abonnement Unibet Coolblue
pi_177181427
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:48 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wat bedoel je? In ben in zekere zin Christenlijk en heb altijd op christelijke scholen gezeten maar binnen de christelijke kerk zijn er toch veel mensen die donor zijn zeker bij de jeugd.
Onze zoon zegt voorlopig ook nog wat heb ik er nog aan als ik dood ben. Misschien gaat die wel anders denken tot nog toe nog niet, en ik ga niet mijn zin doordrijven en verwacht dat al zeker niet van een overheid!
En lees nog eens Kan een arts doen beslissen niet Moet een arts doen beslissen met de gratie van God?
  woensdag 14 februari 2018 @ 16:51:52 #102
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177181432
Het had gewoon:

- Ja / Nee en dan bij het afhalen van je ID moeten geregistreerd worden / verplichten van een keuze. Of
- De dokter beslist in 't ziekenhuis en hij alleen heeft de medische bevoegdheid om te beslissen.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Onze zoon zegt voorlopig ook nog wat heb ik er nog aan als ik dood ben. Misschien gaat die wel anders denken tot nog toe nog niet, en ik ga niet mijn zin doordrijven en verwacht dat al zeker niet van een overheid!
En lees nog eens Kan een arts doen beslissen niet Moet een arts doen beslissen met de gratie van God?
Ik wil hier geen theologische discussie van maken maar ik zie er wel wat in om de arts te laten beslissen. Op welke gronden hij doet moet alleen maar op één grond zijn; medisch.
pi_177181475
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:51 schreef xzaz het volgende:
- De dokter beslist in 't ziekenhuis en hij alleen heeft de medische bevoegdheid om te beslissen.
Ben ik niet geheel eens met je, tenzij ik als nabestaande kan eisen dat er verdoving word gebruikt.
Lijkt mij toch wel het minste wat men kan doen toch?
pi_177181489
quote:
4s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:32 schreef xzaz het volgende:

[..]

OK WACHT
Ik heb het doorgelezen, niet alleen de wetsvoorstel maar ook de derde documenten, wel vluchtig.

De Nee / Ja / Geen Bezwaar is een farce naar mijn mening :D. De arts zal in bijna alle situatie vragen, dus ook bij een Nee aan de familie of er orgaandonatie bespreekbaar is.

Ik kan nergens wat vinden over hoe die informatie dan aan de nabestaanden wordt gebracht. Dat lijkt mij dan nogal belangrijk. Iemand daar een bron van?

[..]

Een 'nee' blijft 'nee'.

Wat is de insteek van je vraag? Bedoel je te zeggen dat artsen kunnen (en zullen) liegen over de registratie en dat er voor de nabestaanden geen mogelijkheid is om dat te controleren?
  woensdag 14 februari 2018 @ 16:54:52 #105
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177181493
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben ik niet geheel eens met je, tenzij ik als nabestaande kan eisen dat er verdoving word gebruikt.
Lijkt mij toch wel het minste wat men kan doen toch?
De arts kan beslissen als verdoving nodig is, natuurlijk is 'de arts' een team hij zelf maakt nooit de beslissing wat volgens mij ook niet gebruikelijk is.
pi_177181502
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:50 schreef xzaz het volgende:

[..]

En dan komen we weer bij #92
Je bent principieel tegen het Geen Bezwaar systeem. Daar is het huidige systeem ook op gebaseerd. Dat zei ik, toen zei jij dat je het had over het nieuwe systeem..?
  woensdag 14 februari 2018 @ 16:56:00 #107
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177181522
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:54 schreef Physsic het volgende:

[..]

Een 'nee' blijft 'nee'.

Wat is de insteek van je vraag? Bedoel je te zeggen dat artsen kunnen (en zullen) liegen over de registratie en dat er voor de nabestaanden geen mogelijkheid is om dat te controleren?
Een nee blijft inderdaad een nee; en nee artsen zullen niet liegen (normaal gesproken). Ik geef alleen maar aan dat de keuze in alle gevallen (met de overwegingen van de overheid richting ja) altijd bij de familie ligt.
pi_177181524
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:54 schreef Physsic het volgende:
Bedoel je te zeggen dat artsen kunnen (en zullen) liegen over de registratie en dat er voor de nabestaanden geen mogelijkheid is om dat te controleren?
Heb jij het digid van je kinderen dan?
  woensdag 14 februari 2018 @ 16:56:57 #109
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177181540
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:55 schreef MrAero het volgende:

[..]

Je bent principieel tegen het Geen Bezwaar systeem. Daar is het huidige systeem ook op gebaseerd. Dat zei ik, toen zei jij dat je het had over het nieuwe systeem..?
Ja
pi_177181563
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:56 schreef xzaz het volgende:

[..]

Een nee blijft inderdaad een nee; en nee artsen zullen niet liegen (normaal gesproken). Ik geef alleen maar aan dat de keuze in alle gevallen (met de overwegingen van de overheid richting ja) altijd bij de familie ligt.
Ah, gelukkig. Dan begreep ik het verkeerd.
Klopt. Maar is dat niet wat MrAero nou al de hele tijd probeert duidelijk te maken? :P
  woensdag 14 februari 2018 @ 16:58:30 #111
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177181574
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ah, gelukkig. Dan begreep ik het verkeerd.
Klopt. Maar is dat niet wat MrAero nou al de hele tijd probeert duidelijk te maken? :P
MrAero neemt het gene tussen haakjes niet mee. Er is dus wel degelijk wat veranderd, klein maar er is een verandering.
pi_177181599
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:58 schreef xzaz het volgende:

[..]

MrAero neemt het gene tussen haakjes niet mee. Er is dus wel degelijk wat veranderd, klein maar er is een verandering.
:Y
Wat ik zei in post #56 dus.
pi_177181781
Het punt is dat het al jaren werd gevraagd maar niemand zijn codicil invulde. Nu vullen mensen eindelijk hun wensen in. Dus deze wet heeft inderdaad iets opgelost wat al jaren niet lukte.

Daarnaast meen ik dat als je doodgaat je niet meer bestaat, als er geen sprake meer is van een ego hoe kan iets dan nog van jou zijn?
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_177181889
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:08 schreef galatea het volgende:
Het punt is dat het al jaren werd gevraagd maar niemand zijn codicil invulde. Nu vullen mensen eindelijk hun wensen in. Dus deze wet heeft inderdaad iets opgelost wat al jaren niet lukte.

Daarnaast meen ik dat als je doodgaat je niet meer bestaat, als er geen sprake meer is van een ego hoe kan iets dan nog van jou zijn?
Als je doodgaat of bent zijn je organen onbruikbaar, behalve het grootste orgaan, je huid.
pi_177181949
Ja ik begrijp dat dit een definitie kwestie is, maar bij een donoroperatie wordt je hart stilgezet, ik vind je dan wel erg dood hoor.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_177181978
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:20 schreef galatea het volgende:
Ja ik begrijp dat dit een definitie kwestie is, maar bij een donoroperatie wordt je hart stilgezet, ik vind je dan wel erg dood hoor.
Mits er een ontvanger is anders laat de machine het hart nog kloppen, hart is trouwens het laatste wat geoogst wordt dacht ik, al die tijd zal de donor nog aan de machine hangen, dus aan mijn hoela snel beslissen, of wil men niet dat iemand aan een machine hangt zonder dat men toestemming heeft?
pi_177182015
Ja volgens deze website gaat het dus iets anders,

https://www.transplantati(...)pt-een-donoroperatie

Ik zie ook dat er een anesthesist bij zit, had ik niet verwacht.
Naja ik vind het ergens gewoon zonde om je organen niet te willen doneren om ze vervolgens bij een crematie hoppa in de fik te steken.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_177182036
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:24 schreef galatea het volgende:
Ja volgens deze website gaat het dus iets anders,

https://www.transplantati(...)pt-een-donoroperatie

Ik zie ook dat er een anesthesist bij zit, had ik niet verwacht.
Naja ik vind het ergens gewoon zonde om je organen niet te willen doneren om ze vervolgens bij een crematie hoppa in de fik te steken.
Spierverslappers he, en wat als er iemand wakker zou worden?
Of kan men dan met een ouderwetse hamer?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2018 17:26:21 ]
pi_177182076
Is dat ooit voorgekomen?
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_177182102
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:27 schreef galatea het volgende:
Is dat ooit voorgekomen?
Vast wel eens. Of dat een reden is om geen organen te mogen doneren? Nee. Zelfde als met abortus. De grens ligt bij levensvatbaarheid, maar er zullen vast wel gevallen zijn geweest waarbij de foetus al wel levensvatbaar was voor die grens. Een reden om geen abortus meer te mogen plegen? Nee.
pi_177182103
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:27 schreef galatea het volgende:
Is dat ooit voorgekomen?
Was er ooit iemand bij?
pi_177182137
ja de chirurg, de assistent chirurg, de anesthesist, de assistent anesthesist en twee operatie assistenten.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_177182174
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:31 schreef galatea het volgende:
ja de chirurg, de assistent chirurg, de anesthesist, de assistent anesthesist en twee operatie assistenten.
Vraag buurman sik kan je dat gezegde?
Of was het een gezegde van mijn moeder?
pi_177182220
Ik werd een keer wakker tijdens een narcose niemand die erover sprak geen arts niemand terwijl ik toch duidelijk hoorde hij is wakker. Kon mij alleen niet bewegen behalve met de ogen knipperen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2018 17:35:52 ]
pi_177182276
En je bent de hele verdere operatie wakker gebleven?
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_177182332
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:37 schreef galatea het volgende:
En je bent de hele verdere operatie wakker gebleven?
Nee zo als het hoorde was ik ook weer weg, neemt niet weg dat er niet over gesproken werd toen ik vroeg, slinks eromheen. Buurman sik vraag die die kan net zo goed liegen als ik.
Zijlstra kon het zelfs en kwam pas naar hoeveel jaar naar buiten?
pi_177182376
Naar dat dat je is overkomen, en slecht dat die artsen deden of hun neus bloedden.
Desondanks geloof ik dat er zeer secuur wordt omgegaan met het vaststellen of iemand dood is.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_177182403
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:42 schreef galatea het volgende:
Desondanks geloof ik dat er zeer secuur wordt omgegaan met het vaststellen of iemand dood is.
Maar zeker dat neem ik ook aan echter het zijn maar mensen he, het zijn geen goden.
pi_177182741
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 17:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Maar zeker dat neem ik ook aan echter het zijn maar mensen he, het zijn geen goden.
Wat is je punt dan? Orgaandonatie zou niet mogen, omdat in zeldzame gevallen iemand die hersendood is verklaard toch nog op onverklaarbare wijze geneest?

Ja, heel logisch.

Vliegtuigen ook maar verbieden dan? Die storten soms ook neer, daar worden ook fouten gemaakt door mensen, met de dood als gevolg.

Autorijden? Verboden, want auto's botsen soms op elkaar door fouten van mensen, ook met de dood tot gevolg.

Restaurants? Nee, doe maar niet, in zeldzame gevallen krijgt iemand per ongeluk iets voorgeschoteld waar iets in zit waar diegene allergisch voor is en dan gaat ie dood, ook maar verbieden dus.

Soms gaat een onschuldig persoon de gevangenis in. Gevangenisstraffen dan maar afschaffen?

Tuurlijk niet _O-
pi_177182765
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:00 schreef MrAero het volgende:

[..]

Wat is je punt dan? Orgaandonatie zou niet mogen, omdat in zeldzame gevallen iemand die hersendood is verklaard toch nog op onverklaarbare wijze geneest?


Ik wil helemaal niks maar ook geen overheid wat zich met mijn zaakjes bezigen doet!
En ook geen arts, heb jij er nadeel of voordeel van dan begrijp ik je offensief misschien?

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2018 18:03:44 ]
pi_177182818
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niks maar ook geen overheid wat zich met mijn zaakjes bezigen doet!
En ook geen arts, heb jij er nadeel of voordeel van dan begrijp ik je offensief misschien?
Ik heb er zeker voordeel van als orgaandonatie gewoon mag. Als ik een orgaan nodig heb betekent dat dat ik gewoon nog lekker door kan leven.
pi_177182855
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:04 schreef MrAero het volgende:

[..]

Ik heb er zeker voordeel van als orgaandonatie gewoon mag. Als ik een orgaan nodig heb betekent dat dat ik gewoon nog lekker door kan leven.
En wat als jij een zeldzaam nodig hebt, en er nog geen donor komt, of dat jij misschien 5 kg te zwaar wordt?
pi_177182902
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

En wat als jij een zeldzaam nodig hebt, en er nog geen donor komt, of dat jij misschien 5 kg te zwaar wordt?
Dan heb ik pech. Ik snap nog steeds je punt niet. Wil je dat orgaandonatie niet mag?

Als jij je organen niet wilt afstaan dan registreer je je toch gewoon lekker met "Ik geef geen toestemming voor orgaandonatie?" Wat is het probleem?
pi_177182937
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:07 schreef MrAero het volgende:

[..]

Dan heb ik pech. Ik snap nog steeds je punt niet. Wil je dat orgaandonatie niet mag?

Als jij je organen niet wilt afstaan dan registreer je je toch gewoon lekker met "Ik geef geen toestemming voor orgaandonatie?" Wat is het probleem?
Ik vind juist wel dat het mag, maar welke god mag oordelen over iemand wat opeens 5 kg te zwaar is geworden maar toch op de juiste plaats stond om te ontvangen, dezelfde god die mocht geven of die welke nemen mocht?
pi_177183016
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik vind juist wel dat het mag, maar welke god mag oordelen over iemand wat opeens 5 kg te zwaar is geworden maar toch op de juiste plaats stond om te ontvangen, dezelfde god die mocht geven of die welke nemen mocht?
Daar gaat deze discussie toch helemaal niet over? Deze discussie, en dit wetsvoorstel, gaat om de registratie van je keuze in het donorregister.

De regels rond de orgaandonatie procedure staan helemaal niet ter discussie. Of je nou 5kg te zwaar bent, of geen nieuwe lever krijgt omdat je een alcoholist bent, etc, zijn hier allemaal niet aan de orde.
pi_177183293
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:13 schreef MrAero het volgende:

[..]

Daar gaat deze discussie toch helemaal niet over? Deze discussie, en dit wetsvoorstel, gaat om de registratie van je keuze in het donorregister.

De regels rond de orgaandonatie procedure staan helemaal niet ter discussie. Of je nou 5kg te zwaar bent, of geen nieuwe lever krijgt omdat je een alcoholist bent, etc, zijn hier allemaal niet aan de orde.
In deze discussie niet maar bij mij heeft het er alles mee te doen.

Welke god kan iemand anders ontzeggen om door te leven, als het orgaan anders toch in de kliko gaat.

Zijn dat dezelfde die een KAN doen besluiten niet over te gaan tot oogsten?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2018 18:34:24 ]
pi_177183351
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 08:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[Tanatos: Ja bizar, net zoiets als dat mannen (met moeders en zussen) eeuwenlang hebben volgehouden dat vrouwen minder cognitieve vermogens zouden hebben.]

Dat vrouwen minder ruimtelijk inzicht hebben dan de man is een feit...

Oh wacht, de wetenschap aanhalen mag niet meer, als het botst met Marxistische bullshit.
Ruimtelijk inzicht is een aspect van cognitieve vermogens, maar het totaalplaatje daarvan omvat heel wat meer.

Bepaalde zaken zijn het gevolg van een combinatie van omstandigheden en rollen tijdens de evolutie van de mens, zo ruiken vrouwen (actief) beter dan mannen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177183354
dubbel edit

[ Bericht 83% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2018 18:42:18 ]
pi_177183599
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:32 schreef Tanatos het volgende:
Bepaalde zaken zijn het gevolg van een combinatie van omstandigheden en rollen tijdens de evolutie van de mens, zo ruiken vrouwen (actief) beter dan mannen.
Ik wist het wel ik heb een kerel als partner ik rook als de luier vol was en kind kwam dan nooit langs mij gelopen, kind had al door dat moeder niks rook!

Waar halen jullie hier op het forum toch al die wijsheid vandaan?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2018 18:49:42 ]
pi_177183678
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik wist het wel ik heb een kerel als partner ik rook als de luier vol was en kind kwam dan nooit langs mij gelopen, kind had al door dat moeder niks rook!
Het is idd sterk generaliserend.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177183703
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:48 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Het is idd sterk generaliserend.
Of ik had eigenlijk toch een meisje moeten zijn en mijn partner een jongetje?
pi_177183736
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Of ik had eigenlijk toch een meisje moeten zijn en mijn partner een jongetje?
Misschien kunnen jullie synchroon van geslacht veranderen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177183756
Om de discussie eens in een andere richting te duwen:
quote:
De nieuwe donorwet roept gemengde reacties op. Wethouder Tom van den Nieuwenhuijzen van Son en Breugel vindt het niet van deze tijd dat homo's nog steeds grotendeels worden uitgesloten van donorschap.

Het is niet van deze tijd dat homo's geen weefsel of bloed kunnen doneren en alleen bij uitzondering wel een orgaan. Dat vindt Tom van den Nieuwenhuijzen, wethouder voor GroenLinks in Son en Breugel en gehuwd homo. Het is een gemiste kans dat deze regel in de nieuwe donorwet niet is aangepast, vindt hij.

Mannen die seks hebben met mannen, hebben een grotere kans op infecties zoals hepatitis B, hepatitis C en HIV, dan mensen die uitsluitend heteroseksueel contact hebben. Een mannelijke overledene die in de twaalf maanden voor overlijden mogelijk seks heeft gehad met een man, kan daarom geen weefsels doneren. Weefsels zijn delen van het lichaam die het leven verbeteren als ze getransplanteerd worden, zoals huid of hoornvlies. Organen zijn levensreddend. Een man die seks had met mannen, kan bij dringende behoefte aan een orgaan dat orgaan wél doneren.

Van den Nieuwenhuijzen vindt het niet van deze tijd dat homo's grotendeels worden uitgesloten als donor. ,,Ik zou willen dat homo's als volwaardig beschouwd worden. Ik begrijp het medisch risico wel, maar nu wordt een groep van 750.000 homo's uitgesloten en gestigmatiseerd op basis van 11.000 hiv-besmettingen. Medisch gezien valt er iets voor te zeggen, maatschappelijk gezien niet. We sluiten ook niet alle vrouwen uit omdat sommigen sekswerker zijn. En een man die nog niet uit de kast is en elke maand seks heeft op een parkeerplaats, kan nu wel doneren. Ik had gehoopt dat D66 dit zou fiksen en zie de nieuwe wet als een gemiste kans."

Van den Nieuwenhuijzen zou zelf wel donor willen zijn, maar ,,ik mag dat niet van de overheid." Daarom vindt hij dat hij het recht op een donororgaan - mocht hij er een nodig hebben - niet verspeelt.

Lammert Coldeweijer (64) uit Helmond was al 25 jaar ingeschreven als donor, maar heeft zich naar aanleiding van de nieuwe wet laten uitschrijven. ,,Ik wil baas blijven over mijn eigen lichaam. Mijn tenen gaan krommen van de drammerigheid waarmee de nieuwe wet donatie wil afdwingen. Als het zo moet, doe ik het niet. Het is voor mij een principekwestie."

Sia Restiau-Kalkhoven (66) uit Mierlo denkt er heel anders over. ,,Ik wil net zo graag donor blijven als voorheen en ga me zeker niet uitschrijven. Ik zou heel trots en blij zijn als ik met organen levens zou kunnen redden. Ik sta vierkant achter de nieuwe wet. Veel mensen namen niet de moeite zich in te schrijven. Nu worden ze gedwongen erover na te denken. Het kan zomaar zijn dat een van je dierbaren - of zij zelf - een orgaan nodig heeft. Dan ben je ook blij dat er organen beschikbaar zijn."

https://www.ed.nl/regio/w(...)miste-kans~aff7ef23/
pi_177183764
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:52 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Misschien kunnen jullie synchroon van geslacht veranderen.
Zou kunnen mag hopen niet terug in de tijd want dan kwam er nooit een kind.
Zelfs al zou het kunnen ik bedank hartelijk!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 februari 2018 @ 18:54:39 #145
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177183800
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:52 schreef Physsic het volgende:
Om de discussie eens in een andere richting te duwen:

[..]

GL wil dat gezonde mensen een groter risico lopen op dergelijke ziektes dus. Denkt die partij nou nooit eens na over de gevolgen van hun gekke plannen? :|W
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177183857
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:48 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Het is idd sterk generaliserend.
Je had kunnen schrijven de meeste vrouwen ruiken beter als mannen was men al verder als nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2018 18:57:18 ]
pi_177184026
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

GL wil dat gezonde mensen een groter risico lopen op dergelijke ziektes dus. Denkt die partij nou nooit eens na over de gevolgen van hun gekke plannen? :|W
quote:
Medisch gezien valt er iets voor te zeggen, maatschappelijk gezien niet.
:')

Al moet ik zeggen dat ik het ergens ook wel vreemd vind. Komen de meeste (nieuwe) HIV-besmettingen in Nederland niet van het gebruiken van vieze drugsnaalden?
Hoe weet een arts eigenlijk of iemand die is overleden homo is?
  woensdag 14 februari 2018 @ 19:07:42 #148
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_177184115
quote:
Medisch gezien valt er iets voor te zeggen, maatschappelijk gezien niet.
Gooi jezelf weg. :')
  woensdag 14 februari 2018 @ 19:40:23 #149
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_177184898
Mijn zelfbeschikkingsrecht is onvervreemdbaar. Ik zal dus niets laten registreren omdat ik me niet tot een keus wil laten dwingen.
Life is what you make it.
pi_177185053
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 19:40 schreef Schanulleke het volgende:
Mijn zelfbeschikkingsrecht is onvervreemdbaar. Ik zal dus niets laten registreren omdat ik me niet tot een keus wil laten dwingen.
Maar je dwingt wel je nabestaanden tot een keuze die zij mss ook niet willen maken?
´
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')