abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177167289
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo,

Vandaag had ik een overleg met mijn collega's en manager
Ik had een "goed" idee en dit werd lachend,door mijn manager meteen van tafel geveegd. Alle collega's waren mee aan het lachen.

Resultaat ik voel oppervlakkig en dom!

Hoe kan ik leren effectief te communiceren?En meer de diepte in te gaan tijdens gesprekken?

Hebben jullie tips?
  dinsdag 13 februari 2018 @ 23:15:30 #2
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177168108
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:45 schreef Caro6 het volgende:
Hallo,

Vandaag had ik een overleg met mijn collega's en manager
Ik had een "goed" idee en dit werd lachend,door mijn manager meteen van tafel geveegd. Alle collega's waren mee aan het lachen.

Resultaat ik voel oppervlakkig en dom!

Hoe kan ik leren effectief te communiceren?En meer de diepte in te gaan tijdens gesprekken?

Hebben jullie tips?
je moet respect uitstralen
dat kan zelfs al met kleding..

koop dit weekend een blouse en een jasje en ga naar een beetje goede kapper
koop mooi schoenen.. men zegt niet voor niets, de schoen(kleren) maakt de man..
maar dat is vooral het uiterlijk gedeelte..
zelfvertrouwen is belangrijk.. zelfvertrouwen ontwikkel je door te presteren.. door te presteren ga je opvallen.. en je weet kennis is macht.. hoe meer kennis je hebt hoe meer waarde je bent voor het bedrijf waar je werkt..
stijg boven je collega's uit en overtroef ze met goede argumenten..
voorkom dat ze je blijven zien als dat gastje die als junior begon..

maar vaak is het ook een kwestie van oefenen en goed uit je woorden komen.
ga thuis naakt voor de spiegel staan en praat tegen jezelf zonder ook maar 1 keer het woordje "uhhhh" te gebruiken

maar bereid een pleidooi ook voor.. en verdedig vooraf met de anti argumenten die je van je collegas kan verwachten.. ook wel voordenken ipv nadenken
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_177168116
Zorg dat je eerst wat meer zelfvertrouwen hebt, daar lijkt het je aan te ontbreken. Als je zelfvertrouwd overkomt, wordt je veel eerder serieus genomen!
  dinsdag 13 februari 2018 @ 23:18:20 #4
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177168169
registreer om deze reclame te verbergen
als je manager lacht.. dan is het trouwens geen goede manager.. je kan met je vraag of idee ook naar de manager van jouw manager gaan..

maar choose your battles wise.. vooral als je er net bent komen werken..
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_177171200
Wanneer je van plan bent een idee voor te leggen aan je leidinggevende en je voelt je hier wat onzeker over, probeer dat je idee eerst eens voor te leggen aan vrienden/familie. Vraag hen om feedback, zowel inhoudelijk als op de manier hoe je het idee brengt.
Dan heb je wat meer vertrouwen wanneer je het idee aandraagt en ben je beter voorbereid op reacties die eventueel zouden kunnen komen.
pi_177171472
Weet je zeker dat het niet aan je idee lag?
  woensdag 14 februari 2018 @ 08:53:02 #7
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177171560
registreer om deze reclame te verbergen
Ook al was je idee niet brillant is het nou niet echt professioneel om er over te gaan lachen.

Je kan je afvragen als jij een les (degene die met ideeën op tafel komt) nodig hebt of je collega's die lachen in een open gesprek. Dit klinkt als uitlachen en dat is nooit professioneel.
pi_177171959
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 23:12 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

ok, maar ik weet het ook niet. Jij wel?
Dan moet je gewoon niet reageren.
Take all that you have and turn it into something you were missing.
pi_177172023
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 23:15 schreef Onnoman het volgende:

[..]

je moet respect uitstralen
dat kan zelfs al met kleding..

koop dit weekend een blouse en een jasje en ga naar een beetje goede kapper
koop mooi schoenen.. men zegt niet voor niets, de schoen(kleren) maakt de man..
maar dat is vooral het uiterlijk gedeelte..
zelfvertrouwen is belangrijk.. zelfvertrouwen ontwikkel je door te presteren.. door te presteren ga je opvallen.. en je weet kennis is macht.. hoe meer kennis je hebt hoe meer waarde je bent voor het bedrijf waar je werkt..
stijg boven je collega's uit en overtroef ze met goede argumenten..
voorkom dat ze je blijven zien als dat gastje die als junior begon..

maar vaak is het ook een kwestie van oefenen en goed uit je woorden komen.
ga thuis naakt voor de spiegel staan en praat tegen jezelf zonder ook maar 1 keer het woordje "uhhhh" te gebruiken

maar bereid een pleidooi ook voor.. en verdedig vooraf met de anti argumenten die je van je collegas kan verwachten.. ook wel voordenken ipv nadenken
Wat een cliche zeg :') Zelfvertrouwen moet vanuit je core komen, niet vanuit je kleding. Daarnaast heeft de ene persoon meer flair/zelfvertrouwen als de ander, moet je die personen dan maar niet serieus nemen? Als TS bijv. de ene dag op slippers en met een warrig kapsel op werkt komt en de volgende dag met Floris van Bommel schoenen en een gelkapseltje dan neemt ook niemand hem serieus, dat heeft gewoon met persoonlijke stijl te maken.

Ik weet niet in welke branche je werkt TS maar bij ons is het niet gebruikelijk dat je voor lul wordt gezet wanneer je iets inbrengt. Dat heeft gewoon met respect te maken en als ze dat niet kunnen opbrengen dan is het meer een probleem vanuit hun dan vanuit jou.
pi_177172109
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 08:53 schreef xzaz het volgende:
Ook al was je idee niet brillant is het nou niet echt professioneel om er over te gaan lachen.

Je kan je afvragen als jij een les (degene die met ideeën op tafel komt) nodig hebt of je collega's die lachen in een open gesprek. Dit klinkt als uitlachen en dat is nooit professioneel.
Dit dus.
pi_177173730
Als je het idee goed verwoord zou hebben en ze lachen je als nog uit, dan ben ik erg benieuwd wat voor pauper bedrijf dat is.
  woensdag 14 februari 2018 @ 11:27:23 #12
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177173938
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:39 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat een cliche zeg :') Zelfvertrouwen moet vanuit je core komen, niet vanuit je kleding. Daarnaast heeft de ene persoon meer flair/zelfvertrouwen al dan de ander, moet je die personen dan maar niet serieus nemen? Als TS bijv. de ene dag op slippers en met een warrig kapsel op werkt komt en de volgende dag met Floris van Bommel schoenen en een gelkapseltje dan neemt ook niemand hem serieus, dat heeft gewoon met persoonlijke stijl te maken.

Ik weet niet in welke branche je werkt TS maar bij ons is het niet gebruikelijk dat je voor lul wordt gezet wanneer je iets inbrengt. Dat heeft gewoon met respect te maken en als ze dat niet kunnen opbrengen dan is het meer een probleem vanuit hun dan vanuit jou.
cliche of niet.. mensen gaan anders tegen je praten op straat als je in een pak loopt dan wanneer je loopt in roze geverfde haren, gaten in je broek en de geur van zweet..
mag je cliche vinden maar zo werkt dit nu eenmaal

ik erken dat het niet in elke branche zo werkt..
misschien moet TS daar duidelijker over zijn.. maar mensen beoordelen je nu eenmaal op de kleding die je draagt.. zijn feiten
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 14 februari 2018 @ 11:39:00 #13
242879 Onnoman
The On And Only
pi_177174132
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 08:13 schreef noodgang het volgende:
Wanneer je van plan bent een idee voor te leggen aan je leidinggevende en je voelt je hier wat onzeker over, probeer dat je idee eerst eens voor te leggen aan vrienden/familie. Vraag hen om feedback, zowel inhoudelijk als op de manier hoe je het idee brengt.
Dan heb je wat meer vertrouwen wanneer je het idee aandraagt en ben je beter voorbereid op reacties die eventueel zouden kunnen komen.
dit vind ik ook een goede tip.. maar dan is natuurlijk de vraag of je familie/vrienden kennis hebben van de materie.. vooral als je ergens gespecialiseerd in bent merk je dat je vaak er met niemand over kan praten, behalve met mensen die dezelfde kennis beheersen..
Ik werk in de ICT.. daar kan amper met boeiende verhalen komen zetten op vrienden en familie feesten het gaat boven hun pet of is gewoon saai.

Ik denk dat het misschien nog wel het beste is om een keer één op één met je manager in gesprek te gaan. zeg bijvoorbeeld "Heej Sjaak (of hoe heet hij), ik zou graag binnenkort met jou willen lunchen, zal ik een afspraak inschieten?"
En eigenlijk is het nog het beste om op neutraal terrein ergens te lunchen.. dan bouw je een band met elkaar.
Wees ook enthousiast in het werk wat je doet en straal dit uit.. tel en deel je zegeningen.
Geef jezelf ook schouderklopjes maar doe alles wel in mate.. dus zeg maar een keer per 1 of 2 weken.

Ik wil je trouwens adviseren om de theatersport in te gaan.. uit je comfortzone treden is belangrijk
goede woordenschat is ook belangrijk.. veel boeken lezen bijvoorbeeld
Ik zou ook een fysieke sport gaan beoefenen, zoals boxen, schermen, judo of whatever
je moet stoten uit durven delen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_177174199
Was het het de juiste plaats, met de juiste personen, op het juiste moment om het in te brengen?
Wat was het doel van de bijeenkomst?
Had je je idee voldoende uitgewerkt?
Is het gebruikelijk deze ideeen in ge brengen daar?
pi_177176554
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:45 schreef Caro6 het volgende:
Hallo,

Vandaag had ik een overleg met mijn collega's en manager
Ik had een "goed" idee en dit werd lachend,door mijn manager meteen van tafel geveegd. Alle collega's waren mee aan het lachen.

Resultaat ik voel oppervlakkig en dom!

Hoe kan ik leren effectief te communiceren?En meer de diepte in te gaan tijdens gesprekken?

Hebben jullie tips?
Paar basisregels:

1) Effect (E) van een idee, reactie of antwoord = Qualiteit X Acceptatie (E = Q x A). Dus nog onafhankelijk van de kwaliteit van je opmerking, is de mate van acceptatie door je gesprekspartners, net zo belangrijk;
2) Vooraf je de vraag stellen: wat zou het effct kunnen zijn van mijn antoord/vraag/opmerking;
3) De open waarom vraag: "wat is nou de reden dat jullie in lachen uitbarsten".
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_177177504
Ga ook even een één-op-één gesprek met je manager aan om aan te geven dat je het niet tof vind dat hij jouw ideeën weglacht, zeker niet omdat iedereen dan meedoet (lachen omdat de baas lacht? hoe triest wil je het hebben)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_177178154
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 08:53 schreef xzaz het volgende:
Ook al was je idee niet brillant is het nou niet echt professioneel om er over te gaan lachen.

Je kan je afvragen als jij een les (degene die met ideeën op tafel komt) nodig hebt of je collega's die lachen in een open gesprek. Dit klinkt als uitlachen en dat is nooit professioneel.
Goed advies... TS het probleem ligt bij je collega's, gewoon je schouders ophalen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het belangrijkste van effectieve communicatie is het aanvoelen van jouw tijd en plek om iets te zeggen. Als je slecht ligt in een groep kunnen briljante ideeën zonder enige overweging worden afgeschoten. Je hebt minstens enige vorm van geloofwaardigheid en draagvlak nodig voordat je een constructieve bijdrage kunt leveren aan een meeting. Andersom werkt trouwens ook; slechte ideeën worden graag aangenomen als je fantastisch ligt in een groep.

Als je een groep bij wijze van spreken met -1 ingaat kun je het vergeten. Dan wordt het gewoon niks. Met uitzonderingen van aanwezigheid van goede leiders... maar die zijn zeldzaam.

Als je niet serieus wordt genomen dien je eerst te onderzoeken waarom dat is. Vervolgens kun je daarmee aan de gang. Uiteindelijk kun je dan waardering krijgen voor (goede) ideeën in groepsverband.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 13:37 schreef Innisdemon het volgende:
Ga ook even een één-op-één gesprek met je manager aan om aan te geven dat je het niet tof vind dat hij jouw ideeën weglacht, zeker niet omdat iedereen dan meedoet (lachen omdat de baas lacht? hoe triest wil je het hebben)
De manager lacht omdat hij (onbewust) vindt dat TS niet serieus genomen hoeft te worden, die zal een jammerende TS zien als bevestiging van haar rol binnen de groep. Grote kans dat door zo'n gesprek de positie van TS verslechterd.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_177180123
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 14:06 schreef Rockefellow het volgende:

De manager lacht omdat hij (onbewust) vindt dat TS niet serieus genomen hoeft te worden, die zal een jammerende TS zien als bevestiging van haar rol binnen de groep. Grote kans dat door zo'n gesprek de positie van TS verslechterd.
Dat hangt er vanaf hoe TS dat gesprek ingaat. Ik zeg 'met gestrekt been'.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_177180326
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:45 schreef Caro6 het volgende:
Hallo,

Vandaag had ik een overleg met mijn collega's en manager
Ik had een "goed" idee en dit werd lachend,door mijn manager meteen van tafel geveegd. Alle collega's waren mee aan het lachen.

Resultaat ik voel oppervlakkig en dom!

Hoe kan ik leren effectief te communiceren?En meer de diepte in te gaan tijdens gesprekken?
Hoezo de diepte in? Je geeft je inbreng en daar hoort men in een officiëel overleg niet echt je om uit te lachen.

Als dit éénmalig was dan moet je het gewoon zo laten, tenzij er herhaaldelijk naar teruggegrepen wordt. Gebeurt dit regelmatig, dan word je gepest.
I wished for my computer to be as easy to use as my telephone; my wish has come true because I can no longer figure out how to use my telephone.
pi_177180438
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:47 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf hoe TS dat gesprek ingaat. Ik zeg 'met gestrekt been'.
Aan iemand die niet weet hoe te communiceren adviseer je 'met gestrekt been' haar leidinggevende te confronteren.

Interessante keuze.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_177182212
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:03 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Aan iemand die niet weet hoe te communiceren adviseer je 'met gestrekt been' haar leidinggevende te confronteren.

Interessante keuze.
Is het een advies of een verwachting wat de gequote heeft neergezet?
pi_177184046
Je bent misschien te slim voor hem. Je had het zo moeten uitleggen dat het ook voor hem begrijpelijk was.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177187707
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:03 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Aan iemand die niet weet hoe te communiceren adviseer je 'met gestrekt been' haar leidinggevende te confronteren.

Interessante keuze.
hmm ja, wellicht zo'n goed idee
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_177246500
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:45 schreef Caro6 het volgende:
Hallo,

Vandaag had ik een overleg met mijn collega's en manager
Ik had een "goed" idee en dit werd lachend,door mijn manager meteen van tafel geveegd. Alle collega's waren mee aan het lachen.

Resultaat ik voel oppervlakkig en dom!

Hoe kan ik leren effectief te communiceren?En meer de diepte in te gaan tijdens gesprekken?

Hebben jullie tips?
Wat is de link tussen een slecht idee opperen en effectief communiceren?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')