abonnement Unibet Coolblue
pi_177179219
Hey ik heb een probleem.
Altijd als ik op school ben en de leraar iets uitlegt dan snap ik de stof heel goed. Ook als ik samen met vriendinnen een opdracht maak kom ik niet in de problemen.

Maar nu komt mijn probleem..
Als ik thuis zit en huiswerk maak dan kom ik er gewoon helemaal niet uit.
Ik zit dan soms wel een half uur lang vast op dezelfde vraag en ik vind dit gewoon ontzettend vervelend.

Heeft iemand tips of tricks voor mij of een verklaring waarom het mij zelf niet lukt om de opgaven te maken maar als ik op school ben dan alles snap.
pi_177179736
Telefoon in de hoek pleuren.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177181633
Werk je thuis in een omgeving die voor meer afleiding kan zorgen? Dat je bijv, berichtjes op je telefoon krijgt en wilt kijken, of dat de tv aan staat? Sowieso zou ik je aanraden om je niet te lang bezig te houden met één vraag. Dan kun je beter even een andere vraag proberen en er later nog op terugkomen. Na 25/30 minuten studeren zou ik wel even 5 minuten pauze nemen, even de benen strekken en naar wat anders kijken dan je scherm/schrift. Even uit het raam turen ofzo, dan kunnen je ogen even rust krijgen (focussen op dichtbij kost je ogen veel energie).
pi_177212688
Wat mij hielp was gewoon letterlijk opschrijven wat ik moest doen om tot een antwoord te komen. Dus dat wat je denkt ook uitschrijven. Dat onthoudt makkelijker. Je kan dit ook doen door een stroomschema te maken van de verschillende denkstappen, of een mindmap.

Wat ook helpt om je te kunnen concentreren is de Pomodoro Technique. 25 minuten met volle aandacht leren en dan 5 minuten even iets anders gaan doen.
pi_177225367
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 14:58 schreef Lindavdb het volgende:
Hey ik heb een probleem.
Altijd als ik op school ben en de leraar iets uitlegt dan snap ik de stof heel goed. Ook als ik samen met vriendinnen een opdracht maak kom ik niet in de problemen.

Maar nu komt mijn probleem..
Als ik thuis zit en huiswerk maak dan kom ik er gewoon helemaal niet uit.

Een half uur hoeft niet lang te zijn, afhankelijk van welk probleem je behandelt :P

Maar ik denk dat een deel van het probleem is, dat jij denkt iets te snappen terwijl dat niet of minder is. Iets "snappen" betekent ook dat je het zelfstandig kunt toepassen.

Verder is het lastig je advies te geven als je niet meer achtergrond geeft. Welke vakken, welke opleiding, ben je snel afgeleid, etc. etc. etc.
-
pi_177298140
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:01 schreef sneakydesert het volgende:
Werk je thuis in een omgeving die voor meer afleiding kan zorgen? Dat je bijv, berichtjes op je telefoon krijgt en wilt kijken, of dat de tv aan staat? Sowieso zou ik je aanraden om je niet te lang bezig te houden met één vraag. Dan kun je beter even een andere vraag proberen en er later nog op terugkomen. Na 25/30 minuten studeren zou ik wel even 5 minuten pauze nemen, even de benen strekken en naar wat anders kijken dan je scherm/schrift. Even uit het raam turen ofzo, dan kunnen je ogen even rust krijgen (focussen op dichtbij kost je ogen veel energie).
Meestal werk ik thuis in de werkkamer. Ik gebruik mijn telefoon wel want ik heb een abonnement bij Mr. Chadd dat is zo'n huiswerk hulp app waar je vragen kan stellen als je je huiswerk niet snapt. Dus die heb ik daarvoor wel nodig. Dat is wel een goede tip om 30 minuten bezig te gaan. Maar ik vind het gewoon erg lastig om stof uit mijzelf te snappen.Want aan mijn concentratie ligt het niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')