondernomen, eea met wat minder internationaal mediageweld had gekund.

Immers, nu wordt de liegende min BuZa gedekt door de premier. Hij had hem direct moeten wieberen natuurlijk, met een kutsmoes over persoonlijke omstandigheden of, beter nog, de waarheid gepaard met stevige taal.
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:50:01 #65
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177182525
Maar goed, binnen de tijdslijn die er ligt was de bombarie al onafwendbaar. Rutte had met goed fatsoen Zijlstra een dag eerder kunnen (en moeten) laten vallen, maar daarmee was het wel ongeveer klaar. De Volkskrant zou toch wel gaan publiceren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177182576
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:50 schreef Janneke141 het volgende:
Maar goed, binnen de tijdslijn die er ligt was de bombarie al onafwendbaar.
Klopt. Wie zegt van niet dan?

Overigens. Als bij het eerste contact met de volkskrant al gelijk gezegd werd: zo doei Halbe, had de volkskrant ook geen scoop meer gehad. En belangrijker: het kabinet had vrijuit gegaan.
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:54:12 #67
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177182597
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:50 schreef Janneke141 het volgende:
Maar goed, binnen de tijdslijn die er ligt was de bombarie al onafwendbaar. Rutte had met goed fatsoen Zijlstra een dag eerder kunnen (en moeten) laten vallen, maar daarmee was het wel ongeveer klaar. De Volkskrant zou toch wel gaan publiceren.
Klopt, maar het scheelt nogal in de bombarie als de MP schone handen heeft. En een (meer dan terechte) motie van wantrouwen.
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:54:45 #68
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177182607
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Klopt. Wie zegt van niet dan?
Baudet.
pi_177182622
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dan zou je zeggen: hij was niet bij de dasja. Dat was een leugen en maakt hem ongeloofwaardig. Ik denk dat het daarmee ongeveer wel klaar had geweest. Als ze vragen: en de inhoud? Dan zeg je: Rusland heeft een aantal dingen gedaan, maar wij zien het nu niet als reele dreiging dat Rusland navo landen gaat binnenvallen.
Dan had hij alsnog gewoon gelogen en was er ook een mediacircus op gang gekomen. Want dan blijft overeind staan dat Zijlstra die leugen jarenlang heeft volgehouden.

Dat laatste staat ook nergens in het regeerakkoord. Wel in de strategische agenda van de NAVO, waar wij ons aan hebben gecommitteerd. Zo'n verklaring zou dus nergens op slaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177182631
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:54 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Baudet.
Nee die zegt dat Rutte anders had moeten handelen. Of heb ik iets gemist?
pi_177182645
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan had hij alsnog gewoon gelogen en was er ook een mediacircus op gang gekomen. Want dan blijft overeind staan dat Zijlstra die leugen jarenlang heeft volgehouden.

Dat laatste staat ook nergens in het regeerakkoord. Wel in de strategische agenda van de NAVO, waar wij ons aan hebben gecommitteerd. Zo'n verklaring zou dus nergens op slaan.
Zijlstra? Ja duh. Daarom moet ie weg.
Rutte? Die heeft zijn vingers er dan niet aan gebrand.Is het nou echt zo moeilijk?

Het hele idee is dat dankzij de navo dat niet gebeurd. Dan moet je de NAVO natuurlijk wel behouden. Ik zet ook niet voor niets het woordje "nu" in de verklaring. Als die verklaring nergens op zou slaan, en Rusland NAVO landen wel binnenvalt, kan je de hele organisatie wel opdoeken.

Soms vraag ik me af of mensen hier wel inschatten wat ze allemaal zeggen. Wat het verschil tussen een reele dreiging en een theoretische mogelijkheid bijv.
pi_177182709
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zijlstra? Ja duh. Daarom moet ie weg.
Rutte? Die heeft zijn vingers er dan niet aan gebrand.Is het nou echt zo moeilijk?
Daarmee had je de bombarie niet voorkomen. Met stille trom vertrekken, waar Baudet en jij op sturen, was ook dan niet mogelijk geweest.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177182785
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daarmee had je de bombarie niet voorkomen. Met stille trom vertrekken, waar Baudet en jij op sturen, was ook dan niet mogelijk geweest.
Jawel.

1) volkskrant neemt contact op met Zijlstra
2) Zijlstra denkt: KUT
3) Hij vertelt het Rutte, die denkt ook: KUT
4) Rutte komt met Zijlstra tot de conclusie dit gaat fout
5) Zijlstra gaat weg; verklaring die ik eerder al uiteenzette wordt gegeven
6) Volkskrant heeft geen scoop
7) kabinet is er niet bij betrokken, rutte is er niet medeplichtig, Rusland kan niet volhouden dat het kabinet een vijandsbeeld probeert te behouden.
8) verhaal loopt met een relatieve sisser af
pi_177182998
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:44 schreef Janneke141 het volgende:
Ik lig dubbel hier. In plaats van dat Baudet moet uitleggen waarom hij denkt dat je met stille trom een minister kan laten vertrekken, moeten wij ineens gaan uitleggen waarom wij denken dat dat zou kunnen. Wat een grap.
Baudet maakt geen fouten, dus als hij toch fouten maakt dan ligt het niet aan hem, maar aan jou. Logisch toch?
pi_177183044
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jawel.

1) volkskrant neemt contact op met Zijlstra
2) Zijlstra denkt: KUT
3) Hij vertelt het Rutte, die denkt ook: KUT
4) Rutte komt met Zijlstra tot de conclusie dit gaat fout
5) Zijlstra gaat weg; verklaring die ik eerder al uiteenzette wordt gegeven
6) Volkskrant heeft geen scoop
7) kabinet is er niet bij betrokken, rutte is er niet medeplichtig, Rusland kan niet volhouden dat het kabinet een vijandsbeeld probeert te behouden.
8) verhaal loopt met een relatieve sisser af
Op het moment dat Zijlstra opstapt kopt de VK dat de minister jarenlang heeft gelogen en eist de TK openheid van zaken. Rutte komt in de problemen omdat hij er een interne kwestie van probeerde te maken in plaats van de TK uitgebreid te informeren.

Dan heb je een schandaal waar ook de internationale pers lucht van krijgt en Rusland weet dat onze minister van BuZa jarenlang heeft gelogen over de ontmoeting met Poetin.

Resultaat: val kabinet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177183054
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jawel.

1) volkskrant neemt contact op met Zijlstra
2) Zijlstra denkt: KUT
3) Hij vertelt het Rutte, die denkt ook: KUT
4) Rutte komt met Zijlstra tot de conclusie dit gaat fout
5) Zijlstra gaat weg; verklaring die ik eerder al uiteenzette wordt gegeven
6) Volkskrant heeft geen scoop
7) kabinet is er niet bij betrokken, rutte is er niet medeplichtig, Rusland kan niet volhouden dat het kabinet een vijandsbeeld probeert te behouden.
8) verhaal loopt met een relatieve sisser af
6 Is onjuist natuurlijk. VK heeft nog steeds een scoop, namelijk het wáárom -in detail- van het aftreden. Vanaf daar ontstaat dezelfde bombarie als nu (want, waarom heeft Rutte toen hij het hoorde niet het volledige verhaal open aan de kamer medegedeeld, dit is achterkamertjespolitiek etc.)
pi_177183072
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jawel.

1) volkskrant neemt contact op met Zijlstra
2) Zijlstra denkt: KUT
3) Hij vertelt het Rutte, die denkt ook: KUT
4) Rutte komt met Zijlstra tot de conclusie dit gaat fout
5) Zijlstra gaat weg; verklaring die ik eerder al uiteenzette wordt gegeven
6) Volkskrant heeft geen scoop
7) kabinet is er niet bij betrokken, rutte is er niet medeplichtig, Rusland kan niet volhouden dat het kabinet een vijandsbeeld probeert te behouden.
8) verhaal loopt met een relatieve sisser af
Kom, voor de buitenlandse pers is dat "minister wordt eruit geschopt vanwege liegen over Rusland en wat de Russen zeggen", ongeacht hoe je dat doet. Journalisten smullen daarvan.

Of je dat nu een week eerder of later doet, met of zonder kamerdebat, enzovoort... het maakt geen BAL uit.

Een "stille exit" is in zo'n kwestie echt niet mogelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177183134
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op het moment dat Zijlstra opstapt kopt de VK dat de minister jarenlang heeft gelogen en eist de TK openheid van zaken. Rutte komt in de problemen omdat hij er een interne kwestie van probeerde te maken in plaats van de TK uitgebreid te informeren.

Dan heb je een schandaal waar ook de internationale pers lucht van krijgt en Rusland weet dat onze minister van BuZa jarenlang heeft gelogen over de ontmoeting met Poetin. [zoals nu dus]

Resultaat: val kabinet.
Ja hoor :') Denk je dat nou echt?

Je geeft een verklaring. Wil de kamer nog meer weten, krijgen ze een debat. Daar valt verder weinig te vertellen.
pi_177183178
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:14 schreef Degodvader het volgende:

[..]

6 Is onjuist natuurlijk. VK heeft nog steeds een scoop, namelijk het wáárom -in detail- van het aftreden. Vanaf daar ontstaat dezelfde bombarie als nu (want, waarom heeft Rutte toen hij het hoorde niet het volledige verhaal open aan de kamer medegedeeld, dit is achterkamertjespolitiek etc.)
Als je gewoon zegt: Halbe zei dit: hij was daar echter niet. Ook klopt het niet dat het zo gezegd is, is het "breaking news" er toch echt vanaf hoor. Die bron is vele malen later pas gecontacteerd. Ik vraag me af of dat nog boeiend zou zijn.
pi_177183195
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kom, voor de buitenlandse pers is dat "minister wordt eruit geschopt vanwege liegen over Rusland en wat de Russen zeggen", ongeacht hoe je dat doet. Journalisten smullen daarvan.

Of je dat nu een week eerder of later doet, met of zonder kamerdebat, enzovoort... het maakt geen BAL uit.

Een "stille exit" is in zo'n kwestie echt niet mogelijk.
Wat uitmaakt, is dat het kabinet niet omlaag wordt getrokken door het gedrag van Zijlstra.
pi_177183201
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kom, voor de buitenlandse pers is dat "minister wordt eruit geschopt vanwege liegen over Rusland en wat de Russen zeggen", ongeacht hoe je dat doet. Journalisten smullen daarvan.

Of je dat nu een week eerder of later doet, met of zonder kamerdebat, enzovoort... het maakt geen BAL uit.

Een "stille exit" is in zo'n kwestie echt niet mogelijk.
De Messias heeft gesproken en verklaard dat een stille exit mogelijk was geweest. Daar zal en moet aan vast worden gehouden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177183233
Maar als ik het goed begrijp, heeft volgens jullie gister dat hele debat met Rutte geen zin gehad. Ze verwijten hem iets, maar dat had helemaal niks uitgemaakt? Waarom houd je dat debat dan? Voor de vorm ofzo.
pi_177183238
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Messias heeft gesproken en verklaard dat een stille exit mogelijk was geweest. Daar zal en moet aan vast worden gehouden.
Haha zo inhoudelijk haha de messias haha
  woensdag 14 februari 2018 @ 18:27:07 #84
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177183251
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee die zegt dat Rutte anders had moeten handelen. Of heb ik iets gemist?
Ja, dan verander je de tijdlijn. Als je als uitgangspunt neemt dat je niets anders mag doen, dan verandert er natuurlijk per definitie niets. :')
pi_177183283
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:26 schreef Mr.Major het volgende:
Maar als ik het goed begrijp, heeft volgens jullie gister dat hele debat met Rutte geen zin gehad. Ze verwijten hem iets, maar dat had helemaal niks uitgemaakt? Waarom houd je dat debat dan? Voor de vorm ofzo.
Voor het debat was nog niet duidelijk of hij af ging stappen. Het was bedoeld om de Kamer te informeren en de fracties de gelegenheid te bieden Zijlstra aan de tand te voelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177183335
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Messias heeft gesproken en verklaard dat een stille exit mogelijk was geweest. Daar zal en moet aan vast worden gehouden.
Het meest komische vond ik nog dat hij toen hij door Wilders hiermee werd geconfronteerd zei dat hij daar nog eens goed over na moest denken.

Kortom:

Baudet: Zijlstra had met de stille trom moeten vertrekken.
Wilders: dat kan helemaal niet, en bovendien staat het haaks op alles dat je ooit hebt gezegd.
Baudet: daar moet ik even over nadenken.

_O-

Wellicht zou Baudet moeten nadenken voor hij iets zegt. Kan veel ellende voorkomen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177183345
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je gewoon zegt: Halbe zei dit: hij was daar echter niet. Ook klopt het niet dat het zo gezegd is, is het "breaking news" er toch echt vanaf hoor. Die bron is vele malen later pas gecontacteerd. Ik vraag me af of dat nog boeiend zou zijn.
"Minister van BuZa onder druk van Volkskrant vertrokken". Dit maakt het waarschijnlijk erger dan dat Zijlstra -zoals nu- wel de kans heeft gekregen tot wederhoor. VVD heeft dezelfde inschatting gemaakt, de door jou voorgestelde optie zal ook binnen de ministerraad besproken zijn.

Uiteindelijk blijft het een gigantische rel. Daar is maar 1 persoon schuld aan: Zijlstra. Het voorstel van Baudet om de kamer dan maar gebrekkig te informeren zodat er volgens hem (wat ik al niet geloof) een minder grote rel ontstaat lijkt me een bijzonder slecht plan. Juist van FvD verwachtte ik een hang naar democratische verantwoording en transparantie. Dit idee van Baudet druist daar wat mij betreft volledig tegenin.

Gelet op Baudet zijn opmerking in het debat met Wilders over hoe hij het zou doen mits premier baart mij dit zorgen. Baudet geeft aan de achterkamertjes niet te schuwen en de kamer geen volledige openheid te geven, en dat staat wat mij betreft haaks op wat fvd propageert én op de controlerende taak van het parlement. Ergens is het wat in lijn met de manier waarop hij de interne fvdrel van vorige week poogde op te lossen.

Kort en goed: door dit betoog tégen transparantie is hij mijn vertrouwen kwijt.
pi_177183382
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voor het debat was nog niet duidelijk of hij af ging stappen. Het was bedoeld om de Kamer te informeren en de fracties de gelegenheid te bieden Zijlstra aan de tand te voelen.
Dat was de vraag niet. Dat snapt mn hol ook wel. Waarom was Rutte gister in opspraak, dat vraag ik.
pi_177183414
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:34 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat was de vraag niet. Dat snapt mn hol ook wel. Waarom was Rutte gister in opspraak, dat vraag ik.
Omdat hij heeft verzuimd de kamer hier direct over te informeren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177183425
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:34 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat was de vraag niet. Dat snapt mn hol ook wel. Waarom was Rutte gister in opspraak, dat vraag ik.
Jij vroeg waarom het debat werd gehouden. Zie mijn vorige post voor het antwoord.

Rutte was in opspraak omdat hij al eerder op de hoogte was van de leugen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177183442
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:32 schreef Degodvader het volgende:

[..]

"Minister van BuZa onder druk van Volkskrant vertrokken". Dit maakt het waarschijnlijk erger dan dat Zijlstra -zoals nu- wel de kans heeft gekregen tot wederhoor. VVD heeft dezelfde inschatting gemaakt, de door jou voorgestelde optie zal ook binnen de ministerraad besproken zijn.

Uiteindelijk blijft het een gigantische rel. Daar is maar 1 persoon schuld aan: Zijlstra. Het voorstel van Baudet om de kamer dan maar gebrekkig te informeren zodat er volgens hem (wat ik al niet geloof) een minder grote rel ontstaat lijkt me een bijzonder slecht plan. Juist van FvD verwachtte ik een hang naar democratische verantwoording en transparantie. Dit idee van Baudet druist daar wat mij betreft volledig tegenin.

Gelet op Baudet zijn opmerking in het debat met Wilders over hoe hij het zou doen mits premier baart mij dit zorgen. Baudet geeft aan de achterkamertjes niet te schuwen en de kamer geen volledige openheid te geven, en dat staat wat mij betreft haaks op wat fvd propageert én op de controlerende taak van het parlement. Ergens is het wat in lijn met de manier waarop hij de interne fvdrel van vorige week poogde op te lossen.

Kort en goed: door dit betoog tégen transparantie is hij mijn vertrouwen kwijt.
Ik zie niet in hoe je ontransparant bent als je gelijk de minister van BuZa laat gaan. Ja als je daar een bullshit verhaal over ophangt, dat ie kanker heeft ofzo. Maar dan had het verhaal ook uitgekomen, en Baudet pleit er juist voor dat verhaal geen extra stof te geven. We zullen het Baudet wel weer moeten vragen, maar ik denk dat er weer te zwaar aan getild wordt.

Dat of Baudet heeft iemand nodig om zijn reet af te vegen. Ik vind dat erg onwaarschijnlijk.
pi_177183455
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij vroeg waarom het debat werd gehouden. Zie mijn vorige post voor het antwoord.

Rutte was in opspraak omdat hij al eerder op de hoogte was van de leugen.
Je begreep dus totaal de intentie van de vraag niet. Heeft lekker zin om met je te discussieren dan. Ja. En waarom maakte de kamer daar zo'n probleem van?
pi_177183475
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je begreep dus totaal de intentie van de vraag niet. Heeft lekker zin om met je te discussieren dan. Ja. En waarom maakte de kamer daar zo'n probleem van?
Omdat het niet direct informeren van de tweede kamer in zulke kwesties wordt gezien als een doodszonde.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 februari 2018 @ 18:45:03 #94
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177183598
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe je ontransparant bent als je gelijk de minister van BuZa laat gaan. Ja als je daar een bullshit verhaal over ophangt, dat ie kanker heeft ofzo. Maar dan had het verhaal ook uitgekomen, en Baudet pleit er juist voor dat verhaal geen extra stof te geven. We zullen het Baudet wel weer moeten vragen, maar ik denk dat er weer te zwaar aan getild wordt.

Dat of Baudet heeft iemand nodig om zijn reet af te vegen. Ik vind dat erg onwaarschijnlijk.
Ik denk dat in deze kwestie Baudet heeft getracht om stevig oppositie te voeren en dat hij daarin een lesje heeft gekregen van Wilders. Hoe erg ik dat ook vind.
pi_177183619
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe je ontransparant bent als je gelijk de minister van BuZa laat gaan. Ja als je daar een bullshit verhaal over ophangt, dat ie kanker heeft ofzo. Maar dan had het verhaal ook uitgekomen, en Baudet pleit er juist voor dat verhaal geen extra stof te geven. We zullen het Baudet wel weer moeten vragen, maar ik denk dat er weer te zwaar aan getild wordt.

Dat of Baudet heeft iemand nodig om zijn reet af te vegen. Ik vind dat erg onwaarschijnlijk.
Punt is: als je net zo transparant bent als nu, creëer je dezelfde rel.
  woensdag 14 februari 2018 @ 18:47:09 #96
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177183639
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:46 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Punt is: als je net zo transparant bent als nu, creëer je dezelfde rel.
Dus moet je transparanter zijn. En vooral in een eerder stadium.
pi_177183644
Overigs gaf Baudet natuurlijk in het debat met Wilders al aan dat hij zijn stellingen hout vond snijden.
pi_177183652
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:47 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dus moet je transparanter zijn. En vooral in een eerder stadium.
Maar dat is niet wat Baudet stelt (wel wat de andere oppositiepartijen stellem).
pi_177183689
Baudet vond het een moeilijk dilemma.
Kiezen voor minder schade op het internationale toneel of de BuZa aan de schandpaal nagelen.

Voor ambtsgenoot Wilders was het zo klaar als een klontje.

Het liet goed zien dat Baudet niet zomaar dingen roept, maar wel overwogen beslissingen maakt. ^O^
  woensdag 14 februari 2018 @ 18:51:32 #100
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177183725
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:47 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Maar dat is niet wat Baudet stelt (wel wat de andere oppositiepartijen stellem).
Wat Baudet stelt is niet zo relevant. Die heeft gewoonweg ongelijk.

De enige weg die er in dit soort situaties is, is complete openheid vanaf moment 1. Een scoop in de krant was per definitie te voorkomen geweest en dan moet je dat ook doen.

Je kunt een rel beter zelf starten, dan is hij veel beter te sturen en kun je de last volledig op de schouders van de vertrekkende minister leggen. Blijft Rutte mooi buiten schot.

Als Baudet had gezegd dat dat een betere weg was geweest en dat daarmee een stuk bombarie was voorkomen, had hij gelijk gehad.
pi_177183750
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:49 schreef Nintex het volgende:
Baudet vond het een moeilijk dilemma.
Kiezen voor minder schade op het internationale toneel of de BuZa aan de schandpaal nagelen.

Voor ambtsgenoot Wilders was het zo klaar als een klontje.

Het liet goed zien dat Baudet niet zomaar dingen roept, maar wel overwogen beslissingen maakt. ^O^
Voor mij liet hij vooral zien dat hij zijn eigen stelling niet doordacht had.
  woensdag 14 februari 2018 @ 18:52:40 #102
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177183751
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:49 schreef Nintex het volgende:
Baudet vond het een moeilijk dilemma.
Kiezen voor minder schade op het internationale toneel of de BuZa aan de schandpaal nagelen.

Voor ambtsgenoot Wilders was het zo klaar als een klontje.

Het liet goed zien dat Baudet niet zomaar dingen roept, maar wel overwogen beslissingen maakt. ^O^
Dat wel, alleen moet je dan wel even nadenken over wat realistisch is.... En niet je bek een douw geven met het meest achterlijke eerste idee wat in je opkomt.
pi_177183891
Baudet lijkt inderdaad eerst dingen te zeggen en pas daarna erover na te denken. Dit zagen we bij zijn aanvaringen met Pechtold en Klaver, en nu met Wilders in de tweede kamer.

In zekere zin maakt dat hem "authentiek", of ieg in de ogen van zijn aanhangers. Toch denk ik niet dat je met zo'n instelling heel ver komt in de politiek. Als Zijlstra daar zo mee was omgegaan was ie al veel eerder vertrokken.

Mocht Baudet de ambitie hebben om ooit een regeringsfunctionaris te worden zal hij dat toch moeten leren omdraaien: eerst nadenken, dan iets zeggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177184255
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:44 schreef Janneke141 het volgende:
Ik lig dubbel hier. In plaats van dat Baudet moet uitleggen waarom hij denkt dat je met stille trom een minister kan laten vertrekken, moeten wij ineens gaan uitleggen waarom wij denken dat dat zou kunnen. Wat een grap.
Prachtig getroll inderdaad. :D
pi_177184918
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je bedoelt dat ik iedere vier weken een memo krijg van D66 over hoe de leerlingen nu weer te indoctrineren, dat klopt inderdaad.
:o
Ik durf het bijna niet te vragen maar dit maakt wel de Aagje in me wakker.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 14 februari 2018 @ 19:43:24 #106
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177184969
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 19:41 schreef Tanatos het volgende:

[..]

:o
Ik durf het bijna niet te vragen maar dit maakt wel de Aagje in me wakker.
In de meest recente stond dat ik mijn leerlingen moet leren hoe ze sarcasme moeten herkennen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177185136
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij acht het waarschijnlijker dat hij denkt de minister van buitenlandse zaken te kunnen vervangen zonder dat iemand dat merkt?
Nee, ik denk dat hij gewoon domme dingen zegt om maar wat te kunnen zeggen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177185186
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:09 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ze drukken zich nogal eens niet zo handig of zelfs multi-interpretabel uit. Communicatie is echter een tweewegs dingetje.

Als jij consequent iets anders leest als wat er bedoeld is, kan het ook te maken hebben met dat je slecht leest. Bijvoorbeeld omdat je graag iets leest wat past bij je zelf gecreëerde context.
Klopt, voor veel volk was een blik op de boekenast van Baudet al genoeg voor allerlei conclusies.
Dan zou ik er ook slecht vanaf komen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177185407
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik denk dat in deze kwestie Baudet heeft getracht om stevig oppositie te voeren en dat hij daarin een lesje heeft gekregen van Wilders. Hoe erg ik dat ook vind.
Waarom eigenlijk?
Wilders had hier gewoon volledig gelijk, Baudet heeft nu hele schone oren (en hopelijk een goede les geleerd).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177185462
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:57 schreef Molurus het volgende:
Baudet lijkt inderdaad eerst dingen te zeggen en pas daarna erover na te denken. Dit zagen we bij zijn aanvaringen met Pechtold en Klaver, en nu met Wilders in de tweede kamer.

In zekere zin maakt dat hem "authentiek", of ieg in de ogen van zijn aanhangers. Toch denk ik niet dat je met zo'n instelling heel ver komt in de politiek. Als Zijlstra daar zo mee was omgegaan was ie al veel eerder vertrokken.

Mocht Baudet de ambitie hebben om ooit een regeringsfunctionaris te worden zal hij dat toch moeten leren omdraaien: eerst nadenken, dan iets zeggen.
Ik heb het idee dat hij er veel te emotioneel van wordt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177185472
quote:
6s.gif Op woensdag 14 februari 2018 19:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In de meest recente stond dat ik mijn leerlingen moet leren hoe ze sarcasme moeten herkennen.
:@ :@ _O-

(Ik blijf wel nieuwsgierig naar in hoeverre de politiek zich met het onderwijs bemoeit.)

[ Bericht 6% gewijzigd door Tanatos op 14-02-2018 20:11:38 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177185836
Wilders is geslepen en ervaren. Hier gaf hij Baudet een mooi lesje politiek. De tweede kamer controleert de regering. Dan moet je dus openheid hebben, en niet een minister stiekem laten vertrekken. Dat zou kartelpolitiek zijn.

Ik vraag me af in hoeverre het aanpakken van Baudet strategie van Wilders is. Baudet is electoraal gezien zijn grootste bedreiging.
pi_177185975
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 20:18 schreef luxerobots het volgende:

Wilders is geslepen en ervaren. Hier gaf hij Baudet een mooi lesje politiek. De tweede kamer controleert de regering. Dan moet je dus openheid hebben, en niet een minister stiekem laten vertrekken. Dat zou kartelpolitiek zijn.

Ik vraag me af in hoeverre het aanpakken van Baudet strategie van Wilders is. Baudet is electoraal gezien zijn grootste bedreiging.
Nu is Baudet in z'n hemd zetten misschien ook wel erg makkelijk scoren. Toch is dit meen ik de eerste keer dat ik me kan herinneren dat er iets positiefs gezegd kan worden over Wilders.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 februari 2018 @ 20:23:31 #114
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177185978
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 20:18 schreef luxerobots het volgende:

Ik vraag me af in hoeverre het aanpakken van Baudet strategie van Wilders is. Baudet is electoraal gezien zijn grootste bedreiging.
Wilders interrumpeerde alleen Dijkhoff en Baudet. Die heeft echt wel scherp waar zijn electorale concurrenten zitten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177186047
Baudet maakte zichzelf gisteren wel weer compleet belachelijk.
pi_177191003
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 20:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wilders interrumpeerde alleen Dijkhoff en Baudet. Die heeft echt wel scherp waar zijn electorale concurrenten zitten.
Persoonlijk vond ik de toon nog redelijk mild met Wilders vs Baudet. Natuurlijk hebben ze electoraal gezien een overlapping maar te harde taal van de 1 richting de ander zal het gros van de aanhang van beide partijen ook niet waarderen.

Persoonlijk vond ik Ouwehand van de PvdD sterk gister. Ook Kuzu verdient in mijn ogen een compliment.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177191024
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe je ontransparant bent als je gelijk de minister van BuZa laat gaan. Ja als je daar een bullshit verhaal over ophangt, dat ie kanker heeft ofzo. Maar dan had het verhaal ook uitgekomen, en Baudet pleit er juist voor dat verhaal geen extra stof te geven. We zullen het Baudet wel weer moeten vragen, maar ik denk dat er weer te zwaar aan getild wordt.

Dat of Baudet heeft iemand nodig om zijn reet af te vegen. Ik vind dat erg onwaarschijnlijk.
Politici geven het niet extra stof, dat doen media. Politici handelen dit gewoon af als formaliteit. Baudet is dus aan het zwetsen.
pi_177191135
Topics vol met leugenachtig gedraai om de uitspraken van de belangrijkste intellectueel te verdedigen. Creatief is het in ieder geval wel.
pi_177191735
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 23:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Politici geven het niet extra stof, dat doen media. Politici handelen dit gewoon af als formaliteit. Baudet is dus aan het zwetsen.
Waar ik op doelde: dat verschillende ministers en Rutte hem gaan verdedigen. Dat een extra hoofdstuk/stof aan het verhaal.
pi_177192248
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 23:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Waar ik op doelde: dat verschillende ministers en Rutte hem gaan verdedigen. Dat een extra hoofdstuk/stof aan het verhaal.
En dat doet 't 'm natuurlijk.
  † In Memoriam † donderdag 15 februari 2018 @ 01:08:56 #121
88815 The_Emotion
98.3
pi_177192689
Ik vond het mooi, eerst slijmen bij ambtgenoot Wilders om daarna flink op de vingers getikt worden.
Euh, we gaan er over nadenken...

Baudet maakt kennis met de slangenkuil die politiek heet _O-
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_177193256
quote:
10s.gif Op donderdag 15 februari 2018 01:08 schreef Remqo het volgende:
Ik vond het mooi, eerst slijmen bij ambtgenoot Wilders om daarna flink op de vingers getikt worden.
Euh, we gaan er over nadenken...

Baudet maakt kennis met de slangenkuil die politiek heet _O-
Even debatskilltechnisch: als je twee keer op rij wordt gevraagd: is dat de stelling die je inneemt (en het antwoord van baudet 2x ja is) dan weet je dat je het bokje bent omdat je toestaat dat een ander jouw standpunt aan het formuleren is. Debatteren 101.
pi_177197300
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 23:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Waar ik op doelde: dat verschillende ministers en Rutte hem gaan verdedigen. Dat een extra hoofdstuk/stof aan het verhaal.
Het had voor Rutte alleen met een sisser af kunnen lopen als hij Zijlstra voor de leeuwen had geworpen op het moment dat de minister had bekend dat zijn Poetin-verhaal onzin was. Dat hij dat niet heeft gedaan, valt de premier kwalijk te nemen.

Maar er was hoe dan ook een shitstorm losgebarsten, ook als Rutte ervoor had gekozen om Zijlstra direct te lozen. De media waren dan ook gewoon op het verhaal gedoken en Zijlstra's leugens hadden een paar dagen de voorpagina's gedomineerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177199119
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het had voor Rutte alleen met een sisser af kunnen lopen als hij Zijlstra voor de leeuwen had geworpen op het moment dat de minister had bekend dat zijn Poetin-verhaal onzin was. Dat hij dat niet heeft gedaan, valt de premier kwalijk te nemen.

Maar er was hoe dan ook een shitstorm losgebarsten, ook als Rutte ervoor had gekozen om Zijlstra direct te lozen. De media waren dan ook gewoon op het verhaal gedoken en Zijlstra's leugens hadden een paar dagen de voorpagina's gedomineerd.
Wat ik veel kwalijker vind is dat Rutte zelf ook zegt dat zijn optreden te verdedigen is. Met andere woorden hij heeft lak aan de inlichtingenplicht.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177199447
Iemand enig idee hoe laat het debat begint over de afschaffing van de WRR?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177201981
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:57 schreef Gohf046 het volgende:
Iemand enig idee hoe laat het debat begint over de afschaffing van de WRR?
Volgens mij om 15:15.
Bron: https://www.tweedekamer.n(...)enaire_vergaderingen
pi_177203619
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:44 schreef habitue het volgende:

[..]

Wat ik veel kwalijker vind is dat Rutte zelf ook zegt dat zijn optreden te verdedigen is. Met andere woorden hij heeft lak aan de inlichtingenplicht.
Nou ja, hij had geloof ik Zijlstra eerst gelegenheid gegeven er mee naar buiten te komen. Dat was al gepland ook.
pi_177203677
quote:
Baudet op de sprekerslijst.
Definitely not CIA
pi_177205805
quote:
7s.gif Op donderdag 15 februari 2018 13:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, hij had geloof ik Zijlstra eerst gelegenheid gegeven er mee naar buiten te komen. Dat was al gepland ook.
En dat had max 1 of 2 dagen mogen duren. Niet 2 weken bij zo'n serieuze zaak. Het slaat nergens op dat de kamer door de volkskrant geinformeerd moet worden over deze kwestie als de MP al 2 weken over deze informatie beschikt.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177205842
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 14:57 schreef habitue het volgende:

[..]

En dat had max 1 of 2 dagen mogen duren. Niet 2 weken bij zo'n serieuze zaak. Het slaat nergens op dat de kamer door de volkskrant geinformeerd moet worden over deze kwestie als de MP al 2 weken over deze informatie beschikt.
Mja, het duurde wat lang maar het idee zelf is niet per se iets mis mee.
pi_177205968
quote:
7s.gif Op donderdag 15 februari 2018 14:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mja, het duurde wat lang maar het idee zelf is niet per se iets mis mee.
Ik vind er heel veel mee mis dat je de termijn van de informatieplicht overlaat aan een krant. Zeker in een gevoelige kwestie als deze.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177206150
quote:
Het politieke midden moet stoppen met liegen over Thierry Baudet en Yernaz Ramautarsing

Het aftreden van Halbe Zijlstra bewijst dat je als individueel politicus niet zomaar wegkomt met een leugen. Dat is mooi. De vraag is alleen: is onze democratie ook bestand tegen de collectieve leugen van een hele politieke klasse? In de week voor Zijlstra’s vertrek hebben politici van D66, CDA en PvdA aantoonbare leugens verkondigd die minstens evenveel ophef verdiend hadden.

De leugens op een rijtje

Het politieke midden beweerde dat kandidaat-raadslid Yernaz Ramautarsing van Forum voor Democratie een link zou hebben gelegd tussen intelligentie en ras. Dat is niet waar. In een interview uit 2016 zei hij: “Door IQ-testen weten we het gemiddelde IQ van bevolkingen. Er is een verschil in IQ tussen volkeren. Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden. Maar het is niet zo.” De enige uitspraak die neigt naar een link tussen ras en IQ is de bijzin “dat zwarte mensen hyperintelligent waren”. Nog in dezelfde zin verduidelijkt Ramautarsing wat hij daarmee bedoelt, namelijk: “dat Surinamers het hoogste IQ van de wereld hadden”. Iedereen die begrijpend kan lezen, ziet dat hier geen link gelegd wordt tussen ras en IQ.

Minister Ollongren zei op 6 februari dat Ramautarsing gezegd zou hebben “dat sommige rassen minder intelligent zouden zijn dan andere.” Dat is een leugen. In het interview met Ramautarsing is deze uitspraak niet terug te vinden. Vice-premier De Jonge van het CDA zei op 9 februari: “De uitspraken over ras en IQ vind ik volmaakt idioot.” Ramautarsing had het niet over ras en IQ en de uitspraak van Hugo de Jonge is dus onwaar. Diezelfde avond zei PvdA-leider Asscher bij een debat in De Balie: “Zij halen ras en IQ erbij. Dan heb je het niet begrepen, koekenbakker.” Iemand uitschelden terwijl je zijn woorden verdraait: dat is het niveau van het politieke midden.

Op 8 februari zei Alexander Pechtold bij EenVandaag: “Baudet suggereert keer op keer dat ras te maken heeft met intelligentie.” Dit is niet waar. Thierry Baudet heeft nergens gesuggereerd dat ras te maken heeft met intelligentie. De uitspraak “Baudet suggereert keer op keer dat ras te maken heeft met intelligentie” is even onwaar als de uitspraak “Halbe Zijlstra was ooit in het buitenhuis van Poetin”.

Deze feitenvrije verdachtmakingen zijn niet zonder gevaar

Ooit lag de waarheid in het midden. Politiek gezien is dat allang niet meer zo. De leugen regeert. Met een wankele meerderheid, maar toch. De politici van het midden kiezen ervoor om hun onwaarheden niet afzonderlijk maar in koor te verkondigen. Kennelijk is de gedachte: als we het maar met z’n allen roepen, wordt het vanzelf waar. En het werkt. Halbe Zijlstra loog in z’n eentje en moest aftreden. Ollongren, De Jonge, Asscher en Pechtold logen gezamenlijk en kwamen ermee weg.

Als je een politieke tegenstander wilt afschilderen als racist, kun je maar beter heel precies zijn in je woorden. Je kunt maar beter zorgen dat je je feiten zeer goed op orde hebt. Het tegendeel gebeurt. Politici van middenpartijen roepen maar wat. Deze feitenvrije verdachtmakingen zijn niet zonder gevaar.

In Amsterdam is vorige maand een 71-jarige kandidaat voor Forum voor Democratie belaagd door activisten, terwijl hij aan het flyeren was. Iemand heeft in Nederland anno 2018 fysiek geweld ondervonden omdat hij meedeed in het democratische proces, nog geen 190 maanden na de moord op Pim Fortuyn.

‘Demoniseer-gejank’ en ‘huilie huilie’

Wie hier op wijst, kan op weinig redelijkheid rekenen van het politieke midden. Tijdens een debat in De Balie schreeuwde PvdA-leider Lodewijk Asscher vorige week over ‘demoniseer-gejank’ en ‘huilie huilie’. Een partijgenoot van Ad Melkert had meer bescheidenheid gepast. Het is een kwaadaardige vorm van goudvispolitiek.

Beste politici van het midden. Kom bij zinnen. Lees je in, voordat je grote woorden gebruikt. Stop met liegen, schreeuwen en schelden. Dan blijft er meer tijd over voor een inhoudelijk debat over maatschappelijke problemen en dat kan nooit kwaad in een democratie.

Het schijnt dat er verkiezingen aankomen.
^O^
pi_177206310
Misschien moet Yernaz zulke topics gewoon mijden.

Want laten we wel wezen, dit is gewoon een vreselijk domme uitspraak:

quote:
Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 15 februari 2018 @ 15:54:17 #134
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177207255
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 15:11 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

^O^
Heb je het demoniseergejank weer. Fortuyn wordt er ook alweer voor uit zijn graf getroffen.

Het blijft een grote hypocriete bende, want de andere kant oo zeggen de lui die nu het hardst demonisering roepen ook van alles om de andere kant zwart te maken..

Een burgemeester die enige tijd geleden tijdens de vluchtelingencrisis voor een azc was is voor van alles uitgemaakt, van landverrader tot NSB'er. Maar toen er daarom auto's in brand vlogen, rieo iemand toen de geest van Fortuyn op? Was er iemand over demoniseren aan het kakelen? Nee, want de andere kant schijnt wél te begrijpen dat je gewoon kritiek oo elkaar mag hebben en verschuilt zich dan niet achter de incidentele wandaden die dat op kan roepen.

alt-right moet maar eens wat ballen groeien en niet zo snel gekwetst zijn of zich geintimideerd voelen. Als je je idiote mening wil spuien moet je dat zelf weten, maar ik blijf dat lekker idioot noemen, of er nu ergens een verdwaalde gek die je er misschien on afknalt of niet.

de andere kant jankt ook niet constant over demoniseren dus wellicht is het tijd om die slachtofferkaart eens weg te doen. Simons klaagt wel eens over hoe ze neergezet wordt ja, links' huisjanker. Weet je hoe de TPO's van deze wereld daar op reageren? 'Sylvana heeft het helemaal gehad met persvrijheid'. Hypocriete sukkels
Laffe huichelaar
pi_177207407
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 15:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Heb je het demoniseergejank weer. Fortuyn wordt er ook alweer voor uit zijn graf getroffen.

Het blijft een grote hypocriete bende, want de andere kant oo zeggen de lui die nu het hardst demonisering roepen ook van alles om de andere kant zwart te maken..

Een burgemeester die enige tijd geleden tijdens de vluchtelingencrisis voor een azc was is voor van alles uitgemaakt, van landverrader tot NSB'er. Maar toen er daarom auto's in brand vlogen, rieo iemand toen de geest van Fortuyn op? Was er iemand over demoniseren aan het kakelen? Nee, want de andere kant schijnt wél te begrijpen dat je gewoon kritiek oo elkaar mag hebben en verschuilt zich dan niet achter de incidentele wandaden die dat op kan roepen.

alt-right moet maar eens wat ballen groeien en niet zo snel gekwetst zijn of zich geintimideerd voelen. Als je je idiote mening wil spuien moet je dat zelf weten, maar ik blijf dat lekker idioot noemen, of er nu ergens een verdwaalde gek die je er misschien on afknalt of niet.

de andere kant jankt ook niet constant over demoniseren dus wellicht is het tijd om die slachtofferkaart eens weg te doen. Simons klaagt wel eens over hoe ze neergezet wordt ja, links' huisjanker. Weet je hoe de TPO's van deze wereld daar op reageren? 'Sylvana heeft het helemaal gehad met persvrijheid'. Hypocriete sukkels
Je laat je wel kennen zeg.
  donderdag 15 februari 2018 @ 16:02:57 #136
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177207481
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 16:00 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Je laat je wel kennen zeg.
Als je hyocriete onzin zo benoemen 'je laten kennen' vindt, dan wel ja.

Maar jij was het er aan je bijschrift te zien roerend mee eens, dus je kan me vast vertellen waar en waarom ik het mis heb in het uitkotsen van dit 'artikel'
Laffe huichelaar
pi_177207575
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 16:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als je hyocriete onzin zo benoemen 'je laten kennen' vindt, dan wel ja.

Maar jij was het er aan je bijschrift te zien roerend mee eens, dus je kan me vast vertellen waar en waarom ik het mis heb in het uitkotsen van dit 'artikel'
Je hebt het niet eens inhoudelijk over het artikel (alleen je eerste zin) maar gaat direct als een malle tekeer over van alles en nog wat wat niets te maken heeft met dat opiniestuk.
Ik vind het wel vermakelijk dat je direct zo boos wordt :s)
pi_177207831
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 15:11 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

^O^
Jammer dat de schrijver er dan weer aan voorbij gaat dat PVV'erts en FvD'ers Breiviks in de dop zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177207951
quote:
15s.gif Op donderdag 15 februari 2018 16:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Jammer dat de schrijver er dan weer aan voorbij gaat dat PVV'erts en FvD'ers Breiviks in de dop zijn.
Doe eens even normaal man :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177208050
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 16:25 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Doe eens even normaal man :')
Tja, had de schrijver de Pim-kaart maar niet moeten trekken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177208169
quote:
2s.gif Op donderdag 15 februari 2018 16:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Tja, had de schrijver de Pim-kaart maar niet moeten trekken.
Rare beredenatie.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177208645
quote:
15s.gif Op donderdag 15 februari 2018 16:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Jammer dat de schrijver er dan weer aan voorbij gaat dat PVV'erts en FvD'ers Breiviks in de dop zijn.
Volgens mij ben jij een Volkert in de dop als ik het zo hoor.
pi_177208744
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 15:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Heb je het demoniseergejank weer. Fortuyn wordt er ook alweer voor uit zijn graf getroffen.

Het blijft een grote hypocriete bende, want de andere kant oo zeggen de lui die nu het hardst demonisering roepen ook van alles om de andere kant zwart te maken..

Een burgemeester die enige tijd geleden tijdens de vluchtelingencrisis voor een azc was is voor van alles uitgemaakt, van landverrader tot NSB'er. Maar toen er daarom auto's in brand vlogen, rieo iemand toen de geest van Fortuyn op? Was er iemand over demoniseren aan het kakelen? Nee, want de andere kant schijnt wél te begrijpen dat je gewoon kritiek oo elkaar mag hebben en verschuilt zich dan niet achter de incidentele wandaden die dat op kan roepen.

alt-right moet maar eens wat ballen groeien en niet zo snel gekwetst zijn of zich geintimideerd voelen. Als je je idiote mening wil spuien moet je dat zelf weten, maar ik blijf dat lekker idioot noemen, of er nu ergens een verdwaalde gek die je er misschien on afknalt of niet.

de andere kant jankt ook niet constant over demoniseren dus wellicht is het tijd om die slachtofferkaart eens weg te doen. Simons klaagt wel eens over hoe ze neergezet wordt ja, links' huisjanker. Weet je hoe de TPO's van deze wereld daar op reageren? 'Sylvana heeft het helemaal gehad met persvrijheid'. Hypocriete sukkels
Nee dit is totaal iets anders. Dat wat hen gebeurd is is heel erg, erger zelfs. Maar als de bevolking auto's in de brand steekt, en mensen uitscheldt, is dat gewoon strafbaar. Gewoon vervolgen. Dat is ook geen slachtoffergejank.

Wat bij Baudet gebeurt, zijn volksvertegenwoordigers die de woorden van iemand bewust verkeerd gebruiken om een ander, en zijn partij zwart te maken. Dat is kwalijk. De partijen kunnen zich beter bezig houden met hun eigen verkiezingsprogramma, i.p.v. als kabinet oppositie te voeren tegen een marginale oppositiepartij.
pi_177208996
Reinier van Dantzig(D'66 Amsterdam) doet het vandaag nog eens dunnetjes over. Kansloos gedoe dit. Dit begint wel echt enorm storend te worden.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177209080
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:21 schreef Gohf046 het volgende:
Reinier van Dantzig(D'66 Amsterdam) doet het vandaag nog eens dunnetjes over. Kansloos gedoe dit. Dit begint wel echt enorm storend te worden.
Bijzonder kansloos. Als het echt zo had geweest had men het nu wel geweten. Als je het eigen disfunctioneren wil verbloemen, dan zullen ze Baudet erg dankbaar zijn.
pi_177209479
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee dit is totaal iets anders. Dat wat hen gebeurd is is heel erg, erger zelfs. Maar als de bevolking auto's in de brand steekt, en mensen uitscheldt, is dat gewoon strafbaar. Gewoon vervolgen. Dat is ook geen slachtoffergejank.

Wat bij Baudet gebeurt, zijn volksvertegenwoordigers die de woorden van iemand bewust verkeerd gebruiken om een ander, en zijn partij zwart te maken. Dat is kwalijk. De partijen kunnen zich beter bezig houden met hun eigen verkiezingsprogramma, i.p.v. als kabinet oppositie te voeren tegen een marginale oppositiepartij.
Enige punt hierbij is wel dat FVD dit natuurlijk andersom ook doet. Is de conclusie dan niet gewoon dat dit nu eenmaal politiek is?
pi_177209856
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 15:11 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

^O^
Nog een voorbeeldje:

https://www.trouw.nl/opin(...)urgebonden~a1cd4794/
quote:
We hoorden onlangs Thierry Baudet, partijleider van FvD, stellen dat er duidelijke IQ-verschillen tussen volken bestaan. Hij zegt niet te willen discrimineren, maar alleen ‘resultaten van wetenschappelijke onderzoek’ te willen presenteren. De vraag is dan wel: waarom brengt hij deze ‘wetenschappelijke resultaten’ naar voren? Men kan zich moeilijk aan de indruk onttrekken dat dit is om aan te geven dat bepaalde ‘volken’ (en dan met name inwoners van Afrikaanse en andere emigratielanden) als inferieur, want minder intelligent, kunnen worden bestempeld.

Daarbij maakt hij vervolgens een klassieke fout. Intelligentieverschillen kun je niet vaststellen zonder die intelligentie te meten. En voorlopig hebben we daarvoor niets beters dan intelligentietests. Maar het probleem bij deze intelligentietests is dat ze nooit de ‘aangeboren, genetische’ component van intelligentie kunnen meten. Ze meten altijd ook datgene wat door (op)voeding, culturele beïnvloeding en scholing van deze aangeboren component geworden is. In feite mikken testontwikkelaars ook op dit laatste bij de keuze van de testopgaven en de aard van de vragen. Tests zijn dus altijd cultuurgebonden. Er is natuurlijk wel enige variatie in cultuurafhankelijkheid. Als bijvoorbeeld verbale opgaven en twee-dimensionele figuren tot een minimum zijn teruggebracht, zullen dergelijke tests wel minder cultuurgebonden zijn dan tests waarin op bijvoorbeeld taalinzicht, numerieke vaardigheden en schoolkennis een beroep wordt gedaan. Maar toch, echt cultuurvrije tests bestaan niet.
'Westerse bias'

Nu is de psychologie historisch gezien een product van de westerse samenleving. Bestaande intelligentietests, waarmee die ‘verschillen tussen volken’ worden gemeten, zullen dus ook altijd een ‘westerse bias’ in zich bergen. Op een intelligentietest die zou meten hoe je giftige van niet-giftige slangen, bessen of vruchten kunt onderscheiden of hoe je zonder medicijnen malaria kunt voorkomen of genezen, zouden vele Afrikaanse proefpersonen zich als superieur kwalificeren.

Gemeten IQ is een cultuurbepaald begrip en zoals het thans gangbaar is een westers begrip. Zeer nuttig omdat het tal van latere prestaties in de westerse maatschappij goed kan voorspellen, maar niet geschikt om verschillen in intelligentie tussen ‘volken’ of, nog erger, ‘rassen’, vast te stellen. Dat laatste leidt ten onrechte tot diskwalificatie van bepaalde, meestal niet-westerse, groeperingen, en dat weer tot discriminatie.
Bij de eerste zin gaat het al helemaal fout. We hoorden dat Baudet helemaal niet onlangs stellen, het was een uitsrpaak van Ramautarsing uit 2016. Die ging over de arbeidsmarkt, IQ zal cultureel beinvloed zijn, wellicht is een culturele trek van onze arbeidsmarkt dat die IQ-gericht is? Het ging erom dat er een andere verklaring dan racisme voor achterstand op de arbeidsmarkt kon zijn.

Maar ja, Ramautarsing is zwart, dus moet die uitspraak naar de blanke Baudet verplaatst worden, anders klopt het verhaaltje van de blanke racistische partij niet meer.

Die trend van gezamenlijk belasteren, woorden in de mond leggen en beledigen is overigens wel wat breder. GS bijvoorbeeld dat de fragmenten over criminaliteit door getinten uit Opsporing Verzocht vist, en dan wordt het verdere stemmingmaken aan de reaguurder overgelaten die allemaal roepen dat het altijd getinten zijn. Dan zie je ook met Fok topics, van Leolinedance of zo. Toen de Volkskrant Omtzigt in de rug aanviel liet deze een deel van het vuile werk ook door de lezersbrieven opknappen, die dan natuurlijk wel geselecteerd en gesorteerd door de krant werden gepresenteerd.

De leugen regeert, overal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 15 februari 2018 @ 18:43:15 #149
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177210448
Waaf las ik ook alweer, dat medewerkers bij Opsoring Verzocht onder druk werden gezet. Of anders werden aangespoord nooit specifiek over etnische achtegrond te praten. Of wat meer blanke criminelen moesten laten zien op tv. Anders werd het beeld van de kijker te gekleurd?

Overigens ben ikzelf ook 'gekleurd'. Dus ik ben geen hatende blanke man ofzo.
pi_177211138
Lekker speechje Thierry :7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177211345
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee dit is totaal iets anders. Dat wat hen gebeurd is is heel erg, erger zelfs. Maar als de bevolking auto's in de brand steekt, en mensen uitscheldt, is dat gewoon strafbaar. Gewoon vervolgen. Dat is ook geen slachtoffergejank.

Wat bij Baudet gebeurt, zijn volksvertegenwoordigers die de woorden van iemand bewust verkeerd gebruiken om een ander, en zijn partij zwart te maken. Dat is kwalijk. De partijen kunnen zich beter bezig houden met hun eigen verkiezingsprogramma, i.p.v. als kabinet oppositie te voeren tegen een marginale oppositiepartij.
Zo kun je iedere vorm van kritiek wel wegzetten als "bewust zwart maken" natuurlijk. Wel zo gemakkelijk.
pi_177213291
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 15:11 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

^O^
Ik vind de redenatie 'Yernaz zegt zwarten, maar bedoelt eigenlijk alleen Surinamers' wat simpel. Waarom niet de rest van zijn betoog ook meenemen, over Aziaten in zijn algeheel en op zijn opmerkingen over iq op de arbeidsmarkt?

Nu kiest de schrijver een zinnetje, roept 'zie je wel klopt niet' en doet dan alsof het een groots inzicht is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177214336
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:47 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Enige punt hierbij is wel dat FVD dit natuurlijk andersom ook doet. Is de conclusie dan niet gewoon dat dit nu eenmaal politiek is?
Voorbeelden?

Een deel zit 'm er natuurlijk ook in dat er echt gehamerd wordt. Het wordt continu herhaalt, en het is ook allen tegen een. Dat is niet iets wat je individuele kamerleden kan verwijten per se, maar het creeert wel een sfeer.
pi_177214471
quote:
7s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik vind de redenatie 'Yernaz zegt zwarten, maar bedoelt eigenlijk alleen Surinamers' wat simpel. Waarom niet de rest van zijn betoog ook meenemen, over Aziaten in zijn algeheel en op zijn opmerkingen over iq op de arbeidsmarkt?

Nu kiest de schrijver een zinnetje, roept 'zie je wel klopt niet' en doet dan alsof het een groots inzicht is.
En dat hij het niet doortrok naar mensen hier en dus iets zei over afkomst of ras is ook niet waar; dat deed-ie wel degelijk. Waarom haal je anders een onderzoek met gemiddelden wereldwijd aan om iets over het IQ te zeggen van mensen hier?
pi_177215342
Ome theo veegt de vloer aan met Kajsa _O-
pi_177215521
BAUDET _O_
pi_177215894
Ik zit echt met verbazing te kijken naar het debat over de afschaffing van de WRR. Wat een farce.

Baudet is wel weer lekker op dreef. Benieuwd hoe dit af gaat lopen, al ben ik bang dat het toch niks meer uitmaakt omdat de oppositie in feite gewoon buitenspel staat.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177216338
Verweet Baudet Ollongren nu dat ze niet verkozen is? Het door hem gewenste zakenkabinet zou toch juist volzitten met dat soort mensen?
pi_177216387
Wat een aparte sjaak op de tribune kwam er nou net in beeld ?
pi_177216488
Theo laat zich niet piepelen!
pi_177219309
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:41 schreef Gohf046 het volgende:
Ik zit echt met verbazing te kijken naar het debat over de afschaffing van de WRR. Wat een farce.

Baudet is wel weer lekker op dreef. Benieuwd hoe dit af gaat lopen, al ben ik bang dat het toch niks meer uitmaakt omdat de oppositie in feite gewoon buitenspel staat.
Duh
pi_177223239
Overigens wel raar dat vrijwel de hele politiek en veel van de media over Yernaz valt om een twijfelachtige quote. Terwijl GL-kamerleden zoals Zihni Özdil openlijk racistische uitspraken doen als:

"Racisme is ingebakken in de Nederlandse maatschappij, het zit de witte Nederlanders in de haarwortels."
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 08:37:05 #163
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177223299
Doe ff een linkje ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177223317
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:37 schreef Gohf046 het volgende:
Doe ff een linkje ?
Ik las het ergens een keer op twitter. Google maar.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 08:42:38 #165
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177223360
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:39 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik las het ergens een keer op twitter. Google maar.
Is in principe wel zo netjes om na een claim ook met een eventuele bronvermelding te komen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177223398
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177223447
Hmm het is wel een beetje onduidelijk, want het wordt afgebeeld als citaat, maar verderop in het stuk staat
quote:
Hij bedoelt ermee dat het racisme is ingebakken in de Nederlandse maatschappij, het zit de witte Nederlanders in de haarwortels.
Dan lijkt het me een interpretatie van Greta Riemersma.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177223557
Beetje rare interpretatie ook. Institutioneel racisme heeft niet zoveel te maken met persoonlijk racisme van Nederlanders.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177223705
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:53 schreef Ludachrist het volgende:
Beetje rare interpretatie ook. Institutioneel racisme heeft niet zoveel te maken met persoonlijk racisme van Nederlanders.
En vals om het dan als citaat af te schilderen. Misschien kan de Fake-News taskforce van de EU er wat aan doen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177233922
Vandaag weer wat leden geroyeerd wegens kritiek op de leiding, dit keer de drie van de brief.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177234411
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 15:58 schreef Ludachrist het volgende:
Vandaag weer wat leden geroyeerd wegens kritiek op de leiding, dit keer de drie van de brief.
Beste forum..... f*** you met dit soort 'democratie'
Erdogan lult ook over democratie willen, ter verhulling van een dictatuur.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 16:43:58 #172
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177234912
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 16:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Beste forum..... f*** you met dit soort 'democratie'
Erdogan lult ook over democratie willen, ter verhulling van een dictatuur.
Beetje achterlijke vergelijking, maar dat snap je zelf ook wel mag ik hopen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177235030
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 16:43 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Beetje achterlijke vergelijking, maar dat snap je zelf ook wel mag ik hopen.
Juist niet, het FvD zal binnen 20 jaar ook verworden tot de Erdohanpartij van Nederland. Waarom willen ze anders dat referendum. D66 is ook een dictatoriale partij geworden, zij heeft echter steun verloren en gooit het daarom over de onderdrukkende boeg. /s
pi_177235156
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 16:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Juist niet, het FvD zal binnen 20 jaar ook verworden tot de Erdohanpartij van Nederland. Waarom willen ze anders dat referendum. D66 is ook een dictatoriale partij geworden, zij heeft echter steun verloren en gooit het daarom over de onderdrukkende boeg. /s
Ja maar hullie!!111!!!1 :'( :'( :'( :'(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 16 februari 2018 @ 17:07:09 #175
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177235434
Heeft Baudet nou alweer mensen die het wagen iets anders te vinden of voor te stellen uit de partij gegooid?
Laffe huichelaar
  Redactie Games vrijdag 16 februari 2018 @ 17:07:50 #176
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_177235451
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 17:07 schreef timmmmm het volgende:
Heeft Baudet nou alweer mensen die het wagen iets anders te vinden of voor te stellen uit de partij gegooid?
Yessir.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  vrijdag 16 februari 2018 @ 17:08:49 #177
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177235474
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 17:07 schreef timmmmm het volgende:
Heeft Baudet nou alweer mensen die het wagen iets anders te vinden of voor te stellen uit de partij gegooid?
Die moet je ook niet willen in een politieke partij, mensen met een eigen mening.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177235498
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 17:07 schreef timmmmm het volgende:
Heeft Baudet nou alweer mensen die het wagen iets anders te vinden of voor te stellen uit de partij gegooid?
Inmiddels kun je de "Democratie" in de naam het beste ironisch opvatten denk ik.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 17:10:42 #179
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177235518
Dictatuur is ook met een D.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177235532
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 16:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja maar hullie!!111!!!1 :'( :'( :'( :'(
?
pi_177235563
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 17:10 schreef Perrin het volgende:
Dictatuur is ook met een D.
Ik vind zelf "Forum veinst Democratie" wel een leuke.
pi_177235601
Thierry heeft liever ja-knikkers om zich heen, hij begint al aardig te leren van Wilders.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 16 februari 2018 @ 17:18:24 #183
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177235660
Kijk ik kan me op zich voorstellen dat mensen die je nieiwe partij een kant op wil duwen die je helemaal niet wil, zoals het referendum afschaffen of veel vluchtelingen toelaten of wat dan ook recht tegen deze partij ingaat, de deur gewezen worden.

Maar dat is in dit geval absoluut niet aan de orde, deze mensen pasten prima bij de partij, waren het inhoudelijk niet eens, maar wilden de partijstructuur anders.

Het gaat dus puur om het feit dat Baudet geen andere meningen duldt
Laffe huichelaar
pi_177235856
Hoe kan Baudet in hemelsnaam van mensen verwachten dat ze aan hem de democratische vernieuwing van Nederland toevertrouwen, als hij zelf niet in staat blijkt om interne democratie te dulden? Baudet breekt in rap tempo zijn geloofwaardigheid af.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 17:31:15 #185
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177235875
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 17:29 schreef westwoodblvd het volgende:
Hoe kan Baudet in hemelsnaam van mensen verwachten dat ze aan hem de democratische vernieuwing van Nederland toevertrouwen, als hij zelf niet in staat blijkt om interne democratie te dulden? Baudet breekt in rap tempo zijn geloofwaardigheid af.
Hoezo? Wilders heeft toch ook al jaren een 'Partij voor de Vrijheid' waar iedereen geheel vrij is om precies te doen wat Wilders wil? De kiezers waar Wilders en Baudet op mikken zal dat in het algemeen aan hun reet roesten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 17:37:15 #186
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177235932
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 17:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Die moet je ook niet willen in een politieke partij, mensen met een eigen mening.
Partijen stemmen toch zo goed als altijd allemaal hetzelfde. Als je wat anders stemt of dwars ligt word je vanzelf wel weggewerkt.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 17:40:48 #187
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177235978
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 17:29 schreef westwoodblvd het volgende:
Hoe kan Baudet in hemelsnaam van mensen verwachten dat ze aan hem de democratische vernieuwing van Nederland toevertrouwen, als hij zelf niet in staat blijkt om interne democratie te dulden? Baudet breekt in rap tempo zijn geloofwaardigheid af.
Voor nu is deze koers de juiste. Maar op de lange termijn zou een systeem zoals bij de D'66 mijn voorkeur hebben.

Maar als je dat nu invoert klapt de partij binnen de kortste keren uit elkaar. Dat kan ook niet helemaal de bedoeling zijn lijkt me.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177236027
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 17:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hoezo? Wilders heeft toch ook al jaren een 'Partij voor de Vrijheid' waar iedereen geheel vrij is om precies te doen wat Wilders wil? De kiezers waar Wilders en Baudet op mikken zal dat in het algemeen aan hun reet roesten.
Baudet hamert continu op het openbreken van het openbaar bestuur, meer directe inspraak, geen achterkamertjes etcetera. En dan zelf niets van dat alles toestaan. Bovendien houden kiezers niet van gerommel in een partij. Dit gaat hem zeker opbreken op deze manier.
pi_177236148
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 16:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Juist niet, het FvD zal binnen 20 jaar ook verworden tot de Erdohanpartij van Nederland. Waarom willen ze anders dat referendum. D66 is ook een dictatoriale partij geworden, zij heeft echter steun verloren en gooit het daarom over de onderdrukkende boeg. /s
Jij vindt het nog steeds niet gek dat mensen die een bestuur van 7 ipv 3 personen voorstellen vervolgens uit de partij geflikkerd worden?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177236337
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 16:43 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Beetje achterlijke vergelijking, maar dat snap je zelf ook wel mag ik hopen.
Nee hoor.... hetzelfde volksbedrog

Mensen die voorstellen dat de leden in een referendum het bestuur kiezen worden verbannen.
Hoezo ...... referendumpartij ?
  vrijdag 16 februari 2018 @ 18:15:15 #191
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177236450
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 17:40 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Voor nu is deze koers de juiste. Maar op de lange termijn zou een systeem zoals bij de D'66 mijn voorkeur hebben.

Maar als je dat nu invoert klapt de partij binnen de kortste keren uit elkaar. Dat kan ook niet helemaal de bedoeling zijn lijkt me.
Heb je de afgelopen dagen wel opgelet? De partij klapt al uit elkaar
Laffe huichelaar
pi_177236472
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 18:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Heb je de afgelopen dagen wel opgelet? De partij klapt al uit elkaar
Welke partij? Baudet is de partij.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 18:31:46 #193
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177236660
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 18:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Heb je de afgelopen dagen wel opgelet? De partij klapt al uit elkaar
Je analyse is niet juist. De partij wordt gezuiverd van onreinheden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177236722
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 18:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je analyse is niet juist. De partij wordt gezuiverd van onreinheden.
Hitler had het ten tijde van de nacht van de lange messen niet beter kunnen zeggen :')
  vrijdag 16 februari 2018 @ 18:47:14 #195
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_177236921
Haha, forum voor democratie.. :') contradictio in terminis, zou de intellectueel gezegd hebben als hij van een andere partij was.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 16 februari 2018 @ 20:51:28 #196
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177239832
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 18:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Heb je de afgelopen dagen wel opgelet? De partij klapt al uit elkaar
Voor die paar leden wat weg zijn zijn honderden nieuwe gekomen. Dus volgens mij valt dat reuze mee.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 20:54:47 #197
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177239952
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 20:51 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Voor die paar leden wat weg zijn zijn honderden nieuwe gekomen. Dus volgens mij valt dat reuze mee.
Ja, zo kan je er naar kijken ja
Laffe huichelaar
pi_177240075
Opmerkelijk genoeg heeft het recente gedonder geen heel grote impact gehad op hoe FvD het doet in de peilingen. Maar ik vrees dat een groot deel van de aanhang daar vrijwel niets van heeft meegekregen.

Het is denk ik toch vooral het "intellectuele PVV light" imago dat voor het succes zorgt, en niet zozeer Baudets bijdrage aan de politiek.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 21:02:25 #199
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177240204
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 20:58 schreef Molurus het volgende:
Opmerkelijk genoeg heeft het recente gedonder geen heel grote impact gehad op hoe FvD het doet in de peilingen. Maar ik vrees dat een groot deel van de aanhang daar vrijwel niets van heeft meegekregen.

Het is denk ik toch vooral het "intellectuele PVV light" imago dat voor het succes zorgt, en niet zozeer Baudets bijdrage aan de politiek.
Baudet snapt dit dondersgoed.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 21:04:54 #200
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177240293
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 20:58 schreef Molurus het volgende:
Opmerkelijk genoeg heeft het recente gedonder geen heel grote impact gehad op hoe FvD het doet in de peilingen. Maar ik vrees dat een groot deel van de aanhang daar vrijwel niets van heeft meegekregen.

Het is denk ik toch vooral het "intellectuele PVV light" imago dat voor het succes zorgt, en niet zozeer Baudets bijdrage aan de politiek.
Terwijl ik PVV een minder matige partij vind dan FvD. En dat wil al wel wat zeggen
Laffe huichelaar
  vrijdag 16 februari 2018 @ 21:05:56 #201
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177240327
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 20:58 schreef Molurus het volgende:
Opmerkelijk genoeg heeft het recente gedonder geen heel grote impact gehad op hoe FvD het doet in de peilingen. Maar ik vrees dat een groot deel van de aanhang daar vrijwel niets van heeft meegekregen.

Het is denk ik toch vooral het "intellectuele PVV light" imago dat voor het succes zorgt, en niet zozeer Baudets bijdrage aan de politiek.
Die geven over het algemeen geen neuk denk ik, of er überhaupt wel partijdemocratie binnen de partij is

Waar men wel een neuk om zou moeten geven, want zoals het er nu uitziet is Baudet niet van plan om partijdemocratie in te voeren oid
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator vrijdag 16 februari 2018 @ 21:55:51 #202
236264 crew  capricia
pi_177241827
Definitely not CIA
pi_177244315
quote:
Deze ga ik even in de translate gooien. De titel belooft veel. Namelijk dat het een artikel van volslagen kolder wordt. Ben benieuwd.
pi_177244444
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 17:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij vindt het nog steeds niet gek dat mensen die een bestuur van 7 ipv 3 personen voorstellen vervolgens uit de partij geflikkerd worden?
Dit gaat weer gezeik opleveren... Ik zeg het toch maar.

Mwah. We kunnen niet zien wat daar gebeurd is. Het is natuurlijk niet zo dat die mensen zeiden: he Baudet wat denk je van een 7-tallig bestuur. Ze zullen er wel op een bepaalde manier op hebben aangedrongen. Nu kan je zeggen: dan moet daar naar geluisterd worden, dat vraag ik me af. Je kan ook zeggen: de manier waarop ze eruit geknikkerd worden is niet netjes. Daar geef ik je gelijk in. Maar nogmaals: ik weet niet wat eraan vooraf is gegaan. Dat zal wel een soap geweest zijn. Dat zij besluiten om hiermee naar buiten te treden (waarmee ze hoe je het went of keert de partij schade mee berokkenen) is ook opmerkelijk.
Je gaat mij echt niet wijsmaken dat die mensen braaf hun vingertje opstaken, en Baudet ze gelijk begint uit te foeteren. We zullen het nooit precies weten, er komt geen behind the scenes.

Dat ik dit allemaal erg onprettig vind, jazeker. Maar ik begrijp het standpunt van "de partij" -wat er nog van over is dan, zeer goed.

Ook zie ik dat er wordt gewerkt aan de uitbouw. Ik zie niet in waarom Baudet daar niet met de beste intenties aan werkt. Ook zie ik niet in waarom een 7-tallig bestuur nú nou per se beter zou werken. Ik wacht het allemaal rustig af. Daar kunnen we allemaal hoog van de toren over blazen, het FvD blijft toch echt de partij die het beleid voor staat waar ik het grotendeels mee eens ben. Dat kan ik over de andere partijen niet in dezelfde mate zeggen. Dat weegt voor mij vele male zwaarder dan de kinderziekten die het FvD nu doormaakt.

Dat is mijn antwoord, daar zult u het mee moeten doen. (Vragen zijn welkom ;) )
pi_177244765
Kan iemand mij overigens uitleggen waarom volgens Jinek gister "het nieuws van de dag was" dat die schaatscoach 4 jaar geleden vroeg of Nederland niet al te snel wilde schaatsen, en niet het debat over het raadgevend referendum.

Hoe meer ik dat programma kijk, hoe meer ik het idee krijg dat Jinek eigenlijk van de politiek geen kaas heeft gegeten. Als ze het er wel over heeft, laat ze zich alles wijsmaken. De verbazing en de grote ogen: Oh ja echt hahaha. Eerst dacht ik dat het gespeeld was, maar volgens mij snapt ze er echt geen hol van. Het gespeelde komt meer voort uit het feit dat het dr geen bal interesseert. De sensatie bepaalt.
pi_177244819
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 21:05 schreef richolio het volgende:

[..]

Die geven over het algemeen geen neuk denk ik, of er überhaupt wel partijdemocratie binnen de partij is

Waar men wel een neuk om zou moeten geven, want zoals het er nu uitziet is Baudet niet van plan om partijdemocratie in te voeren oid
Jep. Hij is, hoe ironisch, aanvoerder van het fvd-kartel.
pi_177246327
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 00:01 schreef Mr.Major het volgende:
Kan iemand mij overigens uitleggen waarom volgens Jinek gister "het nieuws van de dag was" dat die schaatscoach 4 jaar geleden vroeg of Nederland niet al te snel wilde schaatsen, en niet het debat over het raadgevend referendum.

Hoe meer ik dat programma kijk, hoe meer ik het idee krijg dat Jinek eigenlijk van de politiek geen kaas heeft gegeten. Als ze het er wel over heeft, laat ze zich alles wijsmaken. De verbazing en de grote ogen: Oh ja echt hahaha. Eerst dacht ik dat het gespeeld was, maar volgens mij snapt ze er echt geen hol van. Het gespeelde komt meer voort uit het feit dat het dr geen bal interesseert. De sensatie bepaalt.
Probeer je nou aan de hand van Jinek's 'Nieuws van de dag' een samenzwering van de NPO tegen het FvD te ontwaren? :')
  Beste debater 2022 zaterdag 17 februari 2018 @ 01:23:58 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177246466
Dit gespartel van de fanboys hier begint gênant te worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177246499
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 01:17 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Probeer je nou aan de hand van Jinek's 'Nieuws van de dag' een samenzwering van de NPO tegen het FvD te ontwaren? :')
Nee hoor jongen. Ik wil gewoon ff kwijt wat een inhoudsloos programma dat Jinek eigenlijk is.
pi_177246512
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 01:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit gespartel van de fanboys hier begint gênant te worden.
Ik ben geen vis en ik lig zeker niet op het spreekwoordelijke droge dus ik weet niet waar je het over hebt.
  Beste debater 2022 zaterdag 17 februari 2018 @ 01:26:57 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177246535
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 01:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik ben geen vis en ik lig zeker niet op het droge dus ik weet niet waar je het over hebt.
Over het sektarische en uiterst hypocriete geneuzel hier van de diehard fvd'ers
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177246948
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 01:25 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee hoor jongen. Ik wil gewoon ff kwijt wat een inhoudsloos programma dat Jinek eigenlijk is.
Lijkt best aardig weg op de late avond als je het mij vraagt. Maar ik ben niet zo zuur :P
pi_177247320
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 02:00 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Lijkt best aardig weg op de late avond als je het mij vraagt. Maar ik ben niet zo zuur :P
Temptation island "kijkt ook best aardig weg"
  zaterdag 17 februari 2018 @ 08:14:30 #215
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177247992
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 23:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit gaat weer gezeik opleveren... Ik zeg het toch maar.

Mwah. We kunnen niet zien wat daar gebeurd is. Het is natuurlijk niet zo dat die mensen zeiden: he Baudet wat denk je van een 7-tallig bestuur. Ze zullen er wel op een bepaalde manier op hebben aangedrongen. Nu kan je zeggen: dan moet daar naar geluisterd worden, dat vraag ik me af. Je kan ook zeggen: de manier waarop ze eruit geknikkerd worden is niet netjes. Daar geef ik je gelijk in. Maar nogmaals: ik weet niet wat eraan vooraf is gegaan. Dat zal wel een soap geweest zijn. Dat zij besluiten om hiermee naar buiten te treden (waarmee ze hoe je het went of keert de partij schade mee berokkenen) is ook opmerkelijk.
Je gaat mij echt niet wijsmaken dat die mensen braaf hun vingertje opstaken, en Baudet ze gelijk begint uit te foeteren. We zullen het nooit precies weten, er komt geen behind the scenes.

Dat ik dit allemaal erg onprettig vind, jazeker. Maar ik begrijp het standpunt van "de partij" -wat er nog van over is dan, zeer goed.

Ook zie ik dat er wordt gewerkt aan de uitbouw. Ik zie niet in waarom Baudet daar niet met de beste intenties aan werkt. Ook zie ik niet in waarom een 7-tallig bestuur nú nou per se beter zou werken. Ik wacht het allemaal rustig af. Daar kunnen we allemaal hoog van de toren over blazen, het FvD blijft toch echt de partij die het beleid voor staat waar ik het grotendeels mee eens ben. Dat kan ik over de andere partijen niet in dezelfde mate zeggen. Dat weegt voor mij vele male zwaarder dan de kinderziekten die het FvD nu doormaakt.

Dat is mijn antwoord, daar zult u het mee moeten doen. (Vragen zijn welkom ;) )
Ik vind het oprecht ontzettend jammer dat wat er ook gebeurd met het FvD, jij telkens weer feiten argeloos opzij zet om een gefantaseerd droomscrenario om het feit te verteren te maken aan te nemen.

Nu weer. We hebben de open brief van die mensen die pleiten voor meer democratie in de partij. We hebben de open brief van Baudet die zegt dat er gewoonweg niet naar hun ideeën geluisterd gaat worden omdat hij en die twee anderen de enigen zijn die het voor het zeggen hebben en daarna worden ze geroyeerd.

Dan kan je van wat ze allebei zeggen uitgaan, de drie willen meer democratie en Baudet wil het houden zoals het is, of je kan er van alles bij gaan verzinnen wat die lui misschien nog meer gedaan hebben om hun oproep kracht bij te zette en daarom uit de partij gezet zijn buiten hun roep om meer democratie, maar dan hou je jezelf gewoon voor de gek.

Je lijkt hier vaak als Baudet iets doet wat onhandig is elke realiteitszin te verliezen.

Vandeweek exact hetzelfde verhaal in hdt debat bij Wilders. Baudet zegt gewoon dat hij de zaak Zijlstra in de achterkamers had willen regelen en het niet openbaar had gemaakt maar hem met een smoes had laten opstappen. Wilders pakt hem daar meer dan terecht op aan, maar jij gaat er weer allerlei dingen bij verzinnen ter verklaring. Want het kan natuurkijk niet zo zijn dat de grote Baudet een fout maakt. Ik mag hopen dat je gewoon op de loonlijst staat en niet echt zo verblind bent
Laffe huichelaar
  zaterdag 17 februari 2018 @ 08:17:25 #216
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177248004
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 21:05 schreef richolio het volgende:

[..]

Die geven over het algemeen geen neuk denk ik, of er überhaupt wel partijdemocratie binnen de partij is

Waar men wel een neuk om zou moeten geven, want zoals het er nu uitziet is Baudet niet van plan om partijdemocratie in te voeren oid
Nou moet ik zeggen dat partijdemocratie mij ook geen zak interesseert hoor. Wat wél kwalijk is is dat je mensen die willen dat de partij intern anders opgebouwd wordt er zonder pardon uitpleurt en dat je in de kamer voor ondemocratische dingen pleit.
Laffe huichelaar
  zaterdag 17 februari 2018 @ 08:27:54 #217
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177248045
De obsessie met de partij bij sommige lieden is best bijzonder. Zeg maar, op het trieste af.
pi_177248175
Onhandig, zei lijsttreker Annabel Nanninga daarover vrijdag in een interview met De Telegraaf. "Hij was nog niet bij de partij, zei iets op persoonlijke titel en over iets wat hij in een onderzoek gelezen had. Dat vindt op geen enkele manier zijn weerslag in wat Forum doet en wil."

Daarmee is de kous voor Van der Burg af. Hij en Nanninga gingen vrijdagavond met elkaar in debat op AT5.

VVD Amsterdam gelukkig niet zo kinderachtig als D'66 en Groenlinks. Zo kan het dus ook.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 08:54:31 #219
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177248183
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 08:51 schreef Gohf046 het volgende:
Onhandig, zei lijsttreker Annabel Nanninga daarover vrijdag in een interview met De Telegraaf. "Hij was nog niet bij de partij, zei iets op persoonlijke titel en over iets wat hij in een onderzoek gelezen had. Dat vindt op geen enkele manier zijn weerslag in wat Forum doet en wil."

Daarmee is de kous voor Van der Burg af. Hij en Nanninga gingen vrijdagavond met elkaar in debat op AT5.

VVD Amsterdam gelukkig niet zo kinderachtig als D'66 en Groenlinks. Zo kan het dus ook.
Ook een veel handiger reactie dan het geschutter van Baudet natuurlijk
Laffe huichelaar
pi_177248560
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 23:41 schreef Mr.Major het volgende:
Deze ga ik even in de translate gooien. De titel belooft veel. Namelijk dat het een artikel van volslagen kolder wordt. Ben benieuwd.
Behoorlijk tendentieus natuurlijk, ik had niet anders verwacht van een Duitse krant....
quote:
Politiker der kleinen niederländischen Partei FvD erklären andere Völker für minderwertig.
Dat is wel een behoorlijke vrij interpretatie moet ik zeggen.....
quote:
Wieder eine Rassismus-Diskussion in den Niederlanden. Das Land mit der heiklen Kolonial-Vergangenheit, das Immigranten lange Zeit freundlich willkommen hieß und zuletzt leicht in die andere Richtung kippte, hat Übung darin. Siehe etwa den jährlichen Streit über den Zwarte Piet, den immer noch schokobraun bemalten Nikolaushelfer.
:Z goh nee, in Duitsland gebeurt nooit wat
quote:
Doch die jüngste Debatte hat eine neue Färbung. Es geht nicht um Alltagsdiskriminierung, sondern um Rassismus als unverhohlenes politisches Programm
Zouden ze het racistische programma en gedachtengoed van Bij1 ook kennen ?
pi_177248784
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 02:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Temptation island "kijkt ook best aardig weg"
Dat soort programma's erger ik me dan weer dood aan.
pi_177249021
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 08:51 schreef Gohf046 het volgende:
Onhandig, zei lijsttreker Annabel Nanninga daarover vrijdag in een interview met De Telegraaf. "Hij was nog niet bij de partij, zei iets op persoonlijke titel en over iets wat hij in een onderzoek gelezen had. Dat vindt op geen enkele manier zijn weerslag in wat Forum doet en wil."

Daarmee is de kous voor Van der Burg af. Hij en Nanninga gingen vrijdagavond met elkaar in debat op AT5.

VVD Amsterdam gelukkig niet zo kinderachtig als D'66 en Groenlinks. Zo kan het dus ook.
Grappig, ik lees er juist in dat Nanninga wel afstand neemt van de uitspraken, datgene wat ook aan Baudet was gevraagd en wat hij weigerde, waardoor het bij hem bleef terugkomen.
pi_177252948
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 09:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Grappig, ik lees er juist in dat Nanninga wel afstand neemt van de uitspraken, datgene wat ook aan Baudet was gevraagd en wat hij weigerde, waardoor het bij hem bleef terugkomen.
Ik zie echt het verschil niet tussen wat Nanninga zegt en wat Baudet heeft gezegd maar goed.
pi_177252961
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 09:45 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dat soort programma's erger ik me dan weer dood aan.
Ja ik ook. Kan er niet naar kijken.
pi_177253209
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 09:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Grappig, ik lees er juist in dat Nanninga wel afstand neemt van de uitspraken, datgene wat ook aan Baudet was gevraagd en wat hij weigerde, waardoor het bij hem bleef terugkomen.
Zeggen volgens mij gewoon inderdaad hetzelfde. Zo niet graag citaat.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177253740
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 13:07 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Zeggen volgens mij gewoon inderdaad hetzelfde. Zo niet graag citaat.
Ik kan me niet herinneren dat Baudet toen Halsema hem vroeg naar de uitspraken van Yernaz erkende dat die uitspraken onhandig waren en er afstand van nam. Ik kan alleen zo snel geen transcriptie van het gesprek vinden.
pi_177254140
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 13:07 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Zeggen volgens mij gewoon inderdaad hetzelfde. Zo niet graag citaat.
Dan is bij deze dus ook duidelijk dat Baudet er voldoende duidelijk over was en de verontwaardigden hier hun mening enkel baseerden op het gebler van Pechtold en Ollongren.
pi_177254170
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 13:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat Baudet toen Halsema hem vroeg naar de uitspraken van Yernaz erkende dat die uitspraken onhandig waren en er afstand van nam. Ik kan alleen zo snel geen transcriptie van het gesprek vinden.
Wat ik me herinner is dat hij vooral overvallen was doordat Halsema opeens kwam met een idiote parafrasering van iets wat in een artikeltje stond 2 jaar geleden, en dat Baudet toen zij dat het politiek totaal niet relevant was.

Ik zie ook niet hoe "dat is onhandig" hetzelfde is als "afstand nemen van".
  zaterdag 17 februari 2018 @ 13:50:28 #229
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177254345
Thierry bij de Balie: deze flauwekul moet nu stoppen. Peggold "absoluut niet we gaan lekker door!"
pi_177254354
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 12:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zie echt het verschil niet tussen wat Nanninga zegt en wat Baudet heeft gezegd maar goed.
Nanninga is een stuk professioneler, die laat zich niet zo meeslepen in emoties en bespelen en blijft gewoon bij wat ze zelf vindt.
pi_177254398
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 13:50 schreef Sadcopter het volgende:

Thierry bij de Balie: deze flauwekul moet nu stoppen. Peggold "absoluut niet we gaan lekker door!"
"deze flauwekul moet nu stoppen" zul je nooit horen uit de mond van iemand die gelijk heeft en daar goede argumenten voor heeft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 13:59:03 #232
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177254479
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 13:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

"deze flauwekul moet nu stoppen" zul je nooit horen uit de mond van iemand die gelijk heeft en daar goede argumenten voor heeft.
Thierry verwees naar dat opzettelijke overdrijven van de uitspraken van Ramautarsing via de media, wat maar niet stopt. En dat doortrekken naar zijn persoon en hem daarmee framen als een racist.
pi_177254529
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 13:59 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Thierry verwees bij de balie naar dat opzettelijke overdrijven van de uitspraken van Ramautarsing via de media wat maar niet stopt. En dat doortrekken naar zijn persoon en hem daarmee framen als racist.
En op het moment dat hij reageert met "deze flauwekul moet nu stoppen" heeft hij de discussie daarover verloren.

Wat dat betreft begrijp ik Pechtold wel als hij zegt "bij Wilders weet je tenminste wat je aan hem hebt".
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 14:01:58 #234
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177254553
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

En op het moment dat hij reageert met "deze flauwekul moet nu stoppen" heeft hij de discussie daarover verloren.
Waar slaat dat nu weer op.

En dat tweede. Peggold kan Thierry niet makkelijk framen als racist zoals dat bij Wilders wel kan. Hij vindt Wilders een makkelijker tegenstander.
pi_177254572
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:01 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Waar slaat dat nu weer op.
"Ik vind het flauwekul" is gewoon geen argument. Dan kun je net zo goed Pechtold direct gelijk geven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 14:06:10 #236
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177254629
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

"Ik vind het flauwekul" is gewoon geen argument. Dan kun je net zo goed Pechtold direct gelijk geven.
Het is niet alleen dat Thierry het zelf flauwekul vindt. Wat de Nederlandse media doen ís ook flauwekul. Het gaat de staatsmedia niet om feiten maar om dat overloze ge-frame.
pi_177254687
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:06 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Het is niet alleen dat Thierry het zelf flauwekul vindt. Wat de Nederlandse media doen ís ook flauwekul. Het gaat de staatsmedia niet om feiten maar om dat overloze ge-frame.
Nou ja, Baudet had zich er makkelijk vanaf kunnen maken door rustig te blijven, nog eens goed uit te zoeken wat er nu gezegd is door Ramautarsing en daar iets over kunnen zeggen. Echt, het had zo makkelijk opgelost kunnen worden maar hij heeft het alleen maar ingewikkelder gemaakt.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 14:12:54 #238
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177254784
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, Baudet had zich er makkelijk vanaf kunnen maken door rustig te blijven, nog eens goed uit te zoeken wat er nu gezegd is door Ramautarsing en daar iets over kunnen zeggen. Echt, het had zo makkelijk opgelost kunnen worden maar hij heeft het alleen maar ingewikkelder gemaakt.
Thierry heeft niet jarenlang meegedraaid en kunnen oefenen zoals Peggold Yasser en co. Met al die mediadruk en gefit op je persoon had jij het beter gedaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sadcopter op 17-02-2018 14:24:47 ]
pi_177254798
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:06 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Het is niet alleen dat Thierry het zelf flauwekul vindt. Wat de Nederlandse media doen ís ook flauwekul. Het gaat de staatsmedia niet om feiten maar om dat overloze ge-frame.
Als het werkelijk flauwekul was dan zou het makkelijk scoren moeten zijn. Zoals Xa1pt zegt: rustig blijven en er kalm op reageren.

Door direct "demonisering!" en "flauwekul!" te roepen verliest hij op slag de discussie zelfs als ie gelijk heeft. (Wat ie niet heeft.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 14:14:47 #240
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177254838
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als het werkelijk flauwekul was dan zou het makkelijk scoren moeten zijn. Zoals Xa1pt zegt: rustig blijven en er kalm op reageren.

Door direct "demonisering!" en "flauwekul!" te roepen verliest hij op slag de discussie zelfs als ie gelijk heeft. (Wat ie niet heeft.)
Ik zou zeggen, kijk naar de inhoud en feiten. Niet hoe iemand voor de show wordt afgebokt. Met een publiek dat voornamelijk links is staat de applausband niet bepaald aan je zijde.
pi_177254863
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:12 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Thierry heeft niet jarenlang meegedraaid en kunnen oefenen zoals Peggold Yasser en zo. Met al die mdiadruk en gefit op je persoon had jij het beter gedaan?
Iemand met enig politiek talent had dat zeker beter gedaan. Sowieso... een slechtere reactie was daar bijna niet mogelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 14:18:09 #242
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177254934
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Iemand met enig politiek talent had dat zeker beter gedaan. Sowieso... een slechtere reactie was daar bijna niet mogelijk.
Geef eens een definitie van politiek talent.

Ze waren daar voornameljjk links met links publiek, en constant op hem aan het fitten en famen. Flauwekul moet ophouden, vind ik nog genuanceerd van Thierry.
pi_177254963
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 13:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat Baudet toen Halsema hem vroeg naar de uitspraken van Yernaz erkende dat die uitspraken onhandig waren en er afstand van nam. Ik kan alleen zo snel geen transcriptie van het gesprek vinden.
Volgens mij wist Baudet toen niet eens waar het over ging.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177254995
Maar nog een keer voor de duidelijkheid:

"Voor de duidelijkheid, zoals wij altijd hebben gezegd (en ook zullen blijven uitdragen): Forum voor Democratie neemt afstand van elke vorm van racisme en discriminatie, wij staan voor een open samenleving waarin iedereen wordt beoordeeld op individuele kwaliteiten, niet op huidskleur, ras, geslacht, seksuele geaardheid, etc.”
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 14:23:28 #245
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177255110
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:19 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Volgens mij wist Baudet toen niet eens waar het over ging.
Ik denk dat Thierry onder druk van alle opgekolopte commotie op die manier de situatie omschreef. Het is in mijn ogen niet persé een bekentenis dat Rmataursing racistisch is. Eerder een beetje meegeven wat wel gepast is. Dus echt beter had Thierry het niet kunnen doen.
pi_177255173
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:18 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Geef eens een definitie van politiek talent.
Goed op de hoogte zijn, kunnen debatteren, bewust zijn van drogredenen en retorica, enzovoort.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177255209
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:19 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Volgens mij wist Baudet toen niet eens waar het over ging.
In dat geval was z'n reactie krankzinnig. Hoe kun je nu iets bestempelen als "flauwekul" als je niet weet waar het over gaat?

Bovendien had hij dit moeten zien aankomen. Hij heeft ruim de tijd gehad om uit te zoeken waar het over ging.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177255241
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:12 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Thierry heeft niet jarenlang meegedraaid en kunnen oefenen zoals Peggold Yasser en co. Met al die mediadruk en gefit op je persoon had jij het beter gedaan?
Ik heb geen idee, maar daar gaat het ook niet echt om natuurlijk.
pi_177255270
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:23 schreef Sadcopter het volgende:
Dus echt beter had Thierry het niet kunnen doen.
Ja, wel, dat is nu net het hele punt.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 14:29:42 #250
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177255324
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Goed op de hoogte zijn, kunnen debatteren, bewust zijn van drogredenen en retorica, enzovoort.
En dat leg je naast iemand zoals Pechtold.

Een bewustzijn voor drogredenen ja dat heeft Pechtold wel. Hij gebruikt niet anders. Is daarmee groot geworden binnen de Nederlandse politiek. Die hele partijkartel bedient zich van niets anders dan dat. Zo hebben ze Nederland steeds verder richting de afgrond geduwd. Door drogredenen te voeren en de stemmers consequent te misleiden.
pi_177255867
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:29 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

En dat leg je naast iemand zoals Pechtold.

Een bewustzijn voor drogredenen ja dat heeft Pechtold wel. Hij gebruikt niet anders. Is daarmee groot geworden binnen de Nederlandse politiek. Die hele partijkartel bedient zich van niets anders dan dat. Zo hebben ze Nederland steeds verder richting de afgrond geduwd. Door drogredenen te voeren en de stemmers consequent te misleiden.
:')

Als je dat al vindt is het vreemd om FvD stemmen. Die zijn van hetzelfde laken een pak, of eigenlijk nog iets erger omdat ze zo schijnheilig zijn.
pi_177256036
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 13:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nanninga is een stuk professioneler, die laat zich niet zo meeslepen in emoties en bespelen en blijft gewoon bij wat ze zelf vindt.
En anders ben je dus een racist en discrimineer je nederlanders op hun afkomst. Juist ja. Leuk dat de hele hetze opeens gedownplayed wordt.
pi_177256065
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

"Ik vind het flauwekul" is gewoon geen argument. Dan kun je net zo goed Pechtold direct gelijk geven.
Het was ook geen argument, maar een beschrijving van de situatie.
pi_177256183
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En anders ben je dus een racist en discrimineer je nederlanders op hun afkomst.
Anders ben je een politicus die het zich erg moeilijk maakt en tegen meer problemen aan gaat lopen.
pi_177257103
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

In dat geval was z'n reactie krankzinnig. Hoe kun je nu iets bestempelen als "flauwekul" als je niet weet waar het over gaat?

Bovendien had hij dit moeten zien aankomen. Hij heeft ruim de tijd gehad om uit te zoeken waar het over ging.
Dit ging over de allereerste confrontatie met Halsema in de Balie.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177257214
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Anders ben je een politicus die het zich erg moeilijk maakt en tegen meer problemen aan gaat lopen.
Fijn, dat goedbedoelde advies
  zaterdag 17 februari 2018 @ 16:00:56 #257
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177257286
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Als je dat al vindt is het vreemd om FvD stemmen. Die zijn van hetzelfde laken een pak, of eigenlijk nog iets erger omdat ze zo schijnheilig zijn.
Hoe is FvD volgens jou schijnheilig?
pi_177257377
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:00 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Hoe is FvD volgens jou schijnheilig?
Ze beweren voor transparantie te zijn maar willen donaties aan politieke partijen niet openbaar maken.

Ze beweren voor transparantie en tegen het partijkartel te zijn maar als er een minister opstapt moet dat met 'de stille trom gebeuren', wat zo goed als betekent dat het politieke spel schimmig gemaakt moeten worden en meer naar de achterkamertjes moet worden verplaatst.

Ze beweren dat de vrijheid van meningsuiting verruimd moet worden en de grens ligt bij oproepen tot geweld. Al het andere; belediging, smaad, laster, zou niet meer strafbaar moeten zijn. Maar Baudet doet vervolgens wel aangifte van smaad en laster.
pi_177257387
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 15:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Fijn, dat goedbedoelde advies
Het is geen advies, gewoon een constatering dat Baudet het zichzelf moeilijk maakt en tegen meer problemen aan gaat lopen.
pi_177257512
https://www.rtlz.nl/algem(...)r-is-een-slecht-idee

Oh de NAVO topman is ook al bezig met het verspreiden van leugens over de EU. Die willen namelijk helemaal geen Europees leger, dat is alt-right geneuzel om de EU in een kwaad daglicht te zetten. Niks van waar joh
pi_177257619
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:17 schreef Mr.Major het volgende:
https://www.rtlz.nl/algem(...)r-is-een-slecht-idee

Oh de NAVO topman is ook al bezig met het verspreiden van leugens over de EU. Die willen namelijk helemaal geen Europees leger, dat is alt-right geneuzel om de EU in een kwaad daglicht te zetten. Niks van waar joh
:')
  zaterdag 17 februari 2018 @ 16:26:52 #262
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177257656
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ze beweren voor transparantie en tegen het partijkartel te zijn maar als er een minister opstapt moet dat met 'de stille trom gebeuren', wat zo goed als betekent dat het politieke spel schimmig gemaakt moeten worden en meer naar de achterkamertjes moet worden verplaatst.

Die begrijp ik niet. Door welke gebeurtenis kom je tot die conclusie?

Voor transparantie wil je zeker bij de VVD of PvdA (of Groenlinks of D66 CDA) zijn?

Over partijdonaties heb ik niets gelezen.
pi_177257741
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:26 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Die begrijp ik niet. Door welke gebeurtenis kom je tot die conclusie?

Voor transparantie wil je zeker bij de VVD of PvdA (of Groenlinks of D66 CDA) zijn?

Over partijdonaties heb ik niets gelezen.
Baudet nam het iedereen erg kwalijk dat Zijlstra opstapte en dat media daar verslag van deden. Dat zou in een achterkamertje moeten gebeuren ofzo zodat weinig mensen er van op de hoogte zouden zijn en we ook zogenaamd geen gezichtsverlies zouden lijden. Dat is allesbehalve transparant.
pi_177257796
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Baudet nam het iedereen erg kwalijk dat Zijlstra opstapte en dat media daar verslag van deden.
Dat deed hij helemaal niet, hij zei alleen dat als zo'n schandaal de belangen van Nederland ernstig zou schaden het misschien niet beter zou zijn als de minister met stille strom zou vertrekken. Wat jij beweert is bullshit.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 16:35:15 #265
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177257807
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Baudet nam het iedereen erg kwalijk dat Zijlstra opstapte en dat media daar verslag van deden. Dat zou in een achterkamertje moeten gebeuren ofzo zodat weinig mensen er van op de hoogte zouden zijn en we ook zogenaamd geen gezichtsverlies zouden lijden. Dat is allesbehalve transparant.
Wtf. dat moet haast wel verkeerd zijn opgevat. Baudet zou juist moeten juichen.
pi_177257811
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')
Ik heb het hier horen zeggen. Baudet loog. Nou dan doet hij dat ook.
pi_177257835
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Baudet nam het iedereen erg kwalijk dat Zijlstra opstapte en dat media daar verslag van deden. Dat zou in een achterkamertje moeten gebeuren ofzo zodat weinig mensen er van op de hoogte zouden zijn en we ook zogenaamd geen gezichtsverlies zouden lijden. Dat is allesbehalve transparant.
Hij nam het de media kwalijk? Ohja joh? Hij nam het iedereen kwalijk? Ohja joh?
pi_177257869
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:35 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Wtf. dat moet haast wel verkeerd zijn opgevat. Baudet zou juist moeten juichen.
Nou nee, dat zei die toch echt. Het kabinet had dit anders aan moeten pakken volgens hem om gezichtsverlies te beperken.
pi_177257886
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:34 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat deed hij helemaal niet, hij zei alleen dat als zo'n schandaal de belangen van Nederland ernstig zou schaden het misschien niet beter zou zijn als de minister met stille strom zou vertrekken. Wat jij beweert is bullshit.
Tuurlijk. Het is toch niet meer dan logisch dat je hier als minister president aan damage control doet? Dat betekent dus: niet tegen beter weten in je beste mattie verdedigen. Professioneel blijven.

Wilders denkt Baudet op een inconsistentie te hebben betrapt, alsof geen achterkamertjespolitiek betekent dat je alles open en bloot doet. Natuurlijk niet. Dat Wilders hier wordt geciteerd geeft alleen maar aan hoe bang men is voor het FvD. Alles wordt met beide handen aangegrepen. Als Wilders dit over Pechtold had gezegd had hem populisme en demagogie verweten geworden.
pi_177257891
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, dat zei die toch echt. Het kabinet had dit anders aan moeten pakken volgens hem om gezichtsverlies te beperken.
Daar ben jij het niet mee eens?
pi_177257908
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:34 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat deed hij helemaal niet, hij zei alleen dat als zo'n schandaal de belangen van Nederland ernstig zou schaden het misschien niet beter zou zijn als de minister met stille strom zou vertrekken. Wat jij beweert is bullshit.

En ook hier speelt hij weer de clown.
pi_177257919
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Daar ben jij het niet mee eens?
Hoe wil je in godsnaam Zijlstra op laten stappen zonder dat mensen daar lucht van krijgen en media daar verslag van doen? :')
  zaterdag 17 februari 2018 @ 16:41:57 #273
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177257926
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, dat zei die toch echt. Het kabinet had dit anders aan moeten pakken volgens hem om gezichtsverlies te beperken.
Hij kan het toch sarcastisch hebben bedoeld. Het is ook wel een grote afgang voor VVD en dus het land.
pi_177257927
quote:
Door te zeggen dat er wel wat in zit, maar uiteindelijk toch bij zijn standpunt blijft. Clownesk inderdaad :')
pi_177257929
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:34 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat deed hij helemaal niet, hij zei alleen dat als zo'n schandaal de belangen van Nederland ernstig zou schaden het misschien niet beter zou zijn als de minister met stille strom zou vertrekken. Wat jij beweert is bullshit.
Nou nee, zie het Youtube-fragment.
pi_177257938
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Door te zeggen dat er wel wat in zit, maar uiteindelijk toch bij zijn standpunt blijft. Clownesk inderdaad :')
Nee, ik doel meer op hoe hij allerlei dingen over Rutte zegt.
pi_177257939
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe wil je in godsnaam Zijlstra op laten stappen zonder dat mensen daar lucht van krijgen en media daar verslag van doen? :')
Is het nou absoluut onmogelijk dat Baudet dat ook wel snapt en dus iets anders bedoelt dan jij er nu van maakt?
pi_177257940
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, ik doel meer op hoe hij allerlei dingen over Rutte zegt.
Oh. Vind ik ook terecht.
pi_177257948
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:41 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Hij kan het toch sarcastisch hebben bedoeld. Het is ook wel een grote afgang voor VVD en dus het land.
Nee, het was niet sarcastisch. :')

Wat is dat toch altijd. Baudet doet een rare uitspraak, maar dan zal die het wel niet zo bedoeld hebben. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Baudet niet altijd even hard nadenkt of onzinnige dingen zegt of doet. Cognitieve dissonantie de gekste.
pi_177257957
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh. Vind ik ook terecht.
Tja, maar klaag dan ook niet als mensen je niet meer serieus nemen.
pi_177257965
Xa1pt denkt werkelijk dat Baudet denkt dat het mogelijk is om een minister weg te sturen, zonder dat men dat doorheeft. :')

En dan klagen als ik 'm niet serieus neem...
  zaterdag 17 februari 2018 @ 16:45:22 #282
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177257969
quote:
Ja hij bedoelt dat gewoon sarcastisch jegens VVD. Hij wrijft het ze lekker in.
pi_177257994
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Is het nou absoluut onmogelijk dat Baudet dat ook wel snapt en dus iets anders bedoelt dan jij er nu van maakt?
Ja, het is vrij onmogelijk dat Baudet het over 'met de stille trom vertrekken' heeft, Wilders dat nog even samenvat en een bevestigend antwoord krijgt op die vraag.

Of Baudet moet zich dusdanig moeilijk uitdrukken dat mensen maar naar zijn boodschap moeten blijven gissen, maar in dat geval wil je hem niet in de Tweede Kamer hebben lijkt me.
pi_177258009
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:44 schreef Mr.Major het volgende:
Xa1pt denkt werkelijk dat Baudet denkt dat het mogelijk is om een minister weg te sturen, zonder dat men dat doorheeft. :')
Anders zou hij dat niet zeggen, lijkt me.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 16:49:50 #285
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177258047
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, het was niet sarcastisch. :')

Wat is dat toch altijd. Baudet doet een rare uitspraak, maar dan zal die het wel niet zo bedoeld hebben. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Baudet niet altijd even hard nadenkt of onzinnige dingen zegt of doet. Cognitieve dissonantie de gekste.
Jawehel.. Hoor maar, nadat hij dat zinnetje zegt. Gaat hij door met VVD lekker inwrijven en de schuld geven. Dat VVD de imago van Nederland heeft gechaadt. Hij wijst ze gewoon op weer een blunder. Hij is sarcastisch en snapt niet dat ze Zijlstra hebben aangenomen terwijl ze wisten van zijn leugens.
pi_177258060
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Anders zou hij dat niet zeggen, lijkt me.
Nee dat blijkt dat dat jou zo lijkt. Dat is dan ook waar het fout gaat.
pi_177258069
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, zie het Youtube-fragment.
Waar zegt hij precies dat hij het iedereen erg kwalijk nam dat Zijlstra opstapte en dat media daar verslag van deden? Hij heeft het alleen over het kabinet en voornamelijk Rutte :')
pi_177258072
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:49 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Jawehel.. Hoor maar, nadat hij dat zinnetje zegt. Gaat hij door met VVD lekker inwrijven en de schuld geven. Dat VVD de imago van Nederland heeft geschaadt. Hij wijst ze gewoon op weer een blunder.
Welk zinnetje hebben we het nu over?
pi_177258105
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:49 schreef Sadcopter het volgende:

[..]
Hij is sarcastisch en snapt niet dat ze Zijlstra hebben aangenomen terwijl ze wisten van zijn leugens.
Dat valt ook niet te snappen. Elsevier had er nog een stukje over. Ik pak het er effies bij hoor.
https://www.elsevierweekb(...)18/02/587465-587465/

Moskou wist het, wij wisten het niet. Voor hetzelfde geld had hij het in Rusland pas op zijn bordje gekregen. We mogen de volkskrant dankbaar zijn. Die hebben erger voorkomen. Rutte had niks gedaan.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 16:56:25 #290
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177258163
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Welk zinnetje hebben we het nu over?
'Waarom heeft hij Zijlstra niet met stille trom laten vertrekken om de bescherming van de Nederlandse belangen.." (wait for it..) "De imagoschade die Nederland daardoor heeft geleden is enorm. Nederland is de risee (mikpunt van spot) van de inernationale pers. Het schaadt de zakelijke relaties. Waar VVD zelf zegt voor op te komen"

Baudet is daar zo sarcastisch als de weetikwat :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Sadcopter op 17-02-2018 17:04:26 ]
pi_177258249
Toch fijn, zo'n politicus bij wie je blijkbaar moet gissen naar wat hij nou eigenlijk bedoelt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177258286
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:56 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

'Waarom heeft hij Zijlstra niet met stille trom laten vertrekken om de bescherming van de Nederlandse belangen.." (wait for it..) "De imagoschade die Nederland daardoor heeft geleden is enorm. Nederland is de rizee van de inernationale pers. Het schaadt de zakelijke relaties. Waar VVD zelf zegt voor op te komen"

Baudet is daar zo sarcastisch als de weetikwat :D
Oh dat. Hij is niet sarcastisch hoor. Hij overdrijft het wel. Misschien weet hij niet wat "met stille trom" betekent. Ik dacht ook dat het "relatief stil" betekende. Wilders moest het ook opzoeken zei ie. Baudet heeft echter gelijk dat Rutte hier onnodig schade heeft berokkend aan het aanzien van Nederland en de Nederlandse politiek. Dan kan je wel een spreekwoordje op een gouden schaaltje leggen, maar daar ga ik echt niet wakker van liggen.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 17:05:43 #293
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177258290
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
Toch fijn, zo'n politicus bij wie je blijkbaar moet gissen naar wat hij nou eigenlijk bedoelt.
Tjongejonge het gespindokter van linkse mensen kent geen einde he. Gelukkig wordt dit voor steeds meer mensen duidelijk en komt er hopelijk een einde aan.
pi_177258303
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
Toch fijn, zo'n politicus bij wie je blijkbaar moet gissen naar wat hij nou eigenlijk bedoelt.
Want de andere politici zijn volkomen duidelijk in hun woorden. Daar hoef je niks te interpreteren en het is ook totaal niet ambigu.

God oh god.
pi_177258306
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:05 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Tjongejonge het gespindokter van linkse mensen kent geen einde he. Gelukkig wordt dit voor steeds meer mensen duidelijk en komt er hopelijk een einde aan.
Links? Wie?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177258340
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Want de andere politici zijn volkomen duidelijk in hun woorden. Daar hoef je niks te interpreteren en het is ook totaal niet ambigu.

God oh god.
Meestal wel ja. Maar het staat je vrij met voorbeelden te komen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 17 februari 2018 @ 17:09:47 #297
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177258350
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh dat. Hij is niet sarcastisch hoor. Hij overdrijft het wel. Misschien weet hij niet wat "met stille trom" betekent. Ik dacht ook dat het "relatief stil" betekende. Wilders moest het ook opzoeken zei ie. Baudet heeft echter gelijk dat Rutte hier onnodig schade heeft berokkend aan het aanzien van Nederland en de Nederlandse politiek. Dan kan je wel een spreekwoordje op een gouden schaaltje leggen, maar daar ga ik echt niet wakker van liggen.
Baudet vindt dat zo een grote blunder van Rutte. Dat hij niet snapt dat Rutte die gok aandurfde met Zijlstra. Dat hij Zijlstra niet met stille trom (onder de pet houden is natuurlijk ook wel iets voor de VVD) liet vertrekken. Betekent niet persé dat Baudet achterkamertjes-politiek toejuicht. Baudet wrijft het VVD gewoon lekker in. En terecht.
pi_177258358
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:49 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Jawehel.. Hoor maar, nadat hij dat zinnetje zegt. Gaat hij door met VVD lekker inwrijven en de schuld geven. Dat VVD de imago van Nederland heeft gechaadt. Hij wijst ze gewoon op weer een blunder. Hij is sarcastisch en snapt niet dat ze Zijlstra hebben aangenomen terwijl ze wisten van zijn leugens.
Hij noemt dat het niet handig was om dit in de openbaarheid te doen, want gezichtsverlies. En als Wilders tegenargumenten noemt zegt Baudet dat-ie er over na moet denken. Niets wijst op sarcasme.
pi_177258362
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Meestal wel ja. Maar het staat je vrij met voorbeelden te komen.
_O-
pi_177258370
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:09 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Baudet vindt dat zo een grote blunder van Rutte. Dat hij niet snapt dat Rutte die gok aandurfde met Zijlstra. Dat hij Zijlstra niet met stille trom (onder de pet houden is natuurlijk ook wel iets voor de VVD) liet vertrekken. Betekent niet persé dat Baudet achterkamertjes-politiek toejuicht.
Er is niet echt een andere optie, met de stille trom vertrekken is alleen mogelijk als het in de achterkamertjes afspeelt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')