abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 februari 2018 @ 09:52:13 #1
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_177172171
Ik probeer uit te vinden hoeveel voordeliger dat nu echt voor mij is. Ik heb de intentie om hem gewoon aan te geven als ik in Nederland kom en wil dan weten of hij goedkoper is dan bijvoorbeeld via Surfspot.

Ik kan er wel wat informatie over vinden maar het blijft een beetje onduidelijk: http://www.ditisamerika.n(...)nvoeren-uit-amerika/
Krijg ik bijvoorbeeld de Amerikaanse belasting terug op het moment dat ik in Nederland belasting afdraag?

Het gaat om deze pc:
https://www.apple.com/sho(...)XV2LL/A&step=config#
Met 3,3GHZ processor, 16GB werkgeheugen en 512GB opslag. Totaal $2299 excl. sales tax.
De salestax in Chicago is 6,25% er komt dus $143,70 wat een totaal maakt van $2422,69 = ¤1 957,55

In Nederland kost deze macbook met dezelfde opties: ¤ 2607,91
https://www.apple.com/nl/(...)PXV2N/A&step=config#

Als ik bij de grens nog eens 21% btw moet betalen (ik neem aan over de prijs zonder salestax?) dan moet ik dat betalen over ¤1858 = ¤390 totaal ¤2248,18 en nog steeds een kleine ¤400 goedkoper dan in Nederland.

Wanneer je hem niet aangeeft en ze pakken je dan is de boete de helft van wat je betalen moest en komt er dus nog een keer ¤195 boete bij.

Klopt deze berekening en kun je belasting terugkrijgen die je in Amerika betaald hebt? Of kun je korting op je btw in Nederland krijgen omdat die in Amerika ook al betaald is aan de staat waar het gekocht is?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_177172242
Zover ik weet moet je hem gewoon gebruiken als je in de VS bent. Misschien wat stickers / krassen toevoegen. Dan weet de douane verder niet waar je de laptop gekocht hebt. Toetsenborden daar zijn wel iets anders geloof ik. Scheelt weinig maar zou er wel even op letten. En zorg ervoor dat geen apparatuur meeneemt met privé informatie en / of apparatuur die open geweest is.
  woensdag 14 februari 2018 @ 10:04:29 #3
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_177172335
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:58 schreef autoknutselaar het volgende:
Zover ik weet moet je hem gewoon gebruiken als je in de VS bent. Misschien wat stickers / krassen toevoegen. Dan weet de douane verder niet waar je de laptop gekocht hebt. Toetsenborden daar zijn wel iets anders geloof ik. Scheelt weinig maar zou er wel even op letten.
Als ze willen weten of die daar vandaan komt dan komen ze daar wel achter. Ik ben niet te beroerd belasting te betalen. Daar gaat dit topic niet over. De vraag is, klopt mijn berekening, kan ik mijn in Amerika betaalde belasting terugkrijgen?

Overigens kom ik door wel 5 staten, wellicht is in Los Angeles, Saint Louis of Albuquerque kopen goedkoper.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  Moderator woensdag 14 februari 2018 @ 10:09:10 #4
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_177172419
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 10:04 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Als ze willen weten of die daar vandaan komt dan komen ze daar wel achter. Ik ben niet te beroerd belasting te betalen. Daar gaat dit topic niet over. De vraag is, klopt mijn berekening, kan ik mijn in Amerika betaalde belasting terugkrijgen?

Overigens kom ik door wel 5 staten, wellicht is in Los Angeles, Saint Louis of Albuquerque kopen goedkoper.
Nou dan moet je gewoon het bonnetje bewaren en zelf aangeven bij de douane. Of je berekening klopt weet ik niet. Ik gebruik altijd een handig programmaatje wat je standaard bij Windows krijgt om berekeningen te maken / controleren. Heet "calculator" of "rekenmachine".
pi_177172469
Stuur de bon per post naar jezelf.
Als je er echt een leuk geintje voor de douane van wilt maken stuur je de doos ook naar jezelf op (los, zonder de aankoopbewijzen), doe je er wat leuks in dat niet echt wat waard is en zet je erop dat het een gift is met de waarde van de inhoud.
Gaat de douane hem openmaken, hebben ze medelijden met je omdat je genaaid bent of ze denken dat de verzender die doos gewoon als verpakking gebruikt heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177172602
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 10:04 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Als ze willen weten of die daar vandaan komt dan komen ze daar wel achter. Ik ben niet te beroerd belasting te betalen. Daar gaat dit topic niet over. De vraag is, klopt mijn berekening, kan ik mijn in Amerika betaalde belasting terugkrijgen?

Overigens kom ik door wel 5 staten, wellicht is in Los Angeles, Saint Louis of Albuquerque kopen goedkoper.
Vergeet je de invoerrechten niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177172656
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 10:11 schreef Leandra het volgende:
Stuur de bon per post naar jezelf.
Als je er echt een leuk geintje voor de douane van wilt maken stuur je de doos ook naar jezelf op (los, zonder de aankoopbewijzen), doe je er wat leuks in dat niet echt wat waard is en zet je erop dat het een gift is met de waarde van de inhoud.
Gaat de douane hem openmaken, hebben ze medelijden met je omdat je genaaid bent of ze denken dat de verzender die doos gewoon als verpakking gebruikt heeft.
TS wil juist belasting betalen. Dus misschien kan ie een goedkope 2de hands macbook kopen en die per post naar huis sturen met de bon van de nieuwe. Mag ie dubbel betalen.
pi_177172895
Laptop daar kopen, winkelier een flinke fooi geven en zeggen, haal de laptop uit de doos en plak er wat stickers op en vingerafdrukken stuur het als gebruikt (particulier) op, de doos via iets anders op laten sturen.

Douane kan niks :)

Heb wel eens een dure modeltrein uit de VS laten sturen, wilden ze de waarde weten ding was al jaren niet meer verkrijgbaar hadden ze de waarde op 0 geschat _O- kom op zeg bij tweede hands invoerrechten / btw willen vangen, en ernaast andermans spullen open maken :r :N .

[ Bericht 9% gewijzigd door Zwolsboy op 14-02-2018 10:48:01 ]
Interessant he ?
  woensdag 14 februari 2018 @ 10:33:04 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177172960
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 10:29 schreef Zwolsboy het volgende:

Heb wel eens een dure modeltrein uit de VS laten sturen, wouden ze de waarde weten ding was al jaren niet meer verkrijgbaar hadden ze de waarde op 0 geschat _O- kom op zeg bij tweede hands invoerrechten / btw willen vangen, en ernaast andermans spullen open maken :r :N .
Sorry to burst your bubble maar voor iemand die geen treintjes verzamelt is de waarde ook gewoon 0.
And so is the past
pi_177172963
Kan toch gewoon bij ruim bagage? Mag tot 1500 ofzo gewoon mee nemen. Net of je aan buitenkant ziet dat het een nieuwe is
pi_177173074
Saletax kan je terug vragen.
En dan gewoon 21 procent belasting aangeven.

Overigens vlieg ik vaak met producten in hun doos. (Goedkope bescherming)
pi_177173122
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 10:33 schreef tailfox het volgende:
Kan toch gewoon bij ruim bagage? Mag tot 1500 ofzo gewoon mee nemen. Net of je aan buitenkant ziet dat het een nieuwe is
Klopt, maar waarom willen ze weten wat er binnenkomt qua pakketjes, kijk drugs/wapens kan ik me iets bij voorstellen maar als mensen iets in het buitenland willen kopen omdat het voordeliger is of daar verkrijgbaar, waarom invoerrechten en btw? geld dat ook voor als je een pakje vanuit de vs naar China laat bezorgen? moet je dan ook invoerrechten betalen?
Interessant he ?
  woensdag 14 februari 2018 @ 10:58:00 #14
54408 Parzival
Where it happens
pi_177173349
gewoon de doos weggooien en de CD'tjes in je gewone baggage doen.. iedereen heeft een laptop tegenwoordig en zolang je niet alles meeneemt ben jij gewoon een reiziger met een laptop... en kun je het risico nemen om niets aan te geven.. bonnen gaan tegenwoordig in de USA op email adres, dus die heb je dan ook niet bij je.. het is belastingontduiking, maar ik denk een van de weinige die ze kunnen vaststellen..

ik heb ooit een keer over 600 euro btw moeten betalen (+BTW over de verzendkosten) toen ik een pakketje van 600AED (120 euro) binnenkreeg.. die muts van de douane kon echt niet snappen dat 600 aed geen 600 euro is.. en waarom ik BTW moet betalen over de verzendkosten die gemaakt zijn buiten Nederland kon ze me ook niet echt vertellen..

maar goed.. nu ik weer in het buiteland woon krijg ik mijn in NL afgedragen BTW tenminste terug..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 14 februari 2018 @ 11:19:10 #15
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_177173768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 10:09 schreef autoknutselaar het volgende:
Ik gebruik altijd een handig programmaatje wat je standaard bij Windows krijgt
Dat zal het wel zijn. Ik gebruik een Mac. Sorry dat je zo teleurgesteld bent dat ik je antwoord niet op waarde weet te schatten. :')
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 14 februari 2018 @ 11:20:12 #16
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_177173789
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 10:41 schreef tailfox het volgende:
Saletax kan je terug vragen.
Dat is dus de vraag. Heb je een bron? Wat ik daarover kan vinden is dat het slechts bij een paar staten kan omdat je belasting aan de staat betaald en niet aan de federale overheid.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 14 februari 2018 @ 11:20:41 #17
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_177173802
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 10:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vergeet je de invoerrechten niet?
Moet ik die ook nog betalen? Daar kon ik niets over vinden, alleen als ik per post iets zou invoeren. Heb je een bron?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 14 februari 2018 @ 11:21:46 #18
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_177173825
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 10:58 schreef Parzival het volgende:
gewoon de doos weggooien en de CD'tjes in je gewone baggage doen.. iedereen heeft een laptop tegenwoordig en zolang je niet alles meeneemt ben jij gewoon een reiziger met een laptop... en kun je het risico nemen om niets aan te geven.. bonnen gaan tegenwoordig in de USA op email adres, dus die heb je dan ook niet bij je.. het is belastingontduiking, maar ik denk een van de weinige die ze kunnen vaststellen..

ik heb ooit een keer over 600 euro btw moeten betalen (+BTW over de verzendkosten) toen ik een pakketje van 600AED (120 euro) binnenkreeg.. die muts van de douane kon echt niet snappen dat 600 aed geen 600 euro is.. en waarom ik BTW moet betalen over de verzendkosten die gemaakt zijn buiten Nederland kon ze me ook niet echt vertellen..

maar goed.. nu ik weer in het buiteland woon krijg ik mijn in NL afgedragen BTW tenminste terug..
Ik heb de intentie belasting te betalen. Ik wil er geen belastingontduik topic van maken. Ik weet dat de kans klein is dat ze mij gaan controleren. Omdat ik sowieso goedkoper uit ben vind ik het ook niet zo'n probleem. Maar op het vliegveld zie ik wel of ik het aangeef O-)
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_177174640


[ Bericht 24% gewijzigd door noodgang op 14-02-2018 12:19:43 (Doe zulke dingen maar in ONZ) ]
pi_177174856
Hou je ook rekening met de verschillen in stroomsterkte en frequentie? (En stekkers etc. die zijn daar iets anders dan hier)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_177175132
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 12:05 schreef geevee het volgende:
Hou je ook rekening met de verschillen in stroomsterkte en frequentie? (En stekkers etc. die zijn daar iets anders dan hier)
Misschien beter een EU oplader te kopen. Maar met een verloopje werkt het wel.
pi_177175267
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 10:29 schreef Zwolsboy het volgende:
Laptop daar kopen, winkelier een flinke fooi geven en zeggen, haal de laptop uit de doos en plak er wat stickers op en vingerafdrukken stuur het als gebruikt (particulier) op, de doos via iets anders op laten sturen.

Douane kan niks :)
Serienummer check?
En bij twijfel.... Mag TS het bewijs aanleveren.....

Is de kans groot dat TS aangehouden wordt. Nee, maar de douane heeft mogelijkheden genoeg om hier zo door heen te prikken.
  woensdag 14 februari 2018 @ 12:51:26 #23
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_177176420
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:52 schreef KimJong-un het volgende:
Het gaat om deze pc:
https://www.apple.com/sho(...)XV2LL/A&step=config#
Met 3,3GHZ processor, 16GB werkgeheugen en 512GB opslag. Totaal $2299 excl. sales tax.
De salestax in Chicago is 6,25% er komt dus $143,70 wat een totaal maakt van $2422,69 = ¤1 957,55
Hebben ze die wel standaard in de apple store op voorraad? (Als het om customized specs gaat.) Toen ik er in Duitsland een ging kopen (omdat ik daar woonde, niet omdat het goedkoper was of zo :p) maar een US-toetsenbord wilde kon dat in ieder geval alleen online, weet niet hoe dat zit met extra werkgeheugen en opslag etc?
  woensdag 14 februari 2018 @ 12:58:18 #24
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_177176589
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 12:51 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Hebben ze die wel standaard in de apple store op voorraad? (Als het om customized specs gaat.) Toen ik er in Duitsland een ging kopen (omdat ik daar woonde, niet omdat het goedkoper was of zo :p) maar een US-toetsenbord wilde kon dat in ieder geval alleen online, weet niet hoe dat zit met extra werkgeheugen en opslag etc?
Goede vraag, daar ga ik ze even voor bellen.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_177184904
Vergeet even de garantie niet, in NL 2 jaar, VS niet natuurlijk.

Bij Apple kun je aan het serienummer zien waar deze gekocht is dus doosjes weggooien/gebruikt etc heeft geen zin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')