abonnement Unibet Coolblue
pi_177316688
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Roken is wel terdege lekker en de nicotine veroorzaakt een leuke stofwisseling in mijn brein waardoor ik geniet van een sigaret.

Al beken ik wel dat ik op mijn werk niet rook en daarom de sigaret bij thuiskomst extra lekkerder smaakt.

Dus het argument dat ik er niets van merk is echt onzin te noemen.

Ik vond uitgaan met een asbak op de toog stukken gezelliger. Je had leukere en diepgaandere gesprekken dan vandaag de dag. Nu tuurt iedereen op zo'n verslavend schermpje en is er geen ruimte meer om te roken.

Ik dank God op mijn blote knietjes dat ik mijn jeugd en jong volwassenheid heb mogen meemaken in een tijdsgeest waar dit soort vertrutting ondenkbaar was en als een gruwel werd beschouwd.
Helemaal mee eens. En wat kunnen antirokers zich toch fanatiek druk maken zeg. Wees toch eens een beetje relaxed, al die stress lijkt me ook niet zo gezond.
En ik rook niet veel en niet elke dag, maar ik compenseer dat door daarnaast wel dagelijks een lekkere zware diesel te rijden.
pi_177321378
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:42 schreef Elzies het volgende:
de nicotine veroorzaakt een leuke stofwisseling in mijn brein waardoor ik geniet van een sigaret.

Dus het argument dat ik er niets van merk is echt onzin te noemen.

Ik vond uitgaan met een asbak op de toog stukken gezelliger. Je had leukere en diepgaandere gesprekken dan vandaag de dag. Nu tuurt iedereen op zo'n verslavend schermpje en is er geen ruimte meer om te roken.

Ik dank God op mijn blote knietjes dat ik mijn jeugd en jong volwassenheid heb mogen meemaken in een tijdsgeest waar dit soort vertrutting ondenkbaar was en als een gruwel werd beschouwd.
Je zegt het precies goed, door de nicotine denkt je brein dat. Maar het roken zelf is smakeloos.
Je brein verlangt er alleen naar.
Ik zeg ook niet dat je er niets van merkt.

Want een roker kan ook niet op zijn mobiel zitten? Wat een dom argument zeg.
Of je nou gaat kletsen met of zonder peuk maakt geen bal uit. Kletsen is kletsen.
Dat tegenwoordig mensen niet met elkaar praten is een heel andere discussie dan dat roken dingen gezelliger maakt, dat heeft meer met je eigen probleem te maken.

Vertrutting is er inderdaad veel te veel. Maar iets wat alleen maar gezondheidsschade veroorzaakt verbieden is geen vertrutting, dat is iets wat normaal is en allang had moeten gebeuren. Het is allang bekend dat roken schade veroorzaakt en geen nut heeft. Het is puur die nicotine. Dat het nog mag bestaan is middeleeuws.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:58 schreef bloodymary1 het volgende:

Helemaal mee eens. En wat kunnen antirokers zich toch fanatiek druk maken zeg. Wees toch eens een beetje relaxed, al die stress lijkt me ook niet zo gezond.
En ik rook niet veel en niet elke dag, maar ik compenseer dat door daarnaast wel dagelijks een lekkere zware diesel te rijden.
Ik zie juist de rokers zich hier zo druk maken.
En de auto erbij halen is echt het zwakste argument van een roker ooit, oke het ''gezellig'' van Elzies wint daar nog net van.
pi_177321543
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:26 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je zegt het precies goed, door de nicotine denkt je brein dat. Maar het roken zelf is smakeloos.
Je brein verlangt er alleen naar.
Ik zeg ook niet dat je er niets van merkt.

Want een roker kan ook niet op zijn mobiel zitten? Wat een dom argument zeg.
Of je nou gaat kletsen met of zonder peuk maakt geen bal uit. Kletsen is kletsen.
Dat tegenwoordig mensen niet met elkaar praten is een heel andere discussie dan dat roken dingen gezelliger maakt, dat heeft meer met je eigen probleem te maken.

Vertrutting is er inderdaad veel te veel. Maar iets wat alleen maar gezondheidsschade veroorzaakt verbieden is geen vertrutting, dat is iets wat normaal is en allang had moeten gebeuren. Het is allang bekend dat roken schade veroorzaakt en geen nut heeft. Het is puur die nicotine. Dat het nog mag bestaan is middeleeuws.

[..]

Ik zie juist de rokers zich hier zo druk maken.
En de auto erbij halen is echt het zwakste argument van een roker ooit, oke het ''gezellig'' van Elzies wint daar nog net van.
Ik heb dit al eerder tegen je gezegd, stop eens met zeggen wat wel en geen nut heeft voor andere mensen.

Als ik thuis kom na het werk en lekker tot rust kom met een biertje en sigaretje heeft dat voor mij wel degelijk nut. Het kan stressremmend werken en de combinatie is gewoon werelds. En dan ben ik nog niet eens verslaafd.

Iedere vorm van psychisch & fysiek genot kan als nuttig worden ervaren door een individu.

[ Bericht 0% gewijzigd door Luckyseven op 20-02-2018 14:39:51 ]
pi_177338813
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:26 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je zegt het precies goed, door de nicotine denkt je brein dat. Maar het roken zelf is smakeloos.
Je brein verlangt er alleen naar.
Ik zeg ook niet dat je er niets van merkt.

Want een roker kan ook niet op zijn mobiel zitten? Wat een dom argument zeg.
Of je nou gaat kletsen met of zonder peuk maakt geen bal uit. Kletsen is kletsen.
Dat tegenwoordig mensen niet met elkaar praten is een heel andere discussie dan dat roken dingen gezelliger maakt, dat heeft meer met je eigen probleem te maken.

Vertrutting is er inderdaad veel te veel. Maar iets wat alleen maar gezondheidsschade veroorzaakt verbieden is geen vertrutting, dat is iets wat normaal is en allang had moeten gebeuren. Het is allang bekend dat roken schade veroorzaakt en geen nut heeft. Het is puur die nicotine. Dat het nog mag bestaan is middeleeuws.

[..]

Ik zie juist de rokers zich hier zo druk maken.
En de auto erbij halen is echt het zwakste argument van een roker ooit, oke het ''gezellig'' van Elzies wint daar nog net van.
Het is natuurlijk hypocriet degene die in de open lucht een sigaretje opsteekt af te schilderen als een moordenaar van zijn omgeving, maar vervolgens een auto instapt die mede bijdraagt aan de zes sigaretten aan fijnstof die we iedere dag indirect opnemen in onze longen.

Precies, dat lekkere zwarte goedje wat je aantreft op de geluidswallen naast een snelweg. Waar je sneller kanker van krijgt dan van degene die naast je een sigaretje staat uit te blazen. Nogmaals, het pathologische rapport waar onomstotelijk is vastgesteld dat de overledene aan het meeroken alléén is overleden bestaat simpelweg niet.

Kortom deze vertruttingshysterie valt aan het gezonde verstand niet meer uit te leggen.

Nogmaals, roken is gewoon lekker. Als ik aangeschoten wil worden van wat alcohol dan neem ik daar die alcohol voor wetende wat voor effect dat heeft op de stofwisseling van mijn brein. Een sigaret vormt daar echt geen uitzondering op, net zoals alle andere genotsmiddelen.

Het gebruik hiervan is een eigen keuze. Om nu alles in de verslavingshoek te gaan gooien en de gebruiker af te schilderen als een slachtoffer van een verslavingsindustrie is klinkklare nonsens te noemen. Je gaat Grolsch toch ook niet aanklagen omdat iemand graag pils drinkt? Verslaving is een conditionering van denk en gedragspatronen. Het middel an sich speelt daar juist een ondergeschikte rol in.

Stop de vertrutting! Laat mensen eigen keuzes maken. Maakt het leven zoveel leuker en interessanter. :)
pi_177339000
Roken is niet lekker voor de niet rokers. Daarom prima dat er op steeds meer plekken niet gerookt mag worden. Ik zie ook wel wat in rookvrije zones op straat of in parken.
pi_177339721
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het gebruik hiervan is een eigen keuze. Om nu alles in de verslavingshoek te gaan gooien en de gebruiker af te schilderen als een slachtoffer van een verslavingsindustrie is klinkklare nonsens te noemen. Je gaat Grolsch toch ook niet aanklagen omdat iemand graag pils drinkt? Verslaving is een conditionering van denk en gedragspatronen. Het middel an sich speelt daar juist een ondergeschikte rol in.

Ach, dat is lekker hip om het ineens steeds over de verslaving te hebben, voortkomende uit het betoog van Benedict Ficq. Tot voor een paar maanden hoorde je daar niemand over in rookdiscussies. Ze praten elkaar allemaal na. :{w
pi_177340113
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vond uitgaan met een asbak op de toog stukken gezelliger. Je had leukere en diepgaandere gesprekken dan vandaag de dag. Nu tuurt iedereen op zo'n verslavend schermpje en is er geen ruimte meer om te roken.

Ik dank God op mijn blote knietjes dat ik mijn jeugd en jong volwassenheid heb mogen meemaken in een tijdsgeest waar dit soort vertrutting ondenkbaar was en als een gruwel werd beschouwd.
Dit is natuurlijk wel een totaal non argument. Ook best sneu als je alleen met een sigaret diepgaande gesprekken kan voeren, dat is natuurlijk onzin en heeft niks met roken te maken. Ook ik heb diepgaande gesprekken (niet altijd hoor ;) ) in het café.

Je hebt wel gelijk mbt het telefoon gebruik, maar dat staat natuurlijk totaal los van het roken. Want ook de rokers turen naar een scherm nu. Ik zie het vooral bij jongeren meer, wij doen het (gelukkig) niet als we in een restaurant of café zitten. Maar dat is meer een tijdsgeest dingetje dan een roken/niet roken ding.

Nu maakt het mij als niet roker niet zoveel uit hoor, mensen moeten doen wat ze zelf willen. Ik ga ook om met rokers (worden er wel steeds minder). Het afschaffen van de speciale rookruimte vind ik ook onzin, laat die ruimte lekker bestaan joh. Ik ben wel blij dat je in een restaurant of café niet meer mag roken. Niets zo storend als jij net aan je hoofdgerecht gaat beginnen en een tafel naast je steekt men een peuk op. Maar mij valt op dat het vaak de ex-rokers zijn die het fanatiekste zijn met afkeuren
pi_177340448
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:34 schreef alopio het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk wel een totaal non argument. Ook best sneu als je alleen met een sigaret diepgaande gesprekken kan voeren, dat is natuurlijk onzin en heeft niks met roken te maken. Ook ik heb diepgaande gesprekken (niet altijd hoor ;) ) in het café.

Je hebt wel gelijk mbt het telefoon gebruik, maar dat staat natuurlijk totaal los van het roken. Want ook de rokers turen naar een scherm nu. Ik zie het vooral bij jongeren meer, wij doen het (gelukkig) niet als we in een restaurant of café zitten. Maar dat is meer een tijdsgeest dingetje dan een roken/niet roken ding.

Nu maakt het mij als niet roker niet zoveel uit hoor, mensen moeten doen wat ze zelf willen. Ik ga ook om met rokers (worden er wel steeds minder). Het afschaffen van de speciale rookruimte vind ik ook onzin, laat die ruimte lekker bestaan joh. Ik ben wel blij dat je in een restaurant of café niet meer mag roken. Niets zo storend als jij net aan je hoofdgerecht gaat beginnen en een tafel naast je steekt men een peuk op. Maar mij valt op dat het vaak de ex-rokers zijn die het fanatiekste zijn met afkeuren
Niet roken in een restaurant, dat kan ik nog wel begrijpen.

Men had ondernemers gewoon de vrije keuze moeten geven waardoor klanten zelf kunnen kiezen naar een rook of niet-rook gelegenheid te gaan.

Nu verplaats je het probleem naar de straat en zullen omwonenden van horecagelegenheden er niet blij mee zijn. Al die pratende rokers onder je raam om half drie s' nachts.
pi_177340547
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hou toch op met die betutteling. Ik rook al meer dan 35 jaar en mijn lijf is nog net zo gezond. Ik ken veel niet-rokers die eerder buiten adem zijn dan ik als ze de trap moeten oplopen.


Denken dat dit een goed argument is :') _O-
pi_177342085
Zo moeilijk is het allemaal niet. Verbied roken onder de 18 jaar en het roken sterft vanzelf uit. Er zijn maar verrekt weinig rokers die beginnen te roken na hun 18e. En tot die tijd zuchten we als niet-rokers gewoon nog even in de stank.

Of sta alleen nog maar electrische sigaretten toe zonder toevoegingen.
Verbied een x-aantal kankerverwekkende verslavende stoffen die ze in sigaretten doen om je aan het roken te houden en je dwingt de fabrikanten tot andere oplossingen. De nicotine an sich is immers niet zo ernstig als de cocktail die er verder nog bij zit.

Mijn vader overleed voor zijn 60e aan longkanker door roken. Was ook van het type 'ach dood gaan we allemaal' en stak er nog 1 op. Dood voor zijn 60e had ie niet op gerekend. Toen kwam de spijt
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:12:09 #186
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_177342294
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is natuurlijk hypocriet degene die in de open lucht een sigaretje opsteekt af te schilderen als een moordenaar van zijn omgeving, maar vervolgens een auto instapt die mede bijdraagt aan de zes sigaretten aan fijnstof die we iedere dag indirect opnemen in onze longen.

Precies, dat lekkere zwarte goedje wat je aantreft op de geluidswallen naast een snelweg. Waar je sneller kanker van krijgt dan van degene die naast je een sigaretje staat uit te blazen. Nogmaals, het pathologische rapport waar onomstotelijk is vastgesteld dat de overledene aan het meeroken alléén is overleden bestaat simpelweg niet.

Kortom deze vertruttingshysterie valt aan het gezonde verstand niet meer uit te leggen.

Nogmaals, roken is gewoon lekker. Als ik aangeschoten wil worden van wat alcohol dan neem ik daar die alcohol voor wetende wat voor effect dat heeft op de stofwisseling van mijn brein. Een sigaret vormt daar echt geen uitzondering op, net zoals alle andere genotsmiddelen.

Het gebruik hiervan is een eigen keuze. Om nu alles in de verslavingshoek te gaan gooien en de gebruiker af te schilderen als een slachtoffer van een verslavingsindustrie is klinkklare nonsens te noemen. Je gaat Grolsch toch ook niet aanklagen omdat iemand graag pils drinkt? Verslaving is een conditionering van denk en gedragspatronen. Het middel an sich speelt daar juist een ondergeschikte rol in.

Stop de vertrutting! Laat mensen eigen keuzes maken. Maakt het leven zoveel leuker en interessanter. :)
Ja, maar het gebruikmaken van de auto heeft weliswaar nog een functie als vervoer, om snel op je werk te komen. De vervuiling veroorzaakt door dat vervoer is tevens onderhevig aan continu doorlopende processen. Dat is dus ook niet iets dat stilstaat.

Fijn dat je de vele "voordelen" van het roken jezelf zo hebt weten wijs te maken, dat je er zelf heilig in gelooft.

Tuurlijk mag je zelf weten of je rookt, maar val anderen daar niet mee lastig. Doe het lekker thuis of een plek waar niemand last van je heeft. Het heeft namelijk geen enkele functie. Behalve schadelijk zijn.

Dus nogmaals juich ik de vertrutting in dit opzicht en andere opzichten alleen maar van harte toe. Dit egoïstisch en asociaal gedrag moet stoppen!
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_177342298
Tuurlijk, lekker alles verbieden, dat is voor alles een oplossing. :{ . Wat een kutmentaliteit heb je dan.
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:28:49 #188
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_177342772
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:04 schreef Knipoogje het volgende:
Zo moeilijk is het allemaal niet. Verbied roken onder de 18 jaar en het roken sterft vanzelf uit. Er zijn maar verrekt weinig rokers die beginnen te roken na hun 18e. En tot die tijd zuchten we als niet-rokers gewoon nog even in de stank.

Of sta alleen nog maar electrische sigaretten toe zonder toevoegingen.
Verbied een x-aantal kankerverwekkende verslavende stoffen die ze in sigaretten doen om je aan het roken te houden en je dwingt de fabrikanten tot andere oplossingen. De nicotine an sich is immers niet zo ernstig als de cocktail die er verder nog bij zit.

Mijn vader overleed voor zijn 60e aan longkanker door roken. Was ook van het type 'ach dood gaan we allemaal' en stak er nog 1 op. Dood voor zijn 60e had ie niet op gerekend. Toen kwam de spijt
Ben ik niet geheel met je eens. Het verbieden onder de 18-jarige leeftijd zal niet resulteren in het beoogde resultaat. Vele kinderen krijgen het dan toch wel toegespeeld, als ze het willen. Ken vele kinderen die al begonnen zijn op hun 14e of 13e. Soms zelfs 12 of 11. Nu de leeftijdsgrens nog 16 is.

Accijnzen omhoog gecombineerd met ontmoedigingscampagnes is een beter voorstel. Maak het maar zo duur voor die kinderen, dat ze het niet kunnen/willen halen.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_177343545
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:12 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Ja, maar het gebruikmaken van de auto heeft weliswaar nog een functie als vervoer, om snel op je werk te komen.

Snel op je werk komen dat is natuurlijk ook geen goede reden om voor korte afstanden (<15 km) maar die vervuilende auto te pakken terwijl je goed naar je werk kan fietsen en hiermee ook meteen aan je gezondheid werkt. :D
pi_177343838
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:04 schreef Knipoogje het volgende:
Zo moeilijk is het allemaal niet. Verbied roken onder de 18 jaar en het roken sterft vanzelf uit. Er zijn maar verrekt weinig rokers die beginnen te roken na hun 18e. En tot die tijd zuchten we als niet-rokers gewoon nog even in de stank.
Dat werkt natuurlijk ook voor geen meter, want een wet is niks waard als je hem niet handhaaft. En een rookpolitie over straat laten gaan lijkt me nu niet een heel erg handig plan, nog afgezien van dat dat totaal niet praktisch is.

Rokers afschilderen als de duivel van de moderne samenleving is gewoon absurd, zolang iedereen rekening met elkaar houdt vind ik het zelf allemaal prima. Maak gewoon café's waar onder bepaalde voorwaarden gerookt mag worden (vergunning, net zoals met alcohol) en iemand die er te veel last van heeft blijft er gewoon weg. Zelfde met terrassen.

In een tent waar eten wordt opgediend vind ik rooklucht gewoon smerig, maar in een club of in een kroeg moet het echt gewoon kunnen, beter dan alle rookzones nu op straat. En dat zeg ik als niet-roker.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 21 februari 2018 @ 14:17:18 #191
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_177345839
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Snel op je werk komen dat is natuurlijk ook geen goede reden om voor korte afstanden (<15 km) maar die vervuilende auto te pakken terwijl je goed naar je werk kan fietsen en hiermee ook meteen aan je gezondheid werkt. :D
Ondanks dat je gelijk hebt, blijft het wel een mooie stroman.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  woensdag 21 februari 2018 @ 16:25:23 #192
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177348435
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Snel op je werk komen dat is natuurlijk ook geen goede reden om voor korte afstanden (<15 km) maar die vervuilende auto te pakken terwijl je goed naar je werk kan fietsen en hiermee ook meteen aan je gezondheid werkt. :D
Uit dit non-argument begrijp ik dus altijd dat de rokers hier geen gebruik maken van auto's?
Don't let my username fool you...
pi_177348887
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:25 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Uit dit non-argument begrijp ik dus altijd dat de rokers hier geen gebruik maken van auto's?
Wat zijn dan de valide argumenten om rookhokken te verbieden waar deze hele discussie uit voort komt. :D
pi_177349362
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:49 schreef potjecreme het volgende:
Roken is niet lekker voor de niet rokers. Daarom prima dat er op steeds meer plekken niet gerookt mag worden. Ik zie ook wel wat in rookvrije zones op straat of in parken.
F1 ook maar verbieden?
pi_177362639
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:12 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Ja, maar het gebruikmaken van de auto heeft weliswaar nog een functie als vervoer, om snel op je werk te komen. De vervuiling veroorzaakt door dat vervoer is tevens onderhevig aan continu doorlopende processen. Dat is dus ook niet iets dat stilstaat.

Fijn dat je de vele "voordelen" van het roken jezelf zo hebt weten wijs te maken, dat je er zelf heilig in gelooft.

Tuurlijk mag je zelf weten of je rookt, maar val anderen daar niet mee lastig. Doe het lekker thuis of een plek waar niemand last van je heeft. Het heeft namelijk geen enkele functie. Behalve schadelijk zijn.

Dus nogmaals juich ik de vertrutting in dit opzicht en andere opzichten alleen maar van harte toe. Dit egoïstisch en asociaal gedrag moet stoppen!
Goed, doe dan eerst die vervuilende auto aan de kant die mede verantwoordelijk is voor de zes sigaretten aan pure fijnstof die we iedere dag met elkaar roken. Dat heerlijke zwarte goedje wat we kennen op de geluidswallen naast de snelweg en evenwel tot longkanker kan leiden.

Het is pure hypocrisie de een iets te verwijten waar je vervolgens zélf schuldig aan maakt. Ben je zo principieel stap dan over op elektrisch rijden. Net zoals een die hard veganist geen leren schoenen moet dragen.

Roken is een wettelijk recht. Het is niet illegaal en het staat mij volkomen vrij in de open lucht een sigaret op te steken. Dat een fanatieke antiroker zich hieraan stoort zal me echt een zorg wezen. Zijn ideaal voor een rookvrije samenleving is en blijft een utopie. Gaat nooit gebeuren. Je kunt hoogstens een waterbed effect verwachten, zoals nu al die rokende uitgaanders die nu op de straat gaan roken omdat de rechtbank de rookruimte binnen horecagelegenheden heeft verboden.
pi_177362652
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Roken is een wettelijk recht.
In welk wetsartikel staat dat de Nederlander het recht heeft om te roken? :')
pi_177362701
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:24 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

In welk wetsartikel staat dat de Nederlander het recht heeft om te roken? :')
:')

Het is in ieder geval niet verboden.
pi_177363063
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:28 schreef Elzies het volgende:

[..]

:')

Het is in ieder geval niet verboden.
Onjuist, er zijn zat rookverboden in de wet te vinden. Openbare ruimtes, openbaar vervoer, scholen, etcetera. Jij stelt dat roken een "wettelijk recht" is, nou, dan ben ik benieuwd waar in de wet ik dit recht kan terugvinden?
pi_177363122
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:55 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Onjuist, er zijn zat rookverboden in de wet te vinden. Openbare ruimtes, openbaar vervoer, scholen, etcetera. Jij stelt dat roken een "wettelijk recht" is, nou, dan ben ik benieuwd waar in de wet ik dit recht kan terugvinden?
Zekers, het openbaar roken in openbare ruimtes in ingeperkt, maar dat neemt niet weg dat je op alle andere plekken nog gewoon legaal kunt roken. Ik rook nog steeds op het station, werkplekken kennen nog steeds hun rookruimten en de verkoop van tabak is ondanks al die malle teksten en plaatjes op die pakjes sigaretten volkomen legaal.

Misschien had ik de stelling in deze dan moeten omdraaien. Er staat nergens in de wet dat ik buiten geen sigaret mag opsteken.
pi_177363274
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:15 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

F1 ook maar verbieden?
Waarom?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')