abonnement Unibet Coolblue
pi_177165442
Dag allen,
Ik hoop dat hier iemand verstand heeft van audio hardware m.b.t. computers :)

Ik heb op dit moment 3 audio input devices:
PC, Laptop en TV

Ik heb 2 audio outputs:
Logitech Z623 2.1 (verbonden met audio jack aan pc output)
Draadloze headset Turtle Beach Stealth 450 (verbonden, wanneer nodig, met usb dongle aan pc)

Op dit moment loopt alles via mijn pc's onboard audio (Fatal1ty Z97M Killer).
Laptop jack to jack naar audio in, tv jack to jack naar mic in.

Op zich is dit prettig, dan kan ik alle audio inputs over zowel mijn speakers krijgen alsook mijn headset wanneer ik die inplug.

Dit geeft echter veel ruis, helemaal als de laptop of tv uit staat, waardoor ik deze altijd op mijn pc moet muten indien ik ze niet gebruik.
Ik vroeg mij af of hier geen betere oplossing voor te bedenken was, iets met een externe geluidskaart op usb of een combinatie kastje en pci kaart?

Het zou overigens ook leuk zijn als ik met dit alles mijn monitor (LG 34UM88C) speakers tegelijk met mijn 2.1 set kon gebruiken. Die vielen bij het testen niet tegen, maar alsnog is die 2.1 veel beter natuurlijk.

Sidenote; tv heeft een spdif out.
En ik ben niet bepaald rijk ofzo, ik heb leuke hardware en geloof zeker in goedkoop=duurkoop maar wel graag binnen de perken.

Bedankt voor het lezen en alvast heel erg bedankt voor het meedenken. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Demon-X op 13-02-2018 22:07:07 ]
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
pi_177177333
TV met HDMI naar tv-kastje. (Interne tv speakers uitgezet.)
Monitor met HDMI naar pc.
pc via Jack (lime) naar versterker (bij mij oude analoge versterker met tulpstekkers).
laptop via wifi.

Denk dat het probleem ten eerste ligt aan <tv naar mic.in> Probeer het, als test, eens naar de 'koptelefoon in' aansluiting.

Overigens is mijn oude interne audiochip dood. dus nwe. PCI-e Soundblaster gekocht. Geluid is zo heel veel beter. :)
pi_177188563
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 13:29 schreef gepromoveerT het volgende:
TV met HDMI naar tv-kastje. (Interne tv speakers uitgezet.)
Monitor met HDMI naar pc.
pc via Jack (lime) naar versterker (bij mij oude analoge versterker met tulpstekkers).
laptop via wifi.

Denk dat het probleem ten eerste ligt aan <tv naar mic.in> Probeer het, als test, eens naar de 'koptelefoon in' aansluiting.

Overigens is mijn oude interne audiochip dood. dus nwe. PCI-e Soundblaster gekocht. Geluid is zo heel veel beter. :)
Okay.. Enkele vraagjes.
TV-kastje?? hoe bedoel je?
Mijn tv zit enkel een Chromecast op aangesloten.

Laptop via wifi... die moet je even uitleggen.

Mic in en koptelefoon in vat ik ook niet echt. Mijn geluidskaart heeft 2 inputs, line in en mic in, waar zou ik het anders moeten prikken?
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
pi_177191628
Ja, chromecast; nooit mee gewerkt. weet ik weinig van.
Ik heb een Arris HDMI kastje van KPN die het tv signaal verzorgt via de KPN router/modem.
Voorheen UPC router/modem gehad. God wat heb ik dat ding vaak moeten resetten.

Op mijn laptop zit een knopje waarmee ik de Wifi van de laptop kan in- of uitschakelen.Dan maakt het meteen verbinding met mijn modem/router.

Waar haal jij je tv signaal vandaan?
En je internet connectie?

Meeste moederborden van desktops/towers hebben onderstaande audiomogelijkheden.

:P
pi_177195045
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 23:38 schreef gepromoveerT het volgende:
Ja, chromecast; nooit mee gewerkt. weet ik weinig van.
Ik heb een Arris HDMI kastje van KPN die het tv signaal verzorgt via de KPN router/modem.
Voorheen UPC router/modem gehad. God wat heb ik dat ding vaak moeten resetten.

Op mijn laptop zit een knopje waarmee ik de Wifi van de laptop kan in- of uitschakelen.Dan maakt het meteen verbinding met mijn modem/router.

Waar haal jij je tv signaal vandaan?
En je internet connectie?

Meeste moederborden van desktops/towers hebben onderstaande audiomogelijkheden.
[ afbeelding ]
:P
Ja duh met die laptop. Maar het ging over audio, heb jij een app dat die audio via het netwerk naar je pc stuurt?
Chromecast is heel simpel, het verbind met de tv's hdmi en streamt dingen ernaar toe vanaf het netwerk of internet, heeft verder alleen een microusb aansluiting voor stroom.
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
  donderdag 15 februari 2018 @ 07:33:04 #6
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_177195112
Een losse receiver van marktplaaats plukken, daar kan je alles op aansluiten.
pi_177210174
Even wat dingen lopen testen.
Audio via wifi naar pc met een app (Acoustic Bridge) gaat goed :)
Audio op zowel 2.1 als LG Monitor speakers kan maar loopt niet synchroon, ben bang dat dit ook zal blijven en ben bereid me erbij neer te leggen, helaas.
Audio van tv heb ik nu even via jack naar 2x male tulp direct verbonden met mijn 2.1 set.
Tot dusverre is het ruisprobleem opgelost.

Echter, zal ik nu geluid dat van de tv af komt nooit naar mijn headset kunnen streamen.
Op zich is niet echt een ramp maar wel jammer.
En denk ook niet er kastjes zullen zijn die ik op de speaker z'n headphone jack kan prikken waar ik een dongle aan kan verbinden, anders dan een extra pc tenminste.
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
pi_177215701
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 07:22 schreef Demon-X het volgende:

[..]

Ja duh met die laptop. Maar het ging over audio, heb jij een app dat die audio via het netwerk naar je pc stuurt?
Chromecast is heel simpel, het verbind met de tv's hdmi en streamt dingen ernaar toe vanaf het netwerk of internet, heeft verder alleen een microusb aansluiting voor stroom.
ik hou hier mee op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')