abonnement Unibet Coolblue
pi_177171669
NEW YORK - Voormalig autocoureur Scott Tucker moet de Amerikaanse overheid 3,5 miljard dollar betalen. Ook moet hij zijn zes Ferrari's, vier Porsches en privéjet inleveren. Tucker krijgt de torenhoge boete omdat hij jaren een bedrijf leidde dat illegaal flitsleningen verstrekte met rentepercentages tot wel 700 procent op jaarbasis. Die 3,5 miljard dollar is zijn illegaal verkregen winst.

Bron;

https://www.telegraaf.nl/(...)n-privejet-inleveren

Eigen schuld met zijn belachelijke flitslening bedrijf!
Mensen die wanhopig zijn afpersen bah :r :r

Wel mooi om de staatsschuld wat te reduceren misschien iets voor het pluk ze team in NL.
De woekerpolisverstrekkers even een paar miljard vragen vanwege vage praktijken ~O>
pi_177171738
Foto van zijn breede grijns nadat hij doorhad dat hij miljardair af was.



:D _O- _O- _O-
pi_177171768
Neemt ie toch gewoon een lening
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_177171811
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:17 schreef raptorix het volgende:
Neemt ie toch gewoon een lening
:D :')
  woensdag 14 februari 2018 @ 09:22:48 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177171819
Tering, 700%? Hoe wanhopig moet je zijn om dat überhaupt aan te gaan? Terechte straf. Komt waarschijnlijk niet terug naar de (domme/wanhopige) gedupeerde, of wel?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 14 februari 2018 @ 09:23:51 #6
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_177171825
Maar als er een Fokker is die gebruik maakt van dit soort dubieuze bedrijven dan is dat vooral zijn eigen schuld.

WGR / Ferratum incasso
UI Made bij VanilleKwark.
pi_177171844
quote:
11s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:22 schreef jogy het volgende:
Tering, 700%? Hoe wanhopig moet je zijn om dat überhaupt aan te gaan? Terechte straf. Komt waarschijnlijk niet terug naar de (domme/wanhopige) gedupeerde, of wel?
Het is meer een lening voor een week ofzo he. Als je geen geld meer hebt, maar over een week betaald krijgt, dan leen je 500, en betaal je een paar dagen later 550.

Ik zou het niet doen, maar als je wanhopig bent...
pi_177171854
quote:
11s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:22 schreef jogy het volgende:
Tering, 700%? Hoe wanhopig moet je zijn om dat überhaupt aan te gaan? Terechte straf. Komt waarschijnlijk niet terug naar de (domme/wanhopige) gedupeerde, of wel?
Dat staat er niet bij in het artikel.
pi_177171855
quote:
11s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:22 schreef jogy het volgende:
Tering, 700%? Hoe wanhopig moet je zijn om dat überhaupt aan te gaan? Terechte straf. Komt waarschijnlijk niet terug naar de (domme/wanhopige) gedupeerde, of wel?
Je had ze ook in Nederland, ging om kleine bedragen, maar als je het niet binnen een paar weken aflost zit je zo aan duizenden aan rente.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 14 februari 2018 @ 09:30:06 #10
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177171910
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:25 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Het is meer een lening voor een week ofzo he. Als je geen geld meer hebt, maar over een week betaald krijgt, dan leen je 500, en betaal je een paar dagen later 550.

Ik zou het niet doen, maar als je wanhopig bent...
Ah check, om kleine periodes klinkt het al snel minder dramatisch inderdaad maar toch.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 14 februari 2018 @ 09:36:40 #11
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_177172000
De serie Dirty Money op Netflix heeft er een aflevering aan besteed, wel een aanrader.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_177172495
quote:
14s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:23 schreef RingBewoner het volgende:
Maar als er een Fokker is die gebruik maakt van dit soort dubieuze bedrijven dan is dat vooral zijn eigen schuld.

WGR / Ferratum incasso
Hypocrisie is ons niet vreemd :P
pi_177172541
quote:
2s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:26 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Dat staat er niet bij in het artikel.
Er staat toch echt vrij duidelijk flitsleningen.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 14 februari 2018 @ 10:16:00 #14
186611 Haags
pi_177172560
Da's nie niks nie
Zonder wrijving geen glans
pi_177172571
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 10:14 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Er staat toch echt vrij duidelijk flitsleningen.
Nee ik antwoord op de vraag of het naar de leners terug gaat of naar de staatskas.
  woensdag 14 februari 2018 @ 10:19:12 #16
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_177172631
quote:
12s.gif Op woensdag 14 februari 2018 10:12 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Hypocrisie is ons niet vreemd :P
Dat blijkt maar weer.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_177172680
quote:
12s.gif Op woensdag 14 februari 2018 10:16 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Nee ik antwoord op de vraag of het naar de leners terug gaat of naar de staatskas.
Blijkbaar ben ik scheel vandaag..
pi_177189462
quote:
11s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:22 schreef jogy het volgende:
Tering, 700%? Hoe wanhopig moet je zijn om dat überhaupt aan te gaan? Terechte straf. Komt waarschijnlijk niet terug naar de (domme/wanhopige) gedupeerde, of wel?
Het ligt iets gecompliceerder en gros van de leningnemers wisten dit helemaal niet.

De lening wordt afgesloten, korte tijd later incasseerd bedrijf bedrag gelijk aan afbetalingstermijn uit contract van bankrekening leningnemer. Gebeurd paar keer en dan ineens een heel groot bedrag.
Wat blijkt er zitten paginas met kleine letters bij het contract waarin vastgelegd is dat het geincasseerde bedrag geen aflossing was, deze had namelijk iets eerder zelf over gemaakt moeten worden, en het geincasseerde bedrag is een premie om de lening te verlengen. Na 3x "verlengen" wordt er dan een groot bedrag "kosten" afgeboekt omdat er al 3x verlengd.

Lang verhaal kort, sluit lening van 500 euro af, na week of 6 heb je ongeveer 600 euro betaald en denk je er van af te zijn maar blijk dat je nog openstaande lening van 500 euro te hebben.

Hij is trouwens tot iets van 15 jaar cel veroordeeld en zijn broer en mede eigenaar heeft tijdens het proces al zelfmoord gepleegd.
pi_177189734
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:15 schreef roninho het volgende:

[..]

Het ligt iets gecompliceerder en gros van de leningnemers wisten dit helemaal niet.

De lening wordt afgesloten, korte tijd later incasseerd bedrijf bedrag gelijk aan afbetalingstermijn uit contract van bankrekening leningnemer. Gebeurd paar keer en dan ineens een heel groot bedrag.
Wat blijkt er zitten paginas met kleine letters bij het contract waarin vastgelegd is dat het geincasseerde bedrag geen aflossing was, deze had namelijk iets eerder zelf over gemaakt moeten worden, en het geincasseerde bedrag is een premie om de lening te verlengen. Na 3x "verlengen" wordt er dan een groot bedrag "kosten" afgeboekt omdat er al 3x verlengd.

Lang verhaal kort, sluit lening van 500 euro af, na week of 6 heb je ongeveer 600 euro betaald en denk je er van af te zijn maar blijk dat je nog openstaande lening van 500 euro te hebben.

Hij is trouwens tot iets van 15 jaar cel veroordeeld en zijn broer en mede eigenaar heeft tijdens het proces al zelfmoord gepleegd.
En dan had ie ook een verdachte constructie met een indianenreservaat.

Zoals eerder in dit topic aangehaald is er een aflevering over hem van Dirty Money op Netflix.
  donderdag 15 februari 2018 @ 10:07:37 #20
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_177197447
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:15 schreef roninho het volgende:

[..]

Het ligt iets gecompliceerder en gros van de leningnemers wisten dit helemaal niet.

De lening wordt afgesloten, korte tijd later incasseerd bedrijf bedrag gelijk aan afbetalingstermijn uit contract van bankrekening leningnemer. Gebeurd paar keer en dan ineens een heel groot bedrag.
Wat blijkt er zitten paginas met kleine letters bij het contract waarin vastgelegd is dat het geincasseerde bedrag geen aflossing was, deze had namelijk iets eerder zelf over gemaakt moeten worden, en het geincasseerde bedrag is een premie om de lening te verlengen. Na 3x "verlengen" wordt er dan een groot bedrag "kosten" afgeboekt omdat er al 3x verlengd.

Lang verhaal kort, sluit lening van 500 euro af, na week of 6 heb je ongeveer 600 euro betaald en denk je er van af te zijn maar blijk dat je nog openstaande lening van 500 euro te hebben.

Hij is trouwens tot iets van 15 jaar cel veroordeeld en zijn broer en mede eigenaar heeft tijdens het proces al zelfmoord gepleegd.
Akelig grapje dit :N
pi_177197827
Het verbaast me dat het civiele recht daar kennelijk zo werkt dat dit soort wurgcontracten überhaupt rechtsgeldigheid hebben.
  donderdag 15 februari 2018 @ 12:09:30 #22
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_177199777
quote:
15s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:27 schreef Confetti het volgende:
Het verbaast me dat het civiele recht daar kennelijk zo werkt dat dit soort wurgcontracten überhaupt rechtsgeldigheid hebben.
Consumentenbescherming is natuurlijk voor communisten. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_177199973
quote:
14s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:36 schreef mstx het volgende:
De serie Dirty Money op Netflix heeft er een aflevering aan besteed, wel een aanrader.
Inderdaad, aflevering 2. Ik gun deze man alle ellende van de wereld.
pi_177201025
quote:
15s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:27 schreef Confetti het volgende:
Het verbaast me dat het civiele recht daar kennelijk zo werkt dat dit soort wurgcontracten überhaupt rechtsgeldigheid hebben.
Nou ja, hij gaat nu de bak in en moet terugbetalen (al zal hij dat niet hebben lijkt me).

vwb het civielrechtelijke, in de docu op Netflix kwam naar voren dat het enorm ondoorzichtig was opgezet met bedrijven in indianen reservaten (die weer andere wetten hebben). En omdat het online was liepen ook veel jurisdicties door elkaar. Al met al een complex onderzoek, vandaar dat het waarschijnlijk wat langer duurde.
pi_177209758
quote:
15s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:27 schreef Confetti het volgende:
Het verbaast me dat het civiele recht daar kennelijk zo werkt dat dit soort wurgcontracten überhaupt rechtsgeldigheid hebben.
Nou ja op zich is de constructie dat je een paar keer uitstel krijgt voor een klein bedrag en vervolgens na meerdere meldingen en geen aflossing een grote boete/kosten niet vreemd of een wurgcontract.
in Nederland krijg je bij je KPN factuur natuurlijk ook gewoon aanmaningskosten bij je uitstel en na 2-3x een groot bedrag voor incassobureaukosten aan je broek.

Het 'misdadige' in deze zaak is dat dit bedrijf bewust alles zo mistig en onduidelijk omschreef met als intentie/doel gewoon ervoor te zorgen dan klanten onbewust deze kosten moesten betalen ipv af te lossen. Om verder aan de aandacht te onttrekken heeft men het bedrijf gevestigd in een indianenreservaat (beetje complex, in principe mogen de lokale authoriteiten geen onderzoek doen naar een indianenbedrijf), maar heeft men bv. ook nooit klanten die weigerden het restbedrag te betalen via de juridische weg (rechter) af te dwingen om het uitstaande bedrag te betalen. Want dan kwam hun wurgmethodiek in de aandacht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')